Tapparan mahdollisesta mestaruudesta

  • 722
  • 20

raipe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Meillä Ilvesläisillä on ollut viime päivinä varmaan aika monella skitso tunne seuratessamme finaalikamppailuja. Jokerit on perinteisesti monelle joukkue, jota on vaikea ulkopuolisen kannattaa. Minulle tällainen suhtautuminen on luonnollista, koska Jokereiden budjetti on niin iso, joukkue on menestynyt 90-luvulla hyvin ja niinpä sen resurssit ovat aivan eri luokkaa kuin lähimmilläkään kilpailijoilla. Minulle on aina lähes itsestään selvyys, että ellei oma joukkue ole kyseessä, olen pienemmän puolella. En ymmärrä niitä, jotka toisena joukkueenaan kannattavat ns megajoukkueita.

Sinänsä minulla ei ole mitään esim Harkimoa vastaan, päinvastoin, on tunnustettava hänen tehneen hienoa työtä suomalaisen jääkiekkoilun eteen. Olisin myös toivonut Jokereitten menestyvän paremmin jalkapallossa, koska se olisi aivan varmasti vienyt suomalaista jalkapalloa seuratasollakin eteenpäin. Mutta jääkiekossa Jokerit on niin suuri ja vahva, etten voi sitä kannattaa Ilveksen pudottua pois.

Jäljelle jää siis Tappara. Mutta: kovin on vaikeaa kannattaa sitäkin. Vaikka jätetään kaikki tunnetilat pois, ei ajatella edes kavereiden tulevia kuittauksia ja niiden pelkoa, vaan ajatellaan aivan kylmän loogisesti, ei Tapparaakaan voi kannattaa, jos on aito Ilves-fani. Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, että Tapparan menestys on suoraan potku Ilveksen menestystoiveille. Eli Tapparan menestys vahingoittaa Ilvestä taloudellisesti aika rankasti. Suomen mestari on varmasti sponsori mielessä halutumpi yhteistyökumppani kuin liigan seitsemäs. Hintatasokin on korkeammalla. tuuliviirit kannattajat kääntyvät tapparalaisiksi, mikä näkyy tulevien vuosien katsojaluvuissa ja tämä taas vaikuttaa suoraan yhteistyökumppanien määrään ja hintatasoon.

Toivomalla Tapparalle menestystä toivoisin siis samalla Ilvekselle epäonnea ja vaikeuksia. Eihän niin voi tehdä.

Tätä on varmaan vaikea ymmärtää muualla. Hesassakin tilanne on toinen. Vaikka siellä onkin kaksi joukkuetta, ovat resurssit sekä yritysten että katsojien osalta aivan toista luokkaa kuin Tampereella. Siellä riittää tukijoita molemmille. Tampereella näin ei ole ja minusta onkin mahdotonta, että molemmat joukkueet voisivat vuodesta toiseen kisata liigan kärkisijoista. Kumpikin joutuu näillä näkymin vetämään aina silloin tällöin henkeä ja tekemään rakennustyötä pienemmillä palikoilla. Nyt Ilveksellä on taas aikomus käyttää vähän enemmän palikoita joukkueen kokoamiseen. Parantunut taloudellinen tilanne antaa siihen mahdollisuuksia.

Paras vaihtoehto taitaisi siis olla, kuten yksi kaveri sanoi, hakametsän räjähtäminen kesken ottelusarjan ja sarjan keskeytyminen.

Tämä merkitsisi kuitenkin sitä, että äärimmäisen jännittävä ja melko hyvätasoinen ( pois lukien ensimmäisen ottelun lukuisat virheet) ottelusarja jäisi huipentumatta ja enpä kait sitäkään halua. Mahdoton tilanne.

Onneksi Ilveksellä ja Tapparalla on nykyään yhteistyötäkin. Ilves ja Koovee menivät osakkakksi Tappara Sentteriin, jonka uusi nimi on tällä hetkellä Tampere Sentteri ja tarkoitus on taata jääaikaa junioreille. Yhden seuran omistamana jäähalli junioreille osoittautui kannattamattomaksi.

Mikä oli kirjoituksen tarkoitus: Se, että ei aina kannata tamperelaista joukkuetta, ei minusta ole käsittämätöntä eikä typerää. Ymmärrän hyvin niitä tapparalaisia, jotka vastaavassa tilanteessa eivät kannattaisi Ilvestä. Perusteiden pitää kummassakin tapauksessa olla kestävät, eikä alatyyliin pidä sortua.

" Täältä noustaan vielä, kertoi Maakansa ja jatkoi ... "
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti raipe
Meillä Ilvesläisillä on ollut viime päivinä varmaan aika monella skitso tunne seuratessamme finaalikamppailuja. Jokerit on perinteisesti monelle joukkue, jota on vaikea ulkopuolisen kannattaa. Minulle tällainen suhtautuminen on luonnollista, koska Jokereiden budjetti on niin iso, joukkue on menestynyt 90-luvulla hyvin ja niinpä sen resurssit ovat aivan eri luokkaa kuin lähimmilläkään kilpailijoilla. Minulle on aina lähes itsestään selvyys, että ellei oma joukkue ole kyseessä, olen pienemmän puolella. En ymmärrä niitä, jotka toisena joukkueenaan kannattavat ns megajoukkueita.

Sinänsä minulla ei ole mitään esim Harkimoa vastaan, päinvastoin, on tunnustettava hänen tehneen hienoa työtä suomalaisen jääkiekkoilun eteen. Olisin myös toivonut Jokereitten menestyvän paremmin jalkapallossa, koska se olisi aivan varmasti vienyt suomalaista jalkapalloa seuratasollakin eteenpäin. Mutta jääkiekossa Jokerit on niin suuri ja vahva, etten voi sitä kannattaa Ilveksen pudottua pois.

Jäljelle jää siis Tappara. Mutta: kovin on vaikeaa kannattaa sitäkin. Vaikka jätetään kaikki tunnetilat pois, ei ajatella edes kavereiden tulevia kuittauksia ja niiden pelkoa, vaan ajatellaan aivan kylmän loogisesti, ei Tapparaakaan voi kannattaa, jos on aito Ilves-fani. Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, että Tapparan menestys on suoraan potku Ilveksen menestystoiveille. Eli Tapparan menestys vahingoittaa Ilvestä taloudellisesti aika rankasti. Suomen mestari on varmasti sponsori mielessä halutumpi yhteistyökumppani kuin liigan seitsemäs. Hintatasokin on korkeammalla. tuuliviirit kannattajat kääntyvät tapparalaisiksi, mikä näkyy tulevien vuosien katsojaluvuissa ja tämä taas vaikuttaa suoraan yhteistyökumppanien määrään ja hintatasoon.

Toivomalla Tapparalle menestystä toivoisin siis samalla Ilvekselle epäonnea ja vaikeuksia. Eihän niin voi tehdä.

Tätä on varmaan vaikea ymmärtää muualla. Hesassakin tilanne on toinen. Vaikka siellä onkin kaksi joukkuetta, ovat resurssit sekä yritysten että katsojien osalta aivan toista luokkaa kuin Tampereella. Siellä riittää tukijoita molemmille. Tampereella näin ei ole ja minusta onkin mahdotonta, että molemmat joukkueet voisivat vuodesta toiseen kisata liigan kärkisijoista. Kumpikin joutuu näillä näkymin vetämään aina silloin tällöin henkeä ja tekemään rakennustyötä pienemmillä palikoilla. Nyt Ilveksellä on taas aikomus käyttää vähän enemmän palikoita joukkueen kokoamiseen. Parantunut taloudellinen tilanne antaa siihen mahdollisuuksia.

Paras vaihtoehto taitaisi siis olla, kuten yksi kaveri sanoi, hakametsän räjähtäminen kesken ottelusarjan ja sarjan keskeytyminen.

Tämä merkitsisi kuitenkin sitä, että äärimmäisen jännittävä ja melko hyvätasoinen ( pois lukien ensimmäisen ottelun lukuisat virheet) ottelusarja jäisi huipentumatta ja enpä kait sitäkään halua. Mahdoton tilanne.

Onneksi Ilveksellä ja Tapparalla on nykyään yhteistyötäkin. Ilves ja Koovee menivät osakkakksi Tappara Sentteriin, jonka uusi nimi on tällä hetkellä Tampere Sentteri ja tarkoitus on taata jääaikaa junioreille. Yhden seuran omistamana jäähalli junioreille osoittautui kannattamattomaksi.

Mikä oli kirjoituksen tarkoitus: Se, että ei aina kannata tamperelaista joukkuetta, ei minusta ole käsittämätöntä eikä typerää. Ymmärrän hyvin niitä tapparalaisia, jotka vastaavassa tilanteessa eivät kannattaisi Ilvestä. Perusteiden pitää kummassakin tapauksessa olla kestävät, eikä alatyyliin pidä sortua.

" Täältä noustaan vielä, kertoi Maakansa ja jatkoi ... "

Ymmärrän varsin hyvin skitson olotilan. Ei rakasta verivihollista voi kannattaa, oli tilanne lähes mikä hyvänsä. Varsinkin Tampereella, jossa ilvesläiseksi tai tapparalaiseksi synnytään tilanne on varmasti hankala.

Turussa aikanaan Tepsin ja TuTon kannattajat olivat samankaltaisissa väleissä keskenään, sittemmin tilanne ratkesi onnellisesti kaikkien tuntemalla tavalla.

Oikeastaan ainut asia, jota minun on vaikea ymmärtää, on yleinen alemmuuskompleksin omainen suhtautuminen "isoihin" seuroihin". En ymmärrä logiikkaa, jonka mukaan ollaan automaattisesti pienemmän puolella, en myöskään tajua jonkun seuran liiallista menestystä. Jatkuva menestys ei ole sattumaa, vaan jotakin on täytynyt tehdä muita paremmin.

Itselleni paljon tärkeämpää on seuran kulloisenkin joukkueen pelitapa, ei se, mitä lukee paidan rintamuksessa. Esimerkiksi Kerhon tämän kauden joukkueen pelitavasta pidin siinä mielessä, että se oli viihdyttävää, vaikkei omaa käsitystäni kiekosta täysin vastannutkaan.

Sen sijaan vaikkapa oma suosikijoukkueeni pelasi kiekkoa, josta en voi suuremmin sanoa pitäneeni, turhaa marinaa, kahvaamista ja väkinäistä puurtamista ilman mielikuvitusta. Toivon hartaasti ensi kauden joukkueen pystyvän taas kunnolliseen peliin muutoinkin kuin vain ajoittain.

Tämä ei tietenkään tarkoita mustavalkoisen sydämen muuttumista jonkin muun väriseksi, vaan ainoastaan tervettä kritiikkiä nähtäväksi tarjotusta.

Siis; miksi ihmeessä emme voi suoda menestystä sen ansaitseville? Paikallisasetelma on selviö, mutta mihin pohjimmiltaan perustuvat erilaiset antipatiat muita kohtaan, ettei vaan kyseessä olisi pahemman sortin alemmuuskompleksi?!
 
Viimeksi muokattu:

toniy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves,
San Jose Sharks.
Minä en haluaisi mitenkään että Jokerit voittaisi mestaruuden
mutta kun toinen vaihtoehto mestariksi on Tappara niin pakkohan
se on toivoa Poikaa Ilmalaan.

Joten ottakaa Jokrut se kannu itsellenne niin me otetaan se
ensi kaudella haltuun!
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jos näistä kahdesta pitää valita, niin...

...suosikkini on jokerit. Minulla ei ole koskaan ollut mitään narreja vastaan vaikka suurin osa tepsifaneista onkin kanssani eri mieltä. Jokerit ja tps ovat pelanneet erittäin viihdyttävää kiekkoa jo toistakymmentä vuotta. Sympatiat ovat jokrujen puolella myös siksi, että taannoin joukkueella ei oikein kulkenut ja summasta oltiin jo potkimassa pois...mestaruushaaveetkin haudattiin monen mielestä. No, suosta on noustu ja hyvin menee. Tähän ei mielestäni vaikuta se, kuinka paljon seuralla on rahaa. Ei se raha joukkueen pelaajia muuta niin, etteikö sisäisiä ristiriitoja pääsisi syntymään. Summanen on vaan saanut jälleen homman toimimaan ja vielä, millä viileydellä. Kaveriahan arvosteltiin paljon täällä jatkoajassakin kun hän tv-haastattelussa kertoi, ettei mitään hätää ole. No, oliko?

Tappara taas ärsyttää...ja oikeastaa juuri se pelityyli, millä joukkue pelaa. Eipä siitä sen enempää, asiasta on keskusteltu ja kaikki tietävät jutun juonen. Tuppura on kyllä pelannut ihailtavan tasaisesti koko kauden ja ansaitsee mestaruuden siinä, missä jokeritkin, mutta henk.koht. kannustan nyt pääkaupunkiamme.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Mielenkiintoista luettavaa, sillä Jokerifanien keskuudessa ollaan aika yleisesti sitä mieltä, että nyt on tilanne Jokerit vastaan muu Suomi. Itse olen myös kelannut, että Ilvesleirissä voi olla aika vaiketa kannattaa naapuria mestariksi. Sama on täällä päässä Ifkin suhteen, jolle kylläkin melkein:) toivoin voittoa finaalissa aikoinaan Tepsistä. Ilmeisesti myös Saipaleiristä löytyy jonkin verran kannatusta Jokerimestaruudelle, johtuen Machuldasta. Oma lukunsa ovat sitten Ifkifanit, jotka ainakin lähipiirissäni tuntuvat muuttuneen täysin nääsvilleläisiksi, poikkeuksiakin varmasti löytyy.
Naapurin voitto on aina se pahin voitto.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä aika monet HIFK-fanit on kait nyt Jokereiden puolella. Mutta esim. Kärppäleirissä ollaan muututtu ihan Tapparalaisiksi.
 

Mai

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Pete 62
Ilmeisesti myös Saipaleiristä löytyy jonkin verran kannatusta Jokerimestaruudelle, johtuen Machuldasta.

Niin, monet toivovat Machuldalle mestaruutta, minäkin vaikka en Jokereille voittoa toivokaan, mutta Machuldalle sen soisin.Eli jos Tappara ottaisi mestaruuden ja Machulda saisi kaikesta huolimatta kultaa olisi minusta paras vaihtoehto :)
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä taas toivoisin, että ensi kaudella Ilves, TPS ja HPK voittaisivat mestaruuden yhdessä. Loppuisi se kaksi kautta kestänyt, Tapparaan suunnattu pahanahjuinen hengitys edes vähäksi aikaa.

Ehkä vielä Kärpätkin voisi olla pottia jakamassa, saisivat hekin uholleen vastinetta. Kausi 2003-2004 voitaisiin pelata taas painevapaasti.

Näiden vastapinoksi Jokerit saisi jäädä ensi vuonnakin ilman kultaa, niin ei loppusi mediasta puheenaiheet...
 

ifota

Jäsen
On se hyvä että joku muukin..

Niin, on upeaa, että muutkin puntaroivat tätä asiaa. Jossain vaiheessa tuntui, että kaikille on selvää juurikin tämä Jokerit -Muu Suomi taisto. Itselleni valinta on ollut vaikea ja sitä on joutunut oikein miettimään. Miettiminen on tuntunut vaikealta, kun on 10 vuotta elänyt sydämellään ja aina on ollut selvää kumpaa kannattaa finaaleissa.

Tänä vuonna on toisin. Syvään juurtunut Jokeriviha on laantumassa ja olenkin tavannut täysin fiksuja Jokerifaneja. Jokereilla on tänä vuonna hieno joukkue, jossa on myös omia junioreita ja hävisimmehän me tänä vuonna Jokereille, ei tuomareiden takia vaan Jokerien joukkueen takia(+Summanen on käyttäytynyt todella hienosti tänä vuonna). Mutta toisaalta Jokerit on Hjalliksen bisnestä, inhottavaa kiiltävää pintaliitoa kaukana HML:n maalaisyhdistystoiminnasta. Jokereilla on kasassa Joukkue isolla J:llä (niinkuin on myös kylläkin Tapparalla), jossa on paljon hienoja yksilöitä mm. Saipasta vuokrattu Machulda, joka taikoo läpiajon tyhjästä. Mutta on Jokereissa inhottaviakin pelaajia, kuten Tomek Valtonen.

Tappara on tähän asti ollut juuri päin vastoin kuin Jokerit, se on ollut hyvä kilpakumppani ja olen tuntenut fiksuja Tapparafaneja. Tänä vuonna Tappara on saanut aikaan inhoreaktion, tuntuu että Tampereella ollaan valmiita tappamaan jääkiekko menestyksen vuoksi. Lisäksi olen Tampereelle muutettuani törmännyt paljon aivan idioottimaisiin Tapparafaneihin (vaikka uskonkin, että suurin osa heistä on alkanut kannattaa Tapparaa kahden viimeisen vuoden aikana). Tapparalla on paljon pelaajia joita en voi sietää on Miska Kangasniemeä ja Janne Grönvallia. Toisaalta Tapparassa on paljon hyviä pelaajia mm. Ojaset ja Barkov

Joten mihin tässä päätyy? kyseessä tuntuu olevan loose-loose situation. Mutta jääkiekon takia ja uskon säillytämiseksi ensi vuodeksi toivon Jokerien voittoa. Ennenkaikkea toivon viihdyttävää ja hyvää kiekkoa.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Pete 62
Mielenkiintoista luettavaa, sillä Jokerifanien keskuudessa ollaan aika yleisesti sitä mieltä, että nyt on tilanne Jokerit vastaan muu Suomi. Itse olen myös kelannut, että Ilvesleirissä voi olla aika vaiketa kannattaa naapuria mestariksi. Sama on täällä päässä Ifkin suhteen, jolle kylläkin melkein:) toivoin voittoa finaalissa aikoinaan Tepsistä. Ilmeisesti myös Saipaleiristä löytyy jonkin verran kannatusta Jokerimestaruudelle, johtuen Machuldasta. Oma lukunsa ovat sitten Ifkifanit, jotka ainakin lähipiirissäni tuntuvat muuttuneen täysin nääsvilleläisiksi, poikkeuksiakin varmasti löytyy.
Naapurin voitto on aina se pahin voitto.


Se on totta, että monet meikäläisistä toivovat mestaruutta Vallun takia Jokereille. Itse en todellakaan kuulu siihen ryhmään(varmaan yllätys monille:D ). Jokereiden mahdollinen mestaruus on se viimeinen niitti ennestään katastrofaaliselle kaudella. Ja vielä ikävämmältä se tuntuu, kun tiedostaa sen, että ilman SaiPan apua Jokereilla ei olisi ollut mitään palaa taistella "pojasta".
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Birkkuuu...birkkuuu??

Jo toisessa ketjussa kerrot aivan varmana totuutena että ilman Machuldaa Jokerit ei taistelisi tällä hetkellä mestaruudesta - voi olla että olet oikeassa mutta yhtä hyvin voisit olla myös väärässä. Se että joku on tehnyt jossain pelissä maalin mutta joku toinen ei välttämättä tarkoita että ilman tätä ko pelissä maalin tehnyttä pelaajaa ei kukaan olisi voinut tehdä niitä maaleja. Ei se meidän pelaajamateriaali nyt sentään niin kapea ole että pelkkä Machulda on se ainut avain finaaleissa pelaamiselle ja sielläpä ehkä jopa pärjäämiselle.

Meillä on mielestäni erittäin upeasti taisteleva ja asiaansa sitoutunut joukkue, se taistelee tilanteessa kuin tilanteessa toisiaan tukien kohti yhteistä päämäärää ja vaikka Machulda tällä hetkellä on yksi tärkeä lenkki tuossa paketissa en jaksa uskoa että koko tuo upea paketti hajoaisi ilman Machuldaa.

Kaikki ei ole ihan niin mustavalkoista kuin annat ymmärtää.

PS. Ja eipä se Machulda ole vielä tehnyt yhtään maalia finaaleissa vaikka hyvin joukkueen mukana onkin taistellut.
 

MokkaSiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
tappara
Onhan se niin että kuka sen mestaruuden voittaa on sen myös ansainnut ja muut ovat vaan olleet huonompia. Jos rakas vihulainen Ilves sen joskus voittaa niin olen iloinen Ilvesläisten puolesta ja kannatan Ilvestä finaalissa ( siis jos Tappara ei ole vastassa , mikä finaalipari olisi kliimaksi ).
Tästä finaalisarjasta ei ainakaan voi sanoa että olisi väritön ja mauoton kauden huipennus , jopa minulla perusrauhallisella tyypillä ote on lämmennyt .
Summa summarum , jos Jokerit tänä vuonna voittaa on se ollut Tapparaa parempi , mitä en kyllä vielä usko ja päinvastaisessa tilanteessa Tappara siis on sen ansainnut ja siitä olen satavarma että niin käy.
Hesassa Tappara ei olisi ansainnut voittoa eikä sitä myös saanutkaan mikä oli siis oikea lopputulos sille pelille.
Jotakin niin komeata kuin mestaruus ei vain saada , se pitää ottaa.
Tuuristakaan on turha puhua sillä yleensä paremmalla pelaajalla / joukkueella on myös parempi tuuri koska se tuuri on myös ansaittava.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
flintstone

Täsmennetään nyt ihan sinun mieliksi tuo asia. Eli kyseessä oli vain minun arvio asiasta, eikä suinkaan absoluuttinen totuus. Toki jokainen voi tehdä omat johtopäätokset asiasta vilkaisemalla välierien tilastoja. Itse olen joka tapauksessa sitä mieltä, että Vallun panos Jokereiden mahdollisessa mestaruudessa on varsin ratkaiseva, vaikka maalihanat tyrehtyisivät tähän paikkaan(tosin ei taatusti tyrehdy). Ymmärtänet flintstone, etten noihin kirjoituksiin erikseen maininnut että kyseessä ei ole absoluuttinen totuus, koska jokainen loogisesti asioita ajatteleva ymmärtää, että kyseessä on asia johon ei ole olemassa varmaa totuutta vaan asian tiimoilta kirjoitetut tekstit perustuvat arviointiin.

Sen verran haluan korjata käsitystäsi, että en ole teidän materiaalia mitenkään heppoisena pitänyt, enkä epäile koko paketin hajoavan ilman Machuldaa. Arvioni Jokereiden pelien päättymisen ennen finaaleja perustin lähinnä siihen, että marginaalit välierä sarjassa olivat niin pieniä, että selkeästi joukkueen parhaan(mielipide:D ) pelaajan puuttuminen olisi kääntänyt vaakakupin HPK:n eduksi.

ps. poistin sen toisen samasta aiheesta kirjoittamani viestin "häiritsemästä", sillä "totuus" voi tehdä kipeää, varsinkin liian usein luettuna:D :D :D :D
 
Viimeksi muokattu:

Huuhaa

Jäsen
Vaikka Ilves-fani olenkin, niin ei se minulta mitenkään pois ole, jos Tappara mestaruuden vie. Minulle on oikeastaan aivan sama kumpi on voittaja, pääasia olisi, että tulisi kovistelua. :D

No myönnettäköön sen verran, että olen kyllä hurrannut joillekin Jokereiden maaleille.... :D Hurrasin kyllä tosin sille Puistolan hienolle maalille, kun oli kuitenkin sen verran hieno maali. Siihen asti hurrasin, kunnes tajusin Puistolan olevan maalintekijä.... :D
 

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En olisi varsinaisesti kummankaan puolella, mutta muutama henkilö narrien joukkueessa saa sympatiani menemään siihen suuntaan. Lähinnä herrat A. Aalto, Niko Mikkola, Ilkka Mikkola, Summanen. Raadosta ollaan monta mieltä, mutta itse arvostan häntä sekä valmentajana, että ex-pelaajana.

Tuttavapiirissäni on harvinaisen paljon Tapparan faneja, joille mestaruuden soisin. Toisaalta sitä kuittailua ei kestäisi Erkkikään, joten miinukseksi lienee tuokin laskettava.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos ihan totta puhutaan, niin odotin hieman toisenlaista tekstiä :) Positiivisesti yllätyin. Jos Jokerit mestaruuden voittaa se on sen ansainnut. Ensimmäistä kertaa moneen vuoteen on Jokereiden joukkue koottu myös päätä käyttäen, ei pelkästään rahaa. Jokereissa on nuoruutta, nopeutta, kokemusta, kovuutta, taitoa, duunarimaisuutta etc. kaikkea oikeissa suhteissa. Ja Summasta pidän loistavana valmentajana, etenkin tämän kauden tapahtumatta jääneiden :) asioiden vuoksi. Ehkäpä Summasen taannoiset ylilyönnit johtuivat pitkälti Westerlundin kehoituksista, sillä Erkka olisi itse joutunut ulos jos olisi ladellut tarinaa siihen malliin kuin Summanen teki. Parempi oli apuvalmentajan ne asiat puhua. Ja HIFK:n imagolle taisi sopia paremmin tuollainen käyttäytyminen kuin Jokereiden.

Paras voittakoon. Ja eiköhän se paras sen pytyn voita.
 

Lukkolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti polvipetteri
Minä taas toivoisin, että ensi kaudella Ilves, TPS ja HPK voittaisivat mestaruuden yhdessä. Loppuisi se kaksi kautta kestänyt, Tapparaan suunnattu pahanahjuinen hengitys edes vähäksi aikaa.


Mutta mietippä sitä paskanhajua jota jokereihin ja tepsiin on suunnattua 90-luvulla..joten eipä kitistä pienist;)
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kovin on ennenaikaista.... eiköhän kannattaisi laittaa tämä ketju lukkoon? :D
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Maakansan mies hoi !

Selvitit meille miksi et voi kannattaa finaaleissa Jokereita etkä Tapparaa. Perustelit ihan ok, mutta miten minä ymmärsin, että kannatat kuitenkin Jokereita? Tai sellaistakin olin ymmärtävinäni, että voisit kannattaa vaikka KooVeetä, Ipaa ja Tapparaa yhdessä.
Niin, että kysyisinkin mitä sinä nyt oikein kannatat? Ihan vaan uteliaisuuttani.


terveisin koo
 

Baritoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES, Vasen Pakki Kerho, Murskeat Lokit, TurHmA
Viestin lähetti Pete 62
Mielenkiintoista luettavaa, sillä Jokerifanien keskuudessa ollaan aika yleisesti sitä mieltä, että nyt on tilanne Jokerit vastaan muu Suomi.

Naapurin voitto on aina se pahin voitto.



Todetaan näin jälkikäteenkin, että tuhannet Ilveksen kannattajat olivat täydellisesti teidän puolellanne. Esimerkiksi minulla ei ollut pienintäkään skitsofrenian tunnetta.

Naapurin voitto on aina se pahin voitto.

B
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös