Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 474 739
  • 21 682

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Milloin Liigan tv-sopimuksen rahallisesta arvosta on sitten puhuttu? Eikö edellisenkin arvoa tongittu perästä päin joukkueiden tilinpäätöksistä.

No niinhän se taisi kyllä itseasiassa Liigan osalta olla. Jotenki ku ruotsalaiset julkaisi omansa, niin sitä ajatteli että täähän on ihan normikäytäntö, mutta niinhän se tosiaan taisi viimeksikin olla, että vasta myöhemmin jotkut toimittajat sai ne lukemat kaivettua esiin. Ja toisaalta helppohan ruotsalaisten on omansa julkaista, kun kuitenkin aika isoihin lukuihin pääsivät.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olen käsi näiden CC ja AppleTv asioiden kanssa, mutta kiinnostunut kuitenkin kuulemaan viisampieni mielipiteitä tai faktoja.

Yksi asia mietityttää; tuleeko pelit aina sen saatanan 5s - 1min myöhässä, kun käytetään näitä Ruutu/Viaplay yms. palveluita? Tai kun minulla itsellä on esim. DNA-tv, niin myöhemmin se sieltä tulee, jos katson televisiosta samaa lähetystä?

Tämä on sellainen asia mikä itsellä ratkaisee homman. Ei vaan konttori kestä sitä, että luet maalista esim. Twitteristä ennen kuin se tulee omasta televisiositasi. Jos siis käytössä esim. CC tai vastaava.

Tähän olisi mukava saada vastaus. Kiitos.
 
Olen käsi näiden CC ja AppleTv asioiden kanssa, mutta kiinnostunut kuitenkin kuulemaan viisampieni mielipiteitä tai faktoja.

Yksi asia mietityttää; tuleeko pelit aina sen saatanan 5s - 1min myöhässä, kun käytetään näitä Ruutu/Viaplay yms. palveluita? Tai kun minulla itsellä on esim. DNA-tv, niin myöhemmin se sieltä tulee, jos katson televisiosta samaa lähetystä?

Tämä on sellainen asia mikä itsellä ratkaisee homman. Ei vaan konttori kestä sitä, että luet maalista esim. Twitteristä ennen kuin se tulee omasta televisiositasi. Jos siis käytössä esim. CC tai vastaava.

Tähän olisi mukava saada vastaus. Kiitos.
Ainakaan yhdistelmä Ruutu - iPad - Apple TV ei toiminut minulla kertaakaan. Tiettyyn pisteeseen asti onnistui, mutta sekuntiakaan itse lähetystä en ikinä päässyt näkemään.

Siitä tuskin syntyy isoa lisälagia että siirrät sitä videota vaikka koneelta Chromecastille, mutta täysinhän tuo ei ole estettävissä edes katsomalla nettistriimiä koneella. Tiedän kyllä sen paskan tunteen kun Liigan nettisivu on jäänyt auki, yhtäkkiä taustalla kuuluu maalikilahdus ja sitten katsellaan useita kymmeniä sekunteja ja jännitetään että kumpaanhan päähän se maali tulee.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Olen käsi näiden CC ja AppleTv asioiden kanssa, mutta kiinnostunut kuitenkin kuulemaan viisampieni mielipiteitä tai faktoja.

Yksi asia mietityttää; tuleeko pelit aina sen saatanan 5s - 1min myöhässä, kun käytetään näitä Ruutu/Viaplay yms. palveluita? Tai kun minulla itsellä on esim. DNA-tv, niin myöhemmin se sieltä tulee, jos katson televisiosta samaa lähetystä?

Tämä on sellainen asia mikä itsellä ratkaisee homman. Ei vaan konttori kestä sitä, että luet maalista esim. Twitteristä ennen kuin se tulee omasta televisiositasi. Jos siis käytössä esim. CC tai vastaava.

Tähän olisi mukava saada vastaus. Kiitos.
Noin pyöreästi tulee puoli minuuttia myöhässä.
 

444

Jäsen
Telialla on toivon mukaan ihan oikea suunnitelma asian saamiseksi maaliin. Ensin pitää tietää (tai päättää) mihin suuntaan tv-lähetyksiä ollaan viemässä, tai katselukokemusta ylipäänsä. Sen jälkeen isketään kaikki paukut siihen kiinni ja pidetään huoli, että lanseeraus ei mene yhtä penkin alle kuin Ruudulla.
Seinän kokoiset taulutelkkarit ovat arkipäivää, samoin nopeat nettiyhteydet sekä kuidussa että ilmassa. Sikäli ei pitäisi olla mikään yllätys, että ihmiset haluavat terävää kuvaa töllöihinsä.

Mitä enemmän halutaan kuunnella "valtavirran" "mieltymyksiä nykyteknologiaan" niin sitä pahemmin jäädään jumiin paskoihin kuvanlaatuihin ja kehittymättömyyteen. Varmasti jotakuta Elisan kaapelitaloudessa asuvaa kyrpii tilanne ja heistä varmasti osa jättää palvelun hankkimatta, kun eivät saa siihen korttiinsa niitä kanavia. Itse kuitenkin kannatan ajatusta, että kehitetään nimenomaan applikaatioiden kautta tulevaa palvelua, sillä se on aidosti kaikkien saatavilla operaattorista ja sijainnista riippumatta. Paitsi ehkä jossain Haltilla tai ulkosaariston majakan katveessa.
Kuvaustekniikka kuntoon ja samoin mobiiliappit, niin kohtahan tässä saattaa nähdä aidosti teräväpiirtona kotimaista lätkää.

Tai sitten kuunnellaan taas kaikkia änkyröitä, jotka eivät halua yrittääkään omaksua uusia asioita. Sitten ollaan tässä nykytilanteessa, jossa kaikki maksavat tuotteesta enemmän ja kukaan ei saa rahalleen täydellistä vastinetta.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Itse tullut katsottua liigaa sekä nettipalveluiden (Urho, Ruutu) että DNA:n kaapelista. Ensin mainittujen kanssa oli aina oma jännityksensä näkyykö lähetys yleensäkään ja kuinka paljon se puuro nykii. Kaapelilähetystä, vaikka kympin kalliimpi kuussa onkin, on ollut helppo seurata. Ei mitään ongelmaa ole ollut kertaakaan.

Mutta kehitys kehittyy. Onhan se tietenkin ehkä liikaa vaadittu että maksua vastaankin voisi valita telkkarista kaukosäätimellä kanavan josta haluttua ohjelmaa näkisi.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tai sitten kuunnellaan taas kaikkia änkyröitä, jotka eivät halua yrittääkään omaksua uusia asioita. Sitten ollaan tässä nykytilanteessa, jossa kaikki maksavat tuotteesta enemmän ja kukaan ei saa rahalleen täydellistä vastinetta.

Olet ytimessä ja osut naulankantaan. Siinä toivossa (tai toivottomuudessa) edelleen elän, että löytäisipä liiga - Telia - yle keskinäisen synergian, jolloin voisi olla vaikkapa matsi viikossa ylen vapailla kanavilla. Toimisi myös sisäänheittäjänä Telian palveluun, siinä missä mahdollistaisi laajimman mahdollisen näkyvyyden kaikille kansankerroksille. Ylelle se toisi mahtavan lisän muutenkin jo kiitosta ansaitsevaan urheiluviikonloppu kokonaisuuteen. Tässä olisi pelkkää win - win posia jokaisen sidosryhmän, siis myös kuluttajan ja veronmaksajan näkökulmasta.
 

Keyser

Jäsen
Itse olen katsonut nyt 2 kautta Liigaa Ruudusta. Käyttäen tietokonetta, Iphonea ja Ipadia. Toiminut todella hyvin. En tiedä minkä kultaisen kosketuksen laitteeni ovat saaneet, vai mitä ihmettä tapahtuu kun kaikki toimii. Ei pätki, ei nyi, ei tarvitse koskaan säätää laitteiden kanssa, koska mitään ongelmia ei ole. (Poislukien muutamat kerrat, kun koko Ruutu.fi serverit kusi) Käytössäni on 100/10 netti. Kuvanlaatu on itselleni riittävä, muttei missään nimessä enempää kuin hyvä/OK.

Olen myös katsonut Formuloita joskus vanhan Sonera TV avulla, joka myös toimi hyvin.

Näinollen itselläni ei ole pienintäkään tarvetta palata herranvuotena 2017 (saati 2018), käyttämään TV lähetyksiä. *hymiö* Ihmetyttää vain, onko jengillä laitteet niin huonossa jamassa, että Youtube videotkin pätkii vai käytättääkö joku kenties 2G modeemia streamien katsomiseen?

Ymmärrän myös, että jengillä on erilaisia tarpeita, ja mulle on ihan ok, jos joku haluaa katsoa kaapelin kautta jatkossakin ohjelmiaan. Pointtini oli vaan, että en tajua mikä noissa nettilähetyksissä on niin vaikeaa.
 
Viimeksi muokattu:

Pertsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Puhtaasti omalta kannalta tilanne siis tulee olemaan se, että palvelu huononee, kun mahdollisuus kanavapakettiin poistuu. Tämän myötä poistuu myös meikäläisen asiakkuus TV/nettipuolella. Ne mitä ehdin, käyn katsomassa Iskulla ja ehkä satunnaisesti jotain vieraspelejä sitten jossain pubissa tms, kun tämän kuun lopussa paluu kotikunnaille tapahtuu.

Luultavasti, jos nykyisen kaltainen tuote tulisi tarjolle myös DNA:n verkkoon(viittaan siis puhtaasti kanavapakettiin) voisin sen hankkia. Ainakaan tämän tiedon valossa ei ole (odotetusti) tulossa ja mitään appi-pohjaista ratkaisua en aio edes harkita.
 

Visiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Kuopion KalPa
Sitten on tietysti niitä änkyröitä, joille puhelin on puhelin, televisio on televisio, internet on internet ja levysoitin on levysoitin. Eli on semmoisia kummallisia ihmisiä, joilla on runsas erillinen laitekanta laite per toiminto jo pelkästään elämän yleisen turvallisuuden takia jottei joudu kuseen ja koko elämä lopu, kun yksi tupakanrasian kokoinen laite putoaa kännissä vessanpönttöön ja sen mukana menee koko elämä suomenlahteen ryssien sukellusveneen seuraksi. Tuli vieraita, mutta sori vieraat kun whatsfuckappi ja supermenneentarvenlumia putosi kakan sekaan niin nyt ei ole musiikkia, internettiä eikä telkkua tänäiltana, eikä varsinkaan facebookkia : D
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Puhtaasti omalta kannalta tilanne siis tulee olemaan se, että palvelu huononee, kun mahdollisuus kanavapakettiin poistuu. Tämän myötä poistuu myös meikäläisen asiakkuus TV/nettipuolella. Ne mitä ehdin, käyn katsomassa Iskulla ja ehkä satunnaisesti jotain vieraspelejä sitten jossain pubissa tms, kun tämän kuun lopussa paluu kotikunnaille tapahtuu.

Luultavasti, jos nykyisen kaltainen tuote tulisi tarjolle myös DNA:n verkkoon(viittaan siis puhtaasti kanavapakettiin) voisin sen hankkia. Ainakaan tämän tiedon valossa ei ole (odotetusti) tulossa ja mitään appi-pohjaista ratkaisua en aio edes harkita.
Ihan mielenkiinnosta haluasin kysyä, että miksi tällainen mielipide? Monilla tuntuu olevan samanlaisia ajatuksia, mutta annetut syyt eivät ole minua oikein vakuuttaneet, kun yleensä tuntuu olevan kyse joko tietämättömyydestä liittyen erilaiseen teknologiaan tai jonkinlaisesta periaatesyystä.

Minulle henkilökohtaisesti on tärkeintä nähdä kannattamani seuran otteluita niin paljon kuin mahdollista, joten on vaikea ymmärtää miksi joillekin tämä tuntuu olevan täydellinen sivuseikka.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Yksinkertaista. Kun ihmistä yritetään pakottaa johonkin jonkun toimesta (tässä tapauksessa Telia oman palvelunsa,kaapelinsa ym.) pariin ja ihmiseltä viedään vapaus valita niin tulee hyvin jyrkkä vastareaktio joka haistattaa pitkät paskat koko Telialle ja saa kaiken hyväkin menettämään merkityksensä. Jos ja kun Telia ei aio laittaa palvelua kaikkien operaattoreiden kaapelin, se tekee juuri niin. Se pakottaa ihmiset toimimaan vastoin omaa tahtoaan.
 

Pertsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ihan mielenkiinnosta haluasin kysyä, että miksi tällainen mielipide? Monilla tuntuu olevan samanlaisia ajatuksia, mutta annetut syyt eivät ole minua oikein vakuuttaneet, kun yleensä tuntuu olevan kyse joko tietämättömyydestä liittyen erilaiseen teknologiaan tai jonkinlaisesta periaatesyystä.

Minulle henkilökohtaisesti on tärkeintä nähdä kannattamani seuran otteluita niin paljon kuin mahdollista, joten on vaikea ymmärtää miksi joillekin tämä tuntuu olevan täydellinen sivuseikka.

Toki siinä varmasti on "periaatesyitä" mukana, myönnän olevani siinä mielessä änkyrä, että en siedä sitä että palvelut huononevat. Jos näin sitten tapahtuu niin luultavasti en osta sitten enää koskaan ollenkaan. Tämä on kuitenkin vain yksi omista syistäni. Voin listata niitä tuohon alle, jos nyt jotain kiinnostaa, vaikka hiukan karkaakin aiheesta.

Tämän tyylisissä palveluissa minua kiinostaa vaivattomuus, luotettavuus ja laatu. Laatu nykyisellään saadaan periaatteessa ihan riittäväksi, jopa erinomaiseksi(vrt ViaPlay ja Netflix, Ruutu ja Katsomo eivät tähän toki yllä), mutta kyllä se käytön helppous perinteisen TV:n puolella on edelleen, jopa hyvin toimiviinkin appeihin verrattuna. Hinta ei mua sinänsä kiinnosta, maksaa sen minkä maksaa. Lisäksi ainakin Ruudun kanssa on silloin tällöin esiintynyt pientä pätkimistä, ei pahaa, mutta telkkarin puolella en ole vastaavaan törmännyt koskaan(luotettavuus-aspekti).

Yksi iso syy näissä on myös rajattoman ulkomaiden tuen puute. Ihan kiva, jos saadaan jopa Ruotsissa toimimaan, mutta ainakin mulle tämä palvelu on hyödyllinen vasta, kun voin työmatkalla ollessani katsella lätkää missä tahansa maailmankolkassa satunkin sillä hetkellä olemaan(ilman mitään proxy-viritelmiä). Sen verran kertyy ulkomaan matkapäiviä kuitenkin, että nämä "saatavilla aidosti kaikille missä vaan"-perusteet sulaa omalta osaltani siihen.

Korostan myös, että asia oli harkinnassa muutenkin, kun minusta 10 vuoden muualla asumisen jälkeen tulee lähikannattaja. Pääsen ainakin joihinkin kotipeleihin, joten samanlaista "pakkoa" ei enää tulevalla kaudella ole kuin aiemmin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yksi iso syy näissä on myös rajattoman ulkomaiden tuen puute. Ihan kiva, jos saadaan jopa Ruotsissa toimimaan, mutta ainakin mulle tämä palvelu on hyödyllinen vasta, kun voin työmatkalla ollessani katsella lätkää missä tahansa maailmankolkassa satunkin sillä hetkellä olemaan(ilman mitään proxy-viritelmiä). Sen verran kertyy ulkomaan matkapäiviä kuitenkin, että nämä "saatavilla aidosti kaikille missä vaan"-perusteet sulaa omalta osaltani siihen.
Tämähän ei varsinaisesti ole palveluntarjoajan syytä ja VPN-palveluilla homma hoituu äärimmäisen helposti, eikä maksa paljoa. VPN on mahdollista asettaa siten, että se on päällä automaattisesti aina, eikä siihen tarvitse koskea käytännössä koskaan. Ei siis kannata vierastaa "proxy-viritelmiä", jos ihan oikeasti haluaa nähdä matseja ulkomailla.

Esimerkiksi F-Securen Freedome -palvelu on äärimmäisen helppo käyttää ja taitaa maksaa noin 5€/kk. Kun se on kertaalleen ostettu, niin ei ole välttämätöntä tehdä yhtään mitään enää tuon jälkeen, jos asettaa ohjelman käynnistymään automaattisesti ja toimimaan taustalla. Kun kone käynnistyy, niin olet VPN-yhteydessä ja teet kaiken sen kautta.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Juuri sellaista taattua paskaa mitä Telialta voi odottaa, mutta se että liiga Kallioniemen suulla höpöttää samaa kaikista mobiililaitteista ja laajasta jakelusta on kyllä hieman ihme. Minulle se tarkoittaa sitä että kun on Elisa viihde ja Elisan kaapeli, kun ei muita vaihtoehtoja ole, niin jos ei niillä pysty liigaa katsomaan, sitä ei ole minulle olemassa. Ainut kompromissi on jos smart tv:hen saa appsin. Kaikenlainen streemaus, chromecast ym. hömpötykset ovat ihan perseestä eikä todellakaan kuulu valtaväestön tapaan katsoa telkkaria. Yksinkertaistaen, jos et kaukosäätimellä pärjää, niin kaikki muu on liian vaikeaa ja ei tule kyllä Telian laariin euroja kolisemaan edes senkään vertaa kuin nyt sanomalle.

Et kyllä näemmä tiedä mistä puhut, mutta kokeillaan kuitenkin: on totta, että tietokoneen yhdistäminen tv:hen on monelle, etenkin vanhemmalle, ihmiselle liian vaikeaa. Sitä HDMI-piuhaa kun voi tosiaan olla liian hankala saada oikeinpäin oikeaan paikkaan. Mutta nythän tässä ei ole kyse siitä, vaan siitä, että pelit näkee Telian applikaatiosta, ihan kuten Netflixin leffat Netflixin applikaatiosta.
 

Pertsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tämähän ei varsinaisesti ole palveluntarjoajan syytä ja VPN-palveluilla homma hoituu äärimmäisen helposti, eikä maksa paljoa. VPN on mahdollista asettaa siten, että se on päällä automaattisesti aina, eikä siihen tarvitse koskea käytännössä koskaan. Ei siis kannata vierastaa "proxy-viritelmiä", jos ihan oikeasti haluaa nähdä matseja ulkomailla.

Esimerkiksi F-Securen Freedome -palvelu on äärimmäisen helppo käyttää ja taitaa maksaa noin 5€/kk. Kun se on kertaalleen ostettu, niin ei ole välttämätöntä tehdä yhtään mitään enää tuon jälkeen, jos asettaa ohjelman käynnistymään automaattisesti ja toimimaan taustalla. Kun kone käynnistyy, niin olet VPN-yhteydessä ja teet kaiken sen kautta.

Alkaa mennä niin paljon ohi aiheen, että olkoon viimeinen viesti omalta osaltani:

Kyllä, osaan asentaa ja konfiguroida VPN-palvelun, mutta kuten sanoin, palataan asiaan, kun saadaan maarajoitukset ainakin Euroopan sisällä pois ja homma toimimaan natiivisti ilman VPN:ää. Tämä oli kuitenkin vain yksi syy muiden joukossa, enemmänki niin, että jos tämä toimisi niin appi-touhu jopa toisi jotain lisäarvoa ja sen ehkä viitsisi hankkia.

Nykyisellään olen Ruudusta pelejä joskus katsonut jos olen muualla kuin kotona, mutta himassa mä haluan että telkkarin katsominen hoituu telkkarin kaukosäätimellä. Teoriassa joku smart tv-app suoraan töllöön voisi olla vaihtoehto, mutta yleensä nuo on niin kamalaa kuraa ettei mitään rajaa. Nyt kun tulevaisuudessa tämä ei enää onnistu, katselen hallilla sen minkä ehdin ja lopuista katsotaan sitten tulos jostain.
 

JAS-67

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mulla on myös C More Sport nyt Chromecastin kanssa käytössä, ja voin sanoa että jos resoluutio onkin HD, niin laatu on kaukana HD-kaapelilaadusta. Hirveetä nykivää pikselimössöä oli tämänpäiväinen peli.

Teet selvästi jotain väärin, kun itselläni näkyy sulavaa, nykimätöntä 50 fps kuvaa. Eli ihan sitä samaa mitä kaapelistakin tulee. Laatueroista en lähde nyt väittelemään sen enempää, varmasti se kaapelissa voi jonkin verran laadukkaampaa olla.
Samaa mieltä @Becksi :n kanssa.

@oukka , oletko kokeillut Chromecastin asetuksista "Näyttö: Käytä 50Hz:n HDMI-tilaa"?. Itse sen "löysin" kun ihmettelin nykivää kuvaa. Tuolta löytyy ohjeet.

Ainakin oma katselukokemukseni Cc:n kautta nousi aivan uudelle tasolle tuon myötä, varsinkin kameran sivuttaisliike aiheutti aiemmin aivan karseata nykimistä, nyt ei hirveästi häviä Elisaviihteen kautta tulevalle kuvanlaadulle.

Voi tietenkin olla, että sinun kohdalla kyse on jostain muusta, mutta eipä tuo kokeilu mitään maksa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nykyisellään olen Ruudusta pelejä joskus katsonut jos olen muualla kuin kotona, mutta himassa mä haluan että telkkarin katsominen hoituu telkkarin kaukosäätimellä. Teoriassa joku smart tv-app suoraan töllöön voisi olla vaihtoehto, mutta yleensä nuo on niin kamalaa kuraa ettei mitään rajaa. Nyt kun tulevaisuudessa tämä ei enää onnistu, katselen hallilla sen minkä ehdin ja lopuista katsotaan sitten tulos jostain.
Tämä on lähinnä muutosvastarintaa, kun siirrytään vanhanaikaisista systeemeistä pois. Meinaatko katsella kotona tyhjää seinää, kun tv-kanavat jossain välissä todennäköisesti poistuvat nykyisen kaltaisina kokonaan?

Olipa käytössä sitten HTPC, Chromecast tai mikä tahansa muu nettistriimaukseen tarkoitettu systeemi, niin niidenkin ohjaus onnistuu tarvittaessa yhdellä yksinkertaisella laitteella ja kaiken lisäksi niillä voi tehdä halutessaan paljon muutakin. Itse esimerkiksi isken napista videotykin päälle ja hoidan kaiken muun kätevällä näppis+hiiri combolla, joka on aina käden ulottuvilla ja sen avulla kaikki sujuu vähintään yhtä kätevästi, kuin kaukosäätimelläkin.

Jokainen toki taaplaa tyylillään, mutta monien kohdalla tuntuu olevan kyse varsin mitättömästä periaatteellisesta muutosvastarinnasta, vaikka osaamista nykylaitteiden käyttöön löytyisikin. Todennäköisesti sitä osaamista ja tietoa ei kuitenkaan ole tarpeeksi, koska jos sitä olisi, niin tuskin muutosvastarintaan jaksaisi lähteäkään. Suosittelen kaikille hyväksymään nämä muutokset tv-kanavista netin puolelle, koska siihen suuntaan mennään lopulta kuitenkin ja on helpompaa pysyä vauhdissa mukana, kun ei lähde turhaan vastustamaan muutosta.
 

Pushead

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuvanlaatu merkkaa itselle eniten. Kun on tottunut "TV-kuvaan", niin onhan nämä Ruutu ja CMore laadultaan selkeästi heikompaa, Viaplay on jo siinä ja tässä, ettei ole väliä kumpaaa kautta katsoo. Toki itse tuijotan 3m 90" kankaalta matseja yleensä.

Kyllähän sitä itse toivoo, että nettilähetykset saadaan sille tasolle, että niitä voisi pääsääntöisenä lähteenä käyttää, niin ei ole sidoksissa boksiin/korttiin, Toivotaan, että Telia hoitaa homman kunnialla.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Turha spekuloida kuin ei ole vielä täyttä tietoa laadusta ja esityskanavista.

On tässä silti sellainen pelko, että menee kausi tai pari ennen kuin saadaan toimintavarmuus kohdilleen, kuten meni ruudullakin. Se on jopa todennäköistä ja väärin kuluttajia kohtaan. Kaksi edellistä kautta ruutu+ oli älyttömän hyvä, ja android-tvn oma ruutu app äärettömän toimintavarma.
 
Et kyllä näemmä tiedä mistä puhut, mutta kokeillaan kuitenkin: on totta, että tietokoneen yhdistäminen tv:hen on monelle, etenkin vanhemmalle, ihmiselle liian vaikeaa. Sitä HDMI-piuhaa kun voi tosiaan olla liian hankala saada oikeinpäin oikeaan paikkaan. Mutta nythän tässä ei ole kyse siitä, vaan siitä, että pelit näkee Telian applikaatiosta, ihan kuten Netflixin leffat Netflixin applikaatiosta.

Telian applikaatiolla tarkoitat mitä? Mobiiliin/tablettiin ladattavaa sovellusta vai siinä älytelkkarissa "sisäänrakennettuna" olevaa sovelusta?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös