Vesa Rantanen – urheilujournalisti vailla vertaa

  • 32 967
  • 85

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Soppari tälle kaudelle 50keur+ tehtiin silloin, kun ei ollut mitään varmuutta onko kaveri ikuinen lupaus vai liigatason peluri. Kärpillä oli varaa maksaa riskistä, että kaveri olisi ylipalkattuna rosterissa roikkumassa, jos ei onnistuisi.... ainahan markkinoilta saisi pelimiehen tilalle rahalla.

Täh? Vai oliko niin että Kärpillä oli luottoa että miehelle löytyisi pelipaikka tason mukaan? Ja voitaisiinko puhua omien kasvattien kohdalla jonkinmoisesta markkinointilisästä joka kannatti maksaa? On ylimielisyyttä ottaa enemmän riskejä omien kasvattien kohdalla?

Kyllä, samaa mieltä, mutta muilla joukkueilla ei ollut rahaa ottaa Viuhkola riskiä. Kiellätkö, että Kärpät ei ostanut EHL-paikaa ja kaikessa pelattiin varman päälle, vaikka se maksoi hunajaa?

Mää valitan kohta Kärpistä EU:hun kilpailun vääristämisestä ja monopoli asemasta pelaajamarkkinoilla ;-)

Voi Hegu sinua ei nyt hymiöt pelasta.

Kärpillä oli vara maksaa riskistä, sitä se kilpaurheilu on, riskienottoa, ei varman päälle pelaamista. HIFK:lla oli vara maksaa joukkueellisesta hyviä pelaajia vaikka ei ollut varmuutta tuleeko niillä menestystä.

"Viuhkola riski" oli osa varman päälle ottamista, joka maksoi hunajaa?
 

dodi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paha on palannut takaisin!
2007 palkoista Paakkis & Aaltonen (2006 reilu 30keur) ovat nousseet yli 50keur tasolle eli keskiverto liigajyrä palkoille. Eikö ole ylihintaa kuitenkin hieman ilman lopullista läpimurtoa, varsinkin kun sopparit tehty kaverien ollessa vielä Nobodeja?

Jos Aaltonen ja Paakkolanvaara ovat olleet nobobyjä kun ovat Ouluun viimeiset sopimuksensa tehneet, niin on jäänyt jääkiekon seuraaminen ainakin Kärppien osalta vähemmäksi. Aaltonen teki kahdella ensimmäisellä kaudellaan Kärpissä (ennen jatkosopimusta) 25 ja 32 pistettä ja omaa potentiaalin nousta Janne Pesosen pisteisiin. Jos tälläiselle pelaajalle ei saa tehdä keskiverto liigajyrän sopimusta, niin kenelle? Eiköhän Aaltonen (kuten Paakkolanvaarakin) ensi kaudella tee lopullisen läpimurtonsa vielä suuremman vastuun myötä ja sitten on varmasti tehty taas väärin, kun omille junnuille ei makseta kunnon korvausta.
 
Samaa edustaa kaiken hankkimisen markkinoilta vain siksi, että ei mene kilpailijoihin tammikuussa... (Lue:Haakana&Jokerit), Chiodosta huhuttu maksetun 150keur...huh... kallis kakkosveska...

Olen samaa mieltä että tämä keskustelu olisi syytä jo siirtää Kärppä-osioon ja on jo aika kaukana itse aiheesta.

Mutta tuohon ylläolevaan haluaisin vielä kommentoida. Kyllä Kärppien oman rosterin pakisto oli kyllä viimekaudella puolustuksen osalta niin kapea ja markkinat niin tyhjät että kyllä Haakana tuli ihan omiin tarpeisiin. Lisäksi kyllähän tässä pelataan ihan sarjaa ja yritetään pärjätä hyvin eli eikait se ole haitaksi jos pelaaja vielä kaiken lisäksi on pois ennakkoon pahimmalta vastustajalta. Eikait noita pelaajia jaeta kuin kortteja, sinulle-minulle, sinulle-minulle.

Chiodosta.... sinun varmaan HIFK fanina pitäisi tietää mikä osa-alue on joukkueessa se kaikista tärkein, ymmärrät varmasti miksi kun teillä nuo mestaruudet on karkailleet, eikä vähiten juuri maalivahtiosastosta johtuen. Tarkki haparoi hieman, loukkaantuikin loppukaudesta.... onneksi oli Chiodo joka laittoi Tarkinkin todelliseen kilpailutilanteeseen ja Tarkki vei voiton siinä taistelussa. Ei häntä hankittu kakkoseksi tänne vaan hän jäi kakkoseksi. Sinähän tiedät miten käy jos joukkueessa on kaksi kakkosmokkea, hei.

Ja nyt tulee se Oululainen ylimielinen kommentti. Jos rahaa on ja sitä on mistä käyttää niin silloin sitä pitää käyttää. Näin saadaan mestaruuksia. Kärpät tuottaa kokoajan voittoa eli eikait sitä rahaa ole ihan mihin sattuu heitelty.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
No mutta itsehän Kärpät ovat soppansa keittäneet

Todellakin. Minullekin kelpaisi tuollainen soppa kuin Kärpillä, kuuden edelliskauden saldona hopea, mestaruus, mestaruus, pronssi, mestaruus ja mestaruus. Melkoinen soppa. Sopisi myös Tepsin imagoon tuo keitos.

Ja Junnon kraka oli nytkin keltainen. Nih.
 

JPL

Jäsen
Mikä on paras osoitus hyvin hoidetusta työstä?
.
.
.
Muut ovat kateellisia.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siinä on kehittymisen halua ja uuden toivottamista tervetulleeksi. Jännä, että juuri päin vastaisesta yleensä syytetään.
Eikun oletusta, että saisi kunnon roolin joukkueessa... puoli vuotta monivuotisen sopimuksen teon jälkeen kaveri huomaa, että hei mä oon täällä reservissä roolia kovemmalla palkalla vain varalla, josko joku palkkasoturi isommassa roolissa loukkaantuu...
Seuraathan nyt varmasti jääkiekkoa?
Pakko tarttua tähän provoon, mutta kyllä seuraan muuallakin kuin sisäsiittoisesti oman joukkueen lasien takaa. Etkö ole ihmetellyt, että ainoastaan Kärppäfanit täällä itkee Rantasen perään, muu kiekko Suomi ei huomannut artikkelissa aihetta tämmöiseen itkuvirteen? Montaa se varmaan ärsytti, mutta taisi Vesa poika sohaista pahasti alapääh... eikun yläpäähän Suomea.... ;-)
 

dodi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paha on palannut takaisin!
puoli vuotta monivuotisen sopimuksen teon jälkeen kaveri huomaa, että hei mä oon täällä reservissä roolia kovemmalla palkalla vain varalla, josko joku palkkasoturi isommassa roolissa loukkaantuu...

Tuota noin, mitä tähän nyt taas vastaisi? Aaltonenhan on pelannut Kärpissa kolmessa ensimmäisessä ketjussa, joista jokainen saa peliaikaa melko tasaisesti. Ottelun lopussa tilanteen mukaan puolestaan peliaikaa on saanut ns. kuuma-ketju. Ei Aaltonen peliajassa mihinkään jämärooliin ole jäänyt. Syksy Aaltosella meni pieleen epäonnisten tapahtumien vuoksi, mutta pelikuntoon päästyään oli keväällä hyvällä pelipäällä. Ja edelleen olisi hauska tietää missä tuo haastattelu rivien välistä oli?

Hegu kirjoitti:
Etkö ole ihmetellyt, että ainoastaan Kärppäfanit täällä itkee Rantasen perään, muu kiekko Suomi ei huomannut artikkelissa aihetta tämmöiseen itkuvirteen?

Tähän asiaanhan ei varmasti ole merkitystä sillä, että asia koski nimenomaan Kärppiä. Esimerkiksi IFK:n kannattajat varmasti olisivat hiljaa omassa nurkassaa istuneet kun lehdessä kirjoitetaan joukkueesta sontaa suurien antipatioiden kanssa ja ilman totuuspohjaa. Se, että puoli Suomea lukee tuollaisia juttuja mielellään, johtuu pitkälti Kärppien viime vuosien "ylivoimasta".
 
Viimeksi muokattu:
Eikun oletusta, että saisi kunnon roolin joukkueessa... puoli vuotta monivuotisen sopimuksen teon jälkeen kaveri huomaa, että hei mä oon täällä reservissä roolia kovemmalla palkalla vain varalla, josko joku palkkasoturi isommassa roolissa loukkaantuu...

??? Et todellakaan ole seurannut kuten alla kerrot. Aaltonen ei ole kuulunut vielä ykkösketjuihin, eikä ole pitänytkään kuulua. Siis onpas kyllä logiikkaa... 50K viime kaudesta, ja sen hintainen ukko on liian kallis, mutta pitäisi pelata ykköskentässä? Nimellinen kolmoskenttä on Kärpillä ollut koko ajan hyökkäävä. Ja hyvää peliä ovat pelanneet. Ei ole varmasti odottanut edestä olevien loukkaantumisella vuoroa, koska mitä vittua hän sillä vuorolla olisi tehnyt? Oman ketjun laituri, aivan kuten kuuluu.


Pakko tarttua tähän provoon, mutta kyllä seuraan muuallakin kuin sisäsiittoisesti oman joukkueen lasien takaa. Etkö ole ihmetellyt, että ainoastaan Kärppäfanit täällä itkee Rantasen perään, muu kiekko Suomi ei huomannut artikkelissa aihetta tämmöiseen itkuvirteen? Montaa se varmaan ärsytti, mutta taisi Vesa poika sohaista pahasti alapääh... eikun yläpäähän Suomea.... ;-)

Ei siltä vaikuta. Ja vieläpä syyttelet Rantalasta itkemisestä. Itsehän reagoin sinun asiavirheisiin.
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä, samaa mieltä, mutta muilla joukkueilla ei ollut rahaa ottaa Viuhkola riskiä. Kiellätkö, että Kärpät ei ostanut EHL-paikaa ja kaikessa pelattiin varman päälle, vaikka se maksoi hunajaa?

Minusta tuo Viuhkola-episodi osoitti Kärpiltä erittäin hyvää henkeä ja lojaaliutta omaa kasvattia kohtaan. Mies pelasi pitkään aivan eri tasolla kuin millaisesta palkasta hän nautti, joten "6kk palkka 2kk pelaamisesta" on erittäin hyvä ele ja kiitos seuran puolelta. Tuollaista toimintaa näkisin mieluusti enemmänkin liigassa. Ei varmasti Pikulla ollut yhtään muuta vaihtoehtoakaan Kärppien lisäksi, joten aika tyhmää puhua "Viuhkola-riskistä".

Muuta viestintääsi en jaksa kommentoida, eiköhän muut hoida sen ansioituneesti.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tähän asiaanhan ei varmasti ole merkitystä sillä, että asia koski nimenomaan Kärppiä. Esimerkiksi IFK:n kannattajat varmasti olisivat hiljaa omassa nurkassaa istuneet kun lehdessä kirjoitetaan joukkueesta sontaa suurien antipatioiden kanssa ja ilman totuuspohjaa.

Rantasen humoristiset kolumnit ovat koskeneet kauden aikana useita eri joukkueita, ja varmasti myös HIFK on saanut niistä osansa. Ässistäkin oli joku "Apein opein" tms, jota olisi saman logiikan mukaan voinut pitää hyvin loukkaavana. Viime viikolla oli Jokereista ja Harkimosta narri-juttu. Tänne olisi pitänyt siis avata jo useita eri viestiketjuja "roskan kirjoittamisesta", mutta kaikki eivät ole olleet yhtä herkkänahkaisia.

Mulla pitäisi olla kaikki nuo kolumnit arkistoituna, joten ehkä olisi paikallaan tehdä tilasto, mitä joukkuetta siellä on eniten "mollattu".
 
Rantasen humoristiset kolumnit ovat koskeneet kauden aikana useita eri joukkueita, ja varmasti myös HIFK on saanut niistä osansa. Ässistäkin oli joku "Apein opein" tms, jota olisi saman logiikan mukaan voinut pitää hyvin loukkaavana. Viime viikolla oli Jokereista ja Harkimosta narri-juttu. Tänne olisi pitänyt siis avata jo useita eri viestiketjuja "roskan kirjoittamisesta", mutta kaikki eivät ole olleet yhtä herkkänahkaisia.

Harvoinhan näitä viestiketjuja avataan. HIFK-osiossa mm. Helsingin sanomista. Mutta ei tarvitse kovin aktiivisesti lukea palstan osioita niin huomaa nämä samat keskustelut eri ketjujen sisältä.

Tämän ketjun hyvä puoli on siinä, että tämä ei keskity Vesa Rantaseen. Itsellänikään ei ole mielenkiintoa häntä kommentoida. Muutama alkuun kommentoi, mutta tässähän ollaan keskusteltu Hegun väittämistä, jotka ovat varsin hataria tosin. Mutta toivottavasti hän saa uutta perspektiiviä asioihin tämän ketjun avulla. Vaikkapa siihen asiaan, että Haakanaa ei hommattu kyykyttääkseen Jokereita, vaan Haakana hommattiin tuomaan puolustukseen kovuutta. Sen näkee sokea reettakin.
 

VTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Rantasen humoristiset kolumnit ovat koskeneet kauden aikana useita eri joukkueita... Tänne olisi pitänyt siis avata jo useita eri viestiketjuja "roskan kirjoittamisesta", mutta kaikki eivät ole olleet yhtä herkkänahkaisia.

Avaajana totean, että olen ollut avaamaisillani Rantasta koskevan ketjun jo useita kertoja. Olen jättänyt sen aiemmin tekemättä, koska nimenomaan ajattelin, että jospa ne tarinat ovat huumoria. Ajattelin, että olen itse vain sen verran huumorintajuton, että tarinat menevät multa ylitse.

Viime kaudella Rantasen julkistaessa erään "huumorijuttunsa" olin pakotettu kuitenkin tarkistamaan, että ovatko jutut huumoria. Otin siis mieheen yhteyttä. Vastaus tuli kiitettävän nopeasti ja siitä oli helppo lukea ihan suoraan (ei siis rivien välistä), ettei niissä ole huumorista kysymys. Kaveria ei vain pätkääkään kiinnosta faktat vaan nimenomaan keskustelun herättäminen (tai joku muu).

Eikä siinä mitään, jos haluaa keskustelua herättää. Tätä tarkoitusta varten voisi vaikka pyytää Jatkoajasta tunnuksen ja vetää tänne provotuubaa niin että ranteet rutisee. Moderaattoritkin suhtautuisivat varmasti suopeasti.

Mutta onko todellakin niin, että johtavassa urheilulehdessä on tällaisia juttuja kirjoitettava? Itse olen sitä mieltä, että jos ei pysty faktapohjalta juttuja tekemään niin sitten kannattaa jättää ne tekemättä. Tai jos haluaa aina huumorilla vetää niin vetää sen sitten selvästi. Sarkasmi on sellainen huumorin alalaji, että sen hallitsee hyvin harva ihminen. Ja sellaiset ihmiset, jotka ymmärtävät sarkasmia, ovat vielä harvemmassa.
 

Aatos

Jäsen
Mutta onko todellakin niin, että johtavassa urheilulehdessä on tällaisia juttuja kirjoitettava? Itse olen sitä mieltä, että jos ei pysty faktapohjalta juttuja tekemään niin sitten kannattaa jättää ne tekemättä. Tai jos haluaa aina huumorilla vetää niin vetää sen sitten selvästi. Sarkasmi on sellainen huumorin alalaji, että sen hallitsee hyvin harva ihminen. Ja sellaiset ihmiset, jotka ymmärtävät sarkasmia, ovat vielä harvemmassa.

Itse kunnioitan Rantasen tyyliä tehdä juttuja, ja tuleekin luettua Liigavarvas aina ensimmäiseksi.
Ironia on vaikea laji, eikä tietenkään aina miellytä kaikkia. Tahi sarkasmi.

Paljon mielestäni on Veskun kirjoituksissa asiaa, ja joskus läikkyy kenties hieman yli, mutta se synnyttää jotain terveellistä - nimittäin keskustelun.

Kysymykseen onko näitä juttuja kirjoitettava, en voi kuin vastata myöntävästi. Silti ymmärrän ettei kaikki halua lukea tällaista ravistelua, eikä tämä ole provo sinua kohtaan.

Keskustelu jatkukoon...
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Heh.. Heti on taas kärppäfanit muiden fanien mielestä vetämässä hernettä mahalaukkuun asti, kun yksi kärppäfani aloittaa ketjun ja muutama muu yhtyy tähän kommenttiin. Rantasen kolumnihan on kohdistettu Kärppiin ja se on jyrkästi provosoiva. Suurinta osaa se takuulla hetkauta minkään vertaa. Se mikä itselläni pistää silmään tässä ketjussa on juurikin tämä muiden joukkueiden kannattajen "hyökkäys" kärppäfanien kimppuun.

Ettekste tollasta kestä vaikka mestaruus taskussa. Heti ootte herneitä vetämässä nokkaan. Ootteks vähä huonoja voittajia.

Oisko vähän syytä miettiä myös sitä mikä saa teidät muut antamaan niin kärkkäästi lausuntoja. Sillä nuo ovat vähintään yhtä typeriä kuin meidän herneen vetäminen nokkaan.

Ja tulevasta kaudesta sen verran, että dynastian loppumistahan on veikkailtu jo sen toisen mestaruuden jälkeen. Ässästrofin jälkeen toiveikkaimmat ja julistivat sen kuopatuksi. Lukekaapa huviksi vaikka niitä ennustusketjuja viimeisten vuosien aikana. Ensi kaudelle on kuitenkin jo aika monta kovaa nimeä joukkueessa. Itse uskon, että Kärpät kiusaa muita vielä jatkossakin, eikä mitään loppua tule ihan heti.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Heh, vielä tuosta Junnon ylimielisyydestä niin oliko ensimmäisen vai toisen mestaruuden jälkeen kun kysyttiin Junnolta syksyllä seuraavan kauden tavoitteista niin ensimmäisenä sieltä tuli liigapaikan säilyttäminen... :)
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Heh.. Heti on taas kärppäfanit muiden fanien mielestä vetämässä hernettä mahalaukkuun asti, kun yksi kärppäfani aloittaa ketjun ja muutama muu yhtyy tähän kommenttiin. Rantasen kolumnihan on kohdistettu Kärppiin ja se on jyrkästi provosoiva.

Nimenomaan! Ja kyseisen petojoukkueen fanit ovat puolestaan ikuisesti loukkaantuneita Sihvoselle, jolla kuulemma on henkilökohtaisia ongelmia Hifkin kanssa. Ei saisi kirjoitella ilkeitä...

The Brändiä ilmeisesti saa ja pitääkin puolustaa, mutta kun kelta-mustaa-väriä kommentoi, niin sitten onkin poronkusta päässä. Seurasta, joka on päästänyt vuosia toisensa jälkeen lahjakkuuksia maakuntiin, tullaan itkemään kasvatustyöstä ja palkkasotureista. Huhhuh...

Nautitaan me vain hyvästä organisaatiosta, joka tosin hieman koettelee luottamusta tällä hetkellä.
 

VTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Paljon mielestäni on Veskun kirjoituksissa asiaa, ja joskus läikkyy kenties hieman yli, mutta se synnyttää jotain terveellistä - nimittäin keskustelun.

Kysymykseen onko näitä juttuja kirjoitettava, en voi kuin vastata myöntävästi. Silti ymmärrän ettei kaikki halua lukea tällaista ravistelua, eikä tämä ole provo sinua kohtaan.

Asiapitoisen sisällön puute on itse asiassa se ongelma. Puheena olevassa jutussa on selvästi enemmän "minä olen tätä mieltä" -asiaa kuin oikeaa asiaa. Toivottavasti Vesa on kuitenkin tietoisesti valinnut tuon linjan eikä pakon sanelemana.

Onko keskustelu aina terveellistä vai onko sinulle kerrottu, että se on? Tässähän pitäisi siis keskustella aiheesta, mutta keskustelu käykin kirjoittajasta. Se voi tosin olla terveellistä, jos se vaikuttaisi johonkin. Esimerkiksi siihen, että Vesasta tehtäisiin tämän seurauksena toimituksen kahvinkeittäjä.

"Ravistelu" on maailman helpointa hommaa. Vittuilee vaan kaikkiin ilmansuuntiin niin hyvä tulee. Ja ideana nimenomaan se, että puhuu lähes pelkkää paskaa koko ajan. Tältä pohjaltako sitä terveellistä keskustelua synnytetään?

No ei tietenkään synnytä. Jos sen sijaan löytyisi faktapohjaa provoille niin asia olisi kokonaan toinen. Silloin syntyisi keskustelua! Kehuttaisiin kirjoittajan syvällistä näkemystä asiaan ja sitten ois kohteilla herneet palkoineen nenässä. Kun kirjoittaja tipauttaisi faktat lehteen ja sanoisi, että tervetuloa kiistämään (ja muista ottaa kultakravatti mukaan) niin johan syntyisi markkinat. Heti kun Vesa näin tekee meille niin lupaan olla ensimmäisten joukossa nauramassa meille. Vesan tietäen, sellaisesta päivästä ei ole pelkoa.
 

hermano

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät. Kiekko-Laser.
Rantasen humoristiset kolumnit ovat koskeneet kauden aikana useita eri joukkueita, ja varmasti myös HIFK on saanut niistä osansa. Ässistäkin oli joku "Apein opein" tms, jota olisi saman logiikan mukaan voinut pitää hyvin loukkaavana. Viime viikolla oli Jokereista ja Harkimosta narri-juttu. Tänne olisi pitänyt siis avata jo useita eri viestiketjuja "roskan kirjoittamisesta", mutta kaikki eivät ole olleet yhtä herkkänahkaisia.

Tuosta humoristisuudesta en tiedä, mutta kyllähän Rantasen palstalla saa kuitenkin aika tasaisesti p*skaa niskaan suomalainen kiekkoväki, joten mistään yhden agendan ajajasta vrt. Sihvonen fiaskokiekkoineen ei ole kyse. Joskus isot pojat, kuten Kärpät tahi Kummola, ja joskus potkitaan henkilökohtaisesti kuten vaikka Apen lisäksi Hantta Virtaa päättyneen kauden aikana. Virran haukkumista lukiessa tuli mieleen että kumma jos ei Rantanen saa joskus maistaa vähän rystystä.

Mutta tuollainen Hytösmäinen kolumnihan se vaan on, tarkoituskin olla ilkeä ja nostattaa puhetta. Itse luen ne tottakai aina.
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Veikkaaja 31.3.2009:

Liigavarvas:

"Tämä on heikkotasoinen välieräsarja. Se ei tarkoita sitä, etteikö se olisi jännittävä, sillä sarja on tasainen, mutta se johtuu molempien huonoudesta, ei hyvyydestä. Toisessa välieräottelussa sarja heräsi kun oululaisyleisö raivostui Ossi-Petteri Grönholmin suihkutuomiosta."

"Oikaisu I: Väitin viime keväänä, että "jo nyt on selvää, ettei Kärpät ensi vuonna pelaa edes mitaleista." Oululaiset voivat hieroa väitettäni naamaani huolella, ja se on minulle ihan oikein, sillä Kärpät pelaa jopa kullasta. Mutta tätä en oikaise: jos Kärpät voittaa mestaruuden - eikä minulla ole todellakaan mitään sitä vastaan, että voittaisi - se voitetaan heikoimmalla Kärppä-esityksellä tällä vuosituhannella. Jääkiekossa kaikki on suhteessa vastustajaan."
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Aika Vesa.

Heh heh. Nyt kun Rantanen huomaa että kaki hiipii arvauksen tekijälle pöksyyn, tai ainakin aavistuksen verran bokserinvarteen, vaihdetaan "ei voita"-mantra hokemaan "väärin voitettu!".

Taas.

Tasainen sarja, kova kamppailu liigassa ja Kärppien omalla mittarilla helkkarin paljon Jalosen Kärppiä viihdyttävämpi pelityyli on heikompaa esitystä. Kannattaisikohan ottaa syyniin liigan taso yleisesti eikä pistää oletettua kaikkien liigajoukkueiden huonoutta Kärppien huonoudeksi? Leveätasoisessa liigassa pärjääminen on siis kuitenkin heikompi esitys kuin sarjassa, jossa oikeasti vain 2-4 joukkuetta voi voittaa mestaruuden (aiemmat vuodet)? En sanoisi että se on noin vaan pirkossa kuulutettu.

"Eikä minulla ole mitään sitä vastaan"
- onpas sulla, juuri kirjoitit niin verhoten sen mukapuolueettomiksi™ silmälaseiksi. Jotenkin nyt ammattitaito, jota Rantasella kuitenkin on, jää jonkinmoisen kaveruuden ja uuskotiseuturakkauden alle. Samanlainen "haa haa, lappi ja junno"-teksti oli todennäköisesti jo ainakin Wordilla, mutta Kärppien pari voittoa putkeen pisti vetämään sen takaisin odottamaan kenties ensi vuotta, jolloin todennäköisesti hoetaan kuinka "Suomen lamasta huolimatta ennätyksellisen tasainen ja tasokas liiga sai uuden mestarin pitkää ja ansiokasta työtä tehneestä Bluesista".

Jos saa.

PS. Vesa, mullon sun Ammattilainen-kirjakin! Älä viitti jauhaa paskaa!
 

R Hood

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Johan siitä taitaa olla viitisen vuotta, kun tämä valistaja parin-kolmen aukeaman ulostuksellaan koetti iskostaa suomalaisen urheilukansan tajuntaan, että Jari Litmanen olisi ollut jo tuolloin viime vuodet pelkkä riippakivi suomalaiselle futikselle.
Jäi hyvin mieleen tuo kirjoitus kaikessa tyylittömyydessään, koska kaatoi poikkeuksellisen rajusti henkilökohtaisuuksiinkin mennen sontaa Litmasen päälle.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Suosittelen muuten kaikkia lukemaan viimeisimmästä Arvaajasta Vesan tekemän ansiokkaan jutun Risto Siltasesta. Näissä NHL:stäkin kertovissa henkilökuvissa Rantanen on parhaimmillaan, persoonallisia lausumia poimittu kirosanoineen (kuitenkin hyvällä maulla) mukaan.

Ai miten liittyy Rantasen lisäksi Kärppiin? No kyllähän se Siltanen kiusasi Kärppiä vielä divarissakin. Kyllä Siltasen lämäri ja jämäkkä ulkonäkö muistetaan ajalta jolloin Raksilan penkeille oli jaettu yhden arkin kokoinen otteluohjelma valmiiksi.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Suosittelen muuten kaikkia lukemaan viimeisimmästä Arvaajasta Vesan tekemän ansiokkaan jutun Risto Siltasesta. Näissä NHL:stäkin kertovissa henkilökuvissa Rantanen on parhaimmillaan, persoonallisia lausumia poimittu kirosanoineen (kuitenkin hyvällä maulla) mukaan.

Off-topic: onko tässä ansiokkaassa jutussa mainittu/sivuuttu tuota kuuluisasa Quebec <-> treidistä, onko siinä mainittu minkä lempinimen kanukit antoivat Ristolle aikoinaan?
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Tappara vs Pelicans
  • 1.92
  • 3.80
  • 3.60
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös