Uuden espoolaisen joukkueen nimi

  • 117 045
  • 532

Mikä pitäisi olla uuden joukkueen nimi?


  • Äänestäjiä
    372
  • Poll closed .
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Ok, eri tavalla @Hannutic ajatellaan. Kyllä minulla on paljon tunteita asioita ja ilmiöitä kohtaan, jotka ovat tapahtuneet ennen syntymääni. Ei mulle identiteetti synny asioista mitkä ovat tulleet vasta minun aikanani vaan useimmissa tapauksissa juuri sellaisista jotka ovat kestävämpiä. Mutta tämä tästä.

Pystyn kyllä elämään Bluesin kanssa niin kuin on eletty tähänkin saakka. Tai siis siihen konkkaan. Kiekko-Espoosta voisin olla nimenäkin ylpeä. Joukkueesta voin toki olla jatkossakin, ei siinä mitään.

Salonojan eilisen haastattelun perusteella Blues ei sinänsä edes maksaisi mitään vaan edesmenneen seuran viimeisin logo joka otettiin käyttöön vuonna 2009. Ei kai kukaan nyt sentään siihen ole ehtinyt vielä kiintyä? Ite ainakin diggasin enemmän tästä edellisestä.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Vähän kuten ajattelin, selvä enemmistö haluaisi Kiekko-Espoo nimen palauttamista. Samaa vaihtoehtoa äänesti itsekin.

Parhaan kuuloinen nimi noista vaihtoehdoista, itse asiassa Bluesin konkurssin parhaita puolia, että muovisesta nimestä päästään eroon. Toki Lahdessa pitäisi tapahtua vielä sama asia. :)

Mutta tosissaan, K-Espoo on nimenä perinteikäs ja muistoja herättävä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Sama asia kuin Jokerit vaihtaisi Töölön Vesaksi tai Pelicans Kiekko-Reippaaksi. Päällimmäiset fiilikset olisi, että "mitkä helvetin Vesat ja Reippaat?".
Jokerit on suomea. Oletko tosissasi sitä mieltä, että Pelicans on parempi nimi kuin Reipas?
...

Kyllähän Reipas olisi huomattavasti parempi nimi lahtelaisille. Sinällään asiaa ei edes olisi luturisteille niin vaikeaa myydä, kerrottaisiin vaan, että perinteet velvoittavat.
 

Nick Brophy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
Tapparankin sekoilu nimiensä kanssa on syvältä. Tammerfors Bollklubbia voisin jopa kannattaa.
 

Ekonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Blues, Honka
Olen kivikova Blues-nimen kannattaja. Olen ollut mukana niin K-Espoon kuin Bluesinkin aikana. En ole kokenut Bluesia millään lailla 'muovisena' tai värittömänä, hajuttomana ja mauttomana. K-Espoon aika oli pioneeriaikaa ja Blues-aika vakiintumisen ja jopa menestyksen aikaa. Taustayhtiön konkurssi ei tätä muuksi muuta. Ei ollut ensimmäinen eikä viimeinen kerta, kun palloiluyhtiö konkan teki.

Kun Espoon kiekkoväki tarvitsee nyt yhteistyötä ja yhteisöllisyyttä, mites olisi Blues United? Siinä olisi niin uutta kuin vanhaakin.

Kaikkein tärkeintä nyt kuitenkin on, että Jussi saa hommat pelittämään. Siinä elävä yhteys ja yhteistyö fanijoukon kanssa on kovin tärkeä elementti. Ei jätetä Jussia yksin eikä toisaalta 'anneta' Jussin yksin touhuta. Mr Bitterille ja hänen kaltaisilleen voimia ja ahkeruutta vaikuttaa asioihin.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tosta nimestä vielä sen verran että 7 kertaa siihen Arto Kivilinna palkintoon on kaiverettu Espoo Blues ja 0 kertaa Kiekko-Espoo. Lisäksi junnuissa ja naisissa mestaruuksia enemmän on tainnut voittaa Espoo Blues niminen joukkue kuin Kiekko-Espoo. Eli sen lisäksi että toi Blues nimi on ollut pikkasen pidempään käytössä niin sen nimen aikana/alla on tullut enemmän menestystä.

Tällä äänestyksellä ei muuten ole mitään virkaa. Tulokseen kun vaikuttaa myös muiden jengien fanien mielipiteet ja nehän ei sen nimivalinan kanssa sitten joudu elämään. Oikeasti jos joku äänestys aiheesta pidettäisiin niin kyllä silloin ne äänestyslipukeet pitäs lähettää esim. viime kauden kausikorttiaisille. Siis ihmisille jotka oikeasti käy niissä matseissa ja kannustaa joukkuetta omalla kukkarollaan.
 

Sawchuk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Detroit Red Wings, Arsenal, SF Giants
Ehdotan lyhenteeksi "Blues Espoo" tai "Espoo Blues". Silloin molemmat eli K-Espoon ja Bluesin leirit olisivat tyytyväisiä, eikö niin?
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Oikeasti jos joku äänestys aiheesta pidettäisiin niin kyllä silloin ne äänestyslipukeet pitäs lähettää esim. viime kauden kausikorttiaisille. Siis ihmisille jotka oikeasti käy niissä matseissa ja kannustaa joukkuetta omalla kukkarollaan.

Noin olen tuota itsekin pyöritellyt. Esteen sille muodostaisi se, ettei henkilöiden yhteystietoja ole henkilötietolain perusteella mahdollista antaa eteenpäin ilman asianomaisten kirjallista lupaa. Kausarin tilanneiden henkilöiden yhteystiedot olivat siis Jääkiekko Espoo oy:n omaisuutta eikä Salonojalla ole oikeutta päästä niihin käsiksi edes maksamalla. Jos nyt spekuloida voisi, niin kausikorttilaisissa painottuisi varmaan vähän varttuneempi porukka (eli luultavasti Kiekko-Espoon kannatus).
 

Karkoil

Jäsen
Suosikkijoukkue
KIEKKO-ESPOO
Kiekko-Espoo on ainoa oikea nimi koko Espoon jääkiekkoseuralle. Menen kuitenkin katsomaan otteluita vaikka nimenä olisi mikä tahansa muukin.
Pakko sanoa, että Blues nimi ei ole missään vaiheessa sytyttänyt. Aikoinaan tehty nimen muutos Bluessiin on minusta edelleenkin suurin virhe jonka Espoolainen pääsarjan jääkiekkoseura on tehnyt. En ole koskaan huutanut katsomassa Blues nimeä vaan ainoastaan Espoota. Blues nimi ei sovi suomalaiseen suuhun millään tavoin. Blues nimi ei kuitenkaan ole estänyt otteluita katsomasta kun kannatetaan kotikaupungin seuraa.
 
Viimeksi muokattu:

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kiekko-Espoo on ainoa oikea nimi koko Espoon jääkiekkoseuralle. Menen kuitenkin katsomaan otteluita vaikka nimenä olisi mikä tahansa muukin.
Pakko sanoa, että Blues nimi ei ole missään vaiheessa sytyttänyt. Aikoinaan tehty nimen muutos Bluessiin on minusta edelleenkin suurin virhe jonka Espoolainen pääsarjan jääkiekkoseura on tehnyt. En ole koskaan huutanut katsomassa Blues nimeä vaan ainoastaan Espoota. Blues nimi ei sovi suomalaiseen suuhun millään tavoin. Blues nimi ei kuitenkaan ole estänyt otteluita katsomasta kun kannatetaan kotikaupungin seuraa.

Meilestäni "Espoon Blues!" huuto sopii suuhun paremmin kuin "kieeekko-espoo!", meitä on moneksi. Toisaalta tämä asia ei ratkaise käynkö kanattamassa seuraa tulevaisuudessa vai en. Kannatan paikallista seuraa ja that's it.
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tosta nimestä vielä sen verran että 7 kertaa siihen Arto Kivilinna palkintoon on kaiverettu Espoo Blues ja 0 kertaa Kiekko-Espoo. Lisäksi junnuissa ja naisissa mestaruuksia enemmän on tainnut voittaa Espoo Blues niminen joukkue kuin Kiekko-Espoo. Eli sen lisäksi että toi Blues nimi on ollut pikkasen pidempään käytössä niin sen nimen aikana/alla on tullut enemmän menestystä.

Seuraavaksi kerron kuinka paljon Kivilinna-palkinto vaikuttaa yhtään mihinkään ja kuinka paljon se ketään kiinnostaa.
 

ohiveto1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Seuraavaksi kerron kuinka paljon Kivilinna-palkinto vaikuttaa yhtään mihinkään ja kuinka paljon se ketään kiinnostaa.
No onhan se hieno kunnianosoitus, Suomen paras seura kertoo aika paljon. Toki taitaa ollakin enemmän kunnianosoitus, eikä mitenkään asia, jolla saa sponsoreita.

Itselle ihan sama, onko nimi Blues vai Kiekko-Espoo vaikka en edes ollut syntynyt kun nimi oli jo vaihdettu. Espoo United vituttaisi, mutta seuraisin silti seuraa.
 

Nick Brophy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
Kivilinna-palkinto on minustakin kyllä kova juttu. Kertoo siitä, että seura tekee töitä jääkiekon itsensä eteen eikä pelkästään pyöritä edustusjoukkuetta. Ja varsinkin tässä tilanteessa luo uskoa siihen, että omalla juniorituotannolla pitäisi kyllä pärjätä pitkälle.
 

~KarKaus~

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Kiekko-Espoo
Kyllä mä hallilla meinaan käydä, oli nimi sitten mikä tahansa. Se on mun kotikaupungin joukkue. Jos minulle sanottaisiin että saisin päättää nimen niin se olis Blues.
Ei se uusi nimi kuitenkaan maata tosiaan kaataisi. Tuppaa kuitenkin olemaan niin että harvassa on seurat joissa on perinteitä arvostetaan vimosen päälle. Onhan nämä meidän naapuritkin sählänny omiansa.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Vähän kuten ajattelin, selvä enemmistö haluaisi Kiekko-Espoo nimen palauttamista. Samaa vaihtoehtoa äänesti itsekin.
Kannattaa muistaa, että kyseessä on tämän palstan äänestys, jonka keski-ikä on kuitenkin sitä kiekko-espoo sukupolvea. Vaikea uskoa, että sama äänestyssuhde löytyisi koko fanilauman otannasta. Itselleni kelpaa kuitenkin nimi kuin nimi, kunhan se on enemmistön mieleen.

Nuo "Blues on muovinen nimi"-kommentit on mun mielestä kuitenkin hanurista, varsinkin jos kannattaa Kiekko-Espoo nimeä, joka ei mikään maailman toimivin nimi ole itsekkään. Englanninkielisyys ei tee nimestä mitenkään muovista. Ennemminkin kansainvälisen tai eurooppalaisen, jossa nuo englanninkieliset nimet ovat alkaneet yleistyä. Ymmärrän kyllä, että jotkut haluaisivat sitoa nimen lujemmin kansalliselle tasolle kotimaisella nimellä (makukysymys), mutta itselleni se toimii hyvin tuollaisenaan.
 

Kalzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Edmonton Oilers
Espoo United on melkeinpä huonoin nimi, jonka voin kuvitella. Liiaksi kuulostaa futisseuran nimeltä.

Mielelläni näkisin jatkumoa entiseen, joten kumpi tahansa, Kiekko-Espoo tai Espoo Blues, kelpaisi mulle. Näin siis sanon, vaikken mikään Blues-fani olekaan. Vähän sama, kuin Winnipegin uudestakin NHL-seurasta tuli Jets.
 
Suosikkijoukkue
KalPa /naisjoukkue
Tämä kuhina bluesin comebackin ympärillä näkyy olevan käynnistyneen kesän kuumimpia juttuja ja mikäs siinä, espoon piipahdus mestiksessä tuo myös toiseksi korkeimmalla portaalle sekä lisää katsojia että julkisuutta eli tätäkautta uudelleenrakennus palvelee myös valtakunnalluista etua.
Ainoa asia missä en ihan pysynyt mukana oli tuo nimen Blues - kytköksen hintaluokka: Onko kukaan saanut selville mitä Espoo Blues- nimen ottaminen takaisin Unitedin joukkuenimeksi sarjassa loppujenlopuksi maksaisi, sikäli kuin se pitää jostakin ostaa tai suorittaa jokin korvaus.

Onko tästä kellään tullut uutta tuoretta tietoa? Itselle ei ole silmiin sattunut, missä olen selaillut.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Kun ensimmäisen kuulin Kiekko-Espoon vaihtavan nimekseen Bluesin, en keksinyt tuolle muuta syytä, kuin että nimet Persereijät ja Visvasyylät olivat ehkä jo varattuina. Ihan helvetin outo nimi.
Blues tuli minulle rakkaaksi junnujen kautta. Matinkylässä ja Espoonlahdessa on tullun aika hiton monta matsia myötäelettyä. Kavereiden poikia pelaa/on pelannut Bluesissa ja sitä kautta jengi on Blues. Jutelkaapa 10-vuotiaiden kanssa, niin asia on erittäin selvä ja ytimekäs: Blues!
 

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Kun ensimmäisen kuulin Kiekko-Espoon vaihtavan nimekseen Bluesin, en keksinyt tuolle muuta syytä, kuin että nimet Persereijät ja Visvasyylät olivat ehkä jo varattuina. Ihan helvetin outo nimi.
Blues tuli minulle rakkaaksi junnujen kautta. Matinkylässä ja Espoonlahdessa on tullun aika hiton monta matsia myötäelettyä. Kavereiden poikia pelaa/on pelannut Bluesissa ja sitä kautta jengi on Blues. Jutelkaapa 10-vuotiaiden kanssa, niin asia on erittäin selvä ja ytimekäs: Blues!

Tosi hyvä provo. Oot varmaan ylpeä itsestäsi ja siitä mitä nimeä et suostu kannattamaan. Jaksamisia.
 

R.I.P

Jäsen
Suosikkijoukkue
R.I.P Blues. Kiekko-Espoo, Nottingham Forrest
Nyt kun tätä on pyöritelty näin kauan niin aina vaan paremmalta kuulostais
BLEGI
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Tosi hyvä provo. Oot varmaan ylpeä itsestäsi ja siitä mitä nimeä et suostu kannattamaan. Jaksamisia.
Mun pointti oli, että alle 20-vuotiaat ei tunne kuin koulukirjoista Kekkosen ja Kiekko-Espoon. Se oli mulle aikanaan kova juttu, mutta siitä tuli Blues. En siitä silloin tykännyt, mutta nuo junnupelit ja junnujen kannan kysely on minut vakuuttanut: nuorisolle paikallinen seura on Blues. Ärsyttää muita, omat rakastaa. Vähän niin kuin eräs maalilaulu.
Mikä oli mielestäsi provo?
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Nyt kun tätä on pyöritelty näin kauan niin aina vaan paremmalta kuulostais
BLEGI
Toi olisi munkin mielestä paras! Pikkasen vanhaa, vähän uutta ja jotain sinistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös