Valmentaja kaudelle 2008-2009 ->?

  • 38 259
  • 129

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Onkos kukaan kuullut Selinistä mitään negatiivistä? Kuopion suunnalta yksi "kaikkitietävä" toveri tuntuu jauhavan samaa mantraa että Selin kun valittiin päävalmentajaksi ei hirveästi ole tunkua joukkueeseen joukkueen ulkopuolelta. Kuulemma pelaajilta kuullut niin paljon negatiivista.
Mitään totuutta tuossa? Ainakin kaikki SaiPaan jäävät pelaajat tuntuvat kehuvan Selinin palkkaamista. Kumma juttu. Kateellisia kalpan suunnalla?
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Kuopion suunnalta yksi "kaikkitietävä" toveri tuntuu jauhavan samaa mantraa että Selin kun valittiin päävalmentajaksi ei hirveästi ole tunkua joukkueeseen joukkueen ulkopuolelta.
Näytöt päävalmentajana ovat erittäin vähäiset; ehkä nimenomaan joukkueen ulkopuolelta kehittymään lähtevä pelaaja saattaa pitää tuntematonta päävalkkua riskitekijänä. Valmiille pelimiehelle tuskin on niin suurikaan asia, mutta näitä SaiPa tuskin on jälleen kerran kovin paljoa häirinnyt puhelinsoitoilla. Se kuitenkin omiin silmiini on hyvä viesti, että joukkueen sisältä on jatkopahveja solmittu ja jotain muutakin kuin näitä "1+1 pelaajan/molemminpuolinen optio" -tyyppisiä joissa vaikuttavana tekijänä on hyvinkin saattanut olla kysymysmerkki kuinka valkun kanssa tullaan toimeen.

Suuri kysymysmerkki myös paikallisena on ollut se osuus mikä pelaajakehityksestä on ollut Selinin ja Mälkän työn tulosta; tuskin Atu aikaisemminkaan on vain kädet taskussa tuppisuuna joukkueen messissä hengaillut.

Eli vastaus kysymykseesi omasta mielestäni; tietty kannuksettomuus, näytöt ovat antamatta ja ehkä persoonallisuus jäänyt vielä kääntämättömäksi kortiksi.
 

ElBimbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kuopion suunnalta yksi "kaikkitietävä" toveri tuntuu jauhavan samaa mantraa että Selin kun valittiin päävalmentajaksi ei hirveästi ole tunkua joukkueeseen joukkueen ulkopuolelta. Kuulemma pelaajilta kuullut niin paljon negatiivista.

Kaverisi jutut ovat aivan ihmeellisiä. SaiPalla on ensi kaudeksi maalivahtien tontit täytetty ja viidellätoista pelaajalla sopimus vähintään ensi kaudeksi, joten mitään tunkua ei joukkueeseen ei tarvita. Tulevien pelaajien pitää olla selkeitä vahvistuksia, eikä mitään jononjatkeita. SaiPalla on ajankohtaan harvinaisen paljon sopimuksia kasassa. Jatkopahveja tehneillä pelaajilta ei ole kuultu mitään negatiivistä sanottavaa Seliinistä. Esim. SaiPan nuorisovitjalla olisi ollut vientiä muualle, mutta heille kelpasi Selinin SaiPa.

Näin internet aikana näillä keskustelupalstoilla ja julkisuudessa joitain valmentajia nostetaan helposti muita korkeammalle jalustalle, vaikka heidän cv ja tekemisensä eivät kestä alkuunkaan tarkempaa syyniä. Selinin sanoin, enemmän työtä ja vähemmän puhetta.
 

Sartar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän Suuret muinaiset
Juu

Minä olen saanut sen käsityksen että Selin olisi itseasiassa se syy miksi tänne jotain suostu jäämään! Suuri ja muinainen A.P Selin IÄ Iä!
 

Jõse

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minä olen saanut sen käsityksen että Selin olisi itseasiassa se syy miksi tänne jotain suostu jäämään! Suuri ja muinainen A.P Selin IÄ Iä!

Sama käsitys minullakin on. Virtanenhan on ilmoittanut sen ihan julkisestikin ja luulen myös, että Immonen tiesi tulevan kauden valmentajan sopimusta tehdessään. Pelaajat näyttävät viihtyvän hänen valmennuksessaan.
 

Sartar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän Suuret muinaiset
Totta

Toivotaan että hyvässä hengessä saavat hyviä tuloksia. Aika näyttää...
 

Don Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Selinin myötä on ainakin SaiPan maalimäärät lisääntyneet ja tänään ilmeisesti puolustuskin toimi, vai mitä sanoo paikalla olleet? Onko vapauksia annettu hyökkäyspeliin Mällin tiukan linjan jälkeen? Onko tunnelma joukkueessa vapautunut vai mistä moinen maali-iloitelu? Atussa taitaa olla potentiaalia...
 

haltija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Selinin myötä on ainakin SaiPan maalimäärät lisääntyneet ja tänään ilmeisesti puolustuskin toimi, vai mitä sanoo paikalla olleet? Onko vapauksia annettu hyökkäyspeliin Mällin tiukan linjan jälkeen? Onko tunnelma joukkueessa vapautunut vai mistä moinen maali-iloitelu? Atussa taitaa olla potentiaalia...

Sama tuli tuossa mieleen kun luin lehdistötilaisuuden kommentteja. Vaikuttaa hyvälle, mutta katsotaan nyt vielä.
 

Sartar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän Suuret muinaiset
Hmmmm...

Itseäni kyllä pelottaa hiukan ensikausi. Tällähetkellä Saipan peli heittelee laidasta laitaan. Toki maaleja on tullut mutta seuraavassa pelissä sitten saadaan aikaan se yksi osuma ja omiin menee runsaat neljä maalia. Tietysti ensikausi on aina ensikausi.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Alennumpa arvailijoiden tasolle.
Olin viikolla tekstiteeveestä näkevinäni, että Jami Kauppi ei jatka Jokipoikien ykkösenä, ei kai vaan uusi suunta ole Willinmiehenranta?
 

Sartar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän Suuret muinaiset
Selinistä ja Mällistä

Tässä loppukauden aikana tarkkasilmäisimmät ovat varmasti huomanneet Saipan pelaajahaastatteluissa pientä kuittailua Mälkiälle. Esim. Snellman kommentoi rystylle kääntöä jo alkukaudesta ja nyt sanoi että "piti kääntää rystylle kun nykysin saa tehdä rystyltäkin maaleja". Eilen Rönberg kommentoi kysymykseen jossa udeltiin joukkeen hyvää henkeä: "Meillä on aika vapautunutta verrattuna aikaisempaan aikaan,äijät uskaltaa olla enemmän omia itsejään tällä hetkellä."
Vaikuttaisi siltä että Selin on löytänyt sen kultaisen keskitien jonka Mälkiä nähtävästi hukkasi. Käsitykseni on se että Selin on aivan yhtä vaativa valmentajana kuin Mälkiä mutta mies on tajunnut sen että pelaamisessa pitää olla myös se ilo mukana. Ja kyllä se on omasta mielestäni huomattavissa Saipan esityksissä. Muuten tuntuisi että peliä vaivaavat tutut puutteet, maalien puute ja hazardit. Uskon silti että Selinin opein Saipa on viimeistään ensikaudella pudotuspeleissä.
 
Viimeksi muokattu:

Kaaleppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tässä loppukauden aikana tarkkasilmäisimmät ovat varmasti huomanneet Saipan pelaajahaastatteluissa pientä kuittailua Mälkiälle.

Olen pannut merkille tämän. Ilmeisesti aika kovaa kuria se Mälli todellakin on pelaajille pitänyt.

Tunnelman vapautuminen on näkynyt selvästi myös kentällä, hommaan on tullut luovuutta. Tosin vapauksien ottamisen varjopuolikin on näkynyt - mm. HPK-pelissä puolustus vuoti välillä kuin seula.

Kuitenkin nämä pelaajien kehumiset "Atusta" ovat vaikuttaneet aidoilta ja lupaavat kieltämättä hyvää ensi kaudelle. Hieno homma!
 

Don Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vaikuttaisi siltä että Selin on löytänyt sen kultaisen keskitien jonka Mälkiä nähtävästi hukkasi. Käsitykseni on se että Selin on aivan yhtä vaativa valmentajana kuin Mälkiä mutta mies on tajunnut sen että pelaamisessa pitää olla myös se ilo mukana.

Toivotaan näin ja ihan hyvältä tuo on näyttänyt. Toivottavasti vapautuneempi ilmapiiri näkyy voittoina myös ensi kauden pimeimpään aikaan, jolloin pelejä tahkotaan tappavaa tahtia joka toinen päivä (marras-tammikuu). Noihin aikoihinha SaiPan lento on usein hyytynyt. Runkosarja on kuitenkin helvetillinen maratoni ja sitä pelihuumoriakin tarvitaan pitkässä juoksussa. Olen samaa mieltä, että autoriteettia pitää kuitenkin valmentajasta löytyä, ettei pelaajisto hypi silmille kuten Ässissä tässä hiljan.

Olin aistivinani pientä kireyttä SaiPan ilmapiirissä jo melko aikaisin syksyllä TV-pelissä IFK:ta vastaan. Toimittaja kysyi Ryhäseltä, että näytätte toteuttavan Mälkiän pelitapaa orjallisesti, johon Sami vastasi lakonisesti, ettei tuolla pääse pelaamaan muuten. Toisaalta on tietysti hyvä, että joukkue pelaa kuten valmentaja käskee, mutta ehkä niitä pieniä vapauksi tarvitaan. Hesarissa oli myös Puurulalta melkoinen tilitys SaiPa-ajoilta viime sunnunutaina, että heti joutu penkille jos teki pienen virheen ja pelituntuma jäi saamatta. No ei mulla kyllä Huikeaa Jampaa kuitenkaan ikävä ole :)
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Tänään varmistui se että Jami Kauppi ei valmenna enää ensi kaudella joensuussa! Siinäkö SaiPan ensi kauden kakkosvalmentaja? Vai onko se sittenkin Ilveksen tämänhetkisessä valmennustiimissä vaikuttava Petteri Hirvonen joka ei tampereella enää ensi kaudella jatka? Vai joku muu?
 

Aksu

Jäsen

Kaaleppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pätkä Selinin haastattelusta saipa.fi -sivuilta:

Lopuksi pari sanaa tulevasta pelaamisesta. Sinusta on jäänyt sellainen kuva, että haluat joukkueen pelavan äijämäistä kiekkoa. Onko asia näin?

- Mä haluan ehdottomasti joukkueeni olevan sellainen, että jos joku tulee silmille niin meillä on sellaisia jätkiä, jotka ei ota yhtään taka-askelta. SaiPan ei pidä perääntyä sellaisen takia.

- Samalla meillä jää enemmän energiaa pelaamiseen. Minä olen valmistautunut siihen. Se ei ole tietysti avainpointti tässä, mutta on hyvä kun muutkin tietävät minkälaisia miehiä meillä täällä on.


Kuulostaa aika mukavalta. Kun katsoo millaisia karjuja SaiPalla on ja Selin puhuu näin, niin varmaan värikäs kausi tulossa - toivottavasti.
 

Sartar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän Suuret muinaiset
Täytyy yhtyä Kaalepin mielipiteseen. Itse olen sellaisen vanhankoulun jääkiekon ystäviä, jossa ei rytinää ja vauhtia säästellä! Lupaavalta kuullostaa.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Tuleeko samalla mahdollisesti lisää pelaajasopimuksia vai onko tällä hetkellä ollenkaan julkaisemattomia sopimuksia?

Yksi julkaisematon soppari taitaa vielä olla, joten saattavat julkaista sen tuossa samassa yhteydessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös