Tunnelma kotikisoissa

  • 15 554
  • 80

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Itsellä olisi sellaista mielikuvaa, että SMJK on käynyt myös esim. lentopallo maaotteluissa huudattamassa yleisöä, joten eikait se ihan täysin poissuljettua ole, että voisivat kiekkopeleihinkin tulla. Mutta toisaalta olen itsekin törmännyt tuohon jääkiekon ja jalkapallon vastakkainasetteluun ja nimenomaan jalkapallo puolella. Mutta vaikka siellä SMJK:ssa on sitä "kendoa" dissaavaa porukkaa, niin kyllä mä olen siellä huomannut myös niitäkin, joita jääkiekko kiinnostaa. Eli jos kiekkoliitolla olisi ihan aito halu saada kannattajaporukkaa myös heidän peleihin, niin nöyrällä aseteella ottamaan yhteyttä SMJK:hon ja tekemään sellaista tarjousta, josta eivät voi kieltäytyä.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Itsellä olisi sellaista mielikuvaa, että SMJK on käynyt myös esim. lentopallo maaotteluissa huudattamassa yleisöä, joten eikait se ihan täysin poissuljettua ole, että voisivat kiekkopeleihinkin tulla. Mutta toisaalta olen itsekin törmännyt tuohon jääkiekon ja jalkapallon vastakkainasetteluun ja nimenomaan jalkapallo puolella. Mutta vaikka siellä SMJK:ssa on sitä "kendoa" dissaavaa porukkaa, niin kyllä mä olen siellä huomannut myös niitäkin, joita jääkiekko kiinnostaa. Eli jos kiekkoliitolla olisi ihan aito halu saada kannattajaporukkaa myös heidän peleihin, niin nöyrällä aseteella ottamaan yhteyttä SMJK:hon ja tekemään sellaista tarjousta, josta eivät voi kieltäytyä.

Toinen vaihtoehto on se, että liitto ottaa pään pois perseestä ja aloittaa systemaattisen fanikulttuurin kehittämisen YHDESSÄ faniryhmien kanssa. Alkaen vaikka siitä Witosketjusta, vaikka se suhteellisen pieni ryhmittymä onkin. Kiekkoliitto voisi ymmärtää vihdoinkin sen, kenelle näitä pelejä pelataan ja ihan oikeasti markkinoida esimerkiksi tuota Witosketjun jäsenyyttä sosiaalisessa mediassa ja järjestää oikean fanikatsomon jokaiseen kotona pelattavaan maaotteluun ja lippujen hinnat tähän katsomoon hyvin houkuttelevalle tasolle.

Mitään ei tietenkään tapahdu hetkessä, mutta mitään ei myöskään tapahdu, jos mitään ei tee. Ihan paskapuhetta on se, mitä joskus aina kuuluu, ettei suomalainen osaa huutaa, laulaa tai muuten äänekkäästi kannustaa. Pohjoiskaarre sen nyt viimeistään näytti tuossa Slovenia-pelissä.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Tänäänkin Stadikalla täys tupa ja junnu-"Onnisten" kannustus kuuluu tänne kotikatsomoon asti.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit

Muistatteko, kun kiekkoliitto myi kympin lippuja Suomi-Unkari peliin? En minäkään.

Kannattaa muistaa, että SMJK on lähtenyt kehittymään kannattajista itsestään. Ei Palloliitosta.

Samalla tavalla jääkiekkomaajoukkueen kannattajakulttuurin kehittymisen pitäisi lähteä kannattajista itsestään. Ei Jääkiekkoliitosta.

Leijonien kannattajatoiminnan tilan sysääminen Jääkiekkoliiton niskaan on kyllä laiskaa selittelyä.

Vastaan nyt tänne:

Kyllä mä näkisin, että kannattajakulttuurin kehittyminen lähtisi myös vuoropuhelusta liiton ja faniryhmien kanssa. Witosketju tätä yritti jo näihin kisoihin, mutta liittoa ei kiinnostanut. Käsittääkseni yrittivät saada jäsenhintaiset liput sekä seisomakatsomon.

Fudiksen puolella Palloliitto on tunnistanut fanikulttuurin tärkeyden ja tulokset on nyt nähtävissä.
 
Viimeksi muokattu:

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+

Muistatteko, kun kiekkoliitto myi kympin lippuja Suomi-Unkari peliin? En minäkään.
Iltapaskojen kommenteissa:
"Älkää tulko meitä jääkiekkoliittoon neuvomaan, ei meidän johtoryhmän huvitukset mitään ilmaisia ole."

Kuka tunnustaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös