TuTon sisääntulobiisi

  • 11 073
  • 55

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Ja kausi se vain lähestyy, eli avataanpas tällainenkin aihe. Eli eiköhän olisi asiallista aloittaa tulevan kauden kotimatsit niin, että jäälle syöksyttäisiin ILMAN POTTAA, ja ryydittäjänä kunnolla tilanteeseen sopiva musa. Heitän tähän muutaman oman ehdotuksen, jotka starttaavat (ja toki myös jatkuvat) mielestäni juuri siten kuin tuollaisen biisiin kuuluukin: Dokken- Dream Warriors, W.A.S.P - Wild Child, Def Leppard - Switch 625. Jos jostain syystä on sivistyksessä niin iso aukko ettei ko. biisejä tunne, niin ei muuta kuin vaikka YouTube auki ja hakemaan :)

Siitä sitten vaan omia ehdotuksia kehiin itse kultakin. Jos vaikka sattuisi käymään niin, että joku täällä ehdotetuista saisi selkeästi enemmän kannatusta kuin mikään muu, niin voitaisiin sitten heittää idea eteenpäin TuTon toimistolle.

Joku voi pitää tällaista asiaa jotakuinkin merkityksettömänä, mutta ainakaan meikäläinen ei siihen porukkaan kuulu. Tarkalleen ottaen kaikkea muuta.
 

Makke

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Juutuuppasin....Näistä tuo W.A.S.P.

Mun ehdotus on http://www.youtube.com/watch?v=9za5xzGKxNo
On Kouvolassa muutama peli tullut katsottua ja siellä on kyllä sellainen sisääntulobiisi, että vastustajalta menee heti vellit housuun...en nyt vain muista mikä se on...:(
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H

Torpedo 360

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey & Manchester United
Musashin ehdotukselle propsit. Loisto biisi kyseessä. Myös tuo Waspin wild child olisi aika karvat pystyyn biisi. Paras tähän mennessä on ollut tuo Iced Earthin biisi mikä TuTolla oli ennen Manowaria, viime kauden pätkä oli perseestä kyllä :/
 

Devon

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Siitä sitten vaan omia ehdotuksia kehiin itse kultakin. Jos vaikka sattuisi käymään niin, että joku täällä ehdotetuista saisi selkeästi enemmän kannatusta kuin mikään muu, niin voitaisiin sitten heittää idea eteenpäin TuTon toimistolle.

Joku voi pitää tällaista asiaa jotakuinkin merkityksettömänä, mutta ainakaan meikäläinen ei siihen porukkaan kuulu. Tarkalleen ottaen kaikkea muuta.

Käsittääkseni jo viime syksynä näitä biisejä sai ehdotella TuTon suuntaan, ja pelaajat valitsivat biisiehdokkaista oman suosikkinsa. Toivoa paremmasta ei siis ole ennen kuin pelaajien musiikkimaku paranee (Tähän sitten hymiöitä perään oman maun mukaan).

Virtasen Artun nimeen vannoville on valitettavasti kerrottava, että Arttu provosoi jatkossa enää asuntoesittelyissä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
TuTo
Biisi: Sad but true oli ilmeisesti joukkueen valinta. Ei kyllä tosiaan mikään munaskuihin asti potkiva. Itse asiassa hyvin hengetön. Esim. Warriorssi oli ihan toista maata.

Potat: olen ko. asiasta seurankin suuntaan heittänyt mielipidettä ja kyllä potatta tulo askiin toisi edes jotain ekstraa.

Kadunvarsi- standit: pitäisi ilmestyä piakkoin

Huomenna: Lenpäälään sitten vaan. Räikät on jo hommattu joten lempääläläiset vaviskaa. Muutenkin TuTo- fanit: Punanaamiosta saa 2,5 euron hintaan räikkiä. Laadusta en tiedä mutta huomenna sen näkee.

Rumpu: jo olisi taas aika?
 

Makke

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Musashin ehdotus sisääntulobiisistä oli tiukka. Hyvä.
 

TIKI

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Musashin ehdotus sisääntulobiisistä oli tiukka. Hyvä.

Kyllä, hyvää ja tiukkaa musiikkia mutta esim se waspin biisi sopisi ehkä paremmin sisääntulo musaksi. Ite ainakin tykkään siitä, että sisääntulo musiikki alkaa rauhallisesemmin ja siinä vaiheessä kun biisi todenteolla räjähtää käyntiin niin pelaajat astuu kehiin. Mutta ei niin kuin Laakso aikoinaan johdatti porukan kentälle..aina joko "vartin" etu-ajassa tai myöhässä musiikkiin nähden =)
 

Makke

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Kyllä, hyvää ja tiukkaa musiikkia mutta esim se waspin biisi sopisi ehkä paremmin sisääntulo musaksi. Ite ainakin tykkään siitä, että sisääntulo musiikki alkaa rauhallisesemmin ja siinä vaiheessä kun biisi todenteolla räjähtää käyntiin niin pelaajat astuu kehiin. Mutta ei niin kuin Laakso aikoinaan johdatti porukan kentälle..aina joko "vartin" etu-ajassa tai myöhässä musiikkiin nähden =)

No tuo minun ehdottama disturbedin biisi alkaa hieman rauhallisemmin. Hälytyssireenillä. :) Mutta tuo Musashin ehdottama on tiukka. Mutta tässä vielä kerran tämä minun ehdotukseni. Ensin soi hälytyssireeni ja sitten pelurit tulevat jäälle.

http://www.youtube.com/watch?v=9za5xzGKxNo
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
No tuo minun ehdottama disturbedin biisi alkaa hieman rauhallisemmin. Hälytyssireenillä. :) Mutta tuo Musashin ehdottama on tiukka. Mutta tässä vielä kerran tämä minun ehdotukseni. Ensin soi hälytyssireeni ja sitten pelurit tulevat jäälle.

http://www.youtube.com/watch?v=9za5xzGKxNo

Itse antaisin ääneni tälle Makken biisille. Molemmat Five Finger Death Punch sekä Disturbed kuuluvat tiukkaan soittolistaani, mutta tämä biisi olisi loistava sisääntulobiisi.

Saataisiinko hallista taas valoja pois ja jotain pientä spottia ennen alkua. Pieniä asioita, mutta pieniä asioitahan ne on itse pelin ohessa millä voidaan ottelutapahtumaa parantaa.
 

Musashi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Tästä vähän Suomessa tuntemattomampaa bändiä kentälletulo musiikiks. I am fuking bulletproof : http://www.youtube.com/watch?v=THZtkDjabYo

Ajattelin tätä ehdottaessani myös : Alusta asti kovaa niin ei haittaa missä vaiheessa pelaajat tulee kentälle ja sitten sanoja. Noi lyriikat kun jää pelaajien päähän soimaan pelin ajaksi niin hyvä tulee "You wont break me, no matter how hard you try, you can't shake me down, i am fucking bulletproof." Tässä vielä sama biisi lyriikoilla varustettuina : http://www.youtube.com/watch?v=mT-gOSm2GU4
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Itse antaisin ääneni tälle Makken biisille. Molemmat Five Finger Death Punch sekä Disturbed kuuluvat tiukkaan soittolistaani, mutta tämä biisi olisi loistava sisääntulobiisi.

Saataisiinko hallista taas valoja pois ja jotain pientä spottia ennen alkua. Pieniä asioita, mutta pieniä asioitahan ne on itse pelin ohessa millä voidaan ottelutapahtumaa parantaa.

Valot pois ja spotit ovat hyvä ehdotus.

Turhan nopea kappale ei sovi joukkueen jäälle luisteluun. Kyllähän sitä mielellään kuulisi vaikka Slayerin Angel Of Deathin ennen peliä, mutta ei sen tahdissa mikään joukkue jaksa tikata jäällä. Biisin vokaaleja ei voi puolestaan äristä, öristä tai rääkyä, koska perusyleisönkin on saatava lyriikoista ja niiden mahdollisesta sanomasta selvää. Tämä sulkee valitettavasti pois death- ja black-metal -yhtyeet sekä rankemmat thrash metal -bänditkin, vaikka edellämainitut genret muuten toimisivatkin.

FFDP ja Disturbed puolestaan ovat näennäisrankkaa epämetallia, jotka ovat lähinnä jenkkiteineille laskelmoidusti suunnattua poprockia ryyditettynä "tosi rankoilla" kitaroilla. FFDP on bändi, jonka biisit sopisivat johonkin lukioteinejä tai miesmalli-siloposkivampyyrejä käsittelevän tv-sarjan tunnariksi, eivät jääkiekkohalliin ja aikuisten miesten karuun jääurheiluun.

Jos tuollaista moskaa TuTon peleissä tulisi, niin sitten olisi pakko tulla katsomoon vasta myöhässä ottelun jo alettua ja skeidan lakattua soimasta. Kiitos ei myös esim. Volbeatille tai vastaaville. TuTon pelien ydinyleisö ei kuitenkaan ole soittolistojen ja trendien perässä juoksevia teinejä vaan aikuisempia miehiä.

Alkubiisin tulee olla riittävän hidastempoinen ja raskaan kuuloinen, jotta se on tarpeeksi majesteetillisen kuuloinen, ja lisäksi yhtyeen täytyy olla uskottava muillekin kuin Suosikin ja Demin lukijoille. Eli parempi pitäytyä Manowarissa, Metallicassa, Testamentissa, WASPissa, Black Sabbathissa, Judas Priestissä (Metal Gods -biisi esimerkiksi olisi sopivan jyhkeä) ynnä muissa asiaankuuluvissa isomman kaliiberin bändeissä. Vaikken erityinen fani olekaan, niin myös AC/DC toimisi jäähallissa hyvin.
 

Makke

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Ja maalilauluakin voisi uudistaa jo. Tämä on siis vain minun mielipiteeni, ei provoa. Kouvolassa on soinut tämä tai lähinnä sen keskiosa. Voin sanoa, että on toiminut hyvin, tosin siellä on käynyt tuplaten yleisöä TuTon matseihin verrattuna. Tuota ottelutapahtumaa voisi vähän nuorentaa, vaikka siellä vanhoja ukkoja istuukin, minä mukaanlukien :) Ja tämä oli tsoukkia, en halua loukata ketään.
http://www.youtube.com/watch?v=wtu5OLCjsA0&NR=1
 
Viimeksi muokattu:

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Miten olisi vanha legendaarinen Survivor - Eye of the tiger?

http://www.youtube.com/watch?v=OSycAuQb4n8

Jos haluttaisiin hiukan yhdistellä biisejä niin esimerkiksi biisiä Vangelis - Conquest of paradise soitettaisiin minuutti, jolla saataisiin odottava tunnelma halliin ja sitten päräytettäisiin soimaan vaikka Metallicaa jolloin joukkue luistelee kentälle.

Vangelis -Conquest of paradise:
http://www.youtube.com/watch?v=WYeDsa4Tw0c

EDIT: Lisäystä
 
Viimeksi muokattu:

Makke

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Tuo Vangelis on aika mahtipontisen hyvä!! Ja sitten jotain tiukempaa. Kannatan!
 

Musashi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Valot pois ja spotit ovat hyvä ehdotus.

Turhan nopea kappale ei sovi joukkueen jäälle luisteluun. Kyllähän sitä mielellään kuulisi vaikka Slayerin Angel Of Deathin ennen peliä, mutta ei sen tahdissa mikään joukkue jaksa tikata jäällä. Biisin vokaaleja ei voi puolestaan äristä, öristä tai rääkyä, koska perusyleisönkin on saatava lyriikoista ja niiden mahdollisesta sanomasta selvää. Tämä sulkee valitettavasti pois death- ja black-metal -yhtyeet sekä rankemmat thrash metal -bänditkin, vaikka edellämainitut genret muuten toimisivatkin.

FFDP ja Disturbed puolestaan ovat näennäisrankkaa epämetallia, jotka ovat lähinnä jenkkiteineille laskelmoidusti suunnattua poprockia ryyditettynä "tosi rankoilla" kitaroilla. FFDP on bändi, jonka biisit sopisivat johonkin lukioteinejä tai miesmalli-siloposkivampyyrejä käsittelevän tv-sarjan tunnariksi, eivät jääkiekkohalliin ja aikuisten miesten karuun jääurheiluun.

Jos tuollaista moskaa TuTon peleissä tulisi, niin sitten olisi pakko tulla katsomoon vasta myöhässä ottelun jo alettua ja skeidan lakattua soimasta. Kiitos ei myös esim. Volbeatille tai vastaaville. TuTon pelien ydinyleisö ei kuitenkaan ole soittolistojen ja trendien perässä juoksevia teinejä vaan aikuisempia miehiä.

Alkubiisin tulee olla riittävän hidastempoinen ja raskaan kuuloinen, jotta se on tarpeeksi majesteetillisen kuuloinen, ja lisäksi yhtyeen täytyy olla uskottava muillekin kuin Suosikin ja Demin lukijoille. Eli parempi pitäytyä Manowarissa, Metallicassa, Testamentissa, WASPissa, Black Sabbathissa, Judas Priestissä (Metal Gods -biisi esimerkiksi olisi sopivan jyhkeä) ynnä muissa asiaankuuluvissa isomman kaliiberin bändeissä. Vaikken erityinen fani olekaan, niin myös AC/DC toimisi jäähallissa hyvin.

Aikuisempia miehiä jotka foorumilla avautuvat, että jos tää soi niin mä tuun kattoo vasta biisin loputtua? Otetaan vaan joku tuttu jollainen on kaikilla muillakin niin ei erotuta joukosta ja jouduta vessaa siivoomaan kun eivät muista meidän nimeä. Käviskö tää sitte ? : http://www.youtube.com/watch?v=2nPIeoeWmKk no ainakin KooKoo peleihin. "Mitäs jos me lähettäiski kottii, ollaan umpijäässä, lisäks tallusteltu mottii" :).
 

Makke

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Kiitos Musashi! Ymmärrän kyllä huumorisi. Tutofaneja tässä ollaan kuitenkin kaikki. Heh..ja KooKoo peleihin tämä käy!!
 

Musashi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Ja maalilauluakin voisi uudistaa jo. Tämä on siis vain minun mielipiteeni, ei provoa. Kouvolassa on soinut tämä tai lähinnä sen keskiosa. Voin sanoa, että on toiminut hyvin, tosin siellä on käynyt tuplaten yleisöä TuTon matseihin verrattuna. Tuota ottelutapahtumaa voisi vähän nuorentaa, vaikka siellä vanhoja ukkoja istuukin, minä mukaanlukien :) Ja tämä oli tsoukkia, en halua loukata ketään.
http://www.youtube.com/watch?v=wtu5OLCjsA0&NR=1

Mun mielestä kyllä Lättyä Pussiin on liian legendaarinen ja vastustajia ärsyttävä vaihdettavaks. Siitä ei vain sais pätkiä kuten nyt on tehty, osa koko piisiä vaan ni ois kiva laulaa mukana.
 

Devon

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Miltäs tällainen kuulostaisi?

http://www.youtube.com/watch?v=VQzsK4FAnx0

Katu-uskottavuus pitäisi ainakin riittämän istuupa katsomossa sitten Demin tai Ase & Erän lukijoita.

Sisääntulobiisi, valot ja kypärättömyys ovat vain osa (joskin tärkeä sellainen) ottelutapahtumaa. Monilla tai ainakin joillakin paikkakunnilla vierasjoukkueelta otetaan luulot pois heti kättelyssä soittamalla heidän tullessaan jäälle jotain humppaa tai muuten joukkueeseen tai sen kotikaupunkiin sopivaa kappaletta.

Ottelunaikainen musiikki voisi muutenkin elää tilanteiden mukaan. Soitettiinhan Junnilalle toissakeväänä moottorisaha-aiheista musiikkia, hänen käytyä kentällä kysymässä vastustajan kuulumiset, mutta vastaavia tilanteita mahtuu matseihin enemmänkin. Eihän se kysy muuta kuin mielikuvitusta ja viitseliäisyyttä. Esim. Jukureiden vieraillessa voisi Teemu Seppäsen huippuvenytyksen jälkeen soittaa Frederikin (Pompi pois nyt) Kumimies -kappaletta, ja TuTon ylivoimalla Pelkoselle ToTon "Hold The Line" jne. Mahdollisuuksia on vaikka kuinka paljon.

Aika on saattanut kullata muistot, mutta omasta mielestäni paras TuTon jäälletuloshow on ollut vanhan Kupittaan Alien Ant Farm - Smooth Criminal, strobo ja savut. Ei varmaan ollut kallis setti, mutta vastaavaan ei silti ole sen jälkeen pystytty muuta kuin joissain juhlaotteluissa.
 

Makke

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Mun mielestä kyllä Lättyä Pussiin on liian legendaarinen ja vastustajia ärsyttävä vaihdettavaks. Siitä ei vain sais pätkiä kuten nyt on tehty, osa koko piisiä vaan ni ois kiva laulaa mukana.

Miten olisi vaikka tekno-versio samasta biisistä? Lä-lä-lä lättyä pussiin. Tuo humppa kyllä tosiaan ärsyttää kaikkia vastustajia eli siinä mielessä hyvä. Ja ei ollut taaskaan provoa!!
 

Makke

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Ja Devon. Tuo oli tiukka biisi. Tässä joudutaan pitämään äänestys, kun ehdotuksia on niin paljon.
 

Musashi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös