Ti 23.1.2018 TPS - HPK

  • 5 065
  • 36

Tattari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kanta- ja Päijät-Häme "täältä jostakin" käsin...
Se selviää keväällä... Kerholla on muutama kauppakumppani. Eller va?
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Oulan miesmenkat siis jatkuivat. Kovin ahdistaa Hämeenlinnassa pelaaminen yhä.

Otteluhan oli kaikkinensa todella nolo läpsyttely. Tepsi jopa ainakin teennäisesti yritti kovallakin vimmalla saada kiekkoa ohi Larmin, mutta harmi kun eivät tajunneet, että pelata saa minuuteilla 0-58 myös. Kaskiselle voi pian ojentaa "Selin trophyn". Siihen kuuluu tiettyjen pelaajien ylipeluutus, taktinen tunarointi ja erikoistilannepelaamisen köyhyys ja menestymättömyys keväällä.

Tästä Atun kiertopalkinnosta on kokemusta myös Hämeenlinnassa.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Oulan miesmenkat siis jatkuivat. Kovin ahdistaa Hämeenlinnassa pelaaminen yhä.
Ahdistus? Menkat? No, oli mitä oli, niin toivottavasti jatkuu pidemmällekin kevääseen. Ylivoimainen pelaaja tässä sarjassa juuri tällä hetkellä. Nuhaiset Kalliot ja Perrinit vaikuttivat rinnalla lähinnä oppipojilta ja se ymmärrettävästi otti kupoliin.
 

Rotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Minnesota Wild, New York Rangers
Itse epäilin Kerhon johtomaalin hylkyä sillä perusteella, että Tuulolan luistin oli Tirrosen luistimen takana, ja mahdollisesti esti maalivahdin reaktiota taaksepäin. Ainakin rapakon toisella puolella näissä on oltu aika ehdottomia ja pienestäkin screenistä on maaleja hylätty, toki maalivahdit siellä osaavat paremmin nuo kontaktit ja screenit myydäkin. Sen sijaan Palve on tällä hetkellä noin suurinpiirtein Liigan paras pelaaja Junttilan ohella, Vesalainen komppaa mukavasti taustalla ja kelpaahan noista poikittaissyötöistä mällätä. Tepsiltä Kakko oli käsittämättömän kova ja varsinkin syöttöjen laatu pisti kovin silmään, aikamoisia lasereita nasahteli Pyydyksen lapaan useita kertoja.

Eniten tässä tosiaan monien muiden tapaan huolettaa tuo pappaosaston peluutus, varsinkin kun homma ei ole aiempaan tapaan kulkenut aikoihin. 42 ikävuotta ja 23min peliaika runkosarjapelissä ei pitäisi vaan missään tilanteessa kuulua yhteen. Samalla useissa aiemmissa peleissä tasaiseen tahtiin väläytellyt Pajuniemi vääntää 11min peliajalla.

Omaan silmään kuitenkin kohtalaisen laadukas ja viihdyttävä tiistaivääntö, jossa näkyi etenkin Kerhon desperation-mode ja pisteiden tärkeys pleijaripaikan suhteen. Tunnetasolla taisi tänään olla suurin ero joukkueiden välillä.
 

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Onnittelut Hämeenlinnaan voitosta ja en hetkeäkään epäile etteikö HPK pelaisi tänä vuonna pleijareissa.
Palve oli kentän kunkku ja Larmi toinen.
 

khufu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Peliitat
Yllättävänkin asiallinen meininki otteluketjussa noinkin tapahtumarikkaan matsin jälkeen, posia siis kirjoittajille puolin ja toisin.

Tappio totta kai harmittaa, vaikka ei kerho juuri tällä hetkellä huono jengi ole. HPK:n ylivoima oli timanttia, toki vähän alivoimaneliön ja maalivahdin otteiden myötä tuota avustettiinkin. Pitäisi hiukan paremmin pystyä pelaamaan ne pari tutuinta variaatiota pois, jotka kaikki kuitenkin tässä liigassa tietävät. Lisäksi kaikki siniviivavedot eivät voi mennä Tirrosesta läpi.

Olin melko varma, että tuo HPK:n 3. maali haaston tuloksena hylätään, mutta tänään sitten näin. Ilmeisesti tulkittiin, että Forre Tuulolaa avusti kontaktin ottamisessa Tirroseen. Hiukan tuntuu olevan selkeä linja näissäkin kateissa.

Kakolta hieno esiinnousu matsissa, jossa ensimmäistä kertaa pääsi kiekolliseen rooliin. Käsiä ja pelipäätä näyttää löytyvän, ja fyysisestikin pärjää yllättävän hyvin ikäisekseen.

Hiukan on vielä Kaskisella ja kumppaneilla hommia paiskittavana, jos keväällä aiotaan pärjätä.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Oli se tiukka matsi kaiken kaikkiaan. Aika useita tuollaisia matseja on Kerho kauden aikana hävinnyt, mutta onneksi alkaa löytymään henkistä jännettä pikku hiljaa. Kerhon synti, eli maaleja annetaan liian halvalla on edelleen voimissaan. Varsinkin pakit Laavainen, Almari ja Niemeläinen tarjoili TPS:llä mahdollisuuksia. Juuri näiden virheiden takia TPS oli ehkä hivenen edellä 5 vs. 5 pelissä. Onneksi ylivoima jatkoi rautaisena ja Larmikin nappasi tukun tärkeitä koppeja.

Mä olen tuon Palveen tilanteen nyt pariin kertaa katsonut niin edelleen ihmettelen Kallion ja muiden kuumenemista. Tuo näpäytys oli niin pieni, että taisiko edes tuntea sitä. Lisäksi Kallio käytti mailaa aika surutta itse. Jos olisi huitassut kovempaa, niin olisin ymmärtänyt, mutta että kättelyn aikanakin vielä höpistään, niin kärpäsestä on todellakin tehty härkänen.

Edit. Olin minäkin aivan varma, että Kerhon kolmas maali hylätään. Kuitenkin on aikasemmin helpomminkin noita hylätty, mutta loppupeleissä kun asiaa kelaa, niin kai se oikein meni.
 
Viimeksi muokattu:

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Palve hieno pelaaja. Dominoi tällä hetkellä. Hienoa, että on puhjennut kukkaan, potentiaali on ollut tiedossa. Eiköhän tuossa Kallion lämpenemisessä ollut puhtaasti kyse tappion aiheuttamasta harmituksesta ja kun Palve vielä hieman kopautti, niin eipä ihme, että hieman alkaa suu käymään. Hyvää viihdettähän tuollaiset on. Palveelle myös peukku, että antoi verbaalisesti takaisin, eikä luimistellut häpeissään pois, kun vanhempi sotaratsu antoi palautetta. Toivon todella, että pelaa Tepsissä ensi kaudella, mutta nykyiset otteet vievät miestä kyllä muualle, valitettavasti. Olisihan Filppula-Palve lähtökohtaisesti ihan hyvä sentterikaksikko tulosyksiköihin.
 

Rote Sau

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikko
Onnittelut HPK:lle. Oli selvästi parempi kokonaisuutena. Vaikkakin yksi kenttä sitä peliä pyöritti ja pakisto teki järkyttäviä mokia, niin YV oli timanttia. Pisteet Hämeeseen sen takia.

Tepsin peli oli toisinto kauden kuvasta. 1.erään tultiin helvetin kovaa ja isolla latauksella. Se riitti 2 maaliin. Sen jälkeen nopeus kasvoi ja alkoi pään hakkaaminen seinään. Larmi oli loistava. Tepsiltä ei löydy enää kuumia maalintekijöitä, mutta kyllä Larmia testattiin aika paljon.

Tuomareita en syytä, linja oli tasainen. Jostain aina tulee jäähyjä, eikä niitä nyt montaa tullut muutenkaan.

Monikaan ei näköjään ollut paikalla kun katsoo noita Palve-Kallio kommentteja. Kaikki lähti liikkeelle Tepsin maalin edestä, josta Palve löi Tirrosta hanskoille ja patjoihin aika huolella. Tähän tuli Fraser kovaa ja heitti tyypin paidasta sivuun. Sen jälkeen Palve alkoi huudella ja haastaa, mutta Fraser olisi varmaan alkanut hanskaamaan jos enempi olisi huutelu jatkunut. Palve huuteli jotain suomeksikin, mutta silloin tuli Virtanen ja Kallio vastaamaan. Lopun peliä oli huomattavissa huutelua puolin ja toisin. Mun mielestä perus isojen egojen vääntö. Lopussa toki tappelu oli lähellä, mutta itsehillintä piti sen verran itse kullakin.

Palve ei mun mielestä kauden alussa ollut noin hyvä. Mistä tämä suunnan muutos nyt tullut? Pelasi pienessä tilassa erittäin hyvin kulmissa ja halusi koko ajan itse hakea ratkaisua. Jos asenne on tollainen, niin pärjää kyllä isoissakin liigoissa ilman ongelmia. Jos kuuppa ei kestä huutelua, niin ei tule pärjäämään. Tiettyjä yhtymäkohtia on Juhismatti Aaltoseen mun mielestä nähtävissä..
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Palve ei mun mielestä kauden alussa ollut noin hyvä. Mistä tämä suunnan muutos nyt tullut?

Tekijöitä nyt on varmasti monta, miksi Kerho oli niin heikko syksyllä ja mistä tämä koko joukkueen kurssi sitten lähti lopulta kääntymään. Nykyisessä flow-tilassahan onnistumiset sitten luonnollisesti ruokkiii itseluottamusta ja Palve uskoo itseensä. Pennanen on kommentoinut tässä alkuvuonna keskustelleensa Palven kanssa pelaamisesta ja ovat löytäneet yhteisiä säveliä. Syyskautta muistellessa on kuitenkin kiistämätön fakta, että Palve oli joukkueen paras sentteri runkosarjan alusta alkaen mutta ei missään vaiheessa saanut vierelleen niitä joukkueen milloinkin hyvävireisiä laitureita, vaan raahasi mm. Mikko Lehtosta ja Janne Lahtea ketjukavereinaan kohtuuttoman paljon. Vaikea siinä on sitten olla noin hyvä kuin tällä hetkellä. Kyllä osa tästä Palven tämän hetken loistosta säteilee kuitenkin myös Vesalaisen, Tuulolan, Paajasen ja Lehtivuoren otteista. Ammattimies toki luonnollisesti pelaa siinä missä käsketään, eli ei tämä sitä tarkoita, että Palve olisi kiukutellut syksyllä, mutta ihan näin kannattajana on kyllä pakko vähän ihmetellä ja harmitella, että sillä ketjujen muodostus -politiikalla hukattiin paljon resurssia ja pisteitä syksyllä.

Mutta, hauskaahan tätä Kerhon ylösnousua haudasta on nyt seurata. Tepsilläkin oli kyllä paikkansa tänään ja Larmiakin tarvittiin näihin pisteisiin. Liikaa annetaan myös pelistä toiseen vastustajalle mahdollisuuksia noilla pahoilla yksilövirheillä. Ihan viihdyttävä peli tosiaan ja tuomarointi ihan ok. Kuten aiemmin totesin, niin en olisi protestoinut, jos se Kerhon kolmas maali olisi hylätty, mutta nyt meni näin.
 

Aln

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minäkin olin aika varma, että maali hylätään. Tilannetta kun kelattiin pitkään kuvakulmasta, jossa ei nähty miten Tuulola ajautuu maalivahdin alueelle. Isosta kuvakulmasta kun näki, miten tilanteeseen ajaudutaan niin mielestäni tuomio meni oikein.

Tuulolahan on luistelemassa maalivahdinalueen etuosan eteen, mutta pakki peruuttaa ja sulkee Tuulolan väylän ottamalla kontaktin Tuulolaan. Näin ollen katsotaan, että pakki avustaa Tuulolan maalivahdin alueelle. Tuulola koittaa kuitenkin välttää kontaktin maalivahtiin. Ja viimeinen kontaktihan tulee suunnilleen samaan aikaan kun kiekko on menossa jo maaliin. Ja siinä on selvä työntö pakilta.

Itse pelissähän olisi voinu käydä kuinka vaan. Ehkä jopa hieman vääryys tämä 3 pistettä HPK:lle, mutta kuka näitä jälkeenpäin muistelee.

Kuten todettu niin turhan paljon tulee henkilökohtaisia virheitä tietyille pelaajille, muuten ollaan aika hyvässä jamassa. Toivottavasti tiettyjen pelaajien (Palve, Tuulola, Vesalainen, Lehtivuori) etunenässä lentokeli jatkuu. Nyt tulee apua myös Paajaselta ja Larmilta. Vielä kun muutama muukin onnistuis niin saattais olla mielenkiintonen kevät edessä.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tasainen vääntö jossa Kerho oli kadehdittavan hyvä ylivoimalla ja Larmi maalillaan hyvä. TPS ei ollut niin huono kuin mitä tämä Jatkoajan itkukööri TPS-osiossa maalailee, mutta pusteiöle ei nyt riittänyt yllämainituista syistä.

HPK oli jaloissa muuten, mutta sen riski karvaustilanteissa ei realisoitunut vaan oli siten kannattava. Kenttätasapaino ei kärsinyt tuloksellisesti, vaikka TPS oli se jolla etäisyydet ja kiekonhallinta olivat paremmalla tasolla. Kerhon tsemppi kantoi hyvin, ja Palloseuran tehottomuus oli silmiinpistävää. Ansaitut pisteet joka tapauksessa Hämptoniin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös