Urut, kissat ja avaruuspoika – TPS:n ottelutapahtuma

  • 1 314 051
  • 6 491

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Milläköhän tavalla tepsin leikkaus/säästötoimet näkyy ottelutapahtumassa? Muistelisin, että ottelutapahtuma oli yksi säästökohteita.
Veikkaan että kioski/ravintolatoimessa. Vähemmän paikkoja auki—>vähemmän henkilökuntaa.
Toki sieltä teemapelejä on myös leikattavana, mutta sitten taas kuinka moni näistä on oikea kuluerä vs tavallinen ottelutapahtuma.

Kunhan Hunajamaailma säilyy viikonloppuisin sekä kaikkien alueiden lomasesonkien aikaan niin olen tyytyväinen.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Joskus olisi kiva ottelutapahtuma, jos kaikki musiikki ja muu äänisaaste olisi poistettu, jos vaikka olisi kannattajienteema peli. Tuskimpa tästä tulisi kamalasti säästöä, mutta parantaisi kokemusta ainakin isoissa peleissä. En ole ihan varma, mutta joskus muistaisin kuulleeni, että laserit ja lamput ovat suhteellisen kalliita. Ehkä hyvällä mielikuvituksella voisi ne korvata. No Puolasta saa ainakin soihtuja ja savuja halvalla.

Lasten kohdalla tuskimpa poniajelut ja kasvomaalaukset tuo juurikaan lapsia paikalle, mutta sen tiedän, että lastenmaailma on mahdollistanut monen perheen pelissä käynnin.
 

La vague

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura, Jukka Vilander, Canadiens, DIF
Joskus olisi kiva ottelutapahtuma, jos kaikki musiikki ja muu äänisaaste olisi poistettu, jos vaikka olisi kannattajienteema peli. Tuskimpa tästä tulisi kamalasti säästöä, mutta parantaisi kokemusta ainakin isoissa peleissä. En ole ihan varma, mutta joskus muistaisin kuulleeni, että laserit ja lamput ovat suhteellisen kalliita. Ehkä hyvällä mielikuvituksella voisi ne korvata. No Puolasta saa ainakin soihtuja ja savuja halvalla.

Lasten kohdalla tuskimpa poniajelut ja kasvomaalaukset tuo juurikaan lapsia paikalle, mutta sen tiedän, että lastenmaailma on mahdollistanut monen perheen pelissä käynnin.
Ymmärrän kannattajakatsomon halun tällaiseen ”häiriöttömään” ottelutapahtumaan. Itse olen kuitenkin vastakkaisen suunnan kannalla. Missään tapauksessa ei show-elementeistä pidä säästää ellei ole ihan pakko. Esimerkiksi Turun alkushow on yksi tärkeimmistä osioista oman tunnelman luomisen kannalta. Se saa sen turkulaisen ylpeyden ja mustavalkoisen sydämen sykkimään matsin taajuudelle. Siihen yhdistettynä joku todella hieno tifo kannattajien tai miksei täydessä hallissa koko hallin toimesta ni aijai!

Olen Ruotsissa asuessani joutunut kärsimään myös sellaisista lätkämatseista, joissa ei musaa koskaan soiteta. Aivan hirveää ja tämä oli yksi syy miksi en kyseisistä matseista lopulta innostunut ja ostanut omakseni. Ei auttanut vaikka kannattajakatsomo kuinka chänttäsi.

Eli meikäläinen kyllä edustaa sitä NHL:n ja eurooppalaisen lätkämatsikulttuurin yhdistämistä. Ehdottomasti siis mun mielestä musat ja valot edelleenmukana. Tähän kun yhdistää koko ajan kasvavan kannattajakatsomotoiminnan, niin kokonaisuus on aika messevä.

Ei siis missään nimessä ole tarkoitus väheksyä kannattajakatsomon toimintaa vaanmuistuttaa sen muun show:n tärkeydestä meille joillekin.
 

J.K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Markus Nurmi/HC/FCTPS, katsomokulttuuri
Ymmärrän kannattajakatsomon halun tällaiseen ”häiriöttömään” ottelutapahtumaan. Itse olen kuitenkin vastakkaisen suunnan kannalla. Missään tapauksessa ei show-elementeistä pidä säästää ellei ole ihan pakko. Esimerkiksi Turun alkushow on yksi tärkeimmistä osioista oman tunnelman luomisen kannalta. Se saa sen turkulaisen ylpeyden ja mustavalkoisen sydämen sykkimään matsin taajuudelle. Siihen yhdistettynä joku todella hieno tifo kannattajien tai miksei täydessä hallissa koko hallin toimesta ni aijai!

Olen Ruotsissa asuessani joutunut kärsimään myös sellaisista lätkämatseista, joissa ei musaa koskaan soiteta. Aivan hirveää ja tämä oli yksi syy miksi en kyseisistä matseista lopulta innostunut ja ostanut omakseni. Ei auttanut vaikka kannattajakatsomo kuinka chänttäsi.

Eli meikäläinen kyllä edustaa sitä NHL:n ja eurooppalaisen lätkämatsikulttuurin yhdistämistä. Ehdottomasti siis mun mielestä musat ja valot edelleenmukana. Tähän kun yhdistää koko ajan kasvavan kannattajakatsomotoiminnan, niin kokonaisuus on aika messevä.

Ei siis missään nimessä ole tarkoitus väheksyä kannattajakatsomon toimintaa vaanmuistuttaa sen muun show:n tärkeydestä meille joillekin.
Ite oon sitä mieltä, että dj voisi käyttää pelisilmää vähän enemmän. Eli jos kannattajasektiossa on täys buugi päällä, niin ei tapeta sitä luukuttamalla musiikkia. Joskushan sinnekin taisi olla yhteys ja homma toimi näin jonkun aikaa.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
En ole ihan varma, mutta joskus muistaisin kuulleeni, että laserit ja lamput ovat suhteellisen kalliita. Ehkä hyvällä mielikuvituksella voisi ne korvata.
Paljonko tuosta alkushowsta tulee kuluja Tepsille ja paljonko siitä kuittaa Rajupaja? Mietin vain että mitä mahtaa vaikuttaa tuo Rajupajan sponssi.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Paljonko tuosta alkushowsta tulee kuluja Tepsille ja paljonko siitä kuittaa Rajupaja? Mietin vain että mitä mahtaa vaikuttaa tuo Rajupajan sponssi.

Käsittääkseni Tepsi mainostaa Rajupajaa sillä kustannuksella, että he hoitavat alkushown. Ainakin suurinpiirtein näin.
 

La vague

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura, Jukka Vilander, Canadiens, DIF
Ite oon sitä mieltä, että dj voisi käyttää pelisilmää vähän enemmän. Eli jos kannattajasektiossa on täys buugi päällä, niin ei tapeta sitä luukuttamalla musiikkia. Joskushan sinnekin taisi olla yhteys ja homma toimi näin jonkun aikaa.
Ehdottomasti näin! Pelisilmää, keskustelua ja yhteistyötä kannattajien, seuran ja Turku Liven välille lisää vaan!

Pointtini olikin se, ettei kannattajakatsomon toiminnalle mahdollisimman hyvän ympäristön tarjoamisen sekä laadukkaiden, näyttävien ja tunnelmaa kohottavien elementtien tarjoamisen välillä tarvitse olla ristiriitaa tai vastakkainasettelua. Kaiken ei tarvitse olla mustavalkoista vaikka mustavalkoisia ollaankin.

Sinsänsä yhden pelin kokeilu nyt ei tietysti mitään suurta haittaa olisi, mutten näe siinä juuri mieltä. En ainakaan säästönäkökulmasta. Niin kuin @HC Hetu ja @Spine tuossa jo pohtivatkin, uskon nykyisen shown olevan suhteessa melko edullinen Rajupajan yhteistyökuvion kautta.
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Käsittääkseni Tepsi mainostaa Rajupajaa sillä kustannuksella, että he hoitavat alkushown.
No ei varmaan hoida. Mitäköhän verottajankin sanoisi tuollaisesta järjestelystä?

Tässä taas hyvä esimerkki narratiivista, joka voisi johtaa täysin virheellisiin palstatotuuksiin. Miksi edes kommentoida, jos on aivan ulapalla miten hommat toimii?

Yhteistyösopimukset ovat lähes poikkeuksetta ”2-way streets”.
 
Viimeksi muokattu:

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
No ei varmaan hoida. Mitäköhän verottajankin sanoisi tuollaisesta järjestelystä?

Tässä taas hyvä esimerkki narratiivista, joka voisi johtaa täysin virheellisiin palstatotuuksiin. Miksi edes kommentoida, jos on aivan ulapalla miten hommat toimii?

Yhteistyösopimukset ovat lähes poikkeuksetta ”2-way streets”.

Häh? Rajupaja ei hoida alkushowta? En nyt ihan ymmärrä.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Häh? Rajupaja ei hoida alkushowta? En nyt ihan ymmärrä.

Varmasti hoitaa alkushow'n, mutta sillä kustannuksella että TPS mainostaa, niin tuskin. Kyllä noissa raha liikkuu molempiin suuntiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös