Vitutusketju

  • 10 533 712
  • 56 128

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Eikö muka perkele junissa enää kulje konnarit tarkastamassa lippuja ja heittämässä näitä spurguja pihalle. Vituttaa kuunnella tuota paskanjauhamista.. Eikä oo lähijuna.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Älä juo viinaa. Miedot ovat järkevän valinta.
Niistä tule pahempi krapula. Niissä on enemmän epäpuhtauksia ja se pahentaa krapulaa. Toisaalta kaljaa ei ehkä pysty kittaamaan siihen tahtiin kun viinaa joten päivän annos jää pienemmäksi. Tiedä häntä ja ehkä ns. tiedekään tiedä kaikkea.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikö muka perkele junissa enää kulje konnarit tarkastamassa lippuja ja heittämässä näitä spurguja pihalle. Vituttaa kuunnella tuota paskanjauhamista.. Eikä oo lähijuna.

No vittu anteeksi että häiritään sun matkaa. Toisaalta miksei konnarit heitä näitä paskantärkeitä jeesustelijoita pihalle, että junissa ois rennompi tunnelma. Huomatkaa edelleen oikeinkirjoitus. Respect. Kunnioitus.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Paloautoissa oli ennen vanhaan Esteri niminen vesipumppu joka oli asennettu auton perään, tästä sanonta "vettä tulee kuin Esterin perseestä"

Selityksiähän sanonnan alkuperälle on monia, mutta itse pidän tätä oikeana, ihan vaan siksi että on hauskin:

Ester oli siipirataslaiva (joka liikennöi aikoinaan jossain Kallavedellä tai Saimaalla).
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Niistä tule pahempi krapula. Niissä on enemmän epäpuhtauksia ja se pahentaa krapulaa. Toisaalta kaljaa ei ehkä pysty kittaamaan siihen tahtiin kun viinaa joten päivän annos jää pienemmäksi. Tiedä häntä ja ehkä ns. tiedekään tiedä kaikkea.

Krapula tulee vain nautitusta alkoholin määrästä suhteessa omaan kestävyyteen, ei muusta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Krapula tulee vain nautitusta alkoholin määrästä suhteessa omaan kestävyyteen, ei muusta.
Tuo nyt ei pidä paikkaansa millään tasolla. Asiaa on tutkittu ainakin jollain tasolla ja jokainen viskikrapulan hankkinut tietää, että sillä on todella väliä, millä sen krapulansa hankki. Tässä linkki johonkin puolitieteelliseen tukimukseen ihan vain väitteeni ohueksi tueksi.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tosiaan melkomoista paskaa tuo takaisinkytkentämaksu, tai millä nimellä se sitten kulkeekaan. Vaan eipä siinä maksamisen lisäksi ollut muita varteenotettavia vaihtoehtoja, joten pakko mikä pakko. Ja itseänihän siitä loppujen lopuksi syyttää sain, kun naiivisti luotin siihen naisen muodon ottaneeseen käärmeeseen.

Tämäpä juuri, kun sähköt katkeaa, ei asiakkaan auta kuin syödä paska ja maksaa, sähköyhtiöt tietää noissa tilanteissa että asiakas on polvillaan sun edessä, eikä niiden tarvi joustaa tippaakaan, vaikka tilanne olisi minkälainen. Eihän näin saisi koskaan käydä, että lasku jää maksamatta 3 kuukaudeksi, mutta olin maksanut tuon jälkeenkin erääntyneen laskun, ja olin sähkölaitokselle velkaa huikeat 63 euroa, ja tämän summan takia tuli ylimääräistä maksettavaa mukavat 280 euroa.

Laiskoja ja huolimattomia voi vähän rahastaa, mutta rajansa saatana kaikella. Sitten asiakaspalvelija vielä kehtaa sössöttää ''kyllä meilläkin menee kuluja tuosta katkaisusta ja kytkennästä''. VITTU 180 EUROA siitä että asentaja käy painamassa kaksi kertaa yhtä nappia, ja asun vielä keskustassa jossa asentajat pyörii joka tapauksessa virka-aikaisin.

Yritin alkuun olla asiallinen, ja kysyin että voiko edes sitä kytkentämaksua tai pelkkää vakuutta maksaa ensi viikolla kun saan lisää rahaa, ei onnistu. Voiko sähköjä kytkeä tälle päivälle jos maksan kaikki poislukien se 60 euroa jonka perivät pikakytkennästä samalle päivälle, ja lähetän heille maksukuitin maksusta. Ei onnistu. Selvä. Kiitti vitusti joustavasta palvelusta ja pitkään jatkuneesta asiakkuudestamme. Hauskinta tässä on se, että minun kaltaiset paskaläjä asiakkaat on tuollaisille firmoille rahallisesti kaikkein tuotteliampia.

Orastava valo raha-asioiden parantumisesta sammui kerta heitolla. Olen ruoskinut itseäni ihan helvetisti tämän vuoden puolella huonosti hoidettujen raha-asioiden takia, ja luulin että seuraavalla tilillä saan vihdoin pään pois pinnan alta, kun laskee tarkalleen pakolliset menot ja asettaa selvän budjetin tuleville viikoille. Ei auta. Onneks mää tykkään makaroonista ja jäi edes sen verran rahaa että voi viikonloppuna riipaista kännit. Tää vitutus ei kyllä yksillä känneillä poistu, eikä alkoholi ole muutenkaan ratkaisu yhtään mihinkään, eikä niitä kännejäkään ihan ilmaiseksi saa. Vedän mää ne kännit silti viikonloppuna. Mulla on nyrkkisääntö että jos epäilen pitäisikö juoda vai ei, juon sixpackin ja mietin uusiks. Hyvin on toiminut tähän asti. Lopputulos on tyydyttänyt joka kerta.
 
Viimeksi muokattu:

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Tuo nyt ei pidä paikkaansa millään tasolla. Asiaa on tutkittu ainakin jollain tasolla ja jokainen viskikrapulan hankkinut tietää, että sillä on todella väliä, millä sen krapulansa hankki. Tässä linkki johonkin puolitieteelliseen tukimukseen ihan vain väitteeni ohueksi tueksi.

No syystäkin puolitieteellinen linkki, koska promille on sellainen luku, että sen verran tai sen alle puhaltavat hylätään automaattisesti. Kahdessa promillessa aletaan olemaan vasta asian äärellä. Määrästä puhuessani en sinällään tarkoittanut juodun alkoholin määrää pelkästään, vain sen pitoisuutta ja paljonko sellaista on nautittu. Oletteko te ihan amatöörejä, jotka ette kestä pientä nenänkostutusta? Pöööh, nynnyt.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
@Warrington ja @Trenchtown

En nyt ihan ymmärrä, että syy olisi vain huolimattomuudessa jos ei sähkölaskua muista maksaa. Vuokra/vastike on automaatio samalla tapaa. Tuntuu tyhjältä tämä valitus, jos aivan kiveen hakatut laskut ovat noin heikossa hapessa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@godspeed On se ihan mahdollista. Itselläni jäi mökin sähkölasku viime vuonna huhtikuulta maksamatta. Heinäkuussa tulivat sitten mökille katkaisemaan sähköjä. Kaikki muut laskut oli maksettu ajallaan, myös siis huhtikuun jälkeiset maksut.

Omaa huolimattomuutta tietenkin, että jätin maksamatta ja karhu oli ilmeisesti mennyt edelliseen kotiosoitteeseen (jossa en ollut asunut kolmeen vuoteen). Onneksi satuin olemaan paikalla, ei pistetty sähköjä poikki ja lisäkuluja tuli karhukulujen verran.

Mutta jos kolme kuukautta jää maksamatta, niin ei sitä ihan huolimattomuudella selitetä.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
@godspeed On se ihan mahdollista. Itselläni jäi mökin sähkölasku viime vuonna huhtikuulta maksamatta. Heinäkuussa tulivat sitten mökille katkaisemaan sähköjä. Kaikki muut laskut oli maksettu ajallaan, myös siis huhtikuun jälkeiset maksut.

Näistä tulee aina kirje kotiin viimeistään kuten muistakin laskuista. Ei ymmärrä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Näistä tulee aina kirje kotiin viimeistään kuten muistakin laskuista. Ei ymmärrä.
Kuten sanoin, karhu on ilmeisesti mennyt edelliseen osoitteeseeni. Sieltä se ei minulle asti ilmaantunut. Mutta, edelleen, omaa huolimattomuutta.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
En ole paras laskujen maksaja ollut koskaan, mutta kyllä se on jo itse asuessa ja kämppisten kanssa aina sovittu selvästi koska maksetaan ja mitä. Ei sen pitäisi olla ihmeempi tapaus myöskään kumppanin kanssa. Koskaan ei ole laskujen maksaminen eri tapauksissa ollut ongelma siksi, että joku vain puhuu tekevänsä jotain. Jos ei pysty tuon vertaa luottamaan samoja laskuja maksavaan tahoon, niin on se vika silloin itsessäkin.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aika paljon on itelläkin tullut juotua elämässä, mutta ei kyllä kännissä ole tärisemistä tullut?

Ei mullakaan ennen, mutta asia selvis jo. Oksensin. Eli astiat olleet epäpuhtaita ja mulla lievä ruokamyrkytys. Hah! Vaimo yritti tappaa mut, mutta oikeudessa nähdään. Tärinä kyllä jatkuu.....Muakin hämää kyllä toi tärinä. Siis oikeasti. Vaimo haukku jo mun viinapään ja sano että mun pitäis syödä enemmän leipää. Totuus on jossain tossa välissä. Siis enemmän leipää ja puhtaampia astioita.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Ei mullakaan ennen, mutta asia selvis jo. Oksensin. Eli astiat olleet epäpuhtaita ja mulla lievä ruokamyrkytys. Hah! Vaimo yritti tappaa mut, mutta oikeudessa nähdään. Tärinä kyllä jatkuu.....Muakin hämää kyllä toi tärinä. Siis oikeasti. Vaimo haukku jo mun viinapään ja sano että mun pitäis syödä enemmän leipää. Totuus on jossain tossa välissä. Siis enemmän leipää ja puhtaampia astioita.

Tämä on vähän kuin ensimmäisen känninsä vetäneen teinin tarina, paitsi että te olette jo aikuinen pariskunta.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En nyt ihan ymmärrä, että syy olisi vain huolimattomuudessa jos ei sähkölaskua muista maksaa.

Et ilmeisesti edes lukenut tilitystäni. Syy ei siis kohdallani ollut huolimattomuudessa tai muistamattomuudessa. Siitä olen ihan samaa mieltä, että sähkölasku kuuluu niihin "automaattisesti" maksettaviin laskuihin lainalyhennysten, vastikkeiden yms. kanssa.

Jos ei pysty tuon vertaa luottamaan samoja laskuja maksavaan tahoon, niin on se vika silloin itsessäkin.

Ehdottomasti näin. Kyllä mä nostin jo aiemmassa viestissäni käden pystyyn virheen merkiksi tuon suhteen. Tai no niin no, pystyin lapsellisesti luottamaan ihan liikaakin, luottamustani käytettiin hyväksi ja siitä jouduin sitten maksamaan. Oppia ikä kaikki.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Et ilmeisesti edes lukenut tilitystäni. Syy ei siis kohdallani ollut huolimattomuudessa tai muistamattomuudessa. Siitä olen ihan samaa mieltä, että sähkölasku kuuluu niihin "automaattisesti" maksettaviin laskuihin lainalyhennysten, vastikkeiden yms. kanssa.

...

Ehdottomasti näin. Kyllä mä nostin jo aiemmassa viestissäni käden pystyyn virheen merkiksi tuon suhteen. Tai no niin no, pystyin lapsellisesti luottamaan ihan liikaakin, luottamustani käytettiin hyväksi ja siitä jouduin sitten maksamaan. Oppia ikä kaikki.

Nimenomaan luin tilityksesi, en muuten olisi tägännytkään.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä on vähän kuin ensimmäisen känninsä vetäneen teinin tarina, paitsi että te olette jo aikuinen pariskunta.

Piristit mun päivää ja olet muuten aivan oikeassa! Tätä se dementia teettää, jokainen känni on kuin ensimmäinen känni.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En nyt ihan ymmärrä, että syy olisi vain huolimattomuudessa jos ei sähkölaskua muista maksaa.

Mitä muuta se on jos ei huolimattomuutta? Typerää olettamista varmaan myös. Totta helvetissä olisi pitänyt tarkistaa että joulukuun lasku oli mennyt e-laskuna, totta helvetissä olisi pitänyt tonkia kirje ensimmäisestä maksumuistutuksesta tai selvittää tarkemmin että missä kohtaa laskut ovat menossa. Viime kuussa kun hoidin laskuja, katsoin verkkopankista että viimeisin sähkölasku on mennyt e-laskuna, ja olin edelleen väärässä ja virheellisessä olettamuksessa että myös joulukuun lasku on mennyt. Jossain vaiheessa tuli toinen maksumuistutus, katsoin nopeasti eräpäivän ja ajattelin että tämän voi varmaan siirtää kun ei ole nyt juurikaan ylimääräistä rahaa ennen maaliskuun alkua, ja kun kello oli yli 16 perjantaina, niin ajattelin soitella maanantaina. Lauantaina vieraspelireissussa ja maanantain krapulassa en muistanut enää kuin oman nimeni, ja senkin väärin. Pari viikkoa tuosta on varmaan tullut katkaisuilmoitus ja sitä ennen voi olla tullut toinenkin maksumuistutus jotka ovat menneet ohi. Tai sitten eivät ole yksinkertaisesti tulleet laatikkooni. Toki pidän todennäköisempänä että sähkölafka ja posti ovat hommansa hoitaneet, ja olen itse kirjeet hukannut jonnekkin.

Kaikenkaikkiaan, helvetin tyhmää olettamista, laiskuutta, asioiden laiminlyöntejä you name it, ja ansaitsen ihan varmasti tuon parin päivän sähköttömyyden ja varmaan turpaa samalla, mutta alkuperäinen vitutukseni koskikin lähinnä tuota katkaisu/kytkentämaksun summaa. Pikkuraha varaan monelle, ei minunkaltaiselle persaukiselle osa-aikatyöläiselle, joka ei ole eläessään osannut säästää rahaa, eikä varmaan tule osaamaan.

Viimeisenä vielä tuo pikakytkentämaksu 60 euroa, joka on ihan silkkaa rahastusta. Ei mitään muuta. Olen nostanut molemmat käteni pystyyn virheiden merkiksi, läpsinyt itseäni poskelle, sanon että maksan vakuuden, maksan erääntyneen laskun, ja vielä katkaisu+kytkennän ja kysyn että voiko saada ne sähköt nyt tänään päälle. Ei voi jos et maksa pikakytkennästä vielä 60e tuon kaiken päälle. Selvä. Mielummin kävelen alasti kilpisjärvelle ja takaisin kuin rupean teille maksamaan enää yhtään ylimääräistä.

No mutta olen sähköllisessä talossa toista päivää, saan huomenna sähköt omaan kämppääni, joten turha tässä on enää sen enempää valittaa. Vois mennä oikeasti vitusti huonomminkin. Toisaalta vois mennä vitusti paremminkin. Ehkä näiden kommellusten jälkeen sitä taas muistaa hoitaa nuo laskut ajoissa kuntoon. Pidätän oikeuden sanaan ehkä.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Warrington

Perusteeton valitus on vain ihmeellistä.

Perusteeton näsäviisastelu on vielä ihmeellisempää. Lyön vetoa ettet edes lukenut ylempää tekstiäni kokonaan. Mut hyvä että sait nopeasti näppäiltyä oman ensireaktiosi ja painettua entter. Jos sinulla ei ole noiden onelinereiden lisäksi muuta tarjottavaa niin tämä oli minun osaltani tässä. Hyvää talven jatkoa ja toivon sinulle oikein siunattua elämän jatkoa.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Perusteeton näsäviisastelu on vielä ihmeellisempää. Lyön vetoa ettet edes lukenut ylempää tekstiäni kokonaan. Mut hyvä että sait nopeasti näppäiltyä oman ensireaktiosi ja painettua entter. Jos sinulla ei ole noiden onelinereiden lisäksi muuta tarjottavaa niin tämä oli minun osaltani tässä. Hyvää talven jatkoa ja toivon sinulle oikein siunattua elämän jatkoa.

No itse kerrot viestissäsi syyt miksi on asiat menneet miksi ovat niin menneet. Mitä siihen pitäisi vastata? Olen itse tyhmyydestäni maksanut paljon, mutta en ole syyttänyt siitä muita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös