Veikkaukset kauden alla 2014–2015

  • 5 671
  • 14

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Olen ollut huomaavinani useamman kirjoittajan saaneen näin ankeassa varhaissyksyssä päähänsä lievittää arkeen hajoamistaan projisoimalla mielikuviaan tietyistä pelaajista kauden kattaviksi veikkauksiksi. Niinpä ajattelin koota muutamia niistä tämän topicin alkuun.

Grillfors nousee fanien suosikiksi hyvillä otteillaan.

Grillfors: Tästä jätkästä tulee fanien inhokki.

Mä taas tiedän, että Kuparisen Masa tulee oleen helvetin kova luu uusine polvineen.

Mä sanon taas vastineeksi, että Yohann Auvitu ei täytä vieläkään häneen kohdistettuja odotuksia ja mies on floppi. Jää alle 20 pojoon.

Tähän mun täytyy muistuttaa, että olin suunnilleen ainoita jotka viime vuonna näihin aikoihin eivät olleet tyytyväisiä Oscar Eklundin hankintaan, ja löin vetoakin siitä että hän jää alle 25 pisteen(!). Voitin mielestäni helpon whiskypullon* mutta ikävä kyllä palstaveli Puscutractori on sittemmin kadonnut jatkoajasta enkä ole saanut pulloani :/ Auvitun suhteen veikkaukseni on, että Auvitu tekee paremmat pisteet kuin Eklund :)

Ramstedt: Tulee pelaamaan terveenä huippukauden pisteiden valossa.

Olen tykännyt Ramusta TPS-paluun jälkeen, pidin ARG-ketjusta ja olin aika pahoillani kun Ramu ei päässyt kentälle mestaruuskeväänä. Veikkaan, että Ramu voittaa pistepörssin, jos pysyy terveenä ja jos saa pelata Zaborskyn kanssa(!). Vähintään jengin sisäisen pistepörssin.

Partanen: Tulee jo nyt lyömään itsensä läpi liigassa. Näkisin samanlaista kehityskaarta kuin Pakarisessa.

Et toki tätä tarkoittanut kehityskaarella, mutta jos joku ottaa kiinni niin voisin lyödä whiskypullosta* vetoa, että Partanen ei tee enempää pisteitä kuin Pakarinen viime kaudella (eli maksimissaan 30).


* Whiskypulloksi lasketaan nyt tässä yhteydessä jokin 0,7l skottilainen single malt hintakategoriassa 45-60e (edit: viron hinnoilla)
 
Viimeksi muokattu:

Stigu

Jäsen
Et toki tätä tarkoittanut kehityskaarella, mutta jos joku ottaa kiinni niin voisin lyödä whiskypullosta* vetoa, että Partanen ei tee enempää pisteitä kuin Pakarinen viime kaudella (eli maksimissaan 30).
No eihän tuohon vetoon ota Erkkikään kiinni!

Alla omat veikkaukseni ja "kertoimeni":

Positiiviset yllättäjät (Sorbus-pullo, 1:1):
- Partanen tekee yli 25 pistettä
- Taipalus tekee yli 20 pistettä ja jää plusmiinuksessa plussalle, sekä pelaa pari maaotteluakin jossain höntsäturnauksessa
- Husson torjuntaprosenttiyli 93%
- Zabo tekee yli 40 pistettä
- Puustinen tekee yli 35 pistettä
- Grillikoski plusmiinuksella yli +10

Pettymykset (Feteasca, tarjoillaan lämpimänä, 1:1)
- kaikki junnut (omat ja varastetut): kukaan ei pääse yli 10 tehopisteen
- Palle Ramstedt jää alle 25 pisteeseen eikä pelaa kautta loppuun
- Kuparinen jää alle 10 pisteen ja pelaa alle 25 peliä
- Auvitu alle 10 pistettä, plusmiinuksella pakkasen puolella
- IFK:n yleisökeskiarvo jää alle 6 200:n

Yllättävät tapahtumat (Koff III)
- Stögö käy käytävällä Karavaanarin kimppuun (1:20)
- IFK:n juniorit (omat ja varastetut) osallistuvat maikkarin uuteen "Muistatko tämän henkilön nimen 2 minuutin päästä"- ohjelmaan (1:50)
- Harri Rindell valmentaa IFK:n molemmat sääli-pleijarit (1:30)
- Scholl palaa jatkoaikaan, mutta viettää aikansa fanittaen Jokerit-ketjua, brittifudis-ketjua ja vapaan puolen säästövinkit-ketjua (1:40)

Noi suhteet siis tarkoittavat kuinka paljon maksan voittaessani, ja kuinka paljon saan jos voitan. Yllättävien tapahtumien vedot lyön kiinni max 3:n henkilön kansa, ja kyseessä siis Koffin kolmospullot.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
No eihän tuohon vetoon ota Erkkikään kiinni!

Alla omat veikkaukseni ja "kertoimeni":

Pettymykset (Feteasca, tarjoillaan lämpimänä, 1:1)
- Palle Ramstedt jää alle 25 pisteeseen eikä pelaa kautta loppuun
- Kuparinen jää alle 10 pisteen ja pelaa alle 25 peliä

Noi suhteet siis tarkoittavat kuinka paljon maksan voittaessani, ja kuinka paljon saan jos voitan. Yllättävien tapahtumien vedot lyön kiinni max 3:n henkilön kansa, ja kyseessä siis Koffin kolmospullot.

Mä voisin ottaa nämä kaksi kiinni, jos vaihdat tuon feteascan edes johonkin sellaiseen alkoholijuomaan jonka minä tiedän. Tuo kuulostaa nyt joltain sekoitukselta ayhuascaa ja fetusta, joka ei ainakaan minun korviini kuulosta erityisen houkuttelevalta.
 

Stigu

Jäsen
Mä voisin ottaa nämä kaksi kiinni, jos vaihdat tuon feteascan edes johonkin sellaiseen alkoholijuomaan jonka minä tiedän. Tuo kuulostaa nyt joltain sekoitukselta ayhuascaa ja fetusta, joka ei ainakaan minun korviini kuulosta erityisen houkuttelevalta.

Feteasca on romanialainen, äärimmäisen pahanmakuinen valkoviini, mutta sillä oli nuoruudessani-silloin kun IFK oli vielä suuri- erittäin hyvä hinta-alkoholiprosenttisuhde. Vaihdan sen johonkin todella halpaan viiniin, sä saat ehdottaa.
 

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
Zabo tekee yli 40 pistettä
Hehe. Sama kun veikkaisi että syksyllä sataa vettä. Minä pistän paremmaksi ja veikkaan että Zaborsky tekee yli 40 MAALIA. Veikkaan myös että Brändi haudataan. Kuolemasta on kuitenkin jo tovi vierähtänyt. Rest in peace.
 

The Loft

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, VfB Stuttgart, QPR
Hehe. Sama kun veikkaisi että syksyllä sataa vettä. Minä pistän paremmaksi ja veikkaan että Zaborsky tekee yli 40 MAALIA. Veikkaan myös että Brändi haudataan. Kuolemasta on kuitenkin jo tovi vierähtänyt. Rest in peace.

Tähän voisin tarttua, jos oot tosissasi. *hymiö*

Kyllä yksi 0,7L:n Captain Morgan Spiced Gold maistuisi tossa runkosarjan päätyttyä, tietenkin sen takia, ettei vaihteeksi olla kärkisijoilla.

edit: Tarkoitan siis, että Zabo tekee runkosarjassa 39 maalia tai vähemmän.
 
Viimeksi muokattu:

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
- Ramu pelaa uuden piste-ennätyksensä
- Leinonen ei breikkaa vieläkään
- Zabo ja Juuso pyssyttävät yhteensä liki 70 maalia
- Söde pelaa huippukauden, jälleen kerran
- Maalaisten viha kohdistuu nyt IFK:hon, oli syytä tai ei
- Partanen tekee yli kymmenen häkkiä ja ottaa eniten jäähyjä
- Puolustajia joudutaan vielä hakemaan kissojen ja koirien kanssa
- Kuparinen on pettymys, edelleen
- IP-lehdet repivät skandaalinkäryisiä otsikoita IFK:sta, oli siihen syytä tai ei
- Rask ei edelleenkään osu kuin vahingossa putkien väliin
- Luttisen liike ei enää riitä
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Feteasca on romanialainen, äärimmäisen pahanmakuinen valkoviini, mutta sillä oli nuoruudessani-silloin kun IFK oli vielä suuri- erittäin hyvä hinta-alkoholiprosenttisuhde. Vaihdan sen johonkin todella halpaan viiniin, sä saat ehdottaa.

Nyt on sellanen juttu, että mä olen vegaani. Ei-vegaanit ei varmaan edes ymmärrä mitä tekemistä tällä on viinien kanssa, mutta viineissä käytetään yllättävän usein liivatetta tai muuta eläinperäistä kirkasteena. Alkon viineistä vain noin 30 valkkaria ja 60 punkkua on vegaanisia. Lisäksi olen niinkin ituhippi, että vierastan tehotuotannon käyttämiä tuholaismyrkkyjä, monsantolannotteita, antibiootteja, steroideja ja gmo-mömmöjä. Juon siis vegaanisia luomuviinejä, ja se määrittelyjoukon ympyrä ei yleensä leikkaa ympyrän "todella halpa" kanssa...

Punaviineistä voin ehdottaa biodynaamista Tempranilloa nimeltään Dominio de Punctum, La Manchan alueelta Espanjasta. Se maksaa kympin. Valkkareista vois ehdottaa tällaista, ihan jo nimen takia: Live-a-Little Wildly Wicked White 2013 - Tuotteet - Alko

Panokset kovenee, mutta näissä viineissä on todella kova hinta-omatuntosuhde, ja niistäkin tulee känniin. Mun puolesta voidaan myös korottaa Ramun pistevaatimus 25p -> 30p ja Kuprun 10p -> 15p. B-punctumia dominoivasta Ramusta punkku ja Wildly Wicked Kuprusta valkkari?
 

The Loft

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, VfB Stuttgart, QPR
Omaa listaa vielä:

- Joonas Rask tekee runkosarjassa 45+ ottelua pelatessaan 20+ pistettä.
- Matti Kuparinen siirtyy pois joukkueesta kauden aikana.
- Corey Elkins valitaan kuukauden pelaajaksi väh. kerran.
- Lauri Taipalus voittaa runkosarjassa pakkien sisäisen pistepörssin.
- Ville Husso valitaan A-maajoukkueeseen runkosarjan aikana.
- Matti Lamberg lentää suihkuun väh. kaksi kertaa runkosarjan aikana.
- IFK:hon siirtyy paluumuuttaja runkosarjan aikana.
- IFK pelaa välierissä.
- Stögö on vähintään ehdolla vuoden valmentajaksi.
- Toni Söderholm lopettaa peliuransa tämän kauden jälkeen.
 

Stigu

Jäsen
Panokset kovenee, mutta näissä viineissä on todella kova hinta-omatuntosuhde, ja niistäkin tulee känniin. Mun puolesta voidaan myös korottaa Ramun pistevaatimus 25p -> 30p ja Kuprun 10p -> 15p. B-punctumia dominoivasta Ramusta punkku ja Wildly Wicked Kuprusta valkkari?
Lukitsen tämän!
 

Zborik_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
- HIFK on runkosarjassa kuuden parhaan joukossa
- Zaborsky on Liigan maalipörssin TOP3:ssa
- Husso nousee tällä kaudella koko sarjan aivan johtavien maalivahtien joukkoon
- Moberg pelaa yli 10 Liiga-ottelussa ja esittää lupaavaa peliä hyökkäyspäässä
- Ore ei onnistu vieläkään HIFK:ssa, joten Lankinen on viimeistään loppukaudella kakkosmaalivahti
- Lamberg tekee ainakin 10 pistettä
- Partanen löytää uuden tason ja tekee yli 20 pistettä
- Puolustuksessa Söden lisäksi kukaan ei ylitä 20 pistettä
 

Maigeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK❤️ The Habs, Everton FC, Joe Finley
- HIFK on runkosarjan 3. parhaan joukossa
- Ramstedt voittaa pistepörssin
- Ramstedt voittaa syöttöpörssin
- Zaborsky voittaa maalipörssin
- Taipalus tekee yli 25 pistettä
- Söderholm tekee yli 35 pistettä
- Husson torjuntaprosentti yli 93 prosenttia
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
- HIFK sijoittuu runkosarjassa sijalle 5
- Zaborsky tekee + 30 maalia
- Hussolle 5 nollapeliä
- Taipalus paras pakki pisteiden valossa
- Yleisökeskiarvo putoaa ja on 6000/ottelu keskimäärin.
- 3 uutta pelaajaa liittyy jossain vaiheessa kautta jengiin josta yksi paluumuuttaja
- HIFK joutuu käymään maalivahtikaupoilla. Ore ja Lankinen ei riitä
- CHL osoittautuu mielenkiintoiseksi sarjaksi vaikka HIFK ei oikein pärjääkään
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Punaviineistä voin ehdottaa biodynaamista Tempranilloa nimeltään Dominio de Punctum, La Manchan alueelta Espanjasta. Se maksaa kympin. Valkkareista vois ehdottaa tällaista, ihan jo nimen takia: Live-a-Little Wildly Wicked White 2013 - Tuotteet - Alko

Panokset kovenee, mutta näissä viineissä on todella kova hinta-omatuntosuhde, ja niistäkin tulee känniin. Mun puolesta voidaan myös korottaa Ramun pistevaatimus 25p -> 30p ja Kuprun 10p -> 15p. B-punctumia dominoivasta Ramusta punkku ja Wildly Wicked Kuprusta valkkari?

Lukitsen tämän!

Taitaa olla niin, että sekä Ramu että Kupru ovat nyt ylittäneet tuon vaaditun pistetason. Ramua ei myöskään treidattu ja Kupru pelasi enemmän kuin 25 peliä. Päättelen siis olevani kahden viinipullon tuleva omistaja. Toisin kuin Puscutractori, joka vuosi sitten lähti kokonaan jatkoajasta (ehkä livistääkseen whiskypullovelastaan?!) uskoisin ettet Stigu sentään tuota temppua tee...

P.S. Jos joku tuntee Puscutractorin oikeassa elämässä, muistuttakaa häntä Whiskypullovelastaan minulle.

EDIT: Ohops! Nuolaisin ennen kuin viini tipahti! Kuprulla onkin vasta 14 pistettä. Vielä yksi piste ja vasta sitten olen voittanut toisenkin pullon.
 

Stigu

Jäsen
No prkl, tollaisiakin vetoja on tullut lyötyä! kai ne on maksettava. Sopiiko, että maksan Lemieaux sitten loppuottelussa? Omat viiniehdotukseni ovat

- punkuksi sopisi "Stögö Opening Pass"-viiniä. Valmistettu Sveitsissä. Maku yksinkertainen, karvas, ellei peräti bitterinen. Juotuasi tämän sinulla tulee pakottava tarve hakeutua miestenvessaan ja purkaa pullon sisältö mahdollisimman pian (kusi)ränniä pitkin viemäriin. Riippumatta siitä onko rännin päässä viemäri vai ei.
- valkkariksi suosittelisin "S.D.H.I.F.O.G"-viiniä (Stögö Defence Hockey In Front of Own Goal). Valmistettu myöskin Sveitsissä. Maku erittäin hauras, ellei peräti haavoittuva. Juotuasi tämän pullon, sinulta katoaa ensin kaikki voimat, minkä jalkeen tipahdat suoraan kanveesiin, kuin IFK-pakki konsanaan.

Vaihdetaan YV:llä tietoa miten maksan. Olen sanojeni mittainen kääpiö.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös