Tomi Mäki – kameleontti

  • 75 943
  • 263

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Mä en kyllä suostu suhtautumaan Mäksään objektiivisesti.

Seurauskollisuus on nykypäivän jääkiekossa ymmärrettävistä syistä harvinaista. Sen kerran kun sitä löytyy, kuuluu uskollisuudesta palkita. Jääkiekkojoukkueen kannattaminen on niin tunnepohjainen juttu, ettei seuran kuulukaan tehdä kaikkia ratkaisuja kylmän rationaalisesti, vaan lätkäromantiikallekin on paikkansa. Mun olisi henkilökohtaisesti vaikea sulattaa sitä, että Mäksä siivottaisiin jonkun uuden henriikosen tieltä johonkin Kerhoon lopettamaan uransa. Sillä vaihdolla ei voiteta niin paljon, että ikoni kannattaisi dumpata.

Jos Tomi itse haluaa lopettaa uransa tai lähteä jonkun ulkomaankeikan vielä kokeilemaan, niin ei kun kättä päälle ja lupaus duunista organisaatiossa mikäli niin haluaa. Omasta tahdostaan saa aina lähteä, mutta Jokereiden en halua sitä päätöstä edesauttavan.
 

No Look Pass

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning
Mä en kyllä suostu suhtautumaan Mäksään objektiivisesti.

Mun olisi henkilökohtaisesti vaikea sulattaa sitä, että Mäksä siivottaisiin jonkun uuden henriikosen tieltä johonkin Kerhoon lopettamaan uransa. Sillä vaihdolla ei voiteta niin paljon, että ikoni kannattaisi dumpata.

Juu. Eihän siinä paljon voitettaisi. Mitä nyt ykköskentässä Reginin syväjäästä herättänyt Ikonen lasketaan samaan kastiin Mäen kanssa peliesitysten suhteen. Huomenta.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Juu. Eihän siinä paljon voitettaisi. Mitä nyt ykköskentässä Reginin syväjäästä herättänyt Ikonen lasketaan samaan kastiin Mäen kanssa peliesitysten suhteen. Huomenta.
@Varis ei puhunut Henri Ikosesta, vaan henriikosesta. Että hereille vaan sielläkin.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Juu. Eihän siinä paljon voitettaisi. Mitä nyt ykköskentässä Reginin syväjäästä herättänyt Ikonen lasketaan samaan kastiin Mäen kanssa peliesitysten suhteen. Huomenta.
Huomenta vaan. Lainasit ensimmäisen lauseeni jossa kerroin etten ole objektiivinen ja silti arvostelit mielipidettäni objektiivisesti.

Jos minun pitäisi tällä päivämäärällä päättää hankitaanko seuraan uusi keskimäärin viisi maalia AHL-kaudessa tehnyt pörrääjä vai pidetäänkö Mäksä, ei päätös olisi vaikea. Tiedostan kyllä, että pelillisesti se voisi olla joukkueelle huonompi ratkaisu ja kyllä mä ymmärrän päinvastaisetkin näkemykset. Mulle joukkueen sielu on yhtä tärkeää kuin voittaminen ja kehenkään nykyjoukkueesta se sielu ei isommin henkilöidy kuin Mäkeen. Koko seuran historiassakin niitä pelaajia on rajallisesti.

Se on kuitenkin liiottelua, että Ikonen olisi omalla panoksellaan Reginiä herättänyt. Hyvin se ykkösessä sähisee, mutta kapteeni on tehnyt tuloaan jo pitkään. Ihan sama kuka siinä laidalla heiluu.
 
Viimeksi muokattu:

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Jos Jokerit valitettavasti ilmoittaisi Mäelle, että nyt ei ole vaan sitä kuuluisaa roolia tai tilaa joukkueessa, niin pakkoko Mäen olisi muka mennä kaudeksi tai kahdeksi esim. Kerhoon. Ymmärsin Kapasen paremmin. HPK-kasvatti jne. Mäki voisi vaan vetää johtopäätöksen, että lopetetaan kunnialla Jokereissa.
 
Viimeksi muokattu:

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Jos Jokerit valitettavasti ilmoittaisi Mäelle, että nyt ei ole vaan sitä kuuluisaa roolia tai tilaa joukkueessa ei ole, niin pakkoko Mäen olisi muka mennä kaudeksi tai kahdeksi esim. Kerhoon. Ymmärsin Kapasen paremmin. HPK-kasvatti jne. Mäki voisi vaan vetää johtopäätöksen, että lopetetaan kunnialla Jokereissa.
Mun pointti oli, että Mäki saa itse päättää lopettamisesta ilman että seura antaa siihen painetta. Jos Mäksällä on vielä menohaluja ja haluaa ammatistaan saada korvausta vielä vuoden tai kaksi, pitää Jokereiden asiassa tukea. Tämä on minun subjektiivinen näkemykseni asiasta, koska olen Mäen iso fanboy.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun pointti oli, että Mäki saa itse päättää lopettamisesta ilman että seura antaa siihen painetta. Jos Mäksällä on vielä menohaluja ja haluaa ammatistaan saada korvausta vielä vuoden tai kaksi, pitää Jokereiden asiassa tukea. Tämä on minun subjektiivinen näkemykseni asiasta, koska olen Mäen iso fanboy.

Periaatteessa oon ihan samaa mieltä. Toisaalta taas Mäen pelillinen anti kun on mitä on, niin kyllähän tuossakin voisi joku kompromissi olla olemassa. Ja siihen kompromissiinhan mulla on täydellinen win-win ehdotus. Mäki päättää millon lopettaa Jokereissa ja palkka pysyy kohtuullisella tasolla, mutta tästä kaudesta eteenpäin sopimus on 2-suuntainen, jotta saadaan rosteriin 25 kpl 1-suuntaisia sopimuksia. Kompromissina myös sovittakoon, että vaikka sopimus on teknisesti 2-suuntainen, ei Mäen tarvitse koskaan miettiä lähtemistä K-Vantaan riveihin, vaan pysyy Jokereitten riveissä uran loppuun.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Mun pointti oli, että Mäki saa itse päättää lopettamisesta ilman että seura antaa siihen painetta. Jos Mäksällä on vielä menohaluja ja haluaa ammatistaan saada korvausta vielä vuoden tai kaksi, pitää Jokereiden asiassa tukea. Tämä on minun subjektiivinen näkemykseni asiasta, koska olen Mäen iso fanboy.
Ymmärrän juu. Oma ajatus oli, että Jokerien pitää saada paras mahdollinen joukkue ja jos Mäki ei mahdu joukkoon, niin ei Mäen tarvitse ainakaan suuttua siitä.

Ylläoleva ehdotus 2-suunt. sopimuksesta voisi olla varteenotettava.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun pointti oli, että Mäki saa itse päättää lopettamisesta ilman että seura antaa siihen painetta.
Jokerit on ammattilaisjoukkue. Mäki saa pelata niin kauan kuin annettavaa on. Sit on tehtävä johtopäätökset. Ikävä kyllä. Junnujen valmennuksessa voisi olla annettavaa jatkossa.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mäki vetää ne vähäiset vaihdot ihan ok. Siis ihan samalla tavalla kuin vaikka viime kaudella. Jollekin yllätys ettei keikukaan pistepörssin kärjessä?

Rooli selväksi, taistelua, raatamista, äijää katolleen... lets keep it simple niin ihan hyvä tulee.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä tullaan myös siihen, että mikä on seura-ikonille arvokas lopetus seurassa? Olisiko syytä lopettaa jo siinä vaiheessa, kun rupeaa olemaan selviä merkkejä siitä ettei enää pysy mukana? Vai roikutaanko mukana ikoni-statuksen takia ja viimeisistä kausista jää päällimmäisenä mieleen heikot peliesitykset ja vähäinen peliaika. Itse kallistuisin ensimmäiseen vaihtoehtoon.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä Mäen jatkoon tai lopettamiseen tulee, ni toivottavasti tajuaa itse lopettaa. Tekee pahaa katsoa eräänlaisen Jokeri-ikonin vain selviytyvän jäällä. Vertauskuvallisesti voisi todeta, että on armollisempaa päästää lemmikki kärsimyksistään kuin pitää elossa itsekkäistä syistä. Raflaava esimerkki myönnän, mutta kuvaa mielestäni hyvin Mäen ja meidän kauan Jokereita kannattaneen fanien suhdetta näin KHL-aikakaudella.

Katsos perkele @Dragan Dabic oli tossa yllä liikkeellä samoin ajatuksin.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Kyllä Mäksä voi vielä yhden kauden vetää. Sitten valmentajaksi junnuihin. Mäksällähän onkin jo kokemusta Jokerien penkin takaa. Hieno mies!
 

Pazix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Vielä 1-2 kautta Mäksä. Nyt ilmainen vihje valmennukselle. Jos joku peli menee tällä kaudella vielä rankkareille, niin Mäksä ratkomaan lisäpisteen kohtaloa. Jos Mäki laittaa kiekon verkkoon, niin se on iso buusti ainakin fanijoukoille.

Go Mäksä.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokerit.comin mukaan huomenna saa Mäksä 600 peliä täyteen. Vaikka suuren yleisön kiinnostus taitaakin olla Stevien kotiinpaluussa, niin toivottavasti myös Mäksää muistetaan isosti. 600 peliä on ihan sairas rajapyykki, ja eihän tuossa kerhossa muita kuin Rita edes ole.

Hattu päästä Mäksälle!
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Jokerit.comin mukaan huomenna saa Mäksä 600 peliä täyteen. Vaikka suuren yleisön kiinnostus taitaakin olla Stevien kotiinpaluussa, niin toivottavasti myös Mäksää muistetaan isosti. 600 peliä on ihan sairas rajapyykki, ja eihän tuossa kerhossa muita kuin Rita edes ole.

Hattu päästä Mäksälle!
Tuo uutisointi vahvistaa sen epäilyksen mikä mul on ollu: Jalonen on peluuttanu Hotsia pakkina Mäen (joka on ennenki pelannu pakkia) sijaan jotta Mäksän juhlapeli on kotona.
Tai siltä se ainaki vaikuttaa.
Hieno ele kuitenkin.
 

faro

Jäsen
Tuo uutisointi vahvistaa sen epäilyksen mikä mul on ollu: Jalonen on peluuttanu Hotsia pakkina Mäen (joka on ennenki pelannu pakkia) sijaan jotta Mäksän juhlapeli on kotona.
Tai siltä se ainaki vaikuttaa.
Hieno ele kuitenkin.
Mä en jaksa uskoa, että Jalonen kikkailee tällaisella asialla joukkueen edun kustannuksella.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Toivottavasti Jalonen tiimeinen on tehnyt sen tärkeimmän varotoimenpiteen, eli laittanut Tomi Mäen treenaamaan 100% ajasta pakin paikalla. Hyökkääjiä on ihan riittävästi. Pakisto on todella kevyt. Ihan vaan varmuuden vuoksi.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Toivottavasti Jalonen tiimeinen on tehnyt sen tärkeimmän varotoimenpiteen, eli laittanut Tomi Mäen treenaamaan 100% ajasta pakin paikalla. Hyökkääjiä on ihan riittävästi. Pakisto on todella kevyt. Ihan vaan varmuuden vuoksi.

Tänäänhän tuo tuli sitten eteen. Mäki sitten ens matsiin penkille, edellyttäen että pakisto on jotenkin kunnossa. Joku sieltä kuitenkin putoaa taas pois.
 

Pazix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Toivon Mäksälle lisää pelejä Jok
Tässäkö se sitten Mäksä oli?

Jos näin oli niin KIITOKSET Jokerit vuosistasi!!!

Toivon Mäksälle lisää pelejä narripaidassa. Mäksä on todellinen Jokeri. Tästä lähetin myös Kurrille talvella sähköpostiin mielipiteeni. Katsotaan.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Toivon Mäksälle lisää pelejä Jok


Toivon Mäksälle lisää pelejä narripaidassa. Mäksä on todellinen Jokeri. Tästä lähetin myös Kurrille talvella sähköpostiin mielipiteeni. Katsotaan.

Kyllähän Mäksä vielä menisi Jokereissa ensi kaudella. Ei ehkä 1-suuntaisella sopparilla, mutta vastaavanlaisessa roolissa kuin nyt ja 2-suunnan sopparilla. Vauhtia ja tatsia voi ylläpitää KiVan peleissä jos kiinnostaa.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos puhtaasti pelillistä antia katsotaan niin ei menisi. Ainoa lisäarvo on oikeastaan enää se, että kykenee pelaamaan puolustajana.
Nämä edellä mainitut sillä oletuksella, että Jokereiden tavoitteena ensi vuonna on konferenssifinaalit.

Haluaako seuralegenda jäädä 2-suuntaisella Kivaan?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Jos Mäksän aika tuli päätökseen niin isot kiitokset hienolle pelaajalle. Omasta mielestäni Mäksä edelleen mahtuisi kokoonpanoon jos annetaan enemmän peliaikaa, eikä vain muutamaa satunnaista peliä silloin tällöin koska tuolla tällä kaudella annetulla peliajalla ei kyllä voi oikein mitään odottaa kun pelituntuma on niin olematon. Ymmärrän siis jos halu lopettaa voittaa, tuolla historialla (iki-Jokeri) en jaksa uskoa että haluaa hakea peliaikaa enää muualta. Se joko loppuu tähän tai jatkuu Jokereissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös