Vopat Jokereihin

  • 61 829
  • 308
Suosikkijoukkue
Jokerit
kamraterna kirjoitti:
Hyvin tuntuu mies tuntevan kannattamansa joukkueen pelaajat. Mites Norton, Kankaanperä, Lepistö, Järventie tai Dahlman? Tai NHL-maalivahtina tänne tuotu Passmore tai mm-kisa kävijä Pakaslahti? Ilmeisesti täysin tuntemattomia noubadeja (muutenkin kuin sarjataulukosta tai tämän kauden pistepörssistä katsoen)? Varmasti Virmanenkin tyytyväinen kun ei edes omat kannattajat tunne pelaajia vaikka joukkueeseen syydetään tällä kaudella rahaa jonkun matkaa neljättä miljoonaa euroa..

Hm. Taisin kirjoittaa, että muut kuin Jokerifanit ei heitä tunne. Ite kyllä jossain muistan kuulleeni Pakaslahden. Ai niin mul on sen paita.

Kysymys ei ole siitä pidänkö minä heitä hyvinä vaan yleinen tähti status.

Norton oli tänne tullessa ihan tuntematon.

Kankaanperä ei ole meillä tehnyt tehoja nimeksikään eikä +/- saldo ole kaksinen. Harva varmaan edes tietää minkä näköinen jätkä on kyseessä.

Lepistö on vielä kovin nuori, eikä ole voittanut pakkien pistepörssiä liigassa eikä Jokereissa. Tehot on ollut hyviä, muttei mitään ihmeellisiä.

Järventie ei ole koskaan iskenyt kovia tehoja. Hän ei myöskään ole fyysinen ja taklaa usein kädet korkealla.

Dahlmannin parhaat tehot liigassa on ollut 10+18. Uu huippulukemat.

Passmore oli Nhl:ssä kakkos veska. Torjunta prosentit on aina ollut matalia ja ovat täälläkin matalia.

Älä siis käsitä väärin minä pidän edellämainittuja herroja hyvinä, mutta liiga-tasolla he eivät ole mitään ihmeellisiä nimiä, joiden vuoksi voitaisiin puhua tähtisikermästä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tunnettu Sotilas kirjoitti:
En taaskaan pysty sivuuttamaan juttuasi. Mitä muita "nimiä" Jokereissa on kuin Virta, Santala, Hyvönen ja ehkä Jantunen ?

Muut on sellaisia jannuja joista a) kukaan (paitsi Jokerifanit) ei tiedä mitään b) on ollut Jokereissa jo monta kautta (rivi mies) tai c) joista sä itkisit ja kiroaisit niiden tullessa joukkueesees

ok. Tulen toki sen verran vastaan, etten väitä Jokerien tämän vuotista joukkuetta miksikään kaikkien aikojen tähtisikermäksi. En kuitenkaan ole kiroamassa, jos osa tuosta porukasta siirtyisi kannattamaani joukkueeseen. Tuolla miehityksellä PITÄISI PELATA TODELLA PITKÄLLE KEVÄÄSEEN - ihan ilman Vopatiakin...
Tällä hetkellä tilanne kun on niin uskomaton, että mm. juuri Ässät on Jokereita 13 pistettä edellä, miehillä joita täälläkin ( jatkoajan keskustelupalstoilla) on haukuttu ehkä Suomen absoluuttisesti huonoimmaksi joukkueeksi.
Jokerit nousee vielä, se on ihan varma. Mutta onko pelaajien haaliminen jatkuvalla syötöllä oikea tapa? Se vastaa ken tietää.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
MustatKortit kirjoitti:
ok. Tulen toki sen verran vastaan, etten väitä Jokerien tämän vuotista joukkuetta miksikään kaikkien aikojen tähtisikermäksi. En kuitenkaan ole kiroamassa, jos osa tuosta porukasta siirtyisi kannattamaani joukkueeseen. Tuolla miehityksellä PITÄISI PELATA TODELLA PITKÄLLE KEVÄÄSEEN - ihan ilman Vopatiakin...
Tällä hetkellä tilanne kun on niin uskomaton, että mm. juuri Ässät on Jokereita 13 pistettä edellä, miehillä joita täälläkin ( jatkoajan keskustelupalstoilla) on haukuttu ehkä Suomen absoluuttisesti huonoimmaksi joukkueeksi.
Jokerit nousee vielä, se on ihan varma. Mutta onko pelaajien haaliminen jatkuvalla syötöllä oikea tapa? Se vastaa ken tietää.

Siis kysymyshän ei ole siitä, etteikö Jokerien kuuluisi materiaalin puolesta olla korkeammalla. Tottakai pitäisi. Meillä on kasassa hyvä joukkue, mutta tähtisikermästä tai "nimilistasta" on turha puhua.
 
Tuolla miehityksellä PITÄISI PELATA TODELLA PITKÄLLE KEVÄÄSEEN - ihan ilman Vopatiakin...
Paitsi että tuota miehitystä harjoitutti amatöörit aina syksyyn saakka. Sen jälkeen paikalle roudattiin Curre kuseskelemaan tulipalojen päälle - hän tuntuu olevan saman sortin kaveri kun Kai Matalamäki. Saa kyllä homman runkosarjassa sille tasolle että pisteitä tulee, mutta ei ole mitään pelkoa siitä että Jokerit menisi pitkälle (paitsi kaljalle). Jostain pitäisi vielä löytää se 1. maalivahtikin.
 

zoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Nikke kirjoitti:
"IFK:n näköinen pelaaja" = iso, ruma ja kädetön. Malliesimerkkinä Roman Vopat.

Selailin jotain vanhaa ketjua ja tämä pisti silmään!
Noh, olisinhan mielellään ottanut Vopatin IFK:hon ja White helv...
No, mutta toisilla on toisia enemmän rahaa lompakossa kuin toisilla.
 

Tuoppi

Jäsen
- Pääsimme (Pelicans-ottelun) kahdessa ensimmäisessä erässä pelaamaan aika paljon ylivoimaa, mutta emme tehneet maalin maalia. Rohkeita miehiä tarvitaan maalin eteen maskiin. Nykykiekossa on vaikea tehdä maaleja, jos ei ole miehiä maalilla. Uskon, että tähän Roman Vopat on oikea mies tähän, Curt Lindströmin apuvalmentaja analysoi.

Korjatkaa jos olen väärässä mutta eikös meillä jo ollut halvempi mies (Beaudoin) tuohon Virmasen mainitsemaan hommaan joka sitten ulostettiin koska hankittiin maalintekijän nimikkeellä.
 
Viimeksi muokattu:

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
Toivottavasti Vopat on hyvä hankinta.

Odotan häneltä taistelua, maskintekoa, rehtejä taklauksia, hyvien "omg" hetkien luojaa ja varmaa pelaamista illasta toiseen. Näin jos tapahtuu niin kiitos Masa.

Jos ei tapahdu niin..
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuoppi kirjoitti:
Korjatkaa jos olen väärässä mutta eikös meillä jo ollut halvempi mies (Beaudoin) tuohon Virmasen mainitsemaan hommaan joka sitten ulostettiin koska hankittiin maalintekijän nimikkeellä.
Mitäpä tuota korjaamaan, oikeassahan sinä olet. Masa vaan nyt huomasi, että just Vopatia tarvitaan. Molemmat kuitenkin on laitureita, että sinänsä fetissi ei kärsi. Anna Masa palaa, pikku hiljaa me ei enää muisteta mihin Jokerien menestys perustui. Sä pystyt siihen.

Mä laittaisin tän pienellä jos osaisin,
- meillä on ollut varma ykkösveska ja hyvä stuntti,
- loistava valmennus (ei tosin yhtä sädehtivä kuin sinä, etenkin haalarihommissa)
- vahva ja hyvä puolustus, tämäkin oli.
- ykkösketju, jossa ukot pysyivtä (siis yli 1 matsin)

Kyllä tämä tästä. Lyödäänkö vetoa, että Jokeri-fanista et pysty mua vieroittamaan, et vaikka kuinka yrität. - Masa what ?
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
bozik kirjoitti:
Mitäpä tuota korjaamaan, oikeassahan sinä olet. Masa vaan nyt huomasi, että just Vopatia tarvitaan. Molemmat kuitenkin on laitureita, että sinänsä fetissi ei kärsi. Anna Masa palaa, pikku hiljaa me ei enää muisteta mihin Jokerien menestys perustui. Sä pystyt siihen.

Mä laittaisin tän pienellä jos osaisin,
- meillä on ollut varma ykkösveska ja hyvä stuntti,
- loistava valmennus (ei tosin yhtä sädehtivä kuin sinä, etenkin haalarihommissa)
- vahva ja hyvä puolustus, tämäkin oli.
- ykkösketju, jossa ukot pysyivtä (siis yli 1 matsin)

Kello on paljon ja pitäis nukkua. En ole jaksanut koko iltaan avautua täällä, vaikka 0-5 tappio oli taas jotain niin käsittämätöntä.

Mutta kun veli bozik otti nuo Jokeripelin todelliset runkopilarit, niin pakkohan sitä on reagoida. MISSÄ ja MIKSI ja MITEN nämä perusasiat on täksi kaudeksi onnistuttu viimeisen päälle munimaan? Juujuu. TimppaTomppa otti ja lähti, eihän sille minkään voinut. Wade floppasi (eikä tällä nyt tarkoiteta pokeritermiä), eikä sillekään mitään voinut. Kaikki muukin meni hanurilleen.

Noh mitä meillä tehdään, kun on huomattu että peruspilarit on persiillään? Otetaan Köörinkejä ja Passmoreja torjumaan ja laitetaan Masa vaihtoaitoon! Haloo! Onko ketään taaskaan kotona? Passmoren suhteen en ole menettänyt vielä toivoani, mutta jossain on jotain vikaa jos meidän ulkolais"vahvistus" näyttää huonommalta kuin Rämö. Eikä tämä ole Rämöä vähätellen tietenkään todettu.

Muistutan myös veli bozikkia siitä, että Vopat skouttasi itse itsensä Jokereihin ja soitti nyt Masalle ihan omatoimisesti. Eihän Masa muuta voi kun ottaa kaikki jätkät pelaamaan, jotka ihan itse haluavat tulla. Sehän säästää aikaa, mutta ei rahaa.

Tahtoo ainakin:
- Kovan ykkösveskarin (ei me tarvita ulkomaisia "average"-miehiä)
- Ammattimaisen valmennuskaksikon

Noilla se paketti saadaan kuntoon. Joukkuehan on muuten tällä hetkellä erittäin potentiaalinen kokonaisuus. Kaikki perusasiat vaan mättävät edelleen.

OT for bozik: tulihan tänään käytyä ekan kerran tänä talvena kuplassa lyömässä. Ihmeen hyvin meni. Kivempaa tuo homma on kun Jokeripelin seuraaminen tällä hetkellä - ja halvempaakin.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tomppa#74 kirjoitti:
Muistutan myös veli bozikkia siitä, että Vopat skouttasi itse itsensä Jokereihin ja soitti nyt Masalle ihan omatoimisesti
Tää mua just vituttaakin. Masa palkkaa laitureita, kun minä olen todistetusti lahjakkain sentteri Jokereissa ever.

Mikään muu ei vituta, Masa on aika hyvä.
 

Kerouac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Tuota, tuota. Mihinkäs tuo Vopatin maine hyvänä puolustavana pelaajana perustuu?

Sikäli kun minä Romania muistan, niin OK, kovasti kieltämättä alivoimalla puolustavaa työtä tekevä kaverihan on kyseessä. Mutta ainakaan itse en muista Vopatin mitenkään loistaneen normaalissa viisikkopuolustamisessa? Eivätkä toisaalta uran +/- - tilastotkaan tuota mielikuvaa puolustavasta viisikkopelaajasta hirveästi tue.

Tokihan Vopat tuo parhaimmillaan hyvää alivoimaosaamista, paljon taklauksia ja ehkäpä maalejakin, mutta kyllä minä hiukkasen tätä siirtoa ihmettelen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
bozik kirjoitti:
Kyllä tämä tästä. Lyödäänkö vetoa, että Jokeri-fanista et pysty mua vieroittamaan, et vaikka kuinka yrität. - Masa what ?

Eikö tuo ole jo aika naurettava kommentti. Joku kannattaa esim. Pelicansia. Fanius=Voittaminen?

Kannattaa muistaa että Jokereilla ei ole jumalan suomaa oikeutta voittaa, vaikka hyvin onkin mennyt vuodesta 1993.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Nuorempi Nelson kirjoitti:
Eikö tuo ole jo aika naurettava kommentti. Joku kannattaa esim. Pelicansia. Fanius=Voittaminen?

Kannattaa muistaa että Jokereilla ei ole jumalan suomaa oikeutta voittaa, vaikka hyvin onkin mennyt vuodesta 1993.

Höh, luepa tuo bozikin viesti nyt uudelleen ja ota se asiaan kuuluvalla huumorilla. Bozikin jokerisydäntä ei sovi turhaan epäillä.

Kyse on siitä, että Masan säätäminen ja koheltaminen tällä hetkellä tuntuu olevan jokseenkin epäloogista ja vaihtoaitoon pamahtaminen oli niitti tälle touhottamiselle. Masa onnistuu usein hankkimaan hienoa miehiä, mutta todella usein tekemään myös käsittämättömiä tempauksia.

Ei tuossa nyt voittamisesta tainnut olla puhe mitenkään.

Saas nähdä millaiseksi tämä Masan Vopat-"hankinta" osoittautuu. Vai pitäisiköhän puhua Vopatin Vopat-hankinnasta...
 

mtt

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit(tiputin Bluesin pois. Blues on paska)
Masa ei aio peluuttaa Vopatia. Osti vaan pois ettei mene IFKiin. Vittuillakseen.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nuorempi Nelson kirjoitti:
Eikö tuo ole jo aika naurettava kommentti. Joku kannattaa esim. Pelicansia. Fanius=Voittaminen?
Tomppa mut jo koetti pelastaakin. Ajatus tosiaan oli sanoa, että aika paljon Masa & co ovat tehneet sen eteen, ettei Jokereista enää voisi digata. Anyway, oli ehkä hivenen heikosti muotoiltu kommentti ja sitä edesauttoi kuuden promillen vitutushumala.

Soitin juuri terapiasoiton ystävälleni, jonka kanssa 80-luvun alusta alkaen peleissä käytiin. Kun oltiin vähän aikaa juteltu niin mä hiffasin, että loppujen lopuksi meillä menee helvetin hyvin. Ei olla divarissa, eikä voida sinne edes tippua. Ihme valittaja, minäkin.
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Ihan noin yleisesellä tasolla kysyisin tuosta Vopatista, että onko mies jo nähty jäällä tai missään joukkueen kanssa tekemisissä? Eli onko tietoa minkälaisessa kunnossa mies on?

En nyt vähättele Jokereiden hankinta- ja scouttausosastoa, mutta joskus ennen (aika useinkin) on käynyt niin, että suurella ryminällä Suomeen kesken kauden tuotu mies onkin ollut ihan hajalla ja loppukauden poissa.
 

Metro4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitin Raukka, Pulu, STL, Töölö, HyRi
mtt kirjoitti:
Masa ei aio peluuttaa Vopatia. Osti vaan pois ettei mene IFKiin. Vittuillakseen.

Ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella

Tuntuu, että nykyään Masan toiminnassa moni asia lähtee IFK:lle nokittamisesta. Brad, Santala ja nyt Roman....what´s next, #10?

Ihmettelen sitä, että Suomen ehkä tunnetuimman (tähän saa tarttua) jääkiekkoseuran brandiä muutetaan edellisestä kaudesta näin radikaalisti.
Onko sitten paniikki jo niin kova, että hinnalla millä hyvänsä nostetaan joukkue säälipleijarirajan yläpuolelle?

Business-maailmassa ko. toiminta ei veisi pitkälle, siellä kun keskitytään oman tuotteen kehittämiseen huippuunsa lajissaan ja markkinoidaan se sitten mukavalla katteella köyhälle kansalle (noin karrikoiden).

Tällä hetkellä Masa kaivaa kaikki mahdolliset "kovat" nimet saadakseen hallin täyteen, muttei keskity tuotteen kehittämiseen todella aidosti ja oikeasti.
Nippu keikkatyöläisiä hoitelee homman sinnepäin ja tulos on mitä on.
Kertakatsojia nämä uutuudet varmasti viehättävät, mutta tunnistaako aito fani enää joukkuettamme? Minä en....

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että Roman kuuluu IFK:n riveihin, koska näin vain kuuluu olla. Urheilusta katoaa sen syvin olemus, jos kaiken saa rahalla. Tästä en siis syytä pelkästään Masaa, vaan myös herra Vopatia.
(...olisi muuten mukava olla kärpäsenä katossa kun Roman ja Kanki tapaavat ensi kerran pukuhuoneessa, muistelevat varmasti viime kautta lämmöllä...)

Oli miten oli, tämä kausi on mennyttä, koska taitavat pelaajamme eivät pelaa koko sielulla ja sydämellä. Kateellisena katson naapuria, jolla nimilista on jokseenkin avuton ulkomaan avuja myöten, mutta ovat pelillisesti meitä edellä valovuoden. Pelottaa mennä Pasilaan joulun jälkeen!

But no fear, victory is our´s....in which season?...I do not know.....
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Tuli tuossa katsottua pätkä jossa Vopat pudottaa Nortonin - uskon että juuri nämä kaverit tulevat parhaiten ystävystymään, niin se yleensä käy kun kaksi entistä tanssikumppania ovatkin yhtäkkiä joukkuetovereita.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Cairns kirjoitti:
Tuli tuossa katsottua pätkä jossa Vopat pudottaa Nortonin - uskon että juuri nämä kaverit tulevat parhaiten ystävystymään, niin se yleensä käy kun kaksi entistä tanssikumppania ovatkin yhtäkkiä joukkuetovereita.


Olen yrittänyt noita Nortonin paineja etsiä netistä, mutta huonolla tuloksella. Voisitko Cairns esim tuon laittaa jonnekin nähtäville?
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
spertti kirjoitti:
Olen yrittänyt noita Nortonin paineja etsiä netistä, mutta huonolla tuloksella. Voisitko Cairns esim tuon laittaa jonnekin nähtäville?

Sorry mutta mulla ei ole keinoja ripata DVD:ltä videoclippejä, köyhä olen.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Cairns kirjoitti:
Sorry mutta mulla ei ole keinoja ripata DVD:ltä videoclippejä, köyhä olen.

Onhan tuohon ilmaisia ohjelmiakin, mutta saattaa sotia tekijänoikeuslakeja vastaan, jos DVD on niiden alainen. Voin kyllä yksärillä neuvoa, jos haluat tuonkin taidon oppia....
 
Viimeksi muokattu:

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Cairns kirjoitti:
Tuli tuossa katsottua pätkä jossa Vopat pudottaa Nortonin - uskon että juuri nämä kaverit tulevat parhaiten ystävystymään, niin se yleensä käy kun kaksi entistä tanssikumppania ovatkin yhtäkkiä joukkuetovereita.


No niin, siinä se sitten tuli. Muistini pelasi oikein. Kiitos Cairns, tiesin, että sinuun voi luottaa.
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Vopatin numero tulee olemaan 72, eli käyttää samaa paitaa kuin Beaudoin kauden alussa. Virmanen ei tosin enää muistanut tuon pelaajan nimeä kuka numerolla 72 pelasi, piti vähän auttaa :) Mutta mitäpä sitä vanhoja tryoutlaisia muistelemaankaan.

Kahdet treenit on nyt takana ja hyvältä kuulemma näyttää, joukkuekin on ollut erittäin innoissaan Vopin saapumisesta joukkueeseen. Mies on sellainen jonka jokainen haluaa omaan tiimiinsä.

Treeneissä on ollut samassa kentässä Jesse Niinimäen sekä Toni Dahlmanin kanssa.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No hyvä kuulla että luistin vielä liikkuu isolla miehellä. Kyllähän Vopat tuo fyysisyyttä lisää joukkueeseen, ja tämän kaupan jälkeen varsinkaan ei Jokereilla ole yhtään "mikkihiiri" ketjua. Nyt pitäisi vaan saada tuo peli jollain lailla muutenkin järjestykseen, niin kyllä tästä vielä noustaan. Toivottavasti Vopat on nyt se joukkueen kaipaama piristysruiske, jolla lähdetään uuteen lentoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös