Väliarvosanasi Sipilän hallitukselle?

  • 2 876
  • 33

Väliarvosanasi Sipilän hallitukselle?


  • Äänestäjiä
    137
  • Poll closed .

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Puoli vuotta tulee huomenna täyteen Sipilän hallitukselle ja nyt on aika tehdä arvio hallituksen alkutaipaleesta. Arvostelu perinteisin kouluarvosanoin.
 

Baldrick

Jäsen
Yleissuunta monilta osin oikea, mutta mukaan mahtuu paljon hutejakin, joten 7. Eniten ärsyttää koulutusbudjetin leikkaaminen, sillä tuolla Suomi ampuu vain itseään jalkaan.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
"Jos ei vatulointi lopu niin se jatkuu!"

5+ (plussa kovasta yrittämisestä ja siitä ettei ole vielä onnistunut hajoamaan. Ikävä vaan että kova yritys näkyy pelkkänä päämäärättömänä kohkaamisesta, mistä johtuen heikko numero).
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Neljä. Ei siksi, että olisin tavallinen änkyräkommari, mitä kaikki muut suomalaiset ovat, vaan koska hallituksen toiminta on minulle tärkeissä asioissa silkka populismia ja ahnetta kepulointikähmintää, politiikkaa ikivanhoille peräkylien änkyröille, siis niille vitun mulkuille jotka vituttaa kaikin tavoin. Kyl te tiedätte, ne muovipussi- ja pakastinarkkumiehet. "Kyllä ennen sai, perkele,..." Jos kaikki ihmiset ei olisi niin vitun tyhmiä, niin tämä olisi ihan hyvä paikka. Ja vielä parempi, jos oppositiossa ei olisi vain entistäkin huonompia vaihtoehtoja.

Ja sitten niissä ei-niin-tärkeissä asioissa annetaan ay-liikkeen sanella kaikki, ja niissä toisissa ei-niin-tärkeissä asioissa ei uskalleta olla mitään mieltä, kun vitun tyhmä kansa on joko sitä mieltä, tai tätä mieltä. Itsekin olen vitun tyhmä, mutta mieluummin en ole mitään mieltä. Että sikäli kai hallitus on samaa mieltä. Mutta niiden mielipiteettömyydessä on se ongelma, ettei niillä ole edes näkemystä.

Ja sitten sauhutaan jostain koulutusrahoista. Siis siitä peruskouluksi sanotusta lafkasta saisikin leikata. Mitä siellä muuta oppii kuin tasapäistymistä/kiusaamista/pahoja tapoja. Kyllä taas alkoi ihan harmittaa, kun alkoi asiaa miettiä... parempi kun ei miettisi.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Neljä. Näin tulee huolehdittua, että asiat menee päin vittua, kuten Eput aikoinaan lauloivat. Kuvottaa aina kun sipilä sönköttää jotain paskaa telkkarissa..
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuusi. Vahvan alun jälkeen vähintään yhtä vahvaa haparointia mm. turvapaikkakysymyksessä, sotessa + takaisinvedot.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Tämä äänestys varmisti sen, että ainakin 2/3 SSS-kolmikosta omistaa kirjoitusoikeudet Jatkoaikaan.
Kukaan muu ei voi antaa arvosanaksi täyttä kymppiä (viestin kirjoitushetkellä siis 2 äänestäjää on antanut arvosanaksi 10).
Itse annoin luonnollisesti arvosanaksi 4. Eeppisen paskaa työskentelyä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Tämä äänestys varmisti sen, että ainakin 2/3 SSS-kolmikosta omistaa kirjoitusoikeudet Jatkoaikaan.
Kukaan muu ei voi antaa arvosanaksi täyttä kymppiä (viestin kirjoitushetkellä siis 2 äänestäjää on antanut arvosanaksi 10).
Itse annoin luonnollisesti arvosanaksi 4. Eeppisen paskaa työskentelyä.
Kukahan mä noista kolmesta oon? Vai saanko itse valita? Timppa on läski, Jussi lesta. Allu ois varmaan lähimpänä.

Sitä en tiedä kuka toisen kympin antoi. Minä olin kuitenkin se ensimmäinen.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Annan arvosanaksi 6, koska yritystä on ollut. Lopputulokseen on olllut paljon kielteistä vaikutusta tuolta Rinteen kavereiden puolelta. Työntekijät ei vaan ymmärrä, että ilman yrityksiä ei ole työpaikkoja. Onneksi maahanmuuttajat tekee tulevaisuudessa halvalla.
 

Rubicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
7-

Yritystä on riittänyt ja muutoksen tuulia koitettu saada puhaltamaan oikeaan suuntaan pääasiassa. Valitettavasti yli-innokkuuteen on sorruttu ja liian moni valmistelu hätiköity ensin piloille ja annettu näin osaamaton kuva. Koulutus- ja tutkimusleikkaukset ovat olleet myös yksinkertaisesti typerä päätös.

Tarkkuutta viimeistelyyn ja taktiset kuviot kuntoon niin 8 hyvinkin saatavilla. 9 vaatisi sitten jo melkoista tasonnostoa nykymenoon nähden, virheet pitäisi minimoida ja saada isot uudistukset teon teolla rullaamaan.

Paljonhan ongelmat johtuvat myös mm. työmarkkinoiden jääräpäistä. Erityisesti ay-liike on jumittunut niin kaus poteroihinsa menneeseen maailmaan, että ei sanat riitä... Että eihän tämä nyt hyvältä edelleenkään näytä Suomen kannalta kokonaisuutena.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Kyllä henki on oikea, eli kerrankin rakenteisiin yritetään luoda uskottavuutta ja kestävyyttä. Valitettavasti taitaa olla niin, että vain vuosikymmeniä jatkuva valistus saa ihmisiä tarpeeksi AY-terroria vastaan jotta oikeasti merkittävä tekoja pystyttäisiin tekemään.

Olipa ajat ja poliittiset tuulet mitä hyvänsä, aina tulee olemaan niin että tekijät tekee ja nillittäjät nillittää. Kumpaan porukkaan sinä kuulut?
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
Oli olevinaan jonkinlainen tekemisen meininki tässä, mutta vaikuttaa nyt vaan enemmänkin ihmeelliseltä venkoilulta suuntaan jos toiseen. Pakolaispolitiikasta ei minulta ainakaan saa plussaa. Kuutonen.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Annan arvosanaksi 8. Ensimmäinen puolivuotinen on mennyt varsin mallikkaasti, joskin pari pientä lipsahdusta on tullut viime aikoina. Rohkea hallitus, kun vaan uskaltaisi viedä loppuun asti, eikä kääntyä varovasti takaisinpäin, kun joku ay-juntti kaakattaa.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Ilmeisesti jotain punavihervassareita liikkeellä paljon tässä ketjussa.

Sipilän hallitus on jo nyt lyhyen aikakautensa aluksi kyennyt tekemään historiallisen sote-uudistuksen mihin edelliset hallitukset eivät kyenneet. Nyt halutaan oikeasti korjata rakenteelliset ongelmat. Päämääärä on koko ajan kirkkaana mielessä. Keinot voivat vaihdella. Tämä tuntuu olevan oppositiolle jotain ihmeellistä.

Sipilä on ollut alusta alkaen muita askeleen edellä. Hän johtaa hyvin määrätietoisesti hallitusta sen tavoitteisiin.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
7. Pakolaistilanteen hoito on ollut aika ala-arvoista ja vaikka en itse näekkään ongelmana, että jossain yliopistossa vähennetään jotain höpöhöpö-tutkimuksia, niin ei se nyt kovin järkevää ollut ennen vaaleja sanoa ihan päinvastaista.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Koittakaa nyt ihmiset ymmärtää että ei se ole hallituksen vika, jos suunnittelu on huonoa ja päätöksillä pyritään rampauttamaan suomalainen keskiluokka. Todellisuudessa kaiken ikävän takana on mm. AY-liike, jota ilman Suomessa olisi kaikille työtä, palkat korkealla ja onnellinen sekä dynaaminen ilmapiiri työpaikoilla ja kotona. Yksinään AY-liikkeen kapulat eivät sattuisi vielä kovin pahasti, mutta valitettavasti heitä on avustanut pahuudessa mm. vihervassari ja köyhä. Vihervassari on ennen kaikkea mediaa hallitsemalla saattanut hallituksen hyvät aikeet tahallaan negatiiviseen valoon. Erityisesti tämä on satuttanut perussuomalaisia ja saanut jopa suoranaisen poliittisen ajojahdin piirteitä. Vihervassari ei myös pysty omasta kuplastaan käsittämään suomalaisen maatalouden höpöhankkeiden tukemista miljardeilla, vaan julkenee esittää kritiikkiä sitäkin kohtaan. Köyhä taas ei pysty hahmottamaan suuria linjoja ajatellessaan vain sitä, mistä tänään kaapii ruoka- ja vuokrarahat kasaan.

Silti kaikki edellä mainitut mädättäjät olisi helppo ravistella olkapäiltä ilman demokratiaa, joka on hallituksen vihollinen numero yksi ja erityisen vaikutusvaltainen sellainen, varsinkin kun liittolaisina toimivat kiivaat maalaisjärki ja oikeudenmukaisuus. 1/3 hallituksesta on tämän jo myöntänyt, muut vielä kuhnailevat. Hallitus sai myös kuluvalla viikolla ärsyttävän lisävastustajan, kun jo kuolleeksi luultu totuus julkeni trollata valtionvarainministeriä julkisesti.

Eli siis kokonaisuutena tähän mennessä hyvä yritys taistella äärimmäisen pahuuden liittoumaa vastaan.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
7. Pakolaistilanteen hoito on ollut aika ala-arvoista ja vaikka en itse näekkään ongelmana, että jossain yliopistossa vähennetään jotain höpöhöpö-tutkimuksia, niin ei se nyt järkevää ollut ennen vaaleja sanoa ihan päinvastaista.

Nimeäppä joku hallitus, mikä ei olisi joutunut pyörtämään joitain lupauksiaan. Minua oksetuttaa, että demarit jauhavat tästä kun ovat vuosia itse syöneet omia lupauksiaan. Sehän piti esimerkiksi olla varmaa, että ALV:iin ei kosketa 2011 vaaleissa mutta niinpä vain demari valtiovarainministeri teki jotain muuta kuin lupasi.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Nimeäppä joku hallitus, mikä ei olisi joutunut pyörtämään joitain lupauksiaan. Minua oksetuttaa, että demarit jauhavat tästä kun ovat vuosia itse syöneet omia lupauksiaan. Sehän piti esimerkiksi olla varmaa, että ALV:iin ei kosketa 2011 vaaleissa mutta niinpä vain demari valtiovarainministeri teki jotain muuta kuin lupasi.
Ei vaalilupausten pettäminen saa olla mikään normi, oli kyseessä minkä tahansa puolueen vetämä hallitus. Kyllä täällä sama kritiikki tulisi samoista asioista, vaikka kyseessä olisi demarien/vihreiden/vasemmistoliiton/SKP:n kipparoima hallitus. Jatkoajassa kävijöistä kuitenkin varmaan 80% kannattaa jotakin nykyisistä hallituspuolueista, joten kyllä nuo arvosanat ovat ihan ansaittuja, ei vihervassareiden salaliitto.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Kempeleläisiä siteeratakseni: "Saatanan Sipilä". Onhan tämä hallitus surkein ja epärehellisin miesmuistiin. Hävetkää jos osaatte.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Nimeäppä joku hallitus, mikä ei olisi joutunut pyörtämään joitain lupauksiaan. Minua oksetuttaa, että demarit jauhavat tästä kun ovat vuosia itse syöneet omia lupauksiaan. Sehän piti esimerkiksi olla varmaa, että ALV:iin ei kosketa 2011 vaaleissa mutta niinpä vain demari valtiovarainministeri teki jotain muuta kuin lupasi.

En tiedä viittasitko muhun, kehen vai keneenkään tuolla demari-viittauksella, mutta en ainakaan itse ole ikinä demareita äänestänyt enkä tule äänestämäänkään. Ei mulle ole Suomessa kuin yksi puolue, jota pystyn äänestämään ja senkin touhu on viime aikoina ollut osassa asioita aika heikkoa twiittaavan puheenjohtajan ja mitäänsanomattomuuksia höpisevän sisäministerin johdolla.

Emmä kyllä oppositiollekaan kovin korkeaa arvosanaa antaisi. Kyllähän siellä nyt maailmanparantajabesserwisseridiootti Niinistöt ja kumppanit tuntuvat yrittävän estää kaiken mitä hallitus haluaa tehdä, oli se sitten hyvää tai huonoa.

Ja niin, on mulla tähän tämänhetkiseen hallitukseen silti moninkertainen luotto verrattuna siihen että jotkut lianderssonit, villeniinistöt ja anttirinteet olisivat pääarkkitehteinä selvittelemässä kuinka tästäkin jamasta selvitään.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Sipilän hallitus on jo nyt lyhyen aikakautensa aluksi kyennyt tekemään historiallisen sote-uudistuksen mihin edelliset hallitukset eivät kyenneet. Nyt halutaan oikeasti korjata rakenteelliset ongelmat.

Siis ihan vakavissasi väität, että hallitus on tehnyt sote-uudistuksen? Asiantuntija-arviot jonkin verran vaihtelevat, mutta muistaakseni niiden mukaan mukaan hallitus on tehnyt sote-uudistuksesta about 10-33 prosenttia. Edellinen hallitus taisi jossain vaiheessa olla selvästi pidemmällä, kunnes kaaduttiin perustuslaillisiin ongelmiin.

Ja kun nyt rakenteellisten ongelmien korjauksesta puhut, niin eipä taideta vieläkään kuntarakennetta saada päivitettyä tätä vuosituhatta vastaavaksi. Tuosta uudesta hallintohimmeli-ideasta 18 itsehallintoalueineen, 15 sote-alueineen ja 9 päivystyssairaala-alueineen ei viitsi edes sanoa mitään muuta kuin että käsittämätöntä touhua.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Siis ihan vakavissasi väität, että hallitus on tehnyt sote-uudistuksen? Asiantuntija-arviot jonkin verran vaihtelevat, mutta muistaakseni niiden mukaan mukaan hallitus on tehnyt sote-uudistuksesta about 10-33 prosenttia. Edellinen hallitus taisi jossain vaiheessa olla selvästi pidemmällä, kunnes kaaduttiin perustuslaillisiin ongelmiin.

Ja kun nyt rakenteellisten ongelmien korjauksesta puhut, niin eipä taideta vieläkään kuntarakennetta saada päivitettyä tätä vuosituhatta vastaavaksi. Tuosta uudesta hallintohimmeli-ideasta 18 itsehallintoalueineen, 15 sote-alueineen ja 9 päivystyssairaala-alueineen ei viitsi edes sanoa mitään muuta kuin että käsittämätöntä touhua.

Eikö paras malli olisi se, jossa on 15 tasavaltaa, joista yksi johtaa suuria linjoja? Tai siis 16 ; )
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös