Vakuutusyhtiösi?

  • 7 379
  • 34

Missä vakuutuksesi ovat?

  • OP-Pohjola

    Ääniä: 63 32,8%
  • Fennia

    Ääniä: 16 8,3%
  • A-vakuutus

    Ääniä: 0 0,0%
  • IF

    Ääniä: 38 19,8%
  • LähiTapiola

    Ääniä: 41 21,4%
  • Pohjantähti

    Ääniä: 15 7,8%
  • Turva

    Ääniä: 6 3,1%
  • Tryg

    Ääniä: 6 3,1%
  • Aktia Vahinkovakuutus

    Ääniä: 0 0,0%
  • Ålandia-bolagen

    Ääniä: 1 0,5%
  • hajautus tai muu yhtiö

    Ääniä: 6 3,1%

  • Äänestäjiä
    192

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laitetaas pystyyn äänestys siitä, missä yhtiössä Jatkoaikalaisen vahinkovakuutukset ovat. Tässä äänestyksessä Lähivakuutus ja Tapiola on niputettu LähiTapiolaksi eli jos jompi tai kumpi on vakuuttajasi, niin valitse LähiTapiola.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
OP-Pohjolassa on tällä hetkellä.

Reilusti yli 20 vuotta olin ensin Sammon ja sittemmin IFin asiakas, mutta vaihtelu virkistää ja syksyllä 2009 vaihdoin Pohjolaan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos kerran Lähi ja Tapiola ovat äänestyksessä yhdessä, niin olisi luonnollista yhdistää myös A-Vakuutus ja OP-Pohjola. Täysin samaa puljua kun ovat.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ifiin vaihdoin kun kyllästyin Pohjolan totaaliseen ja toistuvaan sekoiluun laskutusasioissa. En halunnut jäädä kokeilemaan millaista sekoilua korvauspalvelu olisi ollut.

Onko palstalaisissa muuten sellaisia, jotka uskovat tai tietävät olevansa plussalla vakuutusmaksuissa, ts ovat saaneet vakuutuskorvauksia enemmän kuin ovat maksaneet maksuja? Myös liikennevakuutus ja muut vastuuvakuutuskorvaukset muille teidän tötöilyistänne lasketaan. Itse olen kyllä maksanut tähän asti vakuutuksia ihan turhaan, eli pakkasella ollaan.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Onko palstalaisissa muuten sellaisia, jotka uskovat tai tietävät olevansa plussalla vakuutusmaksuissa, ts ovat saaneet vakuutuskorvauksia enemmän kuin ovat maksaneet maksuja?

Vakuutusyhtiön maksamia korvauksia olen saanut selvästi enemmän kuin olen vakuutusmaksuja maksanut, mutta ne ovat tulleet vastapuolen liikennevakuutuksesta. Omista vakuutuksista ei (onneksi ainakaan vielä) ole juuri korvauksia tullut.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Onko palstalaisissa muuten sellaisia, jotka uskovat tai tietävät olevansa plussalla vakuutusmaksuissa, ts ovat saaneet vakuutuskorvauksia enemmän kuin ovat maksaneet maksuja?

Onko sellainen mahdollista? Satun tietämään yrittäjän, joka katkaistuaan kätensä oli vuoden sairauslomalla ja Lähivakuutus maksoi kiltisti herran sairaanhoitokulut ja ansionmenetykset. Summat olivat kohtalaisen merkittäviä, mutta tuskinpa hänkään plussalla on, kun on 30 vuotta maksanut omien vakuutusten lisäksi yrityksensä kaluston vakuutukset. Henkilökohtaisella tasolla kyseinen yrittäjä varmaan aika lähellä voiton puolta on, jos yrityksen vakuutusmaksut jätetään huomioitta.

Mistähän johtuu, että vakuutusyhtiöillä on aina paremmat lääkärit kuin julkisella tai yksityisellä puolella? Jos vakuutusyhtiöiden lääkärien aukoton tietotaito käytettäisiin ihmiskunnan hyväksi, niin maailmassa ei olisi tappavia sairauksia. Vasta vitutusketjuun kirjoitin aiheesta vakuutusyhtiöt ja totean edelleen, että haista Tapiola vittu.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
OP-Pohjola täällä ja hyvin on sujunut asiakkuus. Meidän perheen kaikki 5 tiliä on OP:ssa joten oli hyvin luonnollinen valinta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mistähän johtuu, että vakuutusyhtiöillä on aina paremmat lääkärit kuin julkisella tai yksityisellä puolella? Jos vakuutusyhtiöiden lääkärien aukoton tietotaito käytettäisiin ihmiskunnan hyväksi, niin maailmassa ei olisi tappavia sairauksia. Vasta vitutusketjuun kirjoitin aiheesta vakuutusyhtiöt ja totean edelleen, että haista Tapiola vittu.

Hoitavat lääkärit hoitavat ja määräävät sairaslomaa riippuen potilaan olotilasta. Vakuutuslääkärit tekevät päätöksiä perustuen mitä vahingoittuneelle on tapahtunut, siihen heidät on myös koulutettu. Mitä nyt kävin vitutusketjusta lukemassa, niin ikävä kyllä sinä olet asiassa väärässä. Vaikka sinulle on tapahtunut työtapaturma, ei siitä korvata sinulle kaikkea, vaan pelkästään se mikä on työtapaturmasta johtuvaa.

Eli rautalangasta: Henkilöllä A on todella paljon kulumaa olkapäässä, henkilö A kompastuu ja heilauttaa kättään, olkapää lähtee paikoiltaan. Lähtisikö terveeltä henkilöltä olkapää paikoiltaa heilautuksen takia? Ei lähtisi. Vaan olkapään paikoiltaan meno johtuu olkapään kulumasta. Sama sinulla. Selän välilevyn pullistuma kuulostaa sairaudelta, ei tapaturmalta.

Jos tästä ei tullut selväksi, niin itse työskentelen eräässä vakuutusyhtiössä juuri näiden asioiden parissa.

Nämä asiat on muuten kirjattu tapaturmavakuutuslakiin, joten kannattaa kohdistaa syyttävä sormi lainsäätäjiin eikä vakuutusyhtiöihin.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Sama sinulla. Selän välilevyn pullistuma kuulostaa sairaudelta, ei tapaturmalta.

Hoitaneen ortopedin mukaan 23-vuotiaalla ei ole välilevyn pullistumaa ilman tapaturmaa. Se on totta, että usein nämä vaivat tulevat esiin vasta tapaturman seurauksena, jos ikää on 10-20 vuotta enemmän.

Jos tästä ei tullut selväksi, niin itse työskentelen eräässä vakuutusyhtiössä juuri näiden asioiden parissa.

Enpä ole ollenkaan yllättynyt.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hoitaneen ortopedin mukaan 23-vuotiaalla ei ole välilevyn pullistumaa ilman tapaturmaa. Se on totta, että usein nämä vaivat tulevat esiin vasta tapaturman seurauksena, jos ikää on 10-20 vuotta enemmän.



Enpä ole ollenkaan yllättynyt.
Nimenomaan. Hoitava ortopedisi on koulutettu hoitamaan sinua, ei selvittämään mistä kyseinen vamma johtuu.

Kaiken lisäksi jos selkäsi on mennyt kipeäksi esimerkiksi nostaessa jotakin painavaa, ilman yhtäkkistä ulkoista tekijää, ei kyseessä ole tapaturma vaan tapaturmavakuutuslaissa kuvattu työliike, jolloin korvaukset eivät joka tapauksessa olisi jatkuneet kovinkaan pitkään. Kannattaa varmaan valittaa päätöksestä eteenpäin vaikkapa korkeimpaan oikeuteen saakka jos olet kokenut saaneesi vääryyttä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nämä asiat on muuten kirjattu tapaturmavakuutuslakiin, joten kannattaa kohdistaa syyttävä sormi lainsäätäjiin eikä vakuutusyhtiöihin.

Joo, niin haluaisitte tehdä humaania hyväntekeväisyyttä ja jaella kaikille korvauksia, mutta laki kieltää niin joudutte tekemään businesta ajamalla ihmiset epätoivoon.

Vakavasti puhuen, tuskin kukaan voi väittää, etteikö vakuutusoikeudessa ja vakuutuslääketieteessä olisi rutkasti kehittämisen varaa. Aiemmin tämä on ollut sellainen tiedossa ollut, katkeroittava ja alentava fakta, jolle pieni ihminen ei ole mitään voinut, mutta ilolla olen tervehtinyt näitä uutisia, jotka toivottavasti ovat pieniä askeleita kohti reilua, ihmisten oikeuskäsityksen mukaista ja objektiivista vakuutuslääketiedettä:
KKO:n Koskelo HS:lle: Vakuutusoikeuden linja liian tiukka | Taloussanomat
HS: Vakuutusoikeuden lri erosi KKO:n torujen takia - MTV3.fi - Uutiset - Kotimaa

edit: Yhtälailla mätämunia ovat tietysti ne vakuutuspetoksen tekijät, lähtien tuulilasivakuutuksia jälkikäteen ottavista sankareista, aina sinne pitserian polttajiin ja työhaluttomuuseläkeläisiin asti. Jos ihmisen kummallakin puolella pöytää olisivat rehellisiä ja vilpittömiä, kaikki olisi hienosti. Noin niinkuin muutenkin.
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joo, niin haluaisitte tehdä humaania hyväntekeväisyyttä ja jaella kaikille korvauksia, mutta laki kieltää niin joudutte tekemään businesta ajamalla ihmiset epätoivoon.
Minä teen vain työtäni, mutta olen myös ihminen. Keskustelen puhelimessa ihmisten kanssa, jotka ovat rahallisesti ja muutenkin todella epätoivoisissa tilanteissa. Totta helvetissä haluaisin heitä kaikkia auttaa. Haluan kuitenkin säilyttää työpaikkani.

Vakuutusyhtiöt eivät kuitenkaan voi lähteä sooloilemaan lakiin kirjatuissa asioissa. Tämän luulisi olevan itsestäänselvä asia jokaiselle.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Kaiken lisäksi jos selkäsi on mennyt kipeäksi esimerkiksi nostaessa jotakin painavaa, ilman yhtäkkistä ulkoista tekijää, ei kyseessä ole tapaturma vaan tapaturmavakuutuslaissa kuvattu työliike

No kun ei ole, vaan tippuessani pakettiauton kyydistä kuorman purun yhteydessä. Pahaksi onneksi maa tuli vastaan aika myöhään johtuen epätasaisesta purkupaikasta.

En minä enää oletakaan, että vakuutusyhtiö korvaisi mitään, kaikeksi onneksi alan olla työkunnossa, joten asia vituttaa huomattavasti vähemmän. Vakuutusyhtiöt ovat silti perseestä, minua lohduttaa kuitenkin ajatus, että iso osa vakuutusyhtiöiden päättäjistäkin kärsii elämänsä aikana jollain tasolla.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Fennia. Ei ole ollut ihan se halvin ratkaisu, mutta kaikki on toiminut niin pirkuleen hyvin, jos on käynyt häpidikäpidi. Toisin on ollut Pohjolan ja Tapiolan kanssa, joiden molempien kanssa on palanut käpy kun vahinko on käynyt ja korvauksia on koittanut saada.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Tryg ja Tapiola

Koska puhetta oli pelkästään vahinkovakuutuksista niin omat yhtiöni on Tryg ja Tapiola. Tapiolassa pelkät auton vakuutukset, Trygissä sitten muut.

Tryg korvasi ihan nätisti elokuun alussa telomani polven; leikkauksen ja muut hoidot siihen päälle. Jollakin aikajänteellä tässä siis on ihan hyvässä jamassa ainakin tässä vakuutuslajissa.

Lisäksi Tapiolasta löytyy myös kuolemanvara- ja pysyvän työkyvyttömyyden turvaa. Vapaaehtoinen eläkesäästö löytyy sitten Nordeasta. Tästä viimeisestä lajista saataisiin varmaankin pientä vääntöä aikaiseksi tälläkin palstalla. Ja kovimmat huutajat on yleensä niitä jotka vastustavat ankarimmin. ;)

Olen ollut muutaman vuoden töissä vakuutusalalla ja homma on tuttua. Sen verran voisin vinkata jatkoaikalaisille että kannattaa tutustua vakuutusyhtiöiden tunnuslukuihin ja erityisesti siihen kuinka paljon korvauksia yhtiöistä maksetaan. Luvut pyörii vuosittain kuitenkin yleensä miljoonissa euroissa joten kaikki korvauspäätökset eivät voi olla epäluotettavia.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
If ajoneuvovakuutuksille syistä että Kuplavolkkarin liikennevakuutus IF:ssä maksaa noin 30% kilpailijoiden vastaavasta mutta myös siksi, että IF ei käytä SVT:n (Suomen vahinkotarkastus) palveluja. SVT on muutaman vakuutusyhtiön yhdessä omistama ajoneuvojen arvondissausfirma, jonka taakse voi mennä kivasti kun asiakas ei ole tyytyväinen korvauissummaan.

Tapiola henkilövakuutuksille, koska en saisi enää mistään sairaus- ja henkivakuutusta kun olen sairastanut yhden syövän. Reilua.
 

Vesku

Jäsen
SVT on muutaman vakuutusyhtiön yhdessä omistama ajoneuvojen arvondissausfirma, jonka taakse voi mennä kivasti kun asiakas ei ole tyytyväinen korvauissummaan.

Lisätietoa tästä?

Voithan Sä autos viedä ihan Pentti Perusinsinöörin Pajalle tai Merkkihuoltoon, joiden korjausarvion hyväksyy vahingon vaurioiden mukaisesti vakuutusyhtiön tekninen asiantuntija. Jos haluat korjata auton itte ja siten toivot kertakorvausarviota, SVT arvioi summan toimipisteessään. Ihan itte voit valita.

nimim. En työskentele vakuutusyhtiössä (toistaiseksi)
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Lisätietoa tästä?

Voithan Sä autos viedä ihan Pentti Perusinsinöörin Pajalle tai Merkkihuoltoon, joiden korjausarvion hyväksyy vahingon vaurioiden mukaisesti vakuutusyhtiön tekninen asiantuntija. Jos haluat korjata auton itte ja siten toivot kertakorvausarviota, SVT arvioi summan toimipisteessään. Ihan itte voit valita.

nimim. En työskentele vakuutusyhtiössä (toistaiseksi)

Liittyy sekä varastetun (tai 30 vrk kadoksissa olleen) auton lunastusarvoon ja yhteen venevahingon arvioon. Jälkimmäinen on ns. viimeinen pisara (vene ei ollut minun) kun SVT:n tarkastaja oli todennut ensitöikseen "ettei ymmärrä purjeveneen rakenteesta mitään" ja seuraavaksi kirjannut ylös täysin vahinkoon liittymättömiä asioita. Kustannukseksi hän olisi hyväksynyt vain syntyneen reiän paikkaamisen vaikka niin toimien venen runko ei olisi enää kestänyt purjeiden antamaa rasitusta.. Asiasta tapeltiin vuosi, ja lopulta vakuutusyhtiön venevakuutusten päällikkö otti vastuun ja nosti korvaukset järkevälle tasolle.
 

Tuamas

Jäsen
Itse olen Fennian tyytyväinen asiakas, joka ikinen kerta on kaikki korvausasiat menneet vähintään siten kuin toivoinkin, joskus jopa paremmin.

Lisäksi Fennian laaja kotivakuutus yhdistettynä Autoliiton jäsenyyteen on melko lyömätön yhdistelmä sillä saralla
(ei ikävähennyksiä ennen kuin laite on wanha ja omavastuu yli 150 € vahingoissa 0 €).

jotka uskovat tai tietävät olevansa plussalla vakuutusmaksuissa, ts ovat saaneet vakuutuskorvauksia enemmän kuin ovat maksaneet maksuja? Myös liikennevakuutus ja muut vastuuvakuutuskorvaukset muille teidän tötöilyistänne lasketaan. Itse olen kyllä maksanut tähän asti vakuutuksia ihan turhaan, eli pakkasella ollaan.

Vanhemmillani taitaa tällainen tilanne olla, kun ensin ajoivat väylällä veneestä toisen vetolaitteen kiveen rikki ja sitten seuraavana talvena varkaat olivat vieneet molemmat vetolaitteet. Vielä kun pienempien vahinkojen lisäksi pikkuveli ajoi mopoautonsa lunastukseen, niin uskoisin että siellä ollaan plussan puolella.
 
Viimeksi muokattu:

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
OP-Pohjola ja mulla ei ole kuin hyvää sanottavaa. En ole harkinnut vaihtoa, koska olen siinä käsityksessä, että pikkumiesten hoitokuluvakuutukset on aikalailla sidottu Pohjolaan, kun ne kerran on sinne otettu. Näin ovat ainakin muiden vakuutusyhtiöiden vakuutusmyyjät todenneet asiasta kysyttäessä.

Autopuolella kuulemma ovat hieman nihkeämpiä korvaamaan kuin muut yhtiöt. En tiedä onko tässä sitten perää mutta tämä paristakin eri merkkikorjaamosta kuultua.

Muijan pari vuotta vanhasta alle 150€:n luurista korvasivat yli huntin ja aina on pienimmistäkin kolareista tullut turvaistuimista fyrkat tilille. Hoitokulujen haku ei myöskään ole tökkinyt vaan homma toiminut asiallisesti.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
OP-Pohjola se on meikäläiselläkin lähes kaikessa. Ainoastaan pieni muutaman hehtaarin metsäpalsta on vakuutettu Tapiolassa. En ole tätä viitsinyt siirtää, etenkin kun isäukko kehui Tapiolan metsävakuutusta silloin kun palsta pari vuotta sitten nimiini ennakkoperintönä siirrettiin. Samalla sitten siirrettiin metsävakuutus nimiini.

OP-Pohjolaan olen minäkin ollut tyytyväinen, vaikka vain yhden kerran olen joutunut heidän kanssaan asioimaan korvausten johdosta. Mutta muuten kaikki vakuutuksen muuttamiset ovat onnistuneet sujuvasti.

Ainoa harmittava juttu tässä on, että saan aina noin kerran vuodessa ärsyttävän ruinauspuhelun, jossa haluavat minua Osuuspankin asiakkaaksi, kun "saman konsernin pankki- ja vakuutuspalveluiden käyttäminen tulee asiakkaalle edullisemmaksi". Olen aina todennut tähän, että jos minun olisi valittava, vaihdanko pankkia vai vakuutusyhtiötä, vaihtaisin jälkimmäistä. Omaan pankkiini kun olen niin tyytyväinen.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Pohjola iha vaa sen takia, että osuuspankista on laina ja kaikki pankkiasiat hoituu sieltä...Keskittämistä..

Sama juttu. Ei noita vakuutusmaksuja sieltä juurikaan tule, koska ne kuittaantuu bonuksilla (joita tulee paljon, koska on niin helvetisti lainaa kyseisestä puljusta). Jos mulla ei olis lainaa OP:sta, en todellakaan ottaisi vakuutuksia OP-Pohjolasta korkeiden hintojen vuoksi.
 

Tammerforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nostanpa tätä vanhaa ketjua ja kysyn kannattaisiko tätä laillistettua kartellimaista huijausta (jota ilmankaan ei oikein voi olla) kilpailuttaa siten että hajauttaisi vakuutukset yhtiöiden kesken? Alkaa mennä hermo siihen että kun remontoit taloa ja vahingon riski pienenee, niin silti vakuutusmaksu nousee "koska uudet systeemit ovat kalliimpia korjata".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös