Teemu Laineen jatko Tapparassa?

  • 1 972
  • 10

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Rupeaa olemaan aika spekuloida Temen ensi kautta, sopimus päättyy keväällä. Tästä kaudesta voisi puhua Laineen läpimurtokautena. Parina aikaisempana vuotena syksyn rynnistys on tyssänyt kun tossu kakkaan, eikä pisteitä ole kertynyt loppukaudella nimeksikään.
Tällä kaudella on löytynyt kuitenkin tasaisuus ja ennenkaikkea itseluottamus kiekolliseen peliin. Yritys on mielestäni aiemminkin ollut 110. Ei tarvitse olla mikään meedio nähdäkseen, että sääntöuudistus oli Laineelle todella iso asia. Melkein aina jos Teme ottaa kiekon omasta päästä ja haluaa viedä sen hyökkäyspäätyyn, hän siinä onnistuu. Vaihtoehtoisesti vastustaja saa jäähyn.

Olisin todella tyytyväinen, jos Laine tekisi jatkosopimuksen Tapparaan. Mielestäni se olisi Temen uran kannalta myös paras ratkaisu. Tapparassa on Urama, joka tuntee nyt Temen ja hänen vahvuudet ja lisäksi Laine on kotiutunut nyt erinomaisesti Tapparan kakkoskenttään, jossa peliaikaa tulee jatkuvasti. Narreihin paluu olisi mielestäni taas kaikista huonoin ratkaisu, vaikka sydän Ilmalassa onkin. Ja luulempa, että sopimusta ei Jokereiden kanssa synny, koska tuskin Jokerit voi taata pelipaikkaa kahdesta ensimmäisestä kentästä ja uskon, että ilman tällaista takuuta, ei Laine sopimusta hyväksyisi.

Tällä kaudella Laine on rikkonut henkilökohtaisen piste-ennätyksensä ja tehnyt tähän mennessä tehot 4+19=23. Jäähyminuutteja on kertynyt 90.
 
Kyllä luulisi pelipaikan tällä hetkellä miellyttävän; kakkoskenttä, vakiona yv:ssä ja av:ssa - ja peli kulkee mainiosti. Toivotaan, että saadaan Laine täällä pidettyä. Mutta kuten sanottua, Tsadin kundi on kyseessä ja Jokerit varmasti sopimusta tarjoaa...
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Itse olen edelleen sitä mieltä, että Laineen potentiaalista ei ole vieläkään saatu kaikkea irti. Varsinkin maalimäärä(ja miksei koko pistemääräkin) on edelleen yllättävän pieni Laineen tapaiselle ja tasoiselle tahtopelaajalle. Kun niitä jalkoja löytyy ja käsiäkin johonkin asti, niin kyllä tehoja pitäisi tulla vieläkin enemmän, varsinkin kun on saanut pelata pitkään Hancockin ja Öhmanin kanssa samassa ketjussa.

Joka tapauksessa itse sorvaisin Laineelle ehdottomasti jatkosopimuksen Tapparaan. Mielellään jopa vähintään parivuotisen.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Haluaisin Laineen pitää, mutta olen aika varma että kaveri tahtoo Jokereihin takaisin, jos vaan saa sieltä sopimustarjouksen ja kyllähän jopa Virmasen luulisi sen antavan.
 

Baikonur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
mice kirjoitti:
Joka tapauksessa itse sorvaisin Laineelle ehdottomasti jatkosopimuksen Tapparaan. Mielellään jopa vähintään parivuotisen.

Rauli Uraman sopimus on mallia 2008+2. Olisipa mukava uutinen kuulla, että Laine allekirjoittaisi samanlaisen sopimuksen. Luulisi tosiaan äijän viihtyvän nykyisessä roolissaan. Peliaikaa tulee ja miksei tulisi tuollaisella työmäärällä ja loppuun saakka yrittämisellä. Aiemmin riivannut 17 pisteen taakkakin on pudonnut jo tuossa kyydissä hyvissä ajoin kautta. Tärkeä mies Tapparalle. Toivottavasti jatkaa vielä tämän kauden jälkeen.

Tarjouksia Laine saa luultavasti muualtakin kuin Helsingistä ja Tampereelta. Eiköhän se ole lisääntynyt vastuu, mikä miestä muualle vie jos vie. Uskon ja toivon, että Uraman kanssa synkkaa niin hyvin, ettei Laineen yksinkertaisesti kannata ainakaan vielä luopua kirvespaidasta. Nähtäväksi jää.
 

Js11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mice kirjoitti:
Itse olen edelleen sitä mieltä, että Laineen potentiaalista ei ole vieläkään saatu kaikkea irti. Varsinkin maalimäärä(ja miksei koko pistemääräkin) on edelleen yllättävän pieni Laineen tapaiselle ja tasoiselle tahtopelaajalle. Kun niitä jalkoja löytyy ja käsiäkin johonkin asti, niin kyllä tehoja pitäisi tulla vieläkin enemmän, varsinkin kun on saanut pelata pitkään Hancockin ja Öhmanin kanssa samassa ketjussa.

Joka tapauksessa itse sorvaisin Laineelle ehdottomasti jatkosopimuksen Tapparaan. Mielellään jopa vähintään parivuotisen.
Tutkiskelin hieman tilastoja ja niistä näkyy aika hyvin miten tehot tämän päivän liigassa syntyvät.
Koodi:
PP:
1. Kontiola 8+31=39
2. Öhman 18+16=34
3. Ojanen 10+22=32
4. Clarke 11+19=30
5. Hancock 12+15=27
6. Aalto 6+17=23
7. Laine 4+19=23
8. Nurmi 12+9=21
9. Venäläinen 12+7=19
10.Kauppinen 8+10=18

Tasakentällisin:
1. Öhman 11+9=20
2. Venäläinen 12+5=17
3. Kontiola, Laine 3+13= 16
5. Dale Clarke 2+10=12
6. Quinn Hancock 5+6=11
7. Janne Ojanen 4+6=10
8. Mika Viinanen 3+7=10
9. Teemu Nurmi 6+3=9
10.Marko Kauppinen 4+5=9

YV:
1. Kontiola 5+18=23
2. Ojanen 6+16=22
3. Clarke 9+9=18
4. Aalto 6+11=17
5. Hancock 7+9=16
6. Öhman 7+7=14
7. Nurmi 6+6=12
8. Mäntylä 2+9=11
9. Kauppinen 4+5=9
10.Laine 1+6=7
xx.Venäläinen 0+2=2

Esimerkiksi Kontiola ja Ojanen ovat paukutelleet yli puolet, Ojanen jopa 2/3, tehoistaan yv:llä, kun taas Venäläinen, Laine ja Öhman ovat huomattavasti korkeammalla tasakentällisin tehdyissä tehoissa. En tiedä sitten olisivatko Venäläinen ja Laine saaneet samaa luokkaa olevat yv tehot aikaiseksi, mutta ainakin tämä hieman selittää miksi molemmat ovat kokonais pörssissä aika reilusti esimerkiksi kaksikon Ojanen ja Kontiola takana.
Pelejä seuranneilta kysyisinkin ovatko Laine ja Venäläinen saaneet yv vastuuta lähellekkään saman verran kuin esim. Kontiola, Ojanen ja Hancock?
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Js11 kirjoitti:
Pelejä seuranneilta kysyisinkin ovatko Laine ja Venäläinen saaneet yv vastuuta lähellekkään saman verran kuin esim. Kontiola, Ojanen ja Hancock?

Venäläinen ei käytännössä ole pelannut lainkaan ylivoimaa. Laine on lähes koko kauden ollut vakiolaituri Tapparan kakkosylivoimassa yhdessä Hancockin ja Öhmanin kanssa.
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Borre kirjoitti:
Venäläinen ei käytännössä ole pelannut lainkaan ylivoimaa. Laine on lähes koko kauden ollut vakiolaituri Tapparan kakkosylivoimassa yhdessä Hancockin ja Öhmanin kanssa.
Niin aika useinhan tuo siinä maalin edessä seisoo. Ja suurin osa Tapparan yv-maaleista ovat selkeistä maalintekopaikoista tehtyjä eikä maalin edestä rusikoituja maalejaa niin siksi Laineella ei ole kovia yvee tehoja.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Borre kirjoitti:
Venäläinen ei käytännössä ole pelannut lainkaan ylivoimaa. Laine on lähes koko kauden ollut vakiolaituri Tapparan kakkosylivoimassa yhdessä Hancockin ja Öhmanin kanssa.

Ja näin se on juuri passeli. Venu ei kuitenkaan ole muuta kuin ns. roolipelaaja. Ei todellakaan yv kaipaa yhtään Venua. Laine sopii hyvin kakkosyv'n, mutta ei kaverille enempää vastuuta tarvita myöskään.

Mielestäni Laineen rooli ja peluutus on muutenkin ollut aika hyvää, joten eipä se varmasti siitä tule olemaan kiinni. Eniten minua mietityttää se, että Laine sanoi ainakin sopimuksen alkupuolella miten kaipaa Helsinkiin ja käy viikottain siellä, jne.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
eagle kirjoitti:
Mielestäni Laineen rooli ja peluutus on muutenkin ollut aika hyvää, joten eipä se varmasti siitä tule olemaan kiinni. Eniten minua mietityttää se, että Laine sanoi ainakin sopimuksen alkupuolella miten kaipaa Helsinkiin ja käy viikottain siellä, jne.

Tästä kommentista on toki jo aikaa ja ties vaikka Teemu viihtyisi nykyään Tampereella paremmin kuin Helsingissä. Jokereihin siirtymisellä kohtalo voi hyvin herkästi olla sama kuin sieltä lähtiessä, eli jumiutuminen neloskenttään. Jokeripakan materiaali tulee kuitenkin aina olemaan alkuasetelmaltaan tasokkaampaa. Tapparassa olisi nyt "varma" pelipaikka maalintekoketjuissa ja sen takia jatkosopimus ei olisi yllätys.
 
Ketju jaettiin omaksi ketjuksi, koska ei ole tarpeen nostaa iciwanhaa ketjua ylös. Nyt ei ole kyseessä Teemu Laineen siirtyminen Tapparaan vaan Teemu Laineen mahdollinen jatkosopimus Tapparaan. Ymmärtänette eron?

Moderaattorit
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös