Työhaastattelun syvin olemus

  • 522 967
  • 1 707

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Ensi viikolla olisi haastattelu edessä. Stressaa hirveästi. Tilanne on vielä sikäli hankala, että tunnen haastattelijat erittäin hyvin. Ihan mahdoton siis vetää hiukkastakaan roolia, mikä tietysti muilla haastateltavilla on mahdollista. Oletan toki pääseväni toiselle kierrokselle, jossa sitten vieraammat ihmiset tekevät lopullisen päätöksen. Ikinä ei ole ollut näin hankalaa valmistautua työhaastatteluun. Ja tietysti tapanani on jälkeenpäin miettiä mitä olisi pitänyt sanoa tai jättää sanomatta. Olisipa ohi jo.

Minulla oli vähän samanlainen tilanne alkuvuodesta. Meille tuli vakihomma auki ja sitä tietenkin määräaikaisen hain. Haun tulos oli toki käytännössä varma, mutta oli todella omituista mennä haastatteluun, jonka piti omat esimiehet duunista jota olin jo tehnyt x kuukautta.

Tilaisuus oli ihan rento ja mukava, mutta siinä käytiin aivan samat kysymykset läpi kuin ulkopuolistenkin hakijoiden kanssa. Jälkeenpäin ajatellen oli ihan terapeuttista arvoida itseään mahdollisimman objektiivisesti. Ainakin itselle se teki hyvää itseluottamukselle ja kyvylle tarkastella omaa toimintaa duunissa.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
@ISH Mä olin vähän aikaa sitten kahdessa työhaastattelussa ja yhdessä pääsin jatkoon, mutta toinen firma tarjosi sopimusta ja otin sen. Nyt olen ollut kolme viikkoa uudessa duunissa ja odottelen omien hommien todellista käynnistymistä kesällä, kun "perin" eläköityvän pomoni hommat.
Miksi pärjäsin haastattelussa? Varmaksi en tietenkään tiedä, mutta pyrin huomioimaan työnantajan odotukset. Jos haettavassa duunissa on vahva taloudellinen aspekti, niin täytyy pystyä viestimään että ymmärtää asioista myös sen puolen. Työnantaja haluaa rahoilleen vastinetta ja sinun on vakuutettava heidät siitä, että palkkaamisesi on hyvä sijoitus.
Noin muuten minusta riittää, että katsoo haastattelijoita silmiin, huomioi kaikki huoneessa ja muistaa myös, ettei kyseessä ole hautajaiset. Hymyily sopivassa määrin on fiksua, antaa itseluottamusta huokuvan kuvan. Ja on tärkeää klousata vastauksensa. Ei saa jäädä jaarittelemaan.
Suomessa myös arvostetaan rehellisiä vastauksia. Jos kysytään hallitsetko asian X, mutta et hallitse, niin vastaat: "Tuota asiaa en vielä hallitse niin hyvin kuin haluaisin, se on selkeästi kehittämiskohde. Olen halukas tutustumaan asiaan tarkemmin". Jos nimittäin fuulaa tällaisissa kysymyksissä, niin siitä palaa jo haastattelussa.
Mutta kuka näistä tietää, jokainen haastattelu on uniikki. Ei Uniikki.

Edit. Toi on kyllä paha juttu, että haastattelija on hr-tyyppi. Voi luoja mä vihaan niitä. Etenkin naisia. Ja sitä yhtä "miestä". Nyt oli onneksi molemmissa mua haastatelleissa firmoissa asialla tj + 1 kombinaatio. Pystyttiin puhumaan asiasta, eikä tarvinnut esittää mitään rekry-pällien haluamaa "voikun mä oon niin innostunut ja kiinnostunut että kohta räjähdän saatana" -performanssia.
 
Viimeksi muokattu:

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Kiitos @Blöö vastauksesta, vaikka ehdinkin jo poistaa viestini.

Yksi eniten päähän ottaneista haastatteluista alkoi suurin piirtein näin: "Mehän ei näistä IT-hommista mitään ymmäretä (hekottelua) mutta aloitellaan." Ja eivät tosiaan ymmärtäneet hevon hittoa. Mutta silti piti vääntää kymmeniä kysymyksiä asioista jotka on todella tyylikkäästi ja selkeästi CV:ssäni.

Tilannetta voi verrata työhaastatteluun jossa minä otan nipun monisteita ja ryhdyn haastattelemaan kokenutta aivokirurgia.

Tekisi mieli uhrata yksi haastattelu kokeilevalle tieteelle. Menisin haastatteluun pikku tumuissa. Silloin sitä on juuri sopivan rento ja puhelias.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Tekisi mieli uhrata yksi haastattelu kokeilevalle tieteelle. Menisin haastatteluun pikku tumuissa. Silloin sitä on juuri sopivan rento ja puhelias.
Riippuu toki pikku tumujen määritelmästä, mutta enimmäkseen se ei ole toiminut. Korkeassa kuumeessa paikalle raahautuminen sen sijaan on osoittautunut käsittämättömän hyväksi keinoksi poistua haastattelusta sopparin kanssa. Nämä toki entisellä alalla (ITC), mutta eiköpähän toimi vaihtelevasti muillakin aloilla haastetteluissa.
 

Tuamas

Jäsen
Yleensä pienessä hönössä itsestä olo tuntuu rennolta ja nerokkaalta, muiden osalta homma sitten yleensä ei olekaan niin.

Toki johonkin mainostoimistoon voisi olla ihan toimivakin taktiikka.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kiitos @Blöö vastauksesta, vaikka ehdinkin jo poistaa viestini..

Jonnekin se katosi hetkeksi, kun olisi pari kommenttia ollut, mutta nyt taas näkyy. Vaan mitäpä sitä enää kommentoimaan. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää poiston syy, en olisi ehkä ihan heti palkkaamassa tuollaista tuuliviiriä.

Yleensä pienessä hönössä itsestä olo tuntuu rennolta ja nerokkaalta, muiden osalta homma sitten yleensä ei olekaan niin.

Tämä on taas tätä suomalaista ihan höpöhöpöä, että työhaastattelussa ei voisi olla muutaman juoman nauttineena. Se onkin sitten eri asia, jos on aivan ympäripäissään eikä saa mitään sanaa suustaan mihinkään asiaan.

Aivan kuin alkoholin rentouttava vaikutus olisi joku myytti tai että monissa pukuhommissa ei tehtäisi hommia huumeiden vaikutuksen alaisena.

Jokainen valmistautuu haastatteluun omalla tavallaan, mutta Suomi on tosiaan myös maa missä edes hiljaisena työpäivänä ei lounaalla olutta nautita. Puhumattakaan, että toimistolla joskus neljän aikaan korkkailtaisiin.

Se ei kuitenkaan tee siitä huonoa tai väärää tapaa, kunhan ei tosiaan jää kiinni, vaikka oikeasti ei olisi edes mitään kiinnijäämistä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suomi on tosiaan myös maa missä edes hiljaisena työpäivänä ei lounaalla olutta nautita. Puhumattakaan, että toimistolla joskus neljän aikaan korkkailtaisiin.
Jotain outoa huumoria? Kohta kolkytvuotta eri firmoissa ja ikinä ei kukaan ole paheksunut esim. lounasolutta. Tai muutenkaan alkoholin käyttöä, nytkin meillä on toimistolla aina juotavaa tarjolla. Voi ottaa vaikka jo kolmelta jos siltä tuntuu...
 

Tuamas

Jäsen
Tämä on taas tätä suomalaista ihan höpöhöpöä, että työhaastattelussa ei voisi olla muutaman juoman nauttineena. Se onkin sitten eri asia, jos on aivan ympäripäissään eikä saa mitään sanaa suustaan mihinkään asiaan.

Aivan kuin alkoholin rentouttava vaikutus olisi joku myytti tai että monissa pukuhommissa ei tehtäisi hommia huumeiden vaikutuksen alaisena.

Jokainen valmistautuu haastatteluun omalla tavallaan, mutta Suomi on tosiaan myös maa missä edes hiljaisena työpäivänä ei lounaalla olutta nautita. Puhumattakaan, että toimistolla joskus neljän aikaan korkkailtaisiin
.

Tämä taas oli puhdasoppinen olkiukko.

Voi toki olla pienessä pöhnässä, mutta pointti oli että se oma rentous ja nerokkuus on yleensä yliarvioitua ja ainakin kannattaa kognitiiviset kyvyt benchmarkata selvän kaverin kanssa ennen haastattelua.

Ja tosiaan kyllä lounaalla voi aivan hyvin vetää oluen tai viinin ja ainakin meillä on toimistossa kaapit täynnä mietoja ja väkevämpiä, eikä kukaan katso kieroon jos iltapäivästä korkkaa oluen tai perjantaina vetää lasin-pari kuohuvaa.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Jonnekin se katosi hetkeksi, kun olisi pari kommenttia ollut, mutta nyt taas näkyy. Vaan mitäpä sitä enää kommentoimaan. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää poiston syy, en olisi ehkä ihan heti palkkaamassa tuollaista tuuliviiriä.

Kyselin ja kertoilin viestissäni ihan itsestäänselvyyksiä, joten poistin viestin. Blöö oli kuitenkin sillä välin ehtinyt alkaa kirjoittaa vastausta. Eikä sitä viestiä ole sen jälkeen näkynyt, koska poistin sen.

"Olisimme ihan mielellämme palkanneet sinut 15 vuoden aikana hankkimasi monipuolisen ICT-osaamisesi ansiosta, mutta saamiemme tietojen mukaan olit poistanut kirjoittamasi viestin Jatkoajan keskustelupalstalla huhtikuussa 2017."

- 6,7 miljardin liikevaihtoa pyörittävän kansainvälisen yrityksen Suomen osaston toimitusjohtaja.
 

Birchman

Jäsen
Tällä viikolla olisi ensimmäinen työhaastattelu muutamaan vuoteen edessä. Yritys on asiakkuuden kautta tuttu ja pesti vaikuttaa mielekkäältä. Haettava rooli on vielä auki, eli jotain asiantuntijan ja esimiehen väliltä pitäisi olla tiedossa. Olen mielestäni hyvin valmistautunut, kirjoittanut muistiin mahdollisia kysymyksiä mihin joudun mahdollisesti vastaamaan sekä mitä esittäisin itse työstä. Jos kaikki menee hyvin, tulee palkka nousemaan melkoisesti ja työtehtävien pitäisi muuttua mielekkäämmiksi.

Sinänsä hauska tilanne, että nyt tuntuisi imua olevan nykyisessä työssäkin. Ainakin työnantajapuoli tuntuu tällä hetkellä panostavan meikäläiseen aiempaa enemmän. Pitää raportoida tänne, kun haastattelut ovat takana.
 

Jeffrey

Jäsen
Myös omalle kohdalle osuu haastattelu huomiseksi.

Omalle kahdalle on nyt alkuvuodesta osunut pitkälti toistakymmentä työhaastattelua, mikäli kaikki sen muodot lasketaan mukaan. Harjoitus on ollut hyväksi, ja tuo perus diipadaaba mennee melko rutiinilla. Tällä kertaa tosin minulle teetetään testi kuinka hyvin osaan tämän asian. Sanomattakin lienee selvää, että tämä tilinpäätöksen ympärillä työskentely ei ole niitä omia vahvuusalueita. Minulla ei ole epäilystäkään, ettenkö pystyisi tätä työtä hoitamaan, mutta laskukaavojen ulkoa muistaminen on ollut itselleni aina sitä vaikeinta kuraa. Lisä vaikeusasteen tekee vielä se, että tilinpäätösmateriaalit ovat englanniksi, sen kerran kun olen itse kyseisten asioiden parissa työskennellyt, on homma sentään hoidettu sillä kotimaisella.

Lisäksi vielä kutsu tuli siis tänään, ja haastattelu olisi huomenna. Tässä nyt olen yrittänyt kertailla, muistella ja opetella näitä asioita. Lienee kuitenkin sanomattakin selvää, että mikäli tähän tehtävään haetaan henkilöä, joka jo valmiiksi osaa kaiken, en tule hommaan pääsemään. Myös omat opinnot ja työkokemus liippaavat tätä aihetta vain vähän sivusta, joten sinällään on ihan luotto siitä että tällä harjoitustehtävällä ei välttämättä ole suuri painoarvo valinnan kanssa.

Toisaalla vielä on auki se, pääsenkö mahdollisessa unelmatyössäni viimeiselle hakukierrokselle. Tähän paikkaan oli pitkälle toista tuhatta hakijaa, joista olen nyt muutaman hakukierroksen jälkeen valikoitunut kymmenen parhaan joukkoon. Pari kuukautta on prosessi kestänyt, ja se tullee vielä kestämään vähintään muutaman viikon, mikäli pääsen tuonne muutaman parhaan joukkoon, jotka sitten yrityksen johdon haastatteluun vielä pääsevät. Jos tämän homman saisin, niin sitten olisi omalla uralla ns. taivas rajana, ja kaikki vain itsestään kiinni.
 

Tuamas

Jäsen
Myös omalle kohdalle osuu haastattelu huomiseksi.

Omalle kahdalle on nyt alkuvuodesta osunut pitkälti toistakymmentä työhaastattelua, mikäli kaikki sen muodot lasketaan mukaan. Harjoitus on ollut hyväksi, ja tuo perus diipadaaba mennee melko rutiinilla. Tällä kertaa tosin minulle teetetään testi kuinka hyvin osaan tämän asian. Sanomattakin lienee selvää, että tämä tilinpäätöksen ympärillä työskentely ei ole niitä omia vahvuusalueita. Minulla ei ole epäilystäkään, ettenkö pystyisi tätä työtä hoitamaan, mutta laskukaavojen ulkoa muistaminen on ollut itselleni aina sitä vaikeinta kuraa. Lisä vaikeusasteen tekee vielä se, että tilinpäätösmateriaalit ovat englanniksi, sen kerran kun olen itse kyseisten asioiden parissa työskennellyt, on homma sentään hoidettu sillä kotimaisella.

Laita YV:tä jos kaipaat viime hetken vinkkejä.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Tällainen nopea ja yksinkertainen kysymys: Mikä on paras keino yrittää oppisopimuspaikkaa? Marssia suoraan jonkun firman toimistolle ja pyytää rekryvastaavalle tapaamista? Tuntuu olevan aivan mahdoton saada edes mitään vastauksia yhtiöiltä näihin kyselyihin.

Mietinnässä siis teollisuuden sähköasennus tai vastaava koulutus.
 

Tuamas

Jäsen
Tällainen nopea ja yksinkertainen kysymys: Mikä on paras keino yrittää oppisopimuspaikkaa? Marssia suoraan jonkun firman toimistolle ja pyytää rekryvastaavalle tapaamista? Tuntuu olevan aivan mahdoton saada edes mitään vastauksia yhtiöiltä näihin kyselyihin.

Mietinnässä siis teollisuuden sähköasennus tai vastaava koulutus.

Jos oikein noheva haluat olla, niin selvität oppisopimuskeskukselta kuinka se käytännössä heidän puolelta menee ja sen jälkeen otat yhteyttä suoraan jonkun firman toimistolle.

Noissa yleensä mitä isompi firma, sitä vaikeampi päästä puskista sisään ja pienissä sitten joku sähköpostin lähettäminen on yleensä ihan turhaa. Joko paikan päälle tai puhelimella yhteyttä ja toivomaan parasta.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Jos oikein noheva haluat olla, niin selvität oppisopimuskeskukselta kuinka se käytännössä heidän puolelta menee ja sen jälkeen otat yhteyttä suoraan jonkun firman toimistolle.

Noissa yleensä mitä isompi firma, sitä vaikeampi päästä puskista sisään ja pienissä sitten joku sähköpostin lähettäminen on yleensä ihan turhaa. Joko paikan päälle tai puhelimella yhteyttä ja toivomaan parasta.


Tässä kommentti noin 25 henkilön yrityksestä....älä vaan tule notkumaan paikan päälle sopimatta asiasta puhelimitse/spostilla etukäteen.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Ei toki suoraan kannata pamahtaa paikalle, vaan puhelimella sopii ajan ja sitten paikalle.

Normaalit käytöstavat jne.

Yhteen yritykseen otin jo yhteyttä, koska välillisesti tuotetaan heille palvelua nykyisen työpaikan puolesta (samalla tehdasalueella toimitaan). Vastauksia tuli, kun kyselin henkilöltä, joka on esimiesasemassa, mutta ei sitten rekryistä vastannut.

Sanoi välittävänsä viestin kolmelle rekrytoinnista vastaavalle eri osastojen esimiehille. Sitten alkoi se normaali radiohiljaisuus. Mielummin saisi kuulla suoraan, että ei oppisopimuskouluteta, kuin se ettei kukaan vastaa mitään.

Onneksi on sentään nimet tiedossa, niin voi joskus töissä ollessaan käydä vaikka nyppäsemässä hihasta ja kysyä suoraan, kun s-posti ja puhelin on aika turhanpäiväisiä näköjään tässä hommassa.
 

Birchman

Jäsen
Tällä viikolla olisi ensimmäinen työhaastattelu muutamaan vuoteen edessä.

Ensimmäinen haastattelu takana. Hyvät fiilikset jäi. Edelleen olen prosessissa molempiin hakemiini pesteihin. Haastattelu sisälsi case-tehtävän, substanssikysymyksiä sekä yleistä keskustelua mm. syistä miksi olen vaihtamassa työpaikkaa. Mielestäni tilanne meni mukavasti ja yliajalle mentiin hieman. Ensi viikolla sitten ilmoitetaan vaiheesta kaksi, johon tulee HR ja mahdolliset testit mukaan. Loppusuoralle pääsevät ovat vielä lopuksi Nordic-johdon tentattavana.

Hauska sattuma, että heti hakuajan umpeuduttua omaa LinkedIn-profiilia oli käynyt headhunter katsomassa. Nyt sitten muutama tunti haastattelun jälkeen oli samasta headhunter yrityksestä käynyt toinen rekrytoija katsomassa profiilia. Käyttävätkö isot organisaatiot näitä rekryfirmoja second opinion mielessä vai oliko puhdas sattuma? Haastattelussa oli vain työnantajan edustaja läsnä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ensimmäinen haastattelu takana. Hyvät fiilikset jäi. Edelleen olen prosessissa molempiin hakemiini pesteihin. Haastattelu sisälsi case-tehtävän, substanssikysymyksiä sekä yleistä keskustelua mm. syistä miksi olen vaihtamassa työpaikkaa. Mielestäni tilanne meni mukavasti ja yliajalle mentiin hieman. Ensi viikolla sitten ilmoitetaan vaiheesta kaksi, johon tulee HR ja mahdolliset testit mukaan. Loppusuoralle pääsevät ovat vielä lopuksi Nordic-johdon tentattavana.

Hauska sattuma, että heti hakuajan umpeuduttua omaa LinkedIn-profiilia oli käynyt headhunter katsomassa. Nyt sitten muutama tunti haastattelun jälkeen oli samasta headhunter yrityksestä käynyt toinen rekrytoija katsomassa profiilia. Käyttävätkö isot organisaatiot näitä rekryfirmoja second opinion mielessä vai oliko puhdas sattuma? Haastattelussa oli vain työnantajan edustaja läsnä.
Voi olla, että prosessin seuraava vaihe on rekryfirman edustajan haastattelu, ryhmähaastattelu tai esimerkiksi persoonallisuustestit. Mutta käyttäväthän isot yritykset rekrytoinneissa apuna näitä firmoja sekä kuuntelevat heidän mielipiteitään.
 

Jeffrey

Jäsen
Laita YV:tä jos kaipaat viime hetken vinkkejä.

Kiitoksia vielä tarjouksesta, vaikkakin näin myöhässä.

Haastattelu tuli tosiaan vastaan hyvin nopeasti. Keskiviikkona tuli kutsu, ja torstai aamulla jo istuin tentattavana.

Omat tärpit tuon tilinpäätösanalyysin harjoitustehtävään osui melko hyvin. Maksuvalmiuden tunnuslukuja tuossa kysyttiin muutamasta eri yrityksestä, sekä näiden mahdollisia riskinhallinta menetelmiä. Yhdessä yrityksessä neljästä tase oli sellaisessa muodossa, että sieltä oli omalla tietämyksellä hankala eroittaa oikeat luvut tunnuslukujen laskemiseksi, mutta kokonaisuudessaan suoriuduin varsin hyvin.

Ainoa missä meinasi vähän nousta pala kurkkuun oli kysymys yrityksen omavaraisuusasteen tulkinnasta. Jostain ihme selkärangasta tuli vielä kouluajoilta ihan oikeita yleispäteviä lukuja, mutta kuullemma tällä varsiin raskaalla teollisuuden alalla omavaraisuus aste voi olla huomattavasti alempi. Olisihan se pitänyt siinä tajuta itsekin, mutta kun tuli jo itse kysymys vähän puun takaa.

Kaikkineen varsin positiivinen olo haastattelusta jäi. Seuraava kierros olisi sitten director tason pomonaisen haastattelu, ja paikkoja olisi myös useampia täytettäväksi. Itse työ ei välttämättä ole sitä omaa unelmatyötä, mutta kaikki muu organisaatiossa kyllä vaikuttaa itseeni oikein positiiviselta. Olen ajatellut asian niin, että nyt vastavalmistuneena on tärkeä saada se hyvä työpaikka mieluummin kuin täysin mieleinen tehtävä. Ja tämä olisi vielä sellaiselta liiketoiminnan osa-alueelta josta minulla ei juurikaan ole kokemusta, ja ylipäänsä oma osaaminen on melko rajallista. Itsensä kehittämisen nimissä tämä siis saattaisi olla oikein hyvä positio minulle.

On tässä vielä myös se unelmatyö haarukassa, ehkä. Sinne tosiaan oli pitkälti toista tuhatta hakijaa, ja muutaman kierroksen jälkeen olin valikoitunut top-10. Näistä jatkoon pääs(i/ee) ymmärtääkseni kolme tai neljä. Se mikä tässä herättää kysymyksiä on se, että viime viikon keskiviikkona sieltä kerrottiin, että tämä päätös tehdään sen viikon loppuun mennessä. Eli nyt on jo viikko kulunut ylimääräistä ilman että mitään on kuulunut tai sähköpostiin vastattu. Jännä nähdä mikä tämän radiohiljaisuuden lopullinen syy lopulta on.
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Omalla alalla on taas viime kuukausina tullut käytännössä muutaman viikon välein noita headhunter-yhteydenottoja. Hommat on selkeästi vilkastuneet ja on tullut vanhojen yritysten lisäksi uusia pienempiä samoille apajille, missä on samoja työpaikkoja myös tarjolla. Nykyisessä pestissä on kuitenkin ihan hyvät oltavat, joten aina noita mielellään mahdollisuuksia kuuntelee, mutta mitään vaihtamisen tarvetta ei nyt ole.

Jokin aika sitten otti pääkallonmetsästäjä yhteyttä vanhan työpaikan tiimoilta josko kiinnostaisi palata sinne. Kieltäydyin kohteliaasti kirjalliseen tiedusteluun, mutta vielä soittivat perään ja pari keskusteluakin sitten naamatusten käytiin. Tietyllä tapaa olin utelias kuulemaan että miten siellä menee ja mitä olisi tarjolla. Homma päättyi siihen että ilmoitin uudelleen ettei vaihdon tarvetta ole. Työ ja arki pitävät sen verran kiireisenä nyt ettei jaksa alkaa juoksemaan palikkatesteissä tai jatkohaastatteluissa mikäli sellaista "unelmafiilistä" ei ole jäänyt.

Noissa keskusteluissa oli hauskaa, kun headhunter totesi minulle että pitäisi myydä itseäsi enemmän. Jäin hieman haavi auki että miksi minun pitää myydä, kun ei ole siihen mitään tarvetta. Ennemminkin olisin toivonut heiltä pelisilmää, että olisivat osanneet kertoa paremmin ja markkinoida mitä on tarjolla. Tuossa kyseisessä tilanteessa kun ei oikein ollut myyjää, tai jos oli niin se en ollut suinkaan minä. Oli tuosta toki se hyöty, että tietää ainakin itse jättäneensä sillat polttamatta aikoinaan vaihdon yhteydessä.
 

Birchman

Jäsen
Ensimmäinen haastattelu takana. Hyvät fiilikset jäi. Edelleen olen prosessissa molempiin hakemiini pesteihin. Haastattelu sisälsi case-tehtävän, substanssikysymyksiä sekä yleistä keskustelua mm. syistä miksi olen vaihtamassa työpaikkaa. Mielestäni tilanne meni mukavasti ja yliajalle mentiin hieman. Ensi viikolla sitten ilmoitetaan vaiheesta kaksi, johon tulee HR mukaan.

Viime viime viikolla ilmoitettiin, että keskustelut asiantuntijatehtävän osalta jatkuvat ja vaihe 2. on edessä. Testit (looginen/numeraalinen ja persoonallisuus) tuli tehtyä ja tulokset ilmeisesti annetaan haastattelussa. Ihan mielenkiintoisia kysymyksiä. Persoonallisuustestistä ei oikein voi sanoa mitään, mutta looginen/numeraalinen tuntui menevän ihan kohtuullisesti.
 

Tuamas

Jäsen
Testit (looginen/numeraalinen ja persoonallisuus) tuli tehtyä ja tulokset ilmeisesti annetaan haastattelussa. Ihan mielenkiintoisia kysymyksiä. Persoonallisuustestistä ei oikein voi sanoa mitään, mutta looginen/numeraalinen tuntui menevän ihan kohtuullisesti.

Vaikeutuivatko kysymykset palikkapuolella loppua kohden?
 

Birchman

Jäsen
Testitulokset olivat mielestäni hyvät ja ensi viikolla kuulee, jatketaanko kolmannelle kierrokselle. Melko pieteetillä tuntuvat suhtautuvan rekrytointeihinsa, mikä toisaalta on hyvä asia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös