Työhaastattelun syvin olemus

  • 522 555
  • 1 707

pozlod

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Liverpool FC
Help!

Nyt on itsellä tilanne, jossa olen sopinut kaksi työhaastattelua samalle viikolle, ensimmäinen on huomenna ja toinen vastaavasti torstaina. Huomisen haastattelun paikka olisi vuoden määräaikainen ja ihan mielenkiintoinen pesti pk seudulta ja torstain haastattelu olisi vakituinen pesti muutaman kilometrin päästä kotoa ja se "ykkösvaihtoehto".

Kannattaako työhaastattelussa mainita haastateltavalle, että on muitakin verkkoja vesillä? Siis lähtökohtaisesti tämän "ykkösvaihtoehdon kohdalla". Onko se eduksi sanoa, että on ollut haastattelussa muualla, mutta otan tämän paikan jos saan? Vai tuleeko siitä semmoinen tunne, että olen kokeilemassa kepillä jäätä enkä ole vakavissani. Ajatteleeko ihmisluonto, että otetaan tuo toinen koska sinulla on jo paikka muuallakin?

Huomisessa "back up haastattelussa" en aikonut puhua mitään muista haastatteluista. Sekotti päätä totaalisesti, sillä olen pommittanut hakemuksia pitkin kesää ja hiljaista on ollut kunnes nyt kaksi samalla viikolla.

Osuutensa on varmasti ollut työhakemuksen avoimen osan päivityksellä. Muutin sitä aika radikaalisti ja nämä tulosta tuottaneet (siis haastattelukutsun muodossa) ovat olleet omasta mielestä.. no sanotaanko että massasta erottuvia, jopa röyhkeitä. Siihen tulokseen tulin tässä, että persoonaton ja asiallinen hakemus ei kiinnosta ainakaan myyntialalla...
 

Fordél

Jäsen
Kannattaako työhaastattelussa mainita haastateltavalle, että on muitakin verkkoja vesillä? Siis lähtökohtaisesti tämän "ykkösvaihtoehdon kohdalla". Onko se eduksi sanoa, että on ollut haastattelussa muualla, mutta otan tämän paikan jos saan? Vai tuleeko siitä semmoinen tunne, että olen kokeilemassa kepillä jäätä enkä ole vakavissani. Ajatteleeko ihmisluonto, että otetaan tuo toinen koska sinulla on jo paikka muuallakin?

Mietin vain, että missä vaiheessa tämä asia tulisi edes luontevasti esille haastattelussa?

Itse en mainitsisi asiasta mitään vaan tekisin molemmissa haastatteluissa kaikkeni vakuuttaakseni työantajan, että haluan juuri tämän duuniin 100 %:sti. Jos sattuu niin onnellisesti, että pääset molempiin paikkoihin, on aika tehdä päätös. Jos kakkospaikasta tulee ekana positiivinen päätös, siinä vaiheessa voi todeta, että on toinenkin paikka ja odotat sieltä vastausta. Muussa tapauksessa asia voi jäädä ihan vain sun tietoon.

Ei muuta kuin lykkyä haastatteluihin!
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
@pozlod

Ihan turha mainita muista haastattelukutsuista tai varatyöpaikoista. Sillä ei ole ainakaan positiivinen vaikutus lopputulokseen.
 

pozlod

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Liverpool FC
Aamulla oli se "the haastattelu" ja luu jäi käteen, ehkä. Olin kuulemma pitkän pohdinnan jälkeen päätynyt juhamietomaisesti hopeasijalle äänin 2-1. Hirmu asiallisesti perustelivat päätöksen ja kysyivät vielä, että voiko mulle vastaisuudessa soitella jos jotain uutta ilmenee. Myyntikokemuksen puuttesta jäi kuulemma kiinni. Ei jäänyt mitään hampaankoloon, vituttaa vain. Vaikken paikkaa saanutkaan, niin jollain perverssillä tavalla lämmitti yhteydenotto, jossa perusteltiin päätöksen syyt, kehuttiin, tsempattiin ja jätettiin vielä jollain tavalla ovi raolleen.

Katsotaan nyt nouseeko toisesta pakasta sitten valttikortti vai mustapekka...
 

Fordél

Jäsen
Aamulla oli se "the haastattelu" ja luu jäi käteen, ehkä. Olin kuulemma pitkän pohdinnan jälkeen päätynyt juhamietomaisesti hopeasijalle äänin 2-1. Hirmu asiallisesti perustelivat päätöksen ja kysyivät vielä, että voiko mulle vastaisuudessa soitella jos jotain uutta ilmenee. Myyntikokemuksen puuttesta jäi kuulemma kiinni. Ei jäänyt mitään hampaankoloon, vituttaa vain. Vaikken paikkaa saanutkaan, niin jollain perverssillä tavalla lämmitti yhteydenotto, jossa perusteltiin päätöksen syyt, kehuttiin, tsempattiin ja jätettiin vielä jollain tavalla ovi raolleen.

Mukava lukea tällaisia tapauksia, jossa rekrytointiprosessi on hoidettu hyvin. Toki ikävä lukea, että sun kohdalta prosessi ei tuottanut tulosta. Ymmärrän, että nyt vituttaa. Jos mitään ei olisi oikein voinut tehdä paremmin ja kokeneempi kaveri voitti, turha jäädä murehtimaan. Oot tehnyt hyvän vaikutuksen yhteen työnantajaan ja sama varmasti onnistuu muidenkin kohdalla. Kohta varmasti natsaa ja ties vaikka jossain vaiheessa juuri tästä "the paikasta".
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Aamulla oli se "the haastattelu" ja luu jäi käteen, ehkä. Olin kuulemma pitkän pohdinnan jälkeen päätynyt juhamietomaisesti hopeasijalle äänin 2-1. Hirmu asiallisesti perustelivat päätöksen ja kysyivät vielä, että voiko mulle vastaisuudessa soitella jos jotain uutta ilmenee. Myyntikokemuksen puuttesta jäi kuulemma kiinni. Ei jäänyt mitään hampaankoloon, vituttaa vain. Vaikken paikkaa saanutkaan, niin jollain perverssillä tavalla lämmitti yhteydenotto, jossa perusteltiin päätöksen syyt, kehuttiin, tsempattiin ja jätettiin vielä jollain tavalla ovi raolleen.

Oikeastaan täysin sama kävi minulle aikoinaan kun hain työpaikkaa, jota pidin ns. unelmaduunina. Mullakin äänin 2-1 tuli ei-tulos ja syynä kokemus (olin juuri valmistunut, mutta pientä kokemusta saanut kesätöissä jne). Oli kyllä kaikkineen hyvä haastis, kesti n. 2 tuntia ja kyseltiin paljon, sekä sain kertoa omia näkemyksiä ja vastaavasti heidän odotuksia ja mitä ovat hakemassa. Välillä jopa melko kuumottava paikka kun nöösipoikana siinä on 3 ison pomon tentattavana. Hyvä kokemus näin jälkikäteen ja sittemmin pääsin samaan konserniin hieman eri hommiin vakituiseksi. Haastattelijoistakin yksi on tullut tutuksi sen jälkeen töiden kautta ja harmitteli kun ei minua valittu, hän (olisi ollut esimieheni jos minut olisi valittu) puolsi valintaani silloin.

Fordélin sanoihin voi yhtyä, jos tuolla teit vaikutuksen, uskon, että muuallakin kykysi huomataan.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Eiköhän työnantaja ole sopinut koeajan valitun kanssa, joten ei tosiaan kannata polttaa siltoja toiseksi sopivimman kanssa, jos eka onkin paska tai lähtee lätkimään. Eikä sitä koskaan tiedä muutenkaan, kohtaavatko tiet vielä tulevaisuudessa, joten totta kai kannattaa hoitaa hommat järjellä.
 

pozlod

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Liverpool FC
Oikeastaan täysin sama kävi minulle aikoinaan kun hain työpaikkaa, jota pidin ns. unelmaduunina. Mullakin äänin 2-1 tuli ei-tulos ja syynä kokemus (olin juuri valmistunut, mutta pientä kokemusta saanut kesätöissä jne). Oli kyllä kaikkineen hyvä haastis, kesti n. 2 tuntia ja kyseltiin paljon, sekä sain kertoa omia näkemyksiä ja vastaavasti heidän odotuksia ja mitä ovat hakemassa. Välillä jopa melko kuumottava paikka kun nöösipoikana siinä on 3 ison pomon tentattavana. Hyvä kokemus näin jälkikäteen ja sittemmin pääsin samaan konserniin hieman eri hommiin vakituiseksi. Haastattelijoistakin yksi on tullut tutuksi sen jälkeen töiden kautta ja harmitteli kun ei minua valittu, hän (olisi ollut esimieheni jos minut olisi valittu) puolsi valintaani silloin.

Fordélin sanoihin voi yhtyä, jos tuolla teit vaikutuksen, uskon, että muuallakin kykysi huomataan.
Kiitokset tsempeistä!

Onni onnettomuudessa on tosiaan, että tämä "the paikka" on valtakunnallinen ketju, joten uskon tämän työhaastattelun olleen hyvä ponnahduslauta. Haastattelijana oli porukkaa ihan sieltä maajohtajasta lähtien, joten jos yritykseltä sattuisi aukeamaan myyjän paikka muihin toimipisteisiin, saattaisin olla lähellä valintaa. Noiden avoimien rekryjen järjestäminen on kuitenkin melko työläs prosessi työnantajan näkökulmasta.

Nyt on taas jotenkin kehityttävä ja asennoiduttava paremmin, jotta poistun jatkossa kehästä voittajana. Hopea on tullut noin muutenkin melko tutuksi viimeisen kolmen vuoden ajalta.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Ei ehkä ihan työhaastatteluasiana vaan yleisenä huomiona, osin itsestäänselvyytenä mutta tulipa tosiaan lähipiirissä opittua kantapään kautta mikä on juridisesti sitovaa ja mikä ei.
Eli jos sattuu olemaan tiedossa joitain henk.koht. rajoitteita jotka noin virallisesti eivät saisi vaikuttaa valintaan mutta väistämättä niin tekevät, oikeassa maailmassa niin näistä asioista ei kannata kertoa ennenkuin soppari on allekirjoitettu, kirjallinenkaan työtarjous ei ole vielä mitenkään sitova vaan se voidaan kohtalaisen triviaalistikin vetää pois jos on yksikin pieni detalji joka vaatisi "neuvottelua", sopparissahan nämä detaljit ovat sitten varmistettuja ja siitä työnantajan on vaikeampi rimpuilla irti. Tämä siis varmistettu liiton lakimiehiltä ja vaikka käytännössä syrjinnästä on kyse, asian todistaminen olisi vaikeampaa ja riitelyn tulos epävarma (+ aika hyödytön koska kyse olisi työpaikan vaihdosta, eri asia jos ei olisi jo olemassaolevaa työtä).

Hieman sinisilmäisesti tuossa tuttu tuli jo tarjouksen jälkeen maininneen lähitulevaisuuden esteistä ja kas kummaa, asian käsittelyn jälkeen työtarjous päällikkötason tehtävään vedettiin pois (eli ei vielä johtajasoppari mutta ylemmän keskijohdon työtehtävä).

Ihan hyvä tärppi itsellekin kun sitä on tullut kaikenlaisia asioita (sovitut lomareissut, kertausharjoitukset tms.) kyllä mainittua jo siinä vaiheessa kun tarjous on annettu, mutta vastaisuudessa ja näinä taloudellisina aikoina pitää vain olla hiljaa, just in case. Sama pätenee koeaikaan.

Kyllähän toki aina voi ajatella niin että tuonkaltaisessa (joskin täysin ymmärrettävässä liiketaloudellisista näkökulmista) yrityskulttuurissa olisi kohtalaisen nihkeä fiilis sitten olla töissä, mutta ei se tietenkään lyhyellä tähtäimellä (tai uran/CV:n kannalta) juurikaan lämmitä jos useampi haastattelu, psykkatestit yms. menivät tavallaan ihan hukkaan. Kuten todettua, rookie mistake tavallaan mutta en kyllä itsekään kuvitellut että kirjallinen tarjouskin (pyydetty siis puheluvarmistuksen jälkeen) olisi noin paperia, mitä tästä kuitenkin voisi ottaa opiksi oli se että olisi pitänyt kuunnella HR-tehtävissä toiminutta tuttua joka oli todennut että ehdottomasti kaikki info vasta allekirjoitusten jälkeen vaikka kuinka tahtoisi olla avoin ja rehellinen eikä salailla asioita. Selväähän on se että jos asian olisi ottanut esille aiemmin, ei koskaan olisi päässyt valituksi asti vaan olisi tullut karsittua jo alkuvaiheessa.
 

BigJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tässä vallan yllättäen löysin itseni keskeltä rekrytointiprosessia, jossa etsitään tekijää asiantuntijatehtäviin energiakaupan parissa. Ensimmäinen haastattelukierros oli headhunterin kanssa yleistä jutustelua osaamisestani, työtavoistani ja persoonastani. Siltä kierrokselta etenin jatkoon ja toisella kierroksella meno oli melko samanlaista, sillä erotuksella että nyt headhunterin lisäksi kuulustelijana oli myös rekrytoivan firman edustaja ja fokus vähän enemmän osaamiseni soveltamisesta haettavassa tehtävässä.

Ilokseni sain kuulla, että kairasin jatkoon myös finaalikierrokselle. Ensi viikolla on sitten luvassa jotain testejä ja ennakkotehtävää. Yhtenä tehtävänä on siis netissä tehtävä 20 minuutin testi ja sitten reilun tunnin kestävä testi paikan päällä yhtiössä. Testeistä ei kerrottu kovin tarkasti muuta kuin, että työskentelytapojani on tarkoitus kartoittaa ja sitten jotain psykologista testiä myös.

Tähän liittyen kyselisin kanssa jatkislaisten kokemuksia noista soveltuvuus- yms. testeistä, että mikähän minua mahtaa ensi viikolla odottaa.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Tähän liittyen kyselisin kanssa jatkislaisten kokemuksia noista soveltuvuus- yms. testeistä, että mikähän minua mahtaa ensi viikolla odottaa.

Itse olen tehnyt ainakin Thomas analyysin ja...mikäs sen värikartta analyysin nimi olikaan....Mielestäni nämä analyysit on täyttä hevosen paskaa ja rekrytoijan osaamattomuutta jos pitää testeillä tulkita henkilön osaamista/sopivuutta työpaikkaan.
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Tänään olisi haastattelu tiedossa. Myyntihommaa, valmennus- ja esimiesvastuulla. Jännittää ihan pirusti, vaikka olen aika vanha kettu näissä myyntihommien haastattelutilanteissa - ollut myös siellä pöydän toisella puolella.

Kaipa se lie hyvä asia, että vähän jännittää, on ainakin varmuudella semmoinen paikka, jonka haluan. Tässä vaan joutuu melkein koko päivän odottelemaan, kun haastattelu on vasta alkuillasta...
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tähän on varmasti vaikea antaa yksiselitteistä vastausta, mutta kysytään silti.
12 vuoden työrupeama on nykyisellä työnantajalla päättymässä. Työnkuva vaihdellut nykyisellä työnantajalla myyntityöstä jälkimarkkinointiin ja asiakaspalveluun. CV on jäänyt pahasti kesken, nyt pitäisi päivittää.
Muuten suurin piirtein kaikki selkeää, mutta mietin tässä miten ilmoittaa koulutus. Lukio on ok, mutta AMK (laskentatoimen tradenomi) on jäänyt aikanaan opinnäytetyötä vaille (erinäisistä syistä). Kannattaako silti mainita?
Haettavat työpaikat ensisijaisesti kaupalliselta alalta, toimistotyöt ja mitä sitten eteen tuleekin.
 

Fordél

Jäsen
Tähän on varmasti vaikea antaa yksiselitteistä vastausta, mutta kysytään silti.
12 vuoden työrupeama on nykyisellä työnantajalla päättymässä. Työnkuva vaihdellut nykyisellä työnantajalla myyntityöstä jälkimarkkinointiin ja asiakaspalveluun. CV on jäänyt pahasti kesken, nyt pitäisi päivittää.
Muuten suurin piirtein kaikki selkeää, mutta mietin tässä miten ilmoittaa koulutus. Lukio on ok, mutta AMK (laskentatoimen tradenomi) on jäänyt aikanaan opinnäytetyötä vaille (erinäisistä syistä). Kannattaako silti mainita?
Haettavat työpaikat ensisijaisesti kaupalliselta alalta, toimistotyöt ja mitä sitten eteen tuleekin.

Itse ilmoittaisin ilman muuta AMK-koulutuksen ja sen suuntauksen CV:ssä vaikka tutkintoa ei ole suoritettu loppuun. Laittaa vaan siihen maininnan, "kesken"/"opinnäytetyötä vaille valmis"/"opinnäytetyö puuttuu" yms. Jos joku sitten kysyy, että miksi on kesken, sulla löytyy siihen varmasti pätevä vastaus. Mielestäni lähes valmis AMK-koulutus on selkeesti plussaa tossa koulutustaustassa.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kolmen kuukauden työnhakusessio takana ja tänään iskin nimen paperiin. Kävin 12 haastattelussa, psykologisissa testeissä, 3 paikassa toisella kierroksella ja lopulta sain valita 3 vaihtoehdosta minkä otan. Ei voi siis valittaa. Sen minkä tuossa nyt ainakin oppi niin koskaan ei kannata luottaa mihinkään ennen kuin on nimi paperissa. Itsekin esitin palkkatoiveen yhteen paikkaan, josta ottivat sitten myöhemmin yhteyttä uudelleen ja ilmoittivat haluavansa minut sittenkin töihin. Kävin juttelemassa eikä palkasta sitten enää oikeastaan edes puhuttu. Lopulta sain tarjouksen eteen niin eihän se ollut siellä päinkään. Joku hätäisempi olisi ehtinyt jo juhlimaan, luulen.

Lisäksi oli hauska huomata kuinka helvetin harhaanjohtavia jotkut ilmoitukset ovat. Ilmoituksessa komea titteli ja kaikki hyvin, mutta haastattelussa sitten homma ilmeni aivan koiran jobiksi. Ei sinne päinkään. Ihan täyttä kusetusta siis jotkut näistäkin.
 

BigJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse olen tehnyt ainakin Thomas analyysin ja...mikäs sen värikartta analyysin nimi olikaan....Mielestäni nämä analyysit on täyttä hevosen paskaa ja rekrytoijan osaamattomuutta jos pitää testeillä tulkita henkilön osaamista/sopivuutta työpaikkaan.

Tein tuon Thomas-analyysin ja täytyy sanoa, että melko mielenkiinnolla odotan profilointiani, joka perustuu minua parhaiten ja vähiten kuvaavien adjektiivien valintaan. Analyysin malliraportti on melkoisen kattavan ja perusteellisen oloinen menetelmään nähden.

Loppuviikosta sitten kolmas haastattelu, jossa käydään läpi tuon analyysin tuloksia yms. Nyt on prosessissa lisäkseni enää jäljellä muutama muu ehdokas, joten ottaa kyllä jonkun verran päähän, kun sitten käy kumminkin niin, että tulen hyväksi kakkoseksi.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Lisäksi oli hauska huomata kuinka helvetin harhaanjohtavia jotkut ilmoitukset ovat. Ilmoituksessa komea titteli ja kaikki hyvin, mutta haastattelussa sitten homma ilmeni aivan koiran jobiksi. Ei sinne päinkään. Ihan täyttä kusetusta siis jotkut näistäkin.

Tätä olen monesti miettinyt (jopa ihan firmassa, jossa työskentelen, tätä tunnutaan harrastettavan).

Pistetään työpaikkailmoitus hienolla tittelillä, haastatteluissa luvataan ummet ja lammet.
Henkilö aloittaa jobissa, huomaa HYVIN nopeasti, että homma ei kyllä todellakaan ole niin ruusuista kuin työnantaja haastatteluissa maalaili.
Pätevä henkilö alkaa hakemaan uutta positiota kun homma ei ollut sitä mitä piti.
Tyyppi lähtee talosta pahimmillaan HYVINKIN nopeasti, ja taas aloitetaan rekryprosessi.

Eiköhän fiksut työnhakijatkin ymmärrä kysyä, että onko positio uusi, ja miksi edelliset ovat lähteneet ym. Ja samoten kylläkait (ainakin meidän alalla) piirit ovat niin pienet, että sana kiertää aika nopeaan. Ja siinä kohtaa työnantajaa pidetäänkin jo ihan tyhmänä.

Itse meidän HR-johtajalle sanoin yhden tyypin vaihtuessa, että älkää ny jumalauta valehdelko siellä haastattelussa sitten toimenkuvasta enää. Vaikkei asia minulle sinällään edes kuulu.
Komppas kyllä mua, mut en tiedä miten on nykyään hoidettu. Muutama tyyppi kun on juuri tästä syystä talosta jo lähtenyt...
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Pistetään työpaikkailmoitus hienolla tittelillä, haastatteluissa luvataan ummet ja lammet.

Totta, näihin vaikuttaa myös se, että esim. "päällikkö", "manager" tms. ennen hienot tittelit ovat kokeneet pahan inflaation kun tuntuu, että moni perusmyyntityötä tekevä on myyntipäällikkö, tai joku account manager, mikä tuntuu monessa paikassa tarkoittavan kaikkea mahdollista, vaikka ihan perusduunari ilman alaisia, huolimatta siitä, että nimike voisi äkkiseltään viitata isompaankin pomoon.

Kai se on tätä nykyaikaa kun kaikki pitää saada näyttämään ja kuulostamaan todellisuutta paremmalta.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kai se on tätä nykyaikaa kun kaikki pitää saada näyttämään ja kuulostamaan todellisuutta paremmalta.

Ehkäpä.
Mutta kun maalaisjärjellä ajateltuna tuo ei voi pitkälle tosiaan kantaa, jos työnkuvaa maalaillaan miljoona kertaa hienommaksi mitä se on.
Ei siinä työmotivaatio kovin pitkälle jaksa, jos luvattu ei pidä sinnepäinkään.
Se ei ole firmallekaan millään tapaa hyväksi, saati sitten työntekijälle.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Loppuviikosta sitten kolmas haastattelu, jossa käydään läpi tuon analyysin tuloksia yms. Nyt on prosessissa lisäkseni enää jäljellä muutama muu ehdokas, joten ottaa kyllä jonkun verran päähän, kun sitten käy kumminkin niin, että tulen hyväksi kakkoseksi.

Itsehän tulin juuri hyväksi kakkoseksi tuossa vajaa puoli vuotta sitten. Firma laajensi aika paljon ja eipä mennyt kuin ehkä kuukausi, kun sama paikka oli taas avoinna. Aivan satavarmasti en voi tietää oliko se siitä, että valittu oli lähtenyt (tai saanut kenkää) vai siitä, että tosiaan tarvetta oli. Uskoisin jälkimmäiseen, koska IT-alalla sellaista tapahtuu enemmänkin.

Vaan miksi helvetissä eivät voineet soittaa minulle ja pyytää hommiin? Tavallaanhan sen ymmärtää, että jos ei olympiaraja ylity, niin kisoihin ei ole asiaa, mutta keskitason apinahommissa ei pitäisi olla noin tarkkaa, kun on jo useampi haastattelukierros ja muu takana.

Mitä ihmeen lisäarvoa pulju sai aloittamalla rekrytointiprosessin alusta? Muutenkin alkaa vain naurattaa tämä valkoihoisten puuhastelu. Olisihan se kaikille helpompaa, jos vähän vähemmällä palkattaisi. Annetaan sitten kenkää, jos ei homma näytä toimivan. Samalla lailla kuin tytöt hoitavat parisuhteitaan. Ei tämä olisi niin vaikeaa, mutta kun on.
 

Kaarle6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Eisbären Berlin
Tässä sitä jännätään nyt perjantaille jos pääsisin unelmien työpaikkaan.

n. 10 kk sitten hain firmaan töihin ja pääsin silloinkin 80 hakijan joukosta viimeiselle kierrokselle, jossa haastateltiin neljää henkilöä. Sijoituin kuulopuheiden perusteella toiseksi, päättivät palkata silloin talon sisältä tyypin tuohon hommaan.

Nyt muutama viikko sitten huomasin että hakivat taas hieman uudella työnkuvalla uutta verta tiimiinsä. Hain paikkaan ja pääsin samantien haastatteluun. Haastattelu meni todella hyvin ja sen päätteeksi sanottiin että olet meidän ykkösvalinta. Nyt pitää tosin jännätä kun yrityksen toisella osastolla on YT-neuvottelut, niin heidän pitää ottaa sisäisen haun tyypit huomioon.

Toivottavasti ei nyt kävisi kylmät ja homma kariutuisi siihen. Vituttaisi se aika huolella että sinne menee joku gonahtanut jamppa huitelee tukevan työsopimuksensa kanssa.
 

BigJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt on tässä omassa rekryprosessissa käyty kolmessa haastattelussa, joista kaikista jatkoon, tehty parit testit ja nyt sitten vain odotellaan. Ensi viikolla sitten päättävät kuka pestin saa. Uusi homma olisi melkoinen muutos nykyhommista mielekkäämpään suuntaan, joten jännittää aika tavalla päätöksen odottelu. Pitänee aloittaa tämän illan pikkujouluista kevyt ränni niin menee odottavan aika leppoisammin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös