World Cup Nelosella

  • 22 066
  • 118

Honza82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, 15 # Patrik Lostedt
Pitänee varmaan matseja katsellessa laittaa töllöstä äänet minimille, selostaja on näet J-P Jalo... :( Oi Yle ja Mertsi missä olette...
 

Sheedy

Jäsen
Onhan se ihan perseestä kun selostajana on edes vähän jääkiekosta tietävä henkilö. Saattaa jopa jokunen mummo ja vyölaukku-mies jättää pelit katsomatta kun ei ole tuttu ääni melskaamassa ja hauskuuttamassa. Voi kyynel...
 

McPolde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR, Newcastle, P.Salmi & J.Jokinen
Re: Word Cup Nelosella

Viestin lähetti Honza82
Pitänee varmaan matseja katsellessa laittaa töllöstä äänet minimille, selostaja on näet J-P Jalo... :( Oi Yle ja Mertsi missä olette...

Mukavaa vaihtelua, kun saa katsella huippukiekkoa ilman Mertarantaa(YLE) tai Linkkua (canal+), jepjep
 

Honza82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, 15 # Patrik Lostedt
Onhan siinä tietty sitäkin että on vaan yksinkertasesti tottunu Mertarantaan. Mutta silti toi Jii Pee Jalo ärsyttää... No, onneks ei sentään Linkku oo äänessä...
 

OikeaPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, maajoukkue, sympatiat: HIFK
Re: Re: Word Cup Nelosella

Viestin lähetti McPolde
Mukavaa vaihtelua, kun saa katsella huippukiekkoa ilman Mertarantaa(YLE) tai Linkkua (canal+), jepjep

Nyt on nelosella näytön paikka. Selostus, kuvaus, oheistoiminnot yms. vs YLEn vastaavat. Ihan mielenkiinoista nähdä kuinka homma toimiii ja peitto heiluu. Veikkaan kuitenkin että jokaisen on maksettava jonkinlaiset oppirahat kun siirrytään uusiin aluevaltauksiin. Ja kun aloittaa suoraan huipulta eli lätkän World Cupista tehtävä ei ole niitä helpoimpia.

Mertaranta oli parhaimmillaan tuoreena, uudenlaisena selostajaäänenä akselilla n. v.1995-2000 (MeneeEE!, Venäjä on lyöty!, Kebab-kioskille! jne,). Sen jälkeen ote on joka vuosi tasaiseen heltynyt. Ei sen puoleen että Mersu nyt ihan surkea vielä olisi, mutta ne jokakisaiset "MM-must" maneerit...

Jalo on ollut hyvä miltei nautitava ainakin Mestareiden liiga-matseissa. Kahellaa....
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Toivottavasti Juhani Henriksson ei selosta Jalon aisaparina kuten Saksa-ottelussa. Kultaisen liigan kisoissa Henriksson on pilannut jo monta kertaa illan nautinnon todellisen huippuselostajan, Mauri Myllymäen selostajaparina. Pysykööt pois edes World Cup selostuksista...
 

Ferris

Jäsen
http://www.nelonen.fi/worldcup/?d=36885

"Euroopan lohkon ottelut sekä turnauksen semifinaalit ja Torontossa 14. syyskuuta pelattavan finaalin selostaa J-P Jalo. Hänen rinnallaan selostamossa on alkusarjan Suomen otteluissa Jokerien valmentaja Hannu Jortikka sekä Pohjois-Amerikassa pelattavissa semifinaaleissa ja finaalissa lähes 1 000 NHL runkosarjaottelua vuosina 1988-2003 pelannut puolustaja Jyrki Lumme.

Pohjois-Amerikan alkulohkon ottelut sekä puolivälierät selostaa Juhani Henriksson. Hänen vierellään yöotteluiden selostamossa vierailee monia NHL:ssä pelanneita tai NHL:a tarkasti tuntevia kiekkopersoonia."

Lisäksi mukana kommenttaattoreina SM-liiga-valmentajia ja -pelaajia kuten Mälkiä, Saarinen, Myllys, Helminen....
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
JP menettelee Henrikson on perseestä, kommentaattorit vaikuttavat hyviltä, erityisesti Jamo ja Raipe. I miss you Mertsi:(.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tällä kertaa selostajan mielestä jokainen viivalta lähtenyt laukaus ei ole ohjaus maalille taikka jokainen taklaus todella törkeä. Äärimmäisen mukavaa katsella Suomen pelejä ilman Mertarannan maneereja. Aaiaiaiaiaiaiaia kun oli ruma taklaus my ass. Tuulipukukansa ei tykkää mutta minä ainakin tykkään.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Viestin lähetti vision
Tällä kertaa selostajan mielestä jokainen viivalta lähtenyt laukaus ei ole ohjaus maalille taikka jokainen taklaus todella törkeä. Äärimmäisen mukavaa katsella Suomen pelejä ilman Mertarannan maneereja. Aaiaiaiaiaiaiaia kun oli ruma taklaus my ass. Tuulipukukansa ei tykkää mutta minä ainakin tykkään.
On se kumma kun se on nykyään NIIIIIIIN coolia olla mahdollisimman Mertaranta-vastainen...
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Saku #11
On se kumma kun se on nykyään NIIIIIIIN coolia olla mahdollisimman Mertaranta-vastainen...

Vittuako siinä mitään coolia ole, että Mertarannan meuhkaaminen on alkanut ottamaan pannuun pahemman kerran. Alussa Mertarannan tyyli upposi meikäläiseenkin oikein kunnolla mutta nyt kymmenen vuoden jälkeen sama meuhkaaminen jatkuu niin ei sitä enään jaksa. Vaihtelu virkistää tässäkin asiassa. Mertaranta on kuin pano lähetyssaarnaajassa, ihan kivaa mutta jotain muutakin voisi kokeilla.

Tuulipuku kansa voi sitten kuunnella ainoata ja oikeata selostajaa seuraavissa 'mm'-kisoissa.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Saku #11
On se kumma kun se on nykyään NIIIIIIIN coolia olla mahdollisimman Mertaranta-vastainen...

Oletko sinä siis sitä mieltä että Mertaranta on hyvä ja asiantunteva jääkiekkoselostaja? Sinua ei häritse että kun suomalainen koukkii vastustajaa on kyseessä "aktiivinen mailahäirintä, hienoa" ja kun vastustaja tekee saman kyseessä on "hirvittävää koukkimista"? Eikö sinua häiritse tuo visoninkin esillie tuoma siniviivalaukaus josta Mertaranta aina puhuu ohjauksena maalille? Muitakin asiantuntemattomia kommentteja Mertarannalta tulee solkenaan, liiallisesta ja tilanteita vääristelevästä puolueellisuudesta puhumattakaan. Jos Mertaranta on sinusta todellakin asiantunteva selostaja, on sinulla paljon opittavaa pelistä nimeltä jääkiekko.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Viestin lähetti Gellner
Oletko sinä siis sitä mieltä että Mertaranta on hyvä ja asiantunteva jääkiekkoselostaja? Sinua ei häritse että kun suomalainen koukkii vastustajaa on kyseessä "aktiivinen mailahäirintä, hienoa" ja kun vastustaja tekee saman kyseessä on "hirvittävää koukkimista"? Eikö sinua häiritse tuo visoninkin esillie tuoma siniviivalaukaus josta Mertaranta aina puhuu ohjauksena maalille? Muitakin asiantuntemattomia kommentteja Mertarannalta tulee solkenaan, liiallisesta ja tilanteita vääristelevästä puolueellisuudesta puhumattakaan. Jos Mertaranta on sinusta todellakin asiantunteva selostaja, on sinulla paljon opittavaa pelistä nimeltä jääkiekko.
Ei, Mertaranta ei välttämättä ole kovinkaan asiantunteva selostaja, mutta hän on juuri sellainen kuin MM-Kisojen selostajan toivonkin olevan. Jääkiekko on minulle henk.koht. sen verran tärkeä juttu, että tuollainen isänmaallisuus/puoluellisuus luo siihen oikean tunnelman. Ihan sama olenko "tuulipuku kansaa", vai en, mielestäni Mertsi on paras selostaja eva.

Antsan parhaita puolia on ehdottomasti juuri tuo tunnelman luominen, se korvaa niitä lieviä puutteita mitä selostuksesta löytyy. Samahan se on Kyllösen Matillakin, hän ei varmaan huomaisi edes radalla tapahtuvaa terrori-iskua, mutta luo tunnelmaa niin hyvin, että se korvaa. Sitäpaitsi nämä nykyiset oskarisaaret ja tomituomiset ovat noin 100 kertaa Mattia pahempia puusilmiä.
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Viestin lähetti Gellner
Jos Mertaranta on sinusta todellakin asiantunteva selostaja, on sinulla paljon opittavaa pelistä nimeltä jääkiekko.

Tuon fraasin minä tunnen. Nimimerkin takana lienee itse Juhani Tamminen. ;-)

Vakavasti puhuen, minua ei ainakaan televisioselostajan asiantuntemattomuus tai kömmähdykset häiritse, koska näen kuvasta mitä oikeasti tapahtuu. Katsojana tulee vain hyvä fiilis, jos huomaa tietävänsä lajista selostajaa enemmän.

Radiossa selostajan asiantuntemattomuus ja tapahtumien vääristely olisi paljon ikävämpää ja harhaanjohtavampaa.
 

Zengur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyllähän se Mertsikin, etenkin aikaisemmin, on suoraan myöntänyt että taikalasien läpi niitä matseja katsellaan.

Omasta mielestäni mies on kyllä hieman taantunut, pikkuisen jotkut niistä maneereista rupesi kuulostamaan huonolta omaankin korvaan, ja tämä oli ennen kuin huomasin että Mertarantaa on nykyään tyylikästä inhota.

Henk. koht. kuuntelen ukkoa ihan mielelleen edelleen, vaan kertokaapa minulle tämä:

Tajuaako Mertsi nykyään VÄHEMMÄN lätkästä kuin esim. 90-luvulla, vai olenko vain minä itse edelliset 10 vuotta aktiivisemmin seuranneena ruvennut tajuamaan siitä enemmän?
 

tiikeri

Jäsen
Kyllä J-P Jalo on erittäin hyvä ja asiantunteva selostaja, joten en pistä ollenkaan pahakseni että hän saa kantaa selostuvastuun Suomen peleistä. Tämä Juhani Henriksson on sitten aikamoinen kysymysmerkki. Ainakin noiden kultaisten liigojen perusteella ei mikään kovin huikea jamppa kyseessä, tosin siinä Myllymäen rinnalla kalpenee parempikin selostaja. No katsellaan kuunnellaan ennenkuin tuomitaan ja teilataan.

Kaikenkaikkiaan todella hyvä juttu että vaihteeksi vastuu siirtyy YLE:ltä johonkin muualle. Uskon että tämä on selvästi positiivinen kokemus kaikille. Ainoa miinuspuoli on se, että Nelonen näkyy hieman huonolla kuvalla täällä, johtuen katolla olevasta täysin paskasta antennista. Onneksi on satelliittilautanen jonka kautta kuva näkyy kirkkaana ja selkeänä (toivottavasti vaan ei tule kaatosade tai satelliitti putoa taivaalta alas pelien aikana).
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Viestin lähetti Zengur

Tajuaako Mertsi nykyään VÄHEMMÄN lätkästä kuin esim. 90-luvulla, vai olenko vain minä itse edelliset 10 vuotta aktiivisemmin seuranneena ruvennut tajuamaan siitä enemmän?


Tajuaa saman verran, mikä kertoo ettei häntä lätkä oikeasti edes kiinnosta. Fudismiehiä.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Viestin lähetti Zengur
Henk. koht. kuuntelen ukkoa ihan mielelleen edelleen, vaan kertokaapa minulle tämä:

Tajuaako Mertsi nykyään VÄHEMMÄN lätkästä kuin esim. 90-luvulla, vai olenko vain minä itse edelliset 10 vuotta aktiivisemmin seuranneena ruvennut tajuamaan siitä enemmän?

Niin no itse ainakin olin vasta 11-vuotias kun Suomi voitti maailmanmestaruuden, joten luulenpa että ainakin itse tajuan tänä päivänä enemmän kiekosta. Onhan peleissä käynti runsaammin mahdollistunut oikeastaan vasta huomattavasti tuon jälkeen, matkaa kun hallille on sen verran että ennen ajokortin saantia peleissä pystyi käymään enintään kymmenen kertaa kaudessa.

Toinen asia, mikä Mertarannan ärsyttävyyttä saattaa nostaa on se, että nykypäivänä Suomen eteneminen tiettyyn vaiheeseen on niin rutiininomainen suoritus, että pelejä tulee alkusarjassa katsottua vähemmällä tunteella, jolloin selostajan mesoaminen ärsyttää enemmän kun siihen kiinnittää enemmän huomiota. Jotenkin tuntuu, että Mertarantaa arvostellaan eniten nimenomaan ensimmäisten MM-kisaotteluiden jälkeen ja myöhäisemmässä vaiheessa katsojillakin tulee enemmän tunteita peliin, jonka myötä Mertsin arvostelu vähenee.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Viestin lähetti Panzerfaust
Tajuaa saman verran, mikä kertoo ettei häntä lätkä oikeasti edes kiinnosta. Fudismiehiä.

Itse asiassa pesäpallomiehiä..
 

Zengur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Panzerfaust
Tajuaa saman verran, mikä kertoo ettei häntä lätkä oikeasti edes kiinnosta. Fudismiehiä.

Tämä on ehkä se asia mikä minua härnää. Välillä tuntuu tosiaan siltä että Mertaranta selostaa kaikki matsit samalla totutulla rutiinilla. Fiilis ei ole aito. Kaveri tekee vaan duunia, kuten useimmat meistä. Suosionsa huipulla oli varmaan hauska selostaa sen takia että tiesi koko kansan kuuntelevan innoissaan. Nykyään on toinen ääni kellosa.

"Vastustajan todella törkeä taklaus" tulee usein mukamasti kiihtyneellä äänellä, oikeasti kuulostaa että ukkoa lähinnä kyllästyttää koko kohkaaminen ja tekis mieli olla katselemassa potkupalloa tuopin ääressä tai jotain.

Mutta siinä pelissä joka on pakko voittaa (ja jonka Suomi on pari vuotta aina hävinnyt) tunnelataus on kyllä ihan todellisen kuuloinen. Tosin siinä vaiheessa on itsekin tuolin reunalla silmät päästä pullottaen, ellei peräti juokse pitkin seiniä, kuten joku tuossa ylempänä totesikin.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Viestin lähetti DAF
Itse asiassa pesäpallomiehiä..

On se Mertsi junttikin, mutta kun äijä on moneen otteeseen mainostanut, että fudis on se ykkösjuttu. Lätkän selostukset piti loppua aikaa sitten, mutta YLE teki hänelle jonkun tarjouksen, josta ei voinut kieltäytyä.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
USA-Kanada

Onko kenelläkään tietoa. Pelataanko ottelu todellakin ensi yönä, kuten Nelosen ohjelmatiedoissa mainitaan. Nimittäin samaisessa ottelulistassa 31.8 klo 19.45 alkavaksi merkitty ottelu on mainittu ensin.
 

Hielo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, Espoo Blues, HIFK
Re: USA-Kanada

Viestin lähetti Birkku
Onko kenelläkään tietoa. Pelataanko ottelu todellakin ensi yönä, kuten Nelosen ohjelmatiedoissa mainitaan.
Kyllä se on vasta seuraava yö (ti-ke).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös