Tunnetuin henkilö, jonka kanssa olet ollut samassa hississä

  • 7 971
  • 63

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mikä nyt sitten on sen tunnetuimman henkilön määritelmä? Joku kokee listalle kelpaavan jonkun Fred Brathwaiten, kun taas minulla ei ole aavistustakaan kuka hän mahtaa olla. Paitsi kuulin hänen nimensä jääkiekon yhteydessä. Hän on siis jääkiekkoilija, mutta tunnettu niin kuin millä tavalla?

Minulla on Jorma Ollila. Jonnet ei muista, mutta muuten jokainen suomalainen tuntee hänet nimeltä ja monet myos ulkonäöltä. Maailmallakin se on taatusti jonkun verran tuttu nimi.

Ihan kahdestaan olimme, mutta ei siinä montaa sanaa vaihdettu.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Petri Varis, Teemu Selänne, Spede Pasanen ja Frederik tulevat heti mieleen.

edit. Myös Tony Halme.
 

Ralph

Jäsen
En muita nyt keksi kuin Anssi Salmelan.
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Göteborgin Novotel-hotellin hississä olin yhtäaikaa Hannu Kapasen, Jukka Jalosen ja Jarmo Myllyksen kanssa. Christian Ruuttukin saattoi olla samassa kyydissä.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Jussi Raittinen joskus muinoin laivalla.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Taidan kuulua niihin perisuomalaisiin, jotka hissiin astuessaan sulkevat kaikki muut ihmiset itsensä ulkopuolelle. En kylläkään katsele kengänkärkiäni tahi peiliä (inhoan katsella itseäni peilistä) - vaan yksinkertaisesti suljen muut ihmiset itseni ulkopuolelle. Jos minun pitäisi kuvailla tuntematonta ihmistä, jonka kanssa olin hississä, en välttämättä osaisi edes kertoa onko hän vaalea vaiko tummahiuksinen. Puhumattakaan, että tietäisin onko hän joku kuuluisuus vaiko ei.

Toki jonkun todellisen merkkihenkilön tunnistaisin, jos samaan hissiin astuisin (esim. Trump tai Putin), mutta joku urheilija, elokuvatähti tms. niin suurella todennäköisyydellä en edes noteeraa kasvoja puhumattakaan, että tunnistaisin hänet.

Sama pätee oikeastaan liikkuessani kaikkialla, suurin osa tuntuu näkevän jatkuvalla syötöllä tunnettuja henkilöitä, minä vastaavasti pari kolme vuoden mittaan. Viimeksi taisin nähdä kirjailija Tervon jokunen viikko sitten, sitä edellisestä kerrasta onkin aikaa kohtuudella. En vaan jaksa kiinnittää huomiota tuntemattomiin ihmisiin, he eivät ole osa minun elämääni enkä minä heidän.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Viime keväänä Liverpoolissa Titanic hotellin hississä Alvaro Negredon (nyk. Besiktas) ja kahden muun Middlesbroughn pelaajan kanssa joita en tunnistanut.
 
Viimeksi muokattu:

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Todella harvoin kyllä hissiä käytän eikä kyllä muistu nyt ketään muuta mieleen kuin Cory Emmerton.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Itsekin perushärmäläisenä epäsosiaalisena jurpona vältän aina hississä huomion kiinnittämistä toisiin kanssamatkustajiin. Niinpä olen saattanut olla vieläkin kovempien starojen kanssa samassa kyydissä, mutta varmoista tapauksista kovin nimi on ylivoimaisesti Rocco Siffredi. Kakkosena tulee Niämine. Alapuolella pulputtelee Pate Mustajärvi ja Martti Syrjä.
 

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Italian ja Brasilian maajoukkuelentopalloilijoiden kanssa päädyin joskus samaan hissiin hotellissa Krakovassa. En tuntenut heistä ketään mutta joku varmasti tuntee.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Italian ja Brasilian maajoukkuelentopalloilijoiden kanssa päädyin joskus samaan hissiin hotellissa Krakovassa. En tuntenut heistä ketään mutta joku varmasti tuntee.
Olikohan sulla läheltä piti-tilanne? Oon kuullu että ainakaan kuubalaisten lentishemmojen kanssa ei kannata päätyä samaan hissiin. Saatika hotellihuoneeseen.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ketjun avauksessa mainittu Jorma Ollila on ängennyt minunkin kanssani samaan hissiin. Muutama muukin talouselämästä jollakin tapaa tunnettu hahmo on saanut nauttia seurastani hississä, mutta kaipa Jomppa on näistä tunnetuin.

Muilla aloilla meritoituneista vaikuttajista hissiseuraa ovat minulle tarjonneet ainakin @Uleåborgir, @Käyttäjänimetön, ja saattaa hyvin olla että myös @pettter oli kanssani hississä jossakin Tallinnan laivalla. Vai oliko siellä nyt edes hissiä, ellei nahka-sellaista lasketa, öhöhö. Sen sijaan en muista, että @Evil, @Toejoen Veikko, @Sv veinikretski, @Tilatiili ja @vlad ja niin päin pois olisivat olleet kanssani hississä, portaissa kylläkin. Ei hyövää tarkistaa asiaa ainakaan vladilta, koska hän sulkee ulkomaailman hississä itseltään, joten ei hän kuitenkaan mitään mistään muistaisi.

Edit: ei kun saakeli, olen minä veinin kanssa hissillä ajellut, olenpa hyvinkin. Ylöspäin sekä alaspäin!
 
Viimeksi muokattu:

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Muilla aloilla meritoituneista vaikuttajista hissiseuraa ovat minulle tarjonneet ainakin @Uleåborgir, @Käyttäjänimetön, ja saattaa hyvin olla että myös @pettter oli kanssani hississä jossakin Tallinnan laivalla. Vai oliko siellä nyt edes hissiä, ellei nahka-sellaista lasketa, öhöhö. Sen sijaan en muista, että @Evil, @Toejoen Veikko, @Sv veinikretski, @Tilatiili ja @vlad ja niin päin pois olisivat olleet kanssani hississä, portaissa kylläkin. Ei hyövää tarkistaa asiaa ainakaan vladilta, koska hän sulkee ulkomaailman hississä itseltään, joten ei hän kuitenkaan mitään mistään muistaisi.

Suihinottorinki confirmed!

Tonne jonnekin jo sanoinkin, mutta mulla on Diego Serrano, ei se sen niminen jalkapalloilja eikä sen niminen näyttelijä, vaan se näyttelijä joka esitti Diego Serranoa. Elämäni on valmis.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tolppaa hipoen ohi ketjun aiheen, mutta olen törmännyt - siis ihan fyysisesti törmännyt - pääministerinä silloin toimineeseen Alexander Stubbiin hissin vieressä olevissa portaissa. Mulla oli kiire johonkin enkä katsonut eteeni kun Stubb tuli kulman takaa eteeni.

Dialogi meni jotenkin näin:
Minä: "Oho! Sori! .......(huomaan Stubbin)....ai sä?"
AS: "Minäpä minä! Ei se mitään"
Minä: "jos oisin nähny sut oisin ajanu kovempaa"

Ja näin Stubbi poistui naureskellen paikalta.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ainakin Kalevi Sorsa ja Matti Vanhanen.
Niin ja Esa-Pekkka Salonen.

****
Kuuluisi julkkistenbongausketjuun, mutta eilen Bratislavassa istui viereisessä pöydässä aamiaisella Ján Lašák
En olisi tuntenut mutta slovakialainen tuttavani kävi häntä kättelemässä.
 
Viimeksi muokattu:

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Minä olen tunnetuin henkilö jonka kanssa olen samassa hississä. Tunnen itseni parhaiten hississä olijoista, olen siis tunnetuin omasta näkökulmastani. Ei minua kukaan muu yleensä kumminkaan tunne, mutta itseni tunnen.

Pääsääntöisesti tunnustaudun saman linjan kannattajaksi kuin @vlad. En minä yleensä kovin hyvin havaitse tuntemattomia tai ulkopuolisia, enkä aina välttämättä havaitse tuttujakaan ihmisiä. Uppoudun niin hississä kuin muuallakin omiin aatoksiini ja saatan mennä porhaltaa paikasta toiseen tajuamatta, että
a) menin tutun ihmisen ohi ja
b) tuttu ihminenhän taisi tervehtiä ja
c) nyt on liian myöhäistä tervehtiä takaisin kun olen jo edennyt monta sataa metriä.

En tee tätä epäkohteliaisuuttani tai ylpeyttäni, korkeintaan hajamielisyyttäni. En vain huomaa tai rekisteröi kanssaihmisiä erityisen aktiivisesti varsinkin jos minulla on kiire tai jos ajatukseni ovat jossain ihan muualla. Tietty tavallista kehnommat aistit ja havaintokyvyt vaikuttavat tähän myös. Ei olisi minusta tarkka-ampujaksi tai salakuuntelijaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös