Uusi jalkapallotähti syttynyt

  • 1 059
  • 4

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Zlatan Ibrahimovic (s. 3.10.1981) on Ruotsin jalkapalloilun suurimpia tulevaisuuden toivoja. Tämä etnisesti bosnialainen, mutta 8-vuotiaasta alkaen ruotsalaisen jalkapallokoulun ja -kulttuurin kasvatti siirtyy kesän 2001 kuluessa nykyisestä seurastaan Malmö FF:stä Ajaxiin, Hollantiin. Siirtokorvaus, 80 miljoonaa kruunua (50 Mmk), on suurin koskaan ruotsalaisesta pelaajasta maksettu sekä suurin Ajaxin koskaan maksama.

Ibrahimovicilla on kaikki ainekset kehittyä todelliseksi tähdeksi. Kaveri on 192 senttiä pitkä eikä mikään tikku, 84 kiloa. Pallonhallintakyky muistuttaa Johan Cruyffin vastaavaa (ehkä siitä Ajaxin kiinnostus!), kuten myös kyky järjestellä maalipaikkoja. Kokoisekseen kaveri liikkuu todella ketterästi, ja osaa rakentelun ohella hakeutua itsekin maalintekopaikkoihin ja tekee niistä myös maaleja. Kun iso koko, ketteryys, tekniikka, pelisilmä ja maalintekotaito yhdistyvät samassa miehessä, kuulostaa se jopa liian hyvältä ollakseen totta.

Lisäksi kaveri antaa mielellään lausuntoja ja viihtyy julkisuudessa, eikä ole turhan vaatimaton. Ibrahimovicissa on siten taatusti myös tähteyden vaatimat diivan ainekset. Jos tämä diivapuoli pysyy aisoissa eikä menestys nouse liian pahasti hattuun, saanemme kuulla tästä kaverista lähivuosina vielä paljon, sekä Ajaxin että Ruotsin maajoukkueen kautta.
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
Zlatan on oiva hankinta esim champinship manageria pelatessa :-)
hyvä/halpa. tosin itse en suosi ruotsalaisia pelaajia
jörgen pettersoninkin möin kaiserslauternista ;)
eikös Zlatan pelaa myöskin hyökkäävänä keskikenttäpelaajana ?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
pelaa.

Rakentelee peliä hyvin kärkien takaa.

CM:sta puheenollen, mahtava peli, tässä jo odottelee 01/02 versiota. Vaikka kyllähän sitä jaksaa vieläkin pelata, kunhan päivittää databasea. Hauska esim. tehdä vähän parempaa tulosta Interillä, kuin mitä oikeasti Inter saa aikaiseksi.
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
hehe, Inter on kakkaa :-P
itse voitin Kaiserslauternilla saksan mestaruuden sitten vuoden 1998 (kausi 2003)
tylyä: Nicolas Anelka teki melkein kaikki mun joukkeeni maalit, 55 kpl 59 ottelussa.
muilla heeboilla oli 8 tai alle.
4-4-1 palkitsi kummasti :-) tai oikeastaan se on aika paljonkin muokattu mieleseksi.

4-1-2-1-1 erittäin puolustava taktiikka mutta silti maaleja tulee sikana vrt deportivo la corurna.
(eli DL-DC-DC-DR-DMC-MC-ML-MR-AMC-S)
pressing/short ball (jota saksassa ei kannata käyttää kun talvella melkein joka ottelu on drizzle tai wet ja +0C)
tai mixed vaihtoehtoisesti. tietysti hard tackling.

saksan liigaa kun pelaa niin vitutaaa nuorten lahjakkuuksien puute, mulla ei ole kuin 3 saksan kansalaisuuden omaavaa pelaajaa 35 pelaajan joukossa.
loput hollantilaisia, suomalaisia, brasilialaisia, yksi argentiinalainen, kaksi ranskalaista, ghanalainen, turkkilainen jne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös