Tuomas Pihlman palaa JYPiin

  • 222 503
  • 622

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Tuli viime keväänä Pilelle kerrottua halauksen kera että hän on varmaan ainoa jyväskyläläinen jota rakastan. Paikka patasydämessä säilyy aina, niin lujaa hän laittoi etenkin JYP-sarjassa itsensä likoon. Aika Ässissä on ollut tietyllä tapaa tahmeaa, varmasti Pilen, seuran sekä yleisön odotukset oli koko ajan korkeammalla mitä runkosarjassa saatiin. Mutta yhtään pahaa sanaa ei voi sanoa pelaajasta, jonka asenne on aina rautaa. Odotin että niitä ohjurimaaleja saadaan ylivoimalla, tai että se ranneveto saadaan vihittyä hyötykäyttöön, mutta enemmän saatiin pyyteetöntä duunia alaketjuissa. Kaikkea hyvää Pihlmanille jatkoon, hieno mies!
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onhan se laskussa kun pistetään laskemaan, Pihlmanin kohdalla se on ollut enemmän laskussa omasta pelaamisestaan kuin esimerkiksi siitä etteikö roolia olisi annettu. Toki ainahan mahdollista että lähtee nousemaan kun pääsee kotia.

Lähinnä omalla viestillä meinasin että onko nyt kuitenkaan esimerkiksi rahallisesti järkeä ulostaa toisia pelaajia kalliilla ja tämän tyyppistä pelaajaa ostaa tilalle. Ei anna kuitenkaan välttämättä hyvää signaalia joukkueen sisällä ja ulkopuolella. Eikä rallisestikaan järkevintä. Toki keväällä ollaan varmaan viisaampia, toivoa sopii että Virtanen, Pihlman ja koko joukkue onnistuu loppukauden aikana että olisin väärässä ollut. Rahallisesti ei siltikään varmaan parhaiten nämä jutut mennyt. Sen takia nostin kuitenkin Abidin tähän kun selkeästi oli tilalle hankittu.
Tätä minä juuri tarkoitin Abid-laseilla. Abid tuli itävallan liigasta ja lähti saksaan. JYP on tuhonnut Abidin uran?

Pihlman sentään taklaa, se taito on hävinnyt tuosta joukkueesta kokonaan. Toivottavasti onnistuu sytyttämään joukkueen. Tykkään katsella "omia" miehiä enmmän kuin palkkasotureita, sen huomaa kun on tunnetta pelissä!
 

Herra Perkele

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ässät hommasi Pilen kärkiketjujen pistemieheksi, mutta lopulta sai kovatasoisen nelosketjun laiturin. Työmoraali oli koko ajan kunnossa ja peli-ilme miellytti ainakin minua, vaikkei pinnoja juurikaan tullut.

Varmasti kaikkien osapuolien kannalta hyvä ratkaisu. Ässille kallis mies neloseen. Jatko ensi kaudella oli jo poissuljettu vaihtoehto, joten tilalla voi peluuttaa jotain ensi kaudellakin mukana olevaa miestä. Perhe on tyytyväinen kun pääsee lähemmäs sukulaisia ja arkielämä vähän helpottuu. Fanit tuntuisivat ottavan avosylin kotiin. Ehkä pieni piristys vielä omalle loppu-uralle. jne.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vieläkään en arvosta sitä, miten case-Abid hoidettiin, mutta Pile mahtuu aina mun JYPiin! Hieman voidaan siis vähentää miinuspisteitä.

Olen niitä harvoja, jotka vieläkin uskovat Pilessä olevan ainesta kärkiketjuihin tässä liigassa. Toivottavasti Pile näpäyttää epäilijöitään oikein tosissaan!

Pitkä sopparihan tarkoittaa sitä, että Pile on valmiina odottelemassa Immosen paluuta..
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tervetuloa takaisin Tuomas!

Harmittaa jos Nenonen tai Salmio laitetaan Akatemiaan.

Welcome back huutelut täältäkin suunnalta. Tehoja en usko löytyvän, mutta toivottavasti asenne ja pommit irtoaa kuitenkin. Pihlmanin paikka löytynee Löfmanin ketjusta tai sitten Ekin viereltä. Jälkimmäisessä skenaariossa Huba siirtyy sitten Löfmanin ketjuun.

Nenosen ja/tai Salmion laittaminen mestikseen olisi täysin aivotonta toimintaa. Pihlmanin pelipaikka ei saa missään nimessä irrota kahden mainitun kustannuksella. Poukkulan paikan ottanee.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Huvittavaa, että Pile on 31 v niin täällä puhutaan jo "uran lopusta" ja ties mistä jäähdyttelystä. Eihän Pile ole vieläkään lähelläkään sitä dominoivaa huipputasoa millä oli silloin 2009, mutta ei nyt mikään kehäraakki vielä.

Tämä on win-win-win tilanne kaikille osapuolille.

1. Pihlman tuo takuuvarmasti JYPiin taklauksia ja 100% asennetta ja kyllä se laukaus löytää tiensä perille Perrinin tarjoiluista.

2. Hurrikaanisydän pääsee kotiin ja perhekin viihtyy -> helpompi keskittyä itse peliin.

3. Ässät sai jo mestaruuden ja hyvät fiilikset sielläkin.

Pelipaikka voi olla missä vaan 1-4 ketjun välillä ja homma toimii.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kun Teräväisestä leivottiin alivoimaspesialisti, niin saiskohan Pilestä pakin? Koko, voima, kädet, laukaus ja pelikäsitys olisivat huippuluokkaa. Nopeuskin riittäisi, jos vaan sijoittuminen ja takaperin luistelu onnistuvat.

Tässä viestissä on puolet läppää, mutta vain puolet :)
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Akatemia on yksi tärkeä tekijä, joka pitää tässä yhtälössä myös huomioida. Jotta kahta joukkuetta kannattaa Jyväskylässä pyörittää, on kummankin menestyttävä riittävän hyvin. Akatemia tarvitsee kevääksi miehiä, jotka hoitavat sen pois putoamispeikon kynsistä.

Akatemian asemien parantaminen tuntuu ulkopuolisesta hiukan oudolta, mikäli puheet A-junnujen ikärajojen asteittaisesta poistamisesta pitää paikkansa. Eiköhän varsinkin Jykylässä tuota odoteta kädet syyhyten, tulee toteutuessaan vapauttamaan kuitenkin pelimerkkejä edarin käyttöön jonkin verran?
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kun Teräväisestä leivottiin alivoimaspesialisti, niin saiskohan Pilestä pakin? Koko, voima, kädet, laukaus ja pelikäsitys olisivat huippuluokkaa. Nopeuskin riittäisi, jos vaan sijoittuminen ja takaperin luistelu onnistuvat.

Tässä viestissä on puolet läppää, mutta vain puolet :)
Pilehän sanoi tämän päivän KSML:a että on valmis ihan kaikkeen mitä valmennus ehdottaa. Ainoa mitä hieman voi miettiä on veskari kun ei ole aiemmin kokeillut mutta jos tarve vaatii niin sitten sinne...
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pilehän sanoi tämän päivän KSML:a että on valmis ihan kaikkeen mitä valmennus ehdottaa. Ainoa mitä hieman voi miettiä on veskari kun ei ole aiemmin kokeillut mutta jos tarve vaatii niin sitten sinne...

No perhana. Ei muuta kuin Pilestä pakkia tekemään!
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Akatemian asemien parantaminen tuntuu ulkopuolisesta hiukan oudolta, mikäli puheet A-junnujen ikärajojen asteittaisesta poistamisesta pitää paikkansa. Eiköhän varsinkin Jykylässä tuota odoteta kädet syyhyten, tulee toteutuessaan vapauttamaan kuitenkin pelimerkkejä edarin käyttöön jonkin verran?
Itse en ymmärrä nyt ihan pointtia. JYPillä on kaksi A-junnu-joukkuetta, viralliset ja mestisjunnut, ja sieltä lainataan tarpeen tullen parhaat mahdolliset, iästä riippumatta. Paine olisi saada sinne Akatemiaan peliosaamista, jotta sarjapaikka säilytettäisiin. En ymmärrä miten nuo ikärajakysymykset liittyy tähän.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Akatemian asemien parantaminen tuntuu ulkopuolisesta hiukan oudolta, mikäli puheet A-junnujen ikärajojen asteittaisesta poistamisesta pitää paikkansa. Eiköhän varsinkin Jykylässä tuota odoteta kädet syyhyten, tulee toteutuessaan vapauttamaan kuitenkin pelimerkkejä edarin käyttöön jonkin verran?

En usko, että uusi ikärajaton A-junnujen sarja on Mestistä tasokkaampi sarja ellei Mestis näivety ihan täysin esim. 3 seuran nostamisen myötä. Itse ajatus reservi&junnusarjasta on kyllä pystyyn kuollut.
 

Ändy78

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, keväisin ei sympatiaa muille
Kyllä.
Pile on palannut otsikoihin.
20 maalin kausi tulossa, jos vaan pysyy terveenä.

Tämä jos mikä on positiivista kaikille JYP-kannattajille :)
 

El Guaje

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks, Spurs
Pitkän linjan Pileberinä olen uskomattoman onnellinen vallitsevasta vireestä, välillä on usko ollut koetuksella mutta vihdoin se näyttäisi olevan taas totta ja Pile tekee isoa paluuta JYPin etulinjaan.

Kaikissa meissä asuu pieni Pileber.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Pihlman on kyllä yllättänyt positiivisesti. Viimekaudenkin perusteella ajattelin ennen kauden alkua että "Mitähän tuokin mies tekee miehistössä". Myönnetään että väärässä tuli oltua. Keep going!
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Pile on jo tässä vaiheessa kautta lähes samoissa tehoissa kuin parilla aiemmalla kaudella. Toivottavasti pysyy terveenä, sillä ykköskentässä ja etenkin ykkös-yv:ssä maalipaikkoja siunaantuu jatkossakin ja itseluottamuksensa uudelleen löytänyt Pihlman kyllä osuu niistä paikoista tuon tuosta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pileä ovat monet haukkuneet alkukaudella siitä, ettei käytä lukuisia maalipaikkojaan hyväksi. Totta on, että muutaman kaapin enemmän olisi voinut heittää, mutta ongelmaa en tässä näe. Pilen yritykset noista paikoista ovat pääasiassa todella laadukkaita ja maalivahdit ovat usein joutuneet venymään parhaimpaansa, että ovat niitä pystyneet torjumaan.

Itse näkisin asian ennemmin niin, että huono pelaaja ei todellakaan olisi yhtä usein maalipaikoilla, kuin Pile nyt on. Pilestä on selvästi nähtävissä samoja merkkejä, kuin mestaruuskaudella 08-09. Ja se jos joku on hyvä merkki.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pileä ovat monet haukkuneet alkukaudella siitä, ettei käytä lukuisia maalipaikkojaan hyväksi. Totta on, että muutaman kaapin enemmän olisi voinut heittää, mutta ongelmaa en tässä näe. Pilen yritykset noista paikoista ovat pääasiassa todella laadukkaita ja maalivahdit ovat usein joutuneet venymään parhaimpaansa, että ovat niitä pystyneet torjumaan.

Itse näkisin asian ennemmin niin, että huono pelaaja ei todellakaan olisi yhtä usein maalipaikoilla, kuin Pile nyt on. Pilestä on selvästi nähtävissä samoja merkkejä, kuin mestaruuskaudella 08-09. Ja se jos joku on hyvä merkki.

Juurikin näin. Maalipaikoille pääsyhän se on Pilen ongelma viime vuodet ollut. Itseluottamus kun on kateissa niin peli menee epämääräiseksi haahuiluksi ja sitten kun ensimmäistä kertaa viiteen peliin tulee vetopaikka, niin pulssi ja verenpaine kolminkertaistuvat hetkessä, "jumalauta nyt on pakko tehdä", ja tuloksenhan kaikki tietävät. Täksi kaudeksi Pile on paitsi saanut onnistumisten myötä itseluottamusta takaisin ja sitä kautta myös liike on muuttunut haahuilusta määrätietoiseksi. Tästä kuitenkin ison kiitoksen ansaitsee myös Veltsu, joka antoi rohkeasti vastuuta ykkösessä Perrinin vieressä ja tällä hetkellähän homma toimii aika mainiosti. Pilestä kun ei ole mitään hyötyä puolikuntoisen Lahden ja jonkun Jaatisen vieressä ilman yv-aikaa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Otin Pilen esiin TPS-otteluketjussa ennen ja jälkeen ottelun. Olen erittäin iloinen Pilen nykyisestä vireestä. Olen myös huomannut hänen liikkeensä parantuneen huomattavasti viime kaudesta. Krediittiä menee tosiaan myös valmennusjohdolle luottamuksen osoittamisesta Pileä kohtaan. Ykkösketju on nyt tavallaan löytänyt palasensa, kemiat toimii ja kun ykkönen saa olla muodossaan, se yhteys vaan vahvistuu. Pile pelaa hyvin myös tasakentällisin, ei pelkästään ylivoimassa. Ihan varmasti myös itseluottamuksen kuntoon saamisella on osansa asiassa ja onneksi Pilellä on pitkä sopimus taskussa. Se antaa myös rentoutta työntekemiseen kun ei tarvitse miettiä missä seuraavalla kaudella pelaa.
 

Vino

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin paljon paskaa on Pile saanu niskaansa, että alta pois. Kuinka moni oli valmis lynkkaamaan Pilen viime kaudella ja varsinkin kun sille tehtiin pitkä soppari? Ite en tuohon joukkoon kuulunut, vaan niin kuin Pilelle itelleen kerroin; mulle tuli joulu viime vuonna jo vähän ajoissa. Hyppien keikkuen minä otin miehen vastaan takaisin kotiin.
Just nyt oon tosi ilonen, että Pile on saanut paljon onnistumisia ja sitä myöten itseluottamuskin on alkanut palailla. Nyt alkaa jo muistuttamaan vanhaa Pileä ja tästä on hyvä jatkaa. Minä niin tykkään tästä miehestä!
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Pile on tällä kaudella onnistunut ajoituksessaan todella hyvin, ei se vauhti vaan oikea sijoittuminen! Tästä voi tulla tasaisen pistesaldon laskennan kautta n. 40 pisteen kausi. Pelaaminen Perrinin kanssa auttaa kyllä asiaa.

Pile on kevään ratkaisupelien pelaaja!
 

MattiM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Alkaa menemään jo itselläni ylimehuttamisen puolelle, mutta pakkohan sitä Pileäkin on kehaista. Varsinkin kun miettii missä kunnossa ja minkä tason pelaajasta puhuttiin ennen loukkaantumista. Eiköhän Venäjä olisi kutsunut 2009-2010 jälkeen jossain vaiheessa, jos vain olisi pysynyt kunnossa. Lisänä vielä tietysti se, että oman kylän poikia. Toivottavasti itseluottamus kasvaa ja pysyy.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Voihan se olla, että se olen vain minä, mutta ihan niinkö näyttäisi siltä, että Pile on saanut myös lisää vauhtia luikaimiin? Näissä on yleensä jokin yhteys, miksi joku alkaa tekemään "yhtäkkiä" maaleja, ja ainakin minusta on näyttänyt siltä, että Pilellä on oikeasti liike ihan eritasoista kuin aiemmilla kausilla (näillä eittämättä heikommilla kausilla - joojoo ei mestaruuksien puolesta vaan katsottuna yksilötasolla).

Ihmettelin tätä jo hetki sitten peliä katsellessani, että kukas sieltä kirmaa karvaamaan, ja jumaleissön - sehän oli # 49. Piti katsoa vielä oikein tarkemmin, voiko tämä pitää paikkansa, ja kyllähän vain. "Pihlman"kin luki selässä.

Uskaltaisiko siis varovaisesti vihjailla siihen suuntaan, mitä moni varmasti toivoo: onko VIPin Pihlman tekemässä "comebackia"...?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuntuu ainakin nykyään ehtivän maalintekopaikkoihin tarpeeksi usein ja veto lähtee nopeasti ja kovaa. Viimekausilla ei ehtinyt maalipaikkoihin ja sitten kun paikka tuli niin veto ei lähtenyt suoraan ja tarkasti maalia kohti kuten nyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös