Tomek Valtonen Sportin päävalmentajaksi

  • 145 195
  • 457

Kioto

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Rupeaa menemään jo säälittävyyden ja naurettavuuden rajoille tämä Valtosen jatkuva selittely Kouvolan episodista, jos omatunto olisi puhdas silloin tuskin tarvisi selitellä.
Jotenkin tuo Valtonen on todella vastenmielinen ja ylimielinen kaveri ton media käyttäytymisensä suhteen, toivottavasti toi on vaan roolia silloin kun vedetään se kuuluisa klubitakki niskaan.
 

anonima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Rupeaa menemään jo säälittävyyden ja naurettavuuden rajoille tämä Valtosen jatkuva selittely Kouvolan episodista, jos omatunto olisi puhdas silloin tuskin tarvisi selitellä.
Jotenkin tuo Valtonen on todella vastenmielinen ja ylimielinen kaveri ton media käyttäytymisensä suhteen, toivottavasti toi on vaan roolia silloin kun vedetään se kuuluisa klubitakki niskaan.

Onko tämä nyt oikeasti noin iso juttu?!!

Naurettavuuden rajoilla oli myös järjestävän tahon edustajan selitys tyyliin, "mä siinä venailin 5 minuttia ja kun mitään ei kuulunut, lähdin meneen."

Vaikeaa oli Rockylläkin Espoossa. Kollega vieressä oli kuin ilmaa ja eipä paljoa Ahoa pressin päätteksi kätellyt, vaan lähti todella sutjakkaasti menemään muutaman epämääräisen kommenttimurahtelun jälkeen.
 

Kioto

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko tämä nyt oikeasti noin iso juttu?!!

Naurettavuuden rajoilla oli myös järjestävän tahon edustajan selitys tyyliin, "mä siinä venailin 5 minuttia ja kun mitään ei kuulunut, lähdin meneen."

Ei todellakaan ole iso juttu, eikä lajissaan ensimmäinen eikä varmasti viimeinenkään.
Sen sijaan asian jankkaaminen Valtosen puolelta rupeaa menemään jo spedeilyn puolelle (lue:) eilisen lehdistötilaisuuden aloitus Lappeenrannassa ja nyt viellä tämän Kouvolan ottelun jälkeinen Virmasen kanssa pidetyn palaverin esille tuominen, olisi pitänyt turpansa kiinni alunperinkin niin veikkaan että kukaan ei enää tänään edes muistaisi asiaa.

Ja KooKoon edustajahan tosiaan ottikin jo osan omaan piikkiinsä tästä jutusta varsin suoraselkäisesti.
 
Suosikkijoukkue
KK
Lisäselvityksiä liittyen Kouvolan lehdistötilaisuuteen:

"Meillä on yksi pelaajakauppa suunnitteilla. Kun puhuimme pelaajakoordinaattori Matti Virmasen kanssa, kai minä laitan kopin oven kiinni, jos ulkopuolella seisoo kyttäämässä jonkun muun seuran edustaja, harmitteli Valtonen väärinkäsitystä ennen häneltä väliin jäänyttä lehdistötilaisuutta."

-Pohjalainen
Jotenkin vaikea uskoa, että juuri hävityn ottelun jälkeen aletaan puhumaan uusista mahdollisista hankinnoista. No eihän se mikään mahdottomuus ole, mutta luulisi sitä miettivän peliä ja sitä, mikä meni vikaan.
 

BussiKUSKI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ennen Tomek Valtosta ja heti sen jälkeen
tämä saa olla mun puolesta viimeinen viesti tästä.

Arvoisat mielensä pahoittajat: mitä jos ottaisitte ja lukisitte tuon mtv:n jutun ajatuksella. Vedätte siitä ihan ranskalaisilla viivoilla tiivistelmä paperille ja mietitte hetken miten homma meni noin niin kuin omasta puolestanne.

mennään Hakametsään käymään se paperi läpi seuraavas manselaisten keskinäisessä Ekalla erätauolla, mä oon siinä käytävällä tapparan päädyssä.
 

Tratikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sori vieraisiin pöytiin huutelu, mutta vähä ihmetyttää, että miten ihmeessä joku voi vapaaehtoisesti haluta Tamin valmentajaksi? Joo kyllähän se mies väriä tois, mutta muuten en kyllä ole kauhean vakuuttunut Tamin kyvyistä nykyjääkiekon suhteen. Mun mielestä Valtonen sopii hyvin Sportin valmentajaksi. Sport kuitenkin pelaa vasta toista kautta Liigassa ja on edelleen kasvuvaiheessa oleva seura. Kyllähän jokaisella joukkueella tulee parempia vaiheita ja sitten vastavuoroisesti huonompia vaiheita, mutta se kuuluu asiaan. Myös Kärpillä on ollut huonompia vaiheita tällä kaudella, ei sellaista joukkuetta olekkaan joka pelaa sarjan alusta loppuun asti "tasaisesti". Valtonen on valmentaja joka pyrkii urallaan eteenpäin, samoin kuin Sport seurana, joten sen takia pidän Valtosta oikeana valmentajana tämän hetken Sportiin.
 

keskipohja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Spårt joka ei vielä ole olemassakaan.
Ei todellakaan ole iso juttu, eikä lajissaan ensimmäinen eikä varmasti viimeinenkään.
Sen sijaan asian jankkaaminen Valtosen puolelta rupeaa menemään jo spedeilyn puolelle (lue:) eilisen lehdistötilaisuuden aloitus Lappeenrannassa ja nyt viellä tämän Kouvolan ottelun jälkeinen Virmasen kanssa pidetyn palaverin esille tuominen, olisi pitänyt turpansa kiinni alunperinkin niin veikkaan että kukaan ei enää tänään edes muistaisi asiaa.

Ja KooKoon edustajahan tosiaan ottikin jo osan omaan piikkiinsä tästä jutusta varsin suoraselkäisesti.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
On se hienoa , että Kouvolasta löytyy suoraselkäisiä ihmisiä,aivan kuten on olemassa se mystinen rehti Lapin mies.
Ok,se siitä.
Mitä tulee Valtosen jankuttamiseen niin mitäs teet kun jokainen mahdollinen toimittaja kysyy samaa asiaa uudestaan ja uudestaan.

Mitä Tammiseen tulee niin uskon (pakkohan se on) , että asia oli huumorilla höystetty.
 

t.m.a.l

Jäsen
Suosikkijoukkue
SPORT
Ihmettelen suuresti Sportia kun meni tekemään noin pitkän jatkon Valtosen kanssa. Olen alusta asti kritisoinut Valtosta ja hänen osaamattomuuttaan valmentajana. Ensinnäkään hän ei ole ollut valmentajana kovinkaan kauaa eikä täten ole saanut kunnon koulutusta hommaansa ja toisekseen mitään meriittej' ei ole tullut. Jos nyt vertaa vaikka KooKoon Mattilaan, vaikka häntäkin on kritisoitu mm. P. Sihvolan toimesta, niin onhan Mattila kaikilla mittapuilla parempi valmentaja kuin Valtonen. Osaako joku sanoa paljonko Valtonen suunnilleen saa kaudesta pätäkkää? No sopimus on tehty ja ehkä sen kanssa vain on tultava toimeen.

No jos jotain positiivistä pitää etsiä niin ette te ainakaan jumbona vielä ole.

Hienoa että alku kausi on jo unohdettu ja paremmat ajat ovat edessä päin. En nyt kuitenkaan yhden pelin perusteella lähtisi häntä jalustalle nostamaan. Toivottavasti lähtee menemään paremmin. Ei toisen rämpimisen katselu ikinä kivaa ole varsinkin, jos sitä tapahtuu liikaa.

'Tällasta keskusteltu joskus. Ei tuo Valtonen nyt 100%:ia ole läheskään joka ottelussa saanut vaadittua, ei sitten millään.



Mielestäni Valtonen on edelleen Sportin kannalta todella huono valkku ja uutta pitkää sopimusta ei olisi kannattanut rustata.

Tuli vain mieleeni, kun täällä on ehkä jopa moitittu UTJ:tä hankinnoista ja roolittamisesta, mutta jos kerran Sportin pelaajisto on niin paljon parempaa, kuin KooKoon, niin eikä valmentajan pitäisi pystyä tekemään uusia kuvioita, jotta roolitukset menisi paremmin käytettävään materiaaliin? Harmittaa oikein, että joutuu tällaisia tulla kyselemään täältä, kun Tomek on niin hyvä eikä häntä kuulu kritisoida. Puolustus ei oikein tällä hetkellä hoida hommaansa, vaikka puolustus on jopa parempaa kuin KooKoolla. Mielenkiintoinen matsi tulossa huomenna. Toivottavasti saadaan tiukka kamppailu vaikka Tomek ei Mattilalle pärjää.

Kauden varrelta tällaisia koottuja letkautuksia otin tuosta häthätää. Näitä on kyllä huvittava lueskella näin jälkikäteen, varsinkin kun vilkaisee tuota sarjataulukkoa.

Noh ehkä säkin sitten toisella liigakaudella maltat kattoa runkosarjan loppuun, ennen kuin kauheesti lähet lyttäämään vastustajan valmennusta ja pelaajia.

Siperia opettaa ja silleen:)
 

1939

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat
Valtonen oli täysin oikea mies Sportille enkä ole sitä hetkeäkään epäillyt. Muutamat vaativat tälläkin kaudella Valtoselle potkuja, mutta hyvä ettei seurajohdossa olla yhtä kärsimättömiä. Yrttiaholle myös suuret kiitokset jo tehdystä ja tulevasta Sportissa.

Lämsä, Räsänen sekä Valtonen taisivat olla vaihtoehdot päävalmentajaksi. Ei olisi voinut paremmin valita.

Tomek Valtonen: "Sport haluaa pudotuspeleihin" - Jatkoaika.com
Tomek Valtonen uskoo kevään hymyilevän vaasalaisille.
Harvat siihen uskoivat. Itse en ainakaan yllättynyt juuri lainkaan.
 
Suosikkijoukkue
KK
Kauden varrelta tällaisia koottuja letkautuksia otin tuosta häthätää. Näitä on kyllä huvittava lueskella näin jälkikäteen, varsinkin kun vilkaisee tuota sarjataulukkoa.

Noh ehkä säkin sitten toisella liigakaudella maltat kattoa runkosarjan loppuun, ennen kuin kauheesti lähet lyttäämään vastustajan valmennusta ja pelaajia.

Siperia opettaa ja silleen:)
No luulisi, että vuoden esimerkiksi Mattilaa enemmän Liigavalmennusta harjoitellut valmentaja olisi saanut roimasti enemmän pisteitä joukkueelleen. No ensi kautena voidaan sitten katsoa, kuinka hyvin Tomek saa piiskattua joukkuettaan. En minä yhden suonenveto kauden, parin flopanneen joukkueen (Blues, Ilves, HPK) edelle meno ole kovinkaan iso juttu. Toki hienoa, mutta olihan teillä ja Tomekilla kauden aikana muutama notkahdus. Ei tuo nyt vielä todista valmentajasta mitään.
 

Sundomstå

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Asiaa voisi katsoa näinkin, että Sport: pelaajabudjetti 1,50M euroa ja nyt 80 pistettä, Ässät: 2,05M euroa nyt 76 p. ja TPS: 2,30M euroa ja nyt 88p. runkosarjassa. Aika kova suoritus Tomekilla ja pelaajilla toiseksi liigakaudeksi pisteen hintana laskettuna.

Linkki lukuihin: Liiga-joukkueet isoilla satsauksilla kauteen 2015-16 | Uutiset | Liiga
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Lämsä, Räsänen sekä Valtonen taisivat olla vaihtoehdot päävalmentajaksi.
Ihan oikeesti! Miettikääpä Jope päävalmentajana Liigajoukkueen perässä. Ei hitto! :)

Samat sanat kyllä Lämsään, vaikke mitään hen.koht kokemusta miehen hommista olekaan.
 

t.m.a.l

Jäsen
Suosikkijoukkue
SPORT
No luulisi, että vuoden esimerkiksi Mattilaa enemmän Liigavalmennusta harjoitellut valmentaja olisi saanut roimasti enemmän pisteitä joukkueelleen. No ensi kautena voidaan sitten katsoa, kuinka hyvin Tomek saa piiskattua joukkuettaan. En minä yhden suonenveto kauden, parin flopanneen joukkueen (Blues, Ilves, HPK) edelle meno ole kovinkaan iso juttu. Toki hienoa, mutta olihan teillä ja Tomekilla kauden aikana muutama notkahdus. Ei tuo nyt vielä todista valmentajasta mitään.

On se näköjään vaan kova pala pureksia ja niellä tosiasia, että Sport on parempi, niin valmennukseltaan, kuin pelaajistoltaan. Noh ehkä se selittikin, miksei herrasta ole kuulunut mitään. Lähes kaikki jotka ovat provoilleet ovat onnitelleet ja tunnustaneet sportin paremmaksi. Sä sitä et vissiin aio myöntää. No eipä se mua niin hetkauta, mutta pakko oli vähän kommentoida näitä sun asiantuntevia kommentteja.

Hyvää kesää vaan ja ensi kauden odottelua.
 
Suosikkijoukkue
KK
On se näköjään vaan kova pala pureksia ja niellä tosiasia, että Sport on parempi, niin valmennukseltaan, kuin pelaajistoltaan. Noh ehkä se selittikin, miksei herrasta ole kuulunut mitään. Lähes kaikki jotka ovat provoilleet ovat onnitelleet ja tunnustaneet sportin paremmaksi. Sä sitä et vissiin aio myöntää. No eipä se mua niin hetkauta, mutta pakko oli vähän kommentoida näitä sun asiantuntevia kommentteja.

Hyvää kesää vaan ja ensi kauden odottelua.
No en kyllä lähtisi vielä Tomekia jalustalle nostamaan. Kyllä minä Sportin suoritusta kunnioitan, mutta en minä siitä krediittiä Valtoselle liikaa voi antaa.

offtopiccina vielä onnittelut poffi paikasta.

edit: En nostanut Juujärveäkään kovin korkealla kun me voitettiin mehukannu. Voit käydä lukemassa niistä vanhoista ketjuista, kuinka silloin kirjoitin. Itse olin sitä mieltä, että mehukannu oli monen muun henkilön hyvyyttä ja loppu kaudesta Juujärci oli lähinnä statisti.
 

Nebelwerfer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tomek on juuri oikea valmentaja meille, ainakin tällä hetkellä kun me nyt kuitenkin ollaan "under-doggeja", paitsi Kookoo:ta vastaan, silloin ollaan tietenkin suur-suosikkeja....jatkossakin. Ajattele nyt, Green on silloin jo eläkeläinen, 20 pinnaa voi olla siinä ja siinä. Ja, saa nähdä mikä on Haatajan meno, kausi loppuu huomenna ja uus paffi on jo nyt taskussa, pururadalle samantien?....tai, sitten ei...?

No, tä on Tomek -ketju, Tomek siis mielestäni täydellinen valinta tähän projektiin, mikä nyt on käynnissä, juuri oikea koutsi-tyyppi, ihminen jne.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
No luulisi, että vuoden esimerkiksi Mattilaa enemmän Liigavalmennusta harjoitellut valmentaja olisi saanut roimasti enemmän pisteitä joukkueelleen.
Useimpien taakse jääneiden joukkueiden valmentajat ovat tainneet "harjoitella" vähän Tomekkiakin enemmän. Merkittävin asia on se, että Valtonen on saanut joukkueen sitoutumaan haluamaansa pelisysteemiin ja kehittämään jatkuvasti eri osa-alueita. Ei huono valmentaja saisi hyvääkään joukkuetta pärjäämään saati sitten jotain alle keskitason seuraa.

Samat sanat kyllä Lämsään, vaikke mitään hen.koht kokemusta miehen hommista olekaan.
Hyvin näyttää menevän tälläkin hetkellä (=työtön). Noista vaihtoehdoista Tomek oli ylivoimaisesti paras valinta.
 

Sergei#91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Detroit Red Wings, Hermes
Itse olen välillä kritisoinut Tomekkia mutta hei, 59 pelattua ottelua ja meidän jengi on tehnyt 149 maalia, 23 enemmän kuin esim betoniviidakon porukka ja 1 enemmän kuin turkkusen "miljoonajengi". Kyllä meidän polski on tehnyt asioita oikein.
 

infidel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Royals Up! #Pukkaparty
Miksi Tomekia edes verrataan noihin kahteen muuhun.
Meillä on hyvä koutsi, joka on menossa vahvasti urallaan eteenpäin. Tervetullut lisä tähän valmentajien kultapossukerhon rinnalle.
Olen uskonut Valtoseen koko ajan ja uskon vieläkin. Riitti kun juttelin kerran herran kanssa ennen Tomekin ekaa kautta, se vakuutti.
Hyvä T.V.!
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Miksi Tomekia edes verrataan noihin kahteen muuhun!
Varmaan siksi, että nuo kaksi mätämunaa pyörivät vaihtoehtoisina huhuina ennen Liiganousua päävalmentajaksi Liigaan.
 

Tuima

Jäsen
Tomek on niin hyväksi tälle seuralle, kuin voi vain olla.
Alusta asti olen digannut suuresti.

Tuossa taannoin kävin vapaajään jälkeen katsomassa joukkueen treenejä lehtereiltä, niin kyllä siinä näkyy se tekemisen meininki ja tahto. Molemminpuolinen kunnioitus ja arvostus näkyy ja kuuluu valmennuksen ja pelaajien välillä.
Muutenkin tykkään siitä, että meillä on urheilullisin jengi aikoihin, jota liidaa urheilullisin koutsi koskaan.

Tomekin tulon jälkeen Kuparisaaren saniteettitiloissa on paskannettu vain ja ainoastaan rautakettinkiä.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
On se näköjään vaan kova pala pureksia ja niellä tosiasia, että Sport on parempi, niin valmennukseltaan, kuin pelaajistoltaan.

Aika rohkeasti sanottu. Kyllähän valmennuksen onnistumista pitää arvioida suhteessa pelaajistoon. Ei Mattila tässä juurikaan jäänyt Valtosesta. Materiaalihan on Sportilla tuntuvasti kouvolalaisia parempi. Keskinäisissä KooKoo oli niskan päälle tuloksellisesti ja pelillisesti.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Materiaalihan on Sportilla tuntuvasti kouvolalaisia parempi.
Ja tähän syynä se, että Valtonen on saanut pelaajista huomattavasti enemmän irti, mitä yleisesti uskottu.

Jos katsoo KooKoon terävintä kärkeä, niin onhan siellä kuitenkin paljon Sportia rutinoituneempaa ja ennakkoon kovempaa nimistöä.

Green ja Malinen olivat kovia nimiä jo Kouvolaan saapuessaan. Vallinilla mitä viisi vai jopa kuusi mestaruutta, Haataja yksi sarjan kovimpia pelaajia vielä toissa kaudella....

Sportilla Bertrand breikannut Valtosen alaisuudessa, Gröndahlista ja Kokkalasta ruodittu Mestispelaajista todella laadukkaita Liigapelaajia, Vänttisellä uransa paras kausi, Koskiranta saatu hilattua takaisin eliittipelaajaksi, Tale nostettu rutinoituneeksi Liigapelaajaksi, Jollesta ja Leskisestä luotu laadukkaita Liigapelaajia.... Lista jatkuu...

KooKoon menestys rakentui erittäin paljon noiden mainittujen nimien ympärille, jotka kaikki valmiita pelaajia Liigaan. Sportissa peli ei rakennu kenenkään tietyn tai tiettyjen pelaajien ympärille, vaan joukkuekokonaisuuteen. Aika harva Sportin pelaaja olisi ennakkoon kenellekään muulle kelvannut, mutta nyt tuntuu kelpaavan aika pirun moni.

Mä en edelleenkään ihan ymmärrä muutaman meidän kannattajan nöyristelyä ja omien aliarviointia.

Kyllä arvostus kuuluu heille, ketkä sen ovat tehneet. Mä en näe Mattilaa (vaikka hyvää työtä onkin tehnyt) edes ilman värilaseja lähellekään yhtä hyvänä valmentajana, mitä Valtonen on todistettavasti osoittautunut olevan. Ollaan nyt saatana ylpeitä hänestä ja meidän joukkueesta.

Jos kehitys jatkuu ensi kaudella samaa tahtia, ties missä ollaan runkosarjan päätyttyä. Ja miksi ei jatkuisi? En näe mitään syytä, miksi Valtosen tekeminen ja joukkue ei olisi entistäkin kilpailukykyisempi.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Jos katsoo KooKoon terävintä kärkeä, niin onhan siellä kuitenkin paljon Sportia rutinoituneempaa ja ennakkoon kovempaa nimistöä.
KooKoolla oli tällä kaudella kolme hyvää kärkiketjujen hyökkääjää ja pari pakkia. Sportin ratkaisuosasto oli ihan tilastojakin katsomalla paljon leveämpi. Kukaan ei varmaan kiistä, etteikö Valtonen olisi vienyt useampaa pelaajaa huomattavasti eteenpäin ja sitä osoittaa myös todella iso askel eteenpäin verrattuna viime kauteen.

Mielestäni vertailu muiden seurojen valmennuksiin on turhaa niin kauan kun täällä mennään koko ajan eteenpäin ja tulokset ovat odotetulla tasolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös