Toimenpide-ehdotuksia polkupyöräilyn hävittämiseksi Maapallolta

  • 2 602
  • 22

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tässä ketjussa, kyllä, voi vapaasti esittää toimenpide-ehdotuksia polkupyöräilyn hävittämiseksi rakkaalta Maapalloltamme. Myös ulkoavaruudessa mahdollisesti seikkailevien polkupyörien hävittämisestä sopii keskustella.

Jos olet fillarifani, perusta oma ketjusi äläkä tule tänne vänisemään. Raportoin trollaukset moderaattoreille heti.


Polkupyöräily on kamalaa. Ne suhahtelevat herkästikin meitä jalankulkijoita päin, kun vähän väliä ajavat meille jalankulkijoille tarkoitetuilla väylillä. Sateenvarjojen saatanallisuutta käsittelevässä ketjussa kirjoitin:

Viime kesänäkö se oli, kun Karhupuistossa oikein laskin jopojätkän liikennerikkeet viidenkymmenen metrin matkalla. Viisi vakavaa rikettä teki eikä edes ajanut kävelijöille tarkoitetulla väylällä, missä niitä paskoja saa väistellä ehtimiseen. Sitten on se liikennevalopujottelu, kun vaihdetaan autovaloista kävelyvaloihin, kun jälkimmäisiin tulee vihreä. Olen ehdottanut, että Kallio olisi polkupyörävapaa vyöhyke, muttei oikein ottanut ehdotus tuulta alleen. Kolmiossa Toinen linja - Hesari -Hämeentie pitäisi polkupyöräily kieltää välittömästi. Miksei Aleksis Kiven kadulle saakka, sopii mulle. Viimeksi eilen tuli Vaasiksella kusipää jalkakäytävällä vastaan. Kerran olen pysäyttänyt Flemarilla polkupyöräilijän, joka sotki vehjettään väärässä paikassa ja kerroin hänelle, että hän toimii liikennesääntöjen vastaisesti. Oli semmonen punavihreä kannabiksen käyttäjä, tuskin tajusi puheistani sanaakaan.​

Tekstissäni riittää pohdittavaa meille älykkäille ihmisille, joille polkupyöräily on kauhistus. Nyt on oikein kaupunkipyöriäkin, vaikka meillä Helsingissä on hyvin toimiva julkinen liikenne. En ymmärrä tuollaista sairasta menoa.

Sana on vapaa.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Napakka potku makkarankuoriohjuksen eturenkaaseen tämän ajaessa ohi.

Lopullinen ratkaisu.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Polkupyöräilyn lopettaminen lienee hankalaa. Siitä ylitsepääsemätön mielensäpahoituksen omaava sen sijaan päässee ilmiöstä eroon mukavasti jossain Tiibetin vuoristossa tai Grönlannissa. Suomessakin Lappi on aluetta, jossa liikennesääntöjä ei noudata kukaan ja fillarilla voi ajella perus kahdensadan kilometrin työmatkoja vain muutaman kuukauden jos hyttyset ei haittaa.

Fillarointi on ihan mukava liikuntamuoto. Mihinkään sillä vehkeellä ei kannata lähteä jos perillä pitää olla tiettynä hetkenä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Helsingin kaupunkisuunnitteluvirasto on täynnä jopoilevia viherhinttareita ja muita villasukkamarakatteja. Heitä taas ohjaa muutama samanhenkinen kummajainen, jotka ehtivät jopoilla kovin vähän, koska heidän aikaansa kuluu noteerattavissa määrin myös virka-auton takapenkillä.

Yhtä kaikki, noiden visiona on tehdä Helsingistä kaupunkibulevardien tyyssija, josta yksityisautoilijat hätistetään mahdollisimman kauas. Kantakaupungissa ja mielellään vähän sen ulkopuolellakin saisi lopulta kulkea vain joukkoliikennevälineillä, jalan, tai - töttöröö - polkupyörällä.

Kaupunkibulevardeilla ajetaan siis tulevaisuudessa raitiovaunuilla ja jopoilla. Välillä käydään hörppimässä plättäkahvia, sekä tutustutaan jossakin ihanassa pikkugalleriassa afrikkalaisten feministien kantaaottavaan taiteeseen. Kun tulevaisuuden helsinkiläisen sielua on ravittu riittämiin taiteilla, niin hän voi käydä tekemässä vähän töitä, jos sattuu huvittamaan. Useimpia ei aina huvita, koska raha tulee langattomasta tukiasemasta (kuten ennen seinästä). Jopo alle, hamppulaukku olalle, ja ei kun kohti yhteisöllisyysmonitilakahvilaa. Siellä kokoontuu saakelisti jopokansaa näpelöimässä äplejään, kehittämässä hienoja vegaaniravintolakonsepteja, tai muuten vaan veuhtomassa helvetisti käsiään toisten samanhenkisten tyhjäntoimittajien kanssa.

Kun oranssivärisiin villasukkiin pukeutunut helsinkiläispyöräilijämme on kyllästynyt yhteisöllisyysmonitilakahvilan aktiviteetteihin, kuten joogaan ja homoiluun, niin hän huomaa, että onkin jo aika jopoilla Senaatintorille. Siellä järjestetään joukkomielenosoitus äskettäin tapahtunutta yksityisautoilua vastaan. Joku hullu oli nimittäin päässyt ajamaan vanhanaikaisella maastoautolla melkein Pasilaan asti, puomeista ja hamppupelloista huolimatta, ja oli vielä onnistunut livahtamaan karkuun jopopoliiseilta! Mielenosoitus jatkuu polkupyörien kynttiläkulkueena, ja päättyy aikanaan jonnekin kehitysmaakaupan polkupyöräparkille. Siellä nautitaan ravitsevaa nyhtölanttua ja luomukaalimehua. Mehu on kätevä laittaa lopuksi jopon juomatelineeseen, jolloin kirpeää kaalimehua riittää kotimatkallekin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotenkin tuntuu että pyöräily on hirveästi lisääntynyt täällä Helsingissä. Ei nyt sentään mitään Oulun järjetöntä tasoa tietenkään. Siellähän pyöriä on pitkä rivi joka kaupan edessä ja paikallisten mielestä se on normaalia. Helsingissä pyöriä on vaan se maalaisten rivi siinä Rautatieaseman vieressä vai missä muualla muka on? Joo on munkin pitänyt ostaa Jopo, mutta en ole jaksanut miettiä sen tarkemmin. Ja ei kait sen kanssa nyt tietenkään keskustaan menisi.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Tunnistan hyvin kuvailemasi fidiootit eli fillari-idiootit Kallion seutuvilla. Tässä kohdin en itse lähtisi rankaisemaan pyöräilystä, mutta rangaistusasteikkoa voisi nostaa huoletta. Esimerkiksi tarjoamalla kunnolla väkivaltaa ja elämyslomia valtion piikkiin.

Omalla kädellä oikeutta jaetaan mun mielestä vain pornoa katsellessa, joten tätä vaihtoehtoa en suosi. Sen sijaan virkavallan voimankäyttöä voisi hieman hioa, samoin tiettyjen tekojen vaarallisuutta ja vankeinhoidon arkea. Eppu Normaali taisi joskus laulaa pamputtavasta poliisista, joten idealla lienee ainakin ollut kannatusta tietyissä piireissä. Pamppua siis voisi tarjota pienempiin rikkeisiin syyllistyneille tai edes mahdollisesti sellaiseen syyllistyvältä näyttäviin fidiootteihin. Samoin tietyissä piireissä poliiseja pidetään fasisteina ja/tai sikoina. Tässäkin kohdin pitäisin mielessä poliisin aseman suuren yleisön asiakaspalvelijana: kuluttajaa on ajoittain tärkeä miellyttää. Miksi siis ei pistettäisi pystyyn keskitysleirityylisiä aitauksia, jossa fidiootit elävät kuin siat aina vaatetuksesta, ruoasta ja hygieniasta alkaen? Toimisi!

Jos kuitenkin koko homma halutaan estää, mikä on mielestäni varsin perusteltua, voisi pyöräilyn rinnastaa huumeisiin. Käytännössähän moni rahoittaa päihteilyään fillarien avulla, eikä nuo fidiootit vetele tuolla varmaankaan veden ja keppanen avulla. Käytännössä tuon rinnastuksen voisi toteuttaa esimerkiksi alkamalla sakottamaan fillaristeja pyörän käyttörikoksesta tai vähintäänkin hallussapidosta, jos nyt sattuvat esimerkiksi taluttamaan pyörää. Noiden kulkupelien takavarikointi on myös varsin helppoa, niitä ku mahtuu maijaan useampiakin ja fillari on hieman haastavampi piilottaa kuin piriannos tai kannabispiikki. Siinä ei paljoa vedellä kotietsinnän yhteydessä fillaria vessanpöntöstä tai kaiveta Senaatintorilla vaivihkaa povarista.

Pimeä pyöräkauppa tuskin tulisi saavuttamaan kadulla suurta suosiota jo pelkästään logististen seikkojen takia. Noita on vain aika vaikea saada sellaisia määriä mukaan, että usemman nitkuissa tärisevän fidiootin tarpeen tulisi tyydytettyä. Samoin tuotteen laatu on helppo jo silmämääräisesti arvioida, toisin kuin esimerkiksi jatkettu piri. Varmaankin jotain pimeää nettikauppaa noille tulisi, esimerkiksi joku Kumitie Silkkitien tyyliin. Kansainvälinen versio voisi olla sitten vaikka Cum Road.

Vakavasti puhuen, Kallion seudulla näkee sellaista suharia, että monen kohdalla ei mitään fyysistä rangaistusta tulla todennäköisesti tarvitsemaan. Monella tuntuu meno olevan sillä tasolla, että jossain vaiheessa tulee joko järkeä päähän tai sattuu pahasti. Tuolla autojen joukossa painetaan juuri niillä valoilla, jotka sattuvat omaan menemiseen sopimaan. Ei siinä paljoa pää pyöri tai vauhti hidastu, kun ajellaan autokaistalla autojen punaisia vasten, hyvässä lykyssä vielä kuulohavaintoja haittaavat kuulokkeet päässä.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Hankala juttu. Pyöräilyn kieltäminen erinäisiä säännöksin ei välttämättä poistaisi toimintaa koko maailmasta, ja pyöräilijöiden tappaminen olisi sekin loputon suo, koskaan ei tiedä vaikka oma naapuri alkaisikin sotkea mankelilla ympäri kyliä. Varteenotettava vaihtoehto on poistaa kaikki infra, joka mahdollistaa pyöräilyn. Helpoiten tämä onnistuisi korottamalla merenpintaa n. 9000m. Toisaalta, jos ilmakehästä poistettaisiin kaikki happi, niin pyöräilijät ennen pitkää tajuaisivat että nyt vittuilivat väärille tyypeille.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Tuntuu pahalta, että pyöräilystä halutaan eroon. Olisiko ratkaisu sittenkin se, että säännöt opetettaisiin kunnolla, ja niitä valvottaisiin myös tarkasti? Joskus minusta tuntuu, että olen ainoa pyöräilijä, joka käyttää kypärää, käyttää valoja pimeässä ja hämärässä. Pysähtyy liikennevaloihin ja STOP-merkkiin täydellisesti, näyttää suuntamerkkiä ennen kääntymistä ja katsoo myös taakseen, ajaa "defensively", ja niin edelleen. No muistaakseni sentään yhden muun näin, joka näytti noudattavan sääntöjä. Joten sääntöjen noudattaminen käyntiin, ja ehkä sitten jalankulkijat ja autoilijat kunnioittavat taas pyöräilijöitä!
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Miksei kepin työntämistä eturenkaan pinnojen väliin ole mainittu? Tehokas ja hauska samassa paketissa.

Jos nyt aletaan ihan virerhipeiksi itsekin ja miettimään pehmeitä keinoja, niin nypyläkivetystä vaan kaikki tasaiset pinnat täyteen ja kunnon kynnykset kadunkulmiin ja miksei jotain ritilöitäkin strategisiin sijainteihin, Läskirenkaille kaatolupia.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Ei lopeteta pyöräilyä, vaan lopetetaan ne ihmiset, jotka eivät pyöräile.
Trollasinpas, lällätilää.
 

sinikettu

Jäsen
Korvataan kaikki maapallon asukkaat aivan vitun läskeillä amerikkalaisilla, jotka eivät ole fyysisesti millään tavoin kykeneviä ajamaan pyörillä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Puola on hämmentävä maa pyöräilyn suhteen. Kaikenlaisia sääntöjä noudatetaan tarkasti, koska aina on se riski, että tulee sakko vähistä rahoista. Hyviä ja uusia pyöräteitä on, mutta kypärää ei käytä kukaan, ei kukaan. No joo, okei, jos viikon seisot jonkun vilkkaan risteyksen reunalla, niin saatat yhden nähdä. Toisaalta taas niitä on jonkun verran, että pakkarilla istuvalla pennulla on, mutta kuski kiitää ilman. Laki kieltää julkijuopottelun, mutta pyörän kanssa on hieman vapaampaa liikennöidä.

En missään tapauksessa kannata pyöräilyn täyskieltoa, mutta onhan tämä kyllä maailmanlaajuisesti melkoinen kaaos ja eri käytännöt on kuin pahimmassa sirkuksessa tai viidakossa.

Autoilu on siirtymässä tietokoneiden käsiin, niin sitten jää ongelma mitä tehdä pyöräilijöille. En oikein näe läpimenomahdollisuuksia hävitykselle, niin pitäisikö odottaa vielä hetki? Niin kuin katalonialaiset tai skotit sitä itsenäisyyttään. Aina ei ole oikea hetki melskata.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Vituttaa suunnattomasti Stadissa jalkakäytävällä fillaroivat. Vittu, Runskillakin väki vetää fillarilla kolmeakymppiä reilun metrin levyisellä jalkakäytävällä. Siitä kun astut kivijalasta ulos, niin ei ole yhteentörmäys kaukana. Joku päivä pitäis vissiin tsiigata että fillaristi on varmasti tulossa, ja ottaa oikein iso askel ulos kuppilasta/kaupasta/whatever.

Saapahan konkelisti miettiä tekosiaan rauhassa siinä dösän alla viittäkymppiä raahautuessa. Saatana.

E: Ja suurin osa vetää vielä ilman kypärää. Ei tulis meikäläisellä mieleenkään edes syrjäisemmillä alueilla, saati sitten ytimessä.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Mielestäni potkukelkkailijat ovat jääneet täysin huomiotta. Ymmärrän kyllä sen olevan pyöräilyä kausiluonteisempaa ja tietysti ilmastonmuutos erityisesti pääkaupunkiseudulla tuntuu rajusti potkuilukaudessa. Mutta onhan tuo saatanallinen hiekoitusmania aivan järjetöntä. Tolkun ihminen ei voi potkukelkkailla enää missään milloinkaan. Umpihangessa ei nimittäin kelkkailla, city-vihreät vink vink.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mielestäni potkukelkkailijat ovat jääneet täysin huomiotta. Ymmärrän kyllä sen olevan pyöräilyä kausiluonteisempaa ja tietysti ilmastonmuutos erityisesti pääkaupunkiseudulla tuntuu rajusti potkuilukaudessa. Mutta onhan tuo saatanallinen hiekoitusmania aivan järjetöntä. Tolkun ihminen ei voi potkukelkkailla enää missään milloinkaan. Umpihangessa ei nimittäin kelkkailla, city-vihreät vink vink.

Tärkeä lisäys!

Potkukelkkailu on miellyttävää, esteettistä ja rauhoittavaa, mutta sen harjoittaminen on mennyt hankalaksi hiekoituksen vuoksi, johon tietenkin ovat syypäitä polkupyöräilijät.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vastustan ketjua itse pyöräilevänä enkä varmasti perustaa omaa ketjua. En asu pääkaupunkiseudulla ja ainakin minä osaan valita pyöräilyreittini siten, että en häiritse muita mielestäni. Toki sieltäkin löytyy aina joku, joka pahoittaa mielensä.

Tosiaan kävelijähän se kingi on hirveän usein. Se, että kävelijät poukkoilevat jatkuvasti pyöräilijöiden kaistoilla aiheuttaa lähes kaikki vaaratilanteet. Oman kokemukseni mukaan. Olin muutama vuosi sitten Saksassa ja siellä oli isoissa kaupungeissa hieman eri meininki: JOS kävelijä eksyi pyörätielle, pyöräilijät ensin soittivat äänekkäästi kelloa ja tämän jälkeen vielä pysähdyttiin antamaan rauhallinen henkilökohtainen palaute. Ei siis mitään räyhäystä vaan asiallisesti vaan mainittiin, että tuossa on aika paljon tilaa kävelijöille, olisi kiva, jos jatkossa katsoisit tarkasti, missä kävelet ja hymy perään.

Suomessa on jotenkin kulttuurissa sisään rakennettu se, että autolla "tööttääminen" on aina törkeää ja sillä halutaan viestiä, että olet toiminut väärin. Vähän sama ilmiö tulee näkyviin myös pyörän kelloa soittaessa, että ihmiset käsittävät tämän jonkinlaisena provokaationa ja "haista *ittu" -tyyppisenä käyttäytymisenä. Todellisuudessa kellot ja tööttääminen ovat tarkoitettu lähettämään varoittavia viestejä siitä, että huomaa minut. Minäkin soittelen kelloa pyöräillessäni varoittaakseni ihmisiä siitä, että lähestyn takaapäin. 90 % ihmisistä suhtautuu tähän sillee "*aista *ittu" ja katsovat vielä vihaisesti perään, vaikka en tarkoita edes mitään pahaa. Yritän suojella meitä molempia.

Että ongelma on kuule ihan puolin et toisin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Vastustan ketjua itse pyöräilevänä enkä varmasti perustaa omaa ketjua. En asu pääkaupunkiseudulla ja ainakin minä osaan valita pyöräilyreittini siten, että en häiritse muita mielestäni. Toki sieltäkin löytyy aina joku, joka pahoittaa mielensä.

Tosiaan kävelijähän se kingi on hirveän usein. Se, että kävelijät poukkoilevat jatkuvasti pyöräilijöiden kaistoilla aiheuttaa lähes kaikki vaaratilanteet. Oman kokemukseni mukaan. Olin muutama vuosi sitten Saksassa ja siellä oli isoissa kaupungeissa hieman eri meininki: JOS kävelijä eksyi pyörätielle, pyöräilijät ensin soittivat äänekkäästi kelloa ja tämän jälkeen vielä pysähdyttiin antamaan rauhallinen henkilökohtainen palaute. Ei siis mitään räyhäystä vaan asiallisesti vaan mainittiin, että tuossa on aika paljon tilaa kävelijöille, olisi kiva, jos jatkossa katsoisit tarkasti, missä kävelet ja hymy perään.

Suomessa on jotenkin kulttuurissa sisään rakennettu se, että autolla "tööttääminen" on aina törkeää ja sillä halutaan viestiä, että olet toiminut väärin. Vähän sama ilmiö tulee näkyviin myös pyörän kelloa soittaessa, että ihmiset käsittävät tämän jonkinlaisena provokaationa ja "haista *ittu" -tyyppisenä käyttäytymisenä. Todellisuudessa kellot ja tööttääminen ovat tarkoitettu lähettämään varoittavia viestejä siitä, että huomaa minut. Minäkin soittelen kelloa pyöräillessäni varoittaakseni ihmisiä siitä, että lähestyn takaapäin. 90 % ihmisistä suhtautuu tähän sillee "*aista *ittu" ja katsovat vielä vihaisesti perään, vaikka en tarkoita edes mitään pahaa. Yritän suojella meitä molempia.

Että ongelma on kuule ihan puolin et toisin.


Sinähän hävytön oot ja vielä väität vastaan! Etkö muista entistä palstalaistamme TomiP:tä, joka kertoi jo raportoineensa moderaattoreille asiattomuuksista? Tässä vastineeni:

Uutuusketjuni arvio oli vähättelevää vihapuhetta

Arviosi on silmitön henkilöhyökkäys eikä rakentava arvio uusimmasta ketjustani Toimenpide-ehdotuksia polkupyöräilyn hävittämiseksi Maapallolta. Tämä ”sopivasti” aikakautena, jolloin kaikilla yhteiskunnan tasoilla pyritään vihapuheesta ja sen lietsomisesta eroon!

Torstain Iltalehden kansi ”Häirikkö piinasi Sipilän vaimoa” antanee sinullekin ajattelemisen aihetta – toivon niin! Olen ollut kyseisten soittojen vastaanottajana aamuyöstä riittävän monta kertaa, joten tiedän, mistä puhun – sinä henkilövihassasi ilmiselvästi taas et!

Ketjun faktat tarkistaa koneistoni, onhan kaikki ketjuni tehty joukkueena! Minulla on tarinat, eletty elämä ja tarkat leikekirjat, videonauhat ja muut dokumentit. Ketjupartnerini kirjoittaa sanelusta puhtaaksi, tiimini kansainvälisesti (USA) kouliintunut huippuosaaja, tarkistaa tekstin ja Jatkoajan automaattinen oikolukija hoitaa loput.

Siinä on projektimme ”pelikirja”, jota sinä arvioit seuraavasti: ”Että ongelma on kuule ihan puolin et toisin."

Väite loukkaa minua ja joukkuettani. Vertaus Saksaan ontuu samalla tavalla. Oma urani, 0,5 vuotta palsta-ammattilaisena, kestää vertailun, uskokaa tai älkää.

Vieraskoreudesta pääsin eroon viimeistään Pietarissa huorissa 17.12.1971 (omat tehot 2+1=threesome) ja ruotsalaisesta koreudesta keväällä 1970.

Tähän kun lisään, että kyseessä on juhlaketju, 12. ketjuni. Ensimmäinen ilmestyi vuonna eilen!

Tähän mennessä kirjoittamiani ketjuja on katsottu 150 000 kertaa!

Siinä ”vähäiset ” näytöt sinulle edelleen irvittäväksi ja vihapuheen alkuaineeksi pimeneviin iltoihin sinne Hakametsään.

Arvoisa sinä, emme ole koskaan tavanneet, et tullut infoon Helsingissä 22.9., vaikka joukkueesi oli kutsuttu. Paikalla oli täysi tupa, kaikki johtavat mediat ja ”crème de la crème” herrat Pekkarinen, Stubb, Ketola,Rantasila, Riihiranta ja muita VIP- ja median huippuja. He, lähes 100 henkeä, antoivat sen arvovallan ja valovoiman, jonka julkistamistilaisuus ansaitsi, samoin kummankin aamuteeveen suorat lähetykset.

Miksi ihmeessä siellä MTV:ssä, Ylellä tai HS:ssä ei puhuttu tai kirjoitettu Sinun tyylilläsi?

Koska MTV3:n kisastudioissa (Turha Corner) olen tottunut pelkistämään, teen sen nytkin sinun niin sanotusta ketjuarvostelusta. Kyseessä ei ole ketjuarvostelu, kyseessä on henkilöhyökkäys ja vielä alatyylinen.

Niin tässäkin tapauksessa. Sinä ei tullut tiedotustilaisuuteen, vaikka oli lehtensä kautta saanut kutsun, ja luettuani hänen kritiikkinsä ja siinä olevat virheet, epäilen vahvasti, että on edes lukenut koko ketjua.

12 ketjua tehnyt koulutusyrittäjä
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Polkupyöräilijöihin voidaan soveltaa nk. lopullista ratkaisua. Ennen lopettamista on syytä kuitenkin tutustua polkupyöräilijänsuojelulain kohtiin § 30-32, joissa todetaan seuraavaa:

Polkupyöräilijän saa lopettaa vain lopettamisen osaava henkilö. Lopettamisen suorittavalla henkilöllä tulee olla riittävät tiedot kyseisen polkupyöräilijätyypin lopetusmenetelmästä ja lopetustekniikasta sekä riittävä taito toimenpiteen suorittamiseksi.

Lopetettavaa polkupyöräilijää on pidettävä kiinni tai sen liikkumista on rajoitettava muulla sopivalla tavalla siten, että polkupyöräilijä säästyy lopettamisessa kaikelta vältettävissä olevalta kivulta, tuskalta, kärsimykseltä, vahingoittumiselta ja ruhjoutumiselta. Lopetettavaa polkupyöräilijää ei saa ripustaa ennen lopettamista, eikä sen raajoja saa sitoa.

Polkupyöräilijän lopetus on suoritettava siten, että polkupyöräilijälle ei aiheudu tarpeetonta kipua, tuskaa tai kärsimystä ja että muille polkupyöräilijöille aiheutuva häiriö on mahdollisimman vähäinen.

Polkupyöräilijää lopettavan henkilön on varmistettava, että polkupyöräilijä on kuollut ennen kuin sen hävittämiseen tai muihin toimenpiteisiin ryhdytään.

Tajuissaan olevan polkupyöräilijän lopettaminen hukuttamalla tai tukehduttamalla on kielletty.

Alaikäinen polkupyöräilijä saadaan lopettaa, jollei sitä lopeteta lääkärin toimesta asianmukaisella nukutus- tai lopetusaineella, ainoastaan ampumalla aivoihin tai käyttämällä kaasua, joka aiheuttaa välittömän tajunnan menetyksen ja kuoleman. Jos lopettamiseen käytetään hiilimonoksidia, kaasun tulee olla asianmukaisesti jäähdytetty ja suodatettu, eikä siinä saa olla ärsyttäviä aineita.

Poikkeuksena säädetään, että Helsingin Kallion, Kumpulan, Käpylän ja ydinkeskustan alueilla voidaan Jopo-merkkisellä polkupyörällä kulkeva lopettaa lyömällä jopoilijaa päähän niin voimakkaasti, että se välittömästi menettää henkensä
.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minä soveltaisin mielelläni sitä samaa toimintatapaa, millä autoilijoita on päädytty rankaisemaan, tästä julmaakin julmemmasta harrastuksesta nimeltä autoilu. Enkä nyt siis todellakaan viittaa siihen paljonko peltilehmän omistaminen maksaa, koska hei kaikki harrastukset maksavat, toiset vaan on perkeleen kalliita. En myöskään viittaa tähän vihervassarien kultaiseen ideaan nimeltä liikenneympyrä, joissa siis ainoa jolla on oikeus ajaa väistämättä ketään, on ne pyöräilijät. Minä viittaan tähän helvetin esikartanoista reväistyyn luomukseen nimeltä HIDASTE, kyllä luit oikein, juurikin se saatanan renkaita ja alustoja puhkova, jousituksen ja iskunvaimentimet uusiksi laittava vitun tössy. Saamarillinen sienämä mikä on sijoitettu juuri siihen kriittiseen paikkaan keskelle tietä, ainoana tarkoituksenaan estää autoilijaa toimimasta luontoystävällisesti ja ajamasta tasaisella nopeudella maaliin.

Tämä saatanan petikaveri, minkä lobbaamisesta on varmasti löydettävissä kytköksiä niin öljy yhtiöiden, autoteollisuuden, kuin ja varsinkin korjaamoiden, sekä rengasteollisuuden taustajoukoista. Onhan siinä jotain suorastaan kummallista, jos ensin suurella vaivalla tehdään hyvä tie ja seuraavaksi se päätetään tarkoituksella tehdä ajokelvottomaksi. Osasyyllistä voidaan myös hakea kuntien valtaapitävistä, sekä poliitikoista, joiden todellisuuteen on iskostunut ylitsepääsemätön tarve luoda uusia työpaikkoja. Mikäpä se olisikaan parempi homma sille sukulaispojalle, kuin mennä tuhoamaan hyviä teitä rakentamalla sinne esteitä, vaikeuttamaan näiden peltilehmien omistajien elämää.

Miksi emme siis ottaisi tätä samaa suorastaan nerokasta liikeideaa ja palauttaisi koko maan teollisuus aivan uusille urille. Työllisyystilanteen välitön korjaaminen kun ei vaatisi kumoisia. Joka alamäkeen pitäisikin jokaiselle pyörätielle rakentaa sellainen saatananllinen teräväreunainen töyssy, mielellään vaikka luonnonpuumateriaalista ja sijoitettuna sinne missä siitä on kaikista eniten haittaa. Ehdottaisin esim. noin 30cm korkeudella maasta sijaitsevaa koko tien poikki kulkevaa hirttä. Tämän luulisi hidastavan hieman kovemmankin fillaroitsijan matkantekoa tarpeellisen verran. Lisäksi työllistävä vaikutushan olisi huomattava, niin terveydenhuollon, pyöräteollisuuden kuin varaosien ja korjauspalveluiden osalta. Haha siitäs saisitte saamarin piiperot, sitä omaa lääkettänne. Voisi teitäkin alkaa vituttaan, kun joka kerta nopeuden edes meinatessa nousta lähelle sallittuja lukemia, pitäisi tehdä täysjarrutus ja alkaa kiipeämään vuoren yli. Eli ei muuta kuin Suomi kuntoon, töyssy kerrallaan!
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
@BlackWolf ansaitsisi mitalin loistavasta ehdotuksesta, joka pitäisi välittömästi toteuttaa. Ehdotus ensinnäkin hävittää polkupyöräilyn ja toiseksi on kansantaloudellisesti työllistymisen kannalta merkittävä, ynnä nostaa kapisen kansamme keskimääräistä älykkyysosamäärää polkupyöräilijäpoistuman johdosta.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Eikun lopetetaan kaikki ihmiset varmuuden vuoksi, niin kukaan ei keksi fillarointia uudestaan.

Kuka siitä fillarittomasta maailma sitten nauttii? Ja aivan varmasti joku venäläinen sirkuskarhu soveltaisi oppejaan käytänössä, kun ihmiskunta ei ole turhaan häiritsemässä. Siinä sitten ihmeteltäisiin vaikka pilven reunalta käsin, kun joku sirkuskarhuna toiminut opettaisi lajitoverinsa fillaroimaan ihmisiltä jääneillä pyörillä. Täällä saatana sotkisi kohta fillarikarhujen laumat, jahdaten kaksipyöräisillään jotain helvetin hirviä, poroja, seeproja ja kohta varmaan gorilloitakin. Olisko sit kivaa? Nih!

Nimimerkki @BlackWolf tarjosi tuohon automaailmasta tuttua keinoa. Ideatasolla aivan loistava, mutta kansantaloudellisista syistä menisin vielä aavistuksen pidemmälle. Pyörille voisi vielä iskeä veroa veron päälle niin perkeleesti, ja pyöräilijän kohdalla polttoaine (=ruoka) olisi myöskin huomattavasti kalliimpaa. Joku Nalle Wahlroos tandemin takapenkillä saattaisi tuoda veroina valtion kassaan jo sen verran massia, että paljoa ei tarvitsisi norjalaisten puhua enää öljyrahastoistaan.

Olisihan se siistiä muutenkin rinnastaa pyöräilijät autoihin. Sikahintaisilla ajokorteilla pidettäisiin huolta siitä, että varakas väki työllistäisi ajo-opettajia ja idiootille ei pyöräilylupaa heru. Katsastusten avulla saataisiin jotain metallipajoja ehkä tuottamaan voittoa, varsinkin jos katsastuksessa pitäisi käydä kuukausittain ja katsastamoille asetettaisiin hylkäyskiintiöt. "Ai et ajanut tammi- ja helmikuun välillä? Ei se mitään, mun pitää hylätä tää tuotantotavoitteiden takia. Vie se fillarisi tuonne ihan törkeän hintaiseen korjaukseen."

Terveellä pohjalla pyörivä yhteiskunta pitää huolen siitä, että viimeistään avustettuna markkinat ohjaavat ihmisten kulutusta ja käyttäytymistä tiettyyn suuntaan. Jos sulla ei ole varaa kuuden hengen huoneeseen Eirassa, niin vaihtoehtoja on olemassa. Kuten yksiöitä Kalliossa tai kaksioita Keravalla. Jos et pysty pitämänä fillaria korkeiden kustannusten takia, niin aina voit vaikka juosta, hiihtää, ajaa tai vaikka jättää menemättä. Ei se niin vaikeaa ole, ja kohta hipsterit sun muut anarkistit suorastaan taistelisivat kapitalismin ilmentymänä näkyvää pyöräilyä vastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös