Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 847 831
  • 11 232

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Olisi neekerivitsi kerrottavana, mutta ei nyt mennä siihen. Mutta kysymys olisi.

Miten on mahdollista olla tallinalaisessa pubissa mistä ei saa Sakua eikä Alekokkia. Kiva sitten juoda jotain tsekkipaskaa, mutta joku pukumies varmaankin on kehitellyt liikeideoitaan.

Mikä olut on tsekkipaskaa? Tai mikä tsekkiolut häviää ylipäätään näille Carlsbergin ja Olvin tekeleille?
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Mikä olut on tsekkipaskaa? Tai mikä tsekkiolut häviää ylipäätään näille Carlsbergin ja Olvin tekeleille?

Minua fiksummat ovat kertoneet, että ainakin Krusovice ja Budvar ovat tsekkiläisiä bulkkioluita. Kertoivat minulle sillä äänensävyllä, että olen vähän huonompi ihminen kuin he, kun tuollaista juon. Ja ehkä olenkin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minua fiksummat ovat kertoneet, että ainakin Krusovice ja Budvar ovat tsekkiläisiä bulkkioluita. Kertoivat minulle sillä äänensävyllä, että olen vähän huonompi ihminen kuin he, kun tuollaista juon. Ja ehkä olenkin.

Näin juuri. Kaukaa pohjolasta saapuvat turistit ei aina tajua mikä on bulkkia, kun se on niin eksoottista nauttia jotain mitä ei Prismasta saa
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voiskos joku avata mitä hittoa tuolla Kittilässä on puuhailtu? Muutaman jutun olen lukenut, mutta aika sekavaa settiä sieltä tulee eteen.
Siellä on alkujaan kunnan omistamassa firmassa toimari ostellut ylihintaan jotain, varmaan kaveriltaan. Sitten kunnanjohtaja on tehnyt tutkintapyynnön, mutta toimarilla olikin enempi kavereita valtuustossa. Valtuusto erotti kunnanjohtajan (laittomasti) ja perui tutkintapyynnön tai syytteen ... mikälie. Ei tämä, eikä mikään tämän jälkeinen prosessi ole mennyt ihan lain mukaan, ja tätä on setvitty vuosikausia. Kuvaamani oli vain siis alkupotku ja koko keissi on pienen kylän systeemi missä yrittäjät ja valtuusto ovat kovasti lähellä toisiaan ja jääviys ei ole yllänyt käsitteenä noin pohjoiseen.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Ale coq ja Saku eivät sitten ole bulkkioluita?

En minä tiedä, nyt kysyt aivan väärältä henkilöltä. Jos minä juon olutta nauttiakseni siitä, pysyn yleensä aika turvallisissa oluissa, jotka ovat aivan varmasti bulkkia. Kuten mainitsemani Krusovice, joka on tummana aivan ylivertainen. Kännäämiseen toki käy se Lapin Kulta tai Koffin kolmonen, sillä ei merkitystä siinä vaiheessa ole.

En juo olutta ravintoloissa egoillakseni vaan valitsen oluita, jotka ovat mielestäni hyviä. En tiedä minkä takia jotkut kokevat tarpeelliseksi kommentoida, että jonkun toisen juoma olut on ihan paskan makuista. Mitä se sitä toista liikuttaa?

Lopuksi kuitenkin veikkaan tämän ketjun nimestä päätellen, että vastaus kysymykseesi on: kyllä ne ovat.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
En minä tiedä, nyt kysyt aivan väärältä henkilöltä. Jos minä juon olutta nauttiakseni siitä, pysyn yleensä aika turvallisissa oluissa, jotka ovat aivan varmasti bulkkia. Kuten mainitsemani Krusovice, joka on tummana aivan ylivertainen. Kännäämiseen toki käy se Lapin Kulta tai Koffin kolmonen, sillä ei merkitystä siinä vaiheessa ole.

En juo olutta ravintoloissa egoillakseni vaan valitsen oluita, jotka ovat mielestäni hyviä. En tiedä minkä takia jotkut kokevat tarpeelliseksi kommentoida, että jonkun toisen juoma olut on ihan paskan makuista. Mitä se sitä toista liikuttaa?

Lopuksi kuitenkin veikkaan tämän ketjun nimestä päätellen, että vastaus kysymykseesi on: kyllä ne ovat.

Itse tykkään oluista oikeastaan laidasta laitaan ja mielestäni jokaiselle oluelle on oma hetkensä ja paikkansa. Mainitsemasi Krusovice on minunkin mielestä oikein hyvä olut. Huvitti vain tuo kommentointi, kun kuitenkin kaikki nuo mainitut oluet on sitä lähikaupoissa myytävää tavaraa. Ja nämä "virolaiset" on kaupattu Carlsbergille ja Olville. Virossa olisi kuitenkin hyviä paikallisia pienpanimo-oluitakin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Näin juuri. Kaukaa pohjolasta saapuvat turistit ei aina tajua mikä on bulkkia, kun se on niin eksoottista nauttia jotain mitä ei Prismasta saa
Krusoa ja Budvaria saa melkein jokaisesta ruokakaupasta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Krusoa ja Budvaria saa melkein jokaisesta ruokakaupasta.
Ja varsinkin Sakua ja A le cogia... Cog taitaa olla yksi eniten myytyjä oluita marketeissa. Ensin ajattelin että @pernaveikko vitsaili mutta kenties se olikin tosissaan.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Koska se on maailman top jalkapallojoukkueita vuodesta toiseen ja top jalkapallojoukkueita on mukava kannattaa..
Sen pelejä on kiva käydä myös livenä katsomassa. Vastapainoksi kannattamani jääkiekkojoukkue ei ole top-joukkueita, mutta silti sitä on mukava kannattaa. TuTon pelejä on ollut kiva käydä katsomassa 60-luvulta, jolloin Kupittaalla vielä pelattiin ulkotekojääradalla pelien pakkasrajan ollessa -15.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Sinikettu hatussa vai elävänä?

Totta kai elävänä, turkistarhaus on turhaa ja tarpeetonta. Sellaisen saisi jo Suomestakin kieltää tai muuten lopettaa. Turha kepulainen jäänne koko elinkeino.

En tosin sinikettuja ylen määrin luontoonkaan vapauttaisi, en ole kettutyttömetodin ystävä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Saan yli 500 euroa veronpalautuksia. Siinähän sitä olisi siis hyvät joululahjarahat.

Mutta kun on velkaa ulosotossa niin nappaako ulosotto nuo rahat minun nokkani edestä?

Aikoinaan kyllä kun se kirje verotoimistosta tuli missä luki se tieto paljonko saan veronpalautuksia niin siinä luki samalla myös että palautukset maksetaan minun tililleni.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Saan yli 500 euroa veronpalautuksia. Siinähän sitä olisi siis hyvät joululahjarahat.

Mutta kun on velkaa ulosotossa niin nappaako ulosotto nuo rahat minun nokkani edestä?

Aikoinaan kyllä kun se kirje verotoimistosta tuli missä luki se tieto paljonko saan veronpalautuksia niin siinä luki samalla myös että palautukset maksetaan minun tililleni.

Yleensä menee ulosmittaukseen veronpalautus ja siitä tullee ulostosta tosite marraskuun aikana. Esitäytetyssä veroilmoituksessa ja vahvistetussa verotuspäätöksessä lukee aina sinun verottajalle ilmoittama tili.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Saan yli 500 euroa veronpalautuksia. Siinähän sitä olisi siis hyvät joululahjarahat.

Mutta kun on velkaa ulosotossa niin nappaako ulosotto nuo rahat minun nokkani edestä?

Aikoinaan kyllä kun se kirje verotoimistosta tuli missä luki se tieto paljonko saan veronpalautuksia niin siinä luki samalla myös että palautukset maksetaan minun tililleni.
Kyllä se voudin perkeles omansa ottaa. Nuo veronpalautukset ovat vissiin kaikesta helpoimpia ulosmitattavia. Itseltäni ainakin aikanaan vei koko palautuksen. Ei tullut edes mitään ennakkoilmoitusta eikä muistaakseni jälkeenpäin kuittiakaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös