Veti surulliseksi / hiljaiseksi

  • 1 443 126
  • 4 839
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Sun pitäs varmaan ryhtyä hoitoalalle kun tiedät paljon asioita eritoten ihmisistä.
Oon tosiaan valehtelematta erityisen kiinnostunut ihmisestä lajina sekä siitä miten meidän mielet toimivat eri ympäristöissä mut jos haluisin kouluttautua esimerkiksi jonkin sortin psykologiksi, pitäisi mun käydä ensin lukio aikuis/iltalukiona loppuun ja toivoa kahta ihmettä; että pääsisin yliopistoon ja toisekseen pärjäisin ja jaksaisin rutistaa siellä vuosia.

Oon valitettavasti moisen ammattisuuntauksen suhteen opiskelemassa ihan väärälle alalle ja itseasiassa ei ihmismielten yksilöllinen ratkominen ehkä kuitenkaan ole se mun juttu. Enemmän haaveilen ammatiksi jotain luovaa, tehokasta mutta myös nykyaikaista.

Nuorena tuli tuhlattua turhankin monta vuotta tyhjäntoimittajana mutta tällä hetkellä mulla on ihan selkeät tavoitteet hakea ja päästä ensi vuoden syksyksi AMK:hon opiskelemaan kunhan olen vihdoin saanut sen ammattitutkinnon jonka pohjalta voin lähteä rakentamaan tulevaisuutta ja työuraa.

Huh, johan mentiin sivuraiteille ketjun aiheesta. Noh sanotaan nyt vaikka että ehkä se vetää hieman surulliseksi miten monta vuotta tuhlasin elämästäni aikaa tekemättä mitään järkevää, niin saadaan tuo äsköinen tekstinpätkä edes jotenkin rinnastettua siihen mistä tässä ketjussa on tarkoitus puhua.

Ilmeisesti tiedän, mistä puhut. Voimia! Elämä on usein kauniisti sanottuna aika mielenkiintoista. Siis täyttä paskaa. Neuvoja saat, mutta tukea et. Just tänään kuuntelin neuvoja, kun vitutti eli masensi. Tää Jatkoaika on siitä hyvä mesta, että vaikka täälläkin neuvojia piisaa niin on paljon muutakin.

Onhan tää elämä välillä sellasta vuoristorataa että melkein menee pää pyörälle kuin vain miettiikin. Vaikka just nyt vituttaisi ja masentaisi niin muista että jossain kohtaa on niitä hyviäkin hetkiä ja fiiliksiä taas luvassa. Välillä on kavuttava läpi paskasta, se kuuluu ihmiselämän luonteeseen. Sillon ku on vaikeeta ni on vaan pakko koittaa jaksaa puurtaa eteenpäin ja hiljakseen nousta ylös sieltä vitutuksen ja harmauden keskeltä.
 
Viimeksi muokattu:

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Kiitos kaikille kommenteista. Hieman jeesasi tänne kirjoittaa. Olette aika lähellä. Joku johon luotin täysin ja uskaltauduin avaamaan itseni rikkoi sen ja toistaiseksi on vaikean oloista alkaa rakentaa sitä luottamusta takaisin. On mulla työ ja harrastuksia joiden pariin yritän nyt elämäni suunnata. Joukkueurheilussa on se hyvä puoli, että siitä kyllä muodostuu eräänlainen toinen perhe. Ja on mulla kaksi koiraa, jotka onneksi pakottaa ulos ja liikkeelle. Eiköhän tämä tästä ajan kanssa.
Lopuksi vielä vituttaa etten kyseiseltä ihmiseltä saa muita vastauksia kuin en osaa tai pysty vastamaan. Tajuan kyllä ettei syitä aina sen kummemmin ole, mutta jokin selitys tai vastaus auttaisi jäsentämään asioita omassa päässä.
 
Yksinäinen voi olla myös silloin vaikka ympärillä olisi iso joukko ihmisiä.
Tämä on totta. Minullakin on aika sosiaalinen työ, on perhe, on suku, on kavereita ja harrastuksia. Välimatkaa lähipiiriin on omaa vaimoa ja lapsia lukuun ottamatta kuitenkin sen verran, että vuosiin ei ole arjessa ollut oikeasti ystävää. Yksinäisyyden kokemus on välillä todella voimakas. Arki on niin täyttä, että satunnaiset puhelinkeskustelutkaan eivät enää muutaman vuoden jälkeen juuri kiinnosta. Mukavahan se olisi joskus asioita kelata kimpassakin, ilman että se vaatii viikkojen tai kuukausien suunnittelua ja reissaamista toiselle puolelle Suomea. Sekin on sinänsä kivaa, mutta se on kuitenkin poikkeustila, eikä osa elämän perusvääntöä.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
On kertakaikkiaan nihkeä homma tuo Saskatchewanissa tapahtunut kolari(HS.fi). 14 kuollutta tarkoittaa aika tarkalleen puolta joukkueellista vähän riippuen siitä montako koutsia/huoltajaa tjs. on ollut mukana. Kolareita maailmassa sattuu, mutta tämä tuntuu vähän normaalia henkilökohtaisemmalta, koska kyseessä oli jääkiekkojoukkue ja monien muiden tapaan myös minä olen istunut juuri tuollaisissa bussikyydeissä matkalla pelaamaan lätkää. Ne oli aina helvetin hyviä hetkiä.

Tuntui erityisen pahalta nähdä Twitterissä Mike Babcockin puhuvan aiheesta. Ihan ymmärrettävästi tämä on kanadalaiselle jääkiekkoyhteisölle aika kova paikka.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
On kertakaikkiaan nihkeä homma tuo Saskatchewanissa tapahtunut kolari(HS.fi). 14 kuollutta tarkoittaa aika tarkalleen puolta joukkueellista vähän riippuen siitä montako koutsia/huoltajaa tjs. on ollut mukana. Kolareita maailmassa sattuu, mutta tämä tuntuu vähän normaalia henkilökohtaisemmalta, koska kyseessä oli jääkiekkojoukkue ja monien muiden tapaan myös minä olen istunut juuri tuollaisissa bussikyydeissä matkalla pelaamaan lätkää. Ne oli aina helvetin hyviä hetkiä.

Tuntui erityisen pahalta nähdä Twitterissä Mike Babcockin puhuvan aiheesta. Ihan ymmärrettävästi tämä on kanadalaiselle jääkiekkoyhteisölle aika kova paikka.
Onko kukaan muu kuin sinä kirjoittanut missään päin Jatkoaikaa koko aiheesta sanaakaan? Voiko tämä palsta oikeasti olla näin pinnallinen paska paikka, että kukaan muu ei ole tätä noteerannut? Yritin etsiä, mutta kirjoituksesi oli ainoa minkä löysin koko palstalta aiheeseen liittyen.

Kannattaa käydä katsomassa Winnipeg Jetsin Twitteriä. Yön matsi Jets-Blackhawks pelattiin hieman erilaisilla paidoilla ja haastatteluista en pysty sanomaan mitään, ne pitää käydä itse katsomassa. Siinä saattaa tulla itku silmään, mutta välillä se on ihan normaalia.

Toivottavasti loput kolarin uhrit selviävät hengissä.

Levätkää rauhassa.

Tässä on toinen viesti minkä löysin aiheeseen liittyen. Miten voi olla, että kukaan muu ei ole kirjoittanut juuri sanaakaan tästä? :(
Jets pelin alla porukat keskiympyrässä muistaen Humboldin uhreja.
Peli alkanut ja jokaisella pelaajalla nimikyltti Broncos
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hieman ihmetyttää jo senkin puolesta että suomalaismedia on hiljaa, kun joukkueessahan pelaa Aleksi Heponiemi. Vaikuttaa tosin siltä, että Aleksi ei loukkaantunut ainakaan vakavasti. Huomio myös että Broncos on 1986 joutunut myös kolariin, silloin kuoli neljä poikaa.
Oheisessa lehtiartikkelissa menehtyneitä ja loukkaantuneita:
http://canoe.com/news/national/ther...-bus-carrying-saskatchewan-junior-hockey-team
Eri Broncos jossa Heponiemi pelaa. Eri Broncos joka 1986 joutui onnettomuuteen. Eli Swift Current Broncos. Luitko ite tuota uutista ollenkaan?
 

ipaz

Jäsen
Ajattelin kirjoittaa tuosta onnettomuudesta jotain aiemmin, mutta en tiennyt enkä osannut valita mihin osastoon sen olisin kirjoittanut. Olin itse perjantaina Edmontonissa, kun kuulin tuosta kolarista. Olin illalla konsertissa ja poissa verkosta, joten vasta lauantai-aamuna kun avasin koneen paljastui totuus kaikessa karmeudessaan. Veti miehen todella hiljaiseksi. Onnettomuus on täällä todella isosti esillä ja koskettaa koko Kanadaa.

Olin myös paikalla eilen Rogers Placessa Oilersin kauden viimeisessä ottelussa, jossa Sedinien jäähyväispeli oli toissijainen asia. Ottelun alussa oli vaikuttava muistohetki menehtyneiden muistolle. Jumbotronilla Oilersin logon tilalla oli Broncosin logo ja maalintekijät ym. näytettiin Broncosin kelta-vihreissä väreissä. Lisäksi ottelussa kerättiin rahaa yli 100 000 Kanadan dollarin edestä onnettomuuden uhrien omaisten ja läheisten hyväksi. Ihmiset jonottivat päästäkseen antamaan osuutensa. Go Fund Me-sivuston kautta on kerätty tällä hetkellä jo yli 4 miljoonaa dollaria. Kertoo aika paljon siitä miten tämä on koskettanut ihmisiä Kanadassa. Moni haluaa auttaa jotta elämä jatkuu pienessä Humboldtin kaupungissa. Joukkeessa oli paljon pelaajia myös Albertasta ja pelaajat asuvat sijaisperheiden luona. Yksi majoittajaperhe menetti kaikki kolme heillä asunutta 'poikaansa'.

Katselen tällä hetkellä suoraa lähetystä muistotilaisuudesta Humboldt Broncosin kotiareelta. Halli on täynnä väkeä, paljon mm. joukkueen entisiä pelaajia. Don Cherry. Myös pääministeri Justin Trudeau on paikalla. On vaikuttavaa seurata miten yhtenäinen kanadalainen kiekkoyhteisö on.

Tänä iltana Kanadassa ja USA:ssa jätetään mailat ulos kustille valon alle kunnioituksen osoituksena.

Twitterissä tageina mm. #HumboldtStrong, #PrayersForHumboldt, #PutYourStickOut
 
Viimeksi muokattu:

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Todella tippa silmään tuli täälläkin. En vieläkään löytänyt Jatkoajan keskustelupalstalta keskustelua tuosta onnettomuudesta enempää kuin nuo kuusi viestiä yllä. Yllättävää minun mielestäni, mutta tosiaan keskustelun vähyys ei asiaa miksikään muuta. Tuli minulle heti mieleen myös tuo 1986 onnettomuus, jossa kuoli "vain" neljä ihmistä. Joten paljon pahempi tämä tämän vuoden onnettomuus. Ajatukseni ovat uhrien omaisten ja ystävien luona.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Tiedä sitten pitäisikö kuolleiden juniorikiekkoilijoiden puolesta surra sen enempää kuin Syyrian kaasuiskussa kuolleidenkaan, kumpikaan ei iske kovin lähelle. Minusta ihmisen väkivaltainen ja ennenaikainen kuolema on aina surullinen tapaus, sattui se sitten Kanadassa tai Syyriassa.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Tiedä sitten pitäisikö kuolleiden juniorikiekkoilijoiden puolesta surra sen enempää kuin Syyrian kaasuiskussa kuolleidenkaan, kumpikaan ei iske kovin lähelle. Minusta ihmisen väkivaltainen ja ennenaikainen kuolema on aina surullinen tapaus, sattui se sitten Kanadassa tai Syyriassa.
Toki on noin ja itsekin tunnen samoin, mutta totuuden nimissä on kai valitettavasti todettava, että Lähi-idässä kuolee suunnilleen "odotusarvoisesti" 50 ihmistä viikossa ainakin ja useimmat meistä ovat jollain lailla "turtuneet" tuohon jatkuvaan verenvuodatukseen, niin valitettavaa kuin se onkin. Kanadalaisia jääkiekkonuorukaisia menee bussionnettomuuksissa näköjään kerran kolmessakymmenessä vuodessa ja sen osaa jotenkin prossesoida syvemmälti ja se tuntuu koskettavan lähempää, varsinkin nyt jääkiekkoa seuraavaa. Mutta kaikki ihmiselämät ovat yhtä arvokkaita, mutta ehkä tuo on sitten jonkinlainen "defense mechanism" että ihminen turtuu jatkuville kuolintapauksille.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Mikä ihme saa vanhemmat tekemään moisia kauheuksia omalle lapselleen? Aivan järjetöntä toimintaa :(


ETELÄSUOMALAISTA pariskuntaa syytetään pienen lapsensa törkeästä pahoinpitelystä ja vapaudenriistosta. Lapsi oli epäiltyjen rikosten aikaan 5–6-vuotias.

Syyttäjän haastehakemuksen mukaan vanhemmat olivat antaneet lapselle niukasti ravintoa ja pakottaneet hänet syömään ja nukkumaan lattialla.

Lapsi oli myös pakotettu syömään ja nukkumaan kädet teipattuna yhteen. Jotain kertoja myös hänen jalkansa oli teipattu yhteen. Lasta oli syytteen mukaan myös rangaistu viileillä suihkuilla.

Vanhemmat olivat syytteen mukaan myös laiminlyöneet lapsen ihon hoitoa niin, että lapsi oli raapinut ihoonsa lukuisia haavoja eri puolille vartaloa.

Syyttäjän mukaan vanhempien laiminlyönnit olivat johtaneet lapsen pituuskasvun taittumiseen ja kehityksen viivästymiseen.

Linkki vie HS:n koko juttuun aiheesta.

Vanhempia syytetään alle kouluikäisen lapsensa törkeästä pahoinpitelystä Etelä-Suomessa – epäilyt paljastuivat kun perhe oli lähdössä pitkälle purjehdukselle - Kaupunki | HS.fi
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Kuopuksen kanssa olemme Ruotsinristeilyllä. Hieman ennen kymmentä kuulutettiin hyttejä myöten lääkäriä ja nyt jo pidemmän aikaa kyydissä ollut heko lähti kohti mannerta. Toivottavasti kaikki päättyy onnellisesti.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Napattu RIP-ketjusta.

Sen verran turha viesti, ettei oikeastaan pitäisi edes huomioida. Pakko se silti on, sillä tunnen jonkinlaisen piston sydämessäni, kun kerroin Aviciin kohdalla, että kyse oli minulle tuntemattomasta nimestä.

Onhan ihmisillä toisinaan tapana korostaa oman suosikin poismenoa ja väheksyä vaikkapa jonkin "toisten biisejä soittavan levyleevin" poistumista. Pelaan nyt tässä semi-irstaan kortin ja ihmettelen jos edes välttävällä tavalla musiikki -ja viihdebisnestä seuraava tyyppi heittää pöytään nevöhööd-lappua. Ja tämä pohdinta nyt allekirjoittaneen kaltaisen kolmekymppisen silmin. Ja korostan nyt vielä puhuvani jollain tasolla medianäkyvyyttä ja tunnettavuutta omanneista tapauksista.

Marja Tahvanaisen heleä ääni ryyditettyinä ilmavilla rock kitarilla tarjoiltuna elämänmakuisilla sanoituksilla ja viimeistelyillä sovituksilla teki Stellasta ison yhtyeen ainakin minulle henkilökohtaisesti.

Hienosti sanottu ja lisäisin että Stella oli mielestäni juuri sopivasti enemmän kuin osiensa summa. Vähänkään kaupallisesti isompana juttuna touhu olisi saattanut muuttua juustoiseksi. Nyt homma toimi kun olivat sopivasti tutkan alla. Katri Ylanderin liveveto kappaleesta piste kyllä toi esiin miten hyvää matskua Stella tuotti. Ja eritoten monenlaisiin versioihin taittuvaa musiikkia.

Heitetään tähän nyt oma suosikki. Linkki youtubeen. Vähän tuo teksti riipaisee tietyistä kohdin.

Stella - Häävalssi - YouTube
 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onhan ihmisillä toisinaan tapana korostaa oman suosikin poismenoa ja väheksyä vaikkapa jonkin "toisten biisejä soittavan levyleevin" poistumista. Pelaan nyt tässä semi-irstaan kortin ja ihmettelen jos edes välttävällä tavalla musiikki -ja viihdebisnestä seuraava tyyppi heittää pöytään nevöhööd-lappua. Ja tämä pohdinta nyt allekirjoittaneen kaltaisen kolmekymppisen silmin. Ja korostan nyt vielä puhuvani jollain tasolla medianäkyvyyttä ja tunnettavuutta omanneista tapauksista.

Sitä "nevöhööd-lappua" voi heiluttaa myös siksi, että ei oikeasti ole kuullut kyseistä nimeä. Minusta tälle palstalle kirjoittaa keskimääräistä fiksumpaa väkeä, ja tällaiset väheksynnäksi tarkoitetut kommentit ovat minusta aika lailla marginaalissa. Sen sijaan täällä tapaa entistä enemmän tätä nykyajan vitsausta, eli sitä, että yritetään tahallaan ymmärtää kanssakirjoittajia väärin silloin kun se on mahdollista.

En minä tiedä kuinka näissä tilanteissa pitäisi sitten kirjoittaa, ettei tulisi väärin ymmärretyksi. Minä kirjoitin näin:

"Nyt on pakko tunnustaa aukko omassa yleissivistyksessäni, sillä minulle Avicii oli täysin tuntematon nimi. Voi olla, että tunnistaisin jonkun hänen kappaleistaan, jos sattuisi kuulemaan, mutta muuten ei soita kelloa. Tämä ei kuitenkaan missään nimessä ole tarkoitettu vähättelyksi, vaan kuvastaa vain oman musiikkitietämykseni kapeutta. Ilmeisen lahjakas ja menestyvä mies oli kyseessä, ja poistui keskuudestamme liian nuorena. Menestys ja maine ovat vaarallinen yhdistelmä, mikäli niitä tulee liikaa ja liian nopeasti. Maailma ei ole muuttunut."
 

Nick Neim

Jäsen
Sen sijaan täällä tapaa entistä enemmän tätä nykyajan vitsausta, eli sitä, että yritetään tahallaan ymmärtää kanssakirjoittajia väärin silloin kun se on mahdollista.
Tämä on kyllä nykyjään internetin, tai siis pikemminkin sen käyttäjien perisynti. Itseään keskimäärin hieman muita viisaampana pitävät, keittiöpsykologia leikkivät, tekevät toisten teksteistä mitä ihmeellisempiä johtopäätöksiä, jossa harmaata ei ole lainkaan. On vain mustaa ja valkoista. On vain ääripäät. Kaikelle ja kaikille pitää löytää käsite, jonka alle sujuvasti voidaan kaikki niputtaa. Leimaaminen ja yleistäminen ovat vahvasti läsnä, kuten allekirjoittaneenkin teksti sen taas vahvasti osoittaa. Kenties sinäkin (=lukija, ei @Sistis ) tunnet piston sydämessäsi, ja voit vain miettiä, miksi teet internetistä taas hieman paskemman paikan.

Se vetää surulliseksi, että jollain tasolla tiedostan itse kuuluvani myös tuohon ryhmään.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tämä on kyllä nykyjään internetin, tai siis pikemminkin sen käyttäjien perisynti. Itseään keskimäärin hieman muita viisaampana pitävät, keittiöpsykologia leikkivät, tekevät toisten teksteistä mitä ihmeellisempiä johtopäätöksiä, jossa harmaata ei ole lainkaan. On vain mustaa ja valkoista. On vain ääripäät. Kaikelle ja kaikille pitää löytää käsite, jonka alle sujuvasti voidaan kaikki niputtaa. Leimaaminen ja yleistäminen ovat vahvasti läsnä, kuten allekirjoittaneenkin teksti sen taas vahvasti osoittaa. Kenties sinäkin (=lukija, ei @Sistis ) tunnet piston sydämessäsi, ja voit vain miettiä, miksi teet internetistä taas hieman paskemman paikan.

Se vetää surulliseksi, että jollain tasolla tiedostan itse kuuluvani myös tuohon ryhmään.
Seura tekee kaltaisekseen. Ennen oli kaikki paremmin, tai ehkä ei mutta tässä asiassa minusta aiemmin oli. Silloin lähtökohtana keskusteluissa oli yleensä yrittää ymmärtää toista ja hänen näkemyksiä ja mielipiteitä, vaikka ei niitä oikeana pitänytkään. Nyt kun ei enää edes yritetä ja haluta ymmärtää sitä toisen näkemystä, niin se on aika jännää.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kenties sinäkin (=lukija, ei @Sistis ) tunnet piston sydämessäsi, ja voit vain miettiä, miksi teet internetistä taas hieman paskemman paikan.

Se vetää surulliseksi, että jollain tasolla tiedostan itse kuuluvani myös tuohon ryhmään.

Kyllä tämä minuunkin liittyy, sillä olen itsekin syyllistynyt tähän. Ilmiön vastenmielisyys on alkanut viime vuosina iskeä niin voimakkaasti vasten kasvoja, että yritän - vaihtelevalla menestyksellä toki - välttää samaa käyttäytymistä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Sitä "nevöhööd-lappua" voi heiluttaa myös siksi, että ei oikeasti ole kuullut kyseistä nimeä.

Muutoin samoilla linjoilla, mutta minä pidän hyvin itsetarkoituksellisena maustamisena jos on selvästi kartalla kaupallisemmasta musiikista, mutta yhtäkkiä esimerkiksi Avicii on täysin tuntematon juttu. Samaten Stellan kohdalla kun puhutaan vielä kotimaisesta musakentästä. Samaan aikaan kyetään kuitenkin halveksien namedroppaamaan eveliinat ja ellinoorat. Tai jopa vuosien takaa valvomot ja ilkkajääskeläiset.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Muutoin samoilla linjoilla, mutta minä pidän hyvin itsetarkoituksellisena maustamisena jos on selvästi kartalla kaupallisemmasta musiikista, mutta yhtäkkiä esimerkiksi Avicii on täysin tuntematon juttu.

Entä siinä tapauksessa, jossa henkilö ei ole kartalla kaupallisemmasta musiikista? Minä en ainakaan ole, mistä osoituksena on se, että Avicii oli minulle tuntematon nimi. Oliko sen rehellinen myöntäminenkin sitten väärin? Kummalliseksi maailma on mennyt.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Entä siinä tapauksessa, jossa henkilö ei ole kartalla kaupallisemmasta musiikista? Minä en ainakaan ole, mistä osoituksena on se, että Avicii oli minulle tuntematon nimi. Oliko sen rehellinen myöntäminenkin sitten väärin? Kummalliseksi maailma on mennyt.

Pahoittelut jos koit että tuomitsen sinut. Otin lähinnä kantaa tuohon kun ihmettelit erään sankarin viestiä. Siinä on kuitenkin pointti kohdillaan, eli se miten monet heittäytyvät tahallaan tietämättömiksi/vähättelijöiksi. Ja tämä nyt kevennyksenä, mutta en minäkään Aviciin fani ollut ja osasin nimetä kaksi biisiä. Silti mies genreineen oli tuttu kun lööppiaikamme osaa rummuttaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös