UEFA Champions League: Finaali Manchester United - Chelsea 21.5.2008

  • 17 851
  • 166

TML

Jäsen
Chelsean kannalta ikävä tosiasia on, että Terry saa ottaa tämän tappion täysin omaan piikkiinsä, koska hänellä oli jengin johtajana mahdollisuus ratkaista mestaruus, mutta tässä epäonnistui.
Toisaalta taas Terryä ei varmastikaan voi kiittää oikea-aikaisesta sijoittumisesta Giggsyn tilanteessa. Torjui kuitenkin puoli varman maalintekopaikan ja muutenkin pelasi liki täydellisen matsin.
Turha laittaa syntipukiksi rankkareissa mokanneita pelaajia minun mielestäni.

Toki helpointahan on syylliset sieltä löytää. Mutta tämä tosiaan vain minun näkemys.

Sitten itse meininkiin vielä sen verran, että ei ole vieläkään voitonhuuma laskenut itselläni. Valvoin liki neljään ihan vain oleskellessa ja Manun youtube-pätkiä katsellessa.
Löysin myös Hauptmann tuon Glory-pätkän ja kylmät väreethän tossa menee.

Loistavaa ManU!!
 
Eipä voi kyllä Terryä moittia, pelasi loistavan pelin - ja huonoa tuuria oli rankkarissa.
Harmi oli myös Ronaldon epäonnistuminen, koska jannu pelasi muutoin todella mainion pelin: rankensi useita paikkoja, haastoi jatkuvasti ja vielä onnistuneesti, teki maalin jne. Onneksi kuitenkin se voitto silti tuli.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
ManU:n puolella oltiin, mutta hieman käy sääliksi (jos nyt sellaista sanaa voi käyttää) erinomaisesti pelannutta Terryä. Tuo rankkari ei kyllä hänen ja monen muunkaan mielestä häviä, ennenkuin on 3 metriä multaa päällä. Ronaldon missattu pilkku sen sijaan on jo unohdettu. Raakaa touhua on futis tuolla tasolla.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Tässä UCL kaudessa ei ollut mitään hienoa, kun englantilainen finaali, onhan Valioliiga selvästi laadukkain sarja Euroopassa.

Molemmat oli vähän inhokkeja, ehkä olin enemmän Chelsean puolella, Manu oli aika hukassa mutta voitti silti mestaruuden.

Ökyjoukkueethan näitä dominoi nykyään, kummallakaan ei rahasta puutetta.

Terry ja Lampard ovat mafia-Chelsissä niitä omia poikia ja tähtiä, Terry olisi ansainnut laittaa sisään tuon pilkun.
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Itse ihmettelen suuresti näitä "hardcore" faneja mitä löytyy aina tällaisiin matseihin. Tunnen muutamankin kaverin, ketkä ei edes normaalisti tiedä milloni United pelaa, mutta tässäkin finaalissa käyttäytyvät kuin kovimmatkin fanit.

Muutenkin, ihmetyttää tällainen fanikulttuuri, missä ei seurata kyseistä joukkuetta juuri lainkaan, mutta ratkaisuhetkillä ollaan kuin perhettä. Mistä nämä ihmiset ovat löytäneet Manun? Katsomalla sarjataulukkoa?

Tottakai jokaisella on oikeus ottaa ilo irti Manun voitosta, mutta itse kutsun kyseisiä henkilöitä gloryhuntereiksi. Tuli paskaa niskaan tai ei.

Tiedän yhden ihmisen ,kuka juhli Manun voittoa 2pv, mutta ei pari kuukautta sitten osannut nimetä Manun aloituksesta edes 50%.

Pari vuotta sitten kyseessä oli Real Madrid, nyt Manu.

Itse en saa edes mitään mielihyvää seuratessani näitä suurella rahalla koottuja "dreamteameja". Omasta mielestäni se "aito fanius" löytyy ihan muualta...

Kiitän, lepo.
 

TML

Jäsen
Itse en saa edes mitään mielihyvää seuratessani näitä suurella rahalla koottuja "dreamteameja". Omasta mielestäni se "aito fanius" löytyy ihan muualta...

Jep jep, hyviä esimerkkejä kaveripiiristä.

Jotenkin jännä tuon ylläolevan quoten kanssa se, että olet tosiaan Bluesin kannattaja.

kiitän, lepo.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Itse ihmettelen suuresti näitä "hardcore" faneja mitä löytyy aina tällaisiin matseihin. Tunnen muutamankin kaverin, ketkä ei edes normaalisti tiedä milloni United pelaa, mutta tässäkin finaalissa käyttäytyvät kuin kovimmatkin fanit.

Muutenkin, ihmetyttää tällainen fanikulttuuri, missä ei seurata kyseistä joukkuetta juuri lainkaan, mutta ratkaisuhetkillä ollaan kuin perhettä. Mistä nämä ihmiset ovat löytäneet Manun? Katsomalla sarjataulukkoa?

Tottakai jokaisella on oikeus ottaa ilo irti Manun voitosta, mutta itse kutsun kyseisiä henkilöitä gloryhuntereiksi. Tuli paskaa niskaan tai ei.

Tiedän yhden ihmisen ,kuka juhli Manun voittoa 2pv, mutta ei pari kuukautta sitten osannut nimetä Manun aloituksesta edes 50%.

Pari vuotta sitten kyseessä oli Real Madrid, nyt Manu.

Itse en saa edes mitään mielihyvää seuratessani näitä suurella rahalla koottuja "dreamteameja". Omasta mielestäni se "aito fanius" löytyy ihan muualta...

Kiitän, lepo.

Juurikin näin, hyvää tekstiä ja niin tuttua. Täältäkin ketjusta taitaa tuollaisia mainitsemiasi henkilöitä löytyä nimimerkkien takaa. Etenkin kohta: "Muutenkin, ihmetyttää tällainen fanikulttuuri, missä ei seurata kyseistä joukkuetta juuri lainkaan, mutta ratkaisuhetkillä ollaan kuin perhettä. Mistä nämä ihmiset ovat löytäneet Manun? Katsomalla sarjataulukkoa?" oli hyvää analyyyyssia.

Jotenkin jännä tuon ylläolevan quoten kanssa se, että olet tosiaan Bluesin kannattaja.

Ihan turhaan tässä nyt on lähteä vetemään lätkää, kotimaista sm-liigaa ja Bluesia tähän mukaan. Kyseessä kuitenkin aikalailla eri asia mistä nyt tässä on kyse. Ihan jo muun muossa senkin takia, että moniko suomalainen Manu fani asuu Mancesterissa, jos vertaa siihen moniko suomalainen Blues fani asuu Espoossa. Muutenkin väitän että nämä Blues fanit tietävät varmasti paljon enemmän joukkueestaan ja ovat lähempänä sitä kuin nämä Manu "fanit", joista moni ei tiedä tosiaan edes puolia avauskokoonpanon pelaajista tai peli päiviä jne jne...
 

Sides

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man U
Itse ihmettelen suuresti näitä "hardcore" faneja mitä löytyy aina tällaisiin matseihin.

Näitä löytyy yllättävän paljon. Ei siinä mitään, kyllähän se on kiva kannattaa menestyvää joukkuetta, mutta siitä faniudesta en tiedä. Tiedän että punaisilla tällaisia kannattajia on paljon ja mutta mikäs siinä, jokainen tavallaan.

Mä itse saan kuulla vittuilua juuri noilla argumenteilla, gloryhunttaustahan tässä on harrastettukin kasikytäluvulta, mutta ei hirveästi mun elämää jonkun parikymppisen teiniangstisen Hammers- "fanin" mielipiteillä ole väliä.
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
En ole itse minkään jengin kova fani. Ja tietenkin "jokainen tyylillään", mutta miten voi osalle melkein "tuntematon" joukkue saada niin vahvoja tunteita pintaan. Viime vuosina tämä aalto on mennyt vähän niin, että ensin oli Real kova sana, sen jälkeen Barca ja nyt ManU on se mikä saa kansan taakseen.

Voisin kuvitella, että itseltäni olisi ainakin mennyt enemmän tai vähemmän fiilis Chelsea fanina, kun Roman laittoi homman läskiksi. Ja aika turha verrata Mr. Salonojaa ja Abramovichia, painitaan kuitenkin täysin eri sarjassa.

Sides halusi selvästi kuitenkin erottua näistä "gloryhunttereista" mainitsemalla faniuden alkaneen 80-luvulla. Ja olet oikeassa, ei sen pitäisikään elämääsi hirveästi heilauttaa "jonkun angstisen hammers fanin vittuilu", olisi lähinnä huolestuttavaa jos tämä heiluttaisi elämääsi.

Itse tarvitsen siihen faniuteen vain jotain yhteyksiä joukkueeseen. Esim. asuinpaikka, joskus asunut kyseisellä seudulla tai muita vastaavia siteitä.
 

TML

Jäsen
Tää on taas vaan tätä joka kerta kun joku tiimi sattuu jotain voittamaan. Siis ulkomaalainen jengi mihin kellään ei pitäisi olla mitään kunnon "fanius-siteitä".

Heti otetaan esille sellaisia kavereita omasta lähipiiristä jotka ovat juuri tällaisia gloryhunttaajia. Väitän että ManU-osioon täällä kirjoittavista kannattajista jokaikinen tietää kuka teki '99 ratkaisumaalin finaalissa Munchenia vastaan ja yhtälailla he tietävät mitä vuotta tänä vuonna vietetään Manun-historiassa. He myös tietävät kuka Manu-kärki on lasinen, jalkapallon serve Järvenpää ja he myös tietävät keitä ovat herrat Pique ja Chris Eagles. Tällä tarkoitan jengiä massimo, Sides, Finisher, Korhonen, Fawkes, Lampinen, Iker jne. En edes kaikkia aktiivisia kirjoittajia muista tässä ja nyt.

Tuo Blues nyt vain sattui sopimaan tuohon ja onhan se selvää että viime huhtikuussa sm-finaalien aikaan Blueskin sai uusia "faneja" roppakaupalla joilla ei ollut mitään hajua ketä ovat herrat Caloun, Banham, Ahola sun muut vanhat pelaajat. Ei varmaan ollut hajua Kähkösestä ja Miettisestäkään.
Näitä esimerkkejä tottakai löytyy, mutta minkäköhän takia silloin pari vuotta sitten kun ManU ei ollut kannuissa kiinni, kukaan ei tullut valittamaan kuinka joku voi kannattaa tällaista joukkuetta johon ei mitään siteitä ole ja joka on vain tällainen rikas seura joka on valittu sillä perusteella että menestystä syntyy.
Asiat vaan tunnutaan nostavan pinnalle menestyksen hetkellä.

Muutenkin aika katkeran kuvan on saanut näistä Manun-mestaruuksista tässä viimeisen 15pv aikana. Milloin kukakin on tullut valittamaan vääryydellä voitetusta ja ei-ansaitusta voitosta.

Sikäli hienoa että Manu edelleen nostattaa tunteita ja pelko muiden joukkueiden fanien keskuudessa on suuri, suurta ja mahtavaa Manchester Unitedia kohtaan. Sama seura joka siis on Euroopan ylivoimaisesti paras seura vuonna 2008.


Eipä kyllä, ei minua haittaa yhtään että minua tullaan syyttelemään gloryhunttaamisesta sun muusta paskasta. Itse tiedän miten Manun olen "omaksi" joukkueekseni saanut ja kuinka pitkään sitä olen kannattanut. Enemmän tosissaan ja vähemmän tosissaan. Ei vain voi sille mitään että tunteet olivat erittäin pinnassa finaalin jälkeen ja että pakko oli kumota muutama olut sen jälkeen. Jos se tekee minusta wannabe-fanin, fine with me.
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Asia nyt vain on niin, että ajankohtaiset asiat herättävät keskustelua. Näinhän se aina menee ja pitääkin oikeastaan mennä.

Vai pohditko tänä päivänä paljon miksi Tappara voitti mestaruuden 2002-2003?
 

TML

Jäsen
Asia nyt vain on niin, että ajankohtaiset asiat herättävät keskustelua. Näinhän se aina menee ja pitääkin oikeastaan mennä.

Vai pohditko tänä päivänä paljon miksi Tappara voitti mestaruuden 2002-2003?

Ei ei, mutta turha ottaa esille ihmisiä jostain kaveripiiristäsi jotka ovat nyt olleet wannabe-faneja tämän kevään verran. Kun kuitenkin tältä palstalta löytyy kavereita jotka olivat kirjoittelemassa ketjuihin ja tukemassa omaa jengiä huonoina aikoinakin.

Kyllä minua 2011 ihmetyttää kun Leafsin voittaessa mestaruuden jengi tulee nauramaan kuinka voin iloita noin paljon toisella puolella maapalloa olevan jengin mestaruudesta.

Tottakai ajankohtaiset asiat keskustelua herättävät ja hyvä niin. Mutta turha kuitenkaan unohtaa menneisyyttä näissäkään asioissa.
 

E V

Jäsen
Mustavalkoisesta töllöstä tuli faijan kanssa lauantaisin saunan jälkeen katsottua kakkoselta I-divisioonan pelejä. Silloin joskus 70-luvun alkupuolella. Jostain, tai siis, faijan takia ManU nousi pikku E V:n suosikiksi.
Ja siitä asti on punaista tunnustettu, edes Keegan hysteria ei saanut meikäläisen päätä kääntymään, 80-luvulla oli muutenkin hiljaisempi kausi urheilun seuraamisessa ja vasta jo Leedsissä huomiota keränneen Kuninkaan siirtyminen ManU:n roihautti kyteneen kipinän liekkiin ja siitä asti onkin tullut taas kohtuullisen tarkasti tullut seurattua jätkien edesottamuksia.
Jos nyt kerran kymmenessä vuodessa joku muukin titteli kuin liigamestaruus tulee, niin puolestani joku katkerahko ihminen saa varsin vapaasti kutsua minu vaikkapa gloryhubtteriksi, jos se hänen oloaan nyt sattuu helpottamaan.

Se, että ihminen ei voisi kasvattaa jonkinlaista tunnesidettä joukkueeseen johon hänellä ei ole omakohtaista sidettä on jotenkin absurdia. Kuinka moni todellakin hengailee kotikaupunkinsa kiekkoilijoiden tai futaajien kanssa? Ei pikku EV:n aikana asuttu ulkomailla ja lennelty parilla kympillä Lontooseen tai minnekään muuallekaan, jo Ruotsin-laiva oli ihmeellinen ja ne purkitkin muistuttivat enemmän sisävesihinaajia.

"Eu jogo para love united
Je joue pour love united
Ich spiele fur love united
Anka joue pou love united
Anch'io, io gioco per love united
Eu jogo para love united
Se hanna a love united"
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Näinhän se aina menee ja pitääkin oikeastaan mennä.

Tämä on myös kirous kannattaessa suurimpia jalkapallossa. Itse tiedän myös miltä tuntuu kannattaa ja elää mukana pikkuseuran (JYPin) mukana. Pikku pojasta lähtien, kun on jotain pientä seuraa kannattanut niin se menestys tuntuu erityisen hyvältä. Mukava OT tuli.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Tuli muuten mieleen tuosta Terryn rankkarista, että miksi kaveri sen kohotti? Tai siis miksi painoa taaksepäin, kun tiesi kentän kunnon erittäin hyvin. Tuossa kohdassa olisi pitänyt tajuta(ilmeisesti hermot sitten pettivät) että painoa ei missään tapauksessa taaksepäin ja pallo maatapitkin kulmaan. Ei olisi tällöin myöskään lentänyt ja Chelsea oli mestari. En ole muutenkaan tajunnut miksi ottaa riskiä ampua yläkulmaan, kun alakulmakin riittää.
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Pakko kai vähän gloryhuntrata! Hieno voitto jossa tuuri lopulta kääntyi Unitedin puoleen. Paikkoja oli molemmilla ratkaista peli ennen pilkkuja. Englantilaisuus ja rankkarit ovat huono yhdistelmä. Terry oli jo pokaalissa kiinni, mutta kohtalon puuttui peliin.

Kyllähän menestys tuo noita "gloryhunttereita" mukanaan. Todellisten kannattajien veri punnitaan tappion hetkellä. United on menestynyt "liian" hyvin, varsinkin kotoisessa liigassa ja fanien nälkä kasvaa syödessä. Joka peli pitää voittaa vähintää 4-0 ja parin tappion jälkeen Fergusonia vaaditaan eläkkeelle.

No jokainen tietää millainen fani itse on...Minä ainakin tiedän ja ensi vuonna pukeudutaan ManU-paitaan, vaikka pyttyjä ei tulisikaan.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Arvon massimo ja Rakas Taibi,..

Todellisten kannattajien veri punnitaan tappion hetkellä. United on menestynyt "liian" hyvin, varsinkin kotoisessa liigassa ja fanien nälkä kasvaa syödessä.
....Kukaan United-kannattaja, joka on elänyt sekä 1960-, 1970- ja 1980-luvulla, ei vielä voi yhtyä lausumaasi. Maksapuudeleilla on vielä 18 mestaruutta, Yksi enemmän kuin Unitedilla. Sir Alexilta puutttuu vielä se neljäs eurooppakupin/mestarien liigan mestaruus, jotta hän tasoittaisi mickeyluotsin saavutukset kurjilta 1970- ja 1980-luvuilta.

Kun vuoden 1967 jälkeen seuraava mestaruus tuli vasta 1992-93 -kaudella, on nyt lupa ja oikeus odottaa 26 vuoden menestyskautta Sir Alexin, Carloksen sekä tulevien managerien johdolla.

Ronaldolla oli vain 42 maalia kaudella 2007-2008, joista 31 valioliigassa. Dixie Deanin yhden kauden liigaennätys on vielä 29 maalin päässä. Ryanilta puuttuu vielä 141 ottelua 900 ottelusta. Valioliigassa voitaisiin tavoitteeksi asettaa tappioton kausi Arsenalin tyyliin ja 25 nollapeliä Van Der Sarille ja Fosterille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös