Viuhkolan edesottamuksista rapakon takana

  • 29 170
  • 66

Watson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Arsenal
Junno, nyt perkele istut hetkeksi alas ja mietit.

Ei kiitos Pikulle. Uusia tuulia, uusia kasvoja. Viuhkola on eittämättä helvetin kova vahvistus saapuessaan (pelituntuma ja pelikunto ovat kyllä todella arvoituksellisia), mutta antaa nyt jumaliste kaverin yrittää tuolla rapakon takana! Ihan sama, vaikka kuinka menisi penkin alle tämä kausi Devilsien riveissä, onpahan ainakin yrittänyt.

Junnon päätöksillä tuskin on mitään merkitystä Pikun liikkeisiin. Jos Kärpät ei tarjoa sopimusta, muitakin halukkaita ottajia Euroopasta varmasti löytyy. Mieluummin minä edelleen katselen Pikun suorituksia Kärppäpaidassa kuin jossakin muussa joukkueessa. Ihme kitinää, kärppäkasvatit jotka siirtyvät Oulusta muualle (esim. Pirnes) saavat luopion leiman ja sitten Viuhkola ei jostain syystä kelpaakaan.

Ja mitä tuohon Pikun pelituntumaan tulee, ei sen löytyminen loukkaantumisen jälkeen ole ennenkään vienyt kuin pari peliä. Samanlainen maestro se on sen jälkeen varmasti kuin ennenkin.

Omasta puolestani Piku voisi pakata myös Bumen selkäreppuunsa. Näillä kavereilla niitä mestaruuksia voitetaan eikä nopanheittoon rinnastettavilla pohjoisamerikanavuilla.
 

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei kiitos Pikulle. Uusia tuulia, uusia kasvoja. Viuhkola on eittämättä helvetin kova vahvistus saapuessaan (pelituntuma ja pelikunto ovat kyllä todella arvoituksellisia), mutta antaa nyt jumaliste kaverin yrittää tuolla rapakon takana! Ihan sama, vaikka kuinka menisi penkin alle tämä kausi Devilsien riveissä, onpahan ainakin yrittänyt.
Onneksi olkoon, sait näin loppuvuodesta aikaan Vuoden typerin mielipide-kilpailun voittajan.

SM-liigan paras sentteri ei kelpaa, kun on tuttu? No, potkitaan koko nykyinen joukkue pellolle kauden jälkeen ja uudet miehet tilalle. Olisit varmaan tosi tyytyväinen vaihteluun... ja eiköhän Viuhkola itse tiedä, haluaako yrittää vielä rapakon takana. Vai miten Junno pakottaa Viuhkolan Kärppiin?
 
Onneksi olkoon, sait näin loppuvuodesta aikaan Vuoden typerin mielipide-kilpailun voittajan.

SM-liigan paras sentteri ei kelpaa, kun on tuttu? No, potkitaan koko nykyinen joukkue pellolle kauden jälkeen ja uudet miehet tilalle. Olisit varmaan tosi tyytyväinen vaihteluun... ja eiköhän Viuhkola itse tiedä, haluaako yrittää vielä rapakon takana. Vai miten Junno pakottaa Viuhkolan Kärppiin?

Minä esimerkiksi olen Jääkoneenkuljettajan kanssa täysin samoilla linjoilla. Annankin itse Vuoden typerin mielipide-kilpailun voittajan ehdotuksesta vuoden typerimmän voittaja ehdokkaan nimeämis-palkinnon. Nyt menin sekaisin.. mitä tuo lause enää tarkoittaa?

Noh kuitenkin. Varmasti kelpaa, kun Viuhkola jakaa passia Kuusellalle, mutta itsekin toivon Pikun pysyvän tälle kaudelle Kärpistä poissa. Syitä on monia.
 

10

Jäsen
Noh kuitenkin. Varmasti kelpaa, kun Viuhkola jakaa passia Kuusellalle, mutta itsekin toivon Pikun pysyvän tälle kaudelle Kärpistä poissa. Syitä on monia.
Olen, tai pikemminkin olin samoilla linjoilla. Tilanne on kuitenkin viime aikoina muuttunut aika tavalla joten alan kallistumaan sille kannalle että olisi hyvä jos Viuhkola tulisi, vaikka vain täksi kaudeksi. Joukkueessa on vain yksi ulkomaalaispaikka auki ja joukkue tarvitsee vielä kovan sentterin ja puolustajan mikäli halutaan menestyä tällä kaudella.

Pietaria varten Viuhkola olisi paras mahdollinen vahvistus koska hänelle Kärppien pelityyli ja pelaajat ovat tuttuja. Muitakaan senttereitä ei taida tällä hetkellä olla oikein tarjolla ja jos olisikin niin tuskinpa kaverista kovin suurta hyötyä aluksi olisi. Tietenkin jos joukkueeseen olisi mahdollista saada Bume ja vaikkapa Petr Nedved niin en Viuhkolan puuttumista kauheasti surisi.
 

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Noh kuitenkin. Varmasti kelpaa, kun Viuhkola jakaa passia Kuusellalle, mutta itsekin toivon Pikun pysyvän tälle kaudelle Kärpistä poissa. Syitä on monia.
Kerro toki muitakin kuin "minua kyllästyttäääääääh"?

On meinaan aika itsekäs mielipide. Ja koskeeko tämä kaikkkia joskus Kärpissä pelanneita? Ei siis Lupaakaan takaisin, jos vaikka olisi tarjolla?
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jaa... Kyllähän Pikulle täytyy aina pitää ovi auki, jos kaveri haluaa palata näihin kaukaloihin mestaruuksia ratkaisemaan, Pietarin reissusta puhumattakaan.

Toisaalta saisihan se nyt vaikka väkisin olla jonkun aikaa siellä rapakon takana kahlailemassa eri sarjoja, niin ei tarvitsisi sitten myöhemmin jossitella.

Loukkaantuneena tietenkin on vähän huono loistaa... Jospa Pikun paluuhaaveiden takana onkin Kärppien maagisen kova, jopa kuolleita herättävä ja ihmeitä tekevä lääke- ja liikuntatieteellinen ammattitaito, joka parantaisi Pikun selän parissa viikossa! (Kuulemma yleensä pelaajat parantuvat jo vaihtoaitiossa)
 
Kerro toki muitakin kuin "minua kyllästyttäääääääh"?

On meinaan aika itsekäs mielipide. Ja koskeeko tämä kaikkkia joskus Kärpissä pelanneita? Ei siis Lupaakaan takaisin, jos vaikka olisi tarjolla?

Onko sinulla kenties jokin hätänä? Mies tekee hirveää tulosta sekä hän pelaa suurella sydämmellä. Viuhkola oli nostamassa Kärppiä liigaan ja on kaikin puolin niin ikoni kuin kuka tahansa voi ikoni tuolla iällä seuralleen olla.

Kaikesta tästä huolimatta, en pidä miehen pelityylistä. En voi sietää kentällä flegmaattisen näköisiä pelaajia. Ajoittain toki Viuhkolankin liikkeissä näkyy terävyyttä, mutta harvemmin. Ellei yllämainut asiat pitäisi paikkaansa niin haluaisi miehen koskaan tulevan takaisin.

Kuten Jääkoneenkuljettajakin niin minäkin kaipaan uutta ilmettä. Tämä nykyinenkin ilme on hieman erilaisempi kuin aikaisemmat vuodet. Hyvä niin.

Kolmas syy itselleni (henkilökohtaiset syythän halusit kuulla?) on kunnioitus pelaajia kohtaan. Itse kunnioita enemmän pelaajia, jotka yrittävät. Niin minustakin Pikun tulisi yrittää p-amerikassa loppuun asti. Tämä ei tarkoita, että nelikymppiseksi asti. Tiedostan luonnollisesti, että voi olla monia syitä, miksi paluu eurooppaan olisi parempi. Joskus voi olla parempi palata, että saa uuden mahdollisuuden ylhäällä. Tässäkin tapauksessa saattaa hyvinkin olla järkevämpää kuntoutella itseään suomessa kuin kiivasrytmisessä p-amerikan kaukaloissa. Ei siinä mitään.. itse vain toivoisin miehen katsovan tuolla asiat loppuun asti, sillä sielläkin on lääkäreitä yms yms.

Neljäs syy tätä kautta koskien on sitten raadollisempi. Viuhkola on pelannut kymmenen peliä tällä kaudella ja ollut loput sivussa selkävaivojen vuoksi. Selkävaivat eivät koskaan ole helppoja ja pahimmillaan uusivat helposti. Moni piti esim. Guollaa riskihankintana juuri näistä syistä (vai oliko niskat?). Viuhkolasta saisimme siis kesken kuntoisen pelituntumattoman pelaajan, josta ei ole takeita, että pystyy pelaamaan loput kaudesta.

Siinä oli muutama syy, mitä tässä kiireessä keksin. Kuten olen aiemminkin todennut, en todellakaan ole pahoillani, vaikka Viuhkola taas huudattaa yleisöä Raksilassa. Upeaahan se olisi. En vain toivo sitä, vaan toivon jonkun muun sen tekevän tällä kaudella.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kerro toki muitakin kuin "minua kyllästyttäääääääh"?

On meinaan aika itsekäs mielipide. Ja koskeeko tämä kaikkkia joskus Kärpissä pelanneita? Ei siis Lupaakaan takaisin, jos vaikka olisi tarjolla?

No ohhoh... Eiköhän suurin osa meistä kuitenki toivo Viuhkolalle parasta mahdollista menestystä tuolla rapakon takana. Tervetuloa takaisin Kärppiin sitten jäähdyttelemään Stanley Cup voittajana.
 

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kaikesta tästä huolimatta, en pidä miehen pelityylistä. En voi sietää kentällä flegmaattisen näköisiä pelaajia. Ajoittain toki Viuhkolankin liikkeissä näkyy terävyyttä, mutta harvemmin. Ellei yllämainut asiat pitäisi paikkaansa niin haluaisi miehen koskaan tulevan takaisin.
Et sitten aika montaa loistavaa pelaajaa ole voinut sietää. No, makunsa kullakin.

Viuhkolan valinnat taas ovat juttu, jonka kohdalla kunnioitan pelaajan päätöstä. En ymmärrä, mikä ihme se NHL on, että jos ei sinne halua väkisin, niin ei ole oikea kiekkoilija. Samaa logiikka noudattaisi se, että jos joku pienemmän liigaseuran pelaaja ei halua siirtyä Kärppiin tai Jokereihin, ei häntä voi kunnioittaa. NHL on maailman kovin liiga, mutta entä sitten? Onhan Venäjän liigakin Suomen liigaa kovempi, pitäisikö sinne pyrkiä toisena, ja Elitserieniin kolmantena ja vasta jos noihin ei mihinkään pääse, tyytyä SM-liigaan?
 
Et sitten aika montaa loistavaa pelaajaa ole voinut sietää. No, makunsa kullakin.

Olet ilmeisesti vain hallunnut ottaa tietyn kanna ja sen mukaan ajatella, että jos eivät ole samaa mieltä niin tulkitset sinun kantaasi vasten, piti tekstit paikkaansa tai ei. Mutta selvitänpä yhden kerran. Katso Viuhkolan pelaavan, ja katso millainen ruumiin kieli on. Aika paljon muuten Raipemaisuutta, vaikka Raipella näyttää tekeminen siltä, että yrittäisi. Viuhkola on aina ollut samanlainen, eikä varmaan tule muuttumaankaan. Ehkä siinä on osa sitä taikaa? Hän uniikki, eikä sellaista tyyliä ole toista. Löysiä pelaajia kyllä on, mutta tällaisia löysän näköisiä ei ole. Selvittikö? Ellei selvittänyt niin kannattaa yrittää aamulla miettiä uudelleen, mitä tarkoitan.

Viuhkolan valinnat taas ovat juttu, jonka kohdalla kunnioitan pelaajan päätöstä. En ymmärrä, mikä ihme se NHL on, että jos ei sinne halua väkisin, niin ei ole oikea kiekkoilija. Samaa logiikka noudattaisi se, että jos joku pienemmän liigaseuran pelaaja ei halua siirtyä Kärppiin tai Jokereihin, ei häntä voi kunnioittaa. NHL on maailman kovin liiga, mutta entä sitten? Onhan Venäjän liigakin Suomen liigaa kovempi, pitäisikö sinne pyrkiä toisena, ja Elitserieniin kolmantena ja vasta jos noihin ei mihinkään pääse, tyytyä SM-liigaan?

Aivan sama olisiko lähtenyt Norjan kolmosdivariin. En vain pidä kesken luovuttajista. Olisi sitten ollut kokonaan lähtemättä.

Tietenkin jokainen tekee omat valintansa ja ihme kyllä, kunnioitin suuresti Viuhkolan tekemää päätöstä olla lähtemättä, kun ensimmäinen tilaisuus tuli. Vaikka kuinka saisikin paskahousun maineen niin siinä oli hyvä päätös. Tällä kertaa päätti lähteä, siksi pitäisikin taistella sen eteen mitä haluaa. Näin siis ammattilaisurheilussa, sillä se on iso tekijä, mikä erottaa hyvät huipuista.

Sinä kirjoitat ikään kuin vihaisin Viuhkolaa pelaajana tai ihmisenä. Asia ei ole niin. Voit rauhoittua ja lähteä vaikka kioskille julistamaan tuota, tai sitten voit koittaa ymmärtää, mitä minä ja jotkut muut ajattelevat sekä yrittävät sitä kirjoittamalla muille avata.

Olenko minä ainoa, jolla on oikea mielipide? No tietenkin. Eiku..
 

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olet ilmeisesti vain hallunnut ottaa tietyn kanna ja sen mukaan ajatella, että jos eivät ole samaa mieltä niin tulkitset sinun kantaasi vasten, piti tekstit paikkaansa tai ei. Mutta selvitänpä yhden kerran. Katso Viuhkolan pelaavan, ja katso millainen ruumiin kieli on. Aika paljon muuten Raipemaisuutta, vaikka Raipella näyttää tekeminen siltä, että yrittäisi. Viuhkola on aina ollut samanlainen, eikä varmaan tule muuttumaankaan. Ehkä siinä on osa sitä taikaa? Hän uniikki, eikä sellaista tyyliä ole toista. Löysiä pelaajia kyllä on, mutta tällaisia löysän näköisiä ei ole. Selvittikö? Ellei selvittänyt niin kannattaa yrittää aamulla miettiä uudelleen, mitä tarkoitan.
Minulta on jäänyt näkemättä alle kymmenen Viuhkolan ykkösmiehistössä Raksilassa pelaamaa ottelua (jos jätetään jotkut pilipaliottelut huomioimatta), joten eiköhän miehen tyyli ole kohtuullisen tuttu.

Kaikesta flegmaattisuudesta huolimatta Viuhkola on joukkueensa paras sentteri myös puolustussuuntaan ja voittaa kovalla prosentilla kulmaväännöt. Flegmaattisuus tulee minusta siitä, että hänen ei tarvitse kiirehtiä, kuten heikomman peliälyn omaavien. Lisäksi hän pystyy tekemään itselleen loistavalla tavalla tilaa ja aikaa. Verrataanpa vaikka Kratenaan, kovasti säheltää ja omaa kohtuullisen peliälynkin, mutta missä tehot? Hukkaa kovalla prosentilla maalipaikkoja. Hieno pelaaja, mutta hyvä vertailukohta siinä mielessä, että ei se tulos ole sen kummempi vaikka ei olisikaan niin "flegmaattinen".

Ja mitä kantaani tulee, niin en ymmärrä mitä tarkoitat. Sinä esitit oman mielipiteesi ja minä totesin, että sitten et ilmeisesti pidä monestakaan loistavasta pelaajasta. Otetaan nyt vaikka tämä nykyinen päävalmentajamme. Ei se liike kai kauhean sähäkkää ollut...
 

Lare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Pojilla taitaa rinnastua case Viuhkola aikuisviihteen katsomiseen - kyseessä on laatukamaa ja "mestaruus" tulee edelleen joka kerta, mutta sama naama on alkanut jo kyllästyttämään. Minun makuun Kärpissä on tapahtunut ihan riittävästi vaihtuvuutta ja luotettavan sotaratsun paluu olisi todella tervetullutta.

Uusia kasvoja ei kannata etsiä ihan vain uusien nimien ilosta ja Junno olisi täysi sekopää jos jättäisi tällaisen mahdollisuuden käyttämättä. Tällä kaudella jaossa on paljon enemmän kuin vain yksi mestaruus muiden joukossa. Viuhkolan ratkaisua on taasen kenenkään turha arvostella, mikäli ei ole perillä miehen motiiveista.
 
Kaikesta flegmaattisuudesta huolimatta Viuhkola on joukkueensa paras sentteri myös puolustussuuntaan ja voittaa kovalla prosentilla kulmaväännöt. Flegmaattisuus tulee minusta siitä, että hänen ei tarvitse kiirehtiä, kuten heikomman peliälyn omaavien. Lisäksi hän pystyy tekemään itselleen loistavalla tavalla tilaa ja aikaa. Verrataanpa vaikka Kratenaan, kovasti säheltää ja omaa kohtuullisen peliälynkin, mutta missä tehot? Hukkaa kovalla prosentilla maalipaikkoja. Hieno pelaaja, mutta hyvä vertailukohta siinä mielessä, että ei se tulos ole sen kummempi vaikka ei olisikaan niin "flegmaattinen".

Kerran vielä rautalangasta. Ei Viuhkola ole flegmaattinen. Hänen tyylinsä on flegmaattinen, on aina ollut ja tulee aina olemaan. Tiedän ihan täydellisesti, että on taitoa, nopeutta ja voimaa siitä huolimatta. En vain pidä sen näköisistä pelaajista, vaikka Viuhkolan pelistä pidänkin. Aina tapahtuu jotain ja hyökkäyspäässä yleensä vaarallista. Ja edelleen onnistuneen rauhallisen purun tullessa alivoimalla, vaikka olisi kiire, toteamme elämää suurempien asiantuntijoiden kanssa, että tuo on opittu Viuhkolalta.

Ja mitä kantaani tulee, niin en ymmärrä mitä tarkoitat. Sinä esitit oman mielipiteesi ja minä totesin, että sitten et ilmeisesti pidä monestakaan loistavasta pelaajasta. Otetaan nyt vaikka tämä nykyinen päävalmentajamme. Ei se liike kai kauhean sähäkkää ollut...

Paremmin en osaa asiaa ilmaista. Minusta tuntuu, että haluat yrittää lastentarha mallista inttämistä. Jos pitäisi äänestys pitää, niin rehellisesti ilman vittuilua ei olisi montaa palstan lukijaa, joka ei käsitä mitä tarkoitain. Pidän hyvistä ja huonommistakin pelaajista. Mutta jos pitäisi nyt verrata teoreettisesti niin ennemmin Lievers kuin Viuhkola. Paksupäisille: Tuo ei ollut vertaus, vaan tyylivertaus. Tietenkin ennemmin Viuhkola kuin helvetin moni muu.


Loppuun vielä kerran. Viuhkola on mielestäni varsin loistava pelaaja, joka on tietenkin tervetullut milloin tahansa takaisin. Silti en sitä nyt toivo.
 

zztop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse odotan, että Piku pukee Kärppäpaidan jossain vaiheessa(lunnollisesti), mutta Pikun itsensä takia toivon ettei se aika ole nyt. Kyllä odotan, että Piku jauhaa vähitään tuon sopparin loppuun ja katsoo sitten. Hyvin huonolta näyttää nyt, mutta uskon että Pikulla on oikea mahdollisuus/kyky pärjätä taalajäillä. Pelityyliasia pitää kutinsa, mutta minä pidän Pikun tyyliä oikeastaan aika näyttävänä. Näyttää flegulta, mutta asioita tapahtuu. Toki tunnustan myös sen, että vauhdikkaampi tyyli yleisesti ottaen on mukavampaa katsottavaa.
 
Pelityyliasia pitää kutinsa, mutta minä pidän Pikun tyyliä oikeastaan aika näyttävänä. Näyttää flegulta, mutta asioita tapahtuu. Toki tunnustan myös sen, että vauhdikkaampi tyyli yleisesti ottaen on mukavampaa katsottavaa.

Sing hallelujah. Juuri näin. Kuten zztop kirjoitti niin kyse ei ole siitä, onko pelaaja flegu vai ei, vaan miltä näyttää. Uunon sanoin siihen sitten etcetera etcetera vai miten se kirjoiteteen.

Mutta totta on, että mies olisi vahvistus mihin tahansa jengiin. No Jokereiden sentterinelikosta en sano varmaksi, mutta luultavasti meni parin kaverin edelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös