Ulkojäiden 120-/100-vuotisjuhlaottelu Kaisaniemessä

  • 25 093
  • 120

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Narrejen pelissä kuulemma porukkaa enemmän läsnä kun katsomoihin mahtuu, toivottavasti sama ei toistu tiistaina
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Voiko joku paikalla käynyt valaista, minkälaiset fasiliteetit siellä on? Onko anniskelualue ulkotilaa, ns. puolilämmintä telttaa tm. vai ihan sisätilaa. Ainakin Stadikalla oli systeemit aika kehitysmaatasoa.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Pari kaveria on jo laittanut kitkerää palautetta fb-sivuilleen tuolta narrien matsista. Eivät ole päässeet ensimmäisen erän loppuun mennessä lähellekään katsomoa ja kääntyivät pois. Taitaa mennä harkintaa tiistain matsiin lähteminen, ei ehdi paria tuntia ennen matsia lähtemään paikalle. Ja jonottaminen on se viimeinen asia, mitä teen vapaaehtoisesti. Ryssät ja narrit jonottakoot, kun se on itäblokin kulttuuriperintöä.Toivottavasti IFK saa selvitettyä sisääntulon pullonkaulat ja löytämään toimivan ratkaisun, miten jengi saadaan sujuvasti katsomoihin.

Mieluummin katsoisin tiistain matsin omalta penkiltä Nordiksella, nämä ulkoilmaottelut on jo nähty.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En mä nyt ihan ymmärrä. Jos teemana on 'ulkojäät', niin on todennäköistä etteivät palvelut vastaa sisätiloissa tapahtuvaa ottelua. Ulkojäiltä omat muistot ovat lähinnä kamiinan päällä käristyvät villalapaset ja kuuma mehu. Jos sai skrinnarit pois jalasta, niin ei ollut takeita saako klabbeja enää takaisin sisään. Köh.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Narrejen pelissä kuulemma porukkaa enemmän läsnä kun katsomoihin mahtuu, toivottavasti sama ei toistu tiistaina
Ei ole, näkeehän tuon telkkarista, että tilaa olisi jos järjestelyt toimisivat. Ei riitä, että kuuluttaja pyytää tiivistämään, ihmiset pitää ohjata tyhjille paikoille alariveille ja kulmiin.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
No koko idea sinänsä olla ajoissa paikalla on se että saa mieluisat paikat katsomonosasta, kun kerta ei ole numeroituja paikkoja ja katsomolohkot on megakokoisia. Ei kai kukaan ekana saapuva vapaaehtoisesti änkeä johonkin katsomon perimmäiseen kulmaan vaan jotta sit muutkin mahtuu? Sinne mennään ajoissa nimenomaan siksi että saa itse valita hyvät paikat.

Itse meinasin olla ajoissa juurikin siksi kun haluan valita ne paikat. Ei kenenkään järkkärin tartte tulla mua ohjaamaan mihinkään perimmäiseen takanurkkaan, vedän kyllä herneet nenään palkoineen siinä tapauksessa. Ohjaan kyllä mielelläni myöhemmin tulevat niille vapaille nurkkapaikoille.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
En tiedä, mikä on ollut ongelma, mutta onkohan katsojat menneet vääriin lohkoihin? Eli jos siellä ei ole ollut tarpeeksi järkkäreitä ohjaamassa ja tarkastamassa lippuja, niin yläkatsomoon lipun ostaneet ovat ehkä menneet väärille mestoille. Itsellä on paikka A1-katsomossa ja jos menen paikalle, tilaa tulee löytyä juuri oikeasta katsomolohkosta. Eilen matsissa erään kaverin kanssa pohdittiin, että löytyyköhän enää 10 minuuttia ennen matsia paikka omasta katsomolohkosta. Tämän päivän perusteella tuskin.

Toivottavasti IFK nyt analysoi tarkasti nuo narrimatsin ongelmat ja ratkaisee nyt olleet pullonkaulat. Toivottavasti jo maanantaina ohjeistavat otteluun tulevia katsojia uusista järjestelyistä tai uusista sisääntuloreiteistä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
No koko idea sinänsä olla ajoissa paikalla on se että saa mieluisat paikat katsomonosasta, kun kerta ei ole numeroituja paikkoja ja katsomolohkot on megakokoisia. Ei kai kukaan ekana saapuva vapaaehtoisesti änkeä johonkin katsomon perimmäiseen kulmaan vaan jotta sit muutkin mahtuu? Sinne mennään ajoissa nimenomaan siksi että saa itse valita hyvät paikat.

Itse meinasin olla ajoissa juurikin siksi kun haluan valita ne paikat. Ei kenenkään järkkärin tartte tulla mua ohjaamaan mihinkään perimmäiseen takanurkkaan, vedän kyllä herneet nenään palkoineen siinä tapauksessa. Ohjaan kyllä mielelläni myöhemmin tulevat niille vapaille nurkkapaikoille.
No haloo, tietenkin järkkärit ohjaamaan tulijoita tyhjille alueille ja pitämään kulkureitit auki. En tarkoittanutkaan, että ensin tulleet tungettas sinne kulmiin. Tosin, jos ongelmia varta vasten halutaan, niin kannattaa ottaa liitua mukaan ja kueltäytyä siirtymästä milliäkään omasta ympyrästä.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
@Jymäkkä no en minäkään tarkoittanut että sinä niin tarkoitit, kunhan esitin syyn miksi näin käy.

Sama juttu oli Tampereellakin. Jos siellä ei ole ketään ohjaamassa ihmisiä tyhjille paikoille niin noinhan se menee, varsinkin jos katsomot on mitoitettu niin ettei siellä pääse kulkemaan rivien välissä sujuvasti. Itse olen pätkä, ja yritän siksi päästä mahdollisimman eteen omaan katsomonosaan. Jos joutuu kolme erää tuijottamaan jonkun selkää, niin ei sekään ole ihan jees. Mutta kaikki jo paikalla olijat voisivat nekin jeesata myöhemmin sisälle tulevia, huutelemalla missä on tilaa ja kuinka monelle esim.

Sinänsä hyvä että tuo narripeli oli tuolla eka, niin oppivat toivottavasti virheistään ja homma on tiistaina sujuvampaa. Ja tietenkin mitä vähemmän reppuja ja kasseja pitää tutkia, niin nopeammin menee turvatarkastuksetkin.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Auto vaikka Nordiksen vieressä olevalle Auroran parkkialueelle ja spåralla loput matkaa. Mutta jos ihan perille asti haluaa autolla niin onhan siellä Kluuvi, Eliel ja Forum, saa auton sisätiloihin maksua vastaan.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
@Jymäkkä no en minäkään tarkoittanut että sinä niin tarkoitit, kunhan esitin syyn miksi näin käy.

Sama juttu oli Tampereellakin. Jos siellä ei ole ketään ohjaamassa ihmisiä tyhjille paikoille niin noinhan se menee, varsinkin jos katsomot on mitoitettu niin ettei siellä pääse kulkemaan rivien välissä sujuvasti. Itse olen pätkä, ja yritän siksi päästä mahdollisimman eteen omaan katsomonosaan. Jos joutuu kolme erää tuijottamaan jonkun selkää, niin ei sekään ole ihan jees. Mutta kaikki jo paikalla olijat voisivat nekin jeesata myöhemmin sisälle tulevia, huutelemalla missä on tilaa ja kuinka monelle esim.

Sinänsä hyvä että tuo narripeli oli tuolla eka, niin oppivat toivottavasti virheistään ja homma on tiistaina sujuvampaa. Ja tietenkin mitä vähemmän reppuja ja kasseja pitää tutkia, niin nopeammin menee turvatarkastuksetkin.
Juu, juuri näin. Eiköhän siellä ole ollut meidän miehiä seuraamassa järjestelyitä ja ottamassa opiksi. Toivon ainakin, vaikka muuten narrien peleissä ei tarvi käydäkään ;)
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Ha ha.
Juu, juuri näin. Eiköhän siellä ole ollut meidän miehiä seuraamassa järjestelyitä ja ottamassa opiksi. Toivon ainakin, vaikka muuten narrien peleissä ei tarvi käydäkään ;)
Ha ha. Kuin konserteissa, lämppäribändi ja pääesiintyjä.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Paikan päältä Jokereiden pelistä kotiuduttu ja pari asiaa lyhyesti:

- Joo katsomoon ohjaaminen ei toiminut. Olin itse tuossa massassa, joka oli portaissa noin viisi minuuttia ennen ottelun alkua ja tunkemisesta huolimatta missasin ensimmäiset minuuttit. Vika oli järjestysmiehissä, jotka eivät tehneet yhtikäs mitään asian eteen. Katsojat itse saivat sumplittua asiat siten, että massaan saatiin kaista liikkumista varten. Silti osa oli missannut koko avauserän.

- Toinen asia, mikä tuli mieleen, oli Jokeri-kannattajien erittäin vaisu kannatus. Eteläpääty on ollut alennustilassa jo pitkään, mutta itseäni yllätti se, kuinka yhtenäisyys puuttui, eikä ääntä lähtenyt juuri ollenkaan. Iski lähes myötähäpeä, kun tauoilla mikrofonin kanssa heilunut juontaja joutui näin isossa tapahtumassa keinotekoisesti huudattamaan yleisöä.

Sellainen kutina on, että HIFK-kannattajien punainen meri tulee olemaan "hieman" eri tason huutosakki tiistaina. Hieno tapahtuma tänäänkin, mutta katsomossa oli vaisu tunnelma.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Sellainen kutina on, että HIFK-kannattajien punainen meri tulee olemaan "hieman" eri tason huutosakki tiistaina. Hieno tapahtuma tänäänkin, mutta katsomossa oli vaisu tunnelma.

Ai hitto kun tulee kananlihalle jo pelkästä ajatuksesta; "Toinen puoli huutakaa meille!..."
Oispa jo!
 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS
Toinen asia, mikä tuli mieleen, oli Jokeri-kannattajien erittäin vaisu kannatus. Eteläpääty on ollut alennustilassa jo pitkään, mutta itseäni yllätti se, kuinka yhtenäisyys puuttui, eikä ääntä lähtenyt juuri ollenkaan. Iski lähes myötähäpeä, kun tauoilla mikrofonin kanssa heilunut juontaja joutui näin isossa tapahtumassa keinotekoisesti huudattamaan yleisöä
Erittäin vaisua oli tänään kyllä eteläpäädyn kannattus.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Punainen meri. Laittakaa nyt hyvät ihmiset jonkinlainen punainen toppa-tm, takki päälimmäiseksi päälle. Se punainen sydän, tai pelipaita ei sieltä mustan tai sinisen takin alta näy. Löysin itse, ehkä Sportti-Divarista, tai mistä lie, jonkun -80 luvun valtavankokoisen maalivahdinpaidan kokoelmiini.
Olen itse XXL ja 110kg, mutta niinpäs on päässyt pois naftaliinista paita joka mahtuu vielä toppatakin päälle näiden talviklassikoiden ajaksi.
 
Viimeksi muokattu:

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Taitaa mennä harkintaa tiistain matsiin lähteminen, ei ehdi paria tuntia ennen matsia lähtemään paikalle. Ja jonottaminen on se viimeinen asia

Mentiin n. 30min ennen peliä katsomoon ja tilaa oli vaikka kuinka. Ongelma oli vissiin, että porukka jäi tukkimaan sisäänkäyntejä vaikka katsomoissa olikin vielä pelien aikaan hyvin tilaa.
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Sellainen kutina on, että HIFK-kannattajien punainen meri tulee olemaan "hieman" eri tason huutosakki tiistaina. Hieno tapahtuma tänäänkin, mutta katsomossa oli vaisu tunnelma.

Tämä on mielenkiintoista nähdä, kyllähän tuolla tuntui ääni hukkuvan ilmaan mutta silti todella vaisua oli meno fanikatsomossa. Kyllähän tuo jotain rumpuja ja tyyppiä huudattamaan kaipaa.
 

Punanuttu_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jokereiden projektipäälliköt (Helsinki Ice Challengen suhteen) olivat Viasatin haastattelussa: "Kysymyksii on ollu miljoonia" – tapahtuman järjestelystä vastanneet avasivat omaa panostaan ottelun jälkeen » Viasport Finland

Loppupuolella paljastivat että huomenna / maanantaina pitävät kokouksen HIFK:n kanssa ja käyvät läpi asioita joissa oli ongelmia ja mitkä onnistui eli HIFK:n tapahtumaan tulossa todennäköisesti parannuksia paljon!
Hienoa kuulla, että tätä on tehty ja tehdään hyvässä yhteistyössä. Pitää melkeinpä antaa vähän krediittiä naapuriinkin, jos he tosiaan ovat enimmäkseen tapahtuma-alueen rakentaneet, koska purkaminen sattuu olemaan huomattavasti helpompaa. Fiilikset senkun paranee.. :)
 
Suosikkijoukkue
IFK, respektit suomalainen Jokerit
Paikan päältä Jokereiden pelistä kotiuduttu ja pari asiaa lyhyesti:

Ja sitten se tärkein kysymys: Miksi halusit nähdä Venäjän pääsarjan (täysin yhdentekevän) ottelun, vaikka oma joukkueesi Suomen pääsarjassa otteli tänään?

**Ja tähän aivan **tusti hymiöitä ja muuta sheissea**
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös