Wheeler Dealers

  • 16 046
  • 53

Fordél

Jäsen
Toisin kuin Edd China, en osaa juurikaan korjata autoja. Sen sijaan osaan korjata yhden suurimmista puutteista Jatkoajan keskustelupalstalla eli perustaa tänne ketjun yhdestä aikamme viihdyttävimmistä ohjelmista, Wheeler Dealersista.

Paraikaa telkassa pyörii Wheeler Dealersin 11. tuotantokauden 5. jakso, jossa Edd China korjaa Mike Brewerin hankkimaa Maserati 3200 GT:ta. Autosta paljastuu ongelmia aina ilmastoinnista sähköiseen kaasuun ja raidetangon päistä moottorin varoitusvaloon. Edd selättää kaikki ongelmat ja Mike pääsee lopulta myymään korjatun auton voitolla eteenpäin.

Sama konsepti on toistunut jo 11. tuotantokauden ajan. Mike ostaa auton ja tarvittavat varaosat, Edd hoitaa korjauksen, kunnes Mike myy auton eteenpäin voitolla. Ei uskoisi, että käytetyn auton ostamisesta, kunnostamisesta ja eteenpäin myymisestä voi tehdä näin koukuttavan ja viihdyttävän ohjelman, saati sitten, että pystyy toistamaan samaa kaavaa onnistuneesti vuosien ajan. Wheeler Dealersin poppoolta tämä kaikki onnistuu. Syynä lienee ohjelman aitous sekä ohjelman viihdyttävät tekijät, joista paistaa läpi suuri rakkaus ja innostus autoja kohtaan.

Wheeler Dealersissä ei myöskään tehdä mitään nopeita hokkuspokkus-temppuja vaan oikeasti laitetaan autot kuntoon. Ja me katsojat pääsemme näkemään hyvin yksityiskohtaisestkin, miten tämä kaikki tapahtuu. Ohjelman taiasta kertoo sekin, että se koukuttaa myös ihmisiä, jotka eivät ole autojen fiksaajia tai edes erityisen kiinnostuneita autoista. Kertoo vain ohjelman viihdyttävyydestä.

Onko Wheeler Dealers onnistunut vakuuttamaan muita jatkislaisia, että kyseessä on yksi aikamme viihdyttävimmistä ohjelmista ja yksi kaikkien aikojen parhaista auto-ohjelmista?
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Onko Wheeler Dealers onnistunut vakuuttamaan muita jatkislaisia, että kyseessä on yksi aikamme viihdyttävimmistä ohjelmista ja yksi kaikkien aikojen parhaista auto-ohjelmista?
Tämä on kieltämättä erittäin vahva auto-ohjelma, vain Clarkson-May-Hammond -akselin Top Gear menee edelle.

Toisin kuin monet muut Discoveryn ohjelmat(American Chopper ehkä pahimpana esimerkkinä), Wheeler Dealers on onnistunut säilyttämään aitoutensa ja sen punaisen lankansa, joka tunnetusti on autojen laittaminen myyntikelpoiseksi.

Ainoa negatiivinen asia, joka WD:stä tulee mieleen oli muutaman vuoden takainen Miken tähdittämä spin-off. Toki spin-offit nyt eivät voi ollakaan täydellisiä kopioita emosarjasta, mutta olisin parempaa toivonut.
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse tykkään, vaikka kyllähän ohjelma vetää mutkia suoraksi aikalailla.
Mikä eniten ihmetyttää on että työlle ei laiteta mitään hintaa vaikka voi olla useita kymmeniä tunteja duunia yhden auton osalta. Normikorjaamolla työn osuus on yleensä ylivoimaisesti suurin kuluerä.
 
Aivan loistava ohjelma. Mike nyt ei ole mikään suosikkityyppini, mutta eipä onnistu hyvää konseptia pilaamaankaan.

YouTubestahan noita vastaavia löytyy sitten lisää. Roadkillissä pari kesi-ikäistä jenkkiperheenisää laittelee lähinnä amerikkalaisia, vanhja romuja ajokuntoon ja fiilistelee (tai ajaa romuksi) niitä. Alkupään junkyard rescue -pitoinen tavara varsinkin on hyvää ja alkuperäisiä autoja kunnioittavaa, jossain vaiheessa lähtee vähän käsistä.

Hot Rod Garagessa keskitytään lähinnä pelkkiin moottoreihin, jättimäisiin amerikkalaisiin kaseihin ja vastaaviin tietenkin. Tässä alkupään tavara oli huonoa, mutta juoksu on parantunut huomattavasti.

Bamse ja Eetzi ovat vääntäneet Turbo Underpants -sarjaansa jo kolme kautta. Siinä nuorehko helvetin taidokas monitaituri insinöörismies kavereinen rakentaa keveitä pappavolvoja melkoisen viimeisen päälle tekniikalla. Parin ekan kauden kerronta aika ohutta, mutta mielenkiintoista settiä silti.

Yksi Suomen driftingin kärkinimistä, Teemu Peltola, on Black Smoke Racing -tiimeineen myös tehnyt, diesel-aiheista, autonlaitto-ohjelmaa: Budget Turbodiesel Daily Driver - Episode 1 - YouTube. Vähän enemmän kieli poskessa, ja napsu juntimpaan suuntaan.

Ja sittenhän on tietysti Nokian lahja maailmalle, Latela, edellisistä vielä pari-kolme napsua juntimpaan suuntaan. Jos ei ole koskaan katsonut, niin hyvä, ei kannatakaan.

Mutta eihän näistä oikeastaan mikään Wheeler Dealersille pärjää. Jos kovaa kamaa haluaa, niin pitää unohtaa videot ja lukea tämä projektipäiväkirja:
Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
 
Viimeksi muokattu:

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Kyllähän tuota tulee katsottua, vaikka en itse autolle osaa juuri öljynvaihtoa kummallisempaa tehdä. Tosiaan tuo aito meininki ja eri vaiheita näytetään hyvinkin laajasti. Toki niitä jää myös pirusti pois, mutta jos nyt aivan kaikki olisi, niin aika tylsäksi menisi ohjelmakin.
Myös viehättää se, että autot ovat klassikoita, jotka kunnostetaan kunnioittavasti. Niitä ei vedetä överiksi asentamalla telkkareita, lyömällä täyteen kromia tai jotain naurettavia kuvioita.

Top Gear tosiaan ainoa auto-ohjelma, mikä oli parempi, tarkoitan toki Clarkson & co. porukan Top Gearia. Onhan wheeler dealers vähemmän käsikirjoitettu ja aidompi siihenkin nähden, mutta konseptikin on täysin eri.
 

Fordél

Jäsen
Mikä eniten ihmetyttää on että työlle ei laiteta mitään hintaa vaikka voi olla useita kymmeniä tunteja duunia yhden auton osalta. Normikorjaamolla työn osuus on yleensä ylivoimaisesti suurin kuluerä.

Onhan se kuitenkin ihan ymmärrettävää, koska eihän kukaan muukaan auton tee-se-itse-fiksaaja laske omalle työlleen hintaa. Oma työ on se juttu, jolla tehdään voitto. Jos Edd Chinan työlle laskettaisiin hinta, voittoa tuskin tehtäisiin, ainakaan samalla tavalla kuin nyt. Ja eihän ohjelman ydin kuitenkaan ole voiton tekemisessä vaan käytetyissä klassikkoautoissa ja niiden fiksaamisessa.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Kyllähän WD:ia on tullut seurattua lähes reaaliajassa siitä lähtien kun joku kanava sitä näytti Suomessa. Suosikkijakso on ehdottomasti Bentley Mulsanne Turbo. Mike halusi RR:n, mutta osti Titanicin kokoisen Bentleyn aka. maanteiden laivan. Pari laikkaa meni koria hioessa, mutta komeahan siitä tuli. Myös Chrysler Imperial itsemurhaovineen oli hieno viritys.

Joskus myös myyjät ovat hauskoja, kuten Jurgen from Burgen Mese 280 SL:n myyjänä, tai ranskis joka möi DS Citikan. Mielestäni ns. mukahauskuudet ovat realistisempia WD:ssa kuin loppupään Top Gearissa. Ehdottomasti tämä sarja kestää aikaa paremmin kuin Top Gear.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Loistava sarja, jota jopa vaimo saadaan silloin tällöin katsomaan. Myös appiukko seuraa tätä, vaikka ns tosi-tv ei todellakaan muuten ole hänen kanavalistoillaan.

Eddillähän taitaa olla maailmanennätyksiä erilaisista maailman nopeimmista huonekaluista ym. Muistaakseni sänky ja vessanpönttö taisivat ainakin olla tuunattujen joukossa. Wikipediasta löytyy vielä suht kattava listaus fiksatuista autoista, kuluista ja tuloksesta per auto.

List of Wheeler Dealers episodes - Wikipedia, the free encyclopedia
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Ei uskoisi, että käytetyn auton ostamisesta, kunnostamisesta ja eteenpäin myymisestä voi tehdä näin koukuttavan ja viihdyttävän ohjelman, saati sitten, että pystyy toistamaan samaa kaavaa onnistuneesti vuosien ajan. Wheeler Dealersin poppoolta tämä kaikki onnistuu. Syynä lienee ohjelman aitous sekä ohjelman viihdyttävät tekijät, joista paistaa läpi suuri rakkaus ja innostus autoja kohtaan.

Wheeler Dealersissä ei myöskään tehdä mitään nopeita hokkuspokkus-temppuja vaan oikeasti laitetaan autot kuntoon. Ja me katsojat pääsemme näkemään hyvin yksityiskohtaisestkin, miten tämä kaikki tapahtuu. Ohjelman taiasta kertoo sekin, että se koukuttaa myös ihmisiä, jotka eivät ole autojen fiksaajia tai edes erityisen kiinnostuneita autoista. Kertoo vain ohjelman viihdyttävyydestä.

Mikäli kyseessä on sama ohjelma, joten olen pari kertaa nähnyt ties miltä kanavalta ulkomailla, niin kieltämättä tulihan tuota katseltua. Taiteestahan tuo käy, ja kiva vähän erilaisia, etenkin vanhempia autotyylejä ja aiheeseen paneutumista katsella vaikka autot ei sinänsä yhtään kiinnostaisikaan. Biittaa keinotekoiset top gearit mennen tullen imo.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
WD herättää autoromantikon, on sitä itsekorjaamisen makua. Samaan pyrittää "laskelmilla", näin paljon olisi itse tehden maksanut, kun China tekee ilmeisesti ilmaiseksi. ;)

Ne ei näytä kaikkia töitä sarjassa, vain juonen kannalta oleellisen korjaamisen. Jos oikein hörähtänyt, kun suttuisesta konehuoneesta on korjattu jotain ja se suttu häviää pintaruosteineen yhtä äkkiä mystisesti...oikeesti ollu kova savotta.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Itsekin olen jo pitkään sarjaa seuraillut lähinnä Discovery Channelilta. Mukavasti on vielä hiottu sarjasta pois hiukan turhaa kausien saatossa. Tuo Edd China jaksaa kyllä hämmästyttää, mies ei tunnu olevan ikinä mahdottoman paikan edessä, eikä voimasanoja tai manailuja kuulu ikinä, vaikka mitä kamaa Mike toisi nokan eteen, tai millainen savotta olisi jonkun pienen asian eteen tehtävä. Tollasen autokorjaajan haluan löytää omalle autollenikin! Itseänikin vähän alussa häiritsi ettei työlle annettu rahallista arvoa ja muut pikku seikat (esim. trading up -jaksoissa), mutta eipä ne nyt varsinaista menoa haittaa. Tallentelen näitä digiboksille myöhemmin katselua varten ja ärsyttää kun usein ei lue mikä jakso on kyseessä tai Suomi-kanavilta tulee 30 min osissa, joten pitää huomata ottaa toinenkin osa.
 

Beergenheim20

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Jokerit, OJ
Mahtava sarja, jokseenkin rehellinen sarja rehellisestä autojobbarista. Toisin kuin muissa tv:stä tulevissa sarjoissa, tässä saa jopa vinkkejä perusropailuun (jarrupalat, pallonivelet ym ym.) mitkä nyt tunkin varassa saa vaihdeltua. Tässä kun näytetään sitä itse korjailua.
Muissa sarjoissa pääpaino taitaa olla draamassa ja hassuttelussa, sekä siinä kuinka hieno siitä tuunatusta, telkkareita täynnä olevasta hummerista nyt tuli.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Aivan loistava ohjelma. Mike nyt ei ole mikään suosikkityyppini, mutta eipä onnistu hyvää konseptia pilaamaankaan.
Minun osaltani Mike pilaa paljon. Kyseessä on sen luokan mulkku ettei mitään rajaa mutta niinhän nuo automyyjät turhan usein ovat. Auto ostetaan aina mahdollisimman halvalla koska muka ei pystytä maksamaan enempää. Siinä välissä mekaanikko tekee suurimman työn ja lopussa Mike ottaa mukamas kaiken kunnian itselleen ja ottaa loukkauksena jos joku alkaa hieman enemmän tinkimään. Ohjelma olisi paljon parempi jos ohjelmasta leikattaisiin Mike kokonaan pois.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Loistava sarja, hyvä avaus! Tykkään kutosen putkesta jossa tulee Gas Monkey ja WD peräkkäin, GM tietysti jenkkihömppää mutta hyvin tehty ja suht viihdyttävä, päähenkilö Richard Rawlings tekee sarjasta varsin katsottavan kaikella säädöllään. Ennen näitä tulee joku Aavikon autokunkut joka ei oikein vakuuta ja vaikuttaa halvalta kopiolta.

WD on taas yksinkertainen mutta viihdyttävä kaikille joita tekniikka ja autot kiinnostaa, vaikka ei itse osaisikaan autoja rassata. China saa korjauksen vaikuttamaan yksinkertaiselta mutta varsin todennäköisesti taustalla on helvetinmoinen tiedonhaku & kokeilu, kukaan ei tietenkään vedä noin putkeen korjauksia mitä sarjassa nähdään. Tätä sarjaa ei tietysti kannata katsoa jos on autokuume päällä, autoverottomien maiden hinnat kun on jotain ihan muuta kuin Suomessa ja alkaa vain vituttamaan.
 

Fordél

Jäsen
Minun osaltani Mike pilaa paljon. Kyseessä on sen luokan mulkku ettei mitään rajaa mutta niinhän nuo automyyjät turhan usein ovat. Auto ostetaan aina mahdollisimman halvalla koska muka ei pystytä maksamaan enempää. Siinä välissä mekaanikko tekee suurimman työn ja lopussa Mike ottaa mukamas kaiken kunnian itselleen ja ottaa loukkauksena jos joku alkaa hieman enemmän tinkimään. Ohjelma olisi paljon parempi jos ohjelmasta leikattaisiin Mike kokonaan pois.

On kyllä ihmeellistä, miten eri tavalla ihmiset voivat nähdä ohjelman. Itse en ole havainnut, että Mike ottaisi voitosta kaiken kunnian itselleen. Muutenkaan en näe, että voiton tekeminen autoilla olisi jotenkin tämän ohjelman pääjuttu. Toki se on selkeä osa konseptia, mutta edelleen, 95 %:sti aika kuluu auton korjaamiseen ja sen fiilistelyyn.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
On tuo China sarjan kantava voima ehdottomasti, mutta on Mike myös tärkeä vaikka ei itseänikään naama miellytä. Sarja lähtee käyntiin siitä projektin löytymisen riemusta vaikka kohde olisikin aika raatokin. Helvetin hienosti välittyy kunnioitus autoja kohtaan ja se tekee hommasta aitoa. Tietyllä tapaa itsekin haluaisin nähdä että työllekin laskettaisiin hinta, niin se kertoisi ihmisille että autonfiksailu on oikeasti harrastushommaa eikä bisnestä. Tosin ei noi voitotkaan isoja yleensä ole, mikä on sinänsä piristävää verrattuna moniin "tosi-tv" ohjelmiin jossa tehdään jossain huutokaupoissa ja vastaavissa helposti kymmeniä tuhansia tuosta vaan.

Voisin katsella vaikka kuinka pitkään kun China tekee vika analyysejä, selvittää ne katsojille niin että tyhmempikin tajuaa ja lopuksi fiksaa ne. Samanlainen konsepti toimisi myös itselleni esimerkiksi rakennusten korjausten ja huonekalujen entisöinnin kanssa, mutta en tiedä kuinka homma onnistuisi jos ei olisi Chinan kaltaista jantteria.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On tätäkin tullut silloin tällöin katsottua mutta aika pian kyllästyttää ja ihan samasta syystä kun muutkin fixaus/autonrakentamis-ohjelmat. Ostetaan romu joka viedään korjaamolle ja poks, 100 tuntia töitä on hävinnyt kun pieru saharaan ja auto viedään maalaamoon ja tulee "valmiiksi" kasattuna sieltä pois... Sen verran tullut autoja roplattua että juuri tuo typistäminen ja oikominen näissä saa karvat pystyyn. Vähän varmaan sama kun kokki katsoo jotain master chefiä... Ja kaikki jotka oikeasti tuolla kaavalla autoja roplaa(kun niitäkin on jotka sitä tekee ihan busineksenä/harrastuksena), laskee sille omalle työlle jonkin arvon. Ei siinä muuten mitään järkeä olisi...
 

Fordél

Jäsen
On tätäkin tullut silloin tällöin katsottua mutta aika pian kyllästyttää ja ihan samasta syystä kun muutkin fixaus/autonrakentamis-ohjelmat. Ostetaan romu joka viedään korjaamolle ja poks, 100 tuntia töitä on hävinnyt kun pieru saharaan ja auto viedään maalaamoon ja tulee "valmiiksi" kasattuna sieltä pois... Sen verran tullut autoja roplattua että juuri tuo typistäminen ja oikominen näissä saa karvat pystyyn. Vähän varmaan sama kun kokki katsoo jotain master chefiä...

Se olisikin vasta viihdyttävä ohjelma, kun yhden auton fiksaaminen kestäisi vähintään yhden tuotantokauden ja suurin osa ajasta menisi osien irrotteluun, maalipinnan hiomiseen jne. Eiköhän se ole ohjelman kiinnostavuuden kannalta ihan vaan parempi, että ohjelmassa näytetään mielenkiintoisimmat rempat ja niistäkin vain ne olennaisimmat kohdat.

Ja kaikki jotka oikeasti tuolla kaavalla autoja roplaa(kun niitäkin on jotka sitä tekee ihan busineksenä/harrastuksena), laskee sille omalle työlle jonkin arvon. Ei siinä muuten mitään järkeä olisi...

Lasketaanhan se tässäkin. Auto voidaan myydä vaikka tonnin voitolla, joka on saatu pitkälti tehdyllä työllä. Ihan samalla tavalla sinäkin voit myydä korjaamasi auton voitolla, jolloin todennäköisesti suurin osa voitosta koostu juuri sun tekemästä työstä.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
On tätäkin tullut silloin tällöin katsottua mutta aika pian kyllästyttää ja ihan samasta syystä kun muutkin fixaus/autonrakentamis-ohjelmat. Ostetaan romu joka viedään korjaamolle ja poks, 100 tuntia töitä on hävinnyt kun pieru saharaan ja auto viedään maalaamoon ja tulee "valmiiksi" kasattuna sieltä pois... Sen verran tullut autoja roplattua että juuri tuo typistäminen ja oikominen näissä saa karvat pystyyn. Vähän varmaan sama kun kokki katsoo jotain master chefiä... Ja kaikki jotka oikeasti tuolla kaavalla autoja roplaa(kun niitäkin on jotka sitä tekee ihan busineksenä/harrastuksena), laskee sille omalle työlle jonkin arvon. Ei siinä muuten mitään järkeä olisi...

Eivätköhän kundit saa molemmat liksana X puntaa per jakso ja tuskin tuotantoyhtiö ohjelmaa näin kauan olisi tehnyt tappiolla. Voittoahan noista autoista tuleva raha on. Toinen vaihtoehto on tietysti, että ohjelmassa jätetään kertomatta autoon liittyviä kunnostuskustannuksia tai niitä madalletaan.

Itsestäänselvää on, että oman työn osuudelle ei lasketa hintaa, vaikka ymmärrän toki pointtisi. Eddhän hokee lähes joka jaksossa, kuinka tämä työ maksaa korjaamolla tämän ja tämän verran, mutta itse tekemällä voi säästää rahaa, jos homma on joka tapauksessa tehtävä. Mun mielestä kerrotaan myös, mitkä hommat ovat helpompia kuin toiset. Esim eilisen Lotus Espritin (vanha jakso toki) koneen roplaamisen kerrottiin olevan jo aikalailla hankalaa.

Se tietysti, mitä olen miettinyt on sitten se, kuinka hyvään kuntoon autot oikeasti fiksataan. Veikkaan tässä olevan hieman Miken hehkutusta taustalla totuutta enemmän. Esim joku "tavallinen" autoharrastaja kävisi koko auton läpi, kun taas tässä fiksataan vain selvät ja suht nopeasti löytyvät viat ja puutteet.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onhan takana toki tuotantoyhtiö ja kaverit saa palkan eikä varmaan ihan pientä, hyvä niin. Ja omassa genressään hyvin tehty sarjahan tämä on. Huonompiakin vastaavia löytyy...

Ehkä vaan tiedän liikaa autojen rassaamisesta jonka takia tällaiset sarjat ei jaksa niin sytyttää. Autot toki hienoja ja monipuolisia ja kaverit innostuneita niistä. Itse pidän TopGearista huomattavasti enemmän vaikka heidänkin jutut on välillä aika huonoja... Ohjelmana vaan niin erityyppinen muihin autoohjelmiin verrattuna...
 

Fordél

Jäsen
Te autojen laitosta enemmmän tietävät osaatte varmasti sanoa, että löytyykö Suomesta enää samalla tavalla eri "alojen" jobbareita kuin näyttää löytyvän Briteistä? Tarkotan siis näitä kaverita, joille Mike roudaa Wheeler Dealersissä ties mitä auton osia korjattavaksi tai fiksattavaksi. WD:ssa tuntuu aina löytyvän joku ekspertti, joka osaa juuri hoitaa sen hyvinkin speciaalin homman, jota kulloinkin korjattava auto kaipaa, kuten päällystää vanhan sitikan rättikaton, korjata juuri tietyn merkin vaihdelaatikoita, kromata autonosia jne. Vai onko tällaiset osaajat jo kadonneet meiltä?
 

markusst

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS | Miami Dolphins
Paras auto-ohjelma, tosin muista Suomessa näkyvistä suurin osa on niin karmeaa sontaa, ettei mikään vaikea kruunu napata. Nuo Fast 'n Loud ja Misfit Garage ja Fat & Furious [sic] vaikuttavat lähinnä irvailevan mobilistiskenelle, Discovery Channelin tuotoksia taitavat olla muuten nuo kaikki.

Top Gearissa ainakin Clarkson haluasi antaa vaikutelman että ovat kohtuullisen vieraantuneita autojen konepellin alla olevasta sielunelämästä, tosin ainakin James Mayn haluaisin uskoa roplaavan autoja ihan muutenkin kuin duunin puolesta. Tuotantoarvoiltaan tietysti Top Gear ja luultavasti herrojen tuleva The Grand Tour ovat sitten ihan omassa sfäärissään, mutta Wheeler Dealersista huomaa että aidolla rakkaudella käsiteltävää aihetta kohtaan voi jo päästä pitkälle.
 

ace

Jäsen
Minun osaltani Mike pilaa paljon. Kyseessä on sen luokan mulkku ettei mitään rajaa mutta niinhän nuo automyyjät turhan usein ovat.

Sama! Olen aina epäillyt että Mike on tosielämässä täysi mulkku, niin teennäistä hänen iloisuus ja nokkeluus sarjassa on. Samoin aina kun ajavat Eddin kanssa kunnostetulla autolla kilpaa, Mike voittaa poikkeuksetta. Varmasti on vaatinut ettei hänen häviöö näytetä.

Muuten sarja on mainio, klassikkoautoja fiksataan alkuperäiskuntoon eikä mitään älyttömiä tuunauksia. Edd on huikea tyyppi, itseäni nauratti se jakso kun Mike raahasi korjattavaksi jonkun kääpiöauton (olisiko ollut BMW Isetta, en ole varma) eikä Edd mahtunu edes sisään istumaan.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Te autojen laitosta enemmmän tietävät osaatte varmasti sanoa, että löytyykö Suomesta enää samalla tavalla eri "alojen" jobbareita kuin näyttää löytyvän Briteistä? Tarkotan siis näitä kaverita, joille Mike roudaa Wheeler Dealersissä ties mitä auton osia korjattavaksi tai fiksattavaksi. WD:ssa tuntuu aina löytyvän joku ekspertti, joka osaa juuri hoitaa sen hyvinkin speciaalin homman, jota kulloinkin korjattava auto kaipaa, kuten päällystää vanhan sitikan rättikaton, korjata juuri tietyn merkin vaihdelaatikoita, kromata autonosia jne. Vai onko tällaiset osaajat jo kadonneet meiltä?

Ihan mutuna: moottoreiden hoonaamiseen koneistamoita löytyy, samoin toki verhoomoita ja peltikorjaamoita/automaalaamoita (sis vanteet). Muut olisivat sitten varmaan jo ihan bisnesmielessä huonoja ideoita netin ja suomalaisen autokannan myötä. Toki lisäksi sitten jonkun tietyn automerkin sielunelämään erikoistuneita normikorjaamoita on, mutta ei ehkä juuri hakemallasi tavalla.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Edd on huikea tyyppi, itseäni nauratti se jakso kun Mike raahasi korjattavaksi jonkun kääpiöauton (olisiko ollut BMW Isetta, en ole varma) eikä Edd mahtunu edes sisään istumaan.
Ainakin Lotus Eliten istuin jäi aikanaan Eddiltä istumatta pienen ohjaamotilan vuoksi. Isettaan sen sijaan sulloutuivat oikein miehissä.

Kaikki kaudet tullut Discoverylta katsottua ja matkan varrelle on mahtunut monta hienoa autoa. Parhaimpia jaksoja edelleen boksilla. Uusimmilla kausilla on lisätty sitä kavereiden keskinäistä kinastelua ja vinoilua eikä se oikein sovi homman henkeen, ellei sitten tuotanotoyhtiöllä ole tarkoitus järjestää jotain huomionhakuista eroa kaverusten välille ja sitten hetken päästä reunion-jaksoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös