Urut, kissat ja avaruuspoika – TPS:n ottelutapahtuma

  • 1 310 561
  • 6 473

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tykkään suuresti Rajalinin äänestä, joten pikkuisen ikävä miestä kieltämättä on ollut. Hoitaa muuten nykyään A-nuorten peleissä kuuluttajan hommia, joten Tepsin käytettävissä edelleen on.
 

Jalasvaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja WSH Capitals
Tykkään suuresti Rajalinin äänestä, joten pikkuisen ikävä miestä kieltämättä on ollut. Hoitaa muuten nykyään A-nuorten peleissä kuuluttajan hommia, joten Tepsin käytettävissä edelleen on.
Käy siellä vaan välillä kuuluttamassa. Ei ole mikään vakituinen kuuluttaja noissa peleissä. Taitaa olla Tuton matseissa vakituinen kuuluttaja?
 

Superper

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minulla ottaa pirusti korvaan maalintekijä kuulutuksissa, tuo etunimen pitkääkin pidempi venytys. Ehkä joku tykkää. Rajalinia minäkin kaipailen.
 

T. Blade

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itsekin hieman vierastan tuota etunimen venytystä. Ei se luo minulle yhtään enempää fiilistä, ennemminkin toisinaan vähän jopa hävettää. Sopii mielestäni ainoastaan ns. isojen maalien kohdalle eli esim. jatkoaikamaaleihin. Viime kaudella muistan, kuinka jossain ohipelissä jotain loppuvaiheiden 1-4 -kavennuksenkin tekijää jaksettiin venyttää. Ei iskenyt muhun.

A. Virtanen hoiti tuon kuuluttamisen niin tyylikkäästi, että ikävä siihen on kova. Ei tarvinnut venyttää, kun oli niin samettinen ja iskevä ääni. Rajalinissa oli jotain vähän samaa, mutten silti oikein häneenkään koskaan niin ole syttynyt. Ikua parempi toki.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minulla ottaa pirusti korvaan maalintekijä kuulutuksissa, tuo etunimen pitkääkin pidempi venytys. Ehkä joku tykkää.

Niin, ehkä joku tosiaan tykkää. Meikäläinen ei noihin tykkääjiin kuulu. Lähinnä koen tuon vaivaannuttavana, mutta jokainen tietysti tyylillään. Mielestäni huomattavasti parempi olisi kajauttaa se maalintekijä lyhyesti ja ytimekkäästi, tyyliin "maalintekijä numero 71 TOMII KALLIOO!", eikä nykytyylillä "maalintekijä numero 71 TooooooOOOOMI KalliOOOO".
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ikun venytykset kanssa ovat yleistunnelmallisesti huonoja. Kyllä, maalintekijän kuulutus sytyttää mutta sen ylenpalttinen venytys saa tunnelman jo lässähtämään ennen kuin Iku hiljenee.
 
Suosikkijoukkue
HC TPS, Lauri Tukonen
Täytyy myös tulla kehumaan uuden halli-DJ Thomasin meininkiä musiikin puolesta. Tähän toki löytyy mielipiteitä yhtä monia kuin niitä persreikiä, mutta kyllä tällä kaudella omaan korvaan iskee tämä rockimpi ilme ja sopii sinne hyvin myös väliin muutakin musaa. Kuten joku tuossa aiemmin kirjoittikin, että toki tärkeintä ei ole kuitenkaan se musiikin genre, vaan että ylipäätänsä toimii tunnelman nostattajana. Hyvä hyvä, siis. Plussaa myös siitä, että legendaariset, mutta sitäkin iljettävämät Gary Glitterin biisit on jätetty listoilta pois. Legendaarisia urheilutapahtumabiisejä häneltä löytyy, mutta kyseisen kaverin ihmisperseys olisi syytä ottaa huomioon jokaisessa urheilutapahtumassa jättäen hänen biisinsä pois listoilta ikuisiksi ajoiksi.

Lisäksi nuo kaukaloa kiertävät LED-taulut on osattu ottaa hyvin käyttöön mainostamisen lisäksi myös visuaalisena elementtinä, jota vähän aluksi epäröin kun kyse oli ekasta kaudesta kun ovat käytössä, joten ei välttämättä olisi saatu näinkään paljon niistä irti. Esimerkiksi Tappara-matsissa Tampereella oli aika paljon samaa näköä LED-taulujen sijoituksessa, mutta eivät pärjänneet lähellekään tyylikkyydessään meidän vastaaville. Lisäksi nuo elävät mainokset ovat tätä päivää ja varmasti kiinnostavat myös mainostajia, joka toivon mukaan alkaa nopeastikin maksamaan itseään takaisin tässä investoinnissa.
 

charlieglide

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Uudet kaukaloa kiertävät LED-screenit ovat tosiaan hieno ilmestys. Harmi, ettei samalla saatu päivitettyä yläkatsomon mainoskehää. Myös mediakuution alla joissain halleissa oleva pyöreä LED-rinki on varsin hieno, ehkäpä sellainen tulee sitten kun kuutiota päivitetään.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Hallin musiikkitarjonta on ollut tällä kaudella hyvää ja mielestäni sellaista kuin sen kuuluukin olla. Iku voisi tosiaan lyhentää noita nimen venytyksiään, ne ovat aivan liian pitkiä ja porukka on lopettanut jo taputtamisen ennen kuin Iku pääsee sukunimeen.
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jep, en vittumaisempaa asiaa tiedä TPS:n ottelutapahtumasta kun noi Ikun maalintekijä kuulutukset. Muutenkin tämä kaveri on aika ajoin kujalla kuin koditon eikä oikeen tiedä mitä sanoisi. Ääni on kyllä hyvä.
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hallin musiikkitarjonta on ollut tällä kaudella hyvää ja mielestäni sellaista kuin sen kuuluukin olla. Iku voisi tosiaan lyhentää noita nimen venytyksiään, ne ovat aivan liian pitkiä ja porukka on lopettanut jo taputtamisen ennen kuin Iku pääsee sukunimeen.

Amen. Otti oikeasti päähän eilen tämä maalintekijäkuulutustyyli.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Musiikin kehittymiselle täältäkin iso peukku! Todella upeaa oli kuulla taas Ecstasy+Sandman jäälletulossa. Plussaa myös kotipelin teemaan hyvin sopivista biiseistä kuten Paint it Black (menevämpänä WASPin versiona vielä) ja Back in Black.

Venytyksistä samaa mieltä kuin edellä olevat.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mun mielestä semmonen sopiva venytys maalintekijäkuulutuksessa on ok tilannekohtaisesti, just kun kyseessä ei oo mikään 1-5 kavennus. Mutta ei tommonen älyttömän pitkä ihan kun yrittäis jotain vitun ennätystä tehdä itsekkin. Parhaassa tapauksessa semmonen lyhyempi herättää vaikka jotkut mukaan huutamaan sitä nimeä, mutta toi ei.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Joo kyllähän nuo maalintekijän venytykset ja muut äänenpaino-kikkailut sopii paremmin vähän isompiin ympyröihin tai edes silloin halliin, kun siellä on oikeasti väkeä ja tunnelma taattu. Jossain NBA:ssa nuo osataan todella väkevästi ja variaatioita on monia, kun korejakin tulee, esim. etunimi sanotaan aika korkealla oktaavilla ja sukunimi mahdollisimman matalana. Muutenkin koripallon parissa Suomessakin näkee erittäin hyviä viritelmiä, sinne tuo jotenkin sopii. Myös jossain Bayern Münchenin kotimatseissa on upean kuuloista, kun kuuluttaja huudattaa fanipäätyä ja koko stadionia sanomalla maalintekijän etunimen ja kansa vastaa sukunimellä ja tuo saatetaan toistaa kolmekin kertaa ja pakollinen jytä päälle. Ehkä toimisi Suomessa ja Turkuhallissa jossain finaaleissa.

Noh, pääasia toki että edes jotain yritetään. Ei aina jaksa valittaa, kun niitä monotoonisia kenttäkuuluttajia on Suomi täynnä Kittilästä Kotkaan. Ehkä suomalaiseen tyyliin sopii paremmin asiallisuus, kuin innostuneisuus.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Kuulutukset kuntoon, tästä varmaan kaikki ovat samaa mieltä.

Se mikä on oikeasti häiritsevää pelitapahtumassa on Jore-karhu.

Häiritsevää ei ole se, että Tepsillä olisi lapsille sopiva karhumaskotti, vaan tämä on mielestäni pelkkää plussaa. Myös muut kyseisen elukan ympärillä pyörivät jutut ovat varmasti todella kivoja ja mielestäni koko paketti tuotteistuksineen on onnistunut todella hyvin. Itseäni kyseinen eläin tosin hämmentää suuresti. Tämä johtuu siitä, että täysin ilmiselvästi Jore-karhun sisustaa elävöittää joku nuori nainen ja näin ollen Joren tanssiliikkeet ja tanssiminen yleisellä tasolla on... häiritsevää. Siis eikö Joren pitäisi olla kuitenkin maskuliinen karhu? Sen liikkeet ovat kuitenkin täysin feminiinisiä. Haluan katsoa peleissä jääkiekkoa, enkä kokea mitään kummallisia tunteita jotain maskottia kohtaan.
 

charlieglide

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Noh, pääasia toki että edes jotain yritetään. Ei aina jaksa valittaa, kun niitä monotoonisia kenttäkuuluttajia on Suomi täynnä Kittilästä Kotkaan. Ehkä suomalaiseen tyyliin sopii paremmin asiallisuus, kuin innostuneisuus.

En kyllä sanoisi että Rajalin olisi monotoninen. Esimerkiksi maaleissa hänellä oli oma tyylinsä vetää ne. Lisäksi silloin ainakin kuulutuksia teki kaksi henkilöä (olisiko ollut Iku toisena). Oli helppo poimia Rajalinin kuulutukset itse peliin liittyvinä asioina ja muut kuulutukset ominaan.

Mikäköhän on muuten tämä "varokaa katsomoon lentäviä kiekkoja"-varoituksen tausta? Onko tämä jokin uusi sääntö Liigassa? Oikeusjuttujen luvatussa ihmemaassakaan NHL-peleissä en ole moisia varoituksia koskaan kuullut pelin aikana.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikäköhän on muuten tämä "varokaa katsomoon lentäviä kiekkoja"-varoituksen tausta? Onko tämä jokin uusi sääntö Liigassa? Oikeusjuttujen luvatussa ihmemaassakaan NHL-peleissä en ole moisia varoituksia koskaan kuullut pelin aikana.
Muutamissa ladoissa kun on tullut käytyä Palloseuraa seuraamassa on kuullut tuota kuullutusta aikaisemmilla kausilla. Muun muassa Kouvolassa ja Lahdessa olen tuon samaisen kuullut. Nyt kun ollaan otettu Turussakin käyttöön, niin uskoisin olevan jokin ohjeistus Liigalta.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
En kyllä sanoisi että Rajalin olisi monotoninen. Esimerkiksi maaleissa hänellä oli oma tyylinsä vetää ne. Lisäksi silloin ainakin kuulutuksia teki kaksi henkilöä (olisiko ollut Iku toisena). Oli helppo poimia Rajalinin kuulutukset itse peliin liittyvinä asioina ja muut kuulutukset ominaan.

Mikäköhän on muuten tämä "varokaa katsomoon lentäviä kiekkoja"-varoituksen tausta? Onko tämä jokin uusi sääntö Liigassa? Oikeusjuttujen luvatussa ihmemaassakaan NHL-peleissä en ole moisia varoituksia koskaan kuullut pelin aikana.

Varmaan Liigalta ja liitolta tullut määräys. Itse kiinnitin huomion jo viime vuoden junnukisoissa, kun pelien alussa kuulutettiin samasta asiasta.
 

Booyah

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Kuulutukset kuntoon, tästä varmaan kaikki ovat samaa mieltä.

Se mikä on oikeasti häiritsevää pelitapahtumassa on Jore-karhu.

Häiritsevää ei ole se, että Tepsillä olisi lapsille sopiva karhumaskotti, vaan tämä on mielestäni pelkkää plussaa. Myös muut kyseisen elukan ympärillä pyörivät jutut ovat varmasti todella kivoja ja mielestäni koko paketti tuotteistuksineen on onnistunut todella hyvin. Itseäni kyseinen eläin tosin hämmentää suuresti. Tämä johtuu siitä, että täysin ilmiselvästi Jore-karhun sisustaa elävöittää joku nuori nainen ja näin ollen Joren tanssiliikkeet ja tanssiminen yleisellä tasolla on... häiritsevää. Siis eikö Joren pitäisi olla kuitenkin maskuliinen karhu? Sen liikkeet ovat kuitenkin täysin feminiinisiä. Haluan katsoa peleissä jääkiekkoa, enkä kokea mitään kummallisia tunteita jotain maskottia kohtaan.

En tiedä astunko tässä johonkin miinaan, mutta itse olen ajatellut, että puvun sisässä on tanssitaitoinen ja ehkä parkouria harrastava nuorimies. :D
Mun mielestä on ihan kiva, että se siellä katsomossa heiluu ja pelin päätyttyä tulee Mutkaankin heittämään ylävitosia.
Onneksi ei ole herännyt kummallisia tunteita maskottia kohtaan ja saan katsottua vielä peliäkin.
 

Nauha

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En tiedä astunko tässä johonkin miinaan, mutta itse olen ajatellut, että puvun sisässä on tanssitaitoinen ja ehkä parkouria harrastava nuorimies. :D
Mun mielestä on ihan kiva, että se siellä katsomossa heiluu ja pelin päätyttyä tulee Mutkaankin heittämään ylävitosia.
Onneksi ei ole herännyt kummallisia tunteita maskottia kohtaan ja saan katsottua vielä peliäkin.

Saman mielikuvan minäkin olen luonut, että puvun sisässä on juurikin tanssitaustainen nuorimies.

Lopusta olenkin sitten osittain eri mieltä. Pelikatkoilla käytävillä ja katsomossa heiluminen on OK, pelin aikanakin joissain määrin. Ihan hauskaahan tuota on katkoilla seurata, ja kiva, että ei ole vain sponsoreiden Harri Hyljettä ja sitä taannoista Mehukatti-kissaa, vaan oma maskotti Ameriikan malliin, vaikka niiden teatraalisuuteen matkaa vielä onkin.

Lauantaina Jore tuli kuitenkin kolmannen erän loppupuolella E3 ja E5 -katsomoiden välissä/alapuolella olevalle tasolle heilumaan, ja taiteili siinä kaiteiden lähellä kesken pelinkin kameramies seuranaan. Satuin istumaan juuri sellaisessa paikassa, että Jore ja kuvaaja peittivät koko TPS:n puolustusalueen juuri sellaisella hetkellä, kun Lukko pyöritti peliä ja haki tasoitusta. Turvamiehet hätistävät katsojat melko äkäisesti pois tuolta tasanteelta kesken pelin, joten en ihan purematta niele maskotin esiintymistä sillä kohdalla kesken pelin.

No, kausi on nuori, ja palaute mennee Jorelle perille, jotta tulevissa tärkeissä ja (toivottavasti) kiihkeissä peleissä osaa jättää katsojille näköyhteyden kentälle, kun peli on käynnissä.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jore vaihtelee, ihan selkeästi, viime matsissa ei tosiaan ollut sama Jore kuin edellisessä, eli JYP-pelissä, silloin siellä varmaan olikin joku nainen, koska ei todellakaan liikkunut samanlai ku aiemmissa matseissa.

Ekassa matsissa ainakin mä tykästyin ihan hitosti ja ajattelin, että siellä on joku oikeesti tanssitaitoinen ja akrobaattinen mies varmasti sisällä, liikku koppavasti, itsevarmasti ja silleen, en tiedä toimi mun mielestä hiton hyvin, heitteli yläfemmoja, voltteja ja kiipeili mihin halus. Tuo JYP-pelin varajore oli vähän eri kaliberia tansseineen, vähän enemmän semmonen jeejee hyvä fiilis kikakika -tyyppinen.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lauantaina Jore tuli kuitenkin kolmannen erän loppupuolella E3 ja E5 -katsomoiden välissä/alapuolella olevalle tasolle heilumaan, ja taiteili siinä kaiteiden lähellä kesken pelinkin kameramies seuranaan. Satuin istumaan juuri sellaisessa paikassa, että Jore ja kuvaaja peittivät koko TPS:n puolustusalueen juuri sellaisella hetkellä, kun Lukko pyöritti peliä ja haki tasoitusta. Turvamiehet hätistävät katsojat melko äkäisesti pois tuolta tasanteelta kesken pelin, joten en ihan purematta niele maskotin esiintymistä sillä kohdalla kesken pelin.

Tämä, vittu tämä! Istuttiin ilmeisesti aika lähekkäin. En kehdannut asiasta täällä avautua, mutta todella helvetin ärsyttävästi Jore kamerakavereineen peitti osan kentästä ja tosiaan juuri sen osan jossa peli pyöri. En jaksa mitään mielenpahoitusmailia Tepsille laittaa, luotan jonkun muun laittaneen sellaisen jo. Kiva nalle ja varmasti uppoaa kannattajanalkuihin tuo meininki, mutta et sä nyt voi edes (tai pikemminkin varsinkaan) maskotin roolissa tulla ja peittää katsojilta näkyvyyttä kentälle. Tee temppujasi pelikatkoilla, mutta pysy pelin aikana pois tieltä!

Terv. nimim. "Tosikko".
 
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt taitaa mennä pelillisesti jo liian hyvin ja nakkimyyntikin sujua, kun tapetilla on maskottikarhun mahdollisesti feminiiniset tanssiliikkeet :D

Vain parissa pelissä olen tuota seurannut, mutta joka tapauksessa olin nimenomaan positiivisesti ylltätynyt, että tyyppi veti aika sulavia tanssiliikkeitä eikä mitään orpoa heilumista ja vilkuttelua. Mutta ilmeisesti puvun sisällä henkilö vaihtelee joten minultaa lienee mennyt ohi nämä "kummallisia tunteita" herättävät liikkeet. Mutta siitä huolimatta, jos tämä on se mikä "oikeasti häiritsee pelissä", niin palaan siihen, että taitaa siellä kaikki muu sujua silloin jo liian hyvin. Poislukien tietty se, jos hahmo heiluu niin että peittää pelinäkymän, se on toki älytöntä.
 

Superper

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Avausottelussa taisi olla jo kaksi Jorea. "kummallisia tuntemuksia" itse mielsin Joren mieheksi, mutta varmasti pelonsekaista saada niitä ajatuksia tanssivasta karhusta =D Hyvä tuo maskotti jokatapauksessa. Lasten leikkipaikka kaikkine neliöineen taitaa olla vielä keskeneräine. Näytti ainakin, että tilat oli vähän heikosti käytetty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös