Viime hetken vinkit Jukolaan

  • 67 472
  • 392
Suosikkijoukkue
Arsenal
Mitä maastoon tulee, niin ensi vuonna on sitten helmeä tarjolla. Tullaan taatusti tekemään kaikkien aikojen osallistujaennätys!

Hyi helvetti, avokalliota. Toivottavasti ei tarvitse lähteä... :)

Tuli suunnistettua varmaan puolet matkasta porukassa, jossa juttelin yhden naisen kanssa. Meillä oli vissiin kaikki rastit samoja ja vauhtikin sama. Lopussa olleella pitkällä välillä tehtiin sitten eri reitinvalinta. Perkule. Olin varma että minun oli nopeampi (en siis nähnyt enää tuon jälkeen) mutta on näköjään voittanut minua kolme minuuttia. Tein tuon jälkeen vielä minuutin-parin pummin, mutta kyllä, lady on ollut nopeampi. Hattu päästä. Ei näköjään kannata kiertää metriäkään Jukolassa, jos ei ole pakko.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Kyllä minä kuulin maastosta kehuja paljonkin, vaikka tämmöselle raskastekoisemmalle ei tuo kiipeily herkkua olekaan. Paljon mieluummin raskasta ja vaikeampaa kuin viimevuotinen mäntykangaspelleily. Typerin Jukola näistä vajaasta paristakymmenestä, missä itse oon ollut oli Jämi-Jukola. Ei mitään suunnistettavaa. Nyt oli monta sellaistakin väliä, jossa kyllä meni valtatieura, mutta se loppu selkeästi ennen lippuja ja sai tehdä ihan itse suunnistussuorituksen.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nyt on täällä iskenyt kipinä lajiin ja iltarasteilla on käyty. Kompassini on vain pirun hidas ja en oikein luota siihen. Se on jostain halparoju kaupasta hommattu ja nyt ajattelin hommailla uutta. Mikä olisi hyvä kompassi? Mieluummin kuitenkin perus levymalilla jatkaisin.
 

Pekkis

Jäsen
Nyt on täällä iskenyt kipinä lajiin ja iltarasteilla on käyty. Kompassini on vain pirun hidas ja en oikein luota siihen. Se on jostain halparoju kaupasta hommattu ja nyt ajattelin hommailla uutta. Mikä olisi hyvä kompassi? Mieluummin kuitenkin perus levymalilla jatkaisin.

Jos Tampereen seudulla asustelet, niin hyvät puitteet lajin harrastamiselle löytyy. Sieltä löytyy myös alan liike, josta halvimman levykompassin saat 15-25 eurolla (Suunto). Ja hinta/laatu-suhde on hyvä. Mielestäni turhaa ostaa 60-70 euron kompassia, koska se voi hajota ensimmäisellä iltarastilla käsiisi.

Suunnistusasuun ja kenkiin neuvoisin vähän satsaamaan. Ei verkkareissa eikä varsinkaan lenkkareissa!
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Mikä olisi hyvä kompassi? Mieluummin kuitenkin perus levymalilla jatkaisin.
Silvalta ja Suunnolta löytyy varmastikin sopiva levykompassi. Peukalokompasseista Suunnolla on aika heiveröisiä malleja, oma on liimattu ja teipattu kokoon jo monta kertaa.

Oma osuus ei Jukolassa mennyt ihan tuubiin, mutta toisaalta oli kyllä mukavaa päästä juoksemaan toista osuutta kärkiletkoissa. Maasto ei ollut niin vaativa kuin odotin, uraa löytyi tossun alle aika mukavasti muualla paitsi lopun mäkialueilla ja letkajenkkaa mentiin vasta lopun putkella.

Aika erikoista reittiä ajatettiin pohjoisesta saapuvat autot parkkipaikoille peltojen läpi, mutta ehtipähän siinä autossa istuskellessa ja odotellessa tankkaamaan kisaa varten.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos Tampereen seudulla asustelet, niin hyvät puitteet lajin harrastamiselle löytyy. Sieltä löytyy myös alan liike, josta halvimman levykompassin saat 15-25 eurolla (Suunto). Ja hinta/laatu-suhde on hyvä. Mielestäni turhaa ostaa 60-70 euron kompassia, koska se voi hajota ensimmäisellä iltarastilla käsiisi.

Suunnistusasuun ja kenkiin neuvoisin vähän satsaamaan. Ei verkkareissa eikä varsinkaan lenkkareissa!

Täällähän sitä asustellaan Juuri kotiuduttu rasteilta. Tänään tosin koira mukana eli vähän rennommin. Tosin en muutenkaan juosten juuri mene muita kuin selkeitä välejä ja hyviä pintoja.

Miksi muuten verkkarit eivät sovellu? Lenkkarit ymmärrän ettei tuonne metsään sovi.
Mitkä ovat muuten hyvät ja kohtuullisen edulliset tossut metsään?

Taidanpa huomenna poiketa kaupassa katselemassa kamoja.
 

Pekkis

Jäsen
Miksi muuten verkkarit eivät sovellu? Lenkkarit ymmärrän ettei tuonne metsään sovi.
Mitkä ovat muuten hyvät ja kohtuullisen edulliset tossut metsään?

Verkkarit eivät kastuessaan ole ehkä järin miellyttävät jalassa...:) Suunnistusasut eivät taasen paina juuri mitään, ja kuivuvat usein jopa treenin/kisan aikana. Siis jos alkumatkan aikana on esteri raottanut persettään. Asut ovat leikkauksen osalta myös tyköistuvat, ja jostain tarjouskorista saat niitä todella halvalla. Kuten myös kenkiä. Osta sitten nastarit, ovat märällä kelillä nappulakenkiä turvallisemmat.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Tuli suunnistettua varmaan puolet matkasta porukassa, jossa juttelin yhden naisen kanssa. Meillä oli vissiin kaikki rastit samoja ja vauhtikin sama. Lopussa olleella pitkällä välillä tehtiin sitten eri reitinvalinta. Perkule. Olin varma että minun oli nopeampi (en siis nähnyt enää tuon jälkeen) mutta on näköjään voittanut minua kolme minuuttia.

Pistetääs ensimmäisen Jukolan jälkeen vähän tuntemuksia. Itselläni oli kuudes osuus ja melkein samalla tavalla kuin Urho, juoksin jälkimmäisen pätkän samaa vauhtia yhden naisen kanssa. Tosin viimeisen rastin (222) jälkeen otin sen verran kovan loppuspurtin, että pääsin ensimmäisenä maaliin.

Vaikka tapahtuma olikin hieno, niin pienenä pettymyksenä tuli kuinka vähän suunnistusta tuolla tuli. Jonossa juoksia käytännössä kaikki ja osuuden pystyi halutessaan juoksemaan läpi ilman pahemmin vilkaisematta karttaa. Itse tein yhden tyhmän virheen, jonka seurauksena tuli semmonen parin kymmenen minuutin pummi. Vitutti aika rankasti, mutta oli siellä sentään lähemmäs parikymmentä muutakin, jotka etsivät samaa rastia.

Suunnistus oli siis huomattavan erilaista odotuksiin verrattuna, mutta kovin rankkaa oli kuitenkin. Maasto riisui kyllä meikäläisen aseista tehokkaasti. 10 tai 11 rastille asti jaksoi mennä ihan jees, mutta sitten piti juosta pitkä matka vaikeaa maastoa pitkin ja sitten oli miehestä revitty mehut irti. Tulos ei ollut kovin kaksinen vaan taakse jäi vain n. satakunta tuloksen saanutta. Mutta eipä tuo haittaa, kun tavoitteena oli lähinnä selvitä ensimmäisellä kertaa koko osuuden läpi.

Ruokapuolesta pitää sanoa, että Kuopioon lähdin hakemaan kalakukkoa, mutta harmikseni huomasin, ettei tarjolla ollut kuin HK:n valmisruokia. Muuten kyllä järjestelyt olivat varsin mainiosti hoidettu.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka tapahtuma olikin hieno, niin pienenä pettymyksenä tuli kuinka vähän suunnistusta tuolla tuli. Jonossa juoksia käytännössä kaikki ja osuuden pystyi halutessaan juoksemaan läpi ilman pahemmin vilkaisematta karttaa. Itse tein yhden tyhmän virheen, jonka seurauksena tuli semmonen parin kymmenen minuutin pummi. Vitutti aika rankasti, mutta oli siellä sentään lähemmäs parikymmentä muutakin, jotka etsivät samaa rastia.

Olenko ainoa, jonka mielestä tässä on nyt jonkun sortin ristiriita? Parinkymmenen minuutin pummihan on millä tahansa vauhdilla ihan järkälemäisen suuri töppäys. Mistä tuokin sitten voi johtua, jos kerran itse ei tarvinnut suunnistaa laisinkaan.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Olenko ainoa, jonka mielestä tässä on nyt jonkun sortin ristiriita? Parinkymmenen minuutin pummihan on millä tahansa vauhdilla ihan järkälemäisen suuri töppäys. Mistä tuokin sitten voi johtua, jos kerran itse ei tarvinnut suunnistaa laisinkaan.

Heh, et varmasti ole ainoa, kun tuon nyt uusiksi itsekin luin. Tiedän pari tapausta, jotka rastille päästyään huusivat ääneen oman numeronsa ja kun kuulivat saman numeron muualta, niin lähtivät sitä jonoa seuraamaan. Hyvin veti molemmat.

Itse pyrin lukemaan karttaa omillani, mutta varsin vähäisestä kokemuksesta johtuen vedin pitkän rastin ihan vituilleen. Seurasin alkuun polkuja, mutta otin riskin ja katsoin mielestäni suoremman reitin jonka seurauksena sitten haahuilin metsässä. Varmasti olisin polkuja pitkin päässyt paremmin.

E: Lisätään vielä sen verran, että ei tästä ollut mitenkään tarkoitus valittaa. Hieno oli kokemus Jukolassa.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Noniin ketjua ylös kiireenvilkkaan! Ketäs on huomenna jatkislaisista mukana. Itsellä tuli puskista toissapäivänä "hälytys" ja lähettävähän se on, ensimmäistä kertaa. Nastareita ei itsellä edes ole ja kokemus muutenkin vaihtelevaista iltarasteilta. Nastarit tosin voi kuulemma ostaa vaikka paikan päältä ja kannattaakin. Seura mitä edustan on sattumusten kautta täysin eri maakunnasta, kyseinen seura osallistuu vieläpä vain tällä yhdellä joukkueella vaikka perinteinen seura onkin. Paineita? Ehkä vähän mutta näin täytemiehenä ei kuitenkaan aivan kauheasti.

Kokeneilta ketuilta vinkit on nyt tervetulleita, esim mitä tuonne kannattaa pakata mukaan. Tsemiä minun puolesta muillekkin ketkä huomenna Paimiossa tarpoo!
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Kokeneilta ketuilta vinkit on nyt tervetulleita, esim mitä tuonne kannattaa pakata mukaan. Tsemiä minun puolesta muillekkin ketkä huomenna Paimiossa tarpoo!
Menossa ollaan. Yöllä on lähes aina tarvittu talvitakkia ja pipoa, jos paikan päälle jää kisaa seuraamaan oman osuuden jälkeen. Suomalainen kesäyö on yllättävän kylmä.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Noniin Jukola on koettu. Hieno tapahtuma johon pitää päästä uudestaan. Itselle osui 6.osuus aamun yhteislähtöön, harmi vain että maaliin tullessa kuulin että eräs joukkueestamme oli keskeyttänyt. Voittajafiilis tässä on silti, 12,7km urakasta tuli suoriuduttua varsin tyydyttävästi ensimmäiseen kertaan nähden.
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Itse olin myös ensimmäistä kertaa mukana vaikka suunnistusta on jokunen vuosi tullut aika aktiivisesti harrasteltuakin. Ankkuriosuudelle lähdin eilen yhteislähdössä. Ihan mukava kokemushan tuo oli vaikka aika vähän siinä suunnistaa tarvitsi (tästä minua toki oli varoitettu jo etukäteen). Vähän yritin kuitenkin hakea omia reitinvalintoja enkä kulkea pelkästään sitä valmista uraa pitkin. Varsin rauhallisesti etenin ja ihan tyytyväinen olen omaan suorittamiseen. Vielä jos vähän juoksukuntoa kohottaisi, niin jaksaisi tulevina vuosina paremmin painaa koko lenkin.
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
En ole kaikkia osuusaikoja selaillut läpi, mutta veikkaanpa että Jukolan työmies-palkinnon voi ojentaa sille pihkaniskalle (jätetään nyt nimi mainitsematta kun ihan taviksesta on kyse), joka etsi rasteja omalla osuudellaan 9 tuntia 22 minuuttia ja 59 sekuntia. Virtuaalista hattua täytyy nostaa, kun ei luovuttanut vaan jaksoi loppuun asti. Joukkuetta ei jätetä.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
En ole kaikkia osuusaikoja selaillut läpi, mutta veikkaanpa että Jukolan työmies-palkinnon voi ojentaa sille pihkaniskalle (jätetään nyt nimi mainitsematta kun ihan taviksesta on kyse), joka etsi rasteja omalla osuudellaan 9 tuntia 22 minuuttia ja 59 sekuntia. Virtuaalista hattua täytyy nostaa, kun ei luovuttanut vaan jaksoi loppuun asti. Joukkuetta ei jätetä.

Ai saakeli, siinähän taisi mennä Jukola-ennätys rikki. Entinen oli vuodelta 1995 Äänekosken Sarjakuvaseuran suunnistajan nimissä, jonka tuo kaveri ylitti reilulla tunnilla. Tuo Äänekosken seuran yhteisaika meni muuten tuolloin yli vuorokauden, ja hetken aikaa tulospalvelussa joukkue oli ollut voittajanakin, koska eihän sen aikainen tietotekniikka ymmärtänyt, että suoritus voi kestää yli päivän. Tuolla lisää juttua --> http://www.rastie4.fi/info/historia/ass.pdf.

Harmi ettei tuon entisen ennätyksen omistajan riemukkaan yksityiskohtaista kuvausta osuudestaan löytynyt enää mistään, mutta onneksi sentään reittikartta vielä löytyi.

Tämän vuotisesta Jukolasta sen verran, että omalta kohdalta se valitettavasti jäi väliin. Harmittaa vietävästi edelleen yhden kesän ehdottoman kohokohdan missaaminen, mutta toivottavasti kaikki muut JA:n pihkaniskat nauttivat. Miten DAF:in, Alvajärven Urhon ja kumppaneiden reissu meni? Olivatko maastot riittävän haastavat, toimivatko järjestelyt?

Ensi vuonna on pakko päästä Lappeenrantaan mukaan.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Ensi kertaa lähdössä Jukolaan. Reenattu on perkeleesti ja sehän sitten tulee menemään miten menee, mutta edellytykset kunnialliseen suoritukseen on olemassa.

Kysymys konkareille kuuluukin, että missä ja miten tämmöisen harrastejoukkueen kannattaa hoitaa jälkipelit? Ei huvittaisi lähteä saman tien kisan jälken painamaan häntä suorana kotiin toiseen päähän Suomea, jos vaan palauttelut ja palautteet voisi hoitaa jossakin Lappeenrannan lähettyvillä. Ideoita otetaan vastaan. Puretaanko esim. se kisakeskus heti sunnuntaina puoliltapäivin vai voiko sinne jäädä notkumaan mahdollisesti samanhenkisessä seurassa ja jatkaa matkaa mahdollisesti vasta maanantaiaamuna, vai miten tuo palauteosuus kannattaisi hoitaa?
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä en jälkipeleistä tiedä, koska itsekin olen ensimmäistä kertaa lähdössä harhailemaan osuudelle viisi. Keskivartalo lihavalle keski-ikäiselle paras mahdollinen osuus, ehkä. Mitään odotuksia ei ole, kunhan vain kaikki rastit löytyy ja selviää elävänä maaliin. Sen tiedän, että jos tulee rajavyöhyke vastaan, niin siinä tapauksessa tuskin enää ollaan kartalla.

Intoa sekä suurta jännitystä on jo nyt ilmoilla...
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Taitaahan se kisakeskus sunnuntaina olla auki johonkin iltapäivään (klo 16??) asti. Toisaalta kyllähän porukkaa sieltä lähtee poiskin heti aamusta alkaen eli en sitten tiedä miten kauppiaat yms. siellä viihtyvät vai alkavatko heti aamupäivästä laittamaan kamoja kasaan. Tietenkin jos on hyvä sää, niin mikäs siellä on päivää viettää. Itselläni ainakin väsy tuli juoksun jälkeen kun kuitenkin melko pitkä lenkki tuli heitettyä ja takana oli huonosti nukuttu yö. Eli kun autoon pääsi istumaan, niin alkoi silmä väkisin painumaan kiinni. Mikä kannattaa ainakin omalla autolla liikkuvien ottaa huomioon kun paluumatkaa suunnittelee.

Ehkä jos itse harrasteporukalla olisin liikkeellä, niin katselisin jonkun saunomispaikan ja vaikkapa majoituksen sunnuntain ja maanantain väliseksi yöksi. Saisi palautteet hoidettua ja sitten maanantaina (miten aikatauluihin vaan sopii) ajeltua kotiin. Sitä en sitten tiedä miten Lappeenrannan suunnalla on tarjontaa enää vapaana.

Ja rastit löytyvät Jukolassa ihan varmasti. Sellaista letkaa on liikkeellä, että läpi pääsee vaikkei olisi koskaan suunnistanut. Rastikoodien huutelijoita löytyy ihan riittävästi. Ehkä sitten voi vähän huolestua jos ei ketään muita näy tai kuulu. Itse yritin ihan suunnistaakin ja tehdä omia reitinvalintoja, ettei mennyt ihan ryhmäjuoksuksi. Todennäköisesti nopeammin olisin ollut valmis jos olisin sopivan nopeaan letkaan liittynyt ja mennyt perässä.

Itse en ole nyt niinkään hyvässä juoksukunnossa kuin viime vuonna, vaikka tarkoitus oli päinvastainen. Katsotaan nyt sitten millaista osuutta olisi tänä vuonna tarjolla. Ei se ainakaan viime vuoden ankkuriosuudesta voi paljoa pidentyä.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
T
Ehkä jos itse harrasteporukalla olisin liikkeellä, niin katselisin jonkun saunomispaikan ja vaikkapa majoituksen sunnuntain ja maanantain väliseksi yöksi. Saisi palautteet hoidettua ja sitten maanantaina (miten aikatauluihin vaan sopii) ajeltua kotiin. Sitä en sitten tiedä miten Lappeenrannan suunnalla on tarjontaa enää vapaana.

Kiitoksia vinkeistä. Varattiin majoitus ja sauna kotimatkan varrelta parin tunnin ajomatkan päästä Lappeenrannasta. Siitä on sitten maanantaina vähän mukavampi ajella Ouluun.

Ja mullehan napsahti ankkuriosuus, minkä pituus vähän huolettaa kunnon puolesta, sillä kun kahtena peräkkäisenä olen käynyt 6-7km kuntorastit, on jälkimmäisenä päivänä ollut jo tosi vaikeaa. Nyt nuo pitäisi vetää putkeen. Mukavaahan tuossa on päästä kokemaan se yhteislähtö.
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Ja mullehan napsahti ankkuriosuus, minkä pituus vähän huolettaa kunnon puolesta, sillä kun kahtena peräkkäisenä olen käynyt 6-7km kuntorastit, on jälkimmäisenä päivänä ollut jo tosi vaikeaa. Nyt nuo pitäisi vetää putkeen. Mukavaahan tuossa on päästä kokemaan se yhteislähtö.
Uskoisin, että hyvin tuon pitkänkin osuuden jaksat jos kuitenkin takana on noinkin pitkiä kuntorastikeikkoja. Siellä on paljon porukkaa huonommillakin pohjilla. Kunhan vaan ottaa rauhallisesti. Helpompi omasta mielestäni kuitenkin on mennä kerralla pitkää siivua sitten kun on saanut koneen käyntiin verrattuna siihen, että vetää peräkkäisinä päivinä kohtuu pitkät lenkit. Tietenkin riippuu tavoitteistakin eli jos on joku aika-/nopeustavoite, niin sitten joutuu vähän enemmän miettimään sitä millä vauhdilla lähtee liikkeelle.
Juomapisteitähän on (tai ainakin pitäisi olla) ihan hyvin matkan varrella. Ja jos vaikka energiageeliä ottaa mukaan, niin ei jää siitä kiinni.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Täällähän onkin jo Jukolasta juteltu. Tänään lähtö kolmanteen Jukolaan ja aikaisempia vuosia isommalla innolla lähdössä mukaan. Nyt tietää jo vähän että mitä odottaa ja mitä paikan päällä tapahtuu.

Lähtökohdat ovat... noh huonot. Polvi tähystettiin reilu kuukausi takaperin, joten valmistautuminen oli parit iltarastit alkukeväästä. Samalla kuntokin ehtinyt rapistua jonkin verran, mutta eiköhän siellä pärjää. Tulostavoitetta ei ole, mutta mukava olisi edesllivuodesta parantaa sijoitusta. Itse lähden perinteisesti 6. osuudelle eli siinä ja siinä että meneekö aamun yhteislähtöön vai ei.

Pirun vetinen keli on tulossa, joten kannattaa varautua hyvin.
 

Pekkis

Jäsen
Harmi ettei tuon entisen ennätyksen omistajan riemukkaan yksityiskohtaista kuvausta osuudestaan löytynyt enää mistään, mutta onneksi sentään reittikartta vielä löytyi.

Vedet silmissä sai sitä silloin aikanaan lueskella. Eräs yksittäinen lause referoi koko kertomuksen mielestäni oivallisesti. Osuutta oli kaverilla jo useita tunteja suoritettuna, kun jonkin niistä lukuisista pummeista ollessa akuutissa vaiheessa, totesi taistelija, "Viimeistään tässä vaiheessa päätin, että en enää ikinä suunnista...!"

Siinä kohtaa kertomusta kävi jo vähän sääliksi, kun urhoollinen rastien etsijä alkoi saavuttamaan maalia. Kenttäkuulutus jo hyvin kuului, mutta vielä kesti puolitoista tuntia ylittää maaliviiva. Kova suoritus.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Vielä pari viikkoa sitten Jukola ei tuntunut selkävaivojen takia kauhean houkuttelevalta vaihtoehdolta. Onneksi sain tässä välissä hyvin selkää lepuutettua ja eilen kävin kokeeksi rykäisemässä 7 kilsan radan iltarasteilla. Yllättävän hyvinhän se meni eikä selkä valittanut aamullakaan. Nyt kaikki on siis paremmin ja totta helvetissä huomenna tai siis ylihuomenna ollaan mukana. Osuus perinteisesti se 3. ja odotuksissa on, että aamun jo valjettua kolmen ja neljän välillä on oma startti. Vähän polttelisi kokeilla noita aiempiakin osuuksia, mutta eipä ole pimeässä menemisestä kokemuksia, joten katsellaan sitä myöhemmin. Ehkäpä sitten Rovaniemellä 2020 kun pimeästä ei ole pelkoa.

Oikein hyvää Jukolaa kaikille mukanaolijoille. Sitten kun joskus tulevilla kerroilla aletaan kokoamaan Jatkiksen omaa joukkuetta niin laskekaa minut mukaan!
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Itsellä 19:s Jukola putkeen ja tänä vuonna todennäköisesti kakkososuus, jollei jotain viime hetken muutoksia tule. Juoksukunto heikompi kuin vuosiin, mutta pitää luottaa pimeäkykyyn. Olenhan käynyt viimeiseen puoleen vuoteen yhden (1) kerran yörasteilla!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös