Ville Peltonen

  • 45 998
  • 200

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielenkiintoinen näkemys yhdestä Jokerit kapteenista jolla myös mestaruus seurassanne ja nimenomaan kapteenina.

Ei mulla ole mikään tarve kunnioittaa kaikkia Jokereissa pelanneita pelaajia. En juuri sen enempää kunnioita esimerkiksi Karalahteakaan. Peltosen roolista muutenkin mestaruusvuonna on jo tässä ketjussa käyty läpi. Pelkkää pahanhajuista ilmaa koko mies, jota ei tällä palstalla tarvitsisi mainita enää jatkossa.

Ketju vaan lukkoon kokonaan ja mielummin suoraan deleteä koko ketjulle.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
HYVIN KIRJOITETTU.

Tämä ketju oli unohdettu kymmeneksi vuodeksi. Voidaanko tehdä näin taas.

Vai että hyvin kirjoitettu, vaikka ei olisi pitänyt kirjoittaa ollenkaan. Ei täällä ole mitään velvollisuutta lukea, saatika kirjoitella ketjuihin, jos ei aihe kiinnosta. Peltosen Ville näyttää olevan jonkinlainen tabu tällä osastolla. Koitetaan päästä yli tästäkin, jookos?
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vai että hyvin kirjoitettu, vaikka ei olisi pitänyt kirjoittaa ollenkaan. Ei täällä ole mitään velvollisuutta lukea, saatika kirjoitella ketjuihin, jos ei aihe kiinnosta. Peltosen Ville näyttää olevan jonkinlainen tabu tällä osastolla. Koitetaan päästä yli tästäkin, jookos?

Peltonen on tämän kaunan itse aiheuttanut toimillaan, kommenteillaan ja kulissien takaisella pelillään.

Niin kauan kuin sieltä suunnasta ei tule julkista anteeksipyyntöä koko organisaatiolle ja hänen "tuomitsemilleen" henkilöille, ei Jokeriosiossa kyseisestä tuijottelijasta pidä puhua yhtään mitään.

Topic toisin sanoen lukkoon.
 

Gemondo

Jäsen
Olisi kyllä kätevä ominaisuus että saisi kirjoittajien lisäksi myös valitsemansa ketjut ignorattua.
 

Trymuch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toisaalta Peltonen on kuitenkin ollut osa Jokereiden historiaa ja hänen pelillinen anti oli aikoinaan varsin merkittävä. Oikeastaan kiehtovaa lukea noita avaussivun hehkutuksia ja suhteuttaa ne siihen halveksuntaan, mitä hän joiltain Jokeri-faneista tällä hetkellä saa.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Toisaalta Peltonen on kuitenkin ollut osa Jokereiden historiaa ja hänen pelillinen anti oli aikoinaan varsin merkittävä. Oikeastaan kiehtovaa lukea noita avaussivun hehkutuksia ja suhteuttaa ne siihen halveksuntaan, mitä hän joiltain Jokeri-faneista tällä hetkellä saa.

Se kaikki on ihan täysin itse ansaittua, joten syyllistä voi Pelle Viltonen hakea ihan katsomalla peiliin. Menee täysin samaan kategoriaan pelaajana Janne Pesosten ja Pekka Saarenheimojen kanssa. Ei tarvi mainita lähelläkään mitään yhteyttä Jokereihin. Voisiko joku mode nyt jo poistaa koko ketjun?
 

Ovhj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksi tämä ketju on oikeesti joka päivä aktiivinen? Unohtakaa jo peltonen sinne sveitsiin. Mediakin pikkuhiljaa hänet sinne unohtaa.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Toisaalta Peltonen on kuitenkin ollut osa Jokereiden historiaa ja hänen pelillinen anti oli aikoinaan varsin merkittävä. Oikeastaan kiehtovaa lukea noita avaussivun hehkutuksia ja suhteuttaa ne siihen halveksuntaan, mitä hän joiltain Jokeri-faneista tällä hetkellä saa.
Tämä

En pitäisi ihmeenä, jos Peltonen olisi Jokereiden valmentaja jopa lähitulevaisuudessa Marjamäen projektin jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Tämä

En pitäisi ihmeenä, jos Peltonen olisi Jokereiden valmentaja jopa lähitulevaisuudessa Marjamäen projektin jälkeen.

Höpö höpö. Aika paljon saa vettä virrata Vantaanjoessa että Jokerit suostuu ottamaan tuon luopion lähellekään organisaatiota. Poltti siltansa aika tehokkaasti jonkin aikaa ennen Semir incidenttiä..
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ja lisäksi Peltonen itse on ilmeisesti edelleen aika sekaisin raivosta tiettyjä Jokereiden organisaation jäseniä kohtaan, olkoonkin, että Kekäläinen, Tomek, Ossi ja muutamat muut keskeiset hahmot ovat jo siirtyneet muualle.

Pitää kyllä sanoa, että sikäli olen @kamrat in kanssa samaa mieltä, että minun mielestäni Peltonen pitäisi jättää rauhaan. Ruutu meni HIFK:ssa ihan liikaa ihon alle ja reaktiot olivat suorastaan hassuja, mutta se miten Jokerit toimi Tomekin johdolla Peltosta kohtaan oli auttamatta ylilyönti. Sen jälkeiset reaktiot olivat Peltoselta aivan ymmärrettäviä, eikä minun mielestäni ole sijaa puhua hänestä siihen sävyyn kuin täälläkin on nyt tehty.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Pitää kyllä sanoa, että sikäli olen @kamrat in kanssa samaa mieltä, että minun mielestäni Peltonen pitäisi jättää rauhaan.
Hei ystavat hyvat, jattakaa nyt herranjumala Peltonen rauhaan ja keskittykaa muihin asioihin vai pitaa pahaa Han on teille tehnyt?!

Jätetään rauhaan heti, kun hänestä keskusteleminen täällä täysin väärässä osiossa loppuu. En haluaisi miettiä koko ihmistä, mutta saatana kun topicci hyppii silmille päivittäin.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Ville Peltonen ei tule koskaan valmentamaan Jokereita ja. Eniten harmittaa että kyseinen kaksinaamainen pelle on joskus edes Jokereita edustanut. Peltonen ja naapurin kisulit sai tasan sen mitä kerjäsivät vuosia. Toivon että Peltosen valmentaja-ura menee täysin pieleen ja sen jälkeen on aikaa vaikka mennä sport-uutisiin puhumaan oikeudenmukaisuudesta.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Jätetään rauhaan heti, kun hänestä keskusteleminen täällä täysin väärässä osiossa loppuu. En haluaisi miettiä koko ihmistä, mutta saatana kun topicci hyppii silmille päivittäin.
Ainiin, sekin piti kirjoittaa, etten oikein hiffaa miksi se ärsyttää, että Peltosesta keskustellaan Jokerit-osiossa. Kyseessä on kuitenkin monin tavoin Jokereihin vaikuttanut henkilö. Erityisen outoa ärsyyntyminen Peltos-keskustelusta on, jos se tosiaan johtuu siitä, mitä tapahtui esim. vuonna 2012.

Toisekseen, rauhaan jättämisellä tarkoitin toki sitä, että hänestä puhuttaisiin neutraalimpaan sävyyn. Jotkut auto-onnettomuustoiveet sun muu vihaaminen on vähän omituista, sillä se koko saaga, josta tämä kiukku on peräisin oli Jokereiden totaalista ylimarssia HIFK:sta. Epäilenpä, että taustalla on monen kohdalla tietoisuus siitä, että Semir-keississä pahimpaan erheeseen sorruttiin Jokereiden puolella.

Mun mielestäni valmentaja-spekulaatiot sopivat ihan hyvin tällaiseen vanhaan ketjuun, olkoonkin, että spekuloinnilla on sinänsä hatara pohja. Ja kyllähän näitä ketjuja voi lukemattakin kuitata, kuten esim. itse teen ketjuviritys- yms. langoille.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ainiin, sekin piti kirjoittaa, etten oikein hiffaa miksi se ärsyttää, että Peltosesta keskustellaan Jokerit-osiossa. Kyseessä on kuitenkin monin tavoin Jokereihin vaikuttanut henkilö. Erityisen outoa ärsyyntyminen Peltos-keskustelusta on, jos se tosiaan johtuu siitä, mitä tapahtui esim. vuonna 2012.
Ne vuoden 2012 keskustelut on käyty jo. Mihinkään lopputuloksiin ei koskaan ole päästy eikä keskustelu ikinä pysynyt kovin pitkään järkevänä. Ei ole mitään syytä olettaa että asia tästä suuremmin muuttuisi.

Toisekseen, rauhaan jättämisellä tarkoitin toki sitä, että hänestä puhuttaisiin neutraalimpaan sävyyn. Jotkut auto-onnettomuustoiveet sun muu vihaaminen on vähän omituista, sillä se koko saaga, josta tämä kiukku on peräisin oli Jokereiden totaalista ylimarssia HIFK:sta. Epäilenpä, että taustalla on monen kohdalla tietoisuus siitä, että Semir-keississä pahimpaan erheeseen sorruttiin Jokereiden puolella.
Mä en usko että sulle tarvitsee kertoa miksi jengiä vituttaa Peltosen naama. Vika ei ole siinä että otti liian kovaa turpaan, vaan siinä mitä teki ennen turpakeikkaa ja miten on sen jälkeen käyttäytynyt. Kukaan ei ansaitse jäädä auton alle, mutta ei mulla ainakaan ole kiinnostusta alkaa esittämään kunnioittavani ko. hahmoa. Kysyttäessä, kuten tässä tapauksessa, vastaan, mutta mieluiten keskustelisin muista aiheista. En minä tässä kenenkään mielipiteisiin pysty vaikuttamaan.

Mun "ei ikinä Jokereihin"-listani on hyvin lyhyt, mutta Peltosen nimi sieltä löytyy. Hänen valmentamaansa joukkuetta en tulisi Arenalle katsomaan. Ei se onneksi suostuisi tulemaankaan, joten ei sikäli ole huolta.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ainiin, sekin piti kirjoittaa, etten oikein hiffaa miksi se ärsyttää, että Peltosesta keskustellaan Jokerit-osiossa. Kyseessä on kuitenkin monin tavoin Jokereihin vaikuttanut henkilö. Erityisen outoa ärsyyntyminen Peltos-keskustelusta on, jos se tosiaan johtuu siitä, mitä tapahtui esim. vuonna 2012.

Varmaan syy löytyy siitä, että moni tänne kirjoittavista on ollut lapsia Peltosen viedessä Jokerit Suomen mestaruuteen. Tavallaan on ymmärrettävää, etteivät kakarat osaa arvostaa miestä.

Olisi kuitenkin kiinnostavaa kuulla, millä retconnauksella Peltosesta on maalattu fanien keskuudessa noin huono kuva? Mitä teidän mielestänne Peltosen ja Jokerien välillä tapahtui ennen Valtosen/Ben-Amorin pahoinpitelyä?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Varmaan syy löytyy siitä, että moni tänne kirjoittavista on ollut lapsia Peltosen viedessä Jokerit Suomen mestaruuteen. Tavallaan on ymmärrettävää, etteivät kakarat osaa arvostaa miestä.

Olisi kuitenkin kiinnostavaa kuulla, millä retconnauksella Peltosesta on maalattu fanien keskuudessa noin huono kuva? Mitä teidän mielestänne Peltosen ja Jokerien välillä tapahtui ennen Valtosen/Ben-Amorin pahoinpitelyä?
No, itse olin samassa pukukopissa poikasena kun Ville tuli Nurmijärven Kurrasta paikalle. Muistaakseni C-junnuihin asti pelasimme samassa joukkueessa. Faijansa oli jossain vaiheessa valmentajana ja juotinpa Villelle ekat kännit (sori Esa... lupasimme ettei).

Tämä Villen kohdalla oleva keskustelu... noh, sanotaan niin että toivottavasti valmennushommat toimii. Tuskin tätä luet.

En todella tiedä mitä Valtonen/Ville tms on käynyt. Lopettakaa jo.
 
Viimeksi muokattu:

Pazix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
HYVIN KIRJOITETTU.

Tämä ketju oli unohdettu kymmeneksi vuodeksi. Voidaanko tehdä näin taas.

Lainasin itseäni kun tämä ketju on vielä aktiivinen. Mietin vaan, että pitääköhän ville peltosesta enää kukaan. Jokerifanit ei ainakaan pidä. Jullit tuomitsivat villen jo monia vuosia sitten. Eikö ddr-hallissa ollut jotain kylttejä tai vastaavia joissa puhuttiin Juudaksesta? Ei taida villellä olla enää kavereita jotka lähtis leikkimään.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Jos joskus Villeen törmään, halaan. En lyö tai vittuile. No vähän, mut sekin junnujutuista.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Olisi kuitenkin kiinnostavaa kuulla, millä retconnauksella Peltosesta on maalattu fanien keskuudessa noin huono kuva? Mitä teidän mielestänne Peltosen ja Jokerien välillä tapahtui ennen Valtosen/Ben-Amorin pahoinpitelyä?

Taustalla on kulissivääntöä Kekäläisen ja Peltosen välillä. Näistä "väännöistä" olen kuullut erilaisia juttuja, mutta niistä tuskin puhutaan edes täällä vielä pitkään aikaan, jos ikinä. Joka tapauksessa Peltonen voi kiittää kohtelusta vain ja ainostaan itseään. Käsky oli ottaa Peltosta kovaa, mutta tottakai puhtaasti. Melartin sekoamisen jälkeen Valtonen sekosi ja laittoi Semirin asialle omaan tyyliinsä. Ja ettei totuus unohtuisi, niin ifk itse aloitti sikaulut siinä pelissä.

Jokerit - HIFK ET 1.9.2012 - HIFK:n sikailut - YouTube
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jätetään rauhaan heti, kun hänestä keskusteleminen täällä täysin väärässä osiossa loppuu. En haluaisi miettiä koko ihmistä, mutta saatana kun topicci hyppii silmille päivittäin.

Tämä on ihan oikea osio Villestä keskustelemiseen. Niiden, joita ei aihe kiinnosta, ei tarvitse ketjua avata, ja niiden jotka haluavat keskustella muista entisistä Jokereista toisessa ketjussa, ei tarvitse katsella näitä viestejä.

Mitä tulee Villen valmennuskuvioihin, niin vähän huvittuneena seuraan näitä naiiveja kannattajia, jotka ovat valikoimassa pelaajia ja valmentajia jonkun lojaliteetin tai vastaavan perusteella.

Suomen parhaaseen kiekko-organisaatioon tulee palkata parhaat mahdolliset toimijat – se on ammattimaista. Jos Ville Peltonen on jonain päivänä Suomen paras valmentaja, en näe, miksi hän ei voisi toimia Suomen parhaassa seurajoukkueessa. Yleensä näin asiat menevät.

Jokeri-identiteetin pitää rakentua ennen kaikkea pelin kautta, eli millaista kiekkoa pelaamme. Se, että pelaajia ja valmentajia aletaan valitsemaan sen mukaan, onko pakaraan tatuoitu Jokeri-logo tai että onko pelaaja tykkäillyt Jokereista facebookissa, on amatöörimaista.

En minäkään Peltosesta henkilönä pidä. Minulle hän on antanut melko vastenmielisen kuvan itsestään. Tiedostan silti tosiasiat. Mitkä ovat ne Peltosen pahat teot tai lausunnot (liittymättä tuohon törkeään ja täysin hyväksymättömään tapaukseen), joista täälläkin puhutaan? Jotain konkretiaa kaipaisin. Se, että pelaaja haukkuu toisen organisaation pystyyn tuollaisen kammottavan tapahtuman jälkeen, josta koko Jokeri-organisaation tulee olla häpeissään, on varsin luonnollista.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Suomen parhaaseen kiekko-organisaatioon tulee palkata parhaat mahdolliset toimijat – se on ammattimaista. Jos Ville Peltonen on jonain päivänä Suomen paras valmentaja, en näe, miksi hän ei voisi toimia Suomen parhaassa seurajoukkueessa. Yleensä näin asiat menevät.
Aivan, mutta miten tämä Jokereihin liittyy? Se että Jokerit pelaa KHL:ssä ja toimii Venäjän propagandakoneiston sätkynukkena ei tee siitä mitään Suomen parasta kiekko-organisaatiota.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aivan, mutta miten tämä Jokereihin liittyy? Se että Jokerit pelaa KHL:ssä ja toimii Venäjän propagandakoneiston sätkynukkena ei tee siitä mitään Suomen parasta kiekko-organisaatiota.

Paljon enemmän kuin viestisi sisältö Ville Peltosta käsittelevään ketjuun, joten se siitä. Jotta en syyllisty itsemoderointiin, en linkitä tähän niitä ketjuja, joissa voi keskustella esimerkiksi Venäjän propagandasta tai Putinin roolista Jokereiden ylivoimakuvioissa.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Mitä tulee Villen valmennuskuvioihin, niin vähän huvittuneena seuraan näitä naiiveja kannattajia, jotka ovat valikoimassa pelaajia ja valmentajia jonkun lojaliteetin tai vastaavan perusteella.
En minä ketään valikoi. Jokereilla on oikeus palkata organisaatioonsa kenet se haluaa. Jos se palkkaa Ville Peltosen, niin siksi aikaa minä lakkaan olemasta asiakas. En polta paitaani, en vaihda suosikkijoukkuettani täällä, en masinoi mitään vihakampanjoita. En vain käy hallilla, koska en pystyisi seisomaan joukkueen takana, jota valmentaa seuraa niin epäkunnioittavasti ja lapsellisesti kohdellut mies. Sitten kun palkataan taas joku oikea koutsi, olen fani kuten aina ennenkin.


En minäkään Peltosesta henkilönä pidä. Minulle hän on antanut melko vastenmielisen kuvan itsestään. Tiedostan silti tosiasiat. Mitkä ovat ne Peltosen pahat teot tai lausunnot (liittymättä tuohon törkeään ja täysin hyväksymättömään tapaukseen), joista täälläkin puhutaan? Jotain konkretiaa kaipaisin.
Peltosen HIFK:n ja Jokereiden välit olivat ihan perseestä jo valmiiksi. Ville on ollut aivan täysivaltainen osapuoli siinä kiistassa alusta asti. Se, mikä on alku, on vähän kyseenalaista. Kun homma alkoi kärjistymään, ilmoitettiin Jokereista että pullistelua ei enää katsella, vaan jos Ruutuun käydään käsiksi, tulee Jokereilta vastine. Ruutuun käytiin käsiksi ja kuittivihko löytyi nopeasti. Ville saattoi pitää itseään koskemattomana, mutta yllätyksenä tuon ei silti olisi pitänyt tulla.

Se kuitti vedettiin överiksi, jota ei tietenkään olisi pitänyt tapahtua. Jokerit kuitenkin käsitteli jälkipyykin ammattimaisesti vastaamalla seurauksista ja ilman turhaa provokaatiota. HIFK ja Peltonen etunenässä sen sijaan tekivät jonkun kaksinaismoralismin maailmanennätyksen vajoamalla katkeruuteen, syyllistämällä pelkästään Jokereita ja antamalla esimerkiksi sen surullisen tulosruutuhaastiksen. Peltonen ja HIFK ovat myös syyllisiä siihen, ettei asiaa ole edes yritetty sopia, sillä toinen osapuoli ei suostu mihinkään kontaktiin. Tämän johdosta mm. Ilves joutuu maksamaan 100k jos haluaa palkata Michael Keräsen.

Peltonen teki hienon uran, on maajoukkuelegenda, auttoi osaltaan Jokereita mestaruuskaudella (mutta ei "vienyt Jokereita mestariksi") ja on varmasti mukava mies läheisilleen ja ystävilleen. Jokerit on mulle kuitenkin sen verran henkilökohtainen aihe, että päällimmäinen maku siitä miehestä on paska.

Oliko tarpeeks konkreettista?

Varmaan syy löytyy siitä, että moni tänne kirjoittavista on ollut lapsia Peltosen viedessä Jokerit Suomen mestaruuteen. Tavallaan on ymmärrettävää, etteivät kakarat osaa arvostaa miestä.
Näin on. Koska kärsin akuutista millenialismista, en arvosta myöskään Ottoa, Makea, Kekeä, Lintua ja Wadea, jotka ovat ratkoneet mestaruuksia kun minä vielä opettelin yhteenlaskuja.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös