Vähiten arvostamasi nimimerkit

  • 300 004
  • 1 411

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Tää uusi tapaus eli cornix. Melkoisella vauhdilla provoaa noissa pakolaisketjuissa. Saapa nähdä kauanka saa palstalla olla provoamisen takia.
Itse asiassa näyttäisi siltä, että cornixia trollataan siellä aika urakalla. Joku ehdottaa viiden euron tuntipalkkaa ja toinen linkkailee yhdestä reppana"pakolaisesta" kertovaa Seiskan uutista. Tosi hienosti keskustelua edistävää kamaa. Näiden rinnalla cornix vaikuttaa todella analyyttiseltä. Se vain tietysti vituttaa, kun joku ei olekaan samaa mieltä siitä että tämä pakolaisasia on niinku siis maailman pahin ikinä rappio Suomelle.
 

Tuamas

Jäsen
Tää uusi tapaus eli cornix. Melkoisella vauhdilla provoaa noissa pakolaisketjuissa. Saapa nähdä kauanka saa palstalla olla provoamisen takia.

Niin, tässä hyvä esimerkki värilaseista.

Nähdäkseni ko. nimimerkki ei juurikaan provosoi, vaan kirjoittaa ketjun tasoon nähden jopa yllättävän asiallisesti. Taitaa vaan mielipiteet mennä niin ristiin, että sen takia on pakko täällä puskista huudella.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tää uusi tapaus eli cornix. Melkoisella vauhdilla provoaa noissa pakolaisketjuissa. Saapa nähdä kauanka saa palstalla olla provoamisen takia.

Tää cornix on jo minun käsittääkseni saanut fudut palstalta edellisellä nimimerkillään. Silloin taisi saada riehua n. puoli vuotta. Ihan samanlainen meininki menossa samoine suosikkeineen ja aiheineen ja kirjoituksineen, katsotaan että milloin modet tajuavat saman. Jos siis olen oikeassa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tää cornix on jo minun käsittääkseni saanut fudut palstalta edellisellä nimimerkillään. Silloin taisi saada riehua n. puoli vuotta. Ihan samanlainen meininki menossa samoine suosikkeineen ja aiheineen ja kirjoituksineen, katsotaan että milloin modet tajuavat saman. Jos siis olen oikeassa.

Jos tällaisesta on vahva epäilys (ehkä jotain muutakin kuin pelkkä epäilys), niin eikö tästä kannattaisi painaa raportointi-nappulaa tai vähintäänkin laittaa viestiä mode-ketjuun..

Sinällään mä en ymmärrä, miten @cornix on näin nopeasti päässyt muutamien ihmisten ihon alle. Miettikää millaisia tyyppejä palstalla on vuosien varrella ollut melskaamassa, annetaan cornixille aikaa näyttää kyntensä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
HCH:n teksteissä on alkukantaista voimaa. Aina silloin tällöin tulee niitä luettua ja mieleen palaa Slap Shot-leffan tunnusmusiikki. Hieno kirjoittaja, jonka omalaatuinen tyyli ei häiritse yhtään, pikemminkin päinvastoin.

Jos jonkun palstalaisen tuotantoa käännettäisiin vieraille kielille, se olisi HCH. Luulen, että Kanadassa lukijakunta olisi runsas. Kelatkaa, jos tuo teksti käännettäisiin ranskaksi. Seuraava askel olisi etsiä sille riittävän hyvä säveltäjä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Jos jonkun palstalaisen tuotantoa käännettäisiin vieraille kielille, se olisi HCH. Luulen, että Kanadassa lukijakunta olisi runsas. Kelatkaa, jos tuo teksti käännettäisiin ranskaksi. Seuraava askel olisi etsiä sille riittävän hyvä säveltäjä.

Itse asiassa minun mielestäni nuo kirjoitukset vaikuttavat siltä, että ikään kuin ne olisi alunperin kirjoitettu juurikin englanniksi ja sitten käännetty suomeksi...
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Tähän täytyy kyllä sanoa, että cornixin meno on aika asiallista verrattuna muutamiin keskustelukumppaneihinsa ja palstan todellisiin provomestareihin. Normaalia argumentti - vasta-argumentti -kamaa tähän mennessä.

Cornixhan on tosiaan ihan asiallisemmasta päästä noiden ketjujen kirjoittajia - siellä olisi pitkä rivi eteenpäin autettavia ennen tuota nimimerkkiä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ottamatta kantaa yllä keskusteltuun nimimerkkiin, niin onhan se hauskaa, kun tietyllä tapaa enemmän tai vähemmän suvakkipuoli kehuu nimimerkkiä (ja toinen puoli ei kehu) ja samalla ns,. suvakkipuolelta kerrotaan, että onpas teillä värilasit, kun ette hänestä pidä.

Rautalankaa: Peilistäkin voi värilaseja nähdä.
 

Tuamas

Jäsen
Ottamatta kantaa yllä keskusteltuun nimimerkkiin, niin onhan se hauskaa, kun tietyllä tapaa enemmän tai vähemmän suvakkipuoli kehuu nimimerkkiä (ja toinen puoli ei kehu) ja samalla ns,. suvakkipuolelta kerrotaan, että onpas teillä värilasit, kun ette hänestä pidä.

Rautalankaa: Peilistäkin voi värilaseja nähdä.

Rautalankaa:
Provoaminen on eri asia kuin eri mieltä oleminen.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tämän ketjun ohjenuora voisi olla "shoot the messenger." Pitää muistaa, että ihmiset riitelee, ei asiat.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tämän ketjun ohjenuora voisi olla "shoot the messenger." Pitää muistaa, että ihmiset riitelee, ei asiat.

Nykyään se on "shoot the skype". No joo, mutta hyvin paljon arvostan moniakin nimimerkkejä. Eniten tietenkin niitä, joiden ns. oikeankin nimen tiedän. Kin kin oli nyt tää vähän. Ja täysin OT.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Rautalankaa:
Provoaminen on eri asia kuin eri mieltä oleminen.
Ensin naurahdin. Ja sitten vastaus: Kun päässä on värilasit, joita ei näemmä edes itse huomaa, niin provoamista ei huomaa. Esimerkiksi viime tiistain Ajankohtaisesta kakkosesta pitivät monet suvakit (eivät kaikki, näkivät propagandan läpi) koska ohjelma oli asiallinen ja hyvä. No oliko se. Ei. Perusteluja voisin kertoa kymmenen A4:n verran, mutta ei mennä tässä nyt niin pitkälle. Värilasit sen tekevät, että se näytti joillekin hyvältä ja asialliselta ohjelmalta. Tuomas, sinullakin ne värilasit ovat, vaikka aina oletat olevasi objektiivisuuden asiamies.
 

Tuamas

Jäsen
Ensin naurahdin. Ja sitten vastaus: Kun päässä on värilasit, joita ei näemmä edes itse huomaa, niin provoamista ei huomaa. Esimerkiksi viime tiistain Ajankohtaisesta kakkosesta pitivät monet suvakit (eivät kaikki, näkivät propagandan läpi) koska ohjelma oli asiallinen ja hyvä. No oliko se. Ei. Perusteluja voisin kertoa kymmenen A4:n verran, mutta ei mennä tässä nyt niin pitkälle. Värilasit sen tekevät, että se näytti joillekin hyvältä ja asialliselta ohjelmalta. Tuomas, sinullakin ne värilasit ovat, vaikka aina oletat olevasi objektiivisuuden asiamies.

En itse katsonut ko. ohjelmaa koska se oli ns. katsomatta kuraa.
Harvinaisen vähän myöskään tällä palstalla näkyi kommentteja siitä kuinka ohjelma olisi ollut asiallinen ja hyvä.

Lähinnä edelleen haen sitä, että ketjun provoluonteesta huolimatta ko. jannu on pysynyt pääasiassa asialinjalla kun vertaa ns. vastapuolen mouhoajiin.,
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
En itse katsonut ko. ohjelmaa koska se oli ns. katsomatta kuraa.
Harvinaisen vähän myöskään tällä palstalla näkyi kommentteja siitä kuinka ohjelma olisi ollut asiallinen ja hyvä.

Lähinnä edelleen haen sitä, että ketjun provoluonteesta huolimatta ko. jannu on pysynyt pääasiassa asialinjalla kun vertaa ns. vastapuolen mouhoajiin.,
Ohjelmaa kyllä kehuttiinkin tällä palstalla. Ja myös muualla, sosiaalisessa mediassa. Ei tässä ole ohjelmasta kyse ollenkaan, vaan värilaiseista. Jälkimmäinen kappaleesi aiheutti hymyilyä, että eikö se vieläkään ymmärrä, ja vielä alleviivaa sen uudelleen.

No, ei sitä sitten ymmärrä.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Rautalankaa:
Provoaminen on eri asia kuin eri mieltä oleminen.

Tämä on totta. Myös silloin, kun ollaan eri mieltä kaappikommareiden, piiloanarksitien ja muiden hevosten hakkaajien kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Ohjelmaa kyllä kehuttiinkin tällä palstalla. Ja myös muualla, sosiaalisessa mediassa. Ei tässä ole ohjelmasta kyse ollenkaan, vaan värilaiseista. Jälkimmäinen kappaleesi aiheutti hymyilyä, että eikö se vieläkään ymmärrä, ja vielä alleviivaa sen uudelleen.
Jos vielä palataan cornixiin, niin viitsitkö heittää jonkun esimerkin, jossa hän olisi selkeästi provosoinut kanssakeskustelijaansa esim. alatyylisellä kommentoinnilla tai valehtelulla? Aivan sama ollaanko tässä mamu-, hamu-, manu-, rapu- tai matalakamu-kriittisiä, turhia syytöksiä ei kannata lähteä heittelemään tuosta vain.

Tämä on totta. Myös silloin, kun ollaan eri mieltä kaappikommareiden, piiloanarksitien ja muiden hevosten hakkaajien kanssa.
Tällä palstalla on tainnut piipahtaa 0-2 nimimerkkiä (itse en pysty nimeämään ainuttakaan), jotka olisivat olleet samaa meiltä "kaappikommareiden", "piiloanarkistien" tai "hevosten hakkaajien" kanssa. Eli aika vähissä on puolustelijat tämän suhteen.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Tällä palstalla on tainnut piipahtaa 0-2 nimimerkkiä (itse en pysty nimeämään ainuttakaan), jotka olisivat olleet samaa meiltä "kaappikommareiden", "piiloanarkistien" tai "hevosten hakkaajien" kanssa. Eli aika vähissä on puolustelijat tämän suhteen.

Samankaltaisia olentoja, kuin esimerkiksi cornixin havaitsemat kaappinatsit. Unohtamatta tietenkään muutaman muun provosoimattomaan kirjoitteluun keskittyvän, samansuuntaisen aatemaailman omaavan nimimerkin palstalta löytämiä kaappipersuja, piilorasisteja ja -homofoobikoita.
 

cornix

Jäsen
Samankaltaisia olentoja, kuin esimerkiksi cornixin havaitsemat kaappinatsit.

Millä nimellä sä itse kutsuisit ihmisiä jotka symppaavat rikollisen uusnatsijärjestön toimintaa, käyttävät sitä tiedonlähteenään ja sillä logiikalla puolustelevat sen hyökkäyksiä tai pitävät hyvänä kansalaisaktivismina polttopulloiskuja vastaanottokeskuksiin? Maahanmuuttokriittinen on kai jo maahanmuuttokriittisten puolelta valjastettu vähän eri porukan käyttöön joten kerro sinä.

Vippasin kiwipilottia yksityisviestillä tuohon kysymykseen alempana, mua kadutti heti viestini lähettämisen jälkeen edes kirjoitella tähän roastausketjuun joten en sen tarkemmin rupea yksilöimään. Tajuajat tajuaa jo antamistani esimerkkiviesteistä.
 
Viimeksi muokattu:
K

kiwipilot

Millä nimellä sä itse kutsuisit ihmisiä jotka symppaavat rikollisen uusnatsipuolueen toimintaa, käyttävät sitä tiedonlähteenään ja sillä logiikalla puolustelevat sen hyökkäyksiä tai pitävät hyvänä kansalaisaktivismina polttopulloiskuja vastaanottokeskuksiin? Maahanmuuttokriittinen on kai jo maahanmuuttokriittisten puolelta valjastettu vähän eri porukan käyttöön joten kerro sinä.

Ketkä palstalaisista luokittelist kaappinatseiksi? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Eihän @cornix pahemmin edes häiritse keskusteluita. Ihan hyvin hän kirjoittaa. Ero todellisiin keskustelua vaikeuttaviin nimimerkkeihin kuten esim. Tarinankertojaan tai kristianiin on valtava.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Millä nimellä sä itse kutsuisit ihmisiä jotka symppaavat rikollisen uusnatsipuolueen toimintaa, käyttävät sitä tiedonlähteenään ja sillä logiikalla puolustelevat sen hyökkäyksiä tai pitävät hyvänä kansalaisaktivismina polttopulloiskuja vastaanottokeskuksiin?

Mikähän tämä rikollinen uusnatsipuolue mahtaa olla nimeltään? Millä nimellä sinä muuten kutsuisit heitä, joista ei irtoa poikittaista sanaa, kun puhutaan anarkisteista tai äärivasemmistonuorista? Tai niitä, joille vasemmistolaisten harrastama väkivalta ja vandalismi on hyväksyttävaa, ellei jopa toivottavaa, kansalaisaktivismia ja ulkoparlamentaarista vaikuttamista, mutta toisen poliittisen laidan vastaavat tempaukset puolestaan demokratian vastaista ääriliikehdintää ja uhkaa? Siis sitä samaa porukkaa, jolle poliisi, eli orhana, eli siat edustavat väkivaltaista valtakoneistoa, joka kelpaa kuitenkin loistavasti palvelemaan omaa aattetta ja jota ajoittain vaaditaan puuttumaan omien poliittisten vastustajien toimintaan? Minulta ei heru sympatiaa kummallekaan, täsmälleen yhtä kajahtaneelle paskasakille.
 

cornix

Jäsen
Mikähän tämä rikollinen uusnatsipuolue mahtaa olla nimeltään?

Oho ajatusvirhe kävi minulta ja järjestö piti kirjoittaa. Anarkisteiksi mä kutsuisin noita kuvailemiasi tapauksia, tosin poliiseja nämä eivät vaadi puuttumaan oikein mihinkään eikä poliisit myöskään kelpaa palvelemaan "omaa aatetta" mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan.

Siirsin "Äärioikesto -ja vasemmisto Suomessa" ketjuun tämän keskustelun.
 
Viimeksi muokattu:

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Oho ajatusvirhe kävi minulta ja järjestö piti kirjoittaa.

No, kai tällä kovasti sympatiaa saavalla järjestölläkin on nimi?

Anarkisteiksi mä kutsuisin noita kuvailemiasi tapauksia, tosin poliiseja nämä eivät vaadi puuttumaan oikein mihinkään eikä poliisit myöskään kelpaa palvelemaan "omaa aatettaan" mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan.

Aivan samaa retoriikkaa käyttävät myös Andesson, Brunila, Koivulaakso ja monet muut aivan virallisten puolueiden edustajat, jotka notkean aatteelisen selkärangan omaavina kiistävät kyllä kaikki sympatiansa tai yhteytensä anarkisteihin ja aatteellisen (erilaisen) väkivallan hyväksyviin ja äärivasemmistolaisiin. Oman aatteen palvelemiseen kelpaamisella tarkoitin vasemmalta kuuluvia vaatimuksia puuttua omien poliittisten vastustajien toimintaan, kuten tuli edellä selkeästi sanottua. Hämmästyttää hieman, että tämä meni yli ymmärryksesi.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Vähiten arvostamieni nimimerkkien listan kärkeen ovat kiilanneet nämä vapaan puolen kestotykittäjät. Putkinäkö ja yleistäminen ovat keskeiset viestien sisältöä ohjaavat nuorat. Mitään harmaata aluetta ei ole, pelkkää mustaa ja valkoista. Pakolaiskeskustelu ja moni poliittissävytteinen ketju on täysin lukukelvoton.

Muutamilla kirjoittajilla tuntuu olevan selkeä missio meneillään. Mikään vastapuolen argumentti ei ole riittävä aiheuttamaan edes pientä itsekritiikkiä oman mielipiteen suhteen.

Em. syistä johtuen koitan parhaani mukaan keskittyä vain urheilua käsitteleviin ketjuihin.
 

Nick Neim

Jäsen
Em. syistä johtuen koitan parhaani mukaan keskittyä vain urheilua käsitteleviin ketjuihin.
Amen. Täällä, tai siis pikemminkin Vapaalla on sen sortin puupäitä iso liuta. Ihan pahaa tekee ajatellakin, että joku saattaa joutua pahimmillaan olemaan päivittäin sellaisien törppöjen kanssa tekemisissä.

Kierrätyskeskus ei ole vielä pilalla, NHL on kunnossa ja Muu urheilu edelleen luettavissa. Niillä pääsee jo pitkälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös