Tappelut kaudella 2014–2015

  • 77 610
  • 271

komesrood

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Flyers
Mun silmiini tuo oli kova, mutta aika lailla puhdaskin niitti, ja ihan sama onko treenipeli vai, samat säännöt siellä kai sentään on. Kuka sen määrittäisi, missä peleissä saa taklata kovaa ja missä ei?

Liigan nykyisillä säännöillä tai niiden tulkinnoilla voi tulla jotain "liian kovaa" pelaamista tms. Vahalla ei ollut pää ylhäällä ja taisi Tyrväinen hakea sitä puuntakaa nittiä. Ei senkään, että sellaista hakee, pitäisi minun mielestäni kiellettyä olla. Tämän sanottuani, olen silti tosi mielissäni, että noutoyritys tuli. Ja kyllä, samat säännöt taklattaessa tähteä, junnutähteä tai vitosketjun vasenta laitaa. Mun kiekkonäkemykseeni sopii silti ihan mainiosti, että tällaisista otetaan numero muistiin ja otetaan seuraavat kerrat aika kovaa.

Jonne oli mielestäni menossa kentälle muutoinkin. Tai jos ei ollut, niin oli aika hätäset refleksit kaverilla.
 
Jonne oli mielestäni menossa kentälle muutoinkin. Tai jos ei ollut, niin oli aika hätäset refleksit kaverilla.

Kyllähän se oli heittämässä jalkaa jo kaukalon laidan päälle ennen osumaa.

Tuli muuten mieleen sellainen kikkakolmonen mieleen että eikö vaihtoaitiota lähimmän joukkuekaverin kannattaisi suoraan pyyhkästä sinne jos toinen hyppää vaihtoaitiosta tappelemaan?

Tietysti joka tilanteessa tälläinen ei ole mahdollista.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Tyrväisen taklaus oli kovahko mutta puhdas mutta toki harjoitusotteluiden hengessä olisi voinut kurvata ohikin. Toisaalta Kyllä Vahalahden kokemuksella olisi pitänyt tietää, että tuolla luistelinjalla ja pään asennolla saattaa niittikin napsahtaa vaikka vain harkkapelejä pelataankin.

Virtanen teki sen minkä pitikin, tosin ei merkittävästi ylettynyt, ja kärsii mahdolliset jälkiseuraamukset joita ei ilmeisesti tule. Mikä on ihan Ok.

Toivottavasti VV on kunnossa.
 

Jaksaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NHL
Eipä taida tuo Virtasen koulutus mennä mihinkään kurinpitoon, kun kerran on tänään jo pelaavassa kokoonpanossa. Tyrväiseltä kyllä raukkamaista toimintaa, kun tuomarin taakse luikki piiloon.

Aika puusilmäinen kommentti, katsopa video uudestaan.
Tyrväinen ei edes näe Virtasta, ennen kuin linjuri nappaa Virtasesta kiinni.
 

Rantsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers, KalPa
Jaaa, olikin Iltalehden sensaatio-uutinen, minkä takia luulin kyseistä kohtaamista tappeluksi.

Mun mielestä kukaan ei tehnyt tilanteessa mitään väärä - paitsi Vahalahti.

Vahalahti leikkaa silmät kiinni keskialueella keskelle -> pitäisi tietää, että sieltä voi pommi tulla.

Kova, puhdas ja kaikinpuolin hieno niitti Tyrväiseltä. NHLssä olisi highlighteissa hienona niittinä.

Nopea ja perusteltu ratkaisu Jonnelta, oli muutenkin tulossa kentälle. Toisaalta taas Tyrväisellä ei mitään syytä tapella -> ihan ok olla heittämättä hanskojaan.

Aika perus kaurainen tilanne kuitenkin, jos Jonnea ei lasketa ns. kuudentena miehenä kentälle menevänä.
 
Jos tai kun Tyrväisen taklaus oli puhdas eikä häneltä edes hanskat tippuneet kun Jonne tuli kouluttamaan niin miksi 5+20 min Tyrväiselle? Liian kova peli? Päähänkohdistunut taklaus? Tappelu? Vai mikä perkele että pihalle panivat? Varmuudenvuoksiko? Jonnen tapaus eli 5+20 min. on ihan selvä.
 

Rantsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers, KalPa
Jos tai kun Tyrväisen taklaus oli puhdas eikä häneltä edes hanskat tippuneet kun Jonne tuli kouluttamaan niin miksi 5+20 min Tyrväiselle? Liian kova peli? Päähänkohdistunut taklaus? Tappelu? Vai mikä perkele että pihalle panivat? Varmuudenvuoksiko? Jonnen tapaus eli 5+20 min. on ihan selvä.

Aika normaalia, että Liigassa puhtaasta taklauksesta lentää pihalle. Aina siihen joku syy keksitään.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Aika normaalia, että Liigassa puhtaasta taklauksesta lentää pihalle. Aina siihen joku syy keksitään.

No ainakin silloin, kun vastapuoli loukkaantuu, muuten ei kyllä yleensä lennä pihalle. Ja kyllähän tuo tuomarin silminkin aika hurjalta näytti, Tyrväinen ei kuitenkaan matelemalla tilanteeseen tullut, joten ryntäyksestä ulosajo oli jollain asteella perusteltu -> loukkaantuminen.
 

naapuri

Jäsen
Oppikirjamateriaalia jokaiselta osapuolelta. Tai no ei tuomareilta. Upea taklaus, ja Virtanen reagoi juuri niin kuin pitääkin. Kai tuosta Virtasen kaukaloon hyppäämisestä pitää joku penaltti antaa mutta yksi peli olisi mielestäni riittävä. Siinä mielessä olisi voinut tehdä toisin että joku Lukon kentällä olijoista olisi mennyt kimppuun, mutta mikäli Virtanen oli muutoinkin jo hyppäämässä askiin niin tämähän oli ihan hyvä näin.
 
Mielestäni taklaus ei millään täytä ryntäksen tuntomerkkejä, varsinkaan kun ei edes hyppäystä ole mukana. Se, että taklaus näyttää hurjalle niin voihan se olla että tuomari säikähtää (=paskoo housuihinsa) ja kun taklattu pelaaja jää makoilemaan jäälle niin pihallehan taklaaja on heitettävä. Pöytäkirjastahan Tyrväisen 5+20 min saisi selville mutta jokin painava syyhän ulosajoon on oltava. Taklaus itsessään ei täytä minkään rangaistuksen tuntomerkkejä, joista voi tuomita 5+20 min.

Jos puhtaista taklauksista laitetaan "vain varmuuden vuoksi" pihalle niin parempi minunkin siirtyä jenkkifudiksen pariin. Siellä saa ottaa harkkamatseissakin ihan surutta eikä kukaan tule itkemään että "tää on harkkamatsi, ei mua saa vetää ja kun mä kun olen vielä parempi kuin noi muut". Kyllä on mennyt tuomarihommat jääkiekossa alle kaiken arvostelun. Lopun alkua sanon minä....
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
No mitä sinä nyt kauhistelet, ihan kuin tuo olisi ollut ensimmäinen kerta, kun puhtaasta taklauksesta joutuu pihalle vastapuolen loukkaantumisen johdosta. Joka kausihan näitä tulee vastaan, kun tuomari tekee hätävarjelu ratkaisun. Jollain tapaa ehkä myös haluttiin pitää peli aisoissa ja Tyrväisen ulosajo oli yksi keino. Muuten olisi saattanut lähteä homma lapasesta, vaikka Virtanen jo yrittikin kouluttaa.
 
Kauhu on kaukana minusta mutta maksavana asiakkaana haluan katetta rahalleni. Paskasta ei kannata montaa kertaa maksaa täyttä rahaa, enkä minä nyt niin naivi ole, että uskoisin siihen etteivät tuomaritkin tee virheitä. Menee vaan maku ja uskottavuus jos tai kun pelaajilla on eri säännöt. Itsekkin tuomaroineena mietiskelen vain, oliko tilanne todellakin lähtemässä käsistä? Matsia kun en nähnyt niin enpäs sitten tiedä.
 

Sääksi

Jäsen
Itsekin taidan siirtyä jefun seuraajaksi lätkässä kun ei saa vetää pystyyn ilman jeesustejoiden länkytystä.

Jatkoajan totuus tosiaankin näyttää olevan, että ellei osu päähän tai hyppää, niin taklaus on puhdas. Mutta voi jumalauta, jos ottaa kymmenen potkun vauhdit ja liukuu viimeisen kolme metriä ennen osumaa, niin ryntäyshän se on. Ellei ryntäystä olisi sääntökirjassa, niin ruumiita tulisi.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Taklaus vaikuttas olevan puhdas. Sitten voidaan aina lähteä ruotimaan sitä, että missä tilanteessa jättää taklauksen tekemättä jos huomaa että kaveri ei ole siihen valmis. Toki, nopeasti tuo tulee ja Tyrväinen harvemmin jättää tilanteita kesken.

Kuiteski, Lukon profiilipelaaja kovalla kontaktilla katolleen joten Virtasen spontaani reaktio tilanteeseen täysin ymmärrettävä. Oli hyppäämässä jo kaukaloon eli vaihtari oli jo lähellä vaihtoaluetta. Eli ei sitten varsinaisesti hyppääkään ylimääräsenä? Jos näin ei ollut, eikä kerenny tekeen tuhoja, saattaa selvitä sanktioitta.

Mitä tulee Tyrväiseen, niin häntä kuten kovin montaa muutakaan ei oo rakennettu tappelemaan Virtasen kokosta kaveria vastaan. Suojaus on paras puolustus.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Eikö se ryntäys ole sama asia kuin hyppytaklaus? Ei tuosta Tyrväisen kontaktista Vahalahteen saa mitenkään hyppytaklausta. -Vai?

Videopätkässä kuuluu linjatuomarin vihellys ja näkyy, kun hän näyttää paitsiota. Eli pelikatko on alkanut, kun Jo Virtanen siirtyy jäälle. Eikö pelikatkon aikana saa käydä vaikka koko joukkue jäällä, jos on käydäkseen?
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Mitä tulee Tyrväiseen, niin häntä kuten kovin montaa muutakaan ei oo rakennettu tappelemaan Virtasen kokosta kaveria vastaan. Suojaus on paras puolustus.
Kyllä. Ja luulisi Tyrväisen alitajuntaan jääneen ajatus siitä, mitä hänelle voi tapahtua, jos hän tulevalla kaudella samalla tavalla taklaa Lukon huippupelaajia.

Eli jos Villelle ei mitään pahempaa sattunut niin episodi oli Lukon kannalta positiivinen. Nyt kaikki tietävät, että jos ei pelata reilun pelin sääntöjen mukaan niin Mörkö-Jonne tulee ja rankaisee.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Eikö se ryntäys ole sama asia kuin hyppytaklaus? Ei tuosta Tyrväisen kontaktista Vahalahteen saa mitenkään hyppytaklausta. -Vai?

Joo, hyppy tai polkeminen ennen taklausta, mitä ei kumpaakaan tässä tapahtunut. Toki voidaan ottaa se "kohtuuttoman kova peli"- kortti käyttöön tässä, harjoituspeli ja kaikkea, mutta teknisesti ottaen oli puhdas.

Eniten ihmetyttää Vahalahden perseily, yrittikö se edes ottaa taklausta vastaan? Kyllä tolla kokemuksella pitäisi jo tietää mahdolliset seuraukset ton keskelle leikkaamisen jälkeen. Pää ylös jne. vaikka harkkamatsi olikin.

Jonne nyt toimi ihan normaalisti, ei se paljoa lupia kysellyt saati miettiny vaan antoi mennä. Teki juuri sitä mihin oli palkattukin.

Tyrväistä on turha moittia, miksi vitussa ottaa turpaansa puhtaan taklauksen jälkeen? Toki itse taklauksen olisi voinut jättää tekemättä, mutta itse taas kovien niittien ystävänä toivon jatkossakin näkeväni avojään pommeja, ehkä Vahalahtikin pitää päänsä ylhäällä seuraavalla kerralla.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Kyllä. Ja luulisi Tyrväisen alitajuntaan jääneen ajatus siitä, mitä hänelle voi tapahtua, jos hän tulevalla kaudella samalla tavalla taklaa Lukon huippupelaajia.

Eli jos Villelle ei mitään pahempaa sattunut niin episodi oli Lukon kannalta positiivinen. Nyt kaikki tietävät, että jos ei pelata reilun pelin sääntöjen mukaan niin Mörkö-Jonne tulee ja rankaisee.

Ihan oikeasti jos nyt taas ajatellaan niin monta kertaa joku on saanut Jonnelta turpaan? Se että vähän kutittelee jonkun mukaruman taklauksen jälkeen ei kyllä jätä minkäänlaisia traumoja kellekään vaikka miten täällä hoettaisiin mustaa valkoiseksi.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Joo, ja Pietilä ottaa Virtasen pois taas jos tilanne niin vaatii.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Joo, ja Pietilä ottaa Virtasen pois taas jos tilanne niin vaatii.

Visiiristä kiinni ja sitä rataa? ehkä neitimäisintä mitä olen pitkään aikaan nähnyt. Toki silti hävisi tappelun, kun Jonne heitti pari pitkää tuomarin jo tullessa väliin..
 

Tollanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Siis mistä helvetistä Juhani Tyrväinen on saanut rotan maineen?

Multahan se sen sai yhden videoklipin perusteella, sitä ennen oli mulle pelkkä nobody. Vai onko olemassa joku koodisto-raati, joka päättää virallisesti rotta-tittelin langettamisesta? Luikki karkuun tai ainakaan ei ottanut suoraselkäisesti turpaansa kuten tuossa koodiston mukaan kuuluu. Siis rotta, vai onkohan sittenkin piruvieköön neiti? Saattaa olla, että mulla on aukkoja näissä tiedoissa. Ja jos tuomari meinaa tulla väliin, niin sieltähän on tultava vaikka väkivalloin maksamaan koodiston mukainen hinta, eli ottamaan turpaansa. Muuten on rotta tai neiti. Tässä tapauksessa turpaan ottaminen on velvollisuus siksi, että Paraisten raketti operoi tähti-statuksella, eli on koodiston mukaan koskematon. Taklauksen säännönmukaisuudellahan ei ole merkitystä.

Ja minäkin olin muuten haltioissni siitä, että Virtasella oli tuossa kohtaa koodisto selkäytimessä niin, että lähti pyyteettömästi ja nähtävästi moraalista närkästystäkin tuntien suorittamaan ns. oikeutettua noutoa.

Eli, muuten kakki meni ymmärtääkseni koodin mukaan ihan kivasti, mutta Tyrväinen taklasi rakettia eikä tuomari ei antanut tapella.

On kuitenkin onni, että on näitä rottia, neitejä ja tähtiä, koska muuten ei tulisi noutoja, kuitteja ja turpasaunoja, eikä olisi tätä riemastuttavaa ketjua.
 
Muuten on rotta tai neiti. Tässä tapauksessa turpaan ottaminen on velvollisuus...

Nyt on jo niin sekavaa tekstiä, että suosittelen ottamaan tiukkojen väliin ainakin yhden selventävän kaljan.

Rotaksi ei tule sillä, että taklaa puhtaasti ja ei tiputa hanskoja tilanteessa, jossa siitä olisi vain haittaa joukkueelle. Toki sikailuista tulee kantaa vastuu, mutta tässä ei ollut moisesta kyse. Nyt käy hakemassa se kalja ja unohda tuo sinun virheellinen koodisto.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Nyt on jo niin sekavaa tekstiä, että suosittelen ottamaan tiukkojen väliin ainakin yhden selventävän kaljan.

Rotaksi ei tule sillä, että taklaa puhtaasti ja ei tiputa hanskoja tilanteessa, jossa siitä olisi vain haittaa joukkueelle. Toki sikailuista tulee kantaa vastuu, mutta tässä ei ollut moisesta kyse. Nyt käy hakemassa se kalja ja unohda tuo sinun virheellinen koodisto.

Mä luulen, että astuit juuri miinaan. Sarkasmina mä tuon ainakin otin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös