Tuleeko sinulle sanomalehti?

  • 6 656
  • 60

Tilaatko lehteä

  • en

    Ääniä: 55 40,1%
  • kyllä

    Ääniä: 57 41,6%
  • välillä

    Ääniä: 14 10,2%
  • saatan lukea jossain muualla

    Ääniä: 29 21,2%

  • Äänestäjiä
    137

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Eipä tule.

Duuniin tosin tulee Hesari, ja juuri tässä joku päivä mietin että eiköhän siihenkin tilaukseen kuulu nettiversio. Jospa sitä joku päivä rekisteröityisi niillä tunnuksilla, niin pääsisi käsiksi nettihesariin. Siellä on kuitenkin usein mielenkiintoisia juttuja maksumuurin takana.

Hyvä että tuli tämä ketju vastaan, niin tuli taas asia mieleen.

Turhaa maksaa Hesarista tai Husiksesta, kun en kuitenkaan jaksa lukea paperiversiota kummastakaan.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Saisi tulla jo hiljalleen tänä yönä, en saa unta ja voisin hyvin lukea lehden tuoreeltaan. Vielä pitäisi Turun Sanomien viikonlopputilauksen tulla ainakin kesäkuuhun asti.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Nykyään tulee kotiin Aamulehden viikonloppunumerot pe-su. Sanomalehdessä on oma tunnelmansa ja viehätyksensä, mutta ei ole hirveästi aikaa sitä lukea. Lisäksi, en tykkää kyllä yhtään siitä, että sen lehden joutuu hakemaan aamulla ulkoa,
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Meille tuli lapsuuteni kotiin Turun Sanomat, Uusi Suomi ja Åbo Underrättelser. Lehtiä olen lukenut aina. Pienenä ensin niistä sarjakuvat, vähän myöhemmin myös urheilusivut ja myöhemmin sitten koko lehden. Omaan kotiini minulla on Suomessa aina tullut Hesari ja tällä hetkellä myös Turun Sanomat. Lehden haluan lukea paperiversiosta, en missään tapauksessa tabletilta. Olen niin addiktoitunut päivittäiseen lehteen, että ulkomaillakin asuessani minulla on ollut tärkeää lukea paikallinen lehti, oli se sitten kuinka vaatimaton tekele tahansa.
 
Näissä lehtiasioissa on vielä se, että selataanko alusta loppuun vai lopusta alkuun.
Kuulun niihin, jotka aloittaa viimeiseltä sivulta. Sarjakuvat ja urheilusivut on silleen alussa.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Näissä lehtiasioissa on vielä se, että selataanko alusta loppuun vai lopusta alkuun.
Kuulun niihin, jotka aloittaa viimeiseltä sivulta. Sarjakuvat ja urheilusivut on silleen alussa.
Itse aloitan kannesta. Jos siinä on jotain mielenkiintoista esim. ulkomaan politiikassa (trump nykyään) tai kotimaan kommelluksia siirryn suoraan niihin. Yleensä menen suoraan urheilusivuille ja sitten vasta sarjiksiin. Nuorena oli toisinpäin. Nykyään jää useasti vain noihin kahteen mitä luen ja jää lehti kesken, toisinaan mietin onko edes järkeä pitää kk tilausta käynnissä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Näissä lehtiasioissa on vielä se, että selataanko alusta loppuun vai lopusta alkuun.
Kuulun niihin, jotka aloittaa viimeiseltä sivulta. Sarjakuvat ja urheilusivut on silleen alussa.
Alusta loppuun. Joskus mukulana kuin luin vain telkkariohjelmat, sarjakuvat ja urheilusivut, oli luonnollista aloittaa lukeminen viimeisen sivun sarjakuvista.
 

John Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tulee, täältä myös yksi kolmekymppinen "junnu" tähän kastiin. Ei ala aamu hyvin ilman kahvia ja lehteä.

Lapsuudenkotiin tuli aikanaan Aamulehti ja Hesari, ja siitähän tuo on varmaan jäänyt päälle. Itse asiassa opiskeluaikaankin tuli paikallinen lehti (eli Hesari) koko ajan, vaikka se joidenkin mielestä sulaa hulluutta opiskelijabudjetilla olikin. Nyt takaisin Tampereelle muuttaneena Hesari vaihtui paikalliseen eli Aamulehteen - Tsadissa asuessa kun ei Pirkanmaan paikallisuutisilla tee juuri mitään, ja toisaalta nyt toisinpäin.

Hesarin viikonlopputilausta (joka sisältää Suomen sanomalehtiskenen parhaan paketin eli Kuukausiliitteen) kyllä joku aika sitten harkitsin Aamulehden kylkeen kun viikonloppuna olisi enemmän aikaa lukea, mutta hinta oli niin posketon että jäi odottamaan lihavampia aikoja.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Ei tule sanomalehteä, tosin joskus tungetaan väkisin kaiken maailman lehtiä ja muita rauhan tervehdyksiä, jotka sitten päätyvät eteismatoksi, kunnes heitän roskiin. Pelkkä "ei mainoksia" teksti ovessa ei tunnu auttavan enään näiden kohdalla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Näissä lehtiasioissa on vielä se, että selataanko alusta loppuun vai lopusta alkuun. Kuulun niihin, jotka aloittaa viimeiseltä sivulta. Sarjakuvat ja urheilusivut on silleen alussa.

Jopas on taas kummallisia juttuja. Miten voisi selata lopusta alkuun? Tietenkin takasivujen tärkeimmät jutut selataan ensin, mutta sitten käännetään lehti ympäri ja aloitetaan siitä ilmeisesti päätoimittajan tarkoittamasta alusta.

Tsadissa asuessa kun ei Pirkanmaan paikallisuutisilla tee juuri mitään, ja toisaalta nyt toisinpäin.

Ja mitähän paskaa tämä on? Pirkanmaalle minulla ei ole yhteyksiä, mutta muuten luen mielenkiinnolla paikallisuutisia niistä paikoista missä en voi tällä hetkellä asua.

Eihän muualla asuminen tarkoita sitä, että ei kiinnosta kuinka joku [tähän mitä tahansa hassuja juttuja mitä paikallislehdet on täynnä.]

En ole koskaan tuntenut koti-ikävää enkä tiedä mitä se on, mutta silti tietenkin kiinnostaa mitä kotopuolessa tapahtuu. Jos vaikka joskus menee käymään siellä ja taatusti mennäänkin.
 
Viimeksi muokattu:

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aamulehti kolahtaa postilaatikkoon. Tulee luettua ennen päivän askareita tai töihin menoa aamupalalla.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Tottakai, aina tullut ja varmaan tulee jatkossakin. Aamut äärettömän ahdistavia, ellei tuoretta lehteä kahvimukin edessä valmiina luettavaksi.
 

John Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ja mitähän paskaa tämä on? Pirkanmaalle minulla ei ole yhteyksiä, mutta muuten luen mielenkiinnolla paikallisuutisia niistä paikoista missä en voi tällä hetkellä asua.

Eihän muualla asuminen tarkoita sitä, että ei kiinnosta kuinka joku [tähän mitä tahansa hassuja juttuja mitä paikallislehdet on täynnä.]

En ole koskaan tuntenut koti-ikävää enkä tiedä mitä se on, mutta silti tietenkin kiinnostaa mitä kotopuolessa tapahtuu. Jos vaikka joskus menee käymään siellä ja taatusti mennäänkin.

Älä ny pullaas tukehdu... luen mielelläni sen kaupungin paikallislehteä jossa asun. Helsingissä asuessa kiinnostivat sikäläiset ravintolat/tapahtuvat enemmän kuin Tampereen vastaavat, ja nyt taas joku Helsingin pyörätie- tms. keskustelu ei voisi vähempää kiinnostaa. Toki itsekin Tampereen asioista luin aikanaan satunnaisesti ja Aamulehteä vanhemmilla käydessäni, mutta ei kyllä käynyt mielessäkään tilata lehteä paikallisuutisten takia. Eikä varsinkaan nyt kiinnosta Helsingin asiat juuri lainkaan.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tulee Hesari kotiin ja sanomalehteä aion paperisena tilata niin kauan kuin se on mahdollista. Ei mitään periaatteellista sähköisiä lehtiä vastaan, luen niitäkin, mutta minulle se sähköisten lehtien rakenne ei vaan toimi. Iso osa jutuista menee ohi, kun navigointi on klikkailua. Juu, näköislehti on kehitetty tähän tarpeeseen, mutta kun lehti kotiin tulee, niin en ole ottanut mitään näitä maksullisia sähköisiä palveluja.

Ja kun tykkään aloittaa aamun kahvin juonnilla kera paperisen Hesarin, niin vaikea sitä on vempaimen korvata.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hesarilla tuntuu olevan tällä hetkellä systemaattisia ongelmia paperilehden jakelun suhteen ainakin tietyillä alueilla Helsingissä. Uskomatonta, miten usein lehti on viime kuukausien aikana jäänyt jakamatta/jakelu viivästynyt pitkälle päivän puolelle.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hesarilla tuntuu olevan tällä hetkellä systemaattisia ongelmia paperilehden jakelun suhteen ainakin tietyillä alueilla Helsingissä. Uskomatonta, miten usein lehti on viime kuukausien aikana jäänyt jakamatta/jakelu viivästynyt pitkälle päivän puolelle.

Tätä olen ihmetellyt. Ja sitten nettisaitilla lue tästä päivän digilehti ilmaiseksi.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luen itse digiversiota, mutta tilanne on ongelmallinen mutsini tapaisille ihmisille, joille paperiversion lukeminen heti aikaisin aamulla on merkittävä osa päivärutiinia. Ymmärrän kyllä satunnaiset ongelmat jakelun kanssa etenkin vaikeiden kelien aikaan, mutta nykyinen meininki rapauttaa jo suht merkittävästi maksavan asiakkaan luottamusta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ymmärrän kyllä satunnaiset ongelmat jakelun kanssa etenkin vaikeiden kelien aikaan, mutta nykyinen meininki rapauttaa jo suht merkittävästi maksavan asiakkaan luottamusta.

Minulla ei foliota ole paitsi ehkä joku puolikas rulla keittiön kaapissa.

Vaan voisiko tämä olla lopun ajan odotusta ja hienovaraista ihmisten puskemista tietokoneiden pariin. Niin kuin pankit sulkee konttoreitaan.

Eihän ne nyt tahallaan jätä jakamatta, mutta ei juuri kiinnostakaan, jos joku asiakas on pettynyt, kun lähitulevaisuudessa ei enää jaeta jonkun sopparin päätyttyä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Lapsuuteni aamuihin kuului Etelä-Saimaa, paikallislehti Lappeenrannasta - vielä 90-luvulla tilasin itsekin säännöllisen epäsäännöllisesti jotain sanomalehteä, välillä se oli Etelä-Saimaa, välillä HS. Tämän vuosituhannen puolella en ole tilannut sanomalehteä muuta kuin silloin, kun kyseessä on ollut viikon parin mittainen ilmainen näytejakso, lehtenä usein HS. Viimeisimpien vuosien kuluessa edes tällaisia näytejaksoja en ole vaivautunut tilaamaan, ei kiinnosta paperijäte nurkissa. Luen sanomalehteni netissä.

Mainitaan nyt kuitenkin, että tähän torppaan tulee jokunen aikakauslehti - Tiede, Suomen Sotilas ja Historia.
 

Gneisenau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Metropolitans
Ei tule mitään lehteä mutta kunhan tässä päästään lähemmäksi keski-ikää, aion jonkun lehden kyllä tilata.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Meille tulee Aamulehti vaimoni tilaamana, itsekin sitä selailen ruokapöydässä. Minulla on sellainen jo lapsuudesta periytynyt tapa, että syödessä pitää lukea jotain. Itse tilasin muutaman vuoden Guardian Weeklyä, joka on erinomainen lehti, mutta kun se tuli aina vähintään viikon myöhemmin kuin mitä julkaisupäivä oli, usein 2-3 viikkoa ja joskus ei ollenkaan, niin kyllästyin jakeluongelmaan. Muuten paras sanomalehti, mitä olen ikinä lukenut.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Meille tulee Aamulehti vaimoni tilaamana, itsekin sitä selailen ruokapöydässä. Minulla on sellainen jo lapsuudesta periytynyt tapa, että syödessä pitää lukea jotain. Itse tilasin muutaman vuoden Guardian Weeklyä, joka on erinomainen lehti, mutta kun se tuli aina vähintään viikon myöhemmin kuin mitä julkaisupäivä oli, usein 2-3 viikkoa ja joskus ei ollenkaan, niin kyllästyin jakeluongelmaan. Muuten paras sanomalehti, mitä olen ikinä lukenut.

Samaten kuulun niihin ihmisiin, joiden on saatava lukea pöydässä jotain. Vanhempani yrittivät minua lapsuudessani vieroittaa tästä tavasta vuosikausia mutta turhaan: nykyisin olen lukenut kolmatta vuosikymmentä käytännössä joka päivä pöydässä jotain. Tosin broadsheet-kokoisia sanomalehtiä en lue, tabloid-kokoiset sanomalehdet ja aikakauslehdet ovat käytännöllisempiä.

Paksuissa laatulehdissä on se ongelma, että niiden lukemiseen menee tolkuttoman kauan. Ei millään viitsisi jättää lukemattakaan hyvin kirjoitettuja asiapitoisia artikkeleita, ja jos/kun sanomalehti on toistasataa sivua (tai brittilehtien kohdalla enemmänkin) niin lukemiseen menee aikaa.

Nykyisin tilaan vain viikonloppulehdet kotiini, arkisin en lehtiä ehdi lukemaan ja luen uutisia yms. netistä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tällä hetkellä on Turun Sanomien viikonlopputilaus päällä, loppuu tuossa joskus reilun kuukauden päästä. Tilaan sen aina silloin tällöin muutamaksi kuukaudeksi, jos sattuu joku hyvä tarjous olemaan päällä ja aika usein niitä on. En edes hirvittävän aktiivisesti seuraa, että koska on noita tarjouksia, postiluukusta tipahtaa kyllä sitten Turkkarin muistutus siitä ja/tai sieltä lehtimyyjä soittaa. On muuten varmaankin ainoa asia jonka ikinä olen puhelinmyyjältä tilannut. Viikolla mulle on tullut Turkkari äärimmäisen harvoin jos koskaan, viikonlopputilaus on se mun juttu. Toki vähän aikaa sitten lehti tuli kuukauden verran joka päivä, mutta se ei maksanut minulle mitään, oli joku Citymarketin ja Turun Sanomien yhteiskampanja tjsp.

Kyllähän se käytännössä on niin, että lehti on jo luukusta tippuessaan täynnä vanhoja uutisia, jotka kaikki tai melkein kaikki löytyisivät ilmaiseksi netistäkin. Tykkään kuitenkin viikonloppuaamuisin fiilistellä ihan wanhan liiton paperilehteä lukemalla. En tiedä mikä siinä on, mutta (varhainen) aamu, tuore Turun Sanomat ja pari kuppia hyvää kahvia on hieno yhdistelmä.

Eläkkeellä kun olen, niin luen lehden kunnon eläkeläistyyliin esim. kampaamalla kuolinilmoitukset huolellisesti läpi. En tiedä miksi tuotakin teen, liittynee ihan oikeastikin jollain kierolla tavalla eläkeläisstatukseen, mene ja tiedä.

Turkkari onkin sitten ainoa lehti jota tilaan, kun Aku Ankan tilauksenkin lopetin joskus pari vuotta sitten. Tieteen Kuvalehteä ja Tiede-lehteä olen joskus kanssa tilannut, mutta niistäkin ajoista on jo kymmenisen vuotta.
 

sinikettu

Jäsen
Ei tule, mutta vois periaatteessa tullakin. Niin nynny olen. Luen tabletilla ja tietokoneella ihan sujuvasti kirjallista materiaalia, mutta sanomalehteä en syystä tai toisesta haluaisi lukea.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Meille tulee Etelä-Suomen sanomat. Olen vain tottunut aloittamaan päivän selaamalla lehden ja lukemalla näppiksiä (eli lukijoiden lähettämiä tekstiviestejä) ja sarjakuvat. Otan välillä lehden mukaan töihin ja lueskelen aamukahvilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös