Uusi kännykkä

  • 1 244 100
  • 5 798
Ilmeisen hyvä tuuri ollut siinä tapauksessa, koska meillä on ollut pelkkiä ongelmia noiden kanssa ja vaihdoimme molemmat Androidiin jonka jälkeen ongelmia ei enää ole ollut.
Nyt kun on tässä vuoden käyttänyt Androidia niin takaisin en vaihda, koska omaan käyttöön tämä on paljon parempi.
Ok, varmaan näitä kokemuksia riittää jokaisen merkin kohdalla. Pääasia, että toimiva luuri löytyy kullekin!
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Pitäisi pikkuhiljaa vaihdella omaa puhelinta. Millä Lumia-puhelimilla pystyy katsomaan Ruutu+ lätkää? Työluuri on halppis Lumia 535, jostain syystä sillä sovelluksen käynnistyttyä kestää n. 5 sekunttia ennenkuin se menee jumiin.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Ilmeisen hyvä tuuri ollut siinä tapauksessa, koska meillä on ollut pelkkiä ongelmia noiden kanssa ja vaihdoimme molemmat Androidiin jonka jälkeen ongelmia ei enää ole ollut.
Nyt kun on tässä vuoden käyttänyt Androidia niin takaisin en vaihda, koska omaan käyttöön tämä on paljon parempi.

Nää on juurikin tuurista kiinni joka merkin kohdalla. Meillä on perheenjäsenillä viisi Lumiaa ja kaikki ovat toimineet täysin moitteettomasti. Sitten työpuhelimena on Samsung A3 ja en voisi suositella tuota puhelinta kenellekään. Ja sama homma muillakin työkavereilla, en ole kuullut keneltäkään että olisi tyytyväinen tuohon luuriin. Mutta varmasti niitä tyytyväisiäkin jostain löytyy, kun sitä kuitenkin myydään ihan hyvin.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Ilmeisen hyvä tuuri ollut siinä tapauksessa, koska meillä on ollut pelkkiä ongelmia noiden kanssa ja vaihdoimme molemmat Androidiin jonka jälkeen ongelmia ei enää ole ollut.
Nyt kun on tässä vuoden käyttänyt Androidia niin takaisin en vaihda, koska omaan käyttöön tämä on paljon parempi.

Itse käytellyt Androidia nyt puolisen vuotta koko ajan vuotta parilla eri luurilla muutaman vuoden WP-ajan jälkeen ja ilman sarvia ja hampaita sanon, että WP pieksee nämä mennen tullen kaikessa muussa paitsi sovelluskaupan valikoimassa. Ongelma onkin se, että kun uusia kiinnostavia WP-laitteita ei tule riittävään tahtiin edes Microsoftilta itseltään, niin on aikalailla odotettavissa, että tuo käyttis tulee mielummin ennemmin kuin myöhemmin valitettavasti kuolemaan pois, tai ainakin sen kehitys hidastuu/pysähtyy kokonaan.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Itse käytellyt Androidia nyt puolisen vuotta koko ajan vuotta parilla eri luurilla muutaman vuoden WP-ajan jälkeen ja ilman sarvia ja hampaita sanon, että WP pieksee nämä mennen tullen kaikessa muussa paitsi sovelluskaupan valikoimassa. Ongelma onkin se, että kun uusia kiinnostavia WP-laitteita ei tule riittävään tahtiin edes Microsoftilta itseltään, niin on aikalailla odotettavissa, että tuo käyttis tulee mielummin ennemmin kuin myöhemmin valitettavasti kuolemaan pois, tai ainakin sen kehitys hidastuu/pysähtyy kokonaan.

Itse olen vanha Nokia/Lumia fani henkeen ja vereen ja voin käsi sydämmellä sanoa, että mulla on täysin päin vastaiset kokemukset Wp:stä. Muokattavuus (jos sitä edes on?)on todella suppeaa ja raudoissa ovat jatkuvasti jäljessä. Mun WP puhelimet lagasivat helvetisti ja näyttö vittuili vähän väliä kun esim. yritti puhelimeen vastata. Myöskään kaikkia käytössäni olevia ohjelmia ei tuohon edes saa ja muutenkin paljon suppemmat valikoimat niissä.
No eri mielipiteitä saa ja pitää olla, joten ollaan vaan molemmat tyytyväisiä omien puhelimien kanssa.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Kokemuksia sekä Androidin ja WP:n puolelta on varmasti kummastakin ääripäästä. Itselläni oli reilu kaksi vuotta juuri Lumia 925 käytössä, mutta viikko sitten tuli vaihdettua Samsung Galaxy S6 Edgeen, kun sain sen verran hyvän tarjouksen kyseisestä puhelimesta. Minulla ei ollut koko käyttöaikana mitään ongelmia Lumian kanssa, eikä puhelin tainnut koko rapian kahden vuoden aikana kaatua kertaakaan. Sovelluspuolen heikkous oli toki jatkuva miinus, mikä oli ratkaiseva syy siirtyä Androidin leiriin takaisin.

Se, että raudoissa ollaan jäljessä esimerkiksi Androidiin nähden, ei tarkoita oikeastaan mitään. Androidit vaativat selkeästi eniten rautaa taakseen, joten sieltä tulevat varmasti jatkossakin löytymään ne rautapuolen lippulaivat. Olen kyllä huomannut, että esimerkiksi nuo halvemmat Lumiat takkuilevat aika pahasti, mutta täysin sama ilmiö on esimerkiksi halvoissa Androideissa. Mitä tulee tuohon Edgeen, niin varsin loistava luuri kyseessä. Mietin etukäteen, että kuinkahan vaikea tuota yli 5 tuuman näytöllä varustettua puhelinta on käyttää yhdellä kädellä, mutta itse asiassa tuota Edgeä on helpompi käyttää yhdellä kädellä kuin vanhaa Lumiaa. Viikon käytön perusteella voin kyllä suositella Edgeä kaikin puolin.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Nykyinen luuri, Motorola Moto G (1st gen), sai viime viikonlopun Riika-pelin jälkimainingeissa sen verran siipeensä, ettei tuosta enää kalua tule. Hyvä niin, koska loppupeleissä puhelin osoittautui pettymykseksi, joka viimeistään järjestelmäpäivityksen myötä 4.4->5.0. kävi akunkulutuksen suhteen sietämättömäksi.

Mutta asiaaan. Uusi puhelin pitäisi siis saada, ja budjetti on 200-250 euron maastossa. Android on käytännössä välttämättömyys sekä kompakti koko. Edellinen kapula oli mitoiltaan 130mm x 65mm eikä sen tuon isompi tarvitse olla. Ei se koko, vaan miten sitä käyttää?

Alustavasti olen käynyt vertailua Samsungin A3:n sekä Huawein P8 Liten välillä. Jos näistä löytyy sanaa puolesta tai vastaan, niin mielelläni kuulen kokemuksia. Joka tapauksessa kaikensortin ehdotukset ovat tervetulleita.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Mites Delter iskis OnePlussan uusin One Plus X? 269e hinta.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mites Delter iskis OnePlussan uusin One Plus X? 269e hinta.
Parempaa ei samaan hintaan saa. Ja aika paljon pitää heittää lisää euroja jotta pääsee edes tasoihin.
Tuossa vielä linkki valmistajan sivulle: OnePlus X - OnePlus.net
Ainoa huono puoli tuossa on se, että ostamiseen tarvitaan typerä kutsu toistaiseksi.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Parempaa ei samaan hintaan saa. Ja aika paljon pitää heittää lisää euroja jotta pääsee edes tasoihin.
Tuossa vielä linkki valmistajan sivulle: OnePlus X - OnePlus.net
Ainoa huono puoli tuossa on se, että ostamiseen tarvitaan typerä kutsu toistaiseksi.

Joo toi kutsu homma on aika hanurista, mutta hyvä puoli siinä ok nyt se, että ainakin X:n kohdalla OnePlus järjestää ensimmäisen myyntikuukauden jälkeen viikottain noita "OpenSales" -myyntejä sivuillaan.

Noin muuten aika ylivoimainen puhelin tosiaan tuohon hintaluokkaan!
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Täytyy antaa tässä ketjussa reilu tunnustus, kun edellistä iPhonea (5S) ehdin täällä mollaamaan. Kyseisen iPhonen jälkeen siirryin LG G3 leiriin ja olin puhelimeen tyytyväinen. Lähes kaikki toimi moitteetta ja loogisesti ja suurin harmituksen aihe oli se, että puhelimesta olisi saanut irti paljon enemmänkin, jos olisin sitä jaksanut enemmän muokata. Voi rehellisesti sanoa, että vika oli käyttäjässä, ei laitteessa..

Joka tapauksessa muutama kuukausi sitten minulle toimitettiin uutena työsuhdepuhelimena iPhonen 6 Plus, johon suhtauduin lähtökohtaisesti varsin suurella epäluulolla aikaisempiin huonoihin kokemuksiin perustuen. Mutta puhelin on osoittautunut napakympiksi käytössä. iPhonen tapaan kaikki on toki viimeisen päälle viimeisteltyä ja toimii kuin junan vessa, joka tosin samalla tarkoittaa ettei mitään wow-efektiä päässyt puhelimen kanssa syntymään. Toisaalta kaksi suurinta vikaa suhteessa aikaisempaan 5S:ään tämä versio ratkaisi. Ensinnäkin näyttö on nyt vihdoin tarpeeksi iso ja toiseksi akun kesto ei ole pelkästään parantunut, vaan sitä voi pitää tätä nykyä jopa hyvänä. Olen erittäin tyytyväinen luuriin, joskin samalla on todettava, etten olisi kyllä omia rahojani noin kalliiseen puhelimeen satsannut. Kutakuinkin saman saa yli puolet halvemmalla LG:n G4:n hankkimalla ja varmaan monella muullakin puhelimella. Erittäin hyvä luuri, jonka huonoin ominaisuus on törkeä hinta!
 
Tuo Oneplus X vaikuttaa tosiaan hyvinkin houkuttelevalta.

Sattuuko kenelläkään jatkoaikalaisella olemaan ylimääräinen kutsu? Olisin erittäin kiitollinen jos joku ystävällinen sielu voisi tällaisen lahjoittaa.. Siinä tapauksessa priva viestiä tulemaan. ;)
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Valitettavasti ei ole Oneplus X kutsuja mutta muutama Oneplus two kutsu olisi tarjolla jos joku haluaa. Näitä on tosin tullut jakoon viime päivinä niin paljon että varmaan kaikki halukkaat ovat kutsun jo saaneet. Huudellaan nyt kuitenkin kun muuten nää menee hukkaan.

Itse olen ollut 1+2 tyytyväinen. Miellyttävän kokoinen ja omassa käytössä akku kestää helposti aamusta iltaan vaikka tulee jonkin verran pelailtuakin. Dual simin ansiosta saan kätevästi puhelut ja datat firman piikkiin mutta oma numero on myös tallella ja toiminnassa.

Toi kutsusysteemi on kyllä aika annelista. Meinasin jo siirtyä muihin vaihtoehtoihin kun kutsua ei kuulunut, mutta open salen kautta homma hoitui.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Mites Delter iskis OnePlussan uusin One Plus X? 269e hinta.
Parempaa ei samaan hintaan saa. Ja aika paljon pitää heittää lisää euroja jotta pääsee edes tasoihin.
Tuossa vielä linkki valmistajan sivulle: OnePlus X - OnePlus.net
Ainoa huono puoli tuossa on se, että ostamiseen tarvitaan typerä kutsu toistaiseksi.
Kiitos kommenteista!

Itse asiassa myös kaverini kehotti tarkastamaan tämän OnePlus-vaihtoehdon ja näyttäisi tuo X-versio olevan tosiaan siinä budjetin ääripäässä, jos hieman limittiä venyttää (niin kuin aina näissä käy!). Speksien puolesta myös ihan nappiosuma.

Tosiaan tuo kutsumenettely täytyy vielä jotenkin ratkaista. Kutsuja ei taida tosiaan olla kellään roikkumassa? :) Käsitinkö oikein, että marraskuun jälkeen noita X-malleja saa sitten OpenSalesin kautta vapaasti?
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitos kommenteista!

Itse asiassa myös kaverini kehotti tarkastamaan tämän OnePlus-vaihtoehdon ja näyttäisi tuo X-versio olevan tosiaan siinä budjetin ääripäässä, jos hieman limittiä venyttää (niin kuin aina näissä käy!). Speksien puolesta myös ihan nappiosuma.

Tosiaan tuo kutsumenettely täytyy vielä jotenkin ratkaista. Kutsuja ei taida tosiaan olla kellään roikkumassa? :) Käsitinkö oikein, että marraskuun jälkeen noita X-malleja saa sitten OpenSalesin kautta vapaasti?
Matkapuhelinfoorumin kautta saattaisi löytyä. Siellä jotkut ovat tilanneet myyntitarkoituksessa tuollaisia. Kutsuthan ovat tällä hetkellä sidottuja oneplus käyttäjätiliin ja siihen liitettyyn sähköpostiin.
Myöhemmin pitäisi tosiaan tulla saataville ilman kutsuakin.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Joo, OnePlussan mukaan marraskuun jälkeen pitäisi olla viikottain tuollainen open sales -päivä. Itse ostaisin tuon puhelimen ellen olisi jo niin tottunut tähän Note 3:sen näytönkokoon. Todennäköisesti seuraava puhelimeni tulee olemaan hieman erikoisempi, Xiaomi Mi5 kunhan Qualcomm saa Snapdragon 820 piirin julkaistua ja Xiaomi saa puhelimen myyntiin.

Ja tosiaan Matkapuhelinfoorumilla on reilusti kutsuja tarjolla.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Z3+ on siis puhelin joka julkaistiin Japanissa Z4-nimisenä, miksi Z3+ muualla maailmassa niin ei mitään tietoa). Mutta akkukestosta yleisesti, ei Z-sarja niin hirveästi ole muuttunut että pätenee sinunkin malliisi: suurin akun syöjä on näyttö.
Vanhahko postaus jo, mutta itellä on Z3 compact ja sen ero tuohon + malliin on käytännössä ainoastaan huonompi etukamera. Siksi tuota ei taidettu julkaista muualla 4 nimikkeellä. Lisäksi akkukestoon olen ihan saatanan tyytyväinen. Vähäisessä käytössä akkua joutuu lataamaan joka toinen päivä ja kovemmassa käytössä kerran päivässä. En oo tosin ladannut sitä uusinta versiota, kun monet raportoivat sen aiheuttavan ongelmia akun keston kanssa.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Pojalle pitäisi löytyä uusi luuri. Budjetti about 200€. samsungilla olisi J5. Millainen luuri tuo olisi? Muitakin Androideja saa ehdotella.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Pojalle pitäisi löytyä uusi luuri. Budjetti about 200€. samsungilla olisi J5. Millainen luuri tuo olisi? Muitakin Androideja saa ehdotella.

Mites Honor 4X? Pikkusiskolla tuo puhelin ja ollut aivan loistava mm. pelikäyttöön ja akku huikea 3000 mAh.

Huawei Honor 4X - Full phone specifications

Linkissä tarkemmat speksit. Verkkokaupasta 218e.

Edit. Itseasiassa huomenna klo 9 alkaa Verkkokaupassa myynti hintaan 149e, saattaa olla että menee aika nopsaan.
 
Viimeksi muokattu:

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Mites Honor 4X? Pikkusiskolla tuo puhelin ja ollut aivan loistava mm. pelikäyttöön ja akku huikea 3000 mAh.

Kiitos vinkistä. vaikuttaa erittäin hyvältä vaihtoehdolta.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Hakusessa olisi puhelin peruskäyttöön. lähinnä Spotify,soitin,nettiradio ja uutis-selailuun. Kestävä akku ja mahdollisimman halpa plussaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Hakusessa olisi puhelin peruskäyttöön. lähinnä Spotify,soitin,nettiradio ja uutis-selailuun. Kestävä akku ja mahdollisimman halpa plussaa.
Paljonko hintakatto? En tiedä miten ihan halvimmissa puhelimissa tuo akun kesto mahtaa olla, mutta esim. Huawein puhelimissa on akkukesto kaiketi ihan ok ja hinta-laatu -suhde on kohdallaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kahdensadan luokkaa olen ajatellut. Toi Samsung J5 on käynyt mielessä etenkin kameran takia. Akun kesto vaan mietityttää.
Samsungin J5 on varmasti ihan perushyvä valinta, ja mitä nyt nopeaa googletusta tein niin kait siinä akku ihan ok kestää. Toki ihan vahva nyrkkisääntö älypuhelimissa on se, että käytännössä joka yö sen melkein joutuu lataamaan. Toki on sitten muutama malli, kuten Sonyn puhelimet, jossa akun keston saa helposti venymään pariin-kolmeenkin päivään ihan helposti.

Tuohon n. 200 euron hintaan Huawein P8 Lite on myös ihan hyvä valinta. Toisaalta jos lyöt pätäkkää tiskiin n. 100e enemmän, niin silloin saat jo Huawein Honor 6:n, joka on firman edellisiä ns. lippulaivamalleja ja on kerännyt hyviä arvosteluita. Itselläni tosin ei ole Huawein laitteista kovin tarkkoja käyttökokemuksia, mutta kyllä niissä hinta-laatu -suhde on kohdallaan.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Sony M4 aquaan päädyin ja viikon käytön jälkeen olen tyytyväinen valintaan. Akun kesto etenkin on loistava. Pe aamuna otin puhelimen latauksesta ja nyt on vielä 34% jäljellä. Tosin perjantaina ei tullut töissä juurikaan musiikkia kuunneltua. Akku kestää helposti sen kaksi päivää vaikka enemmänkin soitinta tai spotifyä käyttäisi sekä netissä surffailisi. Ainoa on tuo iso koko verrattuna vanhaan s4 miniin. Eiköhän siihenkin totu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös