Valmentaja kaudelle 2008-2009 ->?

  • 38 251
  • 129
Santanen näkyy kehuvan valmennustiimiä vuolaasti vartti- lehden haastattelussa. "Väitän, että yhtä ammattitaitoista valmennustiimiä ei montaa kappaletta suomesta löydy."

Luotto tuntuu olevan kova. Atu, Sanni, Jamo& Mälkiä( Ja tietty maanmainio fysiikkatiimi), sopivasti roolitettuina. Sanni mainitsee myös: "Vanha runko on hyvin kasassa. Muutamalla huippuvahvistuksella siitä voi tulla aivan loistava joukkue."

Mies puhuu asiaa, sillä osaamista tiimistä löytyy. Muutama huippuvahvistus? Topo ehkä sitä on, mutta Topon kiinnityksen jälkeen tulleet sopparit...joo, Uskoo kun näkee. Toivottavasti uusi huippusopimus julkaistaan lähiaikoina.
 

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Pakko kehua Seliniä ja muuta valmennustiimiä. Minusta materiaaliin nähden erinomaista työtä tehneet. Taitaa pelaajillekin maistua hieman rennompi ote kuin Mälkiän aikana. Mieltä lämmittää myös Jokerit-pelissä nähty Nielikäisen nouto a'la Pulkki. Oivaa taktista pelisilmää. Muutenkin SaiPa rupeaa näyttämään minun SaiPalta: Kovaa taistelua, vastustajaan kiinni ja kentällä puolustetaan omia eikä puhallella muniin.
En tiedä miten paljon nykypäivänä pelaajat ajattelevat joukuehenkeä sopimusneuvotteluissa, mutta toivottavasti sillä olisi positiivinen vaikutus. Joku kova kaveri saataisiin jäämään hengen ja peliajan puitteissa vaikka euroja ei ole paljoa tarjota.

Mielestäni nykypäivänä saisi nähdä enemmän sitä, että vanhasta kakkos-valmentajasta tulee ykkönen. Mielestäni näin saadaan pidettyä tiettyä jatkuvuutta. Ei ole uudella koutsilla niin vaikeaa kun tuntee jo tavat jne. Santasesta tai jostain muusta valmennustiimiläisestä joku päivä Selinin seuraaja? Noh, toivotaan kuitenkin että Selinin + muun tiimin valmennuksesta saadaan nauttia vielä monta vuotta. Etenkin jos tulokset pysyvät näin hyvinä.

Päivän linkki: Ari-Pekka Selin wikipediassa.

PS: Voisiko mode-sedät muokata otsikon vaikka seuraavanlaiseksi: "Valmennusryhmä kaudella 08-09" tjsp.?
 
Viimeksi muokattu:

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Täältäkin hatunnosto valmennusporukalle. Olin kauden alussa hyvin epäileväinen Selinin kykyjä kohtaan, mutta hän on onneksi osoittanut minun pelkoni turhiksi. Santasella, Myllyksellä ja Mälkiällä (Janne) on luonnollisesti myös suuri vaikutus joukkueen peliin. Hienoa työtä.

Mitä luulette, onko tällä jatkuvalla loukkaantumiskierteellä mitään tekemistä fysiikkavalmennuksen kanssa, vai onko se vain huonoa tuuria? En uskalla lähteä itse tekemään tuosta mitään olettamuksia puoleen tai toiseen, koska en tiedä mitään SaiPan kuntoharjoittelusta, mutta jos jollain on tietoa näistä jutuista, niin spekulaatiota kehiin. Onko esim. tehty paljon muutoksia viime tai sitä edelliseen kauteen verrattuna jne.?
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Yhdytään edellisiin kommentteihin ja nostetaan hattua valmennukselle.

Kävin eilen paskalla ja luin vanhaa Jääkiekkolehteä missä oli juttua Mälkiän Jannesta ja hänen työnkuvastaan. Janne tekee helvetin tärkeetä työtä josta hyötyy muu valmennus ja tietenkin sen mukana koko joukkue. Mälkiä on muuten itse aikanaan valmentanut SaiPan junnuja ja Heinolan Kiekon Suomisarja joukkuetta jonka lisäksi mies on toiminut myös seuran toiminnanjohtajana.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Eipä taida fysiikkavalmennuksen vika nuo loukkaantumiset olla, pääosinhan ne on olleet ruhjeita, jotka ainakin osin taitavat johtua joukkueen pelityylistä.
Nivusvammathan on sellaisia, joita saattaisi tulla huonosta, tai vääränlaisesta harjoittelusta, tai pelaajan itsensä huonosti suorittamasta venyttelystä, mutta taitaapa nuo pari tapausta SaiPalla olla nekin enemmänkin pelityylistä johtuvia.

Alkukaudesta minä epäilin valmennuksen auktoriteettiä, johtuen noista huonoista vieraspeleistä, mutta vedänpä sanani takaisin, peli vieraissakin on parantunut roimasti.
Toiveena minulla onkin, että joukkue talven mittaan pääsisi pelaamaan kokonaisuudessaan terveenä, silloin nähtäisiin, mihin joukkue ja valmennus todella pystyy.

Huono asia ei olisi, vaikka Koikkalainen hiljalleen alkaisi neuvotella jatkosta koko valmennuksen kanssa, mukaanlukien fysiikkavalmentaja Jaatinen, hänellä riittää aivan varmasti vielä annettavaa joukkueelle, sekä tietotaitoa myöskin Selinille ja Santaselle.

edit: Voi helvetti Sherminator, ei sitä paskaa tarvitse siellä vessassa tehdä ja lukea odottaessa lehteä, tee se tavara valmiiksi jossakin muualla ja käy sitten se sinne pyttyyn pudottamassa. Lue lehdet vaikka olohuoneessa, luulisi olevan paljon miellyttävämpi ympäristö.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös