Uusi kännykkä

  • 1 245 011
  • 5 798

Kafrom

Jäsen
Jos haluaa paskan näytön niin mikä jottei. Samaa rautaa on sisällä, toinen vain on pienempi, kevyempi ja halvempi ja omaa huomattavasti paremman näytön.
Mikähän OP:n näytöstä sitten tekee paskan? Rauta on samaa joo, mutta RAM-muistin kanssa tuleekin 3GB:n ero OnePlussan hyväksi. Puhelimen kokoa nyt ei varsinaisesti voi sanoa plussaksi, kun se on täysin omasta mieltymyksestä kiinni. Huomattavasti parempi näyttö taas on täyttä liioittelua.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mikähän OP:n näytöstä sitten tekee paskan? Rauta on samaa joo, mutta RAM-muistin kanssa tuleekin 3GB:n ero OnePlussan hyväksi. Puhelimen kokoa nyt ei varsinaisesti voi sanoa plussaksi, kun se on täysin omasta mieltymyksestä kiinni. Huomattavasti parempi näyttö taas on täyttä liioittelua.
Googlaappas uudestaan, ihan molemmat kohdat. Ja jos ei koolla ole väliä kännykässä, niin ihmettelen ja kovasti.
 

Kafrom

Jäsen
Googlaappas uudestaan, ihan molemmat kohdat. Ja jos ei koolla ole väliä kännykässä, niin ihmettelen ja kovasti.
Mitä pitää googlettaa uudestaan? Mi5 on tarjolla 3 ja 4GB versio, se on silti vähemmän. Puhelimen koon merkitys on täysin henkilökohtaisesta preferenssistä kiinni. Ajattelitko vastata kysymykseen? Kiinnostaa nimittäin tietää mikä OPn näytöstä tekee niin paskan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mitä pitää googlettaa uudestaan? Mi5 on tarjolla 3 ja 4GB versio, se on silti vähemmän. Puhelimen koon merkitys on täysin henkilökohtaisesta preferenssistä kiinni. Ajattelitko vastata kysymykseen? Kiinnostaa nimittäin tietää mikä OPn näytöstä tekee niin paskan.
Siis on huono, onko tuossa jotain vaikeaa ymmärtää? Ei ole samalla tasolla Mi5 näytön kanssa ja Mi5 ei taas pärjää esim. Galaxy S7:lle. Oneplussan käyttö esim. auringonvalossa on täyttä tuskaa, asiasta löytyy youtubesta videoita jos et usko.

Ja kyllä 6GB on enempi kuin 4 ja T mallissa on 821 prossu, mutta Mi5s plussassa kanssa, voi kääk joku voi ollakkin parempi kuin Oneplus 3, on se karmeaa se.
 

Kafrom

Jäsen
Siis on huono, onko tuossa jotain vaikeaa ymmärtää? Ei ole samalla tasolla Mi5 näytön kanssa ja Mi5 ei taas pärjää esim. Galaxy S7:lle. Oneplussan käyttö esim. auringonvalossa on täyttä tuskaa, asiasta löytyy youtubesta videoita jos et usko.

Ja kyllä 6GB on enempi kuin 4 ja T mallissa on 821 prossu, mutta Mi5s plussassa kanssa, voi kääk joku voi ollakkin parempi kuin Oneplus 3, on se karmeaa se.
Omistan OP:n, joten tiedän ongelman auringonvalon kanssa. Kirkkautta säätämällä siitäkin selviää jotenkuten. Hassua kyllä, etten ole kenenkään kuullut ikinä mainostavan Mi5:sta, saatika kuullut sen olevan OP3:a parempi. Kai nämä ovat niitä kuuluisia mielipidekysymyksiä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Omistan OP:n, joten tiedän ongelman auringonvalon kanssa. Kirkkautta säätämällä siitäkin selviää jotenkuten. Hassua kyllä, etten ole kenenkään kuullut ikinä mainostavan Mi5:sta, saatika kuullut sen olevan OP3:a parempi. Kai nämä ovat niitä kuuluisia mielipidekysymyksiä.
Display Analysis - The OnePlus 3 Review (linkki anandtechiin) tuossa on esim. tuossa näytöstä juttua ihan kunnolla tarkasteltuna. Näyttö on kuitenkin kännykässä se tärkein asia.

Subjektiivisiin makuasioihin en ala ottamaan kantaa, tälläiset "en ole koskaan kuullut kenenkään" jutut on aika naurettavia, minäkin olen kuullut että oneplussa ei osaa edes käyttää sitä 6 gigaansa kunnolla, jotain päivityksiä tulee joskus, jos tulee, voi toki olla tullutkin jo.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kännykäthän ovatkin järkevä aihe pistää kikkelimiekkailu pystyyn...
 

Kafrom

Jäsen
, tälläiset "en ole koskaan kuullut kenenkään" jutut on aika naurettavia
En tiedä mitä naurettavaa siinä on. Voin rehellisesti sanoa, ettei kukaan minulle ole koskaa kyseistä puhelinta kehunut tai ehdottanut. OnePlussaa sitten taas senkin edestä. Ja joo, ei käytä kokonaan sitä kuutta gigaa, näin mututuntumalla sanon ettei mikään laite saa käyttöönsä kokonaan sitä ilmoitettua gigamäärää.

Mulle näyttö ei ole tärkein asia, vaan rauta. Olen täysin tyytyväinen OP3:n näyttöön, enkä vaihtaisi mihinkään muuhun puhelimeen.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Niin, itsehän en ole kohdannut minkäännäköistä ongelmaa auringonvalon kanssa OP:n kanssa ulkona leikkiessä. Kirkkautta pystyy säätämään ja nyt kun vähän aikaa sitten tuli automaattiseen kirkkauden säätöönkin korjaus, niin ei pitäisi olla ongelmaa. Lisäksi OnePlussan AMOLEDissa on toki ppi 401 Mi5:sen 428 vastaan, mutta AMOLED on myös virtapihimpi kuin Mi5sen LCD.

Yhtäkaikki, olen täydellisen tyytyväinen OnePlussaan ja on varmasti markkinoiden paras, SUOMESSA, myytävä puhelin. Erityisesti hinta-laatu -suhteeltaan. Mi5 oli itsellä pitkään harkinnassa, mutta jotenkin en pitänyt siitä, että yksi 4g taajuus puuttuu tuetuista kokonaan. Toki harvoin tuota taajuutta olisi edes tarvinnut. Lisäksi valinta oli siksikin helppo, kun OnePlus tuli työsuhde puhelimeksi, niin Elisaltahan se oli tilattava :)

Itse kyllä pidän edelleen erittäin positiivisena sitä, että sekä OnePlussalta että Xiaomilta tulee joka vuosi näitä "flagshipkillereitä", jotka asettavat Samsungien ja Applen puhelinten hinnat entistä kyseenalaisempaan valoon.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
En tiedä mitä naurettavaa siinä on. Voin rehellisesti sanoa, ettei kukaan minulle ole koskaa kyseistä puhelinta kehunut tai ehdottanut. OnePlussaa sitten taas senkin edestä. Ja joo, ei käytä kokonaan sitä kuutta gigaa, näin mututuntumalla sanon ettei mikään laite saa käyttöönsä kokonaan sitä ilmoitettua gigamäärää.

Mulle näyttö ei ole tärkein asia, vaan rauta. Olen täysin tyytyväinen OP3:n näyttöön, enkä vaihtaisi mihinkään muuhun puhelimeen.
No rauta on edelleen samaa molemmissa, mitä et taida tajuta. Sun oneplussa juttus varmasti saattaa "hieman" liittyä siihen että toista saa virallisesti maahan ja toista ei niinkään. Se toinen myös on tämän takia ns. perkeleesti halvempi, tai no jos ei sama rauta riitä 100€ halvemmalla niin ihmettelen. Toki siinä on sitten varjopuolensakin esim. takuiden osalta. Eihän se ole tyhmä joka maksaa kiinapuhelimsesta 400€ (hintaseuranta 399€) sen n. 250€ sijaan. (3GB versio 217€ keegbuysta euroopasta).

Oneplussa on helvetin hyvä puhelin. Se vaan ei ole, ainakaan allekirjoittaneen mielestä, hinta-laatu suhteessa paras, kun samaa tavaraa saa tuolla mainitsemallani hintaerolla, niin on aika outoa maksaa oudosta, huonommalla näytöllä olevasta luurista prosentuaalisesti noin paljon enemmän. Varsinkin kun takuu touhut on nykyisin isoillakin firmoilla aivan naurettavia.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos tuo Mi5 ei tue 800Mhz 4g:tä (kuten ei Xiaomit perinteisesti) niin vaikea sitä kenellekään on suositellakaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jos tuo Mi5 ei tue 800Mhz 4g:tä (kuten ei Xiaomit perinteisesti) niin vaikea sitä kenellekään on suositellakaan.
800mhz 4g onkin todella suosittu taajuus.

Ja sitten ihan knoppina lisätään, että toi 800 taajuus on kantamaltaan pisin, mutta ei lähelläkään 3G taajuksien peittoa ja tuntuu nykyisellään olevan myös tukkoisin, lisäksi pisin aalto tarkoittaa hitaampia yhteyksiä ja on hyvin lähellä 3G verkkojen nopeuksia. Kaupungeissa sitten kännykät suosiolla käyttää 1800mhz jne. jolloin nopeudet on sitten oikeaa 4G luokkaa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse juurikin harkitsen OnePlus Onen korvaamista 3T:llä. Ikinä kuullutkaan tuollaisesta mi5:sta. Vai oliko se just se lafka jossa Dempsey ja Makepeace toimivat? No piti googlettaa ja selvisi että toi mi5:n käyttis versio on just sitä hirveetä bloatware paskaa mitä pyrin välttämään... 3T, here I am!
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin ja suurin osa kansasta asuu niissä 1800mhz alueissa mitkä saat sieltä näkyviin nappia painamalla. Ylläri pylläri.
Joo, sen 1800mhz:n kuuluvuuskarttahan on kuin nmt vuonna 1989. Ei kai kännykän neljägeetä kotona tai töissä tarvitakaan, vaan reissussa. Tai näin sen itse koen, luulen että emme löydä asiassa yhteisymmärrystä. Minusta tuo on paha puute ja vähän omituinenkin, koska monista kiinapuhelimista se 800mhz kuitenkin löytyy ja kun se on ihan isommillakin markkinoilla käytössä oleva taajuus.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Joo, sen 1800mhz:n kuuluvuuskarttahan on kuin nmt vuonna 1989. Ei kai kännykän neljägeetä kotona tai töissä tarvitakaan, vaan reissussa. Tai näin sen itse koen, luulen että emme löydä asiassa yhteisymmärrystä. Minusta tuo on paha puute ja vähän omituinenkin, koska monista kiinapuhelimissa se 800mhz kuitenkin löytyy ja kun se on ihan isommillakin markkinoilla käytössä oleva taajuus.
Niin siis kiinapuhelimista sitä ei löydy, koska se ei ole Kiinassa käytössä. Se löytyy Kiina-puhelimien euroopan versioista, jos ne myy eurooppaan tai jenkkeihin. Tässä se ero, mi5 omaa kyllä prossun tuolle taajuudelle, mutta ilmeisesti antenni ja ohjelmisto puuttuu.

En toki tiedä mikä operaattori sinulla on käytössä, mutta allekirjoittanut on joutunut tuon 1800mhz alueen ulkopuolella tämän tästä pudottelemaan 3G puolelle jos haluaa nopeuksia saada. 800mhz on täysin tukossa ja sen kattavuus on surkea, 3g sen sijaan kattaa edelleen hyvin ja nopeudetkin on useimmiten kunnossa. Koko 4g 800mhz alue on aika kökylä, sellainen väliinputoaja ja yksi solu ja sen maksimit on melkoisen surkeita ja operaattorit on nihkeitä laajentamaan käyttöä.

Ja jos mun pitää oikeasti suositella jollekulle puhelinta jääkiekkopalstalla niin BV6000, toi on itsellä "must get" listalla ykkösenä. Sopii tälläselle juntille ja muutenkin sopiva nykyajan feministiseen ilmastoon tollanen äijäluuri.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin siis kiinapuhelimista sitä ei löydy, koska se ei ole Kiinassa käytössä. Se löytyy Kiina-puhelimien euroopan versioista, jos ne myy eurooppaan tai jenkkeihin. Tässä se ero, mi5 omaa kyllä prossun tuolle taajuudelle, mutta ilmeisesti antenni ja ohjelmisto puuttuu.
Onko se ihan noinkaan. En ainakaan muista että esim omasta Verneestäni olisi euroversiota erikseen. Minusta Xiaomi alkaa olla vähemmistössä tuossa asiassa Kiinassakin mutta tämä on kyllä ihan mutu.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Onko se ihan noinkaan. En ainakaan muista että esim omasta Verneestäni olisi euroversiota erikseen. Minusta Xiaomi alkaa olla vähemmistössä tuossa asiassa Kiinassakin mutta tämä on kyllä ihan mutu.
Kiinassa on ihan tuhottomasti kaikkia pikkuvalmistajia ja niillä ei tota 800mhz ole käytössä. Nämä isot kuten oneplussa ja selvästi maailmanmarkkinoille tähtäävät kuten toi vernee on edellä kehityksessä. Verneestähän on aina ollut tarjolla, siis sen jälkeen kun tämän markkinan keksivät ihan bloatfree versio eurooppaan. Xiaomihan ei edelleenkään edes suoraan ole laajentunut muualle, vaan on edelleen lähinnä aasialainen firma.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ok, Eurooppaan sitä Xiaomia kuitenkin hommataan (enemmän kuin esim Verneetä uskoisin) joten hölmöä että eivät tuota 800mhz ota käyttöön jos valmiudet siihen kuitenkin olisi, kun onko tuo edes mistään Kiina-taajuudesta pois.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ok, Eurooppaan sitä Xiaomia kuitenkin hommataan (enemmän kuin esim Verneetä uskoisin) joten hölmöä että eivät tuota 800mhz ota käyttöön jos valmiudet siihen kuitenkin olisi, kun onko tuo edes mistään Kiina-taajuudesta pois.
Ei ole, eiköhän se vielä jossain vaiheessa tule käyttöön.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jengi täällä pippelimiekkailee jonkun näytöntarkkuuden ja muun kanssa. Oikeesti olen aika varma että nykyisistä uusista älypuhelimista noin 99% käyttäjistä ei edes tajua mikä ero joidenkin puhelinten näytöillä on keskenään, koska pääsääntöisesti kaikissa puhelimissa on erittäin hyvä näyttö tänä päivänä. Joissain voi olla jotain pikkujuttuja eroina, mutta tavallisessa käytössä eroa kohtalaisen vaikea havaita.

Itsellä käytössä Sony Xperia Z3+, joka on omaan käyttöön loistava puhelin. Näyttökin tässä on muuten perkeleen hyvä, tuo aiemmin mainittu "auringonvalossa käyttö" onnistuu ongelmitta koska näytön kirkkaus määräytyy tehokkaasti sen mukaan miten valoisaa on.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Joo ja kameran tärkein ominaisuus on pikselimäärä. Aivan yks hailee nuo numerospeksit. Käytettävyys ja toimintavarmuus ovat ylivoimaisesti tärkeimmät erot puhelinten välillä, kun "hevosvoimia" on kaikilla riittävästi. Eivätkä design ja viimeistelyn laatu siinä sivussa haittaa ollenkaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jengi täällä pippelimiekkailee jonkun näytöntarkkuuden ja muun kanssa. Oikeesti olen aika varma että nykyisistä uusista älypuhelimista noin 99% käyttäjistä ei edes tajua mikä ero joidenkin puhelinten näytöillä on keskenään, koska pääsääntöisesti kaikissa puhelimissa on erittäin hyvä näyttö tänä päivänä. Joissain voi olla jotain pikkujuttuja eroina, mutta tavallisessa käytössä eroa kohtalaisen vaikea havaita.

Itsellä käytössä Sony Xperia Z3+, joka on omaan käyttöön loistava puhelin. Näyttökin tässä on muuten perkeleen hyvä, tuo aiemmin mainittu "auringonvalossa käyttö" onnistuu ongelmitta koska näytön kirkkaus määräytyy tehokkaasti sen mukaan miten valoisaa on.
Muutoin kyllä, mutta noissa amoledeissä on sellainen paha ongelma, että ne pikselit aiheuttaa vääristymiä. Ainakin allekirjoittaneelle, joka katselee mm. jatkoajan palstaa ja siis mustaa tekstiä valkoisella pohjalla, niin noiden aiheuttamat värivääristymät on helvetin rasittavia silmille. Tuo johtuu täysin siitä miten näytölle on ne pienet ledit aseteltu ja millaisella kuviolla. Lisäksi näitähän ei puhelinvalmistajat missään kerro, joten joka luurin kanssa pitää olla itse testailemassa, että miltä milloinkin näyttää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös