Ville Peltonen

  • 45 986
  • 200

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Kun jäälle palasi niin päätti sitten teloittaa Plihalin jota pidän törkeämpänä tempuna.
Jep. #whataboutism

Sillä minkälainen pelaaja tai ihminen Peltonen oli tai on ei ole mitään tekemistä sen kanssa oliko häneen kohdostettu teko oikein. Myöskään sillä ei ole merkitystä tekoa arvioidessa, että Peltonen toipui nopeammin kuin oletettiin.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Montakohan peliä Jokerit voittikaan Ifk:ta vastaan tämän episodin jälkeen? Olisiko ollut joku 10 voittoa yhdestätoista? Jo tuollainen kyykytys naapuria kohtaan oikeuttaa Semirin läpsimiset ihan täysin.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoista, että tätä puidaan vieläkin. Minä pystyn ihan rehdisti toteamaan, että Filppulan hakuyritys oli todella kuvottava teko Salmelta, ja että Villen kyynärpäätaklaus Plihaliin oli todella ruma (en tosin ymmärrä tämän relevanssia tähän keskusteluun). Kumpaakaan tekoa en puolustele, vaan minusta nuo eivät kuulu jääkiekkoon. Samaten minua harmittaa, että HIFK:n ja Jokerien välit tulehtuivat ihan tyhmistä asioista näin pahasti.

Mutta onko tosiaan niin, että vielä viiden vuoden jälkeenkin on olemassa sellaisia henkilöitä joiden mielestä Peltosen pahoinpitely oli ansaittua ja jotka toivovat Peltosen päätyvän auto-onnettomuuteen? Ymmärrän jollain tasolla sen, että höyryspäissään juuri tapahtuneen jälkeen julistetaan Semirin nimeä, mutta en enää viiden vuoden jälkeen, kun kaikkien sykkeet ovat asian tiimoilta laskeneet.

@V-G- on mielestäni asian ytimessä.
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
Ville Peltonen on "persona non grata" ikuisesti Areenalle ja hän itsekin tietää sen varsin hyvin. Ehkä hän joskus 20-30 vuoden kuluttua avautuu omaelämäkerrassaan syistä, joista hän sai muistutuksen. Ei ansaitse minkäänlaista arvostusta jokerifanien puolelta piste
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Ville Peltonen on "persona non grata" ikuisesti Areenalle ja hän itsekin tietää sen varsin hyvin. Ehkä hän joskus 20-30 vuoden kuluttua avautuu omaelämäkerrassaan syistä, joista hän sai muistutuksen. Ei ansaitse minkäänlaista arvostusta jokerifanien puolelta piste

Voisiko joku sitten kertoa syyt tähän muistutukseen? Kaikki muut tuntuvat tietävän paitsi minä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Ei niitä ole, usko huviksesi.
Tuotahan jullileirissä on hoettu päivästä 0 lähtien. Mitä nyt on uhriutumiselta keretty.

Voitte jatkossakin kyllä uskotella noin itsellenne ihan rauhassa. Enpä usko, että kovin moni täältäkään tietää niitä taustoja. Ja netkä tietävät ovat päättäneet tähänkin päivään saakka vaijeta niistä. Ja ehkä ihan hyvä niin...

Mielestäni keslustelun voi lopettaa tähän ja ketju voi vaipua unholaan seuraavaksi 20 vuodeksi.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tuotahan jullileirissä on hoettu päivästä 0 lähtien. Mitä nyt on uhriutumiselta keretty.

Voitte jatkossakin kyllä uskotella noin itsellenne ihan rauhassa. Enpä usko, että kovin moni täältäkään tietää niitä taustoja. Ja netkä tietävät ovat päättäneet tähänkin päivään saakka vaijeta niistä. Ja ehkä ihan hyvä niin...

Mielestäni keslustelun voi lopettaa tähän ja ketju voi vaipua unholaan seuraavaksi 20 vuodeksi.
Juu, ja te voitte jatkaa unelmointia Peltosen kulissien takaisesta salaliitosta Jokereita vastaan. Nyt on sitten keksitty tämä, että on niin heavya kamaa, että ei voi edes hiiskua kymmeniin vuosiin. Joo, joo, vitustako minä tiedän mitä on kaukalon ulkopuolella tapahtunut, mutta jotain rajaa nyt näihin horinoihin.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Mutta onko tosiaan niin, että vielä viiden vuoden jälkeenkin on olemassa sellaisia henkilöitä joiden mielestä Peltosen pahoinpitely oli ansaittua ja jotka toivovat Peltosen päätyvän auto-onnettomuuteen? Ymmärrän jollain tasolla sen, että höyryspäissään juuri tapahtuneen jälkeen julistetaan Semirin nimeä, mutta en enää viiden vuoden jälkeen, kun kaikkien sykkeet ovat asian tiimoilta laskeneet..

En minä ainakaan mitään auto-onnetomuutta toivo. Taitaa olla vain yhden henkilön aivopieru joka näin sanoi. Jullit sai opetuksen ja parhaiten se meni perille kun "kohde" oli heille tärkeä pelaaja. Tuskinpa mitään haloota olisi edes noussut jos kyseessä olisi ollut joku muu pelaaja.


@V-G- on mielestäni asian ytimessä.

Ytimessä tai ei kaikki voivat katsoa kuka tämän keskustelun tänään laittoi alulle. Tarkoitusperät hän tietää itse, mutta olen varma että hän tiesi tasan tarkkaan mitä teki. Parasta olisi jos tämä ketju poistetaan mahdollisimman pian. Näistä asioista on ihan turha edes keskustella sillä yhteisymmärrykseen ei tulla pääsemään.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jullit sai opetuksen ja parhaiten se meni perille kun "kohde" oli heille tärkeä pelaaja. Tuskinpa mitään haloota olisi edes noussut jos kyseessä olisi ollut joku muu pelaaja.
Sairas näkemys tuokin, vaikket Villelle auto-onnettomuutta toivokaan. En jatka asiasta tämän enempää, sillä elämänarvosi ovat niin kaukana omistani, etten koe tarpeelliseksi tutustua niihin tämän enempää.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Sairas näkemys tuokin, vaikket Villelle auto-onnettomuutta toivokaan. En jatka asiasta tämän enempää, sillä elämänarvosi ovat niin kaukana omistani, etten koe tarpeelliseksi tutustua niihin tämän enempää.

Ei jumalauta. Näkemys oli ihan perusteltu ja sä vedät elämänarvot tähän joista et tiedä mitään. Toisaalta kun julleista on kyse tietty uhriutuminen ja vastuunpakoilu on verissä joten ei yllätä.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Ville Peltonen on "persona non grata" ikuisesti Areenalle ja hän itsekin tietää sen varsin hyvin. Ehkä hän joskus 20-30 vuoden kuluttua avautuu omaelämäkerrassaan syistä, joista hän sai muistutuksen. Ei ansaitse minkäänlaista arvostusta jokerifanien puolelta piste
Mistään muistutuksestahan tai muusta lätkän koodistoon kuuluvasta teosta ei ole kyse kun vedetään poikkarilla takaapäin niskaan ja lyödään tajutonta ihmistä päähän nyrkeillä. Kyseessä oli jokaisen normaalin ihmisen mielestä vastenmielinen teko. Myös käräjäoikeuden mukaan teko oli pahoinpitely, josta tuomio tekijälle nimenomaan sillä nimikkeellä tulikin. Muistutus olisi pitänyt hoitaa aivan toisella tavalla, esimerkiksi rehdisti edestä päin antaen edes pieni mahdollisuus puolustautumiseen. Erikoinen mielipide sinulla kaukaloväkivallasta etenkin kun olet tällä palstalla mainostanut mm. olleesi ratkaisevassa asemassa Espoon kaupungin liikuntalautakunnan jäsenenä päätettäessä eräänkin Liigajoukkueen rahoituksesta.

Mä ainakin arvostan Peltosta mm. siitä että otti myllyn Artyukhinia vastaan Floridassa pelatessaan. Vaatii sen verran ballseja tuollainen ettei siihen ihan jokainen pysty tai uskalla. Että älä tee päätöksiä toisten puolesta siitä mitä saa ja mitä ei saa arvostaa.

Ottamasta sen enempää kantaa koko tapahtumaketjuun ja sen oikeutukseen niin varmasti syitä oli molemmissa osapuolissa, joka lopulta konkretisoitui Jokereiden historian vastenmielisimpään tekoon. Tuo teko nimittäin ei istunut lainkaan siihen muottiin, miksi itse aloin aikoinaan Jokereita kannattamaan.
 

faro

Jäsen
No, kerro nyt sitten, mikä voisi olla sellaista kulissitouhua, että tuollainen kosto tarvittiin?
En ole missään vaiheessa sanonut, että minulla olisi mitään tietoa asiaan liittyen. Siksi en ole ko. keskustelua kommentoinut suuntaan enkä toiseen ja en tee sitä nytkään. Jos jollain on asiasta tietoa tai "tietoa", niin antaa heidän tuoda se julki, ja jokainen varmaan tällä palstalla osaa sitten omassa päässään muodostaa kuvan, uskooko toisen puheita. Mutta tuollainen toisten puheiden lyttääminen "haaveiluna" on typerää, kun itselläsi ei ole asiaan liittyen mitään tietoa, vaan pelkkää värilasit päässä mutuilua.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
En ole missään vaiheessa sanonut, että minulla olisi mitään tietoa asiaan liittyen. Siksi en ole ko. keskustelua kommentoinut suuntaan enkä toiseen ja en tee sitä nytkään. Jos jollain on asiasta tietoa tai "tietoa", niin antaa heidän tuoda se julki, ja jokainen varmaan tällä palstalla osaa sitten omassa päässään muodostaa kuvan, uskooko toisen puheita. Mutta tuollainen toisten puheiden lyttääminen "haaveiluna" on typerää, kun itselläsi ei ole asiaan liittyen mitään tietoa, vaan pelkkää värilasit päässä mutuilua.
Ei ole. Jokainen järkevä ihminen ymmärtää, ettei mitään asian selittävää kulissipeliä ole ollut. Mitä se olisi muka ollut? Eikö vastannut Kekäläisen soittopyyntöön, ilmoittiko Jokerit protestilistalle, vai mitä? Koko skenaario on ihan älytön. Tämä oli sen edellisen viestini pointti.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ei ole. Jokainen järkevä ihminen ymmärtää, ettei mitään asian selittävää kulissipeliä ole ollut. Mitä se olisi muka ollut? Eikö vastannut Kekäläisen soittopyyntöön, ilmoittiko Jokerit protestilistalle, vai mitä? Koko skenaario on ihan älytön. Tämä oli sen edellisen viestini pointti.
Kyllä Peltonen teki yhtä sun toista "kulisseissa". Sillä ei kuitenkaan ole mitään merkitystä, vaan se on täysin toissijaista. Olipa Jokereiden syy Peltosen "muistuttamiselle" mikä tahansa, se ei voi mitenkään oikeuttaa itse sitä tekoa. Niinpä Peltosen teoista yms. puhuminen on aiheen vierestä puhumista.

Rautalangasta: Peltosen pahoinpitelyn näkökulmasta millään sitä edeltäneellä Peltosen tekemällä teolla ei ole mitään merkitystä.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oma näkemykseni: hifk sai juuri sitä mitä oli kerjännyt monta vuotta. Peltonen nyt kapuna sattui vaan olemaan maalitaulu.

Tuohon peliin hifk tuli "kostamaan" niitä edellisen illan tapahtumia mutta lähti lyötynä Areenalta, niin fyysisesti kuin erityisesti henkisesti.

Itselläni tästä pelistä on vain hyviä muistoja (toki valitettavaa että peltonen loukkaantui). Voittajana tästäkin gatesta lähdetiin ja vieläkin piristää kun miettii miten naapurin brändi vedettiin pöntöstä alas tyyliin

- kapteenia ei mitenkään puolustettu
- peltonen murjotti ja itki mediassa monta viikkoa tuon jälkeen vaikka itse olisi voinut vaikuttaa asioiden kulkuun
- hifk organisaatiosta tuli suuren yleisön edessä total pussy ja pahoiteltiin, voivoteltiin, ihmeteltiin tapahtunutta vaikka koko organisaation "brändi" oli rakennettu hammas hampaasta filosofian pohjalle (lopulta yritettiin palauttaa brandin uskottavuus sillä yhdellä poikkarilla ;)

Summa summarum... naapuri rakensi vuosikymmenet brändiään väkivallalla ihannoinnilla (Lähteenmäki jne...) ja sitten kun ”kovis” saikin itse turpaan niin vässykät aloitti erilaisen kukkahattutäti strategian uhriutumalla, voivottelemalla, selittelemällä...
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Parasta olisi jos tämä ketju poistetaan mahdollisimman pian.

Vaikka olenkin vuosien aikana huomannut miten kiusallinen aihe tämä teidän leirissä on, niin tämä jo ylittää hilpeyden rajat. Puhdistetaanko myös Semir Ben-Amorin rikosrekisteri pahoinpitelystä? Ollaan vaan kaikki ihan hissukseen? Sitten asiasta jäisikin jäljelle vain sama tyhjyys, joka täyttää horinat "kulissien takaisista tapahtumista", joista monelle on tullut totuus kun on tarpeeksi usein lukenut niistä Jatkoajan palstalta. Ikävä vaan että niillä ei ole mitään väliä, ennen kun joku puhuu jotain asiaa, eikä vaan heittele tyhjiä sanoja.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Kyllä Peltonen teki yhtä sun toista "kulisseissa". Sillä ei kuitenkaan ole mitään merkitystä, vaan se on täysin toissijaista. Olipa Jokereiden syy Peltosen "muistuttamiselle" mikä tahansa, se ei voi mitenkään oikeuttaa itse sitä tekoa. Niinpä Peltosen teoista yms. puhuminen on aiheen vierestä puhumista.

Rautalangasta: Peltosen pahoinpitelyn näkökulmasta millään sitä edeltäneellä Peltosen tekemällä teolla ei ole mitään merkitystä.
Tätä juuri tarkoitin. Ainahan lätkässä on jotain menossa kulisseissakin. Minä en todellakaan usko, että mitään normista poikkeavaa oli menossa. Nämä jutut lähti liikkeelle paljon myöhemmin, ja ei ole vaikea päätellä miksi.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Vaikka olenkin vuosien aikana huomannut miten kiusallinen aihe tämä teidän leirissä on, niin tämä jo ylittää hilpeyden rajat. Puhdistetaanko myös Semir Ben-Amorin rikosrekisteri pahoinpitelystä? Ollaan vaan kaikki ihan hissukseen? Sitten asiasta jäisikin jäljelle vain sama tyhjyys, joka täyttää horinat "kulissien takaisista tapahtumista", joista monelle on tullut totuus kun on tarpeeksi usein lukenut niistä Jatkoajan palstalta. Ikävä vaan että niillä ei ole mitään väliä, ennen kun joku puhuu jotain asiaa, eikä vaan heittele tyhjiä sanoja.

Mitenköhän tämä sinunkin ulostulosi edisti tätä keskustelua? Ketju lukkoon sen takia koska ei tämä keskustelu tule etenemään mihinkään suuntaan. Pelkkää kikkelinmiekkailua puolin ja toisin. Semir teki kaikille palveluksen ja loppui kisuleiden ulina siihen paikkaan. Ville Peltonen on ansainnut kaiken paskan niskaan mitä täällä on saanut ihan omalla käyttäytymisellään.
 
Viimeksi muokattu:

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tätä juuri tarkoitin. Ainahan lätkässä on jotain menossa kulisseissakin. Minä en todellakaan usko, että mitään normista poikkeavaa oli menossa. Nämä jutut lähti liikkeelle paljon myöhemmin, ja ei ole vaikea päätellä miksi.

Nää on ihan selittelyä.

Itselleni tuo päivä jäi historiaan siitä, että viimeistään silloin se hifk minkä olin pikkupoikana oppinut tuntemaan lakkasi sinä iltana olemasta. Uskottavuus oli mennyt, jäljellä oli vain puhjennut kupla ja muutama kipeä pää.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Nää on ihan selittelyä.

Itselleni tuo päivä jäi historiaan siitä, että viimeistään silloin se hifk minkä olin pikkupoikana oppinut tuntemaan lakkasi sinä iltana olemasta. Uskottavuus oli mennyt, jäljellä oli vain puhjennut kupla ja muutama kipeä pää.
Minusta se on selittelyä, että mitään faktaa noista kulissipeleistä ei ole, mutta koko ajan tuota tarinaa täällä toistellaan. Sitten se on lopulta jotain "hyväksyi Ruudun kohtelun" shaibaa. HIFK on vielä olemassa, huomenna stadissa, tuu tsiigaa. Ei tarvi viisumia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös