Vitutusketju

  • 1 348 694
  • 7 504

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Mielestäni SaiPa nimenomaan juuri nyt menestyy ottaen resurssit huomioon. Olemme sarjataulukossa kuudensia ja yleisesti ottaen joka ilta on mahdollisuus kolmeen pisteeseen. Siinä olikin se pointtini LPR:n yleisöstä, että odotetaan vielä enemmän, vaikka joukkue ylisuorittaa kokoajan.

SaiPa on tehnyt kyllä positiivista tulosta, mutta sitäkin on syönyt tappiolliset kaudet ja todennäköisesti tuleviin sellaisiin varaudutaan myös olemalla tuhlaamatta rahaa. Malisen liksalla viittasin siihen, ettei SaiPalla ole varaa laittaa rahaa 200te pelaajaan, joka sitten floppaa, joten on pakko pelata low risk-high reward peliä näillä arpahauilla. Lisäksi tämän kauden joukkueessa on rasitteena mm. PSN isolla palkalla ja paskalla suoritustasolla. Tämän kauden tähän astinen menestys osoittaa näillä "töppösilläkin" pärjää, kunhan on hyvä valmentaja, joten ei ole järkeä panostaa suuria summia tähtipelaajiin. Se vain on meidän rooli joukkueena tässä Liigassa.

Rimpula tuolla ainakin, pari muutakin osittain oli vastannut oikeastaan sanasta sanaan mitä minäkin ajattelin ja olin jo, ettei tarvitse enää lisätä mitään. Mutten millään malta (enhän olisi kyllä oma itseni, änkyrä jos malttaisin..bare with me) olla vastaamatta silti.

Tässä on nyt mielestäni toinen täydellinen esimerkki siitä mistä minun kaikki kritiikki kumpuaa, mistä haluaisin eroon SaiPaan liittyen. Nimenomaan tuo, että se nyt vaan on meidän rooli. No ei ole. Missään ei ole sääntötaulua saati lakia jossa olisi, että SaiPan pitää olla pieni sympaattinen arpojen raaputtaja joka ei menesty koskaan, jossa ei voi eikä saa panostaa. Se on ihan höpönhöpöä, omalla toiminnalla aiheutettua ja itse juuri sinä mantrana hoettu jo niin kauan, että sitä pidetään jonakin kiveen hakattuna totuutena. Kyllä, sitä se on ollut ja nytkin vielä toisaalta on, mutta itse aiheutetusti! Minä kaipaan nimenomaan sitä, että aletaan tehdä asioita toisin. Muutetaan tapoja, otetaan tavoitteeksi menestys, laitetaan junnupolku oikeasti kuntoon, aletaan hankkia Liiga kelpoisia pelaajia ja vähennetään arpojen raaputtelua sekä toivotaan toivotaan touhua. Ja ei, ei niin että Crosbyjä talo täyteen ja miljoona tappiot, vaan enemmänkin se suunta sinne. Ei heti mulle kaikki tänne nyt, vaan kasvamaan se homma tuohon suuntaan. Tämä vallalla oleva suunta ja tyyli on ollut iät ajat, ja on mielestäni nähty mitä tällä saa. Minulle ei ainakaan riitä, enkä peleissäkään enää siksi käy.

SaiPalla ei ole varaa. Totta. Positiivisia tuloksia tehdään vuodesta toiseen eikä se näy panostuksena joukkueessa. Signaali jonka se antaa yleisölle, on mielestäni nähtävissä nyt myös noissa katsojaluvuissa. Miksi maksaa ja kannattaa, kun se ei vaikuta kuitenkaan siihen, mihin ensimmäisenä sen haluaisi maksavana asiakkaana vaikuttavan, eli että saisi enemmän, parempaa vastinetta. Varaa saattaisi myös olla enemmän, jos "tupa olisi täynnä" ja väkeä kävisi peleissä. Hmm, tulisikohan se väki paikalle, jos siellä olisi jotain oikeasti kiinnostavaa, eikä sitä iänikuisen samaa väljähtynyttä toivotaan toivotaan touhua joka on nähty jo? Ja päälle vielä itkemiset, että kun ei aina voi olla kolmansia että tyhmää sakkia kun ei maistu käydä.

Meillä on sitten myös aivan täysin eri käsitys menestyksestä. SaiPa on siis yksi Liigan menestyneimmistä seuroista ilmeisesti, jos menestys on sitä, että ollaan syksyllä sarjataulukossa vähän puolen välin yläpuolella, jopa kuuden joukossa. Hmm, onkohan SaiPalla koskaan ollut näin.. ?
Minulle menestys tosiaan on aivan jotain muuta, ja oletan että myös monelle muullekin kun ei kerran väkeä hallilla niin paljoa käy..

Joo, on tappiolisia kausia mutta kenenkähän vika nekin on? Joo, on PSN isolla liksalla "rasitteena" mutta kenenkähän vika sekin on? Se oma toiminta, oma toiminta...

PSN piti olla ulkona laskuista jo aikaa sitten, sen on nähnyt "puoli lappeenrantaakin" mitä tuttuja ja juttuja kuunnellut, mutta ei. Markkanen myös tiedettiin, että aika tulee vastaan, eikä ole edes kaukana, Olkinuora (täydellinen stuntti, lytätty arpa joka VOITTI) munittiin muualle. Minusta suorastaan aplodien arvoinen suoritus. Totta helvetissä se piti hoitaa niin, että se kerrankin voittanut arpa piti pitää. Enkä edelleenkään arvostele Jussia, mies on legenda, mutta tosiasiat pitää voida tunnustaa ja tunnistaa AJOISSA. Miltä kuulostaisi tosiaan Olki -Tuohi duo? Minusta kuulostaisi menestystä hakevan joukkueen touhulta.
Mutta ei, tilalla on Tuohi, jonka varassa ollaan. Jos loukkaantuu, ollaan kusessa. Arvoitus Markkanen, ja junnu. Joo Jussi pelasi hyvin nyt, mutta kun on aina se mahdollisuus, että joku paikka "vanhalta" mieheltä rapsahtaa millon tahansa niin mitäs sitten. W pelasi myös ilmeisesti hyvin, mutta hei. onko kuitenkaan vielä kantava voima oikeasti kovissa peleissä sitten? Olisi ollut ratkaisu "ongelmiin" hopea tarjottimella, omana löytönä, muttei maistu.
Tämä taas kuulostaa sitten nimenomaan SaiPan toiminnalta.

Ja kun katsoo miten muut toimii, jos ei riitä niin ulos. Ukko vaihtoon, seuraavaa sisään. Täällä roikotellaan (PSN, Taipalus, elmeri jne), toivotaan ja toivotaan. Mennään nyt tää kausi tällä, ei se muutoskaan nyt mitään auttaisi, ei nyt kannata panostaa, eikä varaa, ensi kaudella sitten taas uudelleen, kun tää nyt vaan on meidän rooli. Menestytään niin hyvinkin kun ollaan jopa top6 syksyllä ja voitetaan pelejä kovalla prosentilla kun kerrankin vähistä paikoista tehdään ja kun vastustajat koomailee. Heti kun ne ei pelaakkaan kuin pullopersesiat, tulee tyylipuhdas esimerkki missä ollaan ja miten menestytään sitten "oikeissa peleissä" (miten meni JYP peli tossa hetki sitten..?) Hei, miksi vitussa täällä ei käy yleisöä?!

Se vielä, että ainakin minun osalta suurin kritiikki kohdistuu "suuriin linjoihin" ja pitkän, vuosikymmenten ajan toimintaan. Ei viime, saati tämän kauden touhuihin pelkästään. Eli turha on sanoa, että mutta kun nythän pelataan ihan ok. Joo, nyt on voitettu pelejä kohtuu hyvin, mutta se ei ole se mitä ainakin minä haen. Kuten olen sanonut, nämä syksyn voitot pelkästään lämmittää ihan yhtä paljon ja pitkään kuin pakkasella housuun kuseminen. Kohta sitten ei kuitenkaan ole kovin kivaa (kyllä ne playoffit sieltä tulee, ollaanko edes siellä, ja jos ollaan niin mihin asti pääsee) kun ne tosipelit alkaa, arvaan ma.

Saatte ihan vapaasti tervata ja höyhentää jos se mitali tänä vuonna tuleekin, ja korostan että minua ei haittaa jos ja kun SaiPa voittaa tai menestyisi, kritisoin ihan muuta.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Sen vielä lisään, että hattua ja tuoppia nostan täällä oikeastaan kaikille. Helvetin asiallista keskustelua kaikin puolin, vaikka ihan täysin päinvastaisiakin ajatuksia esitetään. Tästä soisi esimerkkiä tuonne muuallekin yli joukkuerajojen! Mutta kun ei, kun ne värilasit..
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Ne varsinaiset ykköskorin äijät taitaa nykyään mennä ennemmin KHL:ään kuin Liigaan. Sitten kun ne sattuu eksymään Liigaan on tarjouksia niin monesta seurasta että pitää kyllä olla todella kilpailukykyinen tarjous jos meinaa siinä kilpailussa pärjätä. Ehkä kesällä ei haluttu vielä ottaa sitä taloudellista riskiä ja antaa kokemattomalle valmentajalle ns. kalliita pelaajia varsinkin kun myös Santaselle joudutaan maksamaan tämä kausi palkkaa. Ehkä myös SaiPan ja Tuomenoksan maine erinomaisena pelaajien scouttaajana on kiirinyt suomenniemellä ja SaiPan tekemisiä seurataan tarkemmin, huhut kyllä kulkee pienessä Suomessa agenttien välityksellä ja kyllä siellä saadaan usein tietää kenen pelaajan perässä SaiPa on ja myös some tietää usein jo paljon.

Näin ollen myös kilpailevia tarjouksia on monella pelaajalla mitä SaiPakin tarkkailee. Ei ole varmaan kovin helppo hankkia niitä ns. ykköskorin äijiä kun moni muukin seura haluaa juuri sen.

Ehkä nyt kannattaa ennemmin katsoa mitä Lehterä saa puristettua irti näistä nuorista ja kokemattomista pelaajista. Jos tulee tulosta ja helmikuussa vielä kamppaillaan näillä sijoilla niin ehkä ne kunnon palkkasoturit tulee silloin. Toki en tiedä onko niistä suurta lisäarvoa Lehterän joukkueeseen. Jos joku hankitaan niin mieluummin sitten se SaiPalle sopiva vahvistus jonka kanssa tehdään myös jatkosopimus/optio ensi kaudeksi. Mitään palkkasotureita tuskin kannattaa alkaa haalimaan Lehterän porukkaan. Ne toki saattaa tuoda lisäkatsojia mutta ei niistä paljon muuta iloa ole.


KHL ykköskorin pelaajien, ja suomi-sarja pelaajien välissäkin taitaa kuitenkin olla jotain.. Eli lähinnä se oli tarkoitettu niin, että oikeasti hyviä Liiga pelureita. Ei niitä, jotka ei enää muualle kelpaa, on muiden hylkyjä, on koko ajan paskana jne.

Boldattuun sopii yksi sana. Vainoharha. Meinaat että muut kyttää mitä ana meinaa, ja äkkiä isoa lappua eteen jos se aikoo jotakin peluria SaiPaan? Ihan varmasti tuotakin promilleja tapahtuu varsinkin ulkomaan arvoissa, mutta että.. Joku saattaisi myös sanoa, ettei rekordi kotimaan pelaajien osalta mitenkään paljon ainakaan anna aihetta henkseleitä paukutella...
Tietenkin kilpailevia tarjouksia on oikeastaan kaikista vapaana olevista kunnon pelaajista kun tulevaa joukkuetta rakennetaan. Mutta ei se saa olla selitys ettei meille koskaan sellaisia tule. Väitän, että suurin yksittäinen "este" sellaisten tänne tulemiseen on se, ettei täällä ole mahdollisuutta menestyä. Täällä profiloidutaan itse omasta toiminnasta ja mantrasta! johtuen siihen, että me nyt vaan ollaan kasvattajaseura ja ponnahduslauta eteenpäin, se pieni ja sympaattiinen jne. Ja kun kattoo rekordia menestyksestä, niin ohuet on todisteetkin mihinkään muuhun.

Ei valmiit kunnolliset pelaajat halua SaiPaan, ei ole mitään syytä. Ne haluaa menestystä, siksi muualle. Jos joku oikeasti kirkkain silmin meinaa, "haluan menestystä/mitalin jne, tulin, tulen siksi SaiPaan" niin varoituksen sana, meidän kylän harakatkin nauraa siinä vaiheessa.. Ne joilla ei kulje, jotka tarvitsee uutta nousua, joilla on loukkeja takana ja tod.näk edessä, tähtäin jossain muualla jne, ne "haluaa" tänne/suostuu tulemaan kun täällä saa paljon peliaikaa ja todennäköisimmin sen oman homman taas kuosiin. SaiPan pitäis seurana muuttaa tämä toimintatapa ja touhu. Omasta toiminnasta kiinni.

Tästä on kyse, kun näytti että Tirkkosen/Kallioniemen aika laittoi tuon muutoksen alulle, että VIHDOINKIN alettaisiin olla oikeasti se vakavasti otettava keskikastin/ylemmän keskikastin seura jolta menestystäkin saattaisi odottaa. Sitä lumipalloa jos vaan pyöritteli pikku hiljaa isommaksi pienin lisäpanostuksin, väitän että katsojiakin olisi ollut ja olisi enemmän. Mutta ei, täydellisesti homma kaivoon ja korot päälle, märkä rätti naamaan "yleisölle" seuraavan kauden joukkueella ja "panostuksella" vaikka tehtiin tulosta kunnolla. Ja eikun hymyssä suin tyytyväisenä sieltä taas uutta projektia, toivotaan toivotaan, tämä se meidän rooli on!
MIksei täällä käy katsojia?! Tyhmää liikaa vaativaa sakkia.

Näille minun kritiikeille on minun suunnasta täysin epäoleellista miten SaiPa pelaa nyt. Itse asiassa sillä ei voisi vähempää olle merkitystä, vaikka tuo joukkue olisi nyt sarjakärki, tai jumbo, niin ihan samoin tämä kritiikki täältä tulisi. Koko touhu on sitä samaa mitä aina ennenkin, riippumatta siitä, että nyt on pelejä voitettu. Nähkää metsä puilta.

edit. typot
 
Viimeksi muokattu:

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Vitutuksen aiheet ei meiltä lopu. Itselleni suurimmat jääkiekkovitutukset on aiheuttanut erotuomari Seppo Mäkelä, joka viekkaudella ja vääryydellä pilasi SaiPan ja Ralp Coxin kevään reilut 30 vuotta sitten. Sen jälkeen on ollut helpompaa ja mukavampaa.

Pitkäaikaisena SaiPan kannattajana olen ehkä oppinut valehtelemaan itselleni, että jokainen yksittäinen saavutettu voitto on voitto. Tappioitakin tulee, mutta sehän kuuluu jääkiekon luonteeseen. Joka saatanan ottelussa on myös häviäjä. Minä unohdan aktiivisesti tappioden tuoman lievän vitutuksen, mutta mehustelen mielessäni voitoilla seuraavaan otteluun asti. Tällainen asenne on enemmän tai vähemmän itsepetosta, mutta aikomukseni on jatkaa samalla linjalla niin kauan kuin henki pihisee. Sen jälkeen saa tulla vapaasti vittuilemaan. Ja saa tietysti nytkin olla eri mieltä, mutta ainakaan SaiPan suhteen en ole muuttamassa linjaani.

Ymmärrän jollain tasolla nimimerkki @AaTee kritiikin, mutta itse asiasta olen eri mieltä. Menee ehkä vähän sentimantaaliseksi jos lähden siteeraamaan Theoodore Rooseveltia, mutta tässä "The Man In The Arena" -puheessa on kyllä helvetin hyvä sanoma. Minä lasken "areenalla oleviin sotureihin" SaiPan joukkueen lisäksi myös kaikki Kisapuistoon paikalle vääntäytyvät, varsinkin ne jotka käyvät "muna tanassa joka vitun pelissä" (©AaTee) Meidän poikia kannustamassa.

Theodore Roosevelt 23.10.1910 Pariisissa kirjoitti:
It is not the critic who counts;
not the man who points out how the strong man stumbles,
or where the doer of deeds could have done them better.
The credit belongs to the man who is actually in the arena,
whose face is marred by dust and sweat and blood;
who strives valiantly; who errs,
who comes short again and again,
because there is no effort without error and shortcoming;
but who does actually strive to do the deeds;
who knows great enthusiasms,
the great devotions;
who spends himself in a worthy cause;
who at the best knows in the end the triumph of high achievement,
and who at the worst,
if he fails,
at least fails while daring greatly,
so that his place shall never be with those cold and timid souls who neither know victory nor defeat.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Vitutuksen aiheet ei meiltä lopu. Itselleni suurimmat jääkiekkovitutukset on aiheuttanut erotuomari Seppo Mäkelä, joka viekkaudella ja vääryydellä pilasi SaiPan ja Ralp Coxin kevään reilut 30 vuotta sitten. Sen jälkeen on ollut helpompaa ja mukavampaa.

Pitkäaikaisena SaiPan kannattajana olen ehkä oppinut valehtelemaan itselleni, että jokainen yksittäinen saavutettu voitto on voitto. Tappioitakin tulee, mutta sehän kuuluu jääkiekon luonteeseen. Joka saatanan ottelussa on myös häviäjä. Minä unohdan aktiivisesti tappioden tuoman lievän vitutuksen, mutta mehustelen mielessäni voitoilla seuraavaan otteluun asti. Tällainen asenne on enemmän tai vähemmän itsepetosta, mutta aikomukseni on jatkaa samalla linjalla niin kauan kuin henki pihisee. Sen jälkeen saa tulla vapaasti vittuilemaan. Ja saa tietysti nytkin olla eri mieltä, mutta ainakaan SaiPan suhteen en ole muuttamassa linjaani.

Ymmärrän jollain tasolla nimimerkki @AaTee kritiikin, mutta itse asiasta olen eri mieltä. Menee ehkä vähän sentimantaaliseksi jos lähden siteeraamaan Theoodore Rooseveltia, mutta tässä "The Man In The Arena" -puheessa on kyllä helvetin hyvä sanoma. Minä lasken "areenalla oleviin sotureihin" SaiPan joukkueen lisäksi myös kaikki Kisapuistoon paikalle vääntäytyvät, varsinkin ne jotka käyvät "muna tanassa joka vitun pelissä" (©AaTee) Meidän poikia kannustamassa.

Tässä on pointtia. Ja puhehan on suorastaan loistava, harvassa on tämän kaliiberin puhujat.. Sanomasta samaa mieltä. Sentimentaalia tai ei.
Luin todella monta kertaa tuon, ja yritin sisäistää sen jotta varmasti ymmärtäisin mitä ja miten tarkoitat. Ihan täysin en ehkä kuitenkaan sitä saanut auki. (viestisi, en puhetta)

Mutta. Minusta siinä nyt et kummoista petosta tee, jos nautit voitoista, etkä jaksa kauaa tappioita "vitutella". Tokihan voitoista saa ja pitääkin nauttia. Ja kyllä, voitto on voitto ja tappiot kuuluu niiden ohella asiaan. Tässä kohtaa oletan, että kommentoit siihen kun olen sanonut ettei sinänsä se pelkkä voitto jaksa lämmittää. Niin tosiaan tarkoitan sillä sitä, että tällä seuran nykymenolla isossa mittakaavassa se ei vaan riitä. Ei tosiaan haittaa että voittoja tulee. Mutta nauttisin niistäkin ihan toisella tapaa, jos koko seuran toiminta olisi menossa johonkin, tulisi sitä menestystäkin. Kuten myös olen sanonnut sen, että kävisin mieluusti niissä tappiopeleissäkin ennemmin, jos se olisi todella tasapäin aivan kärkipään kanssa hyvällä pelin tasolla, että olisi tunne, että voidaan pärjätä vaikka mihin asti. Että se sitten olisi keväälläkin niissä oikeasti tärkeissä peleissä se sama tilanne, ei vaan satunnaisessa lokakuun.

Mitä puheeseen tulee, minusta tuota voi myös katsoa siltä kulmalta, että pää-asia että edes yrittää. Yrityksen ja työn jälkeen se palkinto siellä odottaa. = Tähän mennessä ei ole yritetty tarpeeksi, mennään siinä semisti vaan toivotaan toivotaan ja jospa se siitä. Ei ole sitä todellista ja lopullista yritystä ja halua siihen palkintoon, menestykseen. Tehdä vaikka toisin joskus, jos tähän mennessä tehty ei vaan riitä.
Ymmärrän pointtisi tuosta, mutta minun silmissä tuo tosiaan näyttäytyy tässä toisessa valossa. Ilman yritystä, ei ole sitä erhettä, epäonnistumistakaan. Mutta onko tarve olla ikuinen epäonnistuja defaulttina omasta tahdosta, vai pitäisikö tehdä jotain toisin, paremmin, enemmän, pyrkiä ja yrittää enemmän jotta voisi saavuttaakkin jotain.

Kertaan vielä; minua ei haittaa yhtään jos SaiPa voittaa. Ei haittaa jos voitoista nautitaan. Ei haittaa jos peleissä käydään ja kannustetaan. Ei haittaa että sinä siellä käyt ja nautit ja tämä kaikki riittää sinulle. Tuo lainattu heittomerkkilause oli ehkä enemmänkin juuri siitä (en muista tarkkaan minkälaisessa kontekstissa), että ihmettelen miten vielä jotkut jaksaa siellä noin käydä, ja että sitten minuakin "vaaditaan" niin vielä vaan tekemään ja olemaan tyytyväinen. Saa käydä joka pelissä jos maistuu, olkaa erittäin hyviä ja tyytyväisiä vain.

Mutta se minua vituttaa, että minuakin "vaaditaan" vain nauttimaan näistä voitoista, olemaan vain niihin tyytyväinen ja maksamaan vaan mukisematta / menemään joka peliin hallille ihan vain sen takia, vaikka koen ettei se anna tarpeeksi takaisin, ettei se auta vaikka kantaisin sinne joka pennin jonka irti saan. Olen vuosia raahannut sinne duunarin vähäisistä joutavat, liput ovelta (kävin toistakymmentä vuotta lähes kaikki pelit ovilipuilla, viimeinen Tirkkonen oli ensimmäinen, ja pitkään aikaan viimeinen kausari) kahvi ja lihis vähintään joka pelissä, lukemattomissa olut tai kaksi päälle. Karkkipussit ja paidat, faniroina vielä bonarina. Olen mielestäni kantanut sinne näissä muodoissa oman korteni. Mutta touhu on edelleen samaa, toivotaan toivotaan ja raaputellaan arpoja, mikään ei muutu vaikka tehdään tulosta, olisi paikka mennä eteenpäin ylöspäin lisää paremmin, niin ei, takaisin vaan sinne kodikkaaseen tuttuun, pieneen ja sympaattiseen, meidän paikkaan ja rooliin, raaputtelemaan arpoja.

Tähän kyllästyin.

Vielä voitoista, kuinka moni muistaa sitten keväällä, kun ollaan joko jo ulkona peleistä, tai lennetään ekalla kiekalla pihalle kun oikeasti menestystä haluavat ja menestyvät alkaa pelata tosipelejä, nämä syksyn voitot? "Aijjai, kesälomille lompsis, taas kerran ilman mitalia, menestystä. Mutta oli se sentään niin helvetin hienoa kun voitettiin silloin syyskuussa se sportti 8-0, tai kun marraskuussa tappura 4-1. Yes! No mut ookoo, nähään sit ens syksynä taas, kun tuo seurakin pitää taas perinteisesti ne ketkä ei muualle kelpaa, hukkaa pelimiehet pois ja haalii uudet arvat tilalle, kyllä sitten maistuu taas!"

Itselleni pelkän voiton maisteluna riittää ihan lähteä lasten ja junnujen kanssa kyläkaukaloon ja voittaa siellä. Puulaaki peleissä kaukalo- tai jalkapallossa otettu voitto. Sitten se rahalla maksettu viihdyke, ja siellä sen "oman seuran" kannattamani joukkueen menestys olis se, joka oikeasti sitten sais sen homman maistumaan. Satunnaiset syksyn voitot on ihan sivuseikka siinä. Ne on ainoastaan keino päästä keväällä voittamaan sitten jotain oikeasti sellaista, joka sitä väkeä sinne hallille toisi.
 

Mctavish85

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Boldattuun sopii yksi sana. Vainoharha. Meinaat että muut kyttää mitä ana meinaa, ja äkkiä isoa lappua eteen jos se aikoo jotakin peluria SaiPaan? Ihan varmasti tuotakin promilleja tapahtuu varsinkin ulkomaan arvoissa, mutta että.. Joku saattaisi myös sanoa, ettei rekordi kotimaan pelaajien osalta mitenkään paljon ainakaan ana aihetta henkseleitä paukutella...
Tietenkin kilpailevia tarjouksia on oikeastaan kaikista vapaana olevista kunnon pelaajista kun tulevaa joukkuetta rakennetaan. Mutta ei se saa olla selitys ettei meille koskaan sellaisia tule. Väitän, että suurin yksittäinen "este" sellaisten tänne tulemiseen on se, ettei täällä ole mahdollisuutta menestyä. Täällä profiloidutaan itse omasta toiminnasta ja mantrasta! johtuen siihen, että me nyt vaan ollaan kasvattajaseura ja ponnahduslauta eteenpäin, se pieni ja sympaattiinen jne. Ja kun kattoo rekordia menestyksestä, niin ohuet on todisteetkin mihinkään muuhun.

Ei valmiit kunnolliset pelaajat halua SaiPaan, ei ole mitään syytä. Ne haluaa menestystä, siksi muualle. Jos joku oikeasti kirkkain silmin meinaa, "haluan menestystä/mitalin jne, tulin, tulen siksi SaiPaan" niin varoituksen sana, meidän kylän harakatkin nauraa siinä vaiheessa.. Ne joilla ei kulje, jotka tarvitsee uutta nousua, joilla on loukkeja takana ja tod.näk edessä, tähtäin jossain muualla jne, ne "haluaa" tänne/suostuu tulemaan kun täällä saa paljon peliaikaa ja todennäköisimmin sen oman homman taas kuosiin. SaiPan pitäis seurana muuttaa tämä toimintatapa ja touhu. Omasta toiminnasta kiinni.

Tästä on kyse, kun näytti että Tirkkosen/Kallioniemen aika laittoi tuon muutoksen alulle, että VIHDOINKIN alettaisiin olla oikeasti se vakavasti otettava keskikastin/ylemmän keskikastin seura jolta menestystäkin saattaisi odottaa. Sitä lumipalloa jos vaan pyöritteli pikku hiljaa isommaksi pienin lisäpanostuksin, väitän että katsojiakin olisi ollut ja olisi enemmän. Mutta ei, täydellisesti homma kaivoon ja korot päälle, märkä rätti naamaan "yleisöle" seuraavan kauden joukkueella ja "panostuksella" vaikka tehtiin tulosta kunnolla. Ja eikun hymyssä suin tyytyväisenä sieltä taas uutta projektia, toivotaan toivotaan, tämä se meidän rooli on!
MIksei täällä käy katsojia?! Tyhmää liikaa vaativaa sakkia.

Näille minun kritiikeille on minun suunnasta täysin epäoleellista miten SaiPa pelaa nyt. Itse asiassa sillä ei voisi vähempää olle merkitystä, vaikka tuo joukkue olisi nyt sarjakärki, tai jumbo, niin ihan samoin tämä kritiikki täältä tulisi. Koko touhu on sitä samaa mitä aina ennenkin, riippumatta siitä, että nyt on pelejä voitettu. Nähkää metsä puilta.
Mitä tässä turhaa enää jankuttamaan. Mielipiteensä kullakin jne. Ne käy peleissä tai seuraa niitä keitä kiinnostaa ja ne joita ei kiinnosta ei seuraa tai ei käy peleissä. Ihan yksinkertaista. Kaikki mielipiteet, kritiikki myöskin SaiPaa kohtaan on ihan sallittua ja olet kyllä esittänyt ihan hyviä perusteita, pakko myöntää.

Mutta tässä kuitenkin muutama huomio mitä mieltä itse olen:

Nuo sinun mainitsemat asiat ovat ihan hyviä huomioita. Pitää kuitenkin muistaa ettei se muutos pikkuseurasta menestyjäksi käy hetkessä. Kyllähän siinä työtä vaaditaan kovasti ja joidenkin ratkaisujen tulos nähdään vasta vuosien päästä ja välttämättä se ei ole aina positiivinen, muuttujia on paljon.

Olen kyllä siun kanssa samaa mieltä siitä että ei saa vaan tyytyä siihen kasvattajaseuran tai symppisseuran rooliin. Pitää mennä eteenpäin ja uskaltaa ottaa niitä riskejäkin välillä.

Nyt oikeasti tavoitellaan jotain mistä kertoo kuitenkin se että hankittiin rohkeasti seuran ulkopuolelta tulokasvalmentaja tosin tunnettu sellainen. Enkä ihan heti muista että SaiPassa olisi pelannut NHL:n ykköskierroksen varaus. Pikku asioita mutta jotakin on tehty tällä kaudella oikeinkin kun SaiPa keikkuu kuudentena, sivusi voittoputkiennätystään ja voitti TPS:n Turussa murskalukemin. Näistäkin voi muuten iloita jo aika paljon. Lehterän projekti on kuitenkin vasta alussa ja uskon siihen. Nyt on jo paljon hyviä asioita tapahtunut. Ihan pienenä vinkkinä siulle että katso Moneyball leffa jos et ole jo katsonut.

Ei SaiPaa voisi kannattaa jos ei uskoisi siihen että jonain päivänä tämä kaikki kyllä kantaa hedelmää. Uskon nimittäin että kyllä se toinen mitali vielä tulee. Ennemmin tai myöhemmin.
 

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen AaTeen kanssa täysin samaa mieltä siitä, että pitäisi päästä seuraavalle tasolle. Ongelma on juurikin se, että miten hitossa se oikein onnistuu?! Edelleen käytän vertailukohtina hieman pienempiä kaupunkeja (Pori, Hämeenlinna, Jyväskylä.) Näillä paikkakunnilla se on onnistunut 2000-luvulla. Jyväskylässä kaksi kertaa ja Porissa ja Hämeenlinnassa kerran. Eli resepti mestaruuteen, kuinka he tekivät sen?
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Mitä tässä turhaa enää jankuttamaan. Mielipiteensä kullakin jne. Ne käy peleissä tai seuraa niitä keitä kiinnostaa ja ne joita ei kiinnosta ei seuraa tai ei käy peleissä. Ihan yksinkertaista. Kaikki mielipiteet, kritiikki myöskin SaiPaa kohtaan on ihan sallittua ja olet kyllä esittänyt ihan hyviä perusteita, pakko myöntää.

Mutta tässä kuitenkin muutama huomio mitä mieltä itse olen:

Nuo sinun mainitsemat asiat ovat ihan hyviä huomioita. Pitää kuitenkin muistaa ettei se muutos pikkuseurasta menestyjäksi käy hetkessä. Kyllähän siinä työtä vaaditaan kovasti ja joidenkin ratkaisujen tulos nähdään vasta vuosien päästä ja välttämättä se ei ole aina positiivinen, muuttujia on paljon.

Olen kyllä siun kanssa samaa mieltä siitä että ei saa vaan tyytyä siihen kasvattajaseuran tai symppisseuran rooliin. Pitää mennä eteenpäin ja uskaltaa ottaa niitä riskejäkin välillä.

Nyt oikeasti tavoitellaan jotain mistä kertoo kuitenkin se että hankittiin rohkeasti seuran ulkopuolelta tulokasvalmentaja tosin tunnettu sellainen. Enkä ihan heti muista että SaiPassa olisi pelannut NHL:n ykköskierroksen varaus. Pikku asioita mutta jotakin on tehty tällä kaudella oikeinkin kun SaiPa keikkuu kuudentena, sivusi voittoputkiennätystään ja voitti TPS:n Turussa murskalukemin. Näistäkin voi muuten iloita jo aika paljon. Lehterän projekti on kuitenkin vasta alussa ja uskon siihen. Nyt on jo paljon hyviä asioita tapahtunut. Ihan pienenä vinkkinä siulle että katso Moneyball leffa jos et ole jo katsonut.

Ei SaiPaa voisi kannattaa jos ei uskoisi siihen että jonain päivänä tämä kaikki kyllä kantaa hedelmää. Uskon nimittäin että kyllä se toinen mitali vielä tulee. Ennemmin tai myöhemmin.

Boldasin. Pitää muistaa myös se, ettei sellaista ole oletettukaan saati vaadittu. Kuin myös on tuotu esiin, että "hetki" on mennytkin, sellaiset päälle 50-60 vuotta.. että jos mainitaan ääneen, olisko tuossa ajassa jo _jotain_ etenemistä pitänyt tapahtua, niin mielestäni ei voi oikein perustella, että hätiköintiä..
 

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Boldasin. Pitää muistaa myös se, ettei sellaista ole oletettukaan saati vaadittu. Kuin myös on tuotu esiin, että "hetki" on mennytkin, sellaiset päälle 50-60 vuotta.. että jos mainitaan ääneen, olisko tuossa ajassa jo _jotain_ etenemistä pitänyt tapahtua, niin mielestäni ei voi oikein perustella, että hätiköintiä..
Niin, joku tai jotkut tekijät ovat jarruttaneet SaiPan menestystä viimeiset viisikymmentä vuotta. Sama koskee myös lappeenrantalaista jalkapalloilua. Sen sijaan koripallo, salibandy, jääpallo, amerikkalainen jalkapallo jne. Näissä lajeissa menestystä on tullut. Ovat toki suomessa pienempiä lajeja kuin jääkiekko. Raha? Sijainti? Tahtotila? Joku.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Toki koripallo, Lrnmky siis, on kyllä mainio esimerkki siitä, että mitä tapahtuu kun laitetaan menestyksen vuoksi kaikki sisään mistään välittämättä. Turusen visionahan oli tehdä Namikasta eurooppalainen suurseura. Menestystä tuli, mutta kyllähän se lento sitten katkesi. Mm. lähdettiin reissuun todella siipirikkoisella joukkueella, kun junnuja ei voitu ottaa mukaan pilaamaan ammattilaisten peliä. Tuloksena sitten pahimmillaan neljä (4) kenttäpelaajaa, kun muut oli virheiden takia ulkona, eikä penkillä ollut enää ketään. Kirjanpitokin taisi olla hieman boheemisti järjestetty.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä se vaan panee vituttamaan, kun muut seurat yrittävät vahvistaa joukkueitaan sarjasijoituksesta välittämättä, en tiiä millä pelimerkeillä (euroilla) mutta täällä meillä vain uskotaan kevättä kohti tapahtuvaan kehityskäyrään.... Rauman ydinvoimapohatat on tälläkin viikolla laittanut ison kasan euroja tiskiin kun joukkueeseen hankittiin Ramsted ja Chris VandeVelden! Ilves hankki Bill Thoman, joka try outille vaikka kokemusta on NHL.sta, KHl.sta ja shl.sta...
Meille vain kaverit tulee tanskan liigasta :) :) :) ja sitten joku haaveilee HPk.n pois potkimaan jeppeä tänne vahvistukseksi... Ei voi kun nauraa....
ps. Olen tyytyväinen nykyiseen sarjasijoitukseen ja joukkueen edesottamukseen, mutta nälkä se pitää olla.
Pitääkö tämä ymmärtää niin, että VandeVelde on hyvä hankinta, mutta Morin paska? Tilastollisesti Morin on kaikessa parempi kuin VandeVelde. Ja Morin on jo osoittanut pärjäävänsä liigassa. Morin olisi SaiPaan vahvistus. Ja parempi vahvistus kuin VandeVelde. Paitsi jos haetaan vahvistusta selänpesuosastolle...
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
On täällä jatkoajassa nykyään aika hyvin suvaitsevaisuutta erilaisille mielipiteille kuin mitä joskus aikaisemmin. Olen AaTeen kanssa samoilla linjoilla panostuksen ja visioiden suhteen. Kyllähän herroja Kallioniemi ja Tirkkonen saadaan kiittää siitä, ettei jämähdetty 2000-luvulle vielä tälläkin vuosikymmenellä.
 

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Rauman ydinvoimapohatat on tälläkin viikolla laittanut ison kasan euroja tiskiin kun joukkueeseen hankittiin Ramsted ja Chris VandeVelden! Ilves hankki Bill Thoman, joka try outille vaikka kokemusta on NHL.sta, KHl.sta ja shl.sta...
Meille vain kaverit tulee tanskan liigasta :) :) :) ja sitten joku haaveilee HPk.n pois potkimaan jeppeä tänne vahvistukseksi... Ei voi kun nauraa....
Thomaksen ja Morinin NHL- ja AHL-urat ovat aika vastaavat, toinen lähestyy ikämiesrajaa ja toisellä pitäisi iän puoleen olla parhaat pelivuodet vielä mahdollisia. Morin voisi muutaman vaisumman visiitin jälkeen olla hinta-laadultaan hyväkin haku ja siksi SaiPankin saatavissa. Thomaskin olisi kelvannut, mutta onhan Morinissa ainesta vähintäänkin yhtä hyväksi vahvistukseksi.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Siis mistä asiasta?
Ymmärrän vitutuksen. Eri mieltä siitä asiasta, etteikö SaiPassa tehtäisi töitä menestyyksen eteen. Eri mieltä siitä, että SaiPa tekee virheen kun ei ole hakemassa tason nostoa suuremmalla pelaajabudjetilla/riskillä.

Minun mielestäni järkevä tavoite on Tirkkosen aikana saavutetun tason vakiinnuttaminen, ja uskon että sitä toimistolla ollaan hakemassakin. Mitalit ja menestykset tulevat sitten kun kaikki osuu kohdalleen.

Lehterä on nyt rakentamassa omaa joukkuettaan, ja alkukauden vaikeuksista huolimatta ollaan runkosarjan puolivälin lähestyessä sarjataulukossa kuudentena. Olen tyytyväinen SaiPan kauteen, jos runkosarjan päättyessä ollaan 10 parhaan joukossa ja kuntoviisari osoittaa siinä vaiheessa säädyttömästi sykkien kohti koillista.

Ja että pysytään ketjun otsikossa... Jos keväällä jäädään sijoille 11-15, silloin jopa rattussovjeticusta vituttaa.
 

Mjarkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja Kiekko-Espoo
Ei vituta yhtään, kun tälläisellä joukkueella on mennyt näin hyvin. Jatketaan näin. Kyllä Radke ja Quonowille vielä syntyy maalntekijöiksi.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Minun mielestäni järkevä tavoite on Tirkkosen aikana saavutetun tason vakiinnuttaminen, ja uskon että sitä toimistolla ollaan hakemassakin. Mitalit ja menestykset tulevat sitten kun kaikki osuu kohdalleen.

Kuinka pitkän ajan sen on oltava, että kaikki osuu kohdalleen ja ensinnäkin jos osuu? Ei tavallinen katsoja kiinnostu tuotteesta, jos mitään jännittävää ei tapahdu esimerkiksi vuosikymmeneen.

Ymmärrän hyvin niitä, joiden mielestä pitäisi takoa kun rauta on vielä kuumaa. Tosin se jäähtyi viime kaudella niin pahasti, että tämän kauden menestyksellä on väliä suurelle yleisölle vasta keväällä, jos ollaan 8 sakissa.
 

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minuu vituttaa se, että SaiPa on tehnyt neljänneksi vähiten maaleja :-) Kyllä se pikkuisen vituttaa. Tietysti olen sarjasijoitukseen erittäin tyytyväinen ainakin toistaiseksi. Sanotaan että SaiPan hallitus, Ek ja Ana ovat tehneet hyvää työtä kun palkkasivat Tertsin ja kumppanit. Tuohimaa on hyvä löytö, Nättinen ja Kunyk. Mitä tulee maalintekotalkoisiin kokonaisuudessaan, on paljon parannettavaa. Mielestäni Tuomenoksan tulee skarpata, maalintekijöitä kehiin ja sassiin. Jos Tuomenoksa on väärä puu haukkua niin sitten sormi osoittakoon johonkin muuhun suuntaan. Ei voi olla niin, että vastapuolen maaliverkot eivät pöllyä :-)
 
Viimeksi muokattu:

Mctavish85

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä oli aikamoista oman pään sekoilua tuo Pelicansin 2-3 maaliin johtanut tilanne. Lisäksi tuo Pelicansin tasoitusta edeltänyt tilanne SaiPan maalin takana näytti kyllä koukkaamiselta jonka takia Löfman kaatui ja menetti kiekon.
 

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
2-2 tasoitusta edelsi selkeä koukku, mutta ei pelihuumori voi noin kadota. Sanoisin siis, että paskat tuomarit, mutta oli SaiPakin toisessa erässä aika paska, ihme sekoilua. Jos tauolle olis päästy edes tasoissa, en olis huolissani, mutta nyt ollaan maalin takaa-ajossa ja jotain olis tehtävä. Jotain on tapahduttava, että SaiPa nousis pisteille. Olis kyllä noustava tai alkaa tämä kotisaldo olemaan taas vaihteeksi niin surullinen, että se vähäkin yleisö kaikkoaa.

Joku kalpakin (mitään ottamatta viime kaudesta, mutta puhuttaessa tämän kauden joukkueesta) menee jo ohi ja ollaan, ylläripylläri, kahden pojon päässä 11.sijasta, eli ulkona sääleistäkin. Joo eihän se mitään tässä vaiheessa merkkaa, mutta huonompaan suuntaan ollaan menossa ja se on huono asia.

Edit: Ja niihän siinä kävi, että kohellettiin ensin pelsut tasoihin, Kaksonen ja Kunyk kusee rankkunsa totaalisesti ja Markkanen ei ollut pelannut rankkuja vielä tällä kaudella ja lievästi oli pihalla. 0p putki sentään poikki kotona, mutta vituttaa silti ja paljon. Seitsemästä edellisestä pelistä kaksi voittoa ja seuraavaksi vastassa ihon alle päässyt Kookoo. Joten 2/8 voittoa seuraavan jälkeen ei varmaan olisi iso yllätys?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös