Uuden espoolaisen joukkueen nimi

  • 116 988
  • 532

Mikä pitäisi olla uuden joukkueen nimi?


  • Äänestäjiä
    372
  • Poll closed .
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Tässä omat ajatukset toisen kirjoittamana. Jussi saa tietenkin päättää oman jenginsä nimen, mutta sitten on turha puhua mistään yhteisöllisyydestä ja kannattaisi jättää äänestykset käynnistämättä. Itse saavun Unitedin matsiin korkeintaan pari kertaa ensi kauden aikana, ja vain siinä tapauksessa, että rosterissa on joku pitkän linjan oman kylän jätkä, jota voin lähteä kannattamaan. Samalla jatkoajankin voi poistaa kirjanmerkeistä, turha tänne on enää tulla jauhamaan, ainakaan Unitedin ketjuihin.

Juuri niitä oman kylän jätkiä on ilmeisesti tarkoituskin joukkueeseen saada. Hirso ja SBA konkari-osastolta ja kolmen vuoden tähtäimellä omasta juniorimyllystä, Espoolaisuusasteen on tarkoitus olla 50-60 % Blues on kuollut ja kuopattu. Toivottavasti tämä uusi Espoo United adoptoi vanhat Kiekko-Espoon värit ja hevosenkenkä-logon.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Olisiko suora suomennos 'Siniset' kelvannut Espoon kannattajille?
United on ehkä paskimpia ikinä siinä Pelicansin ja Bluesin kanssa. Hah, en myöskään tiennyt että toi edellinen logo oli suoraan jostain fonttityylistä, huh huh miten laiskaa.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Konteksti
Tässä keskustelussa on pohdittu, miten nimenvaihdos vaikuttaa kannattajiin. Jatkoajan artikkelissa Missä on Espoon Sydän mainittu 10-40-50 malli sai minut miettimään sitä, että nimenvaihdos vaikuttaa aivan eri tavalla Ultras-faneihin ja Urheiluruudun katsojiin.

Johdanto
Piirsin muutaman kuvaajan hahmottamaan nimenvaihdoksen problematiikkaa. Kyseessä on täysin teoreettiset kuvaajat, joskin koitin saada lukuarvoihin edes jonkinlaista järkeä. Kuvaajien tarkoitus on kertoa ilmiötasolla siitä miten nimenmuutos vaikuttaa kannattajatoiminnan aktiviteetteihin. Minulle on oman näkökantani lisäksi tullut hyvin selväksi ns. ytimen näkemykset.

Oletuksia
Kuvaajissa 1-3 on esitetty, kuinka kannattajjatoiminta ja herkkyys nimenvaihdokselle oletettavasti riippuvat toisistaan. Oletus on, että ne jotka ovat aktiivisimpia, ovat arimpia nimenmuutoksille. Oletus perustuu pitkälti havaintoihin Blueskannattajien keskuudessa. Tosin saatan olla väärässä siinä, että vähemmän aktiiviset kannattajat nielisivät nimenvaihdoksen olennaisesti helpommin. Kuvaajissa esitettyjen matemaattisten funktioiden tarkemmalla muodolla/parametrisoinneilla ei tässä ole suurta väliä. Mitta-asteikkokin on ihan tarkoituksella suhteellinen.

Aktiivisuuden käsite
Kuvaajissa esiintyvällä kannattamisen suhteellisella aktiivisuudella tarkoitetaan kaikkea seuran kannattamiseen liittyvää toimintaa. Se alkaa siitä, että kertoo muille olevansa seuran/joukkueen kannattaja, seuraavana askeleena on esim. seuran lippiksen käyttäminen, seuraavana peleissä käyminen silloin tällöin, sitten peleissä käyminen säännöllisesti, edelleen joukkueen kannustaminen jne... 100% tarkoittaa että reissaa (vaikka väkisin) Euroopassa joukkueen CHL-peleissä, käyttää useita viikkoja omaa aikaa tifojen yms. tekemiseen, on tatuoinut seuran tunnuksen ihoonsa, ja että oma firma sponsoroi joukkuetta.

Kuvaajista
Kuvaajat 1 ja 2 sisältävät saman asian, mutta eri tavalla esitettynä. Kuvaajassa 1 näkyy aktiivisuuden ja nimenvaihdoksen välinen vastakkainasettelu, kun taas kuvaajan 2 tarkoitus on helpottaa kuvan 4 tulkintaa. Kuvaajassa 3 on esitetty perusilmiö, mutta kuvaajat 1 ja 2 helpottanevat asian ymmärtämistä.

Asian ydin
Perusilmiö on, että niille joille Blues oli kaikkein rakkain kokevat nimenmuutoksen voimakkaimmin (kuvaaja 3). Asian vaikutuksen kannattajien aktiivisuuteen saa, kun kertoo kuvan 2 muuttujat keskenään. Tämä on esitetty kuvaajassa 4 vihreällä viivalla. Vihreän viivan alle jäävä alue, kuvaa kokonaisaktiivisuuden määrää. Sininen+keltainen alue kuvaa alkuperäistä Bluesajan (2015 - 2016) aktiivisuuden määrää. Aktiivisuus (eli kannattajatoiminta yleisesti katsoen) tulee siis esitettyjen olettamusten mukaan romahtamaan, kuvaajasta laskemalla karkeasti kymmenesosaan.

Huomioita
Ennusteen mukaan ydin kuolee kokonaan pois, ja suurin vastuu siirtyy mukanahengaajiin. Vaikutus on pienempi niihin joiden aktiivisuus on ennestäänkin ollut pieni. Heitä on paljon, mutta heidän merkityksensä esim. ottelutapahtumissa on aiemminkin ollut suhteellisen vähäinen.

Nimenmuutos tuo varmasti myös uusia kannattajia. Ideahan on, että eri lajeja seuraavat yhdistyisivät. Myös osa nyt entisistä kannattajista tullee aktivoitumaan tulevaisuudessa. Tämä kaikki tosin vie aikaa, ja tarkastelussani otin huomioon vain nopeat muutokset. Olennaista kannatustoiminnan kehittymiselle on, että löytyykö ns. mukanahengaajista ihmisiä, jotka pystyvät ottamaan langat käsiinsä.

Jälkipuhe
Mitä enemmän olet Bluesille antanut, niin luultavasti sitä enemmän nimenvaihdos tulee sinuun sattumaan. Kiittämättömyys on maailman palkka.
 

Liitteet

  • Blues_nimenvaihdos_kuvaajat.png
    Blues_nimenvaihdos_kuvaajat.png
    57,6 KB · kertaa luettu: 541

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Juuri niitä oman kylän jätkiä on ilmeisesti tarkoituskin joukkueeseen saada. Hirso ja SBA konkari-osastolta ja kolmen vuoden tähtäimellä omasta juniorimyllystä, Espoolaisuusasteen on tarkoitus olla 50-60 % Blues on kuollut ja kuopattu. Toivottavasti tämä uusi Espoo United adoptoi vanhat Kiekko-Espoon värit ja hevosenkenkä-logon.
Johan SBA:sta on sanottu, että ei edes neuvotella hänen kanssaan. Toki asiat voivat muuttua. Hirso taas ei ole oman kylän poika. Hän on tehnyt uransa pääasiassa muualla ja vaikka arvostankin hänen tekoja varsinkin viime kauden alkuvaiheessa, en koe että hän on pitkän linjan oman kylän poika. Johan tuo suorastaan kammottava logo eilen julkistettiin, menikö ohi sinulta?
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Uusi nimi on siis Espoo United. Tämä ei ole nyt se oma suosikkini, mutta enemmän andistaa tapa millä tämä tehtiin. Ensin huudellaan yhteisöllisyyden perään ja ties miten. Pari kuukautta tästä päätöksestä tiedotetaan. Eipä ihme, että kulman huutajan hermostuivat. Miksei tästä voitu puhua kannattajien kanssa, kysyä fiiliksiä ja tehdä yhteistyötä. Vaikka sitten olisi päädytty samaan ratkaisuun kuin nyt, olisi se ainakin voitu perustella ja kertoa miksi näin on tehtävä. Nyt kulman äänekkäät kannattajat on suututettu. Hyvin perusteltuna reaktio voisi olla jopa neutraali. Suuttumuksesta on huomattavasti pidempi matka hyväksyntää saati kannattamiseen kuin mitä se on neutraalista asenteesta.

Jussi Mokasi.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
En tiedä, onko tämä nyt ihan oikea ketju, sen verran on sekavat ajatuksetkin että voi olla hiukan rönsyilevää tekstiä ja mennä vähän muidenkin ketjujen alueelle mutta menköön.

Aika iso on pettymys siitä tavasta, millä kaikki tapahtui. Yli seitsemän kuukautta (kyllä, viime vuoden marraskuusta lähtien, jolloin Bluesin tilanne alkoi paljastua, ennen noita #BluesinPuolesta-hommia sun muita!) lähettelin viestejä ja kirjeitä ja pyyntöjä päästä keskustelemaan Jussin kanssa tulevaisuudesta. Epämääräisiä lupauksia sain siitä että päästään keskustelemaan. Koko tuo #BluesinPuolesta-homma olisi minun puolestani voinut olla vaikka #JussinPuolesta, jos oltaisiin saatu keskusteluyhteys ja homma näyttänyt siltä, että yhteistyöhön on halua, ja tavoitteet ovat yhteiset.

Hirson kanssa olen myös ollut yhteyksissä, oikeastaan jo silloin kun lähti Ouluun niin puhuttiin asioista. Tässä sitten kesällä muutaman kerran puhuttiin pitkään, ja aika paljon on Hirson ansiota että saatiinkin Jussin kanssa viimein tapaaminen aikaan.

Eli ensimmäisen kerran päästiin puhumaan Jussin kanssa tiistaina. Vaan ei se mitään keskustelua ollut, käytännössä Jussi puhui hiukan ympäripyöreitä tästä yhteisseuravisiostaan, ja sitten ilmoitti että joukkue on United. Muu ei käy. Mitään oikeaa perustelua ei kertonut, eikä sellaista oikeastaan olekaan. Tai jos olisi, niin olisi varmaan kertonut. Toki muutama puolivillainen tekosyy, mutta kyllä siinä kävi ihan selväksi että se jolla on liitua saa piirtää. Eikä siinä kai mitään, mikäs minä tai kukaan muu on pakottamaan, mutta en minä toisaalta koekaan mitään pakkoa ja velvollisuutta sitten katsoa ja tukea sitä liiduilla piirtämistä, jos en koe sitä omakseni. Koko EU tuntuu tällä hetkellä yhtä kiinnostavalta kuin järjestetty pakkoavioliitto järkyttävän ruman ja pöhöttyneen mörön (nimi+logo) kanssa tänä romanttisen rakkauden aikana. Kai siihen voisi tottua, mutta kun juuri on kuopannut suuren rakkautensa ja intohimon kohteensa, niin ei.

Sen verran voin sanoa, että minä/me (ei Jokerit) tosiaan yritettiin kovasti saada keskusteluyhteyttä aikaan, ja oltiin avoimia. Tarjouduttiin myös auttamaan kaikessa mahdollisessa (moni ei tiedäkään, millaisia voimavaroja tuon #BluesinPuolesta-homman yhteydessä kaivautui esiin!), tarjouduttiin auttamaan nimen ja logon saamisessa, tarjouduttiin myös maksamaan nimi ja logo. No, jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Aikamoinen pettymys kyllä, niin kuin @The Nikkari tuossa edellä kirjoitti, niin hyvin perusteltuna tai keskustellen reaktio olisi voinut olla jopa suht neutraali. Nyt kuitenkin sitten Jussi halusi aloittaa tyhjältä pöydältä, ja minulle ja niille, joiden puolesta olen puhunut, se valitettavasti tarkoittaa sitä että niitä rusinoita ei enää voi poimia pullasta, vaan se koko pulla sitten halutaan heittää pois. Ei tuo ole minulle ja monelle muulle perinteen jatkaja. Kyllä mä ymmärrän, että on paljon samaa, mutta ei tässä ole kyse järjestä, vaan siitä isosta tunteesta ja sydämestä, jolla tätä hommaa on tehty. Vaikka rationaalisesti ajatellen nimi ja logo on pelkkiä ulkoisia merkkejä, niin ei tässä koko touhussa ole ollut kyse järkiajattelusta. Niin se vain valitettavasti on.

Enkä minä missään nimessä halua mitään pahaa EU:lle (joskin minulla on omat epäilykseni koko homman toimivuudesta ja siitä, että Jussi osaisi tehdä yhtään mitään pitkäjänteisesti, koska valitettavasti kaikki merkit viittaavat siihen että touhu on juuri sitä mitä pelkäsin, ja Jussi kyllä teki myös aika selväksi että hän ei elämässään ole virheitä tehnyt) - on hienoa, että Espoossa pelataan jatkossakin kiekkoa. Ja voi olla, että tuo homma tosiaan lähtee toimimaan. Mutta minä en valitettavasti sitä tunne enää omakseni. Enkä missään nimessä halua myöskään tuomita niitä, jotka innolla hyppäävät uuden seuran kelkkaan. Itse en vain pysty. Eikä moni muu. Varmasti joskus käyn jonkun matsin katsomassa, ehkä sitten joskus hamassa tulevaisuudessa sydän alkaa sykkiä sille, mutta tällä hetkellä epäilen. Kyllä, olen vähän fanaatikko, on/off-ihminen, ja luulen että se on se asia joka "lutuuriporukkaa" nimenomaan on pitänyt käynnissä, ei kyse ole mistään järjellä ajattelusta tai pelkästä urheilusta. Eikä minua suoraan sanoen kaiken tuon mielettömän tunteen palon jälkeen innosta ajatus mennä hiljaiseen halliin istumaan ja hiukan taputtamaan maalin tullen, kun sydän ei ole mukana.

Olen saanut tutustua mielettömän hienoihin ihmisiin, ystäviin, tässä matkan varrella. Upeita tunteita on koettu, suunnatonta vitutusta ja sellaista riemua, ettei moista juuri muualla koe. Kaikille "hallitutuille" haluan sanoa, että olette rakkaita ja tärkeitä, ja moikataan jatkossakin kun tavataan. Toki moni varmasti jää ystäviksi jatkossakin, monia ei varmaan tule pahemmin nähtyä. Monien kanssa on varmasti ollut erimielisyyksiä, mutta haluan kertoa, että minulle eivät ihmiset ole riidelleet vaan korkeintaan asiat. Jos olen hallilla viime kaudella ryntäillyt ohi moikkaamatta, kyse on ollut joko jurrista tai siitä, että olen juossut asioita hoitamassa tai ollut miljoona juttua mielessä. Ei siitä, että kukaan olisi lakannut olemasta minulle osa samaa sinistä perhettä, vaikka oltaisiin oltu eri mieltä asioista. Harmittaa myös hyvin paljon niiden pelaajien ja muiden puolesta, jotka hommaa jatkavat, että homma meni näin. Ehkä kaikkein eniten "El Capitanon" puolesta. Olen viime päivinä pari tuntia jutellut Kimin kanssa, ja kunnioitan Kimiä suuresti. Silmät kosteina taisimme olla molemmat, kun Kimi tuli katsomaan kun olin tyhjentämässä tifokoppia. Puhuimme menneistä ja totesimme että vaikka kaikki meni niin kuin meni, niin ystävyys ei katoa.

Anteeksi tämä hiukan sekava viesti, mutta tunteet ovat aika pinnassa. Myös äärimmäisen raskas kausi tuntui kuluttaneen voimavarat aika loppuun.

Yksi asia kuitenkin on, mistä lienee tarpeen puhua:

BFC:n tulevaisuus

Yhdistyksen vuosikokous, kuten aiemmin on kerrottu, järjestetään joskus elokuun puolessavälissä. Yleensähän se on ollut kesäkuussa, mutta nyt oli mahdotonta suunnitella yhtään mitään. Vuosikokous sitten päättää kaikesta jatkoon liittyvästä, eli esimerkiksi nimen vaihtamisesta, mikäli jäsenistö niin päättää. Minulla ei ole mitään halua suurempaa halua mitenkään "sabotoida" touhua, jos jäsenistön enemmistö haluaa että BFC on UFC niin näin olkoon, jos sitten ihmiset haluavatkin että BFC keskittyy esim. junnukiekon tukemiseen niin sitten olkoon näin. Eiköhän tuo kuitenkin siirry Unitedin taakse, ainakin muutama vanha aktiivi näin halunnee ja koska ovat tehneet pitkään hommia yhdistyksen kanssa niin heillä on kyllä minun puolestani "oikeus" niin tehdä. Tietty toiselta puolelta ajatellen voi miettiä sitä, että jos iso osa jäsenistä ei ole innostunut Unitedista, niin voi miettiä, että pitäisikö esim. tähän mennessä kerättyjä varoja (tilillä kuitenkin viisinumeroinen summa) jakaa jotenkin esim. junnutoimintaan. Mutta nuo ovat vuosikokouksen päätettävissä, ja istuva hallitus tehnee sille ehdotuksia kokoonnuttuaan joskus elokuun alussa. Isoista asioista kuitenkin päätetään, joten toivottavasti mahdollisimman moni pääsee vuosikokoukseen. Myös uusia aktiiveja varmasti tarvitaan, tämänhetkisestä hallituksesta ainakin puheenjohtaja (allekirjoittanut), lehden päätoimittaja, fanimatkakoordinaattori ja katsomotoimintavastaava sekä mahdollisesti pari rivijäsentä jäävät pois. Jäljelle jäävilläkin hallituksen jäsenillä on ainakin parilla hieman haastava elämäntilanne ajankäytön osalta mm. pienten lasten vuoksi. Itse siis tässä hoidan kuluneen kauden asiat vielä pakettiin, koostan toimintakertomuksen ja muun tarvittavan vuosikokousta varten, mutta tulevaisuus on sitten varmaankin muiden käsissä.

Huh. No nyt lopetan. Kiitos kaikille palstatovereille, oma aktiivisuuteni myös Jatkoajan suhteen varmasti vähenee jatkossa.
 

Ekonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Blues, Honka
Näillä mennään ja mukana ollaan. Täysillä. Pois itku ja valitus. Ja onhan Espoo United sentään parempi nimi kuin esim. 'Kuvailemattomat linkit' !
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tarjouduttiin myös auttamaan kaikessa mahdollisessa (moni ei tiedäkään, millaisia voimavaroja tuon #BluesinPuolesta-homman yhteydessä kaivautui esiin!), tarjouduttiin auttamaan nimen ja logon saamisessa, tarjouduttiin myös maksamaan nimi ja logo.
Ei jumalauta. Salonoja siis iski sen viimeisen naulan Bluesin/Kiekko-Espoon arkkuun. En tule koskaan kanattamaan Espoo Unitedia!

Kiitokset täältä muuten MrBitterille ja kaikille muillekin jotka oli tässä Bluesin puolesta hankeessa mukana. Hienoa toimintaa.
 

ohiveto1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Ei jumalauta. Salonoja siis iski sen viimeisen naulan Bluesin/Kiekko-Espoon arkkuun. En tule koskaan kanattamaan Espoo Unitedia!

Kiitokset täältä muuten MrBitterille ja kaikille muillekin jotka oli tässä Bluesin puolesta hankeessa mukana. Hienoa toimintaa.
Uskon, että Jussi halusi aloittaa puhtaalta pöydältä, eikä sotkujen tahraamalla nimellä. Ihan ymmärrettävää.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Olkaa ihan huoleti, parin tyhjän hallin kauden jälkeen luulisi Jussi Salonojankin tulleen sen verran järkiinsä että oppii kunnioittamaan menneisyyttä ja perinteitä. ;)
 

BLEGI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, DRW, Man United ja Tommi Huhtala
Uskon, että Jussi halusi aloittaa puhtaalta pöydältä, eikä sotkujen tahraamalla nimellä. Ihan ymmärrettävää.

Tää meni ihan, kuin ennenkin. Jussi tekee, kuten Jussi haluaa. Ei taida muuttua koskaan. @MrBitter ja muut tekivät älyttömän määrän töitä, jotta tuota yhteisöllisyyttä olisi saatu luotua ja Jussia ei kiinnostanut vittuakaan.
 

ohiveto1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Vaikka munkin mielestä olisi pitänyt jatkaa Bluesina, on "haista vittu Jussi, teit väärin" asenne outo.
Salonoja perustaa uuden seuran omilla rahoillaan, tottakai hän saa sen nimetä vaikka HC Salonojaksi.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Vaikka munkin mielestä olisi pitänyt jatkaa Bluesina, on "haista vittu Jussi, teit väärin" asenne outo.
Salonoja perustaa uuden seuran omilla rahoillaan, tottakai hän saa sen nimetä vaikka HC Salonojaksi.
Mielestäni ei. Salonojan seura on BJR:n junnutyön varassa, ja muutenkin koko seura rakentaa sen päälle mitä K-Espoo ja Blues ovat saaneet aikaiseksi. Kyllä sitä pitäisi kunnioittaa ja ymmärtää että hommaa ovat rakentaneet aika monet vuosien varrella. Täysin absurdi ajatus että seura olisi vain yhden miehen.

Itse asiassa kuulisin todella mielelläni BJR:n johtohahmojen ajatuksia koska voisin kuvitella ettei sielläkään hypitä riemusta, mutta hekin taisivat olla jonkinlaisessa pakkoraossa.


Suuri kiitos vielä MrBitterille kaikesta duunista ja tästä raportista - aika huikea ristiriita sen välillä ja Jussin eilisten haastattelujen kanssa jossa toisti sanan "yhteisöllisyys" joka toisessa lauseessa. Ylhäältä päin sanelemalla sitä vaan rakentamaan.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Vaikka munkin mielestä olisi pitänyt jatkaa Bluesina, on "haista vittu Jussi, teit väärin" asenne outo.
Salonoja perustaa uuden seuran omilla rahoillaan, tottakai hän saa sen nimetä vaikka HC Salonojaksi.

Aika vahvoja nyanssieroja monen kirjoituksen ja vastaväitteiden välillä.

Totta kai Jussi voi perustaa omaan halliinsa oman seuran. Ei kysymys ole siitä. Kysymys on lähinnä siitä, kokeeko joku yksilö tämän automaattisena jatkumona sille Bluesille tai Kiekko-Espoolle, joka on ollut olemassa paljon ennen Jussia - joka on kasvanut pienestä paikallisesta espoolaisesta ilmiöstä siihen pisteeseen, joka romahti viimeisten kausien aikana.

Jussi on ainakin viestinnässään tehnyt selkeää pesäeroa siihen entiseen. Ja ilmeisesti laskee sen varaan, että Espoossa ei ole vaihtoehtoa myöskään tulevaisuudessa. Tampereella on Ilves ja Tappara, Helsingissä on IFK ja Jokerit ja Turussa on TPS ja TuTo. Siellä kaikissa on periaatteessa kaksi vaihtoehtoista seuraa oman kaupungin sisällä. Jussinkin viestinnässä Espoossa on tällä hetkellä kuolonkielissä kituva Blues/Kiekko-Espoo ja uusi upea Espoo United ihan samalla tavalla kahtena eri seurana kuin monessa muussa kaupungissa on. Jussi vaan laskee, että ainoastaan toinen on tulevaisuudessa vaihtoehto.

Junnut on tehnyt yhteistyösopimuksen Unitedin kanssa, koska realistista vaihtoehtoista edustusjoukkuetta ei oikein ollut. Samoin jotkut vanhemmat pelaajat. Ja osa kannattajistakin seuraa perässä. Kannattajille tässä ei kuitenkaan ole kyse omasta urasta tai elannosta kuten pelaajilla tai junnuilla. Tässä on kyse kannattajille intohimosta ja rakkaudesta, rahanmenosta.

Ymmärrän hyvin, että joku näkee tämän Unitedin jatkumona edelliselle. Ymmärrän myös, että jotkut eivät näe, koska itse en näe. Aika näyttää, saako United jotenkin tämän jatkumon toimimaan...
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Toivottavasti ainakin lätkä eu:n väriyt ovat yhä sinikeltainen, eikä tylsä valko sininen niinkuin bluesin alkuaikoina. Espoon identiteettiin kuuluu sininen ja keltainen.
 

Jarmo V.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, TPS
Seuran nimi on nyt Espoo United eli nurinat pois. Nimelle herkkähipiäiset voivat vapaasti siirtyä kannattamaan muita seuroja.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Seuran nimi on nyt Espoo United eli nurinat pois. Nimelle herkkähipiäiset voivat vapaasti siirtyä kannattamaan muita seuroja.

Moi Aleksi. Saadaanko me hanhinaamat myös istua Kohoon?
 

BLEGI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, DRW, Man United ja Tommi Huhtala
Moi Aleksi. Saadaanko me hanhinaamat myös istua Kohoon?

Kateelliset hanhinaamat kaakattaa, kun Aleksi nostaa jälleen yhden urheiluseuran kukoistukseen. Ollaan hiljaa, istutaan mailaan ja ihailkaamme, kun valeksi estää meidät täälläkin.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Seuran nimi on nyt Espoo United eli nurinat pois. Nimelle herkkähipiäiset voivat vapaasti siirtyä kannattamaan muita seuroja.
Onhan se kyllä näinkin, mutta on surullista lukea näitä viestejä, joissa 20 vuotta hallilla käynyt kannattaja ns. nostaa kausarin naulaan.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Onhan se kyllä näinkin, mutta on surullista lukea näitä viestejä, joissa 20 vuotta hallilla käynyt kannattaja ns. nostaa kausarin naulaan.
Mä näen asian niin että Kiekko-Espoo/Blues on nyt kuollut ja kuopattu. Tässä on nyt jokaisen Blues-fanin tehtävä päätös että missä muodossa lätkää seuraa ja mitä jengiä kanattaa. United on uusi seura ja ainakaan mulle se ei ole automaatio että tässä nyt siiryttäs sen jengin faniksi vaikka ekana haaskalla onkin.

Moi Jussi. Tätä on se yhteisöllisyys.
Tiedän että täällä Jatkoajassa ei saa arvuutella toisen nimimerkin henkilöllisyyttä, mutta kyllä se pisti mullakin silmään että tiistaina Jatkikseen rekistöröitynyt nimimerkki löytää nyt kaikkea ihanaa Unitedissa. Mutta en usko että Jussi koittais olla ois tollainen somevaikuttaja ja tuskinpa kehtais laittaa Tepsiä suosikkijengiksi.
 

oka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen kiekko
Moi Jussi. Tätä on se yhteisöllisyys.
Yhteisön muodostavat ihmiset, ei nimi. Esim perhe on yhteisö joka ei lakkaa vaikka sukunimeä muutettaisiin.

Yhteisöä koossapitävää voimaa, yhteenkuuluvuutta ja sitoutumista voidaan vaikka kuvata esimerkiksi sanalla ryhmähenki.

Jos tavoitteena on saada muut lajit yhteisöön mukaan niin en ymmärrä miten nimi olisi voinut olla Blues, K-Espoo tai Honka. Nimi on kompromissi ja yritys tehdä alku jollekkin suuremmalle yli laji-rajojen menevälle yhteisölle jossa kaiken ytimenä on Espoolainen urheilu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös