TuTo-FPS 27.1.2004

  • 1 427
  • 14

manager78

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS, Suomen maajoukkueet
Paikanpäälle ollaan tulossa täältä forssasta!
Toivottavasti palloseuran tshekit palaavat jäälle, vaikka otteluennakon perusteella huonolta näyttääkin.

Tuto on piristynyt varsinkin kotonaan joten paha peli on tulossa. Veikkaan kahden maalin eroa jompaan kumpaan suuntaan.
 

Boogeyman

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS
Lamich ja Sochor on ainakin molemmat merkitty paperilla ykkösketjuun, joten mukana he taitavat olla ainakin aluksi.

Voitto pitäisi Turusta vääntää koska sekä K-Vantaa että Salamat voittivat viime pelinsä ja aikovat kaiketi tempaista itsensä uudelleen karkumatkalle FPS:aan nähden.

Uskotaan että TuTo kaatuu tällä kaudella kolmannen kerran hyvän maalivahtipelin ja neljän ketjun tasaisen hyvän pelin ansiosta.

Tulosveikkaus TuTo-FPS 2-5

TuTo maalit: Peltonen, Ojala
FPS maalit: Kantelus, Anssi Rantanen, Asko Rantanen, Piiroinen ja Toni Ronkainen

torjunnat TuTo 28
torjunnat FPS 26

jäähyt TuTo 6x2min + 10min
jäähyt FPS 5x2min
 
Suosikkijoukkue
TuTo
Ennustus

Tuto on saanut pelin jengoilleen, ja illalla lähestulkoon paras mahdollinen kokoonpano. Myös Tuton vahvuutena nyt tasaisuus, kun nelosketjussakin Tuomaisen johdolla laadukas ketju.

Tämä peli on erittäin tärkeä. Mikäli Tuto onnistuu voittamaan, elää toive noususta karsintaviivan yläpuolelle.

Joten pitävetolappuun ykkönen, kertoimella 2,1.

Lopputulos

5-1

Jalava 2, Tuomainen, Kesseli, Aitio

Sochor
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Kontrolloitua vieraspelaamista

Hyvät vierasmatsit jatkuivat nyt TuTon kustannuksella.

Viiden minuutin jälkeen peli oli jo käytännössä ohi, kun TuTo ei kyennyt virittelemään edes kunnollista kiriä. Kummallakaan ei juuri ollut paikkoja missään vaiheessa ottelua. FPS:kin viimeisteli aika hyvällä prosentilla todellisiin paikkoihin nähden - mutta ei siinä kovin montaa tarvitse tehdäkään, kun puolustus pelaa tämänhetkisellä tasollaan. Osaltaan TuTon hampaattomuutta, mutta ei se kuitenkaan mikään vahinko ole, että FPS on tehnyt jo aika montakin kotijoukkuetta näyttämään surkealta.

Pelin parasta antia oli kolmannessa erässä 52. minuutin kohdalla Willmanin vaihto. Ensin hurja pommi johonkin tutolaiseen, jonka jälkeen vielä Riutta ajoi Willman-nimiseen miinaan, josta Topi turhautui ja veti poikkarilla selkään - ansaittu kakkonen. Loistavia taklauksia molemmat. Maalilla Salminen pelasi taas varman pelin, mutta tällä kertaa Salmista ei edes testattu missään vaiheessa. Myös Toni Ronkainen pelasi hyvän matsin, kuten myös pari kovaa mälliä antanut Anssi Rantanen. Asko Rantasen olkapää paketoitiin toisen erän jälkeen ja vamma tutkitaan huomenna.

TuTolta jäi silmään Jouni Vento, joka on edelleenkin erinomainen puolustaja tällä tasolla. Toivottavasti jää, vahvistaa selkeästi TuTon puolustusta. "Jouni Vee, älä mee."

Ei mikään huippuviihdyttävä peli, mutta hyvä maku jäi. Tuomari Nurminen oli ihan ookoo.
 
Viimeksi muokattu:

manager78

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS, Suomen maajoukkueet
Hyvä!!
Pinnat haettiin turusta jälleen kerran. Oli mukava olla paikan päällä ja kannustaa palloseuraa.

Vähän kyllä pelottaa Askon tilanne, toivotaan ettei mitään vakavampaa ole kyseessä.

Willman tosiaan jakeli muutaman mahtavan pommin. Ja Salminen oli taas loistava. Kyllä palloseuralla on mahtava maalivahtikaksikko tällä hetkellä. Tai oikeastaan kolmikko.

Pelit jatkuvat sitten tv-ottelussa torstaina salamoita vastaan. Ja perjantaina on vieraspeli vantaalla. Vantaa pääsee levänneenä perjantain peliin, kun taas palloseura tahkoaa pelin tiistaina ja torstaina. Taas jotain omituisuuksia sarjaohjelman laatioilta.

Meidän porukka lähtee taas perjantaina kannustamaan palloseuraa vantaalle. Olen tässä kahden viimekauden aikana ollut katsomassa noin kymmenen palloseuran vierastpeliä. Yhtään tappiota ei noissa otteluissa ole fopsille tullut. Toivotaan että sama tahti jatkuu perjantaina...
 

Dingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dingman+Helenius+Luodes
Itse myös paikanpäällä olleena voin ylistää Timo Willmanin peliä. Tämä oli elämäni ensimmäinen FPS:n peli jota olin katsomassa. En ole kummankaan seuran kannattaja ja tulinkin lähinnä seuraamaan Timo Willmanin otteita. Mies pelasi todella hurjat minuuttimäärät. Tuntui että Timo oli lähes koko ottelun jäällä. Willman jakoi pari oikein todellista pommia ottelussa ja äijä yritti myös yhtä kovaa avojäätaklausta, mutta veti harmikseen hivenen ohi. Myös TuTon Matti Aho yritti taklata pari kertaa todella kovaa, mutta lähes metrin ohi kohteesta. Eli siinä suhteessa Aholla on vielä parannettavaa rutkasti. Willman pelasi todella siistin ottelun, eikä minkäänlaisista pienistä koiruuksista ollut merkkiäkään. Itse näkisin Timon mieluusti vielä jossakin liiga-seurassa. Willmanin ohella positiivisia otteita esitti FPS:n maalivahti Salminen, joka torjui todella varmasta. Mutta Matti Raunio oli pieni pettymys. Olen nähnyt Raunion viimeksi tositoimissa Ilveksen paidassa, joten odottelin jotain samantapaista peluria. No voi olla, että Matille sattui vain vähän huonompi ilta.
 

Jarte

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo Hockey,VG-62,Liverpool, Inter Tku
Willman pitäisi palkita eilisestä ottelusta. Nimittäin Oscarilla. Niin pahasti hän "loukkaantui" Tuton 5-3 ylivoiman aikana oman maalinsa takana että peli saatiin poikki, ja häneltä kesti pari minuuttia kerätä tavaransa ja ehtiä takaisin vaihtoaitioon. Ja kas kummaa, 30 sek pelin jälkeen takaisin laatikkoon täydellä höyryllä.

Mutta muuten FPS on kyllä lennossa. Nimittäin sen verran vakuuttavia näyttöja useampi pelaaja antoi "joutsenlampi" tyylisillä "kaatumisilla" joihin tuomari meni vipuun ihan kybällä.

FPS:n peli oli eilen aika ajoin epäurheilijamaista filmaamista ja suunsoittoa. Eniten harmittaa se että "kovanaama" Willman haastoi jatkuvasti Tuton pienikokoisimpia pelaajia. Kantti ei kylläkään riittänyt Santerin haastamiseen jossa miehestä olisi tosissaaan otettu mittaa.

tuomari joka jakoi jäähyjä molemmille joukkueille yleisön huutojen perusteella ei todellakaan ollut tehtäviensä tasalla. Hänelle lienee ei kukaan ole kertonut että filmaamisesta saa(täytyy) kanssa antaa rangaistus.
 

Dingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dingman+Helenius+Luodes
Viestin lähetti Jarte
Eniten harmittaa se että "kovanaama" Willman haastoi jatkuvasti Tuton pienikokoisimpia pelaajia. Kantti ei kylläkään riittänyt Santerin haastamiseen jossa miehestä olisi tosissaaan otettu mittaa.


Ohhoh! Nyt katsotaan matsia TuTo-lasit päässä ja voimakkaasti. Oletkohan ollenkaan nähnyt kyseistä ottelua, kun tuollaista helvetinmoista paskaa jaksat suoltaa. Mainitsehan sitten tilanteet, jossa Willman haastoi Tuton pienimmät pelaajat. Itse en sellaisia ainakaan nähnyt. Ja eiköhän se kantti riitä sentään nyt yhden TuTon Santerin haastamiseen. Luulen ennemminkin, että FPS:llä ei ollut varaa menettää Timoa suihkutilojen puolelle. Mutta näytät tekstisi perusteella olevan juuri sellainen katsoja, joka huutaa tuomaria nuijaksi, haukkuu kaikki vastapuolen pelaajat filmaajiksi ja jos tuomari ei olisi lähtenyt viheltämään katsojien huudoista, niin TuTo olisi voittanut matsin 6-0. No joo, mutta mahtuuhan meitä tänne.
 

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ööö? Nyt jäi vähän epäselväksi? Mistä ihmeen huudoista? Ainoa huuto, jota kuulin matsissa oli "VOPSI"

Willman on rauhoittunut kovasti ja kun ymmärtää kaverin merkityksen joukkueelle, on parempi ettei mies käy ottamassa turhia pelirangaistuksia. Tuolla auktoriteetilla riittää, että käy sanomassa näille vihellyksen jälkeen ampujille et "anna olla viimeinen kerta".

Dingmanin tavoin myös minä huomasin Salmisen varman pelin. Tällä kertaa ei joutunut hirvittävän kovan työmäärän eteen, mutta harvatkin laukaukset olivat hyvin kontrollissa. Tästä on hyvä jatkaa taistelua playoff-paikasta. Ja jos sellainen heltiää, niin saadaan samalla "vierasetukin" ;)
 

manager78

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS, Suomen maajoukkueet
Juu kyllä oli turussa jälleen kerran hiljaista. Fopsinkin kotiyleisöä on haukuttu hiljaiseksi mutta tuton kotiyleisöön verrattuna se on suorastaan fanaattista. Eipä eilen kupittaalla muita huutoja kuulunut kuin Fopsi!! Fopsi!! Fopsi!!
 

Jarte

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo Hockey,VG-62,Liverpool, Inter Tku
Viestin lähetti Dingman
Ohhoh! Nyt katsotaan matsia TuTo-lasit päässä ja voimakkaasti. Oletkohan ollenkaan nähnyt kyseistä ottelua, kun tuollaista helvetinmoista paskaa jaksat suoltaa. Mainitsehan sitten tilanteet, jossa Willman haastoi Tuton pienimmät pelaajat. Itse en sellaisia ainakaan nähnyt. Ja eiköhän se kantti riitä sentään nyt yhden TuTon Santerin haastamiseen. Luulen ennemminkin, että FPS:llä ei ollut varaa menettää Timoa suihkutilojen puolelle. Mutta näytät tekstisi perusteella olevan juuri sellainen katsoja, joka huutaa tuomaria nuijaksi, haukkuu kaikki vastapuolen pelaajat filmaajiksi ja jos tuomari ei olisi lähtenyt viheltämään katsojien huudoista, niin TuTo olisi voittanut matsin 6-0. No joo, mutta mahtuuhan meitä tänne.




Kyllä minulla on/oli Tuto lasit päässä. Ja minä olin paikalla, selvinpäin ja silmät auki, missä sinä olit ?

Ilmaisin itseni huonosti kun sanoin haastamisesta. Sillä tarkoitin normaaleja pelitilanne haastamisia, ei nokkapokkaan haastamisia.

Jos lukaiset muutamia vanhempia kirjoituksiani, niin näet että olen aika kesy arvostelemaan vastustajan joukkuetta tai yksittäisiä pelaajia. Nyt vain oli siihen aihetta. Niin, katsojana olen tosiaan aloittelija, enhän ole Tuton pelejä katsellut paikan päältä vielä ihan kymmentäkään vuotta, mutta jokunen matsi siihekin aikaan jo mahtuu. Joten vailla vertailupohjaa mielipiteeni ei ole. Jos taas joku on erimieltä kanssani, siihen on kaikilla oikeus, yhtä lailla kuin minulla ilmaista omani. Olen minäkin usein erimieltä Jatkoajan matsiraporteista, mutta en silti juokse heti kailottamaan niiden olemaan "helvetinmoista paskaa", niin tekevät vain mulkut joiden mielestä on vain yksi oikea mielipide, heiden omansa ja muut pysyköön hiljaa.

Minä en ole koskaan huutanut ääneen tuomaria nuijaksi vaikka olen sitä mieltä ollutkin. Sensijaan Forssan "fanclub" huuteli nuijaa ilmoille joka kerta kun vihellys ei miellyttänyt, ei pelkästään silloin kun Forssalle tuli jäähy. Lisäksi koko ottelun kestänyt yksittäisiin Tuto pelaajiin kohdistunut huutelu jätti siitä faniryhmästä tosi lapsellisen kuvan. Minä kannustan omiani enkä solvaa vastustajaa tai tuomareita ääneen katsomossa. Muualla kommentointi on taas eri asia.

Jääkiekkoa on kiva seurata ja siitä on kiva puhua. Se on kivaa siksi että jokainen saa olla "asiantuntija" ja periaatteessa jokainen on myös oikeassa. Jatkoaika on hieno foorumi mielipiteiden vaihtoon ja omansa esiin tuomiseen. Joten arvoisa Dingman, ota nyt se porkkana pois perseestäsi, rentoudu ja kasva aikuiseksi.

Ai niin , yks juttu vielä, jos tuomari ei olisi lähtenyt puhaltamaan jäähyjä Forssa fanien huutojen mukaan, olisi Tuto voittanut VAIN 5-0.

Ja vielä, jos sulle ei aukene huumori tän tekstin takaa, niin pyydän anteeksi, ei ollut tarkoitus provota tai loukata sinua.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Viestin lähetti Jarte

Minä en ole koskaan huutanut ääneen tuomaria nuijaksi vaikka olen sitä mieltä ollutkin. Sensijaan Forssan "fanclub" huuteli nuijaa ilmoille joka kerta kun vihellys ei miellyttänyt, ei pelkästään silloin kun Forssalle tuli jäähy.

Tottakai tuomarille huudetaan ellei vihellys miellytä, varsinkin vieraskatsomossa. Mielestäni on parempi huutaa sitä nuijaa kuin olla perse penkissä, kädet puuskassa ja turpa tukossa. Mutta kuinka kellekin sopii. Tunteella on kuitenkin ihan mukava elää pelissä.

Forssalaiskannattajaryhmän suurin into kuitenkin keskittyi joukkueen kannattamiseen, vai mitä meinaat? Olin eri paikassa hallia kuin ko. retkue, mutta kannustus kuului varsin hyvin.

Kupittaa on kyllä melkoinen kirkko. Edes Forssassa ei päästä vastaavaan, vaikka yritys aika hyvä onkin. Sääli kun porukkaa ei käy enemmän ja olisi fanaattista väkeä. Kupittaan kokoisessa hallissa varmasti tunnelmaa piisaisi melkoisesti.
 

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin, itsekään en tällä kertaa kuulunut äänekkäimpiin forssalaiskannattajiin, mutta puututaan silti.

Sitähän voi jokainen arvostella tuomarin/pelaajien suoritusta omalla tavallaan. Joko lapsellisesti huutamalla mielipiteensä omat kasvonsa esillä omalla äänellään, taikka sitten miehekkäästi kirjoittaa nettiin nimimerkin takana. Tämähän on oma valinta, eikä mulla ole mitään kumpaakaan vastaan.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Re: Kontrolloitua vieraspelaamista

Viestin lähetti Noose
TuTolta jäi silmään Jouni Vento, joka on edelleenkin erinomainen puolustaja tällä tasolla. Toivottavasti jää, vahvistaa selkeästi TuTon puolustusta. "Jouni Vee, älä mee."

Aika helevetin köykäinen esitys TuTo:lta vaikka sarjataulukko näytti kriittisiä lukemia ja katsomossa istui kiekkobisneksen raskasta sarjaa Petteri Lehdosta Ari Vuoreen ja Kari Jaloseen.

Mikä näitä poikia motivoi elämässään ellei tälläinen tätä hetkeä ja koko uraa koskeva ajolähtötilanne? Reunanen, Vento, Jalava, Kesseli ja Aho saavat synninpäästön, muut voisivat miettiä syntyjä syviä.

FPS oli hyvä. Se pitää vielä mainita. Iso ja fyysisesti hyvin valmistettu joukkue, jolla on hyvä kassari. Ihan lätkän perusperiaatteiden mukaisesti tälläisellä nipulla taistellaan yleensä kaikkien otteluiden voitosta.

EDIT: säätöä
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös