Tappara 08-09

  • 221 727
  • 524
Tila
Viestiketju on suljettu.

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Kun Tapparan uutisen lukee ihan ajatuksen kanssa, niin selviää nopeasti että Tapparalla ei ole eikä ole ollutkaan mitään tekemistä miehen opiskelujen tai niitten maksamisen kanssa.

"– He tarjoutuivat maksamaan kaksivuotisen yrityshallintotutkinnon paikallisessa yliopistossa. Siitä oli vaikea kieltäytyä, sillä opiskelu on minulle tärkeää. Nyt kuitenkin odotan innolla voivani taas keskittyä täysillä jääkiekkoiluun, Teplitsky sanoo. " - Tappara.fi

Taidan sitten olla vaan tyhmä. Anteeksi.

EDIT. Ja niin näköjään olenkin.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Mää uskon enemmän siihen, että se Venäjä-optio koskee sitä sopimuksen toista kautta. Cookilla ei ole minkään valtakunnan näyttöjä, jotta joku seura Venäjällä olisi tällä hetkellä miehestä kiinnostunut.

Sorry huutelu vieraisiin pöytiin, mutta koittakaahan kaivaa jostain se Jenkkiläinen haastattelu, jossa kokki kertoo tulevansa Tampparaan. Siinä on aivan selkeästi kerrottu tuosta Venäjän optiosta, joten mikäli tarjousta sieltä tulee, niin Kokki menee. Itse muistaakseni kertoi vielä, että kuinka paljon tasokkaampi sarjakin siellä on ja raha. Sitä saa paljon enemmän, joten mikäpä olisi isompi motivaattori?
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niinpä. Ja varsinkin kun näyttöaika on loppujen lopuksi aika lyhyt, Suomen taso on kuitenkin hurjasti Englantia edellä. Häntä selvästi kokeillaan kiekolliseen rooliin ja sekään ei ole helppoa pelitavan opettelun ja muun hässäkän päälle. Joku on varmaan kaverin nähnyt, jos kerran Tappara on opiskelupaikkaa tarjoutunut maksamaan. Eli jotain odotuksia mahdollisesti on miestä kohtaan olemassa.

Tuo oliminulle uutinen, että Tappara olisi tarjonnut. Missä sellaista on sanottu?

Aika kinkkinen on tilanne kaverilla, kun samaan aikaan pitäisi korjata "rapakuntoa" ja antaa harjoituspeleissä näyttöjä. Ei ole helppo tehtävä. Olen hieman yllättynyt, jos tuo sopimus on tehty jo keväällä, eikä Tappara olisikaan ollut hankkimassa "varmaa vahvistusta" puolustukseen. Toki on voitu olla jonkun kotimaisen kannoilla.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Voin olla väärässäkin, mutta teidän pakistonne näyttää tässä vaiheessa aika paskalta. Toki tätä kopensoi kova hyökkäyskalusto, mutta tästä epäsuhdasta minulla (ja monella muulla Ilvesläisellä) on ikäviä kokemuksia. Lähinnähän alakerrastanne puuttuu tuota kiakollista pelaamista.

Näinhän se näyttäisi menevän, mutta tuleva kausi sen sitten näyttää ollaanko me kaikesta huolimatta jälleen taas Ilveksen yläpuolella... Jotenkin tuolla Kissanmaalla tuntuu olevan kummallisia ukkoja jotka scouttaavat joukkueensa vuodesta toiseen parempaan iskuun kuin Takojankadun vastaavat.
 

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Siinä on aivan selkeästi kerrottu tuosta Venäjän optiosta, joten mikäli tarjousta sieltä tulee, niin Kokki menee.

Niin ja tähän kuvioon kuuluu se, että jotta Cook voi lähteä, on Tapparalla oltava korvaava pelaaja valmiina samalle paikalle. Myös massia siirtyy siirron yhteydessä idästä länteen.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Leveyttähän tuossa pakistossa nimien perusteella on, mutta kärkiosaaminen tosiaan on kysymysmerkki. Itse odotan Ilvoselta jotakin kiekollista, koska viime kausi meni niin risaiseksi, ettei siitä mitään voi päätellä.

IFK-pakit Cook ja Korhonen ovat kaiketi... sellaisia, joista ei valtavasti sanottavaa ole suuntaan tai toiseen. Niitä ihan helvetin kuuluisia peruspakkeja.

Vanhat liigajyrät Kangasniemi ja Grönvall voivat pelata playoffeissa kolmosparia, jos joukkue niin pitkälle etenee.

Mestaruutta tuskin näillä miehillä voitetaan, mutta voihan sitä ainakin pelata mukavan runkosarjan ja kokeilla vähän pudotuspelejäkin, jos vaikka kulkisi.
 

susi

Jäsen
Voin olla väärässäkin, mutta teidän pakistonne näyttää tässä vaiheessa aika paskalta. Toki tätä kopensoi kova hyökkäyskalusto, mutta tästä epäsuhdasta minulla (ja monella muulla Ilvesläisellä) on ikäviä kokemuksia. Lähinnähän alakerrastanne puuttuu tuota kiakollista pelaamista. Fyysinen puoli ja oma pää on kunnossa.

Paska on aika raju sana, itse sanoisin että puolustus on täynnä kysymysmerkkejä mutta myös paljon potentiaalia. Tietysti Tapparan tuleva sijoitus riippuu siitä, että paljonko tuosta potentiaalista realisoituu kauden aikana mutta missään nimessä Tappara ei ensi kaudella tarvitse samanlaisia tehopisteitä pakeilta kuin mitä viime vuonna menestyäkseen. Lehterä ja Enlund ovat ensi kaudella valmiita ykkösketjuun ja sm-liigatähtiluokan rooliin ja Niemisen merkitys Tapparan joukkueelle tulee olemaan suurempi kuin mitä voisi kuvitellakaan. Lisäksi lähes vuodesta toiseen Leinonen on kuitenkin onnistunut kokoamaan paremmin menestyvän joukkueen kuin Ilves ja ei mulla ole mitään syytä olla uskomatta, ettei näin kävisi myös taas tänäkin kautena.

Ja kuten itsekin totesit, hyökkäyskalusto on Tapparalla kovaa luokkaa. Voisin verrata sitä esim. Ilveksen vastaavaan sitä kautta, että jos olisin kokoamassa omaa joukkuetta niin ensimmäiset kuusi hyökkääjää (Lehterä, Enlund, Nieminen, Ojanen, Koskela, Nurmi) tulisivat pomminvarmasti Tapparasta ja tätä seikkaa eivät muuttaisi edes herrojen Platt tai Tukonen tulo Ilvekseen. Lisäksi myös Saviano ja Vertala menisi monen Ilves-hyökkääjän edelle.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tietysti Tapparan tuleva sijoitus riippuu siitä, että paljonko tuosta potentiaalista realisoituu kauden aikana mutta missään nimessä Tappara ei ensi kaudella tarvitse samanlaisia tehopisteitä pakeilta kuin mitä viime vuonna menestyäkseen. Lehterä ja Enlund ovat ensi kaudella valmiita ykkösketjuun ja sm-liigatähtiluokan rooliin ja Niemisen merkitys Tapparan joukkueelle tulee olemaan suurempi kuin mitä voisi kuvitellakaan.
Ja kuten itsekin totesit, hyökkäyskalusto on Tapparalla kovaa luokkaa.

Tähän on nyt pakko vähän ottaa kantaa, että ehkä ei tarvita niin paljon pakkien tehopisteitä, mutta tärkeämpää on, että olisi hyvään avauspeliin ja kiekollisiin nousuihin pystyviä pakkeja ja kyllä tässä ihan aiheesta voidaan kysyä, että onko niitä?

Nimittäin sehän nyt on sama ketä siellä hyökkäyksessä on, jos ei sitä kiekkoa sinne riittävästi saada.
 

susi

Jäsen
Tähän on nyt pakko vähän ottaa kantaa, että ehkä ei tarvita niin paljon pakkien tehopisteitä, mutta tärkeämpää on, että olisi hyvään avauspeliin ja kiekollisiin nousuihin pystyviä pakkeja ja kyllä tässä ihan aiheesta voidaan kysyä, että onko niitä?

Nimittäin sehän nyt on sama ketä siellä hyökkäyksessä on, jos ei sitä kiekkoa sinne riittävästi saada.

Tämähän on totta. Mutta valmentaja-Saarinen on jo todennut asiasta sen, että pelitapaa ja erityisesti pelin avausta tullaan muuttamaan. Enää ei siis välttämättä haeta sitä pakki-pakki-sentteri avausta vaan pelin saa avata nopeammin ja "helpommin", vaikka sitten pleksin kautta. Uraman aikana tämähän oli lähestään poikkeuksetta kiellettyä. Mutta tottakai kirjoittamasi on totta, pelkästään pitkää kiekkoa heittämällä ei pelejä tulla voittamaan.

Kyllä mä kuitenkin uskon, että sieltä löytyy pakkeja jotka osaa sen syötön omille antaa. Esim. Malkamäeltä nähtiin viime kaudella jo viitteitä tästä, kädet käy nopeasti ja uskallusta riittää tehdä omia ratkaisuja.

Viime kauden (ja tämänkin kauden) Blues-pakisto on mielestäni hyvä esimerkki joukkuesta joka voi menestyä ilman huippukiekollisia pakkeja.
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tähän on nyt pakko vähän ottaa kantaa, että ehkä ei tarvita niin paljon pakkien tehopisteitä, mutta tärkeämpää on, että olisi hyvään avauspeliin ja kiekollisiin nousuihin pystyviä pakkeja ja kyllä tässä ihan aiheesta voidaan kysyä, että onko niitä?

Enemmän olen huolissani ylivoiman toimivuudesta nykyisillä pakeilla. Avauspeli on paljon pelitavasta kiinni. Ei Tappara viime vuonnakaan pitkiä avauksia viljellyt, vaan usein sentteri kävi hakemassa kiekkoa alhaalta.

Ylivoimassa on vaikeampi paikata hyvien laukojien puutetta. Viime kaudella Tapparalta löytyi kolme kaveria, jolta lähti veto huonostakin asennosta vaarallisesti. Nykyisestä nipusta ei vastaavia tykkejä löydy. Viivatyöskentely kokonaisuudessaan on nykyisillä pakeilla pari pykälää heikompaa. Siinä on Saarisella enemmän työtä kuin tasakentällisin pelattaessa. Ylivoimien tärkeys tuskin vähenee, kun koko ensi kausi vihelletään kahdella päätuomarilla.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Edmonton
Paska on aika raju sana, itse sanoisin että puolustus on täynnä kysymysmerkkejä mutta myös paljon potentiaalia. Tietysti Tapparan tuleva sijoitus riippuu siitä, että paljonko tuosta potentiaalista realisoituu kauden aikana mutta missään nimessä Tappara ei ensi kaudella tarvitse samanlaisia tehopisteitä pakeilta kuin mitä viime vuonna menestyäkseen. Lehterä ja Enlund ovat ensi kaudella valmiita ykkösketjuun ja sm-liigatähtiluokan rooliin ja Niemisen merkitys Tapparan joukkueelle tulee olemaan suurempi kuin mitä voisi kuvitellakaan. Lisäksi lähes vuodesta toiseen Leinonen on kuitenkin onnistunut kokoamaan paremmin menestyvän joukkueen kuin Ilves ja ei mulla ole mitään syytä olla uskomatta, ettei näin kävisi myös taas tänäkin kautena.

Ja kuten itsekin totesit, hyökkäyskalusto on Tapparalla kovaa luokkaa. Voisin verrata sitä esim. Ilveksen vastaavaan sitä kautta, että jos olisin kokoamassa omaa joukkuetta niin ensimmäiset kuusi hyökkääjää (Lehterä, Enlund, Nieminen, Ojanen, Koskela, Nurmi) tulisivat pomminvarmasti Tapparasta ja tätä seikkaa eivät muuttaisi edes herrojen Platt tai Tukonen tulo Ilvekseen. Lisäksi myös Saviano ja Vertala menisi monen Ilves-hyökkääjän edelle.

No joo, paska voi olla jyrkkä ilmaus. Toisaalta tuo "täynnä kysymysmerkkejä" puolestaan kovin oranssin suodattimen läpi lausuttu.
Ja pakkien pelissähän nuo pisteet ovat vain yksi osa tätä hyökkäyspuolen tukemista. Pelin avaaminen on yksittäisenä asian tärkein. Ja kokemuksesta voin sanoa, olenhan Ilvestä viimeisen kahdenkin vuoden ajan melko tarkkaan seurannut, että kädettömälle pakille nuo kahdenkin metrin terävät syötöt jäätä pitkin pienessä paineessa ovat yllättävän vaativa suoritus.


Toki Tapparan hyökkäysosasto on kovaa luokkaa. Itsekin odotan mielenkiinnolla, mitä saa kaksikko Enlund & Lehterä aikaan.
Tosin noiden "ensimmäisten" kuuden hyökkääjän vallinnassa sinulla on näemä painanut vain tapparalaisuus - ei tietämys kiakosta.

Scouttaamisesta ja joukkueen kokoamisesta en lähde sen enempää höpisemään.
Tappara on tällä saralla tehnyt jopa kadehdittavan hyvää työtä Leinosen aikana. Samaan aikaan Ilveksen nimissä on säätänyt eräs J.Hautamaa.
 

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
No joo, paska voi olla jyrkkä ilmaus. Toisaalta tuo "täynnä kysymysmerkkejä" puolestaan kovin oranssin suodattimen läpi lausuttu.

Mielestäni tuo "täynnä kysymysmerkkejä" on ihan oikea ilmaisu. Sama juttu kun viime kauden hyökkäyksen kanssa. Silloinhan kaikki tiesivät kertoa jo etukäteen, että Tapparalta puuttuu maalintekijät ja pelintekijät, kun Kontiolat ja Öhmanit yms. häipyivät. Kaikki tietävät lopun. Paljon on jauhettu, että pakkien ansiosta ne ja ne tekivät pisteitä. Pitää osittain paikkaansa, mutta kyllä Koskelat ja Lehterät tekivät jäätävän paljon pisteitä ihan puhtaasti omalla henk.koht. taidollaan ja peliälyllään.

Väitän, että Tappara on tarkoituksella nuorentanut selkeästi pakistoaan tälle kaudelle. On tehty sopimukset kolmelle "kokeneemmalle" pakille (Cook, Grönvall, Kangasniemi). Heidän kohdallaan tietää varmuudella mitä saa. Sitten on kaksi selkeästi uralleen täysin uutta suuntaa hakevaa hankintaa, Teplitsky ja Korhonen. He ovat näitä "kysymysmerkkejä", jotka ovat nyt niitä, joilta selkeää kehitystä ja uutta vastuunkantoa odotetaan. Heidän jälkeensä tulevat nuoret Malkamäki ja Ilvonen. He ovat myös täysiä kysymysmerkkejä. Mielestäni tämän vuoden pakistoa on rakennettu juuri heitä silmällä pitäen. Heiltä odotetaan selvää nousua liigapelaajiksi ja vastuuta kantaviksi pelaajiksi. He eivät enää voi neppailla "muiden takana". Molemmilla on jäätävä lahjakkuus kehittyä kiekollisiksi puolustajiksi. Laajuutta ja perussuoritusta taustalla tuovat Halme ja Pentikäinen. Viimeisenä sopassa on hyvin mielenkiintoinen pelaaja nimeltä Jesse Turkulainen. Hän on pakeista ehkä se, jonka esityksiä preseasonilla odotan kaikista eniten. Ainoastaan muutaman ottelun häneltä nähneenä, voisin todeta hänen olevan Tappara-pakeista lahjakkain pelaaja. Aika näyttää koska hänen aikansa tulee.

Kolmen "varman" pelaajan takana on siis käytännössä neljä pelaaja, jotka ovat näitä kysymysmerkkejä. Vasta harjoituspelit ja syksy näyttävät sen, mitä heiltä voi oikeasti odottaa. Olen Tapparan pakistosta samaa mieltä, kun hyökkäyksestä viime kaudella. Huonossa tapauksessa Tappara kompastuu siihen täysin, onnistuessa odotusarvojen mukaisesti, on Tapparalla mielestäni aika kova jengi koossa.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olen Tapparan pakistosta samaa mieltä, kun hyökkäyksestä viime kaudella. Huonossa tapauksessa Tappara kompastuu siihen täysin, onnistuessa odotusarvojen mukaisesti, on Tapparalla mielestäni aika kova jengi koossa.

Ihan hyvin muotoiltu, mutta pakko sekin on sanoa, että mikäli tähän nyt olisi saatu joku Mark Popovicin tapainen kaveri vielä puolustukseen, niin olisi tässä monella kannattajalla silmät tuon peräpään osalta kirkastuneet ihan eri tavalla. Nyt on synnyttävä melkein yhden tehokkaan ylivoimapakkiparin tyhjästä, eli ei ole ainakaan selviä kavereita sinne oikeastaan ketään. Riippuen nyt sitten mikä Tyson Teplitskykin on, niin itse miettisin jo melkein jonkun hyökkääjän peluuttamista ylivoimassa yhtenä pakkina.

susi kirjoitti:
Viime kauden (ja tämänkin kauden) Blues-pakisto on mielestäni hyvä esimerkki joukkuesta joka voi menestyä ilman huippukiekollisia pakkeja.

No kieltämättä ja onhan näilläkin nyt mahdollista menestyä, mutta itseä askarruttaa kuitenkin kysymys, että kun tästä 3 kovaa tehopakkia menetettiin, niin onko liikaa vaadittu, jos tännekinpäin olisi tullut/tulisi edes yksi, joka jo tullessaan olisi samaa tasoa. Paha tietysti sanoa mistä hatusta se Popovic blogikin lähti, että oliko siellä mitään kontaktia ollut koko kaveriin.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Tämähän on totta. Mutta valmentaja-Saarinen on jo todennut asiasta sen, että pelitapaa ja erityisesti pelin avausta tullaan muuttamaan. Enää ei siis välttämättä haeta sitä pakki-pakki-sentteri avausta vaan pelin saa avata nopeammin ja "helpommin", vaikka sitten pleksin kautta. Uraman aikana tämähän oli lähestään poikkeuksetta kiellettyä. Mutta tottakai kirjoittamasi on totta, pelkästään pitkää kiekkoa heittämällä ei pelejä tulla voittamaan.

Kyllä mä kuitenkin uskon, että sieltä löytyy pakkeja jotka osaa sen syötön omille antaa. Esim. Malkamäeltä nähtiin viime kaudella jo viitteitä tästä, kädet käy nopeasti ja uskallusta riittää tehdä omia ratkaisuja.

Viime kauden (ja tämänkin kauden) Blues-pakisto on mielestäni hyvä esimerkki joukkuesta joka voi menestyä ilman huippukiekollisia pakkeja.

Juuri näin. Eikä se ole ihan pakko sitä kiekkoa aina syöttelemällä vielä alueelle, sopivasti lätty nurkkaan ja Nurmea/Niemistä/Vertalaa perään. Nimo varsinkin on semmoinen kaveri, että harva pakki sen kiekon ennen häntä tai taistelun voittaneena sieltä ottaa.

Ja kiekon suojaajana Nimo sitten onkin ilmiömäinen, joten yhden miehen kuljetuksiakin tullaan taas näkemään. Siihen kiekon antamiseen Nimon lapaan ei Grönvallilta tai Kangasniemieltä juuri ihmeitä tarvita.

Ylivoiman viivapelaamisen tasoa on vaikea arvioida ennenkuin miehiä näkee jäällä. Mutta maskipelaamisemme on ainakin vahvistunut Niemisen ansiosta ja Nurmi liigan eliittiroolipelaajana jää toiseen ylivoimanyrkkiin. Yksinkertaisempaa lerppua vaan maalille ja screeni hoitaa loput. Grönvall teki 11 maalia pari vuotta sitten tällä tavalla.

Keinoja löytyy aina, kunhan valmennusjohdolla on vähänkin älyä viilata pelitapaa ja ylivoimakuvioita materiaalin mukaisiksi. Ja Saarisen puheiden perusteella juuri näin ollaan tekemässä.

***

Joka kausihan sitä Tapparaa on epäilty siitä ja tästä ja kolme kertaa peräkkäin se on hilattu runkosarjassa neljänneksi. Parempaan menestykseen ei pysty kuin Kärpät ja se johtuu ihan pelkästään organisaation ammatitaidosta. En ylläty, jos sama stoori toistuu myös tänäkin vuonna.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tyson Teplitsky:

– He tarjoutuivat maksamaan kaksivuotisen yrityshallintotutkinnon paikallisessa yliopistossa. Siitä oli vaikea kieltäytyä, sillä opiskelu on minulle tärkeää. Nyt kuitenkin odotan innolla voivani taas keskittyä täysillä jääkiekkoiluun, Teplitsky sanoo.

--

Huvikseni katselin Tampereen yliopiston sivuilta, mitä tuo koulutus maksaisi. Löytyi kuitenkin muuan yllättävä tieto (itselleni): Kiira Korpi on hyväksytty samaan koulutusohjelmaan. Mikäs siinä: päivät luennoilla Kiiran kanssa ja illat lätkää Tapparassa, en mäkään kieltäytyisi.

759 hakijasta 20 on hyväksytty, joten melkoisen jonon ohi Teplitsky pääsee. Tosin Teplitsky tuskin opiskelee täyttä ohjelmaa, joten sinänsä hän ei varmaankaan vie kenenkään paikkaa.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
759 hakijasta 20 on hyväksytty, joten melkoisen jonon ohi Teplitsky pääsee. Tosin Teplitsky tuskin opiskelee täyttä ohjelmaa, joten sinänsä hän ei varmaankaan vie kenenkään paikkaa.

Luetun ymmärtäminen kunniaan. Cardiff Devils maksoi Teplitskyn kaksivuotisen opiskelun ja nyt kun se on takana, Tyson on valmis keskittymään täysillä jääkiekkoon Tapparassa. Tappara ei ole maksamassa kenenkään opiskeluja.

Vähän outona pitäisin, jos Tappara maksaisi tryout-miehelle kahden vuoden yliopisto-opinnot.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Tyson Teplitsky:

– He tarjoutuivat maksamaan kaksivuotisen yrityshallintotutkinnon paikallisessa yliopistossa. Siitä oli vaikea kieltäytyä, sillä opiskelu on minulle tärkeää. Nyt kuitenkin odotan innolla voivani taas keskittyä täysillä jääkiekkoiluun, Teplitsky sanoo.

--

Huvikseni katselin Tampereen yliopiston sivuilta, mitä tuo koulutus maksaisi. Löytyi kuitenkin muuan yllättävä tieto (itselleni): Kiira Korpi on hyväksytty samaan koulutusohjelmaan. Mikäs siinä: päivät luennoilla Kiiran kanssa ja illat lätkää Tapparassa, en mäkään kieltäytyisi.

759 hakijasta 20 on hyväksytty, joten melkoisen jonon ohi Teplitsky pääsee. Tosin Teplitsky tuskin opiskelee täyttä ohjelmaa, joten sinänsä hän ei varmaankaan vie kenenkään paikkaa.

Älä lue sitä uutista väärin. Se koulutus koski Cardiffin vuosia. Menin itse aluksi samaan ansaan.
 

susi

Jäsen
Tosin noiden "ensimmäisten" kuuden hyökkääjän vallinnassa sinulla on näemä painanut vain tapparalaisuus - ei tietämys kiakosta.

Jos en kerran mitään kiekosta tiedä, niin sä varmaan voisit viisampana sitten kertoa missä menin vikaan? Mä kun yritin laittaa kaikki oranssilasit sivuun tätä vertailua tehdessäni.

Mä luulen että mulla oli aika hyvät perusteet valita senttereiksi 52 pisteen Ojanen ja 42 pisteen Lehterä. Platt toki voisi olla vaihtoehto näille mutta koska Platista en kuitenkaan ole nähnyt vielä muuta kuin tilastoja niin en tällaista valintaa voi tehdä. Katsellaan sitten lokakuussa miltä kaveri näyttää, jos silloin lääkärintarkastuksen läpäisee...

Jos joku hehkuttaa Plattia sm-liigan TOP-5 pelaajana niin mulla on vastaavasti hyvät perusteet uskoa tätä samaa Jori Lehterästä. Ojasen valinnasta ei tarvii edes keskustella ja on Platilla tekemistä jo siinä, että tuohon 52 pisteeseen pääsee kuten Janne viime vuonna.

Lisäksi laituriosaston valinnat Koskela 53 pistettä, Enlund 43 pistettä ja loistava maskipelaaja Nurmi 31 pistettä. Ville Niemisen valintaa ei tarvii nyt mitenkään perustella.

Keitäis mun olis pitänyt Ilveksestä valita näiden yllä mainittujen tilalle?

32 pisteen määttänen?
26 pisteen männikkö?
26 pisteen torkki?
25 pisteen kauvosaari?
23 pisteen anttila?
16 pisteen hacker?
24 ottelua, pistein 11, Sm-liigassa pelannut marjamäki?
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Lisäksi laituriosaston valinnat Koskela 53 pistettä, Enlund 43 pistettä ja loistava maskipelaaja Nurmi 31 pistettä. Ville Niemisen valintaa ei tarvii nyt mitenkään perustella.

Keitäis mun olis pitänyt Ilveksestä valita näiden yllä mainittujen tilalle?

23 pisteen anttila?
24 ottelua, pistein 11, Sm-liigassa pelannut marjamäki?

Meikäläinen haluaisi tietää miksi jätit Vertalan pois tuosta kuusikosta? Viime kaudella Vertsi oli erittäin hyvä ja kuuluu mielestäni Nurmen edelle. Lisäksi kommenttina heittäisin että Anttila ja Marjamäki olisivat hyvinkin mielenkiintoisia vaihtoehtoja tuohon rooliin mitä Nurmelle esität.
 

susi

Jäsen
Meikäläinen haluaisi tietää miksi jätit Vertalan pois tuosta kuusikosta? Viime kaudella Vertsi oli erittäin hyvä ja kuuluu mielestäni Nurmen edelle. Lisäksi kommenttina heittäisin että Anttila ja Marjamäki olisivat hyvinkin mielenkiintoisia vaihtoehtoja tuohon rooliin mitä Nurmelle esität.

Itse vain arvostan Nurmen Vertalaa korkeammalle. Ja kuten sanoin, kyllä Vertalakin menisi mielestäni monen-monen Ilves-hyökkääjän edelle. Vertala ja Nurmi ovat aikalailla samantason pelaajia. Nurmi ehkä parempi maskipelaajana ja taklaajana, Vertala taas parempi räkämaalien tekijänä ja karvaajana. Mielestäni Nurmella on kuitenkin parempi pelikäsitys ja "paremmat kädet". Kunhan se ajoittainen "lukkoon meneminen" maalintekotilanteissa vain menisi pois.

Lisäksi uskon, että Nurmeltakin löytyy potentiaalia siihen yli 20 maalin tekijäksi mikä Vertalakin parhaimmillaan on. Tietysti Nurmi saa muutaman lisäpisteen sen takia, että on aivan junnusta asti kirvespaitaa edustanut.

Anttila ja Marjamäki olisivat kyllä vaihtoehtoja Nurmen rooliin. Marjamäellä on kuitenkin niin vähän näyttöjä Nurmeen verrattuna, että helposti kallistun tässä Nurmen puoleen. Marjamäki on vasta pelannut puolikkaan kauden sm-liigan pelejä, kun Nurmi puolestaan monta kautta joista kaksi viimeisintä yli 30 pistettä tehneenä ykkös-kakkosketjun roolissa. Toki Masilla pelejä AHL-liigasta eli kokemusta miesten peleistä jo on. Marjamäellä on potentiaali, mutta onko niin paljon kuten viime kauden Oskar Osalalla? Ehkä kyseessä köyhän miehen Osala? Potentiaalinsa takia mielenkiintoinen pelaaja.

Anttila on mielestäni yksipuolisempi pelaaja kuin Nurmi. 23 pistettä ei ole vielä mikään meriitti, vaikka kuinka sieltä kentältä pelin aikana muuten erottuisikin.
 
.. Mielestäni Nurmella on kuitenkin parempi pelikäsitys ja "paremmat kädet". Kunhan se ajoittainen "lukkoon meneminen" maalintekotilanteissa vain menisi pois.
...
Niin. Onko se lukkoon menemistä vai yksinkertaisesti sitä, että Nurmi tekee todella heikolla prosentilla paikoista maalit? Ohjurit, reboundit jne, niistä taitaa suurin osa tulla - mutta silloin, kun pitäisi tekemällä tehdä se maali, suuntautuu veto ohi, päin veskaria tms.
 

susi

Jäsen
Niin. Onko se lukkoon menemistä vai yksinkertaisesti sitä, että Nurmi tekee todella heikolla prosentilla paikoista maalit? Ohjurit, reboundit jne, niistä taitaa suurin osa tulla - mutta silloin, kun pitäisi tekemällä tehdä se maali, suuntautuu veto ohi, päin veskaria tms.

Se tässä tosiaan mietityttää. Tällä kaudella se 20 maalia pitäisi ylittyä. Kahtena edellisenä kautena paikkoja on ollut reilusti yli 30 maaliin per kausi, eli jos olisi kyse tuosta ketsuppipulloilmiöstä niin se olisi varsin herkullinen tilanne Tapparan kannalta. Jokatapauksessa 17 ja 13 maalia sekä yli 30 pistettä edellisillä kausilla kertoo, että ei ihan turhasta kaverista ole kyse. Luontainen maalintekijätyyppi Enlundin tapaan Nurmi ei kuitenkaan siis ole.
 

PikkuKasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lempäälän Kisa
Tänään sitten Tapparan ensimmäinen harjoituspeli Lempäälässä! Itse en pääse paikalle, mutta toivottavasti muutama Kirvesrinta eksyy Lempäälään.

Jonas Enlund - Jori Lehterä - Jukka Peltola
Steve Saviano - Arsi Piispanen - Teemu Nurmi
Joni Lindlöf - Tomi Peltonen - Joonas Koskinen
Martin Tuominen - Jussi Taipale - Antti Törmänen

Miska Kangasniemi - Charlie Cook
Jussi Halme - Miko Malkamäki
Atte Pentikäinen - Jesse Turkulainen
Harri Ilvonen - Tyson Teplitsky

Mika Lehto (Harri Säteri)
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vielä jokunen harkkapeli jäljellä ennen kauden alkua. Huomasinpahan tuossa nyt vaan että Jussi Halme ei ole päässyt pelaamaan enää 13.8 olleen Tappara-Dinamo matsin jälkeen. Saas ny nährä että tapahtuuko tulevalla viikolla mitään? Teplitsylle paluulippua kouraan? Ainoa joka tähän mennessä on täyttänyt paikkansa hienosti uusista pakeista on kukapa muu kuin Cook.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös