Virallinen ketjulotto-ketju

  • 49 311
  • 140

Seti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei vois vähempää kiinnostaa... mutt vähän kuitenkin.

Kuhta lienee teidän Der Kapitain.
Varakaput Guolla ja Murray ? Kö ?
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siinäpä olisikin esimerkillinen kapteeni, jos I. Pikkarainen hommaan valittaisiin. Siellä se kapteeni nyt istuu kymppiänsä ja on muuten poissa seuraavasta pelistä sekä kiukuttelee koko ajan muutenkin, mutta sehän on toisaalta Jumala.

Omasta mielestani Rem Murray olisi ainoa oikea valinta.
 

Kummasetä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, V. Vandy, suomalaiset NHL:ssä
Siinäpä olisikin esimerkillinen kapteeni, jos I. Pikkarainen hommaan valittaisiin. Siellä se kapteeni nyt istuu kymppiänsä ja on muuten poissa seuraavasta pelistä sekä kiukuttelee koko ajan muutenkin, mutta sehän on toisaalta Jumala.

Omasta mielestani Rem Murray olisi ainoa oikea valinta.

Juurikin samaa mieltä I.Pikkaraisesta ja Remistä. Kuhdalle ja Hankille (tai Laaksolle?) A-rintaan.
 

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Omasta mielestani Rem Murray olisi ainoa oikea valinta.

Kokenut, kaiken nähnyt kehäkettu joka oli viime poffien paras pelaajamme, ihmeitä saa käydä jos ei Rem ole kapteenimme. Varalle Kuhta ja Hank (Hankin tilalle Salmelainen jos joukkueeseen liittyy)
 
Viimeksi muokattu:

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Onko IFK:ssa ollut aiemmin ei-suomalaista kapteenia? Riku-Petteri Lehtonen ei kelpaa vastaukseksi :). Muistini mukaan ei ainakaan minun katsoja"uran" aikana, eli siis viimeiseen kahteenkymmeneen viiteen vuoteen.

Murray olisi kieltämättä hyvä valinta, mutta miehen ulosanti ei taida siitä sairaudestaan johtuen olla kaksinen. Eli eiköhän Kille jatka ja Murray voi olla toinen varakapteeni ja sitten joku nuori, oma kasvatti toinen (tyyliin Laakso, H. Pikkarainen, Petrell).
 
Onko IFK:ssa ollut aiemmin ei-suomalaista kapteenia? Riku-Petteri Lehtonen ei kelpaa vastaukseksi :). Muistini mukaan ei ainakaan minun katsoja"uran" aikana, eli siis viimeiseen kahteenkymmeneen viiteen vuoteen.

Ei todella ole ollut. Muistanko aivan väärin, vai onko todella niin, että Martin Sonnenberg viime kaudella oli ensimmäinen ulkkarikatpteeni liigassa kautta aikain?
 

XXLshirt#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Drumheller Miners
H.Pikkaraiselle ei sovi rintaan C eikä A-kirjainta. Menisi peli entistäkin sekaisemmaksi. Mun ehdotukseni kapteenistoksi : Kuhta "C", Petrell "A" ja Turunen "A".
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
H.Pikkaraiselle ei sovi rintaan C eikä A-kirjainta. Menisi peli entistäkin sekaisemmaksi. Mun ehdotukseni kapteenistoksi : Kuhta "C", Petrell "A" ja Turunen "A".
Kuhdan pelit ne vasta sekaisin kapteenin nauhoista meneekin, joten jättäisin hänet kokonaan pois kapteenistosta.
 

-REDS-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K, ULUVFC #54
Kuhdan pelit ne vasta sekaisin kapteenin nauhoista meneekin, joten jättäisin hänet kokonaan pois kapteenistosta.

Mua alkaa jo vituttamaan tämä laulu. Ihanko vakavissasi uskot, että se kankainen C-merkki siinä rinnassa vaikuttaa hänen peliinsä. Kimmo Kuhta on niin johtavassa asemassa joukkueen sisällä, että on aivan yhdentekevää onko sitä kirjainta rinnassa vai ei. Aina ei vain yksinkertaisesti pysty pelaamaan parasta peliään. Kuhdan huonoin kausi ajoittui kyllä ensimmäiseen kauteen kapteenina, mutta myös joukkue oli aika ulkona. Tästä on turha vetää johtopäätöksiä. HIFK:ssa kapteenin valitsee pelaajat. Kille jatkanee kapteenina.
 

Davey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihanko vakavissasi uskot, että se kankainen C-merkki siinä rinnassa vaikuttaa hänen peliinsä. Kimmo Kuhta on niin johtavassa asemassa joukkueen sisällä, että on aivan yhdentekevää onko sitä kirjainta rinnassa vai ei. QUOTE]

Onhan se uskomatonta, mutta totta. Se kankainen C oikeasti tuntuu tosiaan vaikuttavan Kiben peliin.

Ja eihän kysymyksessä ole pelkästä kainkaisesta C:stä? vaan Joukkueen Kapteenina olosta ja siihen kuuluu paljon muutakin kuin et tsemppiä jätkät huutoja.....
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mua alkaa jo vituttamaan tämä laulu. Ihanko vakavissasi uskot, että se kankainen C-merkki siinä rinnassa vaikuttaa hänen peliinsä...
Rauhoitu hyvä mies :)

Tuon kommentin repäisin kuitenkin ainoastaan viimevuoden perusteella, jolloin hän oli aika pitkään "jumissa". Tuskin se nyt pelkästään mistään kapteeniudesta johtuu, tiedän sen, mutta kuitenkin. Mutta mistäs sen tietää, vaikka joillekin se nauha toisi turhia lisäpaineita. Käytännössä täysin mahdollista, että sillä on psykologista vaikutusta...
 

-REDS-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K, ULUVFC #54
Tuskin se nyt pelkästään mistään kapteeniudesta johtuu, tiedän sen, mutta kuitenkin. Mutta mistäs sen tietää, vaikka joillekin se nauha toisi turhia lisäpaineita. Käytännössä täysin mahdollista, että sillä on psykologista vaikutusta...

Olen rauhoittunut :)

Kyllä, se voisi tuoda lisäpaineita, mutta Kimmo Kuhdan kohdalla tuo ei pidä paikkaansa. Itse asiassa C-kirjain ei ole muuttanut hänen rooliaan joukkueessa ollenkaan. Hän oli jo ennen kapteeniuttaan useamman vuoden joukkueessa siinä asemassa. Peace out.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
HIFK:ssa kapteenin valitsee pelaajat.
- - -

Ei välttämättä nykyisin, vaan se riippuu paljon myös valmentajasta.

Enivei, Kuhta tullee olemaan kapteenistossa kuitenkin, se onko merkki C vai A, nähdään pian.

Muuten olen samaa mieltä, että ei sen kapteenina olemisen pitäisi mitenkään pelaamiseen vaikuttaa, mutta. Taikauskoiset ihmiset ovat olleet havaitsevinaan että aika ajoin kapteeniksi valitun pelaajan kausi on ollut heikompi kuin edellinen. Samaan taikaan uskovat ne, jotka pelkäävät joka vuosi, kuka pelaaja on HIFK-magazinen kauden alkunumeron kannessa, sillä ne aina floppaa. MM. aikanaan Draper ja Simicek ja onhan niitä ollut muitakin. Mutta minä en semmoisista perusta..
 

-REDS-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K, ULUVFC #54
Ei välttämättä nykyisin, vaan se riippuu paljon myös valmentajasta.

Tjaa. Asia on sitten muuttunut tähän kauteen lähdettäessä. Perinteisesti HIFK:ssa valmennusjohto valitsee kapteeniston, josta pelaajat valitsevat kapteeninsa. Ellet sitten juuri tätä asiaa tarkoittanutkin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihanko vakavissasi uskot, että se kankainen C-merkki siinä rinnassa vaikuttaa hänen peliinsä. Kimmo Kuhta on niin johtavassa asemassa joukkueen sisällä, että on aivan yhdentekevää onko sitä kirjainta rinnassa vai ei...

Eihän se kapteenius ole mistään "C:stä" kiinni. Ihmiseltä joko löytyy tai sitten ei löydy luonnostaan sellaiset ominaisuudet, mitkä joukkueen kapteenille kuuluvat. Ja niillä ominaisuuksilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko joku hyvä jätkä vai ei. En usko, että kukaan Killen kapteeniuden kyseenalaistajista on sitä mieltä, etteikö Kuhta olisi arvostettu tai muuten esimerkillinen pelaaja. Kapteenin ominaisuudet eivät ole yksiselitteisiä asioita, vaan niihin vaikuttavat useat eri seikat, enkä väitä Killen olevan huono kapteeni. Uskon kuitenkin, että tuosta jengistä löytyy vieläkin parempi vaihtoehto.

Omat kokemukseni hyvistä kapteeneista liittyvät ennen kaikkea esimerkillisyyteen ja sitä kautta tiettyyn kylmähermoisuuteen. Kapteenin ei minun mielestäni sovi olla ns. mielialapelaaja, vaan ennemminkin sellainen, joka syttyy enemmän vaikeuksista kuin myötätuulesta. Tällaisia ihmisiä on joukkueissa yleensä vain muutama, joissain ei ainuttakaan. Toki kapteenin pitää nauttia muutenkin joukkueen luottamusta ja olla se hyvä jätkä, mutta näitä ominaisuuksia onkin sitten jo yleensä useilla henkilöillä.

Niin paljon kuin Kimmo Kuhtaa arvostankin, sekä pelaajana että ihmisenä, en näe häntä itsestäänselvänä joukkueen kapteenina. Minä annan ääneni Rem Murraylle, joka kanadalaisuudestaan huolimatta (tai juuri sen vuoksi) on todellinen raskaansarjan esimerkki niin joukkueelle kuin suurelle yleisöllekin. Kun vielä lisätään Remin meriitteihin kaukalon ulkopuoliset saavutukset ja koettelemukset, valinnan tulisi olla täysin selvä. Ja kapteenin ei todellakaan tarvitse olla se joukkueen puheliain tyyppi, pikemminkin päinvastoin.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Noihin ketjusommitelmiin ei minulla paljoakaan ole lisättävää, paitsi etten mieluusti näkisi Kerästä nelosen laidassa. Mielummin hän voisi sitten olla vaikka kolmosen sena, vaikkei sentteri ole hänen ominaisin paikka. Kunnon mahdollisuudet kaverille vaan vähintään kolmosen ellei kakkosen laidassa. Ja Seppänen on sommitelmissa myös usein tiputettu nelos- tai vitospariin, mutta ei häntä sen takia takaisin hommattu. Selvä kolmosparin mies.

Ja näille kapteenipuheille voisi perustaa oman "virallisen kapulotto-ketjun", tällä sivulla ei muusta kuin kapteenistosta ole puhuttu vaikka tämän pitäisi olla ketjusommitelmia käsittelevä ketju.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noihin ketjusommitelmiin ei minulla paljoakaan ole lisättävää, paitsi etten mieluusti näkisi Kerästä nelosen laidassa. Mielummin hän voisi sitten olla vaikka kolmosen sena, vaikkei sentteri ole hänen ominaisin paikka. Kunnon mahdollisuudet kaverille vaan vähintään kolmosen ellei kakkosen laidassa.
Keränen on varmasti lahjakas oma junnu ja miehessä on paljon potentiaalia, mutta hieman ehkä vieroksun sitä ajatusmaailmaa, että Keräsessä meillä olisi mitat täyttävä kolmossentteri ensi kaudelle. Tottakai näyttöpaikka miehelle on selviö ja jos putki kulkee, niin siitä vaan ylempiinkin ketjuihin näytille. Kolmossentterin tontti ei ole kuitenkaan mestaruutta tavoittelevassa joukkueessa mikään ihan köykäinen homma, johon voidaan istuttaa vaan "joku junnu" tai sitten jermuporthen. Keräsellä on nyt takanaan miesten tasolla puolikas runkosarja (4+2) plus lyhyeksi jääneet play-offit (1+0), joissa hän esittikin ajoittain lupaavia otteita. Tätä taustaa vasten on pitkän runkosarjan ja mahdollisten play-offien 2007-08 klaaraaminen vaaditulla tasolla melkoisen paljon pyydetty 20 -vuotiaalta jannulta. Voi olla että mies siihen pystyy ja toki sitä myös toivon, mutta lähtökohtaisesti ajattelen 3. ensimmäiseksi sentteriksi Guolla - Murray - WC. Keränen sitten nelosen keskelle ja valmennusjohdolle ajatusmallin säätäminen moodiin "nykylätkä á la HPK" >> peliaikaa tasaisesti kaikille neljälle ketjulle.
 
Onko Keränen pakko laittaa keskelle pelaamaan? Mieluummin näen Keräsen kolmosen-, kuin nelosen laidassa. Tai jos viisi vaihtoehtoa kolmosen toiseen laitaan ovat Nielikäinen, Porthen, Fagerstedt, Jouhkimainen ja Keränen, näkisin mieluiten Keräsen siinä roolissa. Jotenkin myös epäilen, että Janne on Baxterin suosiossa, joten ainakin saa koittaa kolmosen keskellä/muuten kolmosketjussa. Keräsellä ei ole kokemusta, saako kaveri kokemusta jos pelaa 3 min/peli nelosen laidassa Nielikäisen ja Porthenin kanssa? Meillä ei kuitenkaan ole tällä hetkellä hyökkäyksessä ketään muuta juniori-ikäistä potentiaalista tulevaisuuden 1-/2 -kentän pelaajaa. Kaikki mitä annetaan nyt Keräselle, on kuin laittaisi rahaa pankkiin ja kaikki on tulevaisuuden kannalta plussaa.

Ensin ei haluta antaa omille junnuille muuta peliaikaa, kuin nelosen laidassa ja sitten tullaan tänne poraamaan, kun omat erittäin taitavat juniorimme lähtevät muualle hakemaan sitä, mitä HIFK:sta ei saa. Päättäkää nyt jumalauta haluatteko tulevaisuuden rungon muodostuvan jostain perkeleen Jyväskylän jämätähdistä ja Kuopion sankareista, vai omista junioreista! Tietysti, voidaan me nauttia siitäkin kun meidän Teemu Ramstedtit, Jonas Enlundit ja Nico Aaltoset vievät joukkueensa mestaruuksiin.

Itse uskon Baxterin haluavan (itse ainakin haluaisin) kokeilla muutamaa tutkaparia ja pitää muutama tutkapari yhdessä:

Kibe - Guolla, Rem - WC, Laku - Rem, Keränen - Nielikäinen ja jopa mahdollisesti Guolla - Rem. Nuo olivat heittoja, jotka tulivat mieleen, kun muistelee viime kautta ja miettiessä kunkin pelaajan vahvuuksia ja näiden yhteensopivuuksia.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Onko Keränen pakko laittaa keskelle pelaamaan? Mieluummin näen Keräsen kolmosen-, kuin nelosen laidassa.

...

Itse uskon Baxterin haluavan (itse ainakin haluaisin) kokeilla muutamaa tutkaparia ja pitää muutama tutkapari yhdessä:

Kibe - Guolla, Rem - WC, Laku - Rem, Keränen - Nielikäinen ja jopa mahdollisesti Guolla - Rem. Nuo olivat heittoja, jotka tulivat mieleen, kun muistelee viime kautta ja miettiessä kunkin pelaajan vahvuuksia ja näiden yhteensopivuuksia.

Täysin samaa mieltä kirjoituksesi alun kanssa. Kuten jo aikasemmassa postauksessani sanoin, ei Kerästä ainakaan kannata nelosen laitaan hukata. Mieluiten kolmosen laitaan, mutta jos Baxter välttämättä haluaa peluuttaa häntä sentterinä, niin kolmosen sentteri sitten. Nelosessa se ei kehity ja Jermu on muutenkin paljon parempi jarrukentän sentterinä kun Keränen.

Mutta loppuosa viestistäsi ihmetytti. Keränen ja Nielikäinen tutkaparina? Oletko siis sittenkin laittamassa Kerästä nelosen laitaan, vaiko nostamassa lätkäpasia kolmoseen? En ihan heti kyllä näitä kahta kaveria laittaisi samaan ketjuun. Muuten ihan hyviä tutkapareja listasit.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Itsekin suosisin etenkin harjoituskaudella tutkaparien kokoamista ja niihin sitten kolmanneksi lenkiksi junnu oppimaan tavoille. Näin ovat miesten peleihin HIFK-paidassa läpimurron tehneet mm. Matti Hagman ja Ville Peltonen sekä Ässissä C.Ruuttu. Lisäksi ko. pelaaviin kenttiin (4 kpl) sijoitettaisiin parhaat pakit suht tasaisesti.

Esimerkiksi:

Guolla - Petrell - Jouhkimainen + Heikkinen - Seppänen
Murray - Laakkonen - Wärn + Laakso - Kovanen
Vesce - Pesonen - Fagerstedt + Cook - Turunen
Keränen - Pikkarainen - Kuhta + Pikkarainen - Holmqvist
Porthen - Nielikäinen - Liivik + junnut(jarru-&ryminäketjuksi pyhitetty)

Ja noista sitten tiivistetään myöhemmin peliesitysten mukaisesti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös