Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus

  • 23 524
  • 153

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitäpä jatkoajan hevarit tykkäävät ko. orkesterista? Mielestäni tervetullut piristys suomalaiseen hevimusiikkiin. Biisit kuten Elegia, Kova maa ja lumessa kahlaajat jyräävät kuin mikä. Kolme kitaraa ja takova bassokomppi tekevät tehtävänsä. Livenä silkkaa murhaa.
 
Viimeksi muokattu:

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt päästiin asiaan! Loistava bändi! varsinkin livenä, 3 kertaa olen nähnyt, kaikki kerrat Ruisrockissa ja aina on yhtä loistavaa ollut, tosin ensimmäisellä kerralla en ollut koko bändistä kuullut mitään muuta kuin yhden biisin (venäjän orvot) mutta tuon keikan jälkeen olen joka Ruisrockkiin mennyt katsomaan T.R & Trio Niskalaukausta ykkösbändinä, vaikka muitakin hyviä esiintyjiä kyseisessä tapahtumassa on. Kappaleet ovat loistavia, sanoitukset ja riffit mukaansa tempaavia. Lempi biisiä on vaikea sanoa, koska niitä on monta, Jäähyväiset on kyllä koskettavuuden vuoksi yksi parhaista, mutta vaikea nimetä sitä kaikista parasta.
 

JanJ

Jäsen
Trio Niskalaukaus kärsii totaalisesta mielikuvituksen puutteesta. Karri Rämön ollessa vielä bändissä kitarakuvioissa oli vielä hieman yritystä, mutta Karrin lähdettyä kitaravastuu siirtyi Petosalmelle. Ja hän tuntuu olevan totaalinen noviisi verrattuna Rämöön. Kitarointi muuttui muoviseksi ja... no, radioystävälliseksi.
Omasta mielestäni paskaksi.


Livenä toimii kohtalaisesti, nyt kun se osaavin kitaroitsija on pois. Petosalmen kyvyt eivät vielä riitä kunnon livesettiin. Hänen onnekseen lavalla on kolme kitaraa joista kaksi vetää samaa(!) ja sitten Rautiainen näppäilee siihen päälle.

Mahkuja ois parempaan. Nyt: Ei hyvä.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sopivina annoksina toimii. Hyvä yhdistelmä raskaampaa taustaa ja selkeitä lauluosuuksia & hyviä tekstejä. Sinällänsä harvinainen ilmiö tässä genressä.
 

Kako-86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NasKi, Aston Villa
search

Tästä löytyy jo aikaisempi aihe haku-toiminnon avulla. Sisänsä turha uusi otsikko väärikirjoitettuna loistavasta yhtyeestä.
 

Kärppä78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Dallas Stars
Hyvä bändi, erinomaista musiikkia! Kun bändi tulee seuraavan kerran tänne Ouluun keikalle, niin menen vuorenvarmasti kattomaan=)
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Hyvä bändi ja loistava livenä. Koko tuotanto löytyy ja on laatu kamaa.

Viimeinen päivä taivaan on kyllä loistava biisi, vaikkei Trion oma biisi olekkaan, mutta loistava coveri. Kehtolaulu on myös erinomainen, kuten myös Talvi-illan tarina.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Loistava bändi lukuunottamatta uusinta levyä joka on suht paska. Eli siis hengetön ja munaton tuotos jossa on pari hyvää biisiä.

Livenä näin kesällä pariin otteeseen eikä kyllä säväyttänyt. Aika aneemista oli poikien meininki eikä minua ainakaan säväyttänyt.

Kaikenkaikkiaan en jaksa enää bändistä innostua, varsinkin kun Timosta itsestään on tullut jokapaikan vakionussu, jota ei jaksa millään kuunnella. Samat mielipiteet joka paikassa.
 

keppimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Plankkiapina Kunnari, FC TPS ja aktiivinen HC TPS
Suomalaisen musiikin todellinen pelastaja.
Parasta mitä musiikille on tapahtunut sitten sähkön saannin.
Livenä jäätävä.
 
Ylös!

Soundissa huomasin mainoksen kyseisen yhtyeen uudesta sinkusta "hyvä ihminen", joka ilmestyy 23.2.2004.
Sinkku on esimakua tulevasta levystä "Kylmä tila", joka puolestaan ilmestyy maaliskuussa, tarkemmin sanottuna 22. päivä kyseistä kuuta.
Edellisen levyn jälkeen Timo sanoi, ettei samanlaisella musiikilla enää montaa levyä myydä, onko saundit sitten ratkaisevasti jo muuttuneet tällä levyllä, vai mennäänkö vielä "näillä"?
Itse ainakin odotan kyseistä lättyä innolla, sen verran loistavasta orkesterista on kuitenkin kyse!
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Mukavan kuuloinen bändi pienessä keskiketterähumalassa kesäisenä festari-iltana...

musiikillisesti aika tylsä ja paikallaan jankkaava, ehdottoman yliarvostettu bändi...kuitenkin otan henk.koht. bändin ihan eri arvostuksella vastaan kuin Stratot jne. naurettavat kikkelihevibändit...
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
Itse olen muutaman vuoden bändistä diggaillut, mutta ehkä lievä ylihypetys on vienyt bändin vähän kauemmaksi. Uusi Hyvä Ihminen-sinkku on tarttuva veisu, mutta ihan täysin en ole siitä vielä vakuuttunut. Aika perus Niskalaukaustahan tuo on.

Mielenkiinnolla odottelen millainen tuleva albumi on. Rautiainenhan on haastatteluissa sekä Trio Niskalaukaus-kirjassa maininnut että musiikillista uudistumista on pakko tapahtua, sillä nykylinjalla bändi on tullut tiensä päähän ja saavuttanut sen mitä tälläistä musiikkia soittava yhtye voi Suomen kokoisessa maassa saavuttaa.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Livenä aika harras kokemus. Musa voisi omaan makuun varioida enemmän mutta varsinkin festariolosuhteissa jengin reaktiot bändiin ovat lähinnä uskonnollisia. Timon tekstejä ei selvinpäin kuuntele mutta kokonaispaketti on OK.

EDIT: Paitsi että... kyllähän tämä "kivun mies kestää, mutta ei häpeää" on lyyrisenä vetonakin aika maukas. Mojova sukellus jonnekin Mikko Niskasen ja Kari Hotakaisen välille.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Niin ovathan perussoundit aika samanlaisia, muta kuitenkin mukavia nyanssieroja löytyy. Parasta kuitenkin on selvästi se että sanat puhuttelevat, asenne on kohdallaan ja livenä aivan loistava.

Levyä odotan kovasti ja innolla. Itseäni ei häiritse se että joku puhee ylihypetyksestä tai massojen diggauksen takia hohdon katoamisesta. Itselleni kuitenkin ne asiat mitkä puhuttelevat ovat yllä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Niin nämä tekstithän eivät ole Timon itsensä kirjoittamia...
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Niin sulle noin joka viides, joka kuudes on "puolet"?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti goldenawe
Niin sulle noin joka viides, joka kuudes on "puolet"?

Ensimmäisellä levyllä 4/5 Timon sanoituksia, toisella 4/9, kolmannella 4/9 ja neljännellä 3/10. Yhteensä siis 15/33. Mikä on 45%. Eli se on minun puolet. Kun ei tiedä ei kannata yrittää olla fiksumpi kuin onkaan.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti eagle
Ensimmäisellä levyllä 4/5 Timon sanoituksia, toisella 4/9, kolmannella 4/9 ja neljännellä 3/10. Yhteensä siis 15/33. Mikä on 45%. Eli se on minun puolet. Kun ei tiedä ei kannata yrittää olla fiksumpi kuin onkaan.

Paitsi kolmella ensimmäisellä on kullakin vain yksi kipale, joka on kreditoitu yksin Timolle. En tietenkään varmasti tiedä miten työnjako on hoidettu, mutta käsittääkseni noissa jonkun kanssa yhdessä tehdyissä Timo on vähän hahmotellut aihetta ja tarinaa ja joku muu on viimeistellyt tekstin lyyriseen muotoon.

Ja oli miten oli, ei tekstittäminen ole teknisesti Timo Rautiaisen vahvinta osaamista. Ideoijana en hänen avujaan kiistä, mutta kyllähän ne Timon itsensä tekemät tekstit ovat vähän kömpelöitä välillä.
 

Kullervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hyvä ihminen

Muutaman kerran uuden biisin kuultuani olen hieman pettynyt. Kyllähän biisi on tartuva eli hittiainesta, mutta kitarapuolelle olisin odottanut jotain muuta kuin perusjynkytystä. Laimea.
 

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Viestin lähetti eagle
Ensimmäisellä levyllä 4/5 Timon sanoituksia, toisella 4/9, kolmannella 4/9 ja neljännellä 3/10. Yhteensä siis 15/33. Mikä on 45%. Eli se on minun puolet. Kun ei tiedä ei kannata yrittää olla fiksumpi kuin onkaan.

Sikäli kun arvailen ajatuksenjuoksuasi noiden biisimäärien perusteella, oletan sinun unohtaneen Itku pitkästä ilosta -levyn kokonaan välistä. Sillähän on 8 biisiä, joista Timo on ollut sanoittamassa kolmea.

Suurimman osan noista listaamistasi Timo on tehnyt yhdessä jonkun toisen henkilön kanssa, mikä minusta ei ole ihan sama asia kuin sanoituksen tekeminen yksin. Etenkin kun tässä tapauksessa lopputuloksesta kyllä yleensä huomaa, onko asialla ollut Timo yksin vai satunnaisen kumppanin kera. Timon yksin tekemissä sanoituksissa on toisinaan aika paljon löysää eli merkityksen kannalta tarpeettomia säkeitä ja turhia täytesanoja.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Re: Hyvä ihminen

Viestin lähetti Kullervo
Muutaman kerran uuden biisin kuultuani olen hieman pettynyt. Kyllähän biisi on tartuva eli hittiainesta, mutta kitarapuolelle olisin odottanut jotain muuta kuin perusjynkytystä. Laimea.

Jaa se oli sitten oikeasti Timon ja Niskalaukauksen biisi. Kuulin tänään biisin ensimmäistä kertaa (tosin vain puoliksi) ja kun tv:n kaiuttimista tuo soundikin on vähän erilainen niin luulin oikeasti, että kyseessä on joku parodia tästä bändistä. Musiikki oli sitä niin tasan samaa tavaraa kuin aikaisemminkin että luulisi että jos ei itse bändi niin ainakin yleisö alkaa kyllästyä vähitellen. Sanoituskin meni minulle vähän aikaa läpi huumorina, mutta loppubiisissä kun aloin kuuntelemaan ettei vaan olisi Martikainen ollut pilaamassa tätä biisiä.

Pitää varmaan kuunnella kappale kuitenkin vielä toiseen kertaan ja kunnolla ennen lopullista tuomitsemista.
 

Kullervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Re: Hyvä ihminen

Viestin lähetti VTVH
Jaa se oli sitten oikeasti Timon ja Niskalaukauksen biisi. Kuulin tänään biisin ensimmäistä kertaa (tosin vain puoliksi) ja kun tv:n kaiuttimista tuo soundikin on vähän erilainen niin luulin oikeasti, että kyseessä on joku parodia tästä bändistä.
Meinasin alkuun kirjoittaa juuri samoin, sillä sama ajatus tuli myös minulle.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
TR&TN toimii livenä kuin junan vessa. Ihan ok bändi levyltäkin kuunneltuna, tosin. Olikohan puolitoista vuotta sitten, kun olivat esiintymässä Tammerfestissa. Vetivät todella hyvän keikan. Heidän jälkeensä esiintyi joku bändi nimeltä HIM, jonka esitys oli löysä, aneeminen ja haluton TR&TN:n settiin verrattuna.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös