Wickenheiserille sopimus

  • 12 360
  • 109

essulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo ja Kerho
Viestin lähetti Leiska3
Kun Hayley kerran pelaa Mestiksessä omasta tahdostaan ja on näin tasa-arvoinen muihin pelaajiin nähden, niin häntä pitäisi taklailla ihan samanlailla kuin miehiäkin. Omalla vastuulla hän kuitenkin miesten sarjassa pelaa ja on aika naurettavaa jos häntä pitää varoa ja antaa tasoitusta sen perusteella, että hän on nainen. Hayley on kuitenkin isokokoinen pelaaja, ja mistä voimme tietää vaikka hän kestäisi taklauksia paremmin kuin jotkut pienikokoiset miespelaajat. Naurettavaa siis varoa häntä vain sen takia, että hän on nainen. En kyllä tiedä, että taklaisinko itse jos minulla olisi siihen mahdollisuus!?

Naurettavaahan se on, mutta kuten sanoit, et tiedä taklaisitko itsekään häntä. Se onkin miesten alitajunnassa, että naisia ei kurmooteta. Sen takia miesten peli menee kyttäilyksi ja nojailuksi. Minusta Hayley ei ole isokokoinen pelaaja (175/80), paitsi naiseksi, jonka ruumiinrakennekaan ei ole miestenlainen.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti KPL
Silti katsomosta oltiin huudeltu Wickenheiser-huutoja jollekkin Salamoiden pelaajista. Ehkä paikallaolleet voisivat valottaa olivatko kyseessä nämä valkoisen päädyn kolme idioottia, jotka ovat terrorisoineet kookoon kotipelejä jo vuosia toinen toistaan typerimmillä huudoilla.

Nimenomaan valkoisen päädyn ylärivistä nämä kolme "herrasmiestä" näitä huutelivat. Tämä "älykäs" kolmikkohan on tosiaan ilhduttanut yleisöä samoilla paikoilla jo vuosikausia.
 

kakes

Jäsen
"Heilin" pesti katkolla?

Hermes-Salamat ottelun jälkeen antoi koutsi Hagman tämän kaltaisia kommentteja sanomalehti Keskipohjanmaassa tänään heilin pelaamisesta Salamoissa:"Mahdollisesti hän pelaa (tulevissa otteluissa)tai sitten ei pelaa.Nämä Mestis-ottelut ovat aika hurjavauhtisia pelejä"."Joku ratkaisu asiasta tehdään,jos ei tämän kuun aikana niin seuraavan"
Tarkoittaako tämä sopimuksen purkamista?
"Se on Fifty-fifty..."
Jos päävalmentaja Hagman saisi yksinpäättää asian,jatkuuko Wickenheiserin pesti?
"En minä sitä sinulle sano",Hagman kuittasi toimittajalle.
Minun oma arvioni:Ei jatku.
 

Warre

Jäsen
Wicca tv-2:ssa 4.10.2003

Tuli katseltua tämäkin laatudokumentti. Aikaisemmin tässä samaisessa ketjussa tuli vedettyä pienetvihreet tukevasti sieraimiin em. kiekkoilijan peluuttamisesta vain kotiotteluissa. Tulipahan kaivettua nekin pois, lähinnä Wican itsensä perustelemien argumenttien pohjalta. Minä olen aika helppo tapaus nyyhkyttelevien naisten edessä, joten lastaan kaipailevan ruskeasilmän kommentointi siitä miltä tuntuu vastata samoihin kysymyksiin kuten siihen että miltä tuntuu kun olet tuonut vierasottelun katsomoon +1000 ihmistä lisää, sai minut heltymään aivan täysin. Eli ymmärtäisin näiden vierasotteluiden väliin jättämisen olevan Wicasta itsestään kiinni oleva asia, ei julman Mennanderin/Hagmanin päähänpisto. Jos dokumentin tarkoituksena oli propagandamaisesti käännyttää herkkäuskoisemmat puolelleen, niin lähestulkoon onnistuivat, mokomat.

PS. Mainittakoon kohtaus, jossa Wicca oli Mennanderin klaanin kanssa syömässä ja porukat kyselivät häneltä, oletko oppinut jo suomea: ”Joo”; hän vastasi. ”Kaukalossa pojat huutavat: pikku, pikku”. Mennanderi siihen vastasi, että taitaa se sana alkaa W-kirjaimella…(vai V-kirjaimella?)
 

essulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo ja Kerho
Show on nähty.

Hagman lausui Hokki-pelin jälkeen, "Heili ei yksinkertaisesti mahdu pelaavaan kokoonpanoon. Tämä sarja on reilua astetta kovempi kuin Suomi-sarja. Miehet ovat vahvoja ja peli fyysistä."

Siis, tämä on todettu. Eikö nyt voisi jo ottaa lusikkaa kauniisen käteen ja lakata istuttamasta leidiä penkin päässä sen takia, jos se toisi lisää katsojia, kertoa Heilille, että tämä on liian kova sarja, sorry vaan ja päästää pelaamaan takaisin naisten pariin. Tämä show-on nyt nähty.
 

tappi

Jäsen
OK. Toivottavasti tämä show on nyt ohitse,ja merkiksi voisi "Heilin "pelinutun ripustaa Varboden Areenan orsille muistutuksesi siitä ettei heilit voi pelata tällä sarjatasolla.
Sopii sinne laittaa myös Salamien johdon puolelta myös "idean isät",jääpähän paremmin tämä show mieleen ,,,,,,,, jos vaan sopii!
 
Viimeksi muokattu:

Jukka L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit
Ei varmaankaan palvele kenenkään etuja istuttaa Heiliä penkin päässä.Heilille soppari suomisarjan joukkueeseen tai sitten kotia kohti perheen pariin.

Vilttiketju ei varmastikaan kehitä pelaajana kovinkaan paljoa.Muutaman pelaajan kanssa olen vaihatanut sanan em. tapauksesta ja he ovat suoraan kertoneet, että eivät taklaa /taklaisi samalla tavalla kuin jos hyökkääjä olisi miespelajaa.Tässäkin tapauksessa Heilin kyvyt eivät ole välttämättä sitä miltä näyttäisi, ainoa missä Heili ilmeisesti pärjää on aloitusten voittaminen tällä sarjatasolla.
 
Viimeksi muokattu:

Gagarin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tjoo. Viime kaudellahan Heili näytti pärjäävänsä Suomensarjassa suorastaan hyvin, mutta ero Mestikseenhän on jokaiselle pelaajalle aika iso. Joten ei mikään ihme, että jossakin se raja tulee vastaan. Ja sitä kai se Heili lähti selvittämäänkin, että mihin asti rahkeet riittävät.

Eipä siinä mitään, sulostuttamaan Suomi-sarjaa (tai jotain rahakasta Keski-Euroopan alasarjaa), tai sitten tietysti voi lähteä taas takomaan viittä pinnaa per peli jonnekin naisten sarjaan. (Takuulla on parempi nyt kuin tullessaan). Ensi vuonnahan Wickenheiser&kumpp. ovat suunnitelleet naisjääkiekkoilun näytöskiertuetta ja esiinmarssia Pohjois-Amerikassa mahdollisen NHL-lakon aikana. Ei sinänsä huono idea, tai ainakin hyvä sauma jos lakko toteutuu.
 

essulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo ja Kerho
Viestin lähetti Jukka L
Ei varmaankaan palvele kenenkään etuja istuttaa Heiliä penkin päässä.Heilille soppari suomisarjan joukkueeseen tai sitten kotia kohti perheen pariin.

Vilttiketju ei varmastikaan kehitä pelaajana kovinkaan paljoa.Muutaman pelaajan kanssa olen vaihatanut sanan em. tapauksesta ja he ovat suoraan kertoneet, että eivät taklaa /taklaisi samalla tavalla kuin jos hyökkääjä olisi miespelajaa.Tässäkin tapauksessa Heilin kyvyt eivät ole välttämättä sitä miltä näyttäisi, ainoa missä Heili ilmeisesti pärjää on aloitusten voittaminen tällä sarjatasolla.

En pidä ollenkaan järkevänä Heiliä taas istuttaa Suomi-sarjaan. Eiköhän tämä ole sielläkin nähty. 5-7 min peliaikaa ja muutama aloitusvoitto ja miespelaajien nojailua. Kuten sanoit, pelaajien kommentit kertovat omaa kieltään. Ei kun kotiin vain.
 

Rooster

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, TPS (pesiksessä KPL)
Tämä tuntuu olevan essululle rakas aihe... Siitä olen samaa mieltä, että Mestis vaikuttaa olevan Hayleylle liian kova sarja, mutta kyllä hän voisi olla ihan kelpo pelaaja jossain Suomisarjan joukkueessa, varsinkin jossain peräpään porukassa. Esim. SaPKo voisi kaivata vahvistuksia :)
 

essulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo ja Kerho
Viestin lähetti Rooster
Tämä tuntuu olevan essululle rakas aihe... Siitä olen samaa mieltä, että Mestis vaikuttaa olevan Hayleylle liian kova sarja, mutta kyllä hän voisi olla ihan kelpo pelaaja jossain Suomisarjan joukkueessa, varsinkin jossain peräpään porukassa. Esim. SaPKo voisi kaivata vahvistuksia :)

Uffaffaa, uffaffaa! Mitä pikemmin päästän eroon naisista Suomen miesten sarjoissa (=sirkusta), sen parempi. No, KooKoo:n on ihan kelpo jengi, mitä nyt hävisi treenimatsin SaPKo:lle Savonlinnassa, no treeni on treeniä..( ensi kautena Mestiksessä tavataan...)

Kelpo pelaaja ei ole sellainen, johon nojaillaan jatkuvasti, ja joka osaa vain aloittaa. Kelpo pelaaja on sellainen, joka on hyvä ja tekee pisteitä ottelussa kuin ottelussa. Sellainen on Hayley, kun maltaa pelata naisten sarjoissa.
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Viestin lähetti essulu
Kelpo pelaaja ei ole sellainen, johon nojaillaan jatkuvasti, ja joka osaa vain aloittaa. Kelpo pelaaja on sellainen, joka on hyvä ja tekee pisteitä ottelussa kuin ottelussa. Sellainen on Hayley, kun maltaa pelata naisten sarjoissa.
Miksi Hayleyn pitäisi olla parempi kuin keskimääräisen Suomi-sarja-kiekkoilijan? Tuskin SaPKonkaan pelaajista - vaikka joukkue varmasti loistava onkin - suurin osa takoo pisteitä ottelussa kuin ottelussa.

Itse olen nähnyt Hayleyltä tällä kaudella pari-kolme matsia, ja se on nyt todistettu, että Mestis-vauhti on hänelle liian kovaa. Mutta annetaan hänen silti yrittää, jos sattuu pysymään mukana jonkin alemman sarjan vauhdissa.

EDIT: Eikös Wicka kuitenkin pysynyt ihan suhteellisen mukavasti Suomi-sarjan vauhdissa mukana viime kaudella? Tai ainakin hän sai taottua pisteitä jonkin verran.
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Viestin lähetti essulu
KooKoo:n on ihan kelpo jengi, mitä nyt hävisi treenimatsin SaPKo:lle Savonlinnassa, no treeni on treeniä..( ensi kautena Mestiksessä tavataan...)

Juu SaPKokin on ihan kelpo jengi, mutta paljonkos KooKoo-SaPKo treenimatsi päättyikään Kouvolassa? Juu kyllä sopii mainiosta että tavataan ensi kaudella mestiksessä.
 

essulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo ja Kerho
Viestin lähetti Rok
Miksi Hayleyn pitäisi olla parempi kuin keskimääräisen Suomi-sarja-kiekkoilijan? Tuskin SaPKonkaan pelaajista - vaikka joukkue varmasti loistava onkin - suurin osa takoo pisteitä ottelussa kuin ottelussa.

Itse olen nähnyt Hayleyltä tällä kaudella pari-kolme matsia, ja se on nyt todistettu, että Mestis-vauhti on hänelle liian kovaa. Mutta annetaan hänen silti yrittää, jos sattuu pysymään mukana jonkin alemman sarjan vauhdissa.

EDIT: Eikös Wicka kuitenkin pysynyt ihan suhteellisen mukavasti Suomi-sarjan vauhdissa mukana viime kaudella? Tai ainakin hän sai taottua pisteitä jonkin verran.

No, loistava on ehdottomasti liian vahva ilmaisu SaPKo:sta, vaikka fani olenkin...
Mutta miksi pitää taas "antaa yrittää"? Miksi pitää väenväkisin tunkea miesten sarjaan? Itse taas näin viimekautena myös kaksi Heilin peliä ja mielestäni oli ehdottomasti se "ylimääräinen pelaaja". Siis ei mielestäni pärjännyt.
 

essulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo ja Kerho
Wickenistä...

Salamien valmentajan Matti Hagmanin Wickenheiserista KalPa-Salamt pelin jälkeen:

"Maailman parhaan naiskiekkoilijan Hayley Wickenheiserin ura Salamoissa lähenee loppuaan. Vähälle peliajalle jääneen Wickenheiserin kohtalo kiinnosti edelleen kuopiolaistoimittajia ja Matti Hagman vastaili kysymyksiin yhtä vaivaantuneesti kuin kuukausi sitten.

- En osaa sanoa. En ole nähnyt Wickenheiseria puoleentoista viikkoon. Hän oli viime viikolla Ruotsissa maajoukkueturnauksessa. Wickenheiser ei ilmestynyt harjoituksiin eilen eikä tänään.

- Joku soitti tulomatkalla bussiin ja väitti Wickenheiserin lähtevän huomenna kotiin Kanadaan. Minä en tiedä asiasta enempää. "

Siis valmentaja ei tiedä, missä on hänen joukkueensa ainoa naispelaaja? Onko nyt niin, että Hayleystä yritetään päästä vähin äänin eroon, kun huomattiin, ettei hän enää pärjää Mestis-vauhdissa. Miksi asiaa ei voida myöntää rehellisesti tai H.W olisi "munaa" itse tunnustaa asia.
 

essulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo ja Kerho
Wickenistä...

Salamien valmentajan Matti Hagmanin Wickenheiserista KalPa-Salamt pelin jälkeen:

"Maailman parhaan naiskiekkoilijan Hayley Wickenheiserin ura Salamoissa lähenee loppuaan. Vähälle peliajalle jääneen Wickenheiserin kohtalo kiinnosti edelleen kuopiolaistoimittajia ja Matti Hagman vastaili kysymyksiin yhtä vaivaantuneesti kuin kuukausi sitten.

- En osaa sanoa. En ole nähnyt Wickenheiseria puoleentoista viikkoon. Hän oli viime viikolla Ruotsissa maajoukkueturnauksessa. Wickenheiser ei ilmestynyt harjoituksiin eilen eikä tänään.

- Joku soitti tulomatkalla bussiin ja väitti Wickenheiserin lähtevän huomenna kotiin Kanadaan. Minä en tiedä asiasta enempää. "

Siis valmentaja ei tiedä, missä on hänen joukkueensa ainoa naispelaaja? Onko nyt niin, että Hayleystä yritetään päästä vähin äänin eroon, kun huomattiin, ettei hän enää pärjää Mestis-vauhdissa. Miksi asiaa ei voida myöntää rehellisesti tai H.W:lla olisi "munaa" itse tunnustaa asia.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Sinne meni Hayley, ei ehditty Mikkelissä näkemään. Kenelle tuli ikävä?

Hayley Wickenheiser palaa Kanadaan. Iltalehden nettiversiosta voi lukea lisää asiasta.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Hayleyn lähtöhän tarkoittaa vain sitä, että kirkkonummelaiset ovat saaneet puristettua hänestä irti kaiken sen markkinointiarvon, mikä puristettavissa oli. Hayley on työnsä tehnyt, Hayley joutaa penkinpään kautta kotiin.

Ei sillä, että minulla tulisi häntä ikävä. Naisen peluuttaminen miesten sarjassa johtaa väistämättä muiden pelaajien taholta (ainakin alitajuiseen) ylivarovaisuuteen, mikä puolestaan syö pelin intensiteettiä ja sitä kautta viihdyttävyyttä. Silti ei voi välttyä ajattelemasta, että kovin kyynistä toimintaa koko Hayley-show Salamoiden puolelta oli. Käsittääkseeni Hayleyn saapuessa Suomeen ja julkisuuden jännittäessä, tehdäänkö sopimusta hänen kanssaan vai ei, oli Salamoiden johto jo ajat sitten tehnyt päätöksen Hayleyn peluuttamisen puolesta. "Jännittäminen" sopimuksen solmimisesta oli markkinointia sekin, eli keino pitkittää muutamalla päivällä otsikoissa pysymistä.

Toivottavasti Hayleykin sai tästä keikasta haluamansa (näkyvyyttä, mainetta, nimensä historiankirjoihin), ettei mahdollinen molemminpuolinen hyöty jäisi vain yksipuoliseksi hyväksikäyttämiseksi. Onnea Hayleylle jatkossa - ja nimenomaan naisten sarjoihin!

EDIT: kirjaimia paikoilleen
 

Boogeyman

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS
Kiitti kaikesta Heili!

Kerran näin Wickenheiserin pelaavan. Ottelu oli FPS-Salamat ja lopputulos 0-5. Jääaikaa tuli juuri niin säännöllisen epäsäännöllisesti kuin nelosketjulaiselta voi odottaakin (2. erässä aika vähän).

Hayley oli 100 prosenttisesti parempi kuin yksikään Palloseuran pelaajista, joiden otteet olivat sitä Don Cherryn chicken-osastoa.

Tässä ottelussa oli myös lähellä syntyä ne avauspisteet. Kahdessa ensimmäisessä erässä Salamoiden nelosketjulaiset pääsivät 2-1 hyökkäykseen. Ensimmäisessä Heili sai poikittaissyötön aivan maalin eteen, mutta Juha Taponen pääsi todella viimehetkellä jäätä pitkin keskelle maalia suuntautuneen one-timerin eteen.

Toisessa erässä oli lähes vastaava tilanne, jossa Heili syötti kiekon lapaan, mutta Jore Makkonen (jos en väärin muista) ampui tulisesti Juha Taposen kuitenkin poimiessa tämänkin kudin.

Ja otti Heili kerran miestäkin kunnolla (siis siinä pelissä) FPS:n vaihtoaition edessä syrjään työnnetty Olli Korkeavuori taisi pari kertaa katsoa, mikä häneen osui.

Kuten on käynyt ilmi, maailman paras nainen ei ollut tarpeeksi hyvä Mestikseen, mutta yksittäisessä ottelussa hän pärjäsi kuten muutkin (ja paremmin kuin vastustajat).

Toivotaan Hayleylle pitkää ja menestyksekästä uraa tästäkin eteenpäin.

Hayley Wickenheiser - parasta suomalaisessa jääkiekkoilussa vuonna 2003!
 

essulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo ja Kerho
Viestin lähetti Boogeyman

Hayley Wickenheiser - parasta suomalaisessa jääkiekkoilussa vuonna 2003!

No, no. Joku tolkku sentään. Toivottavasti mokoma showtemppu unohdetaan vähin äänin. Sarjassamme Suomen jääkiekkoilun käsittämättömiä harharetkiä.
 

Rooster

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, TPS (pesiksessä KPL)
No nyt voi essulukin taas nukkua yönsä rauhassa, kun se kamala suomalaisen jääkiekkoilun pilaaja lähti kotimaahansa.

Minä en näe mitään pahaa siinä, että Hayley yritti miesten joukossa. Mestis oli hänelle liian kova sarja ja se siitä. Aina sitä saa yrittää.
 

essulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo ja Kerho
Viestin lähetti Rooster
No nyt voi essulukin taas nukkua yönsä rauhassa, kun se kamala suomalaisen jääkiekkoilun pilaaja lähti kotimaahansa.

Minä en näe mitään pahaa siinä, että Hayley yritti miesten joukossa. Mestis oli hänelle liian kova sarja ja se siitä. Aina sitä saa yrittää.

Ei yksi "viirupylly" minun yöuntani vie. Enkä koskaan ole itse Wickenheiseria syyttänyt yhtään mistään. Ei se hänen vikansa ole, jos Mestikseen katsojia haalitaan keinolla millä hyvänsä. Paras keinohan olisi avata liigakarsinnat jälleen, ettei tarvitse moisilla tempuilla yleisöä kosiskella.
 

Warre

Jäsen
Hei hei Heili, Heili good bye…Salamoiden tähän asti ehdottomasti paras kanadalaisvahvistus läksi nuolemaan haavojaan rapakon toiselle puolelle. Sitä en tiedä, oliko se oikea ratkaisu, mutta se tuo nostaa seuraavanlaisen kysymyksen ilmaan: Mitäs Mennander nyt seuraavaksi keksii? Millä keinoilla pidetään Salamoiden nimi kiekkokansan huulilla? Pelillisin keinoin, vai haetaanko E Tikkanen naftaliinista?

Tod.näk. tuleva NHL lakko saattaa tuoda mahdollisuuden. Miten Hagmannien isä-poika suhde oikein toimii, sitä en itse tiedä, mutta ketä muita NHL-hemmoja Selänteen lisäksi voisi yhdistää Salamoihin?
 

osh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Salamat
Nyt, kun keskustelun aihe on poistunut, voi keskustelun tiivistää yhteen havaintoon:
- jääkiekkoon suhtaudutaan haudanvakavana elämää suurempana asiana tai sitten se nähdään rentona ja alati kehittyvänä osana elämää.

P.S. Jääkiekosta ei todellakaan tarvinnut olla huolissaan. Huolta voi kantaa edelleen tapahtuman vaikutuksesta naisjääkiekon suuntaan.
 

Pateettinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Kiekko-Vantaa
Viestin lähetti osh
P.S. Jääkiekosta ei todellakaan tarvinnut olla huolissaan. Huolta voi kantaa edelleen tapahtuman vaikutuksesta naisjääkiekon suuntaan.

Olisi ollut kiva nähdä Wickenheiser pelaamassa muutaman pelin esim. Ylöjärven Ilveksen naisten SM-joukkueessa, jolla on nyt kasassa yksi piste ja yksi maali kahdeksan pelin jälkeen. Kerrankin olisi päässyt seuraamaan, miten yksi pelaaja voi pistää vastustajaa nippuun. Lisäksi lajin katsojamäärä ja julkisuusarvo olisivat nousseet huikeasti.

Mistä löytyisi statsit, monta minuuttia Heili pääsi pelaamaan näissä kovasti mainostetuissa 10 ottelussa? Onhan se jännää, että HC Salamilla on pistepörssin kärkimies joukkueessa, Heilin kotiinlähtö kerrotaan jopa pääuutislähetyksessä ja suurin osa jääkiekkoakin seuraavista ihmisistä ihmettelisi "kuka v&#/n Karo Koivunen"...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös