Uskomaton saituus!

  • 116 039
  • 274

scholl

Jäsen
Uusiokäyttö onnistuu kyllä, jos toinen kerta on ennen kuin pussi ehtii kuivua, ja tarvetta santsikupille. Itselläni kun ei oo vedenkeitintä, niin tuuppaan kupin ja käytetyn pussin mikroon lämpiämään. Se toimii ihan ok.

mulla on lahjaksi saatu vedenkeitin, mutten käytä sitä. Se on ehkä typerin laite, mitä on ikinä keksitty. Se on hidas, pitää meteliä ja vedestä tulee liian kuumaa. Ainoa oikea tapa valmistaa aamulla tee on laittaa se kuppi mikroon. Lämpiää nopeasti ja aamiaisen voi syödä todella vauhdikkaasti ja lähteä liikenteeseen jo siinä vaiheessa, kun vedenkeitin vielä hurisisi.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sukulaispiiristä löytyy myös yksi nuuka tapaus. Vanhahko mies, jolla riittäisi rahaa mutta ei sitä käytä. Vaatteet hakee kirpputorilta ja ulkomaanmatkoilla ei koskaan voi käydä ulkona syömässä, vaan pitää olla semmoinen hotelli jossa ruuat voi tehdä itse. Lämmityskuluissa pihistely tiesi sitä että muutamat sukulaiset ei kyseisen herran asuntoon enää suostu majoittumaan :)

En ymmärrä kyllä yhtään, miksi pihistellä jos sitä pätäkkää kerran on. Varsinkin kun iäkkäämpi vielä niin ei mene jakeluun, että käyttäisi nyt sitä ja nauttisi asioista ennen kuin kupsahtaa...
 
En ymmärrä kyllä yhtään, miksi pihistellä jos sitä pätäkkää kerran on. Varsinkin kun iäkkäämpi vielä niin ei mene jakeluun, että käyttäisi nyt sitä ja nauttisi asioista ennen kuin kupsahtaa...

Sehän siinä on, että sitä pätäkkää todennäköisesti on sen uskomattoman saituuden ansiosta. Tavoistaan on sitten vaikea päästä eroon, kun ei se vanha koira opi enää uusi temppuja.

Lähipiiristä löytyi mies, joka vasta kuolinvuoteellaan olisi ollut valmis tukemaan lapsiaan taloudellisesti. Saivat toki kohtuullisen perinnön, mutta 40 vuotta meni tyyliin "ajokorttirahat on itse tienattava".
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Kyllä edellisellä kirjoittajalla on pointtinsa miksi joillain on rahaa. Joskus nuukat vanhempani totesivat etteivät vielä ole tavanneet ihmistä joka on yhtä aikaa hauska sekä rikas. Valitse nyt noista sitten.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Työkaveri ajaa noin 20 kilometrin työmatkan sillä tavalla, että kiihdyttää ensin vauhdin noin 120 km/h ja sitten sammuttaa moottorin. Siinä sitten ajetaan yli 10 kilometrin matka moottori sammuksissa. Koko matka ajetaan tietenkin vain parkkivalot päällä bensiinin ja ajovalojen säästämisen takia. Kun yötyöstä on kyse, niin aikamoisia vaaratilanteita tulee, kun pitää varoa sitä yhtä. Poliisit ovat useamman kerran pysäyttäneet työkaverin, mutta en sitten tiedä, että onko sakkoja annettu.

Jokunen vuosi sitten samaisen työkaverin moottori oli leikannut kiinni. Oliko sitten työkaveri säästellyt öljyä vai jäähdytinnestettä, siitä en tiedä. Mutta onhan se vaarallista, kun joutuu koko ajan olemaan varuillaan, että milloin se yksi parkkivaloilla ajava tulee vastaan yöllä.

Tällä samaisella työkaverilla on polkupyörä valmiina työreittinsä varrella. Tietystä paikasta hän joka yö ottaa polkupyörän käyttöönsä ja suorittaa työnsä polkupyörän selässä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Työkaveri ajaa noin 20 kilometrin työmatkan sillä tavalla, että kiihdyttää ensin vauhdin noin 120 km/h ja sitten sammuttaa moottorin. Siinä sitten ajetaan yli 10 kilometrin matka moottori sammuksissa.

Täh.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Työkaveri ajaa noin 20 kilometrin työmatkan sillä tavalla, että kiihdyttää ensin vauhdin noin 120 km/h ja sitten sammuttaa moottorin. Siinä sitten ajetaan yli 10 kilometrin matka moottori sammuksissa.

Ei vittu voi pitää paikkaansa.

E: OK, on tuo kai mahdollista.
 
Viimeksi muokattu:

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin siis kyseessä on pitkä suora, jonka alussa moottori sammutetaan noin 120 km/h vauhdissa ja sitten rullailllaan parhaimmillaan yli 10 km. Kyseisellä henkilöllä ei kyllä ole kaikki muumit laaksossa tallella. Viime yönä hän haastoi riitaa kaikkien kanssa.

Työkaverille on kuittailtu siitä, että ajokortti pitäisi ottaa pois, kun tekee tuollaista, mutta mitään ei tapahdu. Ja se työkaveri on ollut ihan sekaisin viimeiset 4,5 vuotta.

Kaksi työkaverin lasta kuulemma pitävät siitä, että ajellaan moottori sammuksissa. Vaimo oli aluksi epäileväinen, mutta bensalaskut vakuuttivat vaimon.

Ja minäkin kyllä epäilen sitä, että ajaako kyseinen sekopää tosiaan sen yli 10 km moottori sammuksissa. Todennäköisesti näin tapahtuu. Kukaan ei ole ollut todistamassa sitä kokonaista yli 10 km matkaa tämän sekopään lisäksi.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja minäkin kyllä epäilen sitä, että ajaako kyseinen sekopää tosiaan sen yli 10 km moottori sammuksissa. Todennäköisesti näin tapahtuu. Kukaan ei ole ollut todistamassa sitä kokonaista yli 10 km matkaa tämän sekopään lisäksi.
Aika helvetin pitkä viettävä tieosuus täytyy olla, näin äkkiseltään ajateltuna.
Ja ajamalla tasaista vauhtia samaa nopeutta kuin tuolla tyylillä tulee keskinopeudeksi, bensaa kuluisi varmaan about saman verran.

Mutta hullu ja saita on tottavie tämä työkaverisi.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aika helvetin pitkä viettävä tieosuus täytyy olla, näin äkkiseltään ajateltuna.
Ja ajamalla tasaista vauhtia samaa nopeutta kuin tuolla tyylillä tulee keskinopeudeksi, bensaa kuluisi varmaan about saman verran.

Mutta hullu ja saita on tottavie tämä työkaverisi.
Pitää varmaan sitten jossain vaiheessa mennä sinne työkaverin taakse kytikselle ja mitata, että pääseekö hän yli 10 km. Kyseinen kaveri on ajanut bussiakin useampaan otteeseen, joten hänellä on B-kortin lisäksi useampi muukin kortti. Toivottavasti mitään vakavampaa kolaria tai väkivaltatapausta ei tapahdu kyseisen sekopään takia.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Lähipiiristä löytyi mies, joka vasta kuolinvuoteellaan olisi ollut valmis tukemaan lapsiaan taloudellisesti. Saivat toki kohtuullisen perinnön, mutta 40 vuotta meni tyyliin "ajokorttirahat on itse tienattava".

Tuollaiset 20-vuotta sitten ajokorttirahojen itse tienaaminen ei ollut saituutta vaan realismia. Olenkin ihmetellyt, että nykynuorisolla ei ole läheskään kaikilla ajokortteja, mutta ilmeisesti syy on, ettei isi kustanna.

Omilta nuoruusvuosiltani en muista yhtään jätkää kellä ei olisi korttia ollut, koska moinen puute saattaa vaikuttaa jopa duunipaikan saantiin ja on muutenkin helvetin epämukavaa muualla kuin pk-seudulla. Juu ja autoakaan ei isi ostanut, vaan sekin piti itse maksaa tekemällä paskaduunia orjapalkalla. Kaikkea sitä...
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
. Juu ja autoakaan ei isi ostanut, vaan sekin piti itse maksaa tekemällä paskaduunia orjapalkalla. Kaikkea sitä...

Joo, samaan piti kirjottaa, mutta ajattelin että se ei kuulu ketjun aiheeseen...mutta siis että isi maksaa ajokortin? since when tämmönen tapa on ollu? Itse ne rahat tianattiin ainakin mun nuoruudessa... Samoin siihen autoon (toki isin autolla ensin ajeltiin)
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Suodatinpusseja ei sentään huuhdella, mutta teepussien käyttö ihmetyttää täällä. Isäni nykyinen vaimo kun käyttää teepusseja ainakin kolmesti ennenkuin niitä voi edes harkita heittävänsä roskiin. Käytön jälkeen pussi laitetaan siististi lautaselle odottamaan seuraavaa käyttöä ja käyttöjen välillä saattaa aikaa kulua jopa 36 tuntia.

Teepusseja tuli kyllä lapsena ja varhaisteininä käytettyä useamman kerran. Aamulla tuli aina juotua kupillinen teetä ja aamupalan jälkeen pussi laitettiin kupin viereen odottamaan iltaa, jolloin pussia käytettiin toisen kerran ja sitten se lenti roskiin (tuolloin ei ollut vielä biojätteiden keräämistä kaupungissa, joten siksi roskiin). Varmaan olin oppinut tämän kahdesti käyttämisen äidiltäni, hän teetä juodessaan toimi samalla tavalla. Nykyään teepussia käytetään kerran ja se riittää.

vlad.
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Joo, samaan piti kirjottaa, mutta ajattelin että se ei kuulu ketjun aiheeseen...mutta siis että isi maksaa ajokortin? since when tämmönen tapa on ollu? Itse ne rahat tianattiin ainakin mun nuoruudessa...

Minä ajoin kortin noin 7 vuotta sitten ja silloin minulla/kavereilla oli se tilanne että osalla isä maksoi kortin ja osa maksoi itse. Taisi mennä aika 50-50, riippuen vähän siitä että kävikö itse töissä ja hommasiko kortin heti 18-vuotiaana vai vasta hieman myöhemmin.

Ei tuo ajokortin maksattaminen lapsilla ole missään tapauksessa pahimpia saituuden merkkejä. Kustannushan lienee nykyisin jo lähelle 2000 euroa ja jos lapsia on useampia, niin tuo voi olla jo kustannuskysymys että onko varaa maksaa. Jos rahasta ei olisi puutetta ja lapset olisivat ajokortti-iässä, niin maksaisin kyllä omien lasteni ajokortit. Alle 18-vuotiaana ei ole helppo saada kesätöitä ja muu aika pitäisi opiskella, joten 2000 euron taikominen noin vain ei ole ihan helppoa.
 

Baldrick

Jäsen
Alle 18-vuotiaana ei ole helppo saada kesätöitä ja muu aika pitäisi opiskella, joten 2000 euron taikominen noin vain ei ole ihan helppoa.

Kuten ketjun tarinoiden ihmiset, eivät täälläkään kaikki ole ymmärtäneet, että ajat muuttuvat. Kesätyöt nuorilla erittäin niukassa eli täytyy olla suhteita. Toinen juttu on se, että kortti on saatanan kallis tätä nykyä ja ajotunnit ovat kallitta. Ei taida enää tänä päivänä 2000€ edes riittää, kun Räsäset keksii, että ajo- ja teoriatunteja joutaa olemaan 3 vuoden edestä, ennenkuin heltiää mahdollisuus ryöstöhintaisiin kokeisiin. Onneksi isäni sentään opetti, niin ei tarvinnut ajokouluruljanssia kulkea läpi. Toki vielä maksoikin, sillä ilman hyviä suhteita tai ammattikoulutusta on turha kuvitella, että olisi mahdollista saada korttiin rahat kasaan(työllistävä vaikutus). Meikäläisellä tuosta jo jokunen vuosi aikaa ja käsittääkseni koko aika tuntien määriä lisätään ja hintoja nostetaan.

Noh, se siitä. Hienoja tarinoita saanut lueskella. Itse tunnen yhden ihmisen, joka ei halunnut tuhlata yrityksenrahoja, kun porukka kävi firman piikkiin ravintolassa, mutta ilmestyi paikalle loppupeleissä nautiskelemaan tähteistä. Purkkipavut ja makaroonit olivat tämän kulinaristin lemppareita, hintansa takia tietysti. Dyykkausapajiaan ei suostunut paljastamaan ja sieltähän tuli mukaan aina evääksi jotain vanhaksi menneitä elintarvikkeita. Ei kuulemma haitannut, vaikka esim. jugurtista olikin päiväys mennyt, kun oli ilmaista. Taisi olla vielä villimpääkin, mutta koska en nyt tarkemmin muista, niin jätän kertomatta, etten vahingossa valehtele.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Teepusseja tuli kyllä lapsena ja varhaisteininä käytettyä useamman kerran. Aamulla tuli aina juotua kupillinen teetä ja aamupalan jälkeen pussi laitettiin kupin viereen odottamaan iltaa, jolloin pussia käytettiin toisen kerran ja sitten se lenti roskiin (tuolloin ei ollut vielä biojätteiden keräämistä kaupungissa, joten siksi roskiin). Varmaan olin oppinut tämän kahdesti käyttämisen äidiltäni, hän teetä juodessaan toimi samalla tavalla. Nykyään teepussia käytetään kerran ja se riittää.

Minä käytän yleensä aina teepussin vähintään kahdesti, varsinkin jos juon pari kuppia putkeen. Eivät ne aromit siitä mihinkään katoa, jos/kun liottaa teepussia minuutin verran kupissa, toisin kuin kahvista. Jos samasta teepussista voi hauduttaa pannullisen teetä, niin silloin siitä voi hauduttaa myös pari kolme pientä kupillista. Saituuden kanssa tällä ei ole mitään tekemistä, koska teen maku ei heikkene jos samasta pussista hauduttaa enemmän kuin kerran.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Kuten ketjun tarinoiden ihmiset, eivät täälläkään kaikki ole ymmärtäneet, että ajat muuttuvat. Kesätyöt nuorilla erittäin niukassa eli täytyy olla suhteita. Toinen juttu on se, että kortti on saatanan kallis tätä nykyä ja ajotunnit ovat kallitta..

Kesätöitä sai 80 luvullakin vain suhteilla. . . tai säkällä
Ja kyllä, se ajokortti makso maltaita. Itse maksoin 6000 markkaa, joka siis oli sen ajan keski kk palkkaan suhteutettuna kertoimella 1.5. ¨
Jos ajokortti maksaa nyt 2000€, on se keskipalkkakertoimena alle 1.

Ajat muuttuvat, kyllä, sillä mun aikana ei olisi ollut puhettakaan että vanhemmilla olisi ollut niin hyvä tulot, että ne ois ajokortin maksaneet.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Minä käytän yleensä aina teepussin vähintään kahdesti, varsinkin jos juon pari kuppia putkeen. Eivät ne aromit siitä mihinkään katoa, jos/kun liottaa teepussia minuutin verran kupissa, toisin kuin kahvista. Jos samasta teepussista voi hauduttaa pannullisen teetä, niin silloin siitä voi hauduttaa myös pari kolme pientä kupillista. Saituuden kanssa tällä ei ole mitään tekemistä, koska teen maku ei heikkene jos samasta pussista hauduttaa enemmän kuin kerran.

Joo, kyllä minäkin siinä tapauksessa yhdestä teepussista kaksi kupillista teen, jos juon kupit peräjälkeen (tai lyhyen ajan sisään) mutta en siten kuten lapsena tein. En siis tee samasta pussista toista kupillista tuntien kuluttua, saatika illalla jos pussia on jo aamutuimaan käytetty. Usein teen suoraan jo sen kaksi kupillista teetä pannuun valmiiksi ja ryystän ne sitten tiiviiseen tahtiin.

vlad.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pakko kyllä myöntää, että olen tyytyväinen, jos vanhemmat pystyvät nykyään maksamaan lapsiensa ajokortit. Olen tyytyväinen siihenkin, ettei mun ole tarvinnut kävellä avojaloin kymmentä kilsaa koululleni tai että nykyään laskut pystyy maksamaan kotisohvalta samalla olutta lipittäen.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Kesätöitä sai 80 luvullakin vain suhteilla. . . tai säkällä
Ja kyllä, se ajokortti makso maltaita. Itse maksoin 6000 markkaa, joka siis oli sen ajan keski kk palkkaan suhteutettuna kertoimella 1.5. ¨
Jos ajokortti maksaa nyt 2000€, on se keskipalkkakertoimena alle 1.

Ajat muuttuvat, kyllä, sillä mun aikana ei olisi ollut puhettakaan että vanhemmilla olisi ollut niin hyvä tulot, että ne ois ajokortin maksaneet.

Missä ihmeessä ihmiset ovat ajokorttinsa ajaneet? Itse menin autokouluun vuonna 2001 ja b-kortti maksoi 6000 mk. C-kortti olisi maksanut 7000 mk.

Tuohon tulee tietysti päälle vielä inssi ym. maksut, mutta aika uskomattomalta kuulostaa, että 80-luvulla olisi maksettu sama summa. Tai sitten ketjun kirjoittajat ovat menneet johonkin kusetusautokouluun.

e: Näköjään autokouluni b-ajokortin hinta on tässä 10 vuodessa noussut 50 % eli tasan 1500 euroon. Aika kova inflaatiokorotus. Mutta epäilen silti edelleen, että 80-luvulla hinta olisi ollut tuo 6000 markkaa.

Missä helvetissä ajokortti maksaa 2000 euroa nykypäivänä?
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Missä ihmeessä ihmiset ovat ajokorttinsa ajaneet? Itse menin autokouluun vuonna 2001 ja b-kortti maksoi 6000 mk. C-kortti olisi maksanut 7000 mk.

Oman korttini ajoin vuonna 1993 ja C-kortti maksoi tuolloin 6000mk. Tosin sain jonkun verran tutulta firmalta alennusta. Eli ei ole kortin hinta paljoa muuttunut vuoteen 2001 mennessä.

Mitä luulette kuin helppoa oli saada kesä/vkl duunia 90-luvun alussa? Palkkaa sai jopa 10-15mk/tunti, mutta kyllä noillakin liksoilla ajokortti/autorahat sai parissa vuodessa säästettyä ja rahaa jäi vielä ylikin kun porukoiden nurkissa asui.

Uskomaton saituus on naurettavaa, mutta raha-asioista huolehtiminen ei niinkään. Omille lapsilleni olen yrittänyt opettaa, ettei raha kasva puissa ja jos haluaa tiettyjä juttuja, on säästettävä ja keksittävä keinoja rahan hankkimiseen(pullojen kerääminen jne.)

Tuntuu että nykyajan nuorilla ei ole käsitystä miten rahaa käytetään ja sehän kostautuu viimeistään silloin kun muutetaan omilleen asumaan.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Missä ihmeessä ihmiset ovat ajokorttinsa ajaneet? Itse menin autokouluun vuonna 2001 ja b-kortti maksoi 6000 mk. C-kortti olisi maksanut 7000 mk.

Tuohon tulee tietysti päälle vielä inssi ym. maksut, mutta aika uskomattomalta kuulostaa, että 80-luvulla olisi maksettu sama summa. Tai sitten ketjun kirjoittajat ovat menneet johonkin kusetusautokouluun.

e: Näköjään autokouluni b-ajokortin hinta on tässä 10 vuodessa noussut 50 % eli tasan 1500 euroon. Aika kova inflaatiokorotus. Mutta epäilen silti edelleen, että 80-luvulla hinta olisi ollut tuo 6000 markkaa.

Missä helvetissä ajokortti maksaa 2000 euroa nykypäivänä?

Hinnasto Cruiser - Porin Uusi Autokoulu

Linkki porilaisen autokoulun hinnastoon.

Nopealla päässälaskussa n. 1850 euroa. Melkoinen hinta B-kortille! Ja Porissahan on jostain kumman syystä kaikilla autokouluilla samat hinnat. Sattumaa, sanovat koulujen omistajat.

Itse aikanaan säästelin ajokorttirahoja kesätöistä ja Porin sanomiakin tuli jaeltua. Vanhemmat sitten auttoivat myös jonkun verran. Nykyään taitaa olla aikuisillekin työpaikan löytyminen olla sen verran hankalaa, että tuskin nuo meidän tenavatkaan ihan helpolla moista löytävät. Niinpä pistän molemmille ajokortti/autorahaa säästöön viiskybää kuukaudessa. Onpa sitten kersoilla aikanaan yksi huoli vähemmän.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
mutta aika uskomattomalta kuulostaa, että 80-luvulla olisi maksettu sama summa.

87' C kortti 5995,- Tampere, keskustassa sijaitseva autokoulu. Hintavertailun toisiksi halvin, mutta tuttujen seassa tänne, eikä halvimpaan
 

Stigu

Jäsen
Olin pari kuukautta sitten Oslossa viikon duunimatkalla. Päivät asiakkaiden+yhteistyökumppaneiden luona ja illalla duuni jatkui hotellissa tietsikan ääressä. Näitä iltoja varten ajattelin ostaa hotelliin punkkupullon, jota sitten siemailisin wordin, excelin ja powerpointin lomassa. Norjassa kaikki on kuitenkin helvetin kallista, ja norjalaisessa hotellissa tuon helvetin kalliin voi kertoa neljällä. Eli siis punkkupullo norjalaisessa minibaarissa maksaa jotain miljoona kruunua. No ei hätää, Oslossa on lentokentällä tax-free-myymälä, josta ostin tuollaisen 10 euron punkkupullon noita iltoja varten. Koitti ensimmäinen ilta ja ryhdyin avaamaan pulloa vain todetakseni, että siinähän on tietysti korkkikorkki. Koitin korkkikorkin avaamista ensin kynällä, sitten laturin pistokkeella (5 minuuttia) , mutta ilman näkyvää tulosta. Nyt meikäläistä rupesi jo kyrsimään sen verran, että ryhdyin analysoimaan perinpohjaisesti hotellihuoneen kalustusta. 10 minuutin etsinnän jälkeen löysin haluamani: Vaatekaapin puisessa henkarissa on sisällä metallipuikko! Tämä siis selvisi hajotettuani tuon henkarin. Tuolla metallipuikolla sitten jyystin ja raastoin punkkupullon korkkia vessassa auki. Kului 15 minuuttia ja olin melkein valmis: Korkista oli jäljellä enää pieni nysä pullonkaulan alaosassa. Kärsimättömänä (30 min. hukattua aikaa) survaisin metallipuikon voimalla korkkiin, mikä aikaansai valtavan giganttisen punaviinisuihkun pullon aukosta. Lopputuloksena vessan valkoiset kaakeliseinät olivat kauttaaltaan täynnä punaisia punkkupisaroita. Tätä "veripisarasomistusta" sitten siivosin seuraavat 10 minuuttia. Lopputulos:10 euron punkkupullo vihdoin auki, mutta 40 minuuttia hukattua aikaa ja lievä ketutus päällä.

Seuraavalla kerralla ostan suosiolla sen miljoonan kruunun punkkupullon minibaarista.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Koitti ensimmäinen ilta ja ryhdyin avaamaan pulloa vain todetakseni, että siinähän on tietysti korkkikorkki.

Aukeaa muuten eri näppärästi, kun pidät sellaista hotellin paksua kylpypyyhettä nelinkerroin taitettuna seinässä ja moukaroit punkkupullon pohjaa sitä vasten kunnes korkki on melkein irti. Sittenhän se lähtee jo vetämällä. (Tai simppelisti marssit hotellin respaan kysymään, olisiko heillä lainata korkkiruuvia, jos helpoimmalla haluat päästä.)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös