Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 847 831
  • 11 232

pyyksteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, Jokerit
Lukaisin mielenkiinnosta tuolta taiteilijan sivuilta esseen tästä kissavideosta. Nyt olen hämmentynyt voinko ajatella videosta sitä mitä aluksi ajattelin olematta tekopyhä. Kirjoitus oli pitkä mutta puhutteleva.
 

Nick Neim

Jäsen
Miksi kissa? Miksei pikkutyttö? Video olisi puhuttelevampi, ja laittaisi asialle entistä isompaa perspektiiviä, kun kaikki kauhistelisivat tuntematonta tyttöä, yhtä ainoaa ihmistä kuudesta miljardista ihmisestä, vaikka maailmassa on isompiakin ongelmia. Onhan maailmassa nälänhätääkin, hei.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
En muista kanavaa enkä esitysvuotta mutta aikanaan tuli telsusta dokumentti tästä Mäen Temestä. Kissantappo sai paljon huomiota tuossa mutta nuoren Johnnyn mieleen jäi myös taidepläjäys ihmisen rakkaudesta materiaan. Tässä performanssissa Mäki oli pukeutunut perus pukujupiksi salkkuineen kaikkineen. Herra kävelee koppavana parkkihalliin, asettuu hienon(?) pirssinsä taakse, vetää housut kinttuun ja ottaa slaibun esiin. Sitten hän polvistuu auton taakse ja alkaa nussimaan biiliä pakoputkeen. Kaunista. Tämä on taidetta, saatana. Veikkaan että Turkkakin tykkäsi.
 

Nick Neim

Jäsen
Miksi kissan kohtalo vihastuttaa enemmän kuin nuoren miehen? Tätä keskustelua se Teemu haki ja sen sai.
Jos Teemu itse ei tajunnut, tai hän ihmetteli/kyseenalaisti edes hieman, että kissan videolla kokema kohtalo aiheuttaa paheksuntaa ja kummastusta enemmän kuin esimerkiksi se esille nostettu nälänhätä, niin Teemu on todella dorka ja vastenmielinen tyyppi. Enkä Teemun kanssa ikinä halua olla missään tekemisissä. Vittu mikä idiootti.

Nälänhätä ja muut ongelmat maailmassa vaativat huomiota, ratkaisuja ja resursseja. On ihan OK, että aihetta pyritään järkevin keinoin nostamaan pinnalle.

Jos Teemu ei itse tajuaisi, miksi täysin itse ja omilla teoillaan aiheutettu, viattoman eläimen turha kuolema kauhistuttaa enemmän kuin globaalit ongelmat, joihin esimerkiksi hänen tai ylipäätään yksittäisen ihmisen vaikutusvalta on hyvin olematon, on Teemu todellakin dorka. Dorkien dorka. Tahallinen teko vaikuttaa (yleensä) ihmisiin aina enemmän, kuin teot, jotka eivät ihmisen omissa hyppysissä ole. Se nyt vaan on psykologiankin kautta lähes tulkoon fakta, eikä sitä puhutteleva kissantappo muuta yhtikäs miksikään. Siksi se kissa puhuttelee enemmän, kuin afrikassa kuolevat nimettömät lapset, jotka näkevät nälkää. Toisen Teemu olisi voinut estää, eikä varmaan tarvitse kauaa pohtia, miksi kissa kerää sympatiat nimettömien lapsien sijasta. Tietyllä tapaa vitun väärin, mutta silti niin inhimillistä, ja hyvin ihmisperäistä käytöstä.

Perun puheeni, etten olisi missään tekemisissä hänen kanssaan. Pari tuntia voisin illastani uhrata kuuntelemalla hänen juttujaan, ja katsoa, voisiko siitä ajatusmaailmasta saada mitenkään kiinni. Näillä tiedoilla joita omistan, niin en, en sitten mitenkään. Sairasta.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Miksi urheilijat taputtaa perseelle eivätkä vaikka selkään? En minä kaveria alkaisi perseeseen koskemaan hyvästä yrityksestä tai suoriutumisesta.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Alkoholi ja seksi.

Now that I got your attention...

Olen huomannut nimittäin sellaisen jutun, että olut vaikuttaa alakerrassa negatiivisesti, mutta punaviinillä ei ole minkäänlaista vaikutusta. Jo kahden kaljatuopin jälkeen jos pitää lakanoita laulattaa niin vaatii todellista keskittymistä, että homma pelaa hyvin. Toisaalta taas punaviiniä saa vedellä pullokaupalla, eikä minkäänlaista ongelmaa. Tai jos jotain, niin parantaa suorituskykyä.

Taitaa tosin olla vaan jotain pään sisäisiä juttuja nämä.
 

Nick Neim

Jäsen
Taitaa tosin olla vaan jotain pään sisäisiä juttuja nämä.
Minä olen ollut sellaisessa käsityksessä, että punaviini parantaisi verenkiertoa. Se on kuitenkin aika oleellinen seikka itse tapahtumassa.

Eikä se punaviini tietenkään sitä salamana tee, mutta mikäli vaikutus verenkiertoon edes jollain aika välillä on positiivinen, niin vaikea kuvitella, että se edes hetkellisestikään sitä ainakaan kamalasti huonontaisi. Siksi sillä voi olla ihan oikeastikin eroa tissutteleeko viiniä vai kaljaa, jos haluaa saada salkonsa pystyyn. Nimittäin olen hyvillä samoilla linjoilla kokemuksiesi kanssa, vaikka viiniä en koskaan pullotolkulla ole juonutkaan.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Minä olen ollut sellaisessa käsityksessä, että punaviini parantaisi verenkiertoa.

Tämä ainakin selittäisi ilmiön. Punaviinihän on mediassa esillä tiuhaan, välillä lasillinen punkkua on terveellistä ja ehdoton edellytys pitkän ja terveellisen iän saavuttamiseksi. Välillä taas pelkkä punaviinin ajatteleminen lyhentää elinikää vuosikymmenillä, ja kuppakaan ei kaukana ole.

Mitä tästä opimme? emme yhtikäs mitään. Mutta jos melan mekkoon laittamisen yhteydessä pitää alkkista juoda, niin valitkaa punkku.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Pyöräytin tossa hernekeiton, ja eihän se ole mitään ilman sinappia. Sinapissa oli kuitenkin parasta ennen (ei siis viimeinen käyttöpäivä) päiväys mennyt tuossa kolmisen kuukautta sitten. Maistuu, haisee, näyttää ihan normaalilta, tuskin saan mitään ebolaa tai persesyöpää jos tuota pistää hernekeiton kylkeen?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@Roger Moore käytä vaan. Joskus landella olen moista käyttänyt ilman mitään ongelmaa. Mutta kait ja toivottavasti on valkosipuliakin?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
@Roger Moore käytä vaan. Joskus landella olen moista käyttänyt ilman mitään ongelmaa. Mutta kait ja toivottavasti on valkosipuliakin?
Ei ole valkosipulia, olen vähän huono lisäilemään ylipäätään sipulia oikein mihinkään, ei varsinaisesti kuulu omiin suosikkeihin mutta en siis mitenkään nirsoile sen suhteen jos joskus jossain on saatavilla ruuassa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olen ajatellut, että tietoturvan kannalta systeemi on ollut paikallaan, ettei ihmiset valitsisi niitä neljää nollaa ja vastaavia. Mutta joo, mulle sopis kyllä, että saa itse valita. 1897 ;)

Eihän järjestelmä annakaan valita neljää peräkkäistä numeroa ja siihen voi suunnitella vaikka mitä rajoituksia. Oman syntymäaikansa kaiketi saa laittaa, vaikka se olisi helppo ja hyvä estää. 1234 tuskin onnistuu.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ei ole valkosipulia, olen vähän huono lisäilemään ylipäätään sipulia oikein mihinkään, ei varsinaisesti kuulu omiin suosikkeihin mutta en siis mitenkään nirsoile sen suhteen jos joskus jossain on saatavilla ruuassa.
Minähän laitan sipulia, lajista riippuen lähes mihin tahansa safkaan. Valkosipulin kanssa pitää duunipäivinä olla varovainen.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joskus kakarana Hei me lennetään-leffan vitsit menivät monesti osin ohi, kun oli pitkälti tekstityksen varassa, mutta ainakin yksi siellä vaivaa edelleenkin, kun ei oikein aukea.

Siinä aika alussa se ei-Julie Hagerty-lentoemäntä kysyy hermostuneelta Ted Strikeriltä, mikä on hätänä ja tämä vastaa "I haven't flown for a long time". Lentoemäntä lähtee silmiään muljauttaen pois, ikäänkuin Striker olisi sanonut jotain härskiä. Mietityttää siis, että mitä. Ensimmäisenä tulee mieleen erään lisääntymisessä tarvittavan ruumiin eritteen lennättäminen tai kenties erektio-ongelmat. Mihin siis "flown" viittaa tuossa?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Joskus kakarana Hei me lennetään-leffan vitsit menivät monesti osin ohi, kun oli pitkälti tekstityksen varassa, mutta ainakin yksi siellä vaivaa edelleenkin, kun ei oikein aukea.

Siinä aika alussa se ei-Julie Hagerty-lentoemäntä kysyy hermostuneelta Ted Strikeriltä, mikä on hätänä ja tämä vastaa "I haven't flown for a long time". Lentoemäntä lähtee silmiään muljauttaen pois, ikäänkuin Striker olisi sanonut jotain härskiä. Mietityttää siis, että mitä. Ensimmäisenä tulee mieleen erään lisääntymisessä tarvittavan ruumiin eritteen lennättäminen tai kenties erektio-ongelmat. Mihin siis "flown" viittaa tuossa?
Siinä ei ole vitsiä. Lentoemäntä ei edes muljauta silmiään. Tämä on tarkastettu tänään.

Asiaan liittymätön kysymys mutta mitä on uusliberalismi? Tarkoittaako se jotain muuta kuin klassinen liberalismi vai onko se vain joidenkin keskustalaisten ja vasemmistolaisten keksimä pilkkanimi?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Asiaan liittymätön kysymys mutta mitä on uusliberalismi? Tarkoittaako se jotain muuta kuin klassinen liberalismi vai onko se vain joidenkin keskustalaisten ja vasemmistolaisten keksimä pilkkanimi?
Uusliberalismi-käsitteen tyhjentävä määrittely on hankalaa, mutta yleisimmin sillä tarkoitetaan klassisen liberalismin ja laissez-faire periaateiden soveltamista vahvasti yhteiskuntatieteisiin, valtionhallintoon, julkistalouteen ja koko yhteiskuntapoliittiseen viitekehykseen. Tämä tarkoittaa erityisesti byrokratian sekä julkisen sääntelyn minimoimista markkinaehtoisten toimintamallien ja -mekanismien tieltä, mistä uuden julkisjohtamisen oppi, NPM-doktriini, on eri implementointimuotoineen tyyppiesimerkki.

"Klassisen uusliberalismin" ja NPM:n vahvimpina edelläkävijöinä läntisissä teollisuusmaissa voidaan pitää Yhdysvaltain presidentti Ronald Reaganin sekä Yhdistyneen kuningaskunnan pääministeri Margaret Thatcherin hallintoja 1980-luvun vaihteen aikaan; esimerkiksi Thatcher vei virkakaudellaan vahvasti ja hyvin pitkälle käytäntöön näkemyksiään vapaan markkinatalouden periaatteista vapauttamalla mm. Britannian raideliikenteen kilpailulle, heikentämällä ay-liikkeen valtaa ja ilmaisemalla suoraan, että "ei ole mitään yhteiskuntaa - on vain yksilöitä ja perheitä".

Suomessa uusliberalismi vakiintui puolestaan valtionhallinnon ja yhteiskuntapoliittisen toiminnan paradigmaksi 1990-luvun laman ja sitä seuranneiden julkistalouden toiminnanohjausmekanismien muutosten myötä, kun mm. tehokkuus- ja tuottavuustavoitteita sekä tulosohjausta ja -johtamista alettiin korostaa täysin uudella tavalla. Samalla siirryttiin tosiasiassa hyvinvointivaltiosta hyvinvointiyhteiskuntaan, kun Pohjoismaissa toisen maailmansodan jälkeen vahvasti valtion vastuulle miellettyjä hyvinvointitehtäviä alettiin siirtää yksityisen ja kolmannen sektorin hoidettaviksi. Merkittäviltä osin markkinatalouden ja rajoittamattoman kilpailun lähtökohdista.
 
Viimeksi muokattu:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Tätä on varmaan kysytty ennenkin, mutta saako tuhkaa vetää pytystä alas?

Juu ihmisen kokoinen ja näköinen. Tätä vähän epäilinkin.

Aluehallintoviraasto kirjoitti:
Vainajan tuhka on vuoden kuluessa tuhkaamisesta haudattava tai muulla tavoin sijoitettava pysyvästi yhteen paikkaan.

Ennen tuhkan luovuttamista on tuhkauurnansaajan ilmoitettava kirjallisesti krematorion ylläpitäjälle, minne tuhka tullaan sijoittamaan. Jolleivät hautaamisjärjestelyistä vastaavat henkilöt vuoden kuluttua tuhkaamisesta (krematorion kehotuksesta huolimatta) huolehdi tuhkasta, sijoitetaan tuhka vainajan kuolinpesän kustannuksella sille hautausmaalle, johon vainajalle on oikeus tulla haudatuksi.

Tuhkan sijoittamiseen (hautaamiseen tai sirotteluun maa- tai vesialueelle) on oltava aina alueen omistajan tai haltijan suostumus. Suostumus on hyvä hankkia kirjallisena epäselvyyksien välttämiseksi.

Vainajan tuhkan hautaamiseen ei tarvita aluehallintoviraston (AVI) lupaa, jos yksityistä hautapaikkaa ei muodosteta. Yksityinen hautapaikka ei muodostu, jos vainajan tuhka sijoitetaan maahan siten, ettei paikalle tule hautamuistomerkkiä tai muuta näkyvää merkkiä haudasta.

Jos vainajan tuhka halutaan sijoittaa maa-alueelle sekä asettaa paikalle muistomerkki tai muita näkyviä merkkejä, tulee aluehallintovirastolta hakea lupa yksityisen haudan perustamisesta.

Senkun ilmoitat, että sirotellaan veteen kotipaikkakunnallasi eikä muistomerkkiä aiota sijoittaa. Hyviä huuhteluita!

PS. Tosin vesilaitosten sääntöjen mukaanhan pönttöön ei saa laittaa kuin vettä, kusta, paskapaperia ja paskaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös