Uusi televisio

  • 757 792
  • 2 824

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Jos tuo hinta sisältää sen että joku tulee sun kotiin ja kalibroi telkkarin siellä, ei kuulosta pahalta. Jos taas kalibrointi tehdään liikkeessä, toisin sanoen telkun sijoitusolosuhteita huomioimatta, kuulostaa kalliilta (kalibrointi pitäisi tehdä aina oikeassa katseluympäristössä).
No liikkessähän se tehdään ei kotona, joten pikkuhiljaa rupeaa tuntumaan siltä että kyyllä minua vietiin Gigantissa kuin metrin mittaa. No onneksi kusettaa ei voi kuin kerran. Oli kyllä viimeinen isompi laite minkä ostan muualta kuin netistä. Toki teknisiä tietoja voi käydä etukäteen kyselemässä noilta Gigantin kusettajilta mutta ostokset teen jatkossa netissä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No liikkessähän se tehdään ei kotona, joten pikkuhiljaa rupeaa tuntumaan siltä että kyyllä minua vietiin Gigantissa kuin metrin mittaa. No onneksi kusettaa ei voi kuin kerran. Oli kyllä viimeinen isompi laite minkä ostan muualta kuin netistä. Toki teknisiä tietoja voi käydä etukäteen kyselemässä noilta Gigantin kusettajilta mutta ostokset teen jatkossa netissä.
Kyllä sua vietiin kuin litran mittaa. Tässäkin ketjussa ollut asiasta aiemminkin juttua ja tuo kusetus on täysin nykyaikaa. Taitaa olla jo telkkarien hinnat niin liki sisäänostohintaa, että tekevät katteet näillä kusetuksilla ja tuo Powerin vastaava missä ei muka ollut kalibroimattomia varastossa on täys vitsi.

Lisäksi kuka oikeasti luulee, että ne TV:t lähtee kalibroimatta sieltä tehtaalta?
 

Veijari

Jäsen
No liikkessähän se tehdään ei kotona, joten pikkuhiljaa rupeaa tuntumaan siltä että kyyllä minua vietiin Gigantissa kuin metrin mittaa. No onneksi kusettaa ei voi kuin kerran. Oli kyllä viimeinen isompi laite minkä ostan muualta kuin netistä. Toki teknisiä tietoja voi käydä etukäteen kyselemässä noilta Gigantin kusettajilta mutta ostokset teen jatkossa netissä.
Ei tuosta nyt kannata ranteita auki vedellä. Olisit tyytyväinen, että kotona voit iskeä vaan telkkarin kiinni töpseliin eikä tarvitse viritellä ja säädellä mitään. Varsin vittumaista puuhaa mun mielestä. Se on sitten toinen juttu onko se virittely ja säätäminen ihan satasen arvoista mutta voi sitä satasen paljon huonomminkin sijoittaa.
 

Beergenheim20

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Jokerit, OJ
Ei tuosta nyt kannata ranteita auki vedellä. Olisit tyytyväinen, että kotona voit iskeä vaan telkkarin kiinni töpseliin eikä tarvitse viritellä ja säädellä mitään. Varsin vittumaista puuhaa mun mielestä. Se on sitten toinen juttu onko se virittely ja säätäminen ihan satasen arvoista mutta voi sitä satasen paljon huonomminkin sijoittaa.
Vittumaista puuhaa? Mää katsoin netistä säätöarvot ja säädin muutamassa minuutissa arvot kohdalleen.
Olis sen satasen voinut paremminkin käyttää
 

ipaz

Jäsen
Lisäksi kuka oikeasti luulee, että ne TV:t lähtee kalibroimatta sieltä tehtaalta?

Mitä itse olen asiaan tutustunut, niin onhan nuo tehdasasetukset yleensä aivan kuraa. Kontrastit ylhäällä ja värit monesti liian räikeät. Kalibroinilla kuvan saa omalle silmälle miellyttävämmäksi katsoa, mutta kuten yllä oli jo mainittu niin optimaalinen kalibrointi pitäisi tehdä kameralla käyttöpaikassa. Jälleenmyyjät taitavat asentaa keskiarvolukuja, jotka ovat tottakai paremmat kuin tehtaan arvot, mutta nuo nyt yleensä löytää itsekin netistä jos jaksaa vaivautua.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mitä itse olen asiaan tutustunut, niin onhan nuo tehdasasetukset yleensä aivan kuraa. Kontrastit ylhäällä ja värit monesti liian räikeät. Kalibroinilla kuvan saa omalle silmälle miellyttävämmäksi katsoa, mutta kuten yllä oli jo mainittu niin optimaalinen kalibrointi pitäisi tehdä kameralla käyttöpaikassa. Jälleenmyyjät taitavat asentaa keskiarvolukuja, jotka ovat tottakai paremmat kuin tehtaan arvot, mutta nuo nyt yleensä löytää itsekin netistä jos jaksaa vaivautua.
Ne tehtaan arvot on tehty ihan syystä, koska ne töllöt menee sinne kirkkaisiin valoihin kauppaan. Se ei silti poista sitä etteikö niitä olisi kalibroitu. Jokainen asunto sitten erilainen ja siellä kannattaa ihan itse muutoinkin kalibroida, mukaanlukien omaan silmään sopivaksi, sen netin selaamisen lisäksi.
 

ipaz

Jäsen
Ne tehtaan arvot on tehty ihan syystä, koska ne töllöt menee sinne kirkkaisiin valoihin kauppaan. Se ei silti poista sitä etteikö niitä olisi kalibroitu. Jokainen asunto sitten erilainen ja siellä kannattaa ihan itse muutoinkin kalibroida, mukaanlukien omaan silmään sopivaksi, sen netin selaamisen lisäksi.

Miksi ihmeessä tehtaat kalibroisi televisiot myymälävalaistukseen? Kuitenkin yleensä vain se yksi kappale per myymälä otetaan näytille ja suurin osa laitteista on laatikoissaan varastossa. Nykytelkkareissa on lisäksi erikseen sekä myymälä- että kotitila, jonka voi valita alkuasennuksen yhteydessä. Lisäksi nykyään kun iso osa laitteista ostetaan suoraan netistä kotiin toimitettuna, niin tuo myymälää varten kalibroitiväite ontuu. Mutta siinä olet oikeassa että kyllä niihin jotkut ohjearvot kalibroidaan, mutta mihin tarkoitukseen on sitten eri asia. Varmaan joku mediaani jostain.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Miksi ihmeessä tehtaat kalibroisi televisiot myymälävalaistukseen? Kuitenkin yleensä vain se yksi kappale per myymälä otetaan näytille ja suurin osa laitteista on laatikoissaan varastossa. Nykytelkkareissa on lisäksi erikseen sekä myymälä- että kotitila, jonka voi valita alkuasennuksen yhteydessä. Lisäksi nykyään kun iso osa laitteista ostetaan suoraan netistä kotiin toimitettuna, niin tuo myymälää varten kalibroitiväite ontuu. Mutta siinä olet oikeassa että kyllä niihin jotkut ohjearvot kalibroidaan, mutta mihin tarkoitukseen on sitten eri asia. Varmaan joku mediaani jostain.
Perustan väitteeni ihan yleiseen kirjoitteluun asiasta, tässä yksi esimerkki, löytyy lisää jos googlaat. Edit. vitut tuo linkki toimi jos sen tähän laittaa tulee erroria. (linkki lifehacker sivustolle tv:iden kalibroinnista) no jäljessä kaksi linkkiä asiasta.

Laitetaan nyt ne kaksi tuon sivun sisältämää lähdettäkin mukaan. Sellasia pikkupaikkoja kuin Telegraph ja Wired.
How to calibrate your HD TV - Telegraph
How to Fix the Most Annoying Features of Your New HDTV | WIRED
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Tossa kun nyt on tullut tutustuttua enemmän nykyisiin telkkariin niin aloinkin miettimään josko sijoittaisi uuteen tekniikkaan, kun ymmärtääkseni LG on nyt OLED tekniikallaan edelläkävijä näyttömarkkinoilla.

Kysynkin nyt sitten teidän kommentteja, että onko LG ja oled edelläkävijä ja onko markkinoille tulossa jotain uutta ja mullistavaa?

Tuo on nyt mietinnössä: LG OLED55B7V 55" Smart 4K Ultra HD OLED ‐televisio + LG SH8 ‐soundbar tarjoushintaan – TV-paketit – Televisiot – TV ja video – Verkkokauppa.com
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
LG taitaa tehdä kaikki maailman OLED paneelit, myös muiden valmistajien telkkareihin. Tässä tilanteessa on helppo pitää hinnat kohdallaan eikä mitään hintaromahdusta ole tiedossa. Mitään kilpailevaa tekniikkaa ei myöskään ole tulossa lähivuosina, eli TFT ja OLED ovat vaihtoehdot pitkälle tulevaisuuteen.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Ymmärsin että Samsungin qled ei ole laadullisesti lähelläkään LG:n tasoa.

Tosta paketista on nyt hinta laskenut viikossa 300€ ja yksittäisen näytön hinta laskenut 200€.

Sitten pitäis kyllä päivittää pleikkarikin Pro versioon jos ton kantaa himaan.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Ymmärsin että Samsungin qled ei ole laadullisesti lähelläkään LG:n tasoa.
Tuo nykyinen Samsungin "quantum dot"-tekniikka, jota myös nimellä "QLED" nykyään yritetään markkinoida, on käytännössä vain parempi LCD*). Joka vielä viime vuoden malleissa oli ihan validi vaihtoehto, suositeltava jopa hintaluokassaan, mutta nykyään tuota ei enää löydä keskihintaisista malleista, pitää mennä astetta tyyriimpiin telkkuihin - ja siinä vaiheessa OLED alkaa olemaan niin samoissa hinnoissa että ehdottomasti sellainen kannattaa hommata.

*) Siis ainakin vielä, tässä lisää infoa aiheesta kiinnostuneille: Quantum dot display - Wikipedia
Nyt mennään kohdassa "Quantum dot enhancement film in back-light units" eli saadaan tehostettua/parannettua LED-taustavalon käyttöä näytöissä. Kunhan päästään kohtaan "Quantum dots as active-matrix light-emitting diodes" niin tuo on ainakin teorian tasolla kilpailija OLEDille, mutta vielä tuollaisia näyttöjä ei ole, eikä kai aikataulustakaan tietoa.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Menikö satku nyt ihan hukkaan vai onko tosiaan niin että kuvan laatu on parempi Gigantin tekemän kalibroinnin jälkeen?
Melkolailla arpapeliä tuo on, jos ei tiedä kuka kalibroinnin tekee. Tuskin meni hukkaan mutta ammattivehkeiden kalibroijatkin ovat kovin eri tasoa. Osa on sellaisia, että vaikka on mittarit ja systeemit niin lopputulos on päin persettä. Aina jos lähdetään kalibroimaan vähän oman maun mukkaan, on lopputulos väärä. Kuvan kalibrointi pitäisi tehdä samalla ohjeistuksella kuin äänenkin, mahdollisimman lähelle alkuperäistä ilman mitään korostuksia, parannuksia, buusteja tai muuta.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Kyllä sua vietiin kuin litran mittaa. Tässäkin ketjussa ollut asiasta aiemminkin juttua ja tuo kusetus on täysin nykyaikaa. Taitaa olla jo telkkarien hinnat niin liki sisäänostohintaa, että tekevät katteet näillä kusetuksilla ja tuo Powerin vastaava missä ei muka ollut kalibroimattomia varastossa on täys vitsi.

Lisäksi kuka oikeasti luulee, että ne TV:t lähtee kalibroimatta sieltä tehtaalta?


No niin vietiin kuin litran mittaa, mutta ei hätiä mitiä. Onneksi silmäni avautuivat, kun olin vähän asioita netin keskustelupalstoilla tutkinut. Menin sunnuntaina heti klo 11:00 jälkeen kun Gigantti avautui kysymään, että onko kalibrointi jo tehty. No eipä oltu vielä aloitettukaan.
Niinpä peruin tuon kalibroinnin ja sain rahat tuosta kalibroinnista takaisin sekä telkkarini samoin tein mukaan.
Vähän se myyjä minulle kalibrointia peruessani kommentoi, että olenko varma että tiedän nyt mitä teen, niinpä vastasin hänelle että "se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa". Eipä siitä sitten sen enempää.

Toiseen ongelmaan törmäsin kotona, kun olin virittänyt telkkariin kanavat paikoilleen ja yritin ruveta vaihtamaan kanavien paikkoja mieleisekseni.
Sepä asia ei onnistunutkaan, kun asun kaapeli TV alueella.
No onneksi netistä löytyi apu tähänkin. Eli palautin telkkariin tehdas asetukset ja aloitin kanava-asennukset uudelleen siten, että valitsin ensin kieleksi suomen ja maaksi Tanskan.
Tämän jälkeen kun olin virittänyt kanavat telkkariin uusilla asetuksilla, pystyikin muokkaamaan kanavapaikkoja niin, että esim. TV1 ja TV2 ovatkin nyt telkkarissani HD kanavia eikä niitä normaaleja digi kanavia joita kaapeli TV operaattorit automaattisesti tarjoavat.
Siinä kun palauttelin niitä tehdas asetuksia telkkariini tuon ensimmäisen kanava asennuksen jälkeen, niin mietin mielessäni, tässä ne satasen kalibrointirahat olisivat menneet kuin Kankkulan kaivoon, jos olisin tuon kalibroinnin Gigantista ostanut.
Tai sitten toinen vaihtoehto olisi ollut että olisin vaan tyytynyt siihen että TV1 HD olisi ollut kanavapaikalla 21 ja TV2 HD kanavapaikalla 22.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No niin vietiin kuin litran mittaa, mutta ei hätiä mitiä. Onneksi silmäni avautuivat, kun olin vähän asioita netin keskustelupalstoilla tutkinut. Menin sunnuntaina heti klo 11:00 jälkeen kun Gigantti avautui kysymään, että onko kalibrointi jo tehty. No eipä oltu vielä aloitettukaan.
Niinpä peruin tuon kalibroinnin ja sain rahat tuosta kalibroinnista takaisin sekä telkkarini samoin tein mukaan.
Vähän se myyjä minulle kalibrointia peruessani kommentoi, että olenko varma että tiedän nyt mitä teen, niinpä vastasin hänelle että "se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa". Eipä siitä sitten sen enempää.

Toiseen ongelmaan törmäsin kotona, kun olin virittänyt telkkariin kanavat paikoilleen ja yritin ruveta vaihtamaan kanavien paikkoja mieleisekseni.
Sepä asia ei onnistunutkaan, kun asun kaapeli TV alueella.
No onneksi netistä löytyi apu tähänkin. Eli palautin telkkariin tehdas asetukset ja aloitin kanava-asennukset uudelleen siten, että valitsin ensin kieleksi suomen ja maaksi Tanskan.
Tämän jälkeen kun olin virittänyt kanavat telkkariin uusilla asetuksilla, pystyikin muokkaamaan kanavapaikkoja niin, että esim. TV1 ja TV2 ovatkin nyt telkkarissani HD kanavia eikä niitä normaaleja digi kanavia joita kaapeli TV operaattorit automaattisesti tarjoavat.
Siinä kun palauttelin niitä tehdas asetuksia telkkariini tuon ensimmäisen kanava asennuksen jälkeen, niin mietin mielessäni, tässä ne satasen kalibrointirahat olisivat menneet kuin Kankkulan kaivoon, jos olisin tuon kalibroinnin Gigantista ostanut.
Tai sitten toinen vaihtoehto olisi ollut että olisin vaan tyytynyt siihen että TV1 HD olisi ollut kanavapaikalla 21 ja TV2 HD kanavapaikalla 22.
No sehän meni sitten ihan nappiin koko juttu, säästit rahaa ja sait kanavatkin haluamillesi paikoille. Nyt on satanen asennusoluisiin ja kalibrointeihin. Se todellakin vaan on tyhmää maksaa liikaa.
 

Inttikaveri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK (Joukkue ja nimimerkki)
Ne kalibrointiarvot saa paperilapulla mukaan mitkä telkkariin on laitettu jos tehdasasetuksiin joutuu palaamaan. Kalibroinnin hinta 99e on turhan tyyris siitä palvelusta koska se ei ole aito kalibrointi, paljon parempi se toki on kuin tehdasasetuksilla ja silmämääräsesti tehtynä, mutta netin ohjeilla pääsee useinmiten samaan lopputulokseen. Jos on laiska ja ei jaksa itse tehdä tai osaaminen ei siihen riitä niin sitten voi suositella sitä palvelua pienen hintatinkimisen jälkeen, se ei niin suuri raha ole kuitenkaan paremmasta kuvasta.

Mitä tulee legendaan että powerissa on joskus ollut ainoastaan kalibroituja jäljellä niin sekin voi paikkansa pitää, yleensä kamppistelkkareita on paljon valmiiksi kalibroituna koska monelle se on kynnyskysymys saada telkkari heti matkaan, sen takia on voinut käydä niin että kaikki kalibroimattomat on myyty ja jäljellä vain kalibroituja.

Ja myymälöihin ei tule erikseen esittelymalli telkkareita ja myytäviä telkkareita, joten kaikissa telkkareissa on oletusasetuksena se ylivalottunut kuva jotta se erottuu myymälässä, toki niistä löytyy leffatilat ja urheilutilat yms millä saa niitä arvoja lähemmäs oikean näköistä.
 

ipaz

Jäsen
Tämän jälkeen kun olin virittänyt kanavat telkkariin uusilla asetuksilla, pystyikin muokkaamaan kanavapaikkoja niin, että esim. TV1 ja TV2 ovatkin nyt telkkarissani HD kanavia eikä niitä normaaleja digi kanavia joita kaapeli TV operaattorit automaattisesti tarjoavat.
Siinä kun palauttelin niitä tehdas asetuksia telkkariini tuon ensimmäisen kanava asennuksen jälkeen, niin mietin mielessäni, tässä ne satasen kalibrointirahat olisivat menneet kuin Kankkulan kaivoon, jos olisin tuon kalibroinnin Gigantista ostanut.

Mutta kuvan kalibrointi sulta tällä hetkellä kuitenkin puuttuu, ellet sitten kaivanut kalibrointiarvoja netistä ja tehnyt sitä itse. Eli tv:n kuva tehdasasetuksilla on se ylivaloittunut ja ylikontrastinen verrattuna siihen että se on kalibroitu silmälle mukavammaksi.
 

Antt1s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Maila, Manchester United, TPS
Olen hankkimassa uutta televisiota. Ongelmana on se, että vaihtoehtoja löytyy jopa liikaa. Kysyisinkin nyt, että mitkä ominaisuudet televisiossa ovat välttämättömiä. Kaverini oli sitä mieltä, että 100 Hz natiivipaneeli tulisi olla. Viitsisikö palstan televisiotietäjät valaista minulle tämän tärkeyttä?

Alunperin ajatukseni oli, että kokoluokka olisi ~50 tuumaa ja hinta 500-600 euroa. Saako näillä spekseillä sellaisen telkkarin, joka olisi käyttökelpoinen vielä tulevaisuudessakin?

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
 
Suosikkijoukkue
KK
Hei kaikki TV-velhot. Olen ostamassa uutta televisiota noin 50". Nyt vastaan onkin tullut vastaan asia, mistä en tiedä itse mitään eikä minulla ole oikein aikaa eikä halua mennä asiakaspalveluun. Kysmys kuuluukin, että kannttaako OLED tai QLED televisiota ostaa? Onko se todellakin hintansa veroinen? Onko kellään suosituksia sieltä OLEDien halvimmasta päästä, noin 2000€:lla vai kannattaako minun ostaa halvalla perus 4K isoilla tuumilla? Tarkoitukseni on ostaa tämän alle Xbox One x vai mikä vittu se uus konsoli nyt olikaan. Joten jos joku osaa sanoa, onko pelatessa väliä onko OLED vai tavallinen 4K. Kiitos.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
@Jokeri23, saitko telkkarisi jo? Ja miten onnistui kalibrointi? Kiinnostaa, sillä itselläni on sama telkkari :)

Toinen kysymys liittyy TV-ohjelmien tallentamiseen ulkoiselle kovalevylle. Onko jollakin kokemusta, että minkä merkkiset kovalevyt toimivat LG:n kanssa parhaiten ja onko välttämätöntä, että kovalevyllä on oma virtalähde?
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Kyllä se nyt näyttää siltä että tuo OLED tulee ostettua, Gigantista sain tarjouksen PS4 Pro, LG:n OLED ja LG:n Soundbar yhteensä 2,5k€. Verkkokaupassa aavistuksen kalliimpi.

Ja mitä tuohon kalibrointiin tulee, niin Powerissa oli myyjä joka oli uskomattoman sinnikäs myymään tuota satasen kalibrointia, ja vielä senkin jälkeen kun näytin Tekniikan Maailman artikkelin aiheesta niin löytyi lisää syitä miksi heidän pitäisi se tehdä, ei minun.

Gigantin tuttu myyjä taas ei sanonut mitään kun kysyin että sen kalibroinnin arvot varmaan löytää netistä ja saa itse tehtyä.

Tuossa Tekniikan Maailman artikkeli TV:n säätämisestä. TM-opas: Näin säädät tv-kuvan luonnolliseksi - Tekniikanmaailma.fi
Sieltä löytyy yksityiskohtaiset arvon jokuselle ruudulle, mutta netistä nuo löytää nopeasti lähes mille tahansa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Itse olen käyttänyt Disneyn WOW bluray levyä karkeaan kalibrointiin. Siinä on levyllinen testikuvia ohjeineen ja olen sen mukaan säätänyt katselutilat HD-materiaalille pimeässä ja valoisassa huoneessa, sekä normimateriaalille samat.
Melkoisen hyvä tuli. Toki valmiita säätöjäkin on ja vertasin sitten niitä kalibroimiini säätöihin. Aika samat, gammassa oli vähän eroa, samoin joitain muita pieniä.
 

Takiainen

Jäsen
Kyllä se nyt näyttää siltä että tuo OLED tulee ostettua, Gigantista sain tarjouksen PS4 Pro, LG:n OLED ja LG:n Soundbar yhteensä 2,5k€. Verkkokaupassa aavistuksen kalliimpi.

Ja mitä tuohon kalibrointiin tulee, niin Powerissa oli myyjä joka oli uskomattoman sinnikäs myymään tuota satasen kalibrointia, ja vielä senkin jälkeen kun näytin Tekniikan Maailman artikkelin aiheesta niin löytyi lisää syitä miksi heidän pitäisi se tehdä, ei minun.

Gigantin tuttu myyjä taas ei sanonut mitään kun kysyin että sen kalibroinnin arvot varmaan löytää netistä ja saa itse tehtyä.

Tuossa Tekniikan Maailman artikkeli TV:n säätämisestä. TM-opas: Näin säädät tv-kuvan luonnolliseksi - Tekniikanmaailma.fi
Sieltä löytyy yksityiskohtaiset arvon jokuselle ruudulle, mutta netistä nuo löytää nopeasti lähes mille tahansa.

Onnittelut loistavasta valinnasta! Itsellä viime vuoden B6V ja on aivan loistava töllö.

Kalibrointia ei varsinkaan OLEDeihin kannata ottaa, sillä netti on pullollaan artikkeleita siitä, että kalibrointi on OLEDien kanssa paljon hankalampaa kuin perinteisten LCD-televisioiden kanssa. Silmämääräisesti ja netistä löytyvien asetusten kanssa päässyt kiitettävään lopputulokseen.
 

makeyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tarttisin vähän jelppiä.

Philipsin 55PUS7272 tulee ens viikolla tarjoukseen hintaan 599e (ovh 1199). Hinta on todella kilpailukykyinen, mutta jotenkin tuo Philips epäilyttää. Toinen vaihtoehto on Samsung UE55MU7005 hintaan 999e (ovh 1299e).

Philipsin liikkeentoisto pitäis ilmeisesti olla melko hyvällä mallilla, miettien juurikin lätkän seuraamista.

Onks kellään kokemuksia noista telkkareista tai asiantuntevaa mielipidettä, erottuuko noista jompi kumpi selvästi edukseen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös